@Richard, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! smileys with beer
Dank!
@parkeersensoren Astra: dat valt te tunen imo, zal het op het Astra eens in de groep gooien..
Ik heb er nooit iets over kunnen vinden en de dealer ook niet.
Ik vermoed dat ze het piepen gewoon over de normale speakers doen. Het is ook een stereo signaal dus zouden er op z'n minst twee speakers moeten zijn.
Klopt, de pieper linksvoor hoor je ook daadwerkelijk iets meer linksvoor bijvoorbeeld
De parkeersensoren zijn gewoon irritant, maar het went wel. Ik zou de auto er niet om laten staan in elk geval.
Nog meer punten waar ik bij de astra k op moet letten? Zal vanmiddag eens wat fora doorstruinen..
Ik zou het je na dik 4 jaar en dik 150.000km niet kunnen vertellen. Was gewoon een erg prettige auto met alle gemak die er op horen.
Er zijn een paar terugroepacties geweest, maar die hebben ze tijdens de beurten doorgevoerd. Kortom, niet ernstig genoeg om tussentijds voor terug te komen.
Ik heb vocht in één van de koplampen gehad. Onvoorstelbaar bij hedendaagse auto's naar mijn mening, maar het gebeurde. Daar moest een nieuwe in en dat was, zelfs met coulance van Opel, nog een hele dure grap.
Ik heb lang last gehad van een wat inhoudende motor. Soms had ik het idee dat het mij verbeelde. Soms hield hij in tot 3000rpm, alsof hij maar 3/4 gas gaf terwijl je gas gaf. Boven de 3000rmp kreeg je dan ineens een duw in je rug van de turbo. Lastig uit te leggen en niet te repeteren voor de garage en daarmee lastig op te lossen.
Op vakantie was de maat wel vol, daar hadden we op de snelweg telkens maar circa 50% van het vermogen. Geen foutmeldingen, maar de auto zat duidelijk in noodloop. Herstarten en het was weg, voor zolang het duurde.
Garage kon weinig vinden. Er is 3x nieuwe software in gekomen, zonder soelaas en uiteindelijk (na het vakantie gedoe) is de turbo vervangen (onder garantie/coulance). Daarna was het beter, maar had ik soms nog wel het idee dat hij af en toe wat miste. Zeker bij het wat vlotter wegrijden bij een stoplicht merkte je al die tijd dat de dip in toeren net te lang duurde, de turbo echt op gang moest komen en de auto dan pas ging. Alsof je een veel groter turbogat had als normaal.
Voornamelijk op langere stukken snelweg merkte je het als je eens wilde versnellen. Bij dagelijks W/W verkeer, een uur lang sukkelend in een treintje auto's met 80 á 100 km/u, merk je er natuurlijk niets van.
Lastig uitleggen, maar ik zou het bij een andere Astra direct herkennen of direct herkennen als het wél goed is.
Beide gewoon exemplarisch ga ik van uit en niet iets waar de Astra om bekend staat.