Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

rjthefrisian zei:
Komende dagen maar eens de voor en tegens tegen elkaar afstrepen en dan maar eens wat gaan verkennen.

Misschien als de eerste emotionele - en volledig begrijpbare - reactie overgewaaid is, toch maar eens de herstelling van je huidige Astra overwegen.
Je kan altijd een doorlichting/check up laten doen van je wagen bij ANWB of bij een derde garage voor de nog te verwachten kosten.
Want hoedanook vermoed ik dat nog even verder rijden op termijn wel eens de goedkoopste oplossing zou kunnen zijn.

Ik zou echt proberen er zo blind mogelijk in te gaan, dan kom je het meeste te weten. Misschien kom je met iets onverwachts thuis, misschien weet je ook heel goed wat je niet wilt hebben.

De ene drie cilinder is de andere niet, dus ik zou ze niet per definitie van een ander merk ook links laten liggen.

Afgezien van het geluid bij flink gas geven, volstaat de motor verder? Acceleren doe je ook niet altijd, als de motor stil en trillingsvrij (dingetje bij een 3 cilinder!) is op constante snelheden dan is het iets waar je wellicht aan kunt wennen. Ik vind het drie cilinder geluid ook wat goedkoop aan doen, maar ik vind het ook altijd wat hebben van een Porsche met hun boxer motoren als je ze flink doorhaalt.

Dat vond ik al in de eerste auto van een vriend van mij jaren terug. Een eerste type Suzuki Swift, die max 120 liep :D
En dat vind ik bij alle auto's met drie cilinder die daarna kwamen ook nog steeds.

Bij de Astra K is het gewoon jammer dat er tussen de drie cilinder 105pk en de 1.4T met 150pk geen tussen optie is. Een vier cilinder, of desnoods drie cilinder, met 125pk was perfect geweest.

Interieur van Skoda en Seat is een beetje "mwah", maar ga er eens inzitten en beoordeel het niet alleen vanaf een plaatje. Het steekt echt heel goed in elkaar bij VAG, veel logischer en intuïtiever als bijv Opel. Is het daarmee beter? Geen idee, maar slechter ook echt niet.

Driecilinder diesels vind ik niks, maar als benzine vind ik ze vrij goed. Ik ben er erg blij mee. Klinkt ook leuk!

Als ik nu wat anders zou moeten kiezen, zou een Leon ST 1.4 TSI FR hoog in het lijstje staan.

De ene drie cilinder is de andere niet, dus ik zou ze niet per definitie van een ander merk ook links laten liggen.

Afgezien van het geluid bij flink gas geven, volstaat de motor verder? Acceleren doe je ook niet altijd, als de motor stil en trillingsvrij (dingetje bij een 3 cilinder!) is op constante snelheden dan is het iets waar je wellicht aan kunt wennen. Ik vind het drie cilinder geluid ook wat goedkoop aan doen, maar ik vind het ook altijd wat hebben van een Porsche met hun boxer motoren als je ze flink doorhaalt.

Nogmaals..je hoeft me niet te overtuigen hoor. De 3 cilinder die ik vanmiddag mee had was de nieuwe 1.2 3 cilinder met 130 pk. Qua power, loopcultuur en vermogensopbouw een juweeltje en veel beter dan mijn huidige 1.4T en verder ook erg stil. Ding ging als de brandweer.
Maar bij stevig doortrekken (wat ik geregeld doe) hoor je die kabouterbrom die onze Cuore uit 1996 ook had en vind dat echt afbreuk dan aan de algehele kwaliteitsbeleving van de auto. Toen ik vanmiddag weer in mijn huidige Astra stapte had ik gelijk weer het gevoel van zo ja hoort het....heerlijk rustig en voornaam en een lekker imponerende brom bij optrekken.
En die brom zal je ook hebben bij een Focus of G*lf. En nogmaals het is ons gevoel en we hebben waarschijnlijk de keuze en dan ligt er een sterke voorkeur voor een viercilinder.

@Richard De Astra K is er ook als 1.4 met 125 pk, die is alleen niet in Nederland geleverd, maar bestaat dus wel!
Klopt..zie je geregeld; waarschijnlijk import. maar qua prijs ook nauwelijks goedkoper dan de 150pk variant.

Als ik nu wat anders zou moeten kiezen, zou een Leon ST 1.4 TSI FR hoog in het lijstje staan.

Ook erg leuk!

De Astra die ik vanmiddag mee had had 1000 km op de teller en was een gefacelifte 1.2 130pk. Volgeladen met de nodige opties zoals ledverlichting, allerhande hulp systemen, digitaal dashboard, camera's, enz..

Positief vond ik de power van de motor, de ruimte en de keurige afwerking.
Minder vond ik de het digitale dashboard, ik vond het eigenlijk maar halfdigitaal en het is wel heel druk.
Erg veel lampjes en metertjes en teveel informatie.

Verder is het een goedzak die nergens door de mand valt maar ook nergens enorm in uitblinkt. Gewoon veel auto voor je geld.
Maar wel graag met wat grotere velgen want dit is geen porem.

IMG-20201112-WA0003 by Rob de Vries

IMG-20201112-WA0004 by Rob de Vries

Waarschijnlijk stond het display in "sport" mode, dan staat de snelheidsmeter groot in beeld. In "tour" mode wordt de snelheid digitaal aangegeven, misschien vind je dat rustiger?

Kortom, ik heb overal wel wat over te zeiken...smiling smiley smiling smiley

Koemdne dagen maar eens de voors en tegesn tegen elkaar afstrepen en dan maar ens wat gaan verkennen.

Kan ik vant weekend ook met je mee gerwin..smiling smiley
Nou, waar spreken we af? Vrouwlief vindt het prima B)

@Rob, en een Mazda 6? Geen idee van de prijzen maar die doen niet aan downsizen, hebben 4 cilinders met voldoende power, zijn degelijk en zien er (vind ik) goed uit.

Hier wordt het echt een Mini Clubman, Zoiets
Eisen K: Moonwalk grey, navigatie, Mooi :}
Eisen mij: Led verlichting, sportstoelen, minder dag 60K 2017 of nieuwer, goed/ dealer onderhouden
Wens: Panoramadak, liefst <20K

Hier nog precies 7 weken tot de sleuteloverdracht :) iemand nog interesse in een trampoline en een zandbak? gratis af te halen :}.

Jimmy, kennis van me heeft er exact zo eentje: Clubman.
Zo'n gaaf apparaat. Zit ook een afneembare trekhaak onder, waar ie zijn sleurhut achter hangt :D
Wel dubbel jouw budget, kleinigheidje ;)

Vind je de achterkant mooi dan? Vond de achterzijde van de vorige clubman toch een stuk prettiger op het netvlies liggen...
En gelijk al die letters en logo's van die bips af.....wat een drukte...

Maar verder heel gaaf ding!

Ik vind hm wel mooi ja, en inderdaad die letters eraf.

Als het 100% mijn keuze was dan kwam er een 3 serie station, maar goed K. rijdt er 80% in.

Achterkant vind ik juist dan weer super aan de nieuwe clubman, de voorkant het minst.

En dan is zo'n John Works voor mij weer net té; te druk met onnodige lijntjess etc en lelijke velgen ;)

Die Union Jack achterlichten zijn op plaatjes heel leuk, maar in het echt vrij lelijk. Remlicht en richtingaanwijzer zien er echt gekunsteld uit namelijk.

Total Loss zei:
@Richard De Astra K is er ook als 1.4 met 125 pk, die is alleen niet in Nederland geleverd, maar bestaat dus wel!

Ik wist dat deze er in Duitsland was, maar weet/wist niet hoeveel je die in NL tegenkomt.

