Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Nee das het punt..dan moet ik echt minstens richting regio Zwolle.
Zat al even te kijken of Hoogeveen nog wat zou schelen, maar ook nog een uur rijden. Daar zitten ook wel een paar grote handelaren met ex-leasers.

de kans is groot dat ik vandaag of morgen weer oom wordt.. mijn zus zou als het goed is vandaag ingeleid worden.. ik heb nog niks gehoord ( ze zou wat laten weten als het werd uitgesteld omdat ze nog niet zover was) en ga er dus vanuit dat ze in het ziekenhuis wel begonnen zijn.
Leuk en spannend!

Dank jimmy!

Jah ik heb de huidige Astra bij Alphabet in Zwolle gescoord.. hadden ook heel veel ex leasers staan maar heeft nu niet eens een Astra of Focus staan..:rolleyes:

Ik kijk ook even naar de kosten tov van mijn huidige. Stel dat ik van mijn Astra J ST 1.4 zou overstappen naar een Astra K ST 1.4 bespaar ik op brandstof en wegenbelasting 400 euro per jaar (bij 17.500 al wat neerwaarts bijgesteld ivm Corona) dankzij het lagere gewicht en lager verbruik. Verzekering zal wel wat hoger zijn en natuurlijk meer afschrijving.

Al valt het me ook wel weer mee..de astra K is maar 100 kg lichter dan de Astra J.
Wat me wel opvalt is dat de Astra K 1.4 op papier echt een vlotte jongen is en echt flink veel sneller dan mijn huidige Astra.
De Focus 1.5 zit er op veel vlakken in de buurt.

Mijn eerste voorkeur ligt toch wel bij deze twee jongens..met een pre voor de Astra omdat die wat moderner qua technieken en opties

ford-focus-wagon-1-5-titanium-150pk-trekhaak-navi-clima-zeer-netjes.jpg

opel-astra-1-4t-150pk-st-innovation-ecc-nav-trkh-agr-4g-cam-pdc.jpg

Opel vergelijking-ling
dsc_7600.jpg

renault-fdrives-a-016.jpg

dsc_6792.jpg

dsc_7750.jpg

Van mossel mega outlet occasion super center (of zoiets :) ) zit hier in Hengelo. Die hebben altijd giga veel staan. Zit ook in Leeuwarden. Misschien heb je daar wat te vergelijken

Spannend mbt jou zus. lijkt. Groeit dan aardig gelijk op met die van jou :D

Wat is eigenlijk het voordeel van de 182pk versie. Qua koppel en sprinttijd is ie gelijk aan de 150pk versie viel mij al eerder op.

rjthefrisian zei:
Wat is eigenlijk het voordeel van de 182pk versie. Qua koppel en sprinttijd is ie gelijk aan de 150pk versie viel mij al eerder op.
Missichen is die op snelheid wat vlotter. Uiteindelijk doe je 0-100 waarschijnlijk alleen in de eerste 2 versnellingen, dan maakt wat extra pks aan het eind van het toerengebied niet zo veel uit omdat je daar maar kort bent. 100-200 zal vast sneller gaan, maar hoe vaak doe je dat nu eenmaal?

Beide prima auto's Rob. Ik heb ze natuurlijk beide gehad en vond de een echt niet beter dan de ander. Is deze een kwestie van gevoel en aanbod, verkeerde keuze zit er niet tussen.

De 182pk versie heb ik nooit gereden, maar toen ik opzoek was naar een nieuwe lease auto viel mij ook al op dat de Astra met 150pk nagenoeg hetzelfde presteert. Overigens de 1.4 TSI (TFSI?) in de Leon nog weer een stak rapper en vlotter. Oud collega had die destijds en was toch echt wel een vlottere auto dan de Astra.

Voor wat het waard is, drie irritatie puntjes bij de Astra die waarschijnlijk bij een proefrit niet opvallen:
- Geluid van de parkeersensoren is onnoemelijk hard. Mensen kunnen soms binnen nog horen als je aan het parkeren bent! Het geluid zachter zetten kan niet.
- Parkeersensoren stoppen niet met piepen als je stilstaat. Als ik dus eenmaal geparkeerd stond drukte ik handmatige de parkeersensoren uit, anders hoor je een keiharde constantie pieptoon. Niet prettig.
- Spraakbesturing in de Astra is "oke", maar niet zo verfijnd als in de Focus en zeker niet zo uitgebreid.

Ford heeft sowieso ook veel fijner geluidjes als het op meldingen/alarmen aan komt. Geen dealbreaker voor het wel of niet kopen van een auto, maar zeker de parkeersensoren heb ik mij wel echt aan geërgerd.

Elke auto heeft wel zo zijn dingen. zeker als je langer rijd gaan bepaalde dingen opvallen (of juist storen)

Ik vind het erg vervelend dat mijn parkeersensoren heel erg laat piepen. De dealer zegt dat het gepiep niet bij draagt aan comfort en alleen gaat piepen als je er al heel dicht bij een obstakel bent. Hun filosofie. Als je iets vlotter rijd ben je onherroepelijk te laat. Daarvoor moet je maar kijken op de camera of optische sensoren, alsdus mercedes. Die zie je in de binnenspiegel. Ik begrijp het idee maar je kijkt op de camera of binnenspiegel en niet allebei

zoiets als dit, je ziet de visuele sensoren via de binnenspiegel op het plafond
maxresdefault.jpg

sommige amerikaanse auto's ken ik het ook van.

Die 182pk merk je inderdaad pas wat bovenin de toeren, dus op tussensprintjes in een lage versnelling zou ik zeggen.

AsconaGT zei:
Elke auto heeft wel zo zijn dingen. zeker als je langer rijd gaan bepaalde dingen opvallen (of juist storen)

Ik vind het erg vervelend dat mijn parkeersensoren heel erg laat piepen. De dealer zegt dat het gepiep niet bij draagt aan comfort en alleen gaat piepen als je er al heel dicht bij een obstakel bent. Hun filosofie. Als je iets vlotter rijd ben je onherroepelijk te laat. Daarvoor moet je maar kijken op de camera of optische sensoren, alsdus mercedes. Die zie je in de binnenspiegel. Ik begrijp het idee maar je kijkt op de camera of binnenspiegel en niet allebei

Ah, dat heb jij dus ook. Vind ik echt een misser. Ik ben geen hardrijder maar in de Benz rijd ik echt als een slak achteruit omdat ze zo laat piepen...

Skeep zei:
Ah, dat heb jij dus ook. Vind ik echt een misser. Ik ben geen hardrijder maar in de Benz rijd ik echt als een slak achteruit omdat ze zo laat piepen...

Hier idem. Zowel bij de huidige als bij de vorige (e-klasse). Wat een onnozel systeem. Heeft me al een keer schade opgeleverd, 2 weken (vakantie) in een andere auto en eerste dag weer in de Mercedes, tevergeefs gewacht op piepjes die niet kwamen bij het achteruit rijden.o_O Ja, toen ik er tegenaan zat. Toen piepte ie wel. :)

Zat voor de gein even naar sw diesels te kijken. Dan komt er echt heel veel fraai en dik spul met weinig kms en zelfs met een vraagprijs flink onder de 15k Dikke megane-estate, passats, bmws, volvos, skodas, vws, fords, niet normaal.

Maar jah...als je dan die wegenbelasting ziet...moet je heel wat voor rijden.

Twee voorbeeldjes

https://www.autowereld.nl/renault/m...splay-clima-adaptive-cr-34218172/details.html

link

https://www.autowereld.nl/ford/focu...h-navi-clima-cruise-pdc-34054661/details.html

@Rob Wat dacht je dan van dit koopje van de week! Insignia Diesel

1e eigenaar, NAP (y)

Aangezien je liever niet teveel uitgeeft in 1x.
Eer je dat verschil in aanschafbedrag kwijt bent aan wegenbelasting, verzekering, onderhoud etc. ben je jaren verder.

Deze is ook dik, staat zelfs bij jou "in de buurt"
2017 zelfs

Nog een dikke klik

;)

140 euro wegenbelasting per maand...dan moet ik heel wat kms maken...dat gaat zeker lukken met het thuiswerken agv Corona wat op termijn waarschijnlijk deels structureel gaat worden....(not)

Maar ook belachelijk lage aanschafprijzen voor dikke bakken. Maar nee aan een Insignia A ga ik sowiezo niet meer aan beginnen...veel techniek gelijk aan de Astra J en je weet wat mijn ervaringen daarmee zijn...:)

Total Loss zei:
@Rob Wat dacht je dan van dit koopje van de week! Insignia Diesel
Wonderbaarlijk hoe die twee knoppen op het stuur zo versleten zijn, blijkbaar heeft een vorige eigenaar heel erg veel gebeld in de auto... Dan zag mijn stuur er toch een stuk netter uit!

Midje!

Vanmorgen even een rondje auto's gedaan.
Afgevallen: 308 (interieur), Golf (looks), Octavia (looks)

Opties: V40, Astra K, Leon, Mégane, Focus

Bij de plaatselijke opeldealer kreeg ik nog 2500 euro voor mijn auto maar hadden ze helaas niet echt interessante occasions. Sowieso geen diesels; 'lastige handel'.
We kregen wel de sleutels in de handen van station met een 3 cilinder benzine met 105 pk, dus wel even aan de auto kunnen proeven.
Pluspunten; Fijne stoelen (toen we wisten dat die bobbel in de rug weg kon), strak interieur, voelt niet als een grotere auto.
Minpunten; 3 cilinder komt laat op gang, maar als ie eenmaal op gang is, gaat het lekker. Veel aanbod van station, maar we vinden de hatchback veel mooier.
Kwaliteitsgevoel wel een stapje onder een V40. De verkoper zei ook dat hij de V40 bovenaan het lijstje zou zetten :D maar dat een Astra wel veel waar voor zn geld biedt.

Ook nog in de V40 gezeten en in vergelijking met de Astra voelt het allemaal wat degelijker en luxer. Zwarte dakhemel is tof maar het is allemaal wel een slag kleiner. Voelt erg knus in de v40 (in positieve en negatieve zin)
Helaas niet gereden nog maar we hebben een iets duidelijker beeld nu.

Lastig punt is wel dat ik nu echt wel graag een auto met extra luxe wil en dat het budget dan net op het randje is.
Voordeel is dat een diesel voor mij nog uit kan met 20.000 km op jaarbasis. In benzine is er helemaal weinig keuze...

Astra's voor Gerwin :

2017 - Euro 10.450 - 129.500 km

2017 - Euro 11.995 - 179.700 km - erg dikke hothatch!

2017 - Euro 11.400 - 111.000 km

2016 - Euro 8.900 - 189.000 km - koopje van de week!

Van de min of meer standaard Edition/Business+ uitvoering is heel erg veel keus in alle kleuren van de regenboog, makkelijk te herkennen aan allemaal dezelfde velgen, wel ook makkelijk zoeken naar de andere luxere uitvoeringen, je hoeft eigenlijk alleen maar de andere velgen eruit te pikken om een Innovation te vinden. (y)

Total Loss zei:
Astra's voor Gerwin :

2017 - Euro 11.995 - 179.700 km - erg dikke hothatch!

Van de min of meer standaard Edition/Business+ uitvoering is heel erg veel keus in alle kleuren van de regenboog, makkelijk te herkennen aan allemaal dezelfde velgen, wel ook makkelijk zoeken naar de andere luxere uitvoeringen, je hoeft eigenlijk alleen maar de andere velgen eruit te pikken om een Innovation te vinden. (y)
Dit is wel een vage uitvoering. Wel de dual zone climate control en dikke motor, maar dan weer de entry level display in het dashboard en klein scherm voor de radio..

