Astra K Turbo
Wegverkenner
EVV zei:Om het toch een Opel topic te houden, mijn nieuwe aanwinst!
![]()
Gefeliciteerd !
Daar ga je beslist geen spijt van krijgen !
Ik heb een 1.5 Innovation Sports Tourer sinds maart vorig jaar.
Wát een fijne auto !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
EVV zei:Om het toch een Opel topic te houden, mijn nieuwe aanwinst!
![]()
B Real zei:Ben wel benieuwd wat de RvC gaat zeggen als je met zo'n sloep het terrein op rijdt![]()
Dank je! Ik ga er ook van uit dat ik er geen spijt van ga krijgen. Ik hoop dat hij zich net zo goed houdt als mijn vorige Insignia uit 2009. Tot nu toe bevalt het prima, het rijdt echt goed. De automatische cruisecontrol werkt prettig, en maandag ook voor het eerst de IntelliLux verlichting kunnen proberen, dat geeft echt een veel meer licht dan halogeen. Grootlicht assistent werkt ook prima, verlichting gaat netjes minder branden bij tegenliggers.Astra K Turbo zei:EVV zei:Om het toch een Opel topic te houden, mijn nieuwe aanwinst!
![]()
Gefeliciteerd !
Daar ga je beslist geen spijt van krijgen !
Ik heb een 1.5 Innovation Sports Tourer sinds maart vorig jaar.
Wát een fijne auto !
Ben al ff aan het kijken geweest, maar voor 51k/52k heb je echt al een leuke versie met Matrix licht ed. Tuurlijk een serieus bedrag, maar een I-Nero kost ook al rond de 50k....met 60kw. accupakket.Zou eerst maar even afwachten wat zo'n Skoda Enyaqqibah nu precies kost zodra er wat ( broodnodige ) opties aangevinkt zijn, je kan echt zonder moeite even 15k extra aanvinken bij deze auto.
Denk inderdaad dat hij het ook goed zal doen. Leuk hip uiterlijk, leuke opties (matrix licht) en met fijne motoren.Hoe truttig ik het huidige model vind hoe leuk vind ik deze nieuwe versie. Vind het echt een leuk ding.
Oogt lekker vlot en fris en fraai dashboard en niet zo lomp en hoog suvverig. En dan in die knalgroene kleur.
Leuk is dat die groene kleur de basiskleur is; net als het oranje bij de Corsa. De configurator werkt al.
Zet bij mij maar voor de deur.
Denk dat ie heel veel markaandeel van de Astra gaat inpikken.
Alleen is ie achterin niet de ruimste maar heb zo'n idee dat dat heel veel mensen niet boeit als ik zie hoeveel mini's, A1 en ander klein grut wordt aangeschaft.
Astra F zei:Denk inderdaad dat hij het ook goed zal doen. Leuk hip uiterlijk, leuke opties (matrix licht) en met fijne motoren.
Vermoed dat die vijver stilaan leeggevist is.
Hoeveel Stonics en Kona's zie je er nog nieuw bijkomen?
Barri zei:Waarom kruisen jullie de opties met een vork aan? Doe mij maar een basis Enyaq met een leuk kleurtje, een trekhaak en adaptieve cruise control. Dan ben je met 43k wel klaar.
Barri zei:Rob, ik vind boven de 10k particulier uitgeven aan een auto al een 'ver van mijn bed show'.
rjthefrisian zei:Kijk nou naar de verkoopcijfers over september..dat gaat toch nergens meer over...wat een bizarre lijstjes beginnen dat te worden.
Het is alleen nog maar voornamelijk lease-aantrekkelijk elektrisch spul en enkele andere aantrekkelijke lease B-segmenters.
Particuliere markt is compleet ingestort.
Moderator
Daar ga ik ook vanuit; die navigatiesystemen in auto's zijn snel verouderd en dan moet je weer (grof) geld betalen om ze te updaten, terwijl GoogleMaps gewoon gratis is en prima werkt.Navigatie is trouwens echt iets van de 00’s en 10’s. Ik denk dat de komende 5 jaar navigatie langzaam gaat verdwijnen en Android Auto/Apple CarPlay belangrijker/vervangers gaan worden.
Rond de 10k kan ik me nog wel voorstellen: als ik nu aan het zoeken ben, dan zit ik ook al rond de 10k als ik al mijn wensen op autogebied wil vervullenRob, ik vind boven de 10k particulier uitgeven aan een auto al een 'ver van mijn bed show'.
Dat is voor mij zo'n auto uit de 'mweh' categorie; exterieur gaat nog, maar het interieur is gewoon niet te doen. Misschien in het echt eens bekijken of het net zo lelijk is als op de foto's. Kan zomaar meevallen, dan scheelt het weer flink geldFocus zie je hier inderdaad veel. Perfecte gezinsauto en is in aanschaf goedkoper dan de golf of astra.
Jup, de '3' is hier inmiddels ook al de Golf onder de elektrische auto's; je ontkomt er niet meer aan. Helaas.Nou..dan rijden er bij jullie waarschijnlijk nog meer models 3. Zie hem hier ook al zoveel dat het echt een eenheidsworst wordt. Maar klopt wel dat er in het westen/midden veel meer leasespul rondrijdt.
De Benz wordt dus goed vertroeteldVandaag even de Benz weer in de garage gezet, gewassen en in de collinite 845 gezet , halvewege althans, morgen of overmorgen de andere helft en wat andere zaken voor de herfst/winter.
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik komende vakantie mijn ingebouwde navi ga gebruikten of google maps. Het handige van de ingebouwde navi is dat het op verschillende plaatsen de aanwijzingen geeft. Niet alleen op het centrale scherm maar ook in mijn tellers en HUD. Soms is een plaatje duidelijker dan de gesproken tekst. Aan de andere kant is verkeersinformatie van google maps meestal meer up-to-date dan via de ingebouwde navi. Waarom ze die informatie niet online ophalen snap ik nog steeds niet, daarvoor wil ik best mijn telefoon als hotspot gebruiken.Sanoma zei:Daar ga ik ook vanuit; die navigatiesystemen in auto's zijn snel verouderd en dan moet je weer (grof) geld betalen om ze te updaten, terwijl GoogleMaps gewoon gratis is en prima werkt.Navigatie is trouwens echt iets van de 00’s en 10’s. Ik denk dat de komende 5 jaar navigatie langzaam gaat verdwijnen en Android Auto/Apple CarPlay belangrijker/vervangers gaan worden.
Als ex-eigenaar van een Insignia A kan ik zeg, ga eens rijden. Ik heb verschillende Opels gereden afgelopen 10 jaar, de Insignia is toch wel een erg fijn rijdende auto. Maar ik heb alleen met de 2 liters gereden, de 1.6 ken ik niet.Sanoma zei:Afgelopen weekend trouwens nog even lekker lopen sneupen op gaspedaal; een Insignia is toch ook wel erg fraai hoor.... jammer van het gewicht
![]()
Ik zie hem nog wel regelmatig. Maargoed, de eersten zijn ook 22 jaar oud en zullen de nodige km. ook wel gereden hebben.Valt mij op hoe rap de Zafira A uit het straatbeeld is verdwenen
Zaterdag (met de Leaf) naar Friesland geweest, De Westereen (volgens mij niet zo ver van Rob vandaan). Daar naar een caravan gekeken die onze voorkeur had.
Kon me er eigenlijk op voorhand weinig bij voorstellen, maar het rijdt als een gewone wagen (en versnelt als mijn 250pk-Volvo).
Hij sprak de Porsche-rijder aan die eerlijk toegaf vroeger nog nooit van Lidl te hebben gehoord, maar er nu trouw al zijn boodschappen doet.
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik komende vakantie mijn ingebouwde navi ga gebruikten of google maps. Het handige van de ingebouwde navi is dat het op verschillende plaatsen de aanwijzingen geeft. Niet alleen op het centrale scherm maar ook in mijn tellers en HUD. Soms is een plaatje duidelijker dan de gesproken tekst. Aan de andere kant is verkeersinformatie van google maps meestal meer up-to-date dan via de ingebouwde navi. Waarom ze die informatie niet online ophalen snap ik nog steeds niet, daarvoor wil ik best mijn telefoon als hotspot gebruiken.
Wel een bijzonder volkje daar...de messentrekkers noemen ze dat daar...enorm handelsvolkje ook...maar je wilt er niet dood gevonden worden.
Alleen die actieradius......... als ik Ruud zijn verhaal dan weer lees, dan ben ik er nog niet helemaal klaar voor hoor. Het komt net iets te vaak voor dat ik aan actieradius van 200 á 250km echt niet genoeg heb.
Volgens mij zijn alle caravan centres van die typische handelaren
Geniet er van Richard! Het is een bijzondere tijd, hoe lang heb je verlof?
Mooi dat het goed gaat Richard..en laat die laptop dicht man....werk is even bijzaak hoor bij de geboorte van zo'n kleine..smiling smiley
Lidl kom ik ook steeds vaker.. we hebben een hele mooie in ons dorp.
Helaas hebben ze nog niet de zelfscan ontdekt..dat heeft een andere supermarkt bij ons in het dorp. Wel zo ideaal..
hoef je niet steeds de boodschappen in en uit de kar en van en op de band te leggen.
Als er geen Corona was had ik je wel even bericht, maar dit zijn nu juist de bezoekjes die we schrappen.rjthefrisian zei:En dan kom je niet even langs? Das hier vijf km vandaan..vast het caravancentrum?
