Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh,

Ik vind het wel grappig om te zien, hoe het forum explodeert nadat iemand aangeeft op zoek te zijn naar een andere auto. Met de bekende zoekmachines heb ik in een uurtje tijd een goed overzicht van wat er voor mijn budget te koop is. Dan heeft het naar mijn idee weinig zin wanneer een ander die foto's ook nog eens post.

Rob is een capabele kerel, die zelf goed weet waar zijn voorkeuren liggen en zelf ook heel goed een besluit kan nemen welk merk/model hij wel of niet wil. Ik ben dan ook benieuwd wat voor leuks hij gaat vinden en wacht wel af waar hij mee komt. Bij Rob welliswaar met bovengemiddelde interesse, gezien de Astra toch wel een sterke voorkeur geniet en ik het, mits in complete uitvoering, ook een mooie auto vind.

Ohjah, nieuwtje van onze kant. B & ik gaan eind dit jaar een geregistreerd partnerschap aan. :)
Een bewuste keuze zodat voor de toekomst een huwelijk nog tot de mogelijkheden behoort. We doen dat bewust niet nu, omdat mochten we ooit trouwen we het dan ook op onze manier willen kunnen vieren zonder beperkingen. We houden de woningmarkt in de gaten en willen kunnen toehappen als we iets vinden.

Mijn A5 mag je gerust een 13 in een dozijn cabrio noemen. Ik geniet als hobby van het open rijden voor het budget waarmee Rob een Astra koopt en dat ver boven jouw autobudget ligt
Ik gun je alle plezier in je cabrio Peter, je hebt groot gelijk dat je geniet van de mogelijkheden die je hebt. Dat je wat luxer kunt leven als de gemiddelde man is je gegund. Je hebt het zelf bereikt. Enkel die laatste zin maakt dan wel weer net dat je dat respect op deze manier ook wel teniet doet.
Laat iedereen in zijn/haar waarde. Geld zegt niet alles!

Zoveel mensen, zoveel wensen gecombineerd met de term "centenkwestie". Dat is vaak het geval. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak en ook heeft niet iedereen even veel geld om exact te koop wat aan zijn/haar smaak voldoet. Concessies moeten worden gedaan dus.

Rob weet inderdaad heel goed wat hij wil. Een Astra K met de juiste opties in de juiste kleur, dagelijks het aanbod in de gaten houden dus. Vroeg of laat komt de juiste wel voorbij. De huidige Astra is ook weer niet zover heen dat deze elk moment omvalt natuurlijk.

@ Gerwin, jou Astra was inderdaad een erg mooi exemplaar (y)
@ Ruud, leuk! Gefeliciteerd (y)

Wat leuk Ruud....alvast gefeliciteerd! Voor jullie een weloverwogen keuze die ik snap. Ik zou echt niet eerst een geregistreerd partnerschap aangaan om dan vervolgens nog eens te trouwen. Dan maar direct all the way..;) Maar begrijp jullie overweging wel.

Huizenmarkt laten wij voorlopig even voor wat het is. Deze is echt vreselijk overspannen en vraagprijzen worden hier zelfs in Friesland zwaar overboden.
Gaat nergens meer over.

Qua Astra's heb ik eigenlijk het hele net wel gehad. Op dit moment is er niet direct een waarvan ik denk dat is hem of echt te ver weg.

rjthefrisian zei:
Huizenmarkt laten wij voorlopig even voor wat het is. Deze is echt vreselijk overspannen en vraagprijzen worden hier zelfs in Friesland zwaar overboden.
Gaat nergens meer over.
Dat kan ik me voorstellen. Een huis dat ik 6 jaar geleden voor verkocht heb, is een paar maanden geleden voor 60.000 (bijna 50% meer!) opnieuw verkocht. En dat voor een gewoon rijtjeshuis van 80 m2... Ik ben echt blij niet in de markt te zijn voor een huis.

rjthefrisian zei:
Qua Astra's heb ik eigenlijk het hele net wel gehad. Op dit moment is er niet direct een waarvan ik denk dat is hem of echt te ver weg.
Had je al ook over de grens gekeken? Op zich is importeren niet zo'n hele klus meer en het aanbod in Duitsland is waarschijnlijk nog wat groter dan in Nederland.

EVV zei:
rjthefrisian zei:
Gaat nergens meer over.
Dat kan ik me voorstellen. Een huis dat ik 6 jaar geleden voor verkocht heb, is een paar maanden geleden voor 60.000 (bijna 50% meer!) opnieuw verkocht. En dat voor een gewoon rijtjeshuis van 80 m2... Ik ben echt blij niet in de markt te zijn voor een huis.

rjthefrisian zei:
Had je al ook over de grens gekeken? Op zich is importeren niet zo'n hele klus meer en het aanbod in Duitsland is waarschijnlijk nog wat groter dan in Nederland.