Mooi dat je het zoekgebied nog wat hebt kunnen inperken. herken wel wat je zegt. Denk inderdaad dat de Volvo net wat steviger en degelijker is. De Astra is een kei in value for money; veel moderne technieken voor een aantrekkelijke prijs.

Ben vanmiddag nog eens goed op het net gaan struinen en de keuzes voor een ST met een benzinemotor met minimaal 120 pk zijn echt zeer beperkt.

Je houdt binnen een straal van 75 km een handjevol Kia's, Megane's, Astra's, 308's, Focussen over.

Ook heb ik een offerte aangevraagd voor de zwarte Astra 1.4T ST met de bi-color velgen. Daar heb ik een reactie op gekregen met een verwachte inruilprijs. Via een collega heb ik alleen wat info opgevraagd over die dorpsgarage en die staat niet goed bekend. Is geen officieel bovag bedrijf en schijnt het niet altijd heel nauw te nemen met de garantievoorwaarden. Die laten we dus maar lekker even zitten.

Verder is er niks waarvan ik direct een wauw gevoel krijg. De Focussen zijn allemaal de driepitter en vind hem eigenlijk alleen leuk in ST line (onvindbaar).
Er staan bij Stern in Groningen en Assen wel een legertje Astra 1.4 T Innovations te koop met recent bouwjaar. Allemaal demo's of zo (opeenvolgende kentekens)
Alles erop en eraan (Intellilux, trekhaak, Innovation plus pakket (borden, camera, enz..). maar allemaal met 16 inch saaie velgen.

Wat ik net op hun website wel zag was deze en daar ben ik wel wat verliefd op geworden....staat alleen bij Stern Amsterdam....maar een vestiging kan hem toch ook laten overkomen? Heerlijke uitvoering met 18-inch, keyless, half leer, open dak, intellilux en innovation plus. Eigenlijk wel wat boven budget maar dan ben je voorlopig wel klaar..

4f11508d-745a-481a-9c17-c1269d808b4e.jpg

Link

Dat is idd een dikke uitvoering Rob.
Moet je alleen voor jezelf bepalen of je, terwijl het wat timing betreft niet al te goed uitkomt, ook nog eens boven je eerdere budget wil gaan zitten. Wat leeftijd / kilometers van de auto betreft ben je dan voorlopig wel een hele tijd klaar als het goed is

Jah en die afweging..iets meer investeren en dan voorlopig klaar zijn of toch met minder genokegen nemen ziin we nog niet helemaal uit...

Moet af en toe ook wel slikken. Als ik dan de Astra op de oprit zie staan blijft het een plaatje...maar jah..ben echt bang dat de versnellingsbak sowiezo bienkort ook de geest gaat geven. Komt langzaamaan wat speling in..

Heel simpel..dan gaat de verhuizing gewoon nog wat langer duren..:)

Maar we hebben daar toch onze twijfels momenteel toch wat over of het nu het juiste moment is om t e verhuizen ..de markt is zo overspannen...huizen worden overal gewoon gigantisch overboden...

Maar we hebben daar toch onze twijfels momenteel toch wat over of het nu het juiste moment is om t e verhuizen ..de markt is zo overspannen...huizen worden overal gewoon gigantisch overboden.

Ik zou het nu ook niet aandurven hoor, ik heb de behoefte nu ook niet maar het is een gekke tijd natuurlijk. Aan de andere kant denk ik ook dat huizenmarkt niet snel zal veranderen, blijft simpelweg een groot tekort aan huizen dus de prijzen blijven hoog. Zie ze voorlopig ook echt niet voldoende bijbouwen om dat op te lossen.