En nogmaals het is ons gevoel en we hebben waarschijnlijk de keuze en dan ligt er een sterke voorkeur voor een viercilinder.

Duidelijk. Gelukkig zijn er genoeg merken en modellen met een lekkere vier cilinder.

De Astra die ik vanmiddag mee had had 1000 km op de teller en was een gefacelifte 1.2 130pk.

Die kende ik nog niet. Deze is vast een stuk fijner als de 1.0 met 105pk. Niet alleen vanwege de pk's, maar ook het slagvolume doet vaak iets met de soepelheid van een motor.

B Real zei:
Vind ik zelfs een hele mooie keuze Gerwin!
Interieur is iets meer plastic dan bijv. een ****, maar steekt goed in elkaar en is gewoon een fijne en mooie auto.

Ooh, ik zie al veel leuks voorbij komen. Er ook keuze genoeg.
Kameraad van mij heeft zijn Astra J ST ingeruild op een Seat Leon ST. In de basis is hij er goed tevreden over, maar komt ook omdat de Leon een stuk luxer is.
Die heeft apple carplay, panoramadak, automaat....dat zijn allemaal zaken waar je elke rit van geniet. Motorisch was hij over de Astra altijd vrij positief (1.4T), de Leon is naar zijn idee net een stukje soepeler.

Wel mist hij het AFL+ uit de Astra, maar vooral de fijne AGR stoelen. Daarnaast ziet de FR er lekker sportief uit, maar daardoor heb je ook meteen een redelijk hard onderstel. Hij heeft er de originele velgen onder liggen, maar geeft wel aan dat het harde onderstel soms wel wat vermoeiend is. En dan na te gaan dat ze voornamelijk kleine stukjes rijden en weinig km. per jaar. *-) Daarnaast is de instap behoorlijk lager als in de Astra het geval was. De één vind dat fijn, de ander niet.

Over het algemeen is hij blij met zijn auto. Maar komt vooral omdat hij elke 2-3 jaar gewoon iets anders wil rijden. De Leon rijdt strakker als de Astra en zeker de luxe van een automaat bevalt hem super. Maar als zijn astra ook een automaat had gehad, apple carplay en een panoramadak......dan had hij hem enkel ingeruild om een keer wat nieuws op de oprit te hebben. Anders was de astra voor hem meer auto.

Maar bij stevig doortrekken (wat ik geregeld doe) hoor je die kabouterbrom die onze Cuore uit 1996 ook had en vind dat echt afbreuk dan aan de algehele kwaliteitsbeleving van de auto

ik weet niet precies hoe moderne auto's dit doen, maar ik ken wel de focus die Barri heeft en ik vind dat ook niet zo fijn en zou zeker een 4 cilinder zoeken. In de Up vind ik het overigens wel grappig en niet zo erg met zo'n klein autootje maar bij een wat grotere bak vind ik het iets afbreuk doen aan het geheel.

Minder vond ik de het digitale dashboard, ik vond het eigenlijk maar halfdigitaal en het is wel heel druk.
Erg veel lampjes en metertjes en teveel informatie.

Ik vind dat sowieso met die digitale dashboards. Er is veel meer mogelijk maar er staat ook veel meer informatie, lang niet altijd duidelijk en leid soms zelfs alleen maar af. En het is ook niet altijd mooier. Moet zeggen dat het bij de astra zoals ik het op de foto zie wel prima uit ziet. Mogelijk kun je het wat rustiger weergeven.

Ik vind zo'n clubman ook heel gaaf Jimmy! :} Die letters ook prima. Wel ben ik benieuwd hoe het rijd. Ik zat eerder wel eens in zo'n zelfde generatie mini cooper SD. Super snel, heel gaaf, maar man wat stuiteren. Zelfs op de snelweg was echt bizar. Ga er van uit dat de clubman wel wat minder stug zal zijn. Als opvolger van de mercedes zie ik zo niet gebeuren, dan word hij voor erbij. maar daar is deze weer net wat te groot voor.