Edit: Bijvoorbeeld

Gefeliciteerd Ruud!

Hier hebben we het zelfde gedaan. Al speelde geld ook wel een rol. Het was, of een huis, of trouwen. En aangezien we beide wat minder met trouwen (wel leuk, maar voegt qua relatie voor ons persoonlijk weinig toe) maar eerst voor geregistreerd partnerschap gekozen in kleine kring. Wie weet in de toekomst :cool:

Ik begrijp het overbieden eigenlijk ook niet zo. ik bedoel, dan vraag je toch gewoon wat meer voor het huis? Want in mindere tijden worden huizen toch ook gewoon marktconform aangeboden? En natuurlijk wil je niet te hoog in de boom op funda staan om wat reuring en aanloop te creëren. maar als huizen soms wel 50K boven de vraagprijs word overboden, en je vaak al te laat ben voor bezichtiging omdat er al 10 mensen zich hebben gemeld, wat hier nu soms wel eens gebeurd, dan vind ik het toch opmerkelijk.

Voordeel nu wel is dat je ook wel flink wat voor je huis kunt krijgen. Maar begrijp de keuze wel om even af te wachten hoe het e.e.a. ontwikkeld. Lijkt mij echt vreselijk om nu een huis te moeten kopen. Wat een luxe toen wij 5 jaar geleden kochten; eerste bezichtiging. 2 weken nadenken en andere huizen kijken, nadenken, toen 2e bezichtiging. Weer even wikken en wegen en rekenen in alle rust. Toen pas een bod uitgebracht 20K onder de vraagprijs en uiteindelijk 10K minder dan de vraagprijs gekocht. Hoe anders is dat nu in slechts paar jaar tijd o_O

Huizenmarkt is bizar, iets anders vinden gaat ons ook niet lukken vrees ik. Nu weet ik weer een leuk huisje in de buurt, maar die staat niet te koop en nu is de prijsindicatie al erg hoog en zijn er al veel geïnteresseerden...

Dank voor de felicitaties :)

Ik zou ook liever niet nu kopen, maar de vraag is hoelang je wilt wachten. Ik geloof niet dat binnen 1-2 jaar de markt drastisch in ons voordeel zal veranderen. Daarnaast, elk jaar dat je van een huis geniet is ook iets waard. We zitten in de luxe positie dat we al in een voldoende ruim huis wonen wat eigendom is, dus we hebben geen haast.
Komt er iets voorbij wat aan onze wensen voldoet, dan happen we toe. Indien dat niet het geval is gaan we op het nieuwbouwplan wat over 1,5-2 jaar van start gaat een kavel uitzoeken.

@ Joost: Ja, eigenlijk te gek voor woorden dat de markt zo veranderd is in enkele jaren. Nu is er ineens een "woningnood", terwijl er toen overaanbod was.
Ik verbaas me er enkel over hoe weinig invloed de Corona crisis momenteel lijkt te hebben op de werkgelegenheid. Hoewel de cijfers wel spreken van een toename in de werkloosheid, is het consumentenvertrouwen nog altijd hoog. Zal deels te maken hebben met de maatregelen vanuit de overheid waardoor bedrijven hun werknemers nog in dienst houden.... maar had al wel sneller een grotere economische dip verwacht.

Barri zei:
Huizenmarkt is bizar, iets anders vinden gaat ons ook niet lukken vrees ik. Nu weet ik weer een leuk huisje in de buurt, maar die staat niet te koop en nu is de prijsindicatie al erg hoog en zijn er al veel geïnteresseerden...

Er zijn geïnteresseerden voor een huis dat niet te koop staat, begrijp ik dat goed?

Mogguh!

@ Ruud: gefeliciteerd! Mooie stap en goede basis inderdaad om eventueel weer verdere stappen te zetten op huizengebied.

De huizenmarkt is voor ons ook te overspannen: wij wachten nog wel even. We hebben 1x geboden op een huis met een bod wat ons nog redelijk realistisch leek (wel onder de vraagprijs) want met alles doorrekenen konden we maar niet onderbouwen dat het een logische vraagprijs was.
De makelaar kon er ook geen goed/logisch verhaal van maken: die begon wat onrustig te hakkelen toen we vroegen waarom de prijs zo hoog was.
Huis is alsnog boven de vraagprijs verkocht. Toen waren we er echt even klaar mee.

