Goeiemiddag! Het was even geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben geloof ik.. ik moest flink wat teruglezen

Dus ten eerste: Richard van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Lekker genieten samen
Hier veel gebeurd in de afgelopen tijd. Het meest belangrijke is dat wij eind maart een kleintje verwachten. Super blij! C. is nu zo'n 16 weken onderweg en gaat uitstekend, een paar kwaaltjes die erbij horen, maar niets wat haar beperkt. En zoals we bij Rob zagen is dat geen logisch gegeven, dus we knijpen onszelf in de handjes.
Daarnaast was ik eigenlijk al een poosje niet helemaal gelukkig op het werk. Ik werk hier nog niet zo gek lang (sinds februari vorig jaar), maar het is nooit helemaal geworden wat ik ervan had verwacht. Meerdere oorzaken, gedeeltelijk ligt dat bij mezelf en mijn eigen verwachtingen en gedeeltelijk aan de omgeving en de samenwerking met een specifieke collega. Eind augustus kwam er een fantastische vacature voorbij waar ik op gesprongen ben en per 1 november mag ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Toch weer terug naar de veiligheidshoek en welbeschouwd komt het erop neer dat Ruud en ik min of meer collega's worden :T
AsconaGT zei:
En dan kom je wel op een groot minpunt van de Leaf met zijn niet-gekoelde accupakket......na 2x wat langer snelladen is de accu heet en kun je nog maar met 20 kw/h laden. Nu hadden we de tijd zondag wel, dus vond ik het niet zo erg. Maar het laat wel zien dat de Leaf niet geschikt is voor meer dan 2x snelladen binnen 5uur. Gelukkig doen de moderne EV's dit beter.
Klinkt misschien gek maar zo lastig is het toch ook niet om een accupakket te laten koelen? Is inderdaad wel een misser, zeker voor een volledige EV. Zelfs bij mijn auto word het accupakket actief vloeistof gekoeld. Niet zozeer voor het super snelle laden (dat doet hij sowieso niet) maar het schijnt ook beter te zijn voor het behoud van de accu.
Nissan heeft een flinke stap gemist. De eerste Leaf was een vooruitstrevend model (helaas met dito 'styling'), maar de stand van de techniek is hard gegaan.. en ze lijken vergeten helemaal mee te bewegen.
@Berry: vrienden van ons wonen een paar dorpen verderop bij jullie (Mijdrecht), komend uit Aalsmeer.. zij hebben juist die beweging gemaakt om goedkoper te gaan wonen. Misschien is daar net het hoogtepunt weer voorbij? In elk geval ziet het er wat minder charmant uit dan de meeste plaatjes die ik van Loenen aan de Vecht zie.
Ik zie de afgelopen 2 à 3 weken ineens overal ID's 3 opduiken. VW heeft geprobeerd een hype te creëren (redelijk gelukt) en natuurlijk ook geholpen door wat vertraging in het uitleveren, dus dat volgt elkaar nu snel op natuurlijk. Ik vind ze van achteren en driekwart van achteren best aardig gelukt, hoewel het wat hoog lijkt.. maar van voren? Ziet er een beetje lullig uit eerlijk gezegd. Beetje jammer, want we zullen ze wel veel gaan zien