@Joost, Ja voro erbij wat groot, maar met 1 kind prima formaat.. je bent toch iets langer dan een hatchback, ik vind de hatchback 1.5 Cooper, 5 deurs prima rijden, maar wij zijn natuurlijk wel de 1 serie op 18 inch gewend. Dat is ook redelijk stuiteren. de Megane is heel comfortabel daarbij vergeleken.
De Clubman letters vind ik ook dik, maar de extra logo's niet. mini logo en one/cooper logo zouden er wel afgaan ja.

@ Berry, eens op plaatjes heel dik, maar om er achteraf 900,- aan uit te geven.. neeh.
@Marc, nee een Countryman vinden we beiden lelijk, een Clubman kan ik nog waarderen :)

@Rob, inclusief een set goede banden gemonteerd :} mazda 6

Mogguh!

Mazda 6 is fraai en ik vind de Mazda 3 ook erg mooi, alleen bijna niet te vinden binnen mijn budget. Anders had ik 'm graag als optie meegenomen

Van buiten een mooie auto maar van binnen heb ik er wat moeite mee. Echt nog wel typisch japans op diverse punten en qua multimedia en andere hulpsystemen ligt ie mijlenver achter op gelijkgeprijsde andere modellen.

Nee..deze zal niet op mijn lijstje komen.

Maar wat dan wel..?

Gisteravond vluchtig eens even wat gescanned.

Focus...gros is driepitters dus goed zoeken naar 1.5
Megane: mooi om te zien maar ondanks 130 pk best wel traag, schijnt niet heel bijzonder te rijden (uit de boekjes, zelf natuurlijk nog ervaren), multimedia ook niet geweldig. Prijzen liggen nog wel vrij hoog
Golf...niet spannend en vaak met vermogens onder de 110pk; duurder dan rest
Leon: wel kanshebber maar moet interieur echt even in echt zien en de achterzijde ben ik ook nog niet heel kapot van en erg lastig te vinden
Octavia: keurige auto maar doet me niet zoveel
308: ga ik niet eens naar kijken..
Ceed: nee kan echt niet leven met het bedaagde interieur
Astra: niet echt spannend en wel graag met de bicolor. Wel veel aanbod (ook 1.4) en vaak lekker luxe en veel value for money

Kortom hartstikke lastig. Aanbod is erg matig. Je komt toch gauw bij de geijkte modellen. Ben wel wat gevoelig voor de modernste techniek waardoor de wat grotere oude modellen afvallen. En die hebben vaak ook veel kms.

Daarnaast zitten we nog wat te worstelen met budget. Schroeven we het budget iets op en gaan we ook voor iets compleets met weinig km of houden we strak vast. Stof tot nadenken!

rjthefrisian zei:
Van buiten een mooie auto maar van binnen heb ik er wat moeite mee. Echt nog wel typisch japans op diverse punten en qua multimedia en andere hulpsystemen ligt ie mijlenver achter op gelijkgeprijsde andere modellen.

Nee..deze zal niet op mijn lijstje komen.
Ik heb vaak het idee dat als het interieur klaar is bij Japanse merken, ze er ineens achter komen dat ze nog wat extra knoppen nodig hebben. Dan trekken ze een laatje open waar nog een voorraad knoppen uit de jaren 90 in liggen en plaatsen ze die links onder het stuur... Zoals de knoppen voor ESP, koplampverstelling etc.

Ik heb vaak het idee dat als het interieur klaar is bij Japanse merken, ze er ineens achter komen dat ze nog wat extra knoppen nodig hebben. Dan trekken ze een laatje open waar nog een voorraad knoppen uit de jaren 90 in liggen en plaatsen ze die links onder het stuur... Zoals de knoppen voor ESP, koplampverstelling etc.