Ik verbaas me er enkel over hoe weinig invloed de Corona crisis momenteel lijkt te hebben op de werkgelegenheid. Hoewel de cijfers wel spreken van een toename in de werkloosheid, is het consumentenvertrouwen nog altijd hoog. Zal deels te maken hebben met de maatregelen vanuit de overheid waardoor bedrijven hun werknemers nog in dienst houden.... maar had al wel sneller een grotere economische dip verwacht.
Door de overheidsmaatregelen worden ook 'ongezonde' bedrijven nog overeind gehouden. Zodra de maatregelen wegvallen, zullen deze bedrijven waarschijnlijk alsnog omvallen.
De dip komt nog wel, maar het is de vraag wanneer. Waarschijnlijk zodra bedrijven weer op eigen benen moeten staan na het coronagebeuren ;)

Zolang je niet in de luchtvaart, horeca, entertainment of een beroep hebt wat daar nauw aan verbonden zit merk je het qua werk niet zozeer. In mijn omgeving ken ik niemand die qua werk echt last heeft in de zin van (dreiging tot) ontslag of faillissement. Voor mijn gevoel heb ik het zelfde als jou. Bij mijn werk hebben we een zeer goed jaar achter de rug en ook 2021 zit er tot op heden prima uit qua order intake. Ik maak mij geen zorgen en geef niet minder uit dan voor corona. Ja veel minder aan uitjes en uit eten, maar verder niet.

Maar ik heb de documentaire gezien van KLM 2020 terug in de lucht. En dat is toch wel erg slikken hoor hoe veel mensen er daar wel niet weg moeten, die ook niet zo weer aan de bak komen in een andere sector. Schrijnende situaties. Heb het daar wel echt mee te doen.

Ik zou ook liever niet nu kopen, maar de vraag is hoelang je wilt wachten. Ik geloof niet dat binnen 1-2 jaar de markt drastisch in ons voordeel zal veranderen.

De experts zijn het er allemaal over eens dat er een kantelpunt komt. De een zegt over 2 jaar, de ander zegt dat het nog wel een jaar of 6-8 kan duren. De een zegt dat de prijzen stagneren, de ander verwacht weer een enorme daling net als 10 jaar geleden begon. Het is koffiedik kijken.
Ik volg ook een beetje de rentestanden. Ik kan kiezen om nu over te stappen voor een nog lagere rente dan dat we al hebben, redelijk wat besparen in de maand maar wel een fikse boete. Of nog 4 jaar wachten, geen boete betalen in de hoop dat de rentestanden nog steeds heel laag zijn. Tot op heden gok ik op het laatste

Huizenmarkt is bezopen op dit moment, zeker in de regio van Berry.
Veel schoonfamilie woont daar ook. Het huis naast familie van ons is verkocht. Mooie buurt, voor daar een ruime tussenwoning, maar wel eentje waar een oude vrouw woonde en waar dus zeker 40 jaar niets is veranderd van binnen.

Familie had interesse in de woning, tuin was wat gunstiger en er zat een garage/schuur bij. Echter is de woning voor 400k verkocht, wat het familielid er niet voor over had. De woning moet dus ook nog aangepast worden aan de hedendaagse standaard. Het grappige is de koper heeft met 400k flink overboden en heeft, naar het schijnt, geen geld om het zaakje te verbouwen o_O

Ik verbaas me er enkel over hoe weinig invloed de Corona crisis momenteel lijkt te hebben op de werkgelegenheid.

Als je er over nadenkt dan is het redelijk logisch. Enkele sectoren zoals evenementen, horeca, uitgaan etc hebben het natuurlijk wel erg zwaar. Voor de rest blijft iedereen lekker aan het werk. Geld wordt niet uitgegeven aan vakanties, maar meer aan luxegoederen en in/rondom het huis. Zelfs de toerisme heeft het niet heel slecht, de vakantieparken en campings hier in de buurt zaten afgelopen zomer stampend vol............ met Nederlanders omdat niemand naar het buitenland wilde/kon/mocht. En ook veel horeca springt d.m.v. afhalen prima in op de huidige situatie. Wij hebben bij ons favoriete restaurant inmiddels al vaker afgehaald dan dat we er vorig jaar uiteten zijn geweest :)
Geld natuurlijk niet voor het 13 in een dozijn bistro'tje in één of ander kippenhok middenin de stad, die hebben het wel zwaar inderdaad.

Kortom, een aantal sectoren doen bijzonder goede zaken. Ik denk dat er her en der nog wel een klap gaat vallen, maar dat alles op dit moment (op z'n zachtst gezegd) z'n gangetje gaat verbaasd mij eigenlijk niet zo.

Zolang je niet in de luchtvaart, horeca, entertainment of een beroep hebt wat daar nauw aan verbonden zit merk je het qua werk niet zozeer. In mijn omgeving ken ik niemand die qua werk echt last heeft in de zin van (dreiging tot) ontslag of faillissement.

