A
Anoniem
Guest
Hier mensen met een Insignia >'14 2L Diesel met groot scherm tussen de tellers en (werkend) Start/Stop?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
EVV zei:Ik heb wel een groot scherm tussen mijn tellers maar ik heb start/stop nog niet zien werken. Dat vind ik ook niet erg, de besparing daarvan valt in het niet bij wat ik normaal rijd...
Om eerlijk te zijn vind ik het juist wel prima dat het niet werkt. Scheelt weer slijtage van de startmotor, accu, extra starts zonder oliedruk etc. En dat alleen maar omdat tijdens de verbruiktstestcycles veel start-stop verkeer wordt meegenomen en dit dus alleen op papier weer een paar gram CO2 bespaard.Warhamstr zei:EVV zei:Ik heb wel een groot scherm tussen mijn tellers maar ik heb start/stop nog niet zien werken. Dat vind ik ook niet erg, de besparing daarvan valt in het niet bij wat ik normaal rijd...
Ja, zo werkt dat dus niet voor mij... Als het erop zit moet het werken ook![]()
Bij mijn Punto met spaardiesel net zo. Gebruik dat start/stop nooit; zie ook niet echt de toegevoegde waarde verder. En vaak voldoen de parameters niet om het systeem te laten werken, dus schiet dan nog niet op.In je instructieboekje staan overigens de parameters waaraan voldoen moet worden om start-stop te laten werken. O.a. geen warmte/koude vraag, dus geen airco aan of kachel hoog aan. En de accu moet voldoende lading hebben.
Dank je! Het is inderdaad de SW. Ik wilde eigenlijk gewoon weer een Insignia A maar deze stond toevallig bij mijn huis dealer, toen de fout gemaakt een proefrit te maken...Sanoma zei:@EVV: Mooi hoor! De SW variant als ik het goed zie?
Bij mijn Punto met spaardiesel net zo. Gebruik dat start/stop nooit; zie ook niet echt de toegevoegde waarde verder. En vaak voldoen de parameters niet om het systeem te laten werken, dus schiet dan nog niet op.In je instructieboekje staan overigens de parameters waaraan voldoen moet worden om start-stop te laten werken. O.a. geen warmte/koude vraag, dus geen airco aan of kachel hoog aan. En de accu moet voldoende lading hebben.
Bij de Mini van mijn vrouw mag je ook niet achteruit gereden hebben, anders doet die het ook niet... Kortom, puur voor de test, want daar wordt niet achteruit gereden....AsconaGT zei:Ik heb hier nog wel het nieuwsbulletin van Opel (corsa D), intern bericht over start/stop. Destijds waren er heel veel vragen over dat systeem omdat het vaak niet werkt;
Gordel moet om zijn
Accu genoeg op peil
Motorkap gesloten
Deuren gesloten
Motor is opgewarmd
Motor tempratuur niet te hoog
Omgevingstemperatuur niet te laag
spiegel/achterruitverwarming niet ingeschakeld
Er vind op dat moment geen regeneratie plaats van DPF
Auto moet verplaats zijn na de laatste autostop
Genoeg remvacuum
Denk nu 15 jaar later dat er niets is veranderd en nog steeds vergelijkbare criteria word gesteld
Astra F zei:De Corsa kwam ik gisteren nog tegen, en dan valt me het anonieme voorkomen aan de voorkant erg op.
Maargoed, prijs/kwaliteit zijn goed, motoren zijn prima en is als e-versie verkrijgbaar......
Zeker dat laatste is iets wat heel veel gemak kan bieden. Ik heb in mijn Leaf ook een diepe laadvloer en vind dat zeker met zwaardere boodschappenkratten vervelend (omdat ik ook al langer ben). In de Polo van B zit wel een dubbele laadvloer, dan schuif je het spul er zo in.