Wel een bijzonder volkje daar...de messentrekkers noemen ze dat daar...enorm handelsvolkje ook...maar je wilt er niet dood gevonden worden..![]()
Wel bijzonder dat iemand die enkele tonnen voor een auto betaald, dan een financieel gewin wil halen door een paar kw. stroom gratis te tanken. Normaal maken die mensen zich niet druk om brandstofkosten. En zijn vaak geen snelladers, dus in dat half uur dat je aan het shoppen bent kun je nauwelijks bijladen. Laat het eens 4-5kw/h uur zijn. Dan heb je een euro verdientHij sprak de Porsche-rijder aan die eerlijk toegaf vroeger nog nooit van Lidl te hebben gehoord, maar er nu trouw al zijn boodschappen doet.
Enkel en alleen omwille van de gratis stroom
Reken wel dat mijn Leaf het bijzonder slecht doet. Met een Kona, I-Niro, ID3,Corsa-e, e-208, nieuwe Zoë kom je echt al veel verder. Als je dan fatsoenlijk 300-350km kunt rijden dan zit je heel goed. En als je dan ook nog eens met 100 kw/h kunt laden ipv 40 kw/h is laden ook minder een probleem.Alleen die actieradius......... als ik Ruud zijn verhaal dan weer lees, dan ben ik er nog niet helemaal klaar voor hoor. Het komt net iets te vaak voor dat ik aan actieradius van 200 á 250km echt niet genoeg heb.
Gaaf man, leuk om te horen dat het zo te horen best voorspoedig bij jullie verloopt. Mooie tijd!Hier gaat alles voorspoedig. Moeder en zoon doen het super. Het is allemaal wennen, maar de teamwork is goed en we vinden steeds beter onze draai. Het gebrek aan slaap valt nog mee *knock on wood*
Zelfscan
Moderator
“
Weiger ik te gebruiken.
Gaat aanleiding geven tot dezelfde evolutie als de selfbanking, met sluiting van bankkantoren en afdankingen tot gevolg.
Als iedereen gaat zelfscannen, dan zijn er geen kassiersters meer nodig, met jobverlies tot gevolg (waarbij de producten zelf wellicht niet goedkoper worden).
Dus principieel geen zelfscan voor mij!
Ik ben sinds het advies uitgegeven is thuis te werken, slechts 1 keer op kantoor geweest. Ik heb toen gelijk een scherm plus mijn bureau stoel mee genomen aangezien ik wel het vermoeden had dat het lang zou duren. Maar goed, ondertussen wel mijn prive laptop vervangen aangezien de vorige door het vele gebruik toch wat koelingsproblemen gaf.AsconaGT zei:Hier ook weer thuiswerken, we mogen tot 150 euro dingen uitkiezen om het thuiswerken te vergemakkelijken
Ik heb al een groot beelscherm gekoppeld aan de laptop en toetsenbord/muis ook al. Dus ik ga het geld gebruiken om een fatsoenlijke bureaustoel aan te schaffen. Of beter gezegd, vanmorgen besteld bij Bol.com. Morgen bezorgd. Ik merk gewoon dat ik erg last krijg van mijn rug als ik niet goed zit.
Moderator
Ik begrijp de reden ook wel goed. Maar hier word je behoorlijk bestraft als je naar de kassiere gaat; daar is er maar 1 van over en de scans kun je zo doorlopen. Een ander voordeel is dat je niet alleen sneller bent, je hebt ook producten niet dubbel in de hand en nog beter; de kassiere ook niet. zeker in coronatijd wel fijn.
mar die gedachtegang moet je ook niet meer online dingen bestellen, niet meer naar onbemande tankstations gaan en eigenlijk de echte fanatikelingen zullen dan ook een Morgan moeten kopen die handverwaardigd is ipv alle serieproductie auto's wat grotendeels door robots word uitgevoerd. grinning smiley
Ik heb al een groot beelscherm gekoppeld aan de laptop en toetsenbord/muis ook al. Dus ik ga het geld gebruiken om een fatsoenlijke bureaustoel aan te schaffen. Of beter gezegd, vanmorgen besteld bij Bol.com. Morgen bezorgd. Ik merk gewoon dat ik erg last krijg van mijn rug als ik niet goed zit.
Als er geen Corona was had ik je wel even bericht, maar dit zijn nu juist de bezoekjes die we schrappen.smiling smiley Nu ben ik er voor mijzelf niet zo bang voor, maar ik zou niet graag de oorzaak ervan zijn dat jullie emmer dit dit seizoen al best gevuld is nog eens verder gevuld wordt.
Nee, die heeft niets met mijn beroep te maken. Ik doe iets met computers, wat over het algemeen prima vanaf huis kan...Barri zei:Ik heb de declaratie voor scherm, toetsenbord en usb-c hub ook al ingediend
Ik heb twee maanden volledig thuisgewerkt, daarna 5 dagen per week kantoor en vanaf nu weer 2 dagen kantoor en 3 thuis.
@EVV: die nickname is niet je beroep neem ik aan? Want dan kan je niet thuiswerken![]()