Ohja; al eerder werden hier de parkeersensoren van de Astra genoemd. Die zijn inderdaad verschrikkelijk weet ik nu uit ervaring; we hadden de auto even stil gezet (stationair) om van plek te wisselen.
Maar ik wilde de kofferbak ook nog bekijken; ik schrok me wezenloos van het gepiep o_O
Auto stond dus niet eens in de versnelling...

@ Marc; kilometerstanden van boven de 150.000 zijn sowieso nogo.
Bij die t Hoog staat volgens mij ook nog een mooie groene (y)

@ Rob; mooie Astra! Inderdaad wel aan de prijs, maar kilometerstand is laag en het is nog een jonkie ;)
Maar lastige keuze; op grote vlakken een vergelijkbare situatie alhier.

Er staan bij Stern in Groningen en Assen wel een legertje Astra 1.4 T Innovations te koop met recent bouwjaar. Allemaal demo's of zo (opeenvolgende kentekens)
Alles erop en eraan (Intellilux, trekhaak, Innovation plus pakket (borden, camera, enz..). maar allemaal met 16 inch saaie velgen.
Och, velgen zijn gauw te vervangen!

Och, velgen zijn gauw te vervangen!

Klopt.....hebben we ook aan gedacht maar als je ziet dat de Astra in Amsterdam a) 18 ipv 16-inch velgen heeft.. b) nog meer luxe heeft c) een open dak heeft en maar 500 euro duurder is dan zo-een in Groningen...

Dit oogt toch heel anders:

e3b8564a-cecc-41f4-8558-43ae001c21be.jpg

@ Rob; mooie Astra! Inderdaad wel aan de prijs, maar kilometerstand is laag en het is nog een jonkie winking smiley
Maar lastige keuze; op grote vlakken een vergelijkbare situatie alhier.

Klopt echt nog maar twee jaar oud...zou ik er zeven jaar op vooruit gaan!
Huidige Astra heb ik volgende week vijf jaar en gemiddeld 18.000 km jaar mee gereden sinds de aankoop

Wat ik hier fijn aan vind is dat Stern ook een vestiging in Groningen heeft waar ik gewoon naartoe kan voor de garantie en onderhoud.
En vind de velgen erg fraai..zie je bijna nooit. En heb hier de foto's s op groot scherm en is gewoon bijna een nieuwe auto van binnen en van buiten.

En hij is gewoon nokkie vol... keyless entry en startknop, intellilux, open dakkie, verwarmde stoelen en stuur, grootscherm navi, electrische achterklep, opel eye, achteruitrijcamera, automatisch inparkeren, trekhaak en ga maar door.

Slaap er nog een nachtje over en denk dat ik maandag even contact ga opnemen of ie nog beschikbaar is en wat erbij moet...:)
Vrouwlief is al akkoord..:)

Lekkere zoektocht! Die in Amsterdam ziet er wel goed uit. Misschien eens rijden met een exemplaar in Groningen, en dan bedenken of je daar een exemplaar vandaan wil of die uit Amsterdam.

Zo. Blijkbaar heb ik sinds maandag niet meer gekeken hier en bij het verversen had ik 4 pagina’s in te halen o_O ik vroeg me af wat er aan de hand was, maar we hebben ons in de auto zoektocht van Rob gestort! Stomme aanleiding, maar zoeken is altijd leuk. En dé kanshebber is een lekker uitgeruste aanbieding (y) hoewel een heleboel geld snap ik je afweging goed. Ik ben benieuwd wat het wordt maandag!

De laatste twee weken de meeste dagen op kantoor gezeten, dat is voor het inwerken wel zo prettig. Werk bevalt uitstekend en de ritjes met de insignia ook. Wat een heerlijke cruiser. Ondanks dat het de basisdiesel is zit er toch ook wel lekker veel power in met 350NM. Donderdagavond werkbezoek en ruim na 19:00 terug. Lege weg en harder dan 100 :) en eenmaal de snelweg weer af net zo’n lege weg, het gaat ook wel lekker de bocht om. Meestal rij ik rustig, de auto jaagt ook niet op. Het kan dus wel.