Het is inderdaad net in welke sector je je bevindt. Als je in de horeca zit heb je het heel zwaar.....veel zaken gaan creatief of met afhalen en dergelijke maar dan haal je natuurlijk in de verste verte niet je gebruikelijke omzet. Er staan hier al diverse zaken op omvallen en er zijn er zelfs die smeken om financiële steun.

Andere bedrijven spinnen juist garen bij deze situatie. Wij hebben gelukkig de luxe situatie dat we in de zakelijke dienstverlening en de zorg werken en geen last hebben van de crisis en dat we ons het nodige kunnen veroorloven. Wij hebben de economie juist flink gestimuleerd (nieuwe tv, nieuwe wasmachine en droger, heel veel internetbestellingen voor oa de baby, maaltijden en tzt waarschijnlijk nog een andere auto..)

Potjandikkie...wat een lekkere Astra...en ook nog vlakbij...echt alles erop en eraan, open dakkie, IL, leer, zelfs stoelventilatie ed.. helaas een vijfdeurs..ik zou het nog wel aandurven maar mijn vrouw wil het qua ruimte echt niet..
0-f99ccdd0-5b98-4bd4-a884-7acb35cb704d.jpg

Nog niet zo lang geleden een lans breken hoe fijn een station wel niet is, en dan nu met een 5 deurs ook genoegen willen nemen :) Concessies moet je nemen, maar met jonge kinderen zou ik dat niet willen doen omwille van wat luxe. Het is inderdaad wel een buitengewoon fraai exemplaar! Zo zie je ze niet veel

Gewoon op marktplaats en enkele andere sites kritische zoekopdrachten instellen. krijg je automatisch bericht als er iets tussen zit die aan de wensen voldoet (y) Jou huidige astra kan in principe toch nog gewoon een tijdje mee? Zeker omdat je weinig kilometers maakt.

Je hebt helemaal gelijk hoor...gaan we ook echt niet doen..;) Maar het is wel een plaatje hoor..

We hadden die zwarte in groningen nog als optie met een set grotere velgen. Maar die is net ook van de site gehaald..;)

Rob, hoe graag wil je het open dak?
Ik heb hem toen ondanks de geringe meerprijs van +/- 400eu niet besteld. Ik had in de Leon een schuifdak en vond het heerlijk (en mooi), echter vond ik het schuifdak in de Astra zo klein dat ik het het geld niet waard vond.

Volgens mij is het ook geen dealbreker voor je, maar ik zou het absoluut niet bovenaan mijn wensenlijstje zetten. Liever de juiste velgen dan een schuifdak bijvoorbeeld, ondanks dat andere velgen iets makkelijker te realiseren zijn als een schuifdak.

De vijfdeurs die je laat zien is wel een plaatje. Had weer even het gevoel naar mijn eigen auto te kijken :)

speedtouch zei:
Barri zei:

Er zijn geïnteresseerden voor een huis dat niet te koop staat, begrijp ik dat goed?
Klopt! Ik las via een FB berichtje dat diegene toch weer terug wilde naar een andere plek. Hij heeft een makelaar gesproken en er zijn nog voordat het te koop staat al onwijs veel geïnteresseerden.

@dakje:
Ik wilde altijd graag een dakje, maar het valt me op dat ze tegenwoordig erg ver naar achteren zitten, en daarnaast zijn ze wel gevoelig qua onderhoud en reparaties maar ook kraken. Daarom zou ik nu liever geen open dakje hebben dan wel.

Wij hebben bij ons favoriete restaurant inmiddels al vaker afgehaald dan dat we er vorig jaar uiteten zijn geweest
Herkenbaar! :D

Open dakje is absoluut geen dealbreaker. Dan wordt je zoekopdracht wel heel nauw..:)
Maar wel mooi als het er op zou zitten.

Musts: Innovation+, IL, de 1.4T en het liefst een setje grotere velgen en trekhaak. Maar de laatste twee zijn natuurlijk aanpasbaar.

Zo'n Megane GT line is wel lekker maar de prestaties vallen me nogal tegen. De 130pk variant doet 11 seconden naar de 100. Das nog langzamer dan mijn huidige Astra.
0-6df657db-49f3-4081-acb7-ba38ca31d7cb.jpg

n daarnaast zijn ze wel gevoelig qua onderhoud en reparaties maar ook kraken. Daarom zou ik nu liever geen open dakje hebben dan wel.

zolang het af fabriek is, is lekkage vrijwel niet mogelijk en ook van kraken en dergelijke heb ik nooit last gehad. Op de calibra en BMW had ik zoiets. Bij de Laguna had ik een panoramadak en eigenlijk zijn daar ook weinig problemen mee bekend. 1x per jaar maakte ik de geleiders goed schoon en weer opnieuw invetten zodat alles mooi soepel loopt. Ook hier geen kraken, alleen in de winter en er lag een laagje ijs op koorde je dat ijs kraken.

