Mogguh,
Grappig, om te lezen hoe mensen aan hun eigen besturingssysteem gewend zijn. Een switch is altijd aanpassen, en overal neem/laat je wat.
Zaterdagavond viel er bij ons iets sneeuw, zondagochtend waren de weilanden ed wat wit. 's zondags ga ik meestal rond 9.00uur hardlopen, viel op dat het om dat tijdstip al buiten was met wandelaars. Ze wilden allemaal de sneeuw ervaren. Grappig, om te zien dat in mijn jonge jeugd sneeuw best normaal was...en hoe bijzonder het nu is. Zo'n verschil in pakweg 25 jaar.
Vrijdag viel het kabinet. Ik kan me voorstellen dat het voor gedupeerden een soort van erkenning is van hun problemen. En het schept in ieder geval rust, anders was dit onderwerp tot aan de verkiezingen telkens punt van discussie geweest. Nu kunnen ze zich weer richten op de belangrijke zaken.
Voor mij had het niet gehoeven, over 2 maand zijn er toch verkiezingen, maargoed. Ben wel benieuwd wat de standpunten van de diverse partijen straks zijn tov Corona, want ik vermoed dat dat voor veel stemmers gaat bepalen voor welke partij ze kiezen. (lekkere kortetermijngedachte)
Gisteren even bij een goede kennis op de koffie geweest. Daar aangekomen was de accu 35%, en volgens de app was er in de buurt een laadpaal waar één van de 2 plekken vrij was. Kom ik bij die paal, staat er op de "vrije" plaats notabene een tesla geparkeerd zonder dat hij is aangesloten op de laadpaal
Gelukkig was het plekje ernaast nog vrij, en kon ik door de auto half in het "gras" te parkeren toch nog bij de lader komen.
Ik heb na de tijd even een "net" briefje onder de ruitenwisser van die Tesla gedaan. Na het bezoek was de Tesla bij terugkomst verdwenen, bij het afkoppelen van mijn auto kreeg ik de afkeurende blikken van voorbijgangers voor mijn "asociale" parkeergedrag

1 les voor iedereen die ooit een EV koopt, neem er een lange laadkabel bij waarmee je minimaal een autolengte kunt overbruggen. Als mijn kabel zo lang was geweest had ik die tesla geblockt en de auto aan de lader gegooid.
Overigens, als ik de laadpaal niet had kunnen gebruiken was ik op de terugweg even doorgereden naar een fastned, die zat op 10min rijden afstand. Dus er was wel een plan B.
Nu konden we precies thuiskomen met de auto.