Franklinn zei:
De laatste twee weken de meeste dagen op kantoor gezeten, dat is voor het inwerken wel zo prettig. Werk bevalt uitstekend en de ritjes met de insignia ook. Wat een heerlijke cruiser. Ondanks dat het de basisdiesel is zit er toch ook wel lekker veel power in met 350NM. Donderdagavond werkbezoek en ruim na 19:00 terug. Lege weg en harder dan 100 :) en eenmaal de snelweg weer af net zo’n lege weg, het gaat ook wel lekker de bocht om. Meestal rij ik rustig, de auto jaagt ook niet op. Het kan dus wel.
Mooi dat je auto goed bevalt, ik heb met die van mij ook nooit het idee gehad dat die vermogen te kort kwam, prima reisauto. Maar de 140 pk is toch niet de instapper, ik dacht dat er ook een 110 pk versie was.

@Richard, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Rob zei:
Via een collega heb ik alleen wat info opgevraagd over die dorpsgarage en die staat niet goed bekend. Is geen officieel bovag bedrijf en schijnt het niet altijd heel nauw te nemen met de garantievoorwaarden. Die laten we dus maar lekker even zitten.
Om die reden zou ik juist naar de auto gaan kijken, heb je tenminste voldoende argumenten om wat aan de prijs te kunnen sleutelen.

@Frank, zo af en toe begeef ik me ook na 19:00 op de snelweg (lang geleden eigenlijk)
Maar ik merk dat dan 130 rijden mijn zuinigheidsdoel wat om zeep helpt en ik uit gewenning gewoon 106 blijf doortokkelen..

@parkeersensoren Astra: dat valt te tunen imo, zal het op het Astra eens in de groep gooien..
Zaterdag heb ik een Astra-knuffeldag ingepland (wassen, zuigen, poetsen, alles weer ordenen) zal dan eens kijken waar het geluid vandaan komt en of dit te dempen valt..

Ik zou ook zeggen..er is ergens een speaker oid waar het geluid uit komt. Stukje dempend stof / vilt ervoor/omheen...ik ben ook wel zo om te kijken of er zelf iets aan te doen is.

Maar we gaan zien of dat tzt nodig is...:)

Nog meer punten waar ik bij de astra k op moet letten? Zal vanmiddag eens wat fora doorstruinen..

Ik zag in de handleiding van mijn auto dat er een instelling is voor waarschuwingstonen, misschien dat de park-distance control hier ook onder valt?

rjthefrisian zei:
Ik zou ook zeggen..er is ergens een speaker oid waar het geluid uit komt. Stukje dempend stof / vilt ervoor/omheen...ik ben ook wel zo om te kijken of er zelf iets aan te doen is.

Nog meer punten waar ik bij de astra k op moet letten? Zal vanmiddag eens wat fora doorstruinen..

Ik ook, zo'n make-up remover watje bij knippen en er voor proberen te stoppen of zo (y)

AsconaGT zei:
rjthefrisian zei:

Ik ook, zo'n make-up remover watje bij knippen en er voor proberen te stoppen of zo (y)
Ik vermoed dat ze het piepen gewoon over de normale speakers doen. Het is ook een stereo signaal dus zouden er op z'n minst twee speakers moeten zijn.

Vroeger bij mijn Astra G had deze een aparte speaker. Maar als dit via de gewone luidsprekers nu dan is een wattenschijf misschien geen goed idee. Of je moet ook niet van muziek houden :)

@Richard, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! smileys with beer

Dank!

@parkeersensoren Astra: dat valt te tunen imo, zal het op het Astra eens in de groep gooien..

Ik heb er nooit iets over kunnen vinden en de dealer ook niet.

Ik vermoed dat ze het piepen gewoon over de normale speakers doen. Het is ook een stereo signaal dus zouden er op z'n minst twee speakers moeten zijn.