Een dubbele laadvloer is inderdaad ideaal, ik heb op vakantie daar heel wat spul in kunnen pakken wat wel mee moest maar niet direct bij de hand. Zelfs met de full-size spare die er in lag. Dit jaar geen reservewiel, er ligt op de plek een subwoofer...Dat was bij de eerste generatie Insignia toch wat handiger weggewerkt.Astra F zei:@ Peter: Leuke foto's, maar de Astra is zeker wel veel ruimer als de Corsa.
Ik vind het erg jammer dat ze bij de Corsa 2 grote fouten hebben gemaakt, namelijk het zeer geringe ruimteaanbod op de achterbank en de kofferbak zonder dubbele laadbodem.
Zeker dat laatste is iets wat heel veel gemak kan bieden. Ik heb in mijn Leaf ook een diepe laadvloer en vind dat zeker met zwaardere boodschappenkratten vervelend (omdat ik ook al langer ben). In de Polo van B zit wel een dubbele laadvloer, dan schuif je het spul er zo in.
De Corsa kwam ik gisteren nog tegen, en dan valt me het anonieme voorkomen aan de voorkant erg op.
Maargoed, prijs/kwaliteit zijn goed, motoren zijn prima en is als e-versie verkrijgbaar......
ik heb op vakantie daar heel wat spul in kunnen pakken wat wel mee moest maar niet direct bij de hand.
Ik heb ook wel eens in een auto met S/S gereden waarbij die kon, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd als de auto zelf vindt dat de motor weer gestart moet worden... Uiteindelijk zijn er triggers die ervoor kunnen zorgen dat de auto start voordat de bestuurder dat zelf veroorzaakt. Ik heb het zelf niet durven uit te proberen.B Real zei:Je kunt bij de Astra, wanneer de motor uit staat de auto gewoon in zijn 1 zetten. Dat gaat gewoon goed als je voldoende vlot je koppeling intrapt, er zit een kleine vertraging in het starten ingebouwd.
Maar idd, als eerste voor een stoplicht zou ik het alsnog ook niet doen nee.
`Oke...ik moet het maar eens in het echt ervaren maar het lijkt mij hoogst onprettig als je auto steeds op de handrem gaat bij de stoplichten en ook nog eens afslaat vanwege de S/S....ging bij mij direct allemaal uit. Vreselijk al die bemoeizuchtige systemen.
Daar ben ik hard doorheen gecrosst ja!
Ik snap echt niet wat er in Nederland gebeurd...13.471 nieuwe gevallen per week. Net over de grens in Duitsland, deelstaat Nordrein-Westfalen wat ook ongeveer 18 miljoen inwoners telt, zijn er 8000 actieve gevallen. Dus Nederland krijgt er per week 2x zoveel gevallen bij als er in totaal aan gevallen zijn een paar kilometer verder op.British Racing Green zei:Dacht ik veilig te zitten in NL voor het virus, wordt de toestand daar nog erger dan in BE
Al valt het al bij al nog mee,
de eerste 3 weken van september geen enkele besmetting in Sluis, voorbije week 6 besmettingen.
En ik kom niet van mijn domein en laat er niemand binnen.
En winkelen gebeurt altijd met mondkapje op.
Gelukkig maar Rob! Het is nu echt aftellen bij jullie toch?Mijn vrouw heeft vandaag de tweede coronatestuitslag binnen gekregen en zoals verwacht opnieuw negatief.
Ik denk dat ook alleen al door de mondkapjesplicht in Duitsland, men zich er continu van bewust is dat het corona-virus een serieus iets is. Daarnaast is het ook een directe indamming van het verspreiden van de deeltjes. Zeker nu men weer meer aan het snotteren/hoesten is. Ik zou een mondkapjesplicht in NL dan ook toejuichen.En de jeugd veegt zijn voeten aan de maatregelen: die gaan weer uit als voorheen.
Zij besmetten mekaar zonder veel erg, maar vergeten dat ze zo ook een risico vormen voor hun ouders en grootouders.
Wellicht hebben ze in Duitsland iets meer discipline