Ik heb dat ook veel bij japanse merken, zeker een mitsubishi of toyota. Ik vind juist Mazda de laatste jaren echt een grote uitzondering hier op. Prachtig zelfs! Echt niet onder doen voor de europeze merken. Sterker nog; het ziet er beter uit qua materiaal en afwerking dan sommige europeze merken.

Mazda 3 (2013)
mazda_3_hatchback_2.jpg

Mazda 6 (2015)
mazda6_868.jpg

mazda6_79.jpg

Nu zijn dit vrij dikke uitvoeringen maar dan nog. in mijn ogen de perfecte combinatie van een opgeruimd dashboard zonder dat het niet meer handig is, of heel kil en kaal oogt (tu)

Eens Joost, het ziet er heel mooi uit. Ook in het echt.
Maar in het echt merk je toch wel dat bijv. knopjes op het stuur een stuk goedkoper aanvoelen als bij veel Europese merken. Dat is in elk geval wat mij opviel toen ik vorig jaar bij de Mazda 3 heb gekeken.

Wel is het ontzettend degelijk en betrouwbaar. Nieuw wat prijziger, maar standaard ook al heel behoorlijk uitgerust en voor een paar euro extra heb je een full-option exemplaar. Daardoor zijn ze tweedehands ook wat duurder, maar als je de uitrusting vergelijkt met hun concurrenten dan denk ik dat ze er goed vanaf komen qua prijs/kwaliteit/luxe verhouding.

En het schijnt ook nog eens erg goed te rijden

Ik zou niet snel een japans merk kopen, maar als het er komt dan word het waarschijnlijk wel een Mazda (tu) Jammer dat van de 3 geen station is gemaakt

Dat ziet er inderdaad best netjes uit. Op zich stond een Mazda 6 ook wel op mijn lijstje als kandidaat, maar die waren lastig te vinden. En er waren wat horrorverhalen te vinden over de diesels die toch niet zo duurzaam waren.

Bij de Leon is de FR het mooist, vooral aan de achterkant.
Bij een Leon zou ik gaan voor eentje zonder automaat en zonder pano-dak. Lees nog wel eens wat issues daarmee (ben de laatste tijd veel Leon ST reviews doorgegaan).

Focus mk3 is te krap voor jullie, op de achterbank is ie echt niet ruim.

Zo'n Mazda vind ik van binnen echt top. Was er een 3 stationwagon, dan stond ie bij mij zeker op het lijstje!

Focus mk3 is te krap voor jullie, op de achterbank is ie echt niet ruim.

Het is zeker niet de ruimste, maar ik ken meerdere gezinnen die zich prima met 2 kinderen mee redden. De Leon is de kofferbak op papier ruimer maar de ford wat iets meer bruikbaar (?) aldus een vriend van mij die eerder een focus reed en nu tijdelijk de Leon. Zou gewoon eens rijden met zo'n focus. Of je er echt op vooruit gaat tov de astra vraag ik mij af. Op sommige punten wel, andere niet.

Jah ho ho...zo kan ik het ook Joost..jij laat het nieuwere en duurdere model zien. Daar is het inderdaad weer een stuk beter voor elkaar.

Maar de generatie die Jimmy laat zien vind ik van binnen nog veel te japans. Bleh...

@ barri: maar zag ik het goed dat de 1.4t FR met een vijfbak is uitgerust?

@ Rob: begrijpelijk lijstje met overwegingen. Ik heb trouwens eens meegereden met iemand in de nieuwe Mégane en ik vond het wel wat hebben. Hij had wel een lekker uitgeruste uitvoering, maar dat zag er allemaal niet gek uit!
Succes met de overwegingen!

f08035ec-6184-4939-b934-3b5c278259a9.jpg

:D
En ik durf het bijna niet te opperen, maar een SUV dan?
renault-kadjar-1-2-tce-bose-navi-leder-ecc.jpg

Het is zeker niet de ruimste, maar ik ken meerdere gezinnen die zich prima met 2 kinderen mee redden
Bij ons in de vriendengroep ook 2 gezinnen met een Focus-station: hebben ze al een paar jaar en bevalt ze prima!

