Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar heb je al eens geprobeerd de remmerij eens flink aan het werk te zetten?
Ik heb wel netjes gewacht tot ik een keer alleen in de auto zat :T
Gisterenavond nog wat kleine dingetje opgehaald bij de Ikea en geparkeerd naast een Focus in dezelfde kleur. Ik dacht (aan de grille) te zien dat het een Vignale was, maar zie nu dat de kleur dan niet kan en er dan ook andere velgen onder hadden moeten zitten. Ik denk nu dus dat het een Titanium uitvoering was.
Dan is het toch wel een hele andere auto en doet hij mij veel minder. Ik ben erg blij met de sportieve details van de ST line.
Wat ons beide op de terugweg op viel:
- Erg goed audio geluid. Lekker vol geluid, welke het ook op hoog volume erg goed doet. Gelijk, of misschien wel iets beter dan de Astra. Stukken beter als de ****.
De Astra had wel de "premium speakers" als onderdeel van een pakket. De **** zal wel de standaard speakers hebben gehad.
- Op wat hoger snelweg tempo is de Focus heerlijk stil. Minder windgeruis dan de Astra en t.o.v. de **** "mis" je het diesel geluid absoluut niet.
- Dwarsriggels, vond ik altijd een wat minder sterk punt van de Astra wellicht door de kortere wielbasis? Ik vond mijn vorige Focus dat veel beter doen, ook de **** en ook de huidige auto doen dat goed.
Ook nu wat meer ervaring met de LED verlichting en het automatisch grootlicht. Werkt net als in de Astra erg goed, