Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik heb mijn vorige huis 5 jaar geleden verkocht, dat heeft toen een maand of 3 geduurd. Een paar weken terug was het weer op de markt. 55.000 euro boven de verkoopprijs van toen, binnen 1 week verkocht. Er was ondertussen wel het nodige aan gedaan, maar bijna 2 ton voor een rijtjes huis van 80 m2, waar gaat het over. En dan zo snel verkocht. Dit gaat helemaal nergens meer over, wat een oververhitte markt...

Ik weet niet waar je woont, maar een woning onder de 2 ton is een utopie hier. Een rijtjeswoning zit tegen (of over) de 4k hier.
En inderdaad, heel irritant dat makelaars huizen op Funda zetten die ze al buiten Funda om verkocht hebben.

Familieautoling
opel-meriva-beige-b-cosmo-turbo-beige-frton-side-2013-750.jpg

In mijn omgeving zie ik ook dat mensen niet meer op funda kijken maar hun wensenlijstje bij de makelaar neer leggen en contact met ze moet opnemen zodra er iets potentieels voorbij komt. In ons dorp halen veel huizen funda ook niet meer.

Ben wel blij dat ik ons huis nog dik onder de 3 ton heb kunnen kopen in 2015, midden in de crissis. over 4 jaar moeten we de hypotheek oversluiten, als we dan nog kunnen profiteren van de nog gunstigere rente als wat we al hebben zijn we helemaal spekkoper. Moet er niet aan denken om nu in de markt van kopen te bevinden. Maar als je niets doet blijf je ook maar zitten. Geen idee hoe lang de gekte blijft door gaan, maar dit kan toch niet jaren lang zo door ?

Vandaag lekker met de mercedes weer eens naar het werk. Blijkbaar had ik tijdens het poetsen de motorkap net niet helemaal goed dicht. Dus tijdens het rijden op de snelweg kreeg ik een melding in het display en ging de benzinemotor gelijk aan. Blijkbaar soort beveiliging? Uiteindelijk met vrijwel volle accu en iets legere tank op werk aangekomen :)

Ik vind het eigenlijk ook wel een bijzondere situatie we aan de ene kant de Corona crisis hebben wat volgens sommige enorme invloed gaat hebben op onze economie, maar ondertussen rijzen de huizenprijzen de pan uit. Normaal zou je verwachten dat als er een economische crisis voorspeldt wordt mensen niet zoveel geld voor een huis zouden neertellen.

Mijn verkochte huis stond in Enschede, daar zijn op zich de prijzen in sommige wijken nog wel acceptabel.

Toevallig zag ik nu net dat er een huis te koop was gekomen uit het nieuwbouwproject hier bij mij vlak naast de deur ( letterlijk ), de allereerste op de hoek, meteen naast onze poort van het parkeerterrein. Bizar veel geld zeg. Uit mijn hoofd wist ik dat deze huizen begonnen bij iets van 320-330 V.O.N., deze heeft blijkbaar wat opties ( sowieso aanbouw aan woonkamer ) en nu dus al 400k en dat terwijl echt alles nog moet gebeuren! Echt een superklein woonkamertje, hele kleine tuin ( terwijl huizen iets verderop nog een veel minder diepe tuin hebben ). Enige "voordeel" is 6 slaapkamers al is dat voor een hoop mensen ook nogal overdreven.

Te koop

Hier zie je het goed, is meteen het eerst huis waar je links/midden op de foto tegenaan kijkt.
Best wel leuk met dat park voor je neus straks maar echt niet normaal wat een geld, er vanuit gaande dat dit 1 van de mindere buurten is in de stad!
( ik zeg ook altijd ik heb het mooiste huis in de getto :} )

9757775_1200x800.jpg

Verschil is echt wel spectaculair.
Toen wij - intussen 3 jaar geleden - in Zeeland rondkeken, stonden heel wat huisjes die ons interesseerden al +18 maanden te koop.
Daarbij was ook de prijs bespreekbaar.
Helaas moesten we wel wachten op de verkoop van Hildes woning, anders woonden we mogelijkerwijze voor minder geld in Hoofdplaat op 100 meter van de Westerschelde.
Als ik nu in de buurt rondkijk en er staat iets te koop, dan is dat meestal op minder dan een maand verkocht voor astronomische prijzen.

Fenomeen doet zich ook voor in BE.
Dankzij de lockdown is er weer interesse voor "grotere" woningen met tuin, huizen waarvan de verkoopprijs dit jaar 15 tot 25.000 EUR hoger ligt dan vorig jaar.
Misschien toch het moment om mijn woning te verkopen en naar NL te verhuizen.

Wij hebben net gekocht natuurlijk, duur ja zeker, bijna 400.000 maar in maandbedrag ga ik ruim 75,- minder betalen voor een huis dat bijna 2 x zoveel kost dan waarvoor ik destijds onze woning heb gekocht.
Daarentegen heb ik onze woning ook met ruim 65K winst doorverkocht, ook gewoon een rijtjeswoning van 125m2. waarbij ik ook direct het geleende bedrag een stuk naar beneden kan brengen. Wel hebben ook wij geluk gehad dat we dit huis hebben kunnen kopen want concurrentie was er genoeg.

Corsa 20SEH zei:
Wij hebben net gekocht natuurlijk, duur ja zeker, bijna 400.000 maar in maandbedrag ga ik ruim 75,- minder betalen voor een huis dat bijna 2 x zoveel kost dan waarvoor ik destijds onze woning heb gekocht.
Daarentegen heb ik onze woning ook met ruim 65K winst doorverkocht, ook gewoon een rijtjeswoning van 125m2. waarbij ik ook direct het geleende bedrag een stuk naar beneden kan brengen. Wel hebben ook wij geluk gehad dat we dit huis hebben kunnen kopen want concurrentie was er genoeg.

Zo werkt het vaak!(tu)

Zow, ik las net het stukje over de nieuwe Caddy. Zeker kwa interieur is het wel de top of the class......maar dat zie je ook terug in de prijs.
€ 17.700 voor de 100pk instapper (€ 18.100 als Trend). Als ik een Combo pak, die kost als 100pk diesel € 14.900 als Selection & € 16.200 als Edition.

Nu is de combo wel 10cm korter....maar toch best geld.

Bestel wel minimaal de Trend, anders heb je geen airco B)
Opzich ligt de prijs wel in lijn met de vorige Caddy, zo uit m'n hoofd gezegd.

En wat voor waarde heeft een top interieur op een bedrijfswagen....? Als ondernemer weegt prijs en algemeen nut toch zwaarder?

Bestel wel minimaal de Trend, anders heb je geen airco cool smiley
Opzich ligt de prijs wel in lijn met de vorige Caddy, zo uit m'n hoofd gezegd.
Ben ik benieuwd naar, als de Trend maar € 400,- euro meer kost.....bij Opel betaal je € 800,- voor airco.

En wat voor waarde heeft een top interieur op een bedrijfswagen....? Als ondernemer weegt prijs en algemeen nut toch zwaarder?
Eens, dat is leuk voor een ZZP'er die of veel km. maakt in zijn Caddy of die waarde hecht aan de uitstraling van de auto. Maar het gros van de afzetmarkt zal niet extra willen betalen voor een hoogwaardig interieur. (Al kan ik me ook voorstellen dat de goedkopere versies een analoog interieur hebben)

Digitaal dash is alleen op de 1st edition standaard, dat is de duurste uitvoering. LED koplampen pas bij het derde uitrustingsniveau, net als bumpers in carrosseriekleur en lichtmetaal.

De grote bedrijven / fleetowners hebben toch bepaalde prijsafspraken en koringpercentages. De restwaarde is vaak ook net wat hoger. Mogelijk dat onder aan de streep het verschil maar heel klein is.

Volkswagen is niet zo van de kortingen hoor. Andere merken strooien veel meer met geld. Bij zo'n Combo kan je bij een grote deal zo wel een procentje of 30 pakken. Dat gaat je bij VW niet lukken.
Verder klopt het wel: onder aan de streep is het verschil niet zo groot.

Ik weet niet hoe het nu is natuurlijk, maar destijds zaten de kortingen zo rond de 12% bij wat grotere bedrijven of als men collectief inkocht via een organisatie. Marges waren ook bijzonder laag dan. Zeker die bestelauto's. Het was meer op alle accessoires, inbouw van vloerplaat, trekhaak, extra verlichting etc. wat het leuk maakt om wat winst te maken. En natuurlijk het onderhoud (en evt. lease contract).

Midje!

Groeten vanuit een heerlijk Noord-Brabant! Even een paar dagen er lekker tussenuit; heerlijk. Prachtige wandelomgeving dus we vermaken ons hier wel.

@ Huizen: blijft inderdaad bizar om te zien wat er met sommige huizen gebeurd qua prijs. hier in de buurt is een huis trouwens in een paar maanden al met een paar ton in prijs verlaagd: was ruim een miljoen, nu op een dikke 7 ton :D Is ook wel een klusproject moet ik zeggen...

@ Bedrijfswagens: moet vooral solide zijn, weinig poespas en niet te ingewikkeld. Die dingen worden toch meestal afgebeuld, dus alle luxe is zonde.
Behalve voor de ZZP-ers; die busjes worden lekker opgedirkt met velgen, kleurtjes, sidebars en dat soort opties. Tenminste; houden ze hier in de regio wel van. Veel van die 'dikke' Transporters.
Beetje dit soort stijl, maar vaak nog net een slagje 'extra':
0-c0a92bfa-9022-42a4-a004-a2a7340beaef.jpg

@ Bedrijfswagens: moet vooral solide zijn, weinig poespas en niet te ingewikkeld. Die dingen worden toch meestal afgebeuld, dus alle luxe is zonde. Behalve voor de ZZP-ers; die busjes worden lekker opgedirkt met velgen, kleurtjes, sidebars en dat soort opties. Tenminste; houden ze hier in de regio wel van. Veel van die 'dikke' Transporters. Beetje dit soort stijl, maar vaak nog net een slagje 'extra':
Haha, herkenbaar. Bij ons op het werk hebben we ook één monteur die een eigen bus heeft. Had altijd een redelijk standaard Transporter, maar nadat die kapot was gelopen heeft hij nu een "dikke Transporter" ervoor terug. Was enerzijds omdat hij snel een bus moest hebben en deze voorradig was, anderzijds ook een motivatie/manier om hem voor het bedrijf te behouden.

Dit weekend weer op caravan-oriëntatie geweest, dit keer niet naar Friesland maar naar Brabant. Een retourtje van 2x 175km, wat door de adaptive cc en de zelfstuurfunctie wel heerlijk relaxed rijden is in de Leaf. Cruise op 105 km/h en dan mooi rustig doortokkelen, en een beetje om je heen van de omgeving genieten. B) 175km is in de Leaf bij deze snelheid goed te doen, maar er moest op de terugweg ook 40km worden afgelegd om bij een Fastned te komen dus op de heenweg even bijgeladen. Op de terugweg 1x langer geladen (bakkie koffie moment) tot 65% waarna de laadsnelheid snel af nam ivm hete accu. En dan kom je wel op een groot minpunt van de Leaf met zijn niet-gekoelde accupakket......na 2x wat langer snelladen is de accu heet en kun je nog maar met 20 kw/h laden. Nu hadden we de tijd zondag wel, dus vond ik het niet zo erg. Maar het laat wel zien dat de Leaf niet geschikt is voor meer dan 2x snelladen binnen 5uur. Gelukkig doen de moderne EV's dit beter.

De caravan is het overigens niet geworden. We hebben zondag een mooie gezien in de buurt, daar gaan we vrijdag kijken of we de deal rond kunnen maken.

zoiets gerwin?

0

Ik zie ze hier ook wel hoor, maar gevoelsmatig heel veel minder dan vroeger. Zullen veel ZZP'ers verstandiger zijn geworden of zijn die bussen nu gewoon echt onbetaalbaar zijn geworden?

En dan kom je wel op een groot minpunt van de Leaf met zijn niet-gekoelde accupakket......na 2x wat langer snelladen is de accu heet en kun je nog maar met 20 kw/h laden. Nu hadden we de tijd zondag wel, dus vond ik het niet zo erg. Maar het laat wel zien dat de Leaf niet geschikt is voor meer dan 2x snelladen binnen 5uur. Gelukkig doen de moderne EV's dit beter.

Klinkt misschien gek maar zo lastig is het toch ook niet om een accupakket te laten koelen? Is inderdaad wel een misser, zeker voor een volledige EV. Zelfs bij mijn auto word het accupakket actief vloeistof gekoeld. Niet zozeer voor het super snelle laden (dat doet hij sowieso niet) maar het schijnt ook beter te zijn voor het behoud van de accu.

Wij hebben sinds kort een app met tijdschriften (internationaal) en in Engeland is er een hele Transporter-community met een eigen tijdschrift voor de T4, T5 en T6. Erg leuk om te zien en er zitten leuke creaties tussen!
Toch zou ik zelf voor de Transit Custom gaan denk ik: rijdt net wat beter en is weer eens wat anders :)

Veel ZZP'rs gaan voor een 4x4 zie ik hier veel, Dodge Ram, Ford F150/F250. Laadbak ingericht en vol, maar toch lekker dik en ruimte voor het gezin. Ook regelmatig met een trailer/aanhanger in hetzelfe design als de auto.

Ik heb 1 vriend met een busje van de zaak, Mercedes Citan, ruim, rijdt lekker en na jaren in een Kangoo was dit een verademing zei hij. :) Dat geloof ik direct. Ik heb zelf weinig ervaring met bestelbussen, af en toe voor de evenementen met mijn werk huurde ik er 1, maar dat is al enkele jaren geleden.

Ik heb 1 vriend met een busje van de zaak, Mercedes Citan, ruim, rijdt lekker en na jaren in een Kangoo was dit een verademing zei hij. Dat geloof ik direct.

Wat een logo wel niet doet, of bedoelde hij het sarcastisch, het zijn namelijk exact de zelfde auto's :} zelfde fabriek, zelfde motoren, op details na het zelfde interieur, zelfde onderstel :} mercedes koopt die gewoon rechtstreekt bij Renault in om een compleet aanbod bedrijfswagens te bieden aan hun klanten. Op het logo na is het onderhuids allemaal renault

@Joost, Nee kleine kanttekening.. Nieuwe Citan 2019 model, Kangoo was van 2009.
Hij werkt sinds vorig jaar bij een ander bedrijf waar ze de bussen leasen, de andere was eigendom van het bedrijf en werd in leven gehouden. :}.

AsconaGT zei:
Ik zie ze hier ook wel hoor, maar gevoelsmatig heel veel minder dan vroeger. Zullen veel ZZP'ers verstandiger zijn geworden of zijn die bussen nu gewoon echt onbetaalbaar zijn geworden?

Ik heb ook even een Mercedes V, VW Transporter of Peugeot Traveller overwogen.
Maar in uitvoering met glazen dak en 6 lederen zitjes zijn die krengen peperduur.

.221000.70.jpg

Ik heb ook even een Mercedes V, VW Transporter of Peugeot Traveller overwogen.
Maar in uitvoering met glazen dak en 6 lederen zitjes zijn die krengen peperduur.

Die zijn in NL al helemaal onbetaalbaar, ga je hier vrijwel nooit zien. Die dingen zijn zwaar en betaal je je scheel aan BPM bij aanschaf en maandelijkse wegenbelasting. is geen belastingvoordeel te behalen. Ook zakelijk niet (meer).

Zakelijk gezien zie je wel dubbelcabines. Wel 5 zitplaatsen en een forse laadruimte. Met een laadruimte die aan bepaalde formaten voldoet en de auto op de zaak word gezet kun je van allerlei belastingvoordelen genieten . (net als in Belgie dacht ik) Maar gevoelsmatig is dat ook allemaal een stuk minder dan voorheen.

Ik wil niet te lang zeiken over huizenprijzen, maar kijk dit eens: <https://www.funda.nl/koop/loenen-aan-de-vecht/>
Een dorp verderop hier, echt bizar. :O :O

@busjes: heel vreemd inderdaad, ik heb ook het gevoel dat er de laatste tijd veel minder busjes met dubbele cabine privé worden gereden.

Kneiters dat zijn wel serieuze prijzen!

Tip: graaf ook ff met de buurt een geul langs de achtertuin. Aanlegsteiger, bootje en je huis 3x zoveel waard...

Grappig he. Vroeger wilde niemand er wonen, maar toen werden diverse riolen nog gewoon in de rivier geloosd. Kan je je nu niks meer bij voorstellen.
Ik zag pas nog een huis zonder riool aansluiting maar met een septic tank. Wist niet dat dat nog bestond.

Septic tanks zie je nog wel eens op oudere boerderijen, zeker in het noorden van het land.

Maar die prijzen zijn echt niet normaal, zelf als 2 verdiener met allebei een prima salaris is dat niet te betalen

Morgen en overmorgen met de benz naar het werk en zoals de planning dan is staat hij dan voor 2 weken stil *-) Moet weer thuis werken.

Ben wel blij dat ik net met tennisles ben begonnen, dat lijkt gewoon door te mogen gaan :-D

Barri zei:
Grappig he. Vroeger wilde niemand er wonen, maar toen werden diverse riolen nog gewoon in de rivier geloosd. Kan je je nu niks meer bij voorstellen.
Ik zag pas nog een huis zonder riool aansluiting maar met een septic tank. Wist niet dat dat nog bestond.

Eerlijk gezegd, ik heb in Zeeland ook geen riool.

Barri zei:
Ik wil niet te lang zeiken over huizenprijzen, maar kijk dit eens: <https://www.funda.nl/koop/loenen-aan-de-vecht/>

1.175.000 EUR voor een inderdaad riant ingerichte woning met een mini-terrasje zonder tuin waarbij je de Range op straat moet parkeren.
En je kijkt uit op een bruine kroeg, dus ook al niet meteen het mooiste uitzicht.

In ons dorp, denk zo'n 500 meter van ons huis staat de oude burgermeesterwoning te koop. Vroeger toen ik daar de krant nog deed was ik onder de indruk van het fraaie huis. Ik loop er paar x per week langs en dacht wel eens; dát vind ik echt een mooi huis. Heb er iets mee. Nu staat hij te koop sinds kort, helaas ver boven budget. maar als ik toch wat geld had, had ik deze gelijk gekocht. Mooie locatie, besloten tuin, dubbele garage, super veel karakter, groot maar niet belachelijk groot.. En voor de westerlingen is het een koopje :}

AsconaGT zei:
In ons dorp, denk zo'n 500 meter van ons huis staat de oude burgermeesterwoning te koop. Vroeger toen ik daar de krant nog deed was ik onder de indruk van het fraaie huis. Ik loop er paar x per week langs en dacht wel eens; dát vind ik echt een mooi huis. Heb er iets mee. Nu staat hij te koop sinds kort, helaas ver boven budget. maar als ik toch wat geld had, had ik deze gelijk gekocht. Mooie locatie, besloten tuin, dubbele garage, super veel karakter, groot maar niet belachelijk groot.. En voor de westerlingen is het een koopje :}

De huidige bewoners houden wel heel erg van blauw...

Blijft bizar de prijzen bij jullie in de regio Berry. Een dergelijk huis koop je hier voor de helft of misschien nog minder, laat staan wat er voor dat geld te koop is :D
Als ik een dergelijk budget zou hebben dan zou ik het volgens mij echt niet op maken, is domweg niet nodig om hier meer dan riant te wonen.

Misschien dan voor 600 á 700k hier een mooie woning en voor 350 á 400k iets leuks in Marbella er bij, houd je het wisselgeld over voor het heen en weer vliegen en bijkomende kosten. Zoiets voor erbij: LINK

Goeiemiddag! Het was even geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben geloof ik.. ik moest flink wat teruglezen :) Dus ten eerste: Richard van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Lekker genieten samen :)

Hier veel gebeurd in de afgelopen tijd. Het meest belangrijke is dat wij eind maart een kleintje verwachten. Super blij! C. is nu zo'n 16 weken onderweg en gaat uitstekend, een paar kwaaltjes die erbij horen, maar niets wat haar beperkt. En zoals we bij Rob zagen is dat geen logisch gegeven, dus we knijpen onszelf in de handjes.
Daarnaast was ik eigenlijk al een poosje niet helemaal gelukkig op het werk. Ik werk hier nog niet zo gek lang (sinds februari vorig jaar), maar het is nooit helemaal geworden wat ik ervan had verwacht. Meerdere oorzaken, gedeeltelijk ligt dat bij mezelf en mijn eigen verwachtingen en gedeeltelijk aan de omgeving en de samenwerking met een specifieke collega. Eind augustus kwam er een fantastische vacature voorbij waar ik op gesprongen ben en per 1 november mag ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Toch weer terug naar de veiligheidshoek en welbeschouwd komt het erop neer dat Ruud en ik min of meer collega's worden :T

AsconaGT zei:
En dan kom je wel op een groot minpunt van de Leaf met zijn niet-gekoelde accupakket......na 2x wat langer snelladen is de accu heet en kun je nog maar met 20 kw/h laden. Nu hadden we de tijd zondag wel, dus vond ik het niet zo erg. Maar het laat wel zien dat de Leaf niet geschikt is voor meer dan 2x snelladen binnen 5uur. Gelukkig doen de moderne EV's dit beter.

Klinkt misschien gek maar zo lastig is het toch ook niet om een accupakket te laten koelen? Is inderdaad wel een misser, zeker voor een volledige EV. Zelfs bij mijn auto word het accupakket actief vloeistof gekoeld. Niet zozeer voor het super snelle laden (dat doet hij sowieso niet) maar het schijnt ook beter te zijn voor het behoud van de accu.

Nissan heeft een flinke stap gemist. De eerste Leaf was een vooruitstrevend model (helaas met dito 'styling'), maar de stand van de techniek is hard gegaan.. en ze lijken vergeten helemaal mee te bewegen.

@Berry: vrienden van ons wonen een paar dorpen verderop bij jullie (Mijdrecht), komend uit Aalsmeer.. zij hebben juist die beweging gemaakt om goedkoper te gaan wonen. Misschien is daar net het hoogtepunt weer voorbij? In elk geval ziet het er wat minder charmant uit dan de meeste plaatjes die ik van Loenen aan de Vecht zie.

Ik zie de afgelopen 2 à 3 weken ineens overal ID's 3 opduiken. VW heeft geprobeerd een hype te creëren (redelijk gelukt) en natuurlijk ook geholpen door wat vertraging in het uitleveren, dus dat volgt elkaar nu snel op natuurlijk. Ik vind ze van achteren en driekwart van achteren best aardig gelukt, hoewel het wat hoog lijkt.. maar van voren? Ziet er een beetje lullig uit eerlijk gezegd. Beetje jammer, want we zullen ze wel veel gaan zien *-)

Proficiat Frank! Zowel met de kleine op komst als de nieuwe baan.

Op je plaats zitten op je werk is wel erg belangrijk. Succes in je nieuwe uitdaging en natuurlijk succes de komende periode met C!

Gefeliciteerd Frank, met zowel de baan als de verwachte gezinsuitbreiding!

Mijdrecht is wel goedkoper, ik vind het een nogal onbestemde plaats. Je mist er niks aan als je er nooit geweest bent :)

En eeh, ga je ook brandjes blussen begrijp ik? :}

Gefeliciteerd Frank :-D ; wat een leuk nieuws.

Waar ga je werken? Waarschijnlijk veel thuis? Lijkt mij lastig beginnen nu als men vrijwel uitsluitend thuiswerken verwacht.

Deze namiddag mijn strandcabine leeggehaald en de sleutel ingediend in het strandpaviljoen voor het deze avond verplicht sluit.
Het strandseizoen is nu echt wel voorbij!!!

Doodzonde dat de horeca dicht moet als uit brononderzoek blijkt dat slechts 1,8% van de besmettingen in de horeca worden opgelopen en ruim 45% in familiale kring.
Er moet dus gewoon een verbod kopen op familiebijeenkomsten thuis.

Er moet dus gewoon een verbod kopen op familiebijeenkomsten thuis.

De achterlijke debielen moeten gewoon ophouden met het vieren van bijvoorbeeld verjaardagen en het geven/bezoeken van feestjes, daar gaat het fout. En niet om het minste of geringste naar een winkel rennen omdat je iets onbenulligs nodig hebt.
Gewoon thuis blijven!

Ik de winkels valt de besmettingen ook reuze mee denk ik. Hoewel niemand het precies weet denkt men dat ook daar de kans niil is. Maar die thuisfeestjes en bijeenkomsten met veel mensen, daar gaat het inderdaad vaak mis. Ik zag gisteren in den haag dat ze in tenten met heel veel mensen waren aan het aftellen tot de lockdown. Volgens mij heb je het dan echt niet begrepen *-)8-)

Ik moet vandaag even op werk zijn om fysiek wat producten te zien en controleren. Man wat was het nog steeds druk op de weg. Geen file maar in het voorjaar was het wel aanmerkelijk rustiger op de weg.

@ Frank, wat een mooi nieuws!
Potentieel best wat uitbreiding van dit topic in de toekomst de laatste tijd :T

Qua werk, nieuwe baan is altijd maar afwachten hoe het uit pakt. Is vooraf altijd lastig in te schatten, kan soms mee zitten en zit nu dus tegen. Gelukkig dat er snel weer iets anders op je pad kwam, succes (tu)

Ik de winkels valt de besmettingen ook reuze mee denk ik. Hoewel niemand het precies weet denkt men dat ook daar de kans niil is. Maar die thuisfeestjes en bijeenkomsten met veel mensen, daar gaat het inderdaad vaak mis. Ik zag gisteren in den haag dat ze in tenten met heel veel mensen waren aan het aftellen tot de lockdown. Volgens mij heb je het dan echt niet begrepen nut smileyeye rolling smiley

Toch voel ik mij in de winkels juist het meest ongemakkelijk. Mensen wanen zich onsterfbaar met een mondkapje op lijkt het wel en lopen het liefst dwars door je heen. Ik probeer de juiste momenten te kiezen en ga toch ook maar eens kijken of ik de boodschappen online kan bestellen en bij mijn ouders af kan laten leveren (ze bezorgen hier nog niet).

Toch denk ik idd ook dat de meeste besmettingen in de thuissituatie plaatsvinden. Daar waar ik mijzelf juist veilig voel, ook met vrienden/familie om mij heen aangezien ik die verstandig genoeg acht. Maar een besmetting hoef je niet altijd te merken, daar zit nou net het probleem.

Kraamvisite doen we dan ook heel mondjesmaat. Eigenlijk is alleen de familie nog maar langs geweest. Allemaal op afstand en de kleine wordt niet aangeraakt.

Goedemorgen,

Het is inderdaad een vruchtbare periode! Van harte gefeliciteerd Frank! Wat een leuk nieuws!
En van harte met je baan.

Hier gaat het hartstikke goed. De kraamhulp is weer vertrokken maar we hebben een heerlijke gezellige week met haar gehad. Leuk mens! Met Thijmen gaat het erg goed. Alleen qua drinken moet je nog even goed je best doen....moet ie nog een hoop van zijn vader leren...:}

Qua visite hebben we alleen de ouders gehad. De rest gaat raamvisite worden. Willen geen risico lopen. Hoor nu overal Corona om me heen en ken nu ook meerdere concrete gevallen.

Meest concreet zijn onze buren van 70+...en daar heb ik vandeweek nog grondboor geleend..gelukkig veel afstand gehouden....hebben tijdens hun vakantie in Zeeland het daar opgelopen en de vrouw heeft flinke longontsteking.
Collega van mij heeft het misschien opgelopen via de zonnepaneelmonteur...zo makkelijk kan het dus gaan.

In de supermarkt voel ik me hier juist wel veilig..geen westerse toestanden en omdat ik doordeweeks boodschappen doe is het relatief rustig en kan je prima zelf afstand houden en mensen ontwijken.

Franklinn zei:
.. maar van voren? Ziet er een beetje lullig uit eerlijk gezegd. Beetje jammer, want we zullen ze wel veel gaan zien *-)

Erger dan een Tesla3 met eendenbek kan het m.i. echt niet zijn :(

Ik moet zeggen dat ik met mondkapje om mezelf nog ongemakkelijker voel dan zonder. Dus noodzakelijke boodschappen, verder niet naar de winkels of andere openbare situaties.. Soms wel onhandig met een 6 jarige die ook wel weer eens wat leuks wilt gaan doen. Van het weekend maar naar het bos lopen hier, dat is vlakbij.. rondje met de 7.

@Rob, fijn dat het goed gaat! Met D ook alles ok?

Wel even schrikken als je buren op leeftijd Covid-19 hebben.. Hier hoor ik het vrij weinig om me heen, ik ken nog steeds niemand persoonlijk die het virus heeft opgelopen. Enkel van horen en bekenden.

Hier is het Zoom meeting, in Zoom meeting uit momenteel. Hoop geregel met transporteurs, magazijn en relatiegeschenkbedrijven.. Wel lekker afwisselend :D

Soms wel onhandig met een 6 jarige die ook wel weer eens wat leuks wilt gaan doen. Van het weekend maar naar het bos lopen hier, dat is vlakbij.

hier precies zo, vooral veel wandelen, gisteren maar weer eens een keer boten wezen kijken bij de sluis maar op dagen dat het regent is het echt niet fijn met 2 kinderen die echt niet de hele dag thuis willen zitten en hun energie kwijt willen. Visite doen we ook vrijwel niet, er is niets wat je kan doen. Ondanks we een heel mooi bos hebben naast ons dorp gaan we nu soms gewoon wat verder met de auto om maar eens wat anders te wandelen. Ik hoop dat het de komende 4 weken vooral veel droog is :}

Inderdaad, droog weer zodat je nog lekker naar buiten kan. L. gaat dan nog gewoon naar school. Ik moet er niet aan denken dat ze die dichtgooien.
De 1e lockdown was mijn werk nog wel tussendoor te doen, maar nu het druk is, volop winterseizoen en iedereen zijn ritme terug heeft in de thuiswerksituatie is dat echt niet te doen.

Dank allen :)

Rob ook van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Daar had ik even overheen gelezen denk ik, sorry ;) Wat fijn dat alles goed gaat, ook voor jullie nu hopelijk lekker genieten samen.

British Racing Green zei:
Franklinn zei:
.. maar van voren? Ziet er een beetje lullig uit eerlijk gezegd. Beetje jammer, want we zullen ze wel veel gaan zien *-)

Erger dan een Tesla3 met eendenbek kan het m.i. echt niet zijn :(

Klopt helemaal! Nu lijkt die in elk geval nog ergens op, maar van enige natuurlijke schoonheid is daar ook niet te spreken. Wat wel mijn zorgen voor de toekomst verzacht, want het design van de model 3 went *-)

Corsa 20SEH zei:
Inderdaad, droog weer zodat je nog lekker naar buiten kan. L. gaat dan nog gewoon naar school. Ik moet er niet aan denken dat ze die dichtgooien.
De 1e lockdown was mijn werk nog wel tussendoor te doen, maar nu het druk is, volop winterseizoen en iedereen zijn ritme terug heeft in de thuiswerksituatie is dat echt niet te doen.

Voor wat het waard is.. vooralsnog wordt bezworen dat het onderwijs een veel te vitale functie heeft om weer te sluiten. Dubbelop: zowel vormend als opvang. Plus kinderen onder de 13 worden voor heel veel dingen uitgezonderd, dus als het ten opzichte van vandaag niet nog verder uit de klauwen loopt heb ik goede hoop.

Barri zei:
En eeh, ga je ook brandjes blussen begrijp ik? :}

Nee zeker niet, dat laat ik graag aan de mensen over die daar goed in zijn. Ik ben een toetsenbordridder en schuif wat met papieren 8-)

Terug
Bovenaan