Groot voordeel is een mooi licht inval. En ook een warme zomerdag als je hem op kantelstand laat staan kan de ergste warmte wat stijgt er uit door het dakje. Je komt nooit in een auto die echt bloedheet is. (y) heel prettig.

Maar zou voor mij geen deal breaker zijn, maar stiekem mis ik het wel bij mijn huidige auto zo af en toe.

Zo'n Megane GT line is wel lekker maar de prestaties vallen me nogal tegen. De 130pk variant doet 11 seconden naar de 100. Das nog langzamer dan mijn huidige Astra.

Misschien nog wel meer dan een astra moet je zo'n megane van deze generatie wel echt in de juiste uitvoering hebben, zoals jij laat zien. (GT line of Bose) is toch wel heel fraai. Schijnt ook als GT line goed te rijden en ook de kwaliteit schijnt gewoon goed te zijn. De 1.2 heeft natuurlijk 200cc minder inhoud, dat ga je wel merken. Misschien dat hij wel wat vlotter op pakt en gevoelsmatig het verschil erg klein is. Want jou 1.4 is nogal loom vanuit lagere toeren. Hier nog een mooie megane, met EDC automaat .

of hard onderhandelen en zien of je deze GT205 4-control in handen kan krijgen binnen budget. fijne stoelen, adaptive cruise control, lekker kleurtje, fijne rij eigenschappen (y)

Die laatste heb ik wel eens naar gekeken, mede omdat de laguna zo goed beviel was dit natuurlijk de ideale opvolger.

Wij hebben de Megane van die serie een jaartje gehad. Een 1.5 dci Bose. Ik vond dat echt 100% meevallen. Multimedia is niet briljant, geen idee hoe dat uitvalt in vergelijk met een Astra. Verder een heerlijk comfortabele auto met fijne stoelen. Over de motor kan ik niks zeggen dus, maar ook de 1.5 dci loopt in de harde cijfers achter, maar vind ik in de praktijk prettiger dan een 1.6 tdi (die we in de Superb hadden). Ook met caravan deed de Megane het motorisch beter dan de Skoda. Ik zou er eens een flink blokje in gaan sturen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Bij ABD (topdealer) staan er vast wel een aantal.

In 2016, toen ik opzoek was naar een nieuwe leaser, heb ik destijds de nieuwe Megane en hagelnieuwe Astra overwogen. Met het multimedia systeem van de Megane was ik in de showroom al binnen 5 min mee klaar (de Astra had ik toen nog niet bekeken):
- Te traag
- Niet mooi (is smaak, dus telt niet helemaal)
- Teveel kleurtjes voor de verschillende schermen. Waarom niet gewoon in elk scherm dezelfde kleur/arcering
- Ik vond de digitale toetsen en het lettertyp niet prettig

Verder vond ik heel veel knoppen te goedkoop aanvoelen, deed mij teveel denken aan mijn Clio destijds of een Kangoo.

De Astra was toen een verademing. Hagelnieuw model, dus dan heb je altijd even wat voorsprong op de concurrentie (als je het goed doet) en dus werd het een Astra. Ik blijf er echter bij dat ze het bij VAG het beste voor elkaar hebben qua layout, intuïtie, snelheid etc Je mag het dan misschien niet mooi vinden, maar overall gezien vind ik het daar toch beter.

Ik denk dus ook dat ik me daar bij Renault ook aan ga irriteren. Ik lees het overal dat dat een van de minpunten van de Megane is.
Ik wil ook gewoon dat het goed en snel werkt.

Wat ik fijn vind van mijn Insignia (en dat heeft een Astra ook zo te zien), is dat er tenminste nog relatief grote knoppen in zitten voor bepaalde functies. Power knop = groot, "home" knop = groot, 1 stap terug = groot. Als ik dat bij de Renault zie, zijn dat geen knoppen die je op de tast vind. Touch screen is leuk op een telefoon, in de auto lijdt het best veel af. Soms mis ik de controller bij de armsteun die mijn vorige auto had best wel. Ondanks dat je dan ook nog op het scherm moet kijken, lijdt dat toch echt minder af.

Wij hadden wel het grotere scherm, misschien dat het iets beter werkt dan de goedkopere variant. Maar alsnog was et matig inderdaad. Ik reed er ook niet dagelijks in (alleen op vakantie) dus dan stap je er ook wat makkelijker overheen. Als je wilt dat het goed en snel werkt, kun je em overslaan inderdaad.

Ik wil ook gewoon dat het goed en snel werkt.

vanaf een bepaald jaar is er een ander systeem in gekomen met meer functies, sneller, grafisch mooier. Geen idee vanaf welk jaar en waaraan je dat kunt herkennen

EDIT: volgens mij is het R-link 2 (?)

R-Link 2
Ook prettig is het R-Link 2 multimediasysteem met touchscreen in “portrait” formaat. Zie het als een rechtopstaande tablet. Via dit systeem zijn bijna alle functies van de auto te bedienen. Er zijn maar weinig fysieke knoppen.

Dankzij de goede software reageert het systeem super snel. Elke veegbewegingen of toets die je indrukt, is net zo instant zoals je gewend bent van je smartphone. In onderstaande video is dat goed zichtbaar.

bron:
artikel met filmpje multimedia

Zo een Megane vind ik ook erg lekker in de juiste uitvoering. maar ik zou ook begrijpen als je voor een Astra gaat.

@Huizen, ja.. wij hebben net gekocht, ook net verkocht en dat heeft gelukkig goed uitgepakt. :) nog 6 weken en 1 dag tot de sleuteloverdracht :) zin in.

@Ruud proficiat! Leuk nieuws!

Ik had Ruud zijn dienstmededeling gemist. Gefeliciteerd!
Huwelijk kan je ook best laten. Best gezellig zo'n feestje, maar het kost ook wel wat geld :D :D

Ik heb tot nu toe altijd B-segment auto's gehad, zit er nu aan te denken om misschien een C-segment auto te kopen, de Opel Astra is dan ook in beeld, vanaf bouwjaar 2018. Iemand een tip voor welke uitvoering ik het beste kan gaan? en aangezien ik er serieus over na zit te denken om over te stappen op een automaat ,heeft de Astra een goede automaat?

R-Link 2
Ook prettig is het R-Link 2 multimediasysteem met touchscreen in “portrait” formaat. Zie het als een rechtopstaande tablet. Via dit systeem zijn bijna alle functies van de auto te bedienen. Er zijn maar weinig fysieke knoppen.

Dankzij de goede software reageert het systeem super snel. Elke veegbewegingen of toets die je indrukt, is net zo instant zoals je gewend bent van je smartphone. In onderstaande video is dat goed zichtbaar.

Deze versie hadden wij ook. Ik onderschrijf het juichverhaal dus niet helemaal. Werkt niet altijd even snel en de graphics van de navigatie vond ik nogal gedateerd. Maar goed, ik kan het dus niet goed vergelijken met Opel. We hebben op de zaak een paar Combo's en Vivaro's, daar is het zéker niet beter dan wat Renault levert. Maar ik neem aan dat de Astra een ander systeem heeft. Succes met de zoektocht!

Of zou het zo zijn dat, net als mobile telefoons, de systemen naar verloop van tijd trager worden naarmate er meer data in komt te staan en verwerkt moet worden in de loop der jaren?
Maar ik neem aan dat de Astra een ander systeem heeft. Succes met de zoektocht!

Dat is inderdaad een compleet ander systeem. volgens mij zijn er weinig op en aanmerkingen op het systeem van de astra, los van persoonlijke voorkeuren.

de Opel Astra is dan ook in beeld, vanaf bouwjaar 2018. Iemand een tip voor welke uitvoering ik het beste kan gaan? en aangezien ik er serieus over na zit te denken om over te stappen op een automaat ,heeft de Astra een goede automaat?

De 1.0 heeft een easytronic automaat. Je moet er eens mee rijden maar de easytronic automaten heb ik in het verleden als heel vervelend ervaren. het is een goedkopere versie van een 'echte' automaat, technisch gezien. Het schakelt niet zo snel. Sommigen vinden het vreselijk , anderen hebben er totaal geen problemen mee

De 1.4 heeft wel een 'echte' automaat, dat zou mijn voorkeur dan hebben. Maar die zullen wel prijziger zijn en lastiger om te vinden

Uitvoering; innovation als het kan in het budget. Daar zit vaak met meeste op en aan. Veel kopers bestelden het innovation+ pakket er bij en heb je helemaal geen klagen

hier kun je zien wat er op en aan zit per uitvoering. Kan wel verschillen per bouwjaar / modeljaar

JFR zei:
Ik heb tot nu toe altijd B-segment auto's gehad, zit er nu aan te denken om misschien een C-segment auto te kopen, de Opel Astra is dan ook in beeld, vanaf bouwjaar 2018. Iemand een tip voor welke uitvoering ik het beste kan gaan? en aangezien ik er serieus over na zit te denken om over te stappen op een automaat ,heeft de Astra een goede automaat?

Inderdaad, de 1.0 met automaat is ver-schrik-ke-lijk. Die heb ik een aantal keren als leenauto gehad. De garage medewerker excuseerde zich er zelfs voor :D
Verder is de 1.0 qua vermogen "oke".
Ik wist niet dat de 1.4T een andere automaat had, dat blok heeft in elk geval een prima vermogen. Dat vermogen icm een automaat is wel een fijne combinatie lijkt mij (y)

Qua uitvoering zit je met een Innovation of Innovation+ goed, dat zijn de meest luxe uitvoeringen en daar zit eigenlijk alles wel op (y)

Of zou het zo zijn dat, net als mobile telefoons, de systemen naar verloop van tijd trager worden naarmate er meer data in komt te staan en verwerkt moet worden in de loop der jaren?

Zo heel veel meer data komt er niet in te staan. Wellicht een paar keer een kaart update, maar of de kaarten daar heel veel groter door worden?
Ik weet ook niet of de systemen veel langzamer worden of dat de nieuwe systemen sneller/vloeiender zijn. Eigenlijk waren alle auto's die ik gehad heb (afgezien van de Clio) nagenoeg even vlot waren. De Focus doet dat misschien nog wel het minst goed, daar moet je altijd even een tel of 10 á 20 wachten op de navigatie.

Ter aanvulling op wat Joost al heeft gezegd: als je specifiek op Astra's zoekt bij Opel dealers is dit ook een fijne site: Opel occasions. Ik ken deze inmiddels uit mijn hoofd :) en weet ook dat er een paar automaten tussen zitten.

De innovation is een fijne versie. Die is het meest luxe en het chicst aangekleed. Ook zie je veel de online edition. Wat minder chic dan de innovation maar ook vaak goed aangekleed.

Had Opel misschien niet ook iets van een business/lease uitvoering? Dat zijn bij veel merken gewoon prima uitgeruste wagens waar het hoognodige gewoon op zit, voor een relatief scherpe prijs.

B Real zei:
JFR zei:

Inderdaad, de 1.0 met automaat is ver-schrik-ke-lijk. Die heb ik een aantal keren als leenauto gehad. De garage medewerker excuseerde zich er zelfs voor :D
Ik wist niet dat de 1.4T een andere automaat had, dat blok heeft in elk geval een prima vermogen. Dat vermogen icm een automaat is wel een fijne combinatie lijkt mij (y)
De 1.0 automaat heeft eigenlijk gewoon dezelfde handbak als de 1.0 handgeschakeld, alleen worden koppeling en versnelling automatisch bediend. De 1.4 heeft inderdaad een echte automaat met koppelomvormer.

De 1.0 automaat heeft eigenlijk gewoon dezelfde handbak als de 1.0 handgeschakeld, alleen worden koppeling en versnelling automatisch bediend.

inderdaad. Kostentechnisch gezien goedkoop maar het werkt altijd traag. Ik heb niet in de modernere half-automaten gereden, maar het is dus blijkbaar nog steeds zo bagger als vroeger :) Zat laatst wel als bijrijder in een mitsubishi Colt met half automaat. Zelfs als bijrijder werd ik er gek van o_O Je voelt de vertraging en je hoort ook het lange schakelen van de actuatoren. De eigenaar van de auto vind het een 'heerlijk autootje' en vind de automaat ook prima .... tjah.

AsconaGT zei:
De 1.0 automaat heeft eigenlijk gewoon dezelfde handbak als de 1.0 handgeschakeld, alleen worden koppeling en versnelling automatisch bediend.

inderdaad. Kostentechnisch gezien goedkoop maar het werkt altijd traag. Ik heb niet in de modernere half-automaten gereden, maar het is dus blijkbaar nog steeds zo bagger als vroeger :) Zat laatst wel als bijrijder in een mitsubishi Colt met half automaat. Zelfs als bijrijder werd ik er gek van o_O Je voelt de vertraging en je hoort ook het lange schakelen van de actuatoren. De eigenaar van de auto vind het een 'heerlijk autootje' en vind de automaat ook prima .... tjah.
Sterker nog, het is gewoon nog steeds dezelfde bak als in de Astra H zat. Er zal ongetwijfeld wel wat verbeterd zijn ondertussen in de aansturing.

Ik heb tot nu toe altijd B-segment auto's gehad, zit er nu aan te denken om misschien een C-segment auto te kopen
Die begrijp ik wel! Ik sta voor een vergelijkbare keuze ;)

De 1.0 heeft een easytronic automaat. Je moet er eens mee rijden maar de easytronic automaten heb ik in het verleden als heel vervelend ervaren. het is een goedkopere versie van een 'echte' automaat, technisch gezien. Het schakelt niet zo snel. Sommigen vinden het vreselijk , anderen hebben er totaal geen problemen mee
Easytronic zou ik ook niet vrolijk van worden...als je er mee leert omgaan went het vanzelf wel wat, maar het wordt denk ik nooit zo prettig als een echte automaat.

EVV zei:
B Real zei:
JFR zei:

De 1.0 automaat heeft eigenlijk gewoon dezelfde handbak als de 1.0 handgeschakeld, alleen worden koppeling en versnelling automatisch bediend. De 1.4 heeft inderdaad een echte automaat met koppelomvormer.