@ Mazda: de nieuwere mazda-interieurs vind ik mooi. Ik heb wel eens in de wat oudere '6' gezeten en dat was allemaal hard en krasserig plastic. Leek op het eerste oog heel wat, maar als je wat langer keek dan was het echt goedkoop. Denk dat het toen net de eerste 6 was met het nieuwe design (met zo'n rode exterieurkleur: prachtig!)

Heb ook al wat naar suvs gekeken maar had daar ook nog niet direct een wauw gevoel bij. Die kadjar is een imposant geval maar of het wat is...

Jah ho ho...zo kan ik het ook Joost..jij laat het nieuwere en duurdere model zien. Daar is het inderdaad weer een stuk beter voor elkaar.

volgens mij zijn dit gewoon de vorige modeljaren. Van de Mazda 3 is het modeljaar 2013 en Mazda 6 is dit modeljaar 2015 zoals deze, waar ik de foto's vandaan heb. Het zijn de persfoto's dus wel duurdere uitvoeringen inderdaad

Kadjar is onderhuis heel veel nissan Qashqai. Binnenin is er een Renault sausje overheen gegooid. Nooit mee gereden maar het ziet er allemaal prima en keurig uit, kwalitatief zal het ook vast heel prima zijn. maar of je hier nu echt vrolijk van word... Je zou eens kunnen kijken of het wat is. :) al denk ik dat de keuze niet reuze is met met dit budget

@Mazda, J ainderdaad he tinterieur van pre 2015 is inderdaad verouderd.. De nieuwe erg mooi, maar ook een stuk duurder vrees ik.

je rijtje is heel logisch en ik denk dat ik op dezelfde punten zou kijken, met 2 kids is ruimte ideaal, zowel achterbank als kofferruimte. een Citroen Grand Picasso?
Voorbeeld met 1.6

Vrienden van ons rijden zoiets, alleen dan een 1.2 en zijn erg tevreden.

rjthefrisian zei:
@ barri: maar zag ik het goed dat de 1.4t FR met een vijfbak is uitgerust?
Ik weet het niet zeker, maar ik zou zeggen dat ie altijd een zesbak heeft (anders was het me wel opgevallen).

Ga eens naar een Focus kijken, ik denk dat ie krapper is dan jullie Astra.

Focus valt af ivm 3-cilinder. Volgens mij zijn er geen (betaalbare) modellen van het vorige/huidige type met een 4-cilinder.

Vrienden van ons hebben vorig jaar een SuperB Combi gekocht. Viel mij reuze mee wat die kosten. Serieus grote auto en ontzettend lekkere kilometervreter. Qua vaste lasten wel een stukje duurder dan de Astra vermoed ik.

Aanbod van 308's en Megane's is ook redelijk groot. Ik ben er geen fan van, met name vanwege de multimedia maar wellicht is het een optie. Kleine stuurtje van de 308 moet je ook maar net prettig vinden.

De Focus mk3 was als ST en als 1.5 toch echt een viercilinder.
(en ga gewoon eens rijden met de 1.0 driecilinder om vast te stellen hoeveel die viercilinder je in euries waard is)

volgens mij zijn dit gewoon de vorige modeljaren. Van de Mazda 3 is het modeljaar 2013 en Mazda 6 is dit modeljaar 2015 zoals deze, waar ik de foto's vandaan heb. Het zijn de persfoto's dus wel duurdere uitvoeringen inderdaad

Nee hoor kijk bij de Mazda 6 nog maar eens goed. Die jij laat zien is van het veel nieuwere faceliftmodel. Kijk maar eens naar het stuur, de climate control enz..
Toen is er inderdaad een fikse sprong in het interieur gemaakt. maar jah..die heeft ook een heel ander prijskaartje.

Ik weet het niet zeker, maar ik zou zeggen dat ie altijd een zesbak heeft (anders was het me wel opgevallen).

Ga eens naar een Focus kijken, ik denk dat ie krapper is dan jullie Astra.

Het gros is inderdaad 6 bak; ik weet zeker dat ik er ook een met vijfbak zag maar dat was dan misschein een van de eersten. Hij is nu van het net af dus kan het niet meer checken.

Mijn huidige Astra ik ook niet heel ruim achterin; das bij de K een stuk beter voor elkaar! Maar is geen breekpunt.

(en ga gewoon eens rijden met de 1.0 driecilinder om vast te stellen hoeveel die viercilinder je in euries waard is)

Zie hierboven...:) Nee kans is heel klein... maar er zijn genoeg focussen met de 1.5 die net wel net niet binnen het budget vallen.

Maar het rijden in de verschillende modellen kon nog wel eens een punt worden. We moeten echt een dag uittrekken om elders in het land te gaan kijken..binnen een straal van 50/75 km van hier is de spoeling echt vreselijk dun.

Gewoon even rustig rondneuzen; het is een flinke investering dus je moet er vooral zelf een goed gevoel bij hebben.
Je merkt vanzelf op welk gebied je eventueel concessies wilt doen.

Het rijden is nog wel een dingetje..je moet in de omgeving goed je best doen om uberhaupt een model te vinden...de spoeling is heel dun
Nou, dat viel mij ook al op! In 'FR' stond incidenteel een auto tussen de zoekresultaten. Veelal staan ze in het zuiden en westen van het land.

Ik dacht dat de 1.5 ook altijd een 3-cilinder was, maar ik kan er naast zitten uiteraard.

Maar het rijden kon nog wel eens een punt worden. We moeten echt een dag uittrekken om elders in het land te gaan kijken..binnen een straal van 50/75 km van hier is de spoeling echt vreselijk dun.

Heb je in de buurt ook niet een goed aangeschreven handelaar zitten met ex-lease auto's?
Dat is denk ik waar ik zou beginnen. Diverser aanbod dan merkdealer, allemaal jonge en courante auto's. Zo krijg je snel een beeld van diverse merken/modellen. Kun je daarna de zoektocht wellicht wat specifieker maken. Althans, ik heb het idee dat je wel goed weet wat je niet wilt maar nog niet goed weet wat je dan wel wilt. Afgezien van jong, weinig km's, station, lekker vermogen, beetje sportief

Een dag lang op pad, diverse dealers bezoeken. Rondje lopen, praatje maken, blokje om etc kost allemaal veel tijd en aan het eind van de dag ben je nog niet veel wijzer vrees ik.

Nee das het punt..dan moet ik echt minstens richting regio Zwolle.

En met twee kinderen waarvan een baby van vijf weken ook niet echt ideaal..:)

Hier zal ik echt hap snap voor elke model naar een andere dealer/garage moeten.

Ik dacht dat de 1.5 ook altijd een 3-cilinder was, maar ik kan er naast zitten uiteraard.

Misschien ben je in de war met de 1.5 van Mini/BMW wat wel een driepitter is.

Even niet autogerelateerd...

de kans is groot dat ik vandaag of morgen weer oom wordt.. mijn zus zou als het goed is vandaag ingeleid worden.. ik heb nog niks gehoord ( ze zou wat laten weten als het werd uitgesteld omdat ze nog niet zover was) en ga er dus vanuit dat ze in het ziekenhuis wel begonnen zijn.

De 1.5 Ecoboost is in de mk4 een driecilinder. In de mk3 had je eerste de 1.6 Ecoboost viercilinder en daarna de 1.5 Ecoboost viercilinder. Wel verwarrend inderdaad :)

Zo'n grote handelaar is wel top. Hier in de buurt zit Smeeing, dat is echt ideaal om auto's te kijken voor een eerste schifting.

Terug
Bovenaan