Klopt, de pieper linksvoor hoor je ook daadwerkelijk iets meer linksvoor bijvoorbeeld

De parkeersensoren zijn gewoon irritant, maar het went wel. Ik zou de auto er niet om laten staan in elk geval.

Ik zou het je na dik 4 jaar en dik 150.000km niet kunnen vertellen. Was gewoon een erg prettige auto met alle gemak die er op horen.
Er zijn een paar terugroepacties geweest, maar die hebben ze tijdens de beurten doorgevoerd. Kortom, niet ernstig genoeg om tussentijds voor terug te komen.

Ik heb vocht in één van de koplampen gehad. Onvoorstelbaar bij hedendaagse auto's naar mijn mening, maar het gebeurde. Daar moest een nieuwe in en dat was, zelfs met coulance van Opel, nog een hele dure grap.

Ik heb lang last gehad van een wat inhoudende motor. Soms had ik het idee dat het mij verbeelde. Soms hield hij in tot 3000rpm, alsof hij maar 3/4 gas gaf terwijl je gas gaf. Boven de 3000rmp kreeg je dan ineens een duw in je rug van de turbo. Lastig uit te leggen en niet te repeteren voor de garage en daarmee lastig op te lossen.
Op vakantie was de maat wel vol, daar hadden we op de snelweg telkens maar circa 50% van het vermogen. Geen foutmeldingen, maar de auto zat duidelijk in noodloop. Herstarten en het was weg, voor zolang het duurde.

Garage kon weinig vinden. Er is 3x nieuwe software in gekomen, zonder soelaas en uiteindelijk (na het vakantie gedoe) is de turbo vervangen (onder garantie/coulance). Daarna was het beter, maar had ik soms nog wel het idee dat hij af en toe wat miste. Zeker bij het wat vlotter wegrijden bij een stoplicht merkte je al die tijd dat de dip in toeren net te lang duurde, de turbo echt op gang moest komen en de auto dan pas ging. Alsof je een veel groter turbogat had als normaal.

Voornamelijk op langere stukken snelweg merkte je het als je eens wilde versnellen. Bij dagelijks W/W verkeer, een uur lang sukkelend in een treintje auto's met 80 á 100 km/u, merk je er natuurlijk niets van.

Lastig uitleggen, maar ik zou het bij een andere Astra direct herkennen of direct herkennen als het wél goed is.

Beide gewoon exemplarisch ga ik van uit en niet iets waar de Astra om bekend staat.

Dank voor je verhaal. Ik kan op intranet ook niet heel veel vinden. Af en toe uitvallend navischerm kom ik wel eens tegen (maar hebben wel meer meren last van) en dat inhouden heb ik ook wel eens voorbij zien. Verder bijzonder weinig.

Waarom nu de Astra als potentiele kandidaat? We hebben toch besloten om het budget iets op te schroeven zodat we een auto hebben die nog als nieuw is met weinig kilometers en hopelijk voorlopig zonder al te veel grote grappen (nemen sowieso jaar garantie).

Auto's al volvo's en ander premium spul vallen dan al af. Dan zit je gelijk aan veel kilometers en vaak een bouwjaar wat nauwelijks beter is dan mijn huidige Astra.
En als er dan wat kapot gaat. Dan houdt je eigenlijk paar opties over als je specifiek kijkt naar ST in benzine uitvoering:

Focus: lijkt me heerlijk rijden maar heb er minder klik mee dan de Astra. In de basis toch allemaal net wat ouder en minder leuke techniek.
308: geen partij tov de rest
Megane: exterrieur vind ik erg mooi; interieur minder en rijdt toch allemaal net wat minder. Ook de 130 pk tce is een stuk trager dan de rest.
Leon: exterieur mooi maar interieur vind ik erg somber en saai. Erg lastig te vinden en als FR nog stevig aan de prijs.
Golf: ik word er als SW niet warm van. En gewoon stuk duurder dan de rest.
Astra: in Innovation vind ik dash erg fraai en fraai en stuk moderner dan de rest. Daarnaast biedt de Astra enorm veel moderne techniek en veel ruimte voor een keurige prijs.
Uiterlijk vind ik niet zo mooi als de J maar zeker in de versie die ik nu op het oog heb uitstekend te doen. En met 1.4T is ie gewoon lekker vlot.
Daarnaast heb je binnen ons budget gewoon een bijna als nieuwe Astra van net twee jaar oud met weinig kilometers.

Ik zou de zelfde overwegingen hebben genomen en waarschijnlijk ook op de Astra zijn uitgekomen in jou situatie. Het is dat ik weinig kilometers maak en daardoor iets gemakkelijker een premium auto met wat meer kilometers durfde aan te schaffen. Als ik wat meer reed had zo'n Astra (ook zo'n complete uitvoering) hoog gestaan als kanshebbers

Goede overwegingen Rob. De Astra K zat qua nieuw modeljaar precies tussen de rest in volgens mij en was een echt nieuw model ipv een evolutie van het vorige model. Daardoor is hij qua moderne technieken net even verder als zijn concurrenten van dezelfde bouwjaren.

Uitvallend navischerm heb ik in elke auto wel een keer gehad. Net alsof het systeem even vastloopt, vaakt speelt de radio gewoon door en start het scherm opnieuw op. Duurt vaak maar een paar tellen. Heb ik vast enkele keren gehad in de Astra, maar in de Focus ook al een aantal keren. Niets bijzonders als dat wordt bedoelt.

Nee, ik denk dat je een erg fijne wagen hebt aan de Astra die je op het oog hebt (y)

Helaas pindakaas..advertentie had er nooit op mogen staan..auto is al verkocht.

lekker...dan gaan we maar rustig op zoek naar iets vergelijkbaars..;)

Mooie versie maar 17.500 is echt de max..

maar meer tips zijn welkom! En mag ook best wat verder weg zijn..als het maar niet helemaal in Brabant, regio rotterdam, zeeland is..:)

Zonde Rob!
Je verheugt je er dan toch al op en dan zit je niet op zo'n antwoord te wachten.

Was ook gewoon een mooie auto waar alles klopte, die gaan als warme broodjes natuurlijk.

Mogguh!

We hebben gisteren nog even onze autokeuze besproken.
Voorlopig zetten we de V40 op nummer 1; we gaan dus op zoek naar een interessant exemplaar en gaan daarmee rijden/testen. Mocht dat alsnog tegenvallen, dan gaan we verder met een Astra.

Zoiets als onderstaand vinden we allebei dan wel erg fraai:
0-cd6271b9-b7ee-48e5-9a4c-87768e0727fc.jpg

Klopt.....hebben we ook aan gedacht maar als je ziet dat de Astra in Amsterdam a) 18 ipv 16-inch velgen heeft.. b) nog meer luxe heeft c) een open dak heeft en maar 500 euro duurder is dan zo-een in Groningen...
Dat zijn inderdaad punten die minder makkelijk te vervangen zijn ;)
Maar met jullie overwegingen geheel begrijpelijk dat jullie voor de Astra K gaan: deze komt niet voor niets ook erg hoog bij ons op het lijstje. Is nog relatief betaalbaar, goede uitstraling en goed uitgerust.

Paar opties:
1
2
Helemaal nokkievol, wel in Eindhoven

rjthefrisian zei:
Mooie versie maar 17.500 is echt de max..

maar meer tips zijn welkom! En mag ook best wat verder weg zijn..als het maar niet helemaal in Brabant, regio rotterdam, zeeland is..:)

Deze wellicht? Te zijner tijd (bij vervanging banden) een setje nieuwe 18" erop (GMP Astral bijvoorbeeld)

Terug
Bovenaan