Het voelt ook exact zo, alleen schakelt het trager dan je zelf zou doen. Enige leuke is met het pookje zelf terug schakelen, maar daarvoor gaat het eigenlijk ook niet snel genoeg.
Nee, die automaat is echt Opel onwaardig en misschien alleen geschikte voor de senioren rijders.

B Real zei:
EVV zei:
B Real zei:
JFR zei:

Het voelt ook exact zo, alleen schakelt het trager dan je zelf zou doen. Enige leuke is met het pookje zelf terug schakelen, maar daarvoor gaat het eigenlijk ook niet snel genoeg.
Nee, die automaat is echt Opel onwaardig en misschien alleen geschikte voor de senioren rijders.
Ik heb nog nooit met een easytronic gereden, alleen met een echte automaat. Ik heb echt geen enkel probleem gehad met de automaat in mijn Insignia, ding werkte zo goed en fijn. Schakelde op en terug wanneer nodig, zonder schokken etc. Ik zou daar echt niet weten waarom je niet zo'n automaat zou willen... Mijn huidige Insignia met handbak is niet eens heel veel zuiniger, hoewel ik nu niet meer dezelfde afstanden rijd als voorheen. Maar het momenteel verbruik wijkt niet heel veel af.

Een echte automaat snap ik het comfort wel van. De Easytronic in de 1.0 Astra is gewoon echt niet meer van deze tijd, deze gedraagt zich als de allereerste automaten bij wijze van.

De momenten van op/terugschakelen zijn zo gek nog niet, wel hoe de bak schakelt. Je moet je rijstijl er ook op aanpassen wellicht, maar als je een beetje vlot wil invoegen of door wil rijden dan wordt je bijna misselijk van de schakelmomenten.

Zojuist wat info opgevraagd van een astra die net in Steenwijk te koop is gekomen. Stonden nog geen foto's op en hij moest grijs zijn.

Op internet stond alleen 1.4 innovation plus en 17 inch lmv..

2016 70k op de teller

Tot mijn verrrassing 18 inch..afneembare trekhaak gelukkig ook..alleen geen Intellilux..

En was bang dat het zeilver was maar het is Richard zijn ex-kleur..erg fraai dus!

Moet nu even wat info van mijn auto aanleveren en krijg dan offerte.

IMG_5246 by Rob de Vries

IMG_5245 by Rob de Vries

Erg mooie kleur met dat parelmoereffect (y)

Op internet stond alleen 1.4 innovation plus en 17 inch lmv..
Zo irritant als de info niet klopt... ook als je wel eens selecteert op bepaalde specificaties (bijvoorbeeld Xenon) en dat er dan auto's tussenstaan die die specificatie niet hebben of auto's die er niet tussenstaan die die specificatie wel hebben.
Blijkbaar is dat nog wel eens moeilijk ;)

Intellilux is dikke pre maar gelukkig is in de astra heel makkelijk zelf led in te bouwen. Kan ik nog door de vingers zien.

De kleur en velgen zijn wel helemaal goed.

Haal nu snel even astra door de wasstraat en even wat fotos en info aanleveren.

Lekker Rob!

Jammer van de Intelilux, maar als het verder klopt heb je er een mooie auto aan.

Bedenk met nog één ding m.b.t. de BiColor velgen. Ik had op een paar velgen lichte corossie plekken. Wel te zien, niet te voelen. Misschien iets om op te letten ;)

Je bent snel van handelen Rob :D Mooi exemplaar wat je daar hebt gevonden. Ik zou wel goed overwegen of je Intellilux wilt laten vallen, heb het nu 2x meegemaakt en ben er echt van onder de indruk. Nu rijdt ik regelmatig in het donker, dus prioriteer ik het misschien ook hoger.

Astra F zei:
Je bent snel van handelen Rob :D Mooi exemplaar wat je daar hebt gevonden. Ik zou wel goed overwegen of je Intellilux wilt laten vallen, heb het nu 2x meegemaakt en ben er echt van onder de indruk. Nu rijdt ik regelmatig in het donker, dus prioriteer ik het misschien ook hoger.
Inderdaad is intellilux meer dan alleen maar LED licht, ik vind het toch wel een erg mooi systeem, dat red je niet met alleen maar halogeen vervangen door LED lampen.

Weet ik dondersgoed. Maar zoeken naar Astra met een dergelijke kleur, IL en 18-inch is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.

IL vind je nog geregeld maar dan is het vaak met 16 of 17 inch..en bijna altijd zwart of zilver. Moet ik dan deze kleur laten vallen omdat er geen IL op zit..tsja...

Terug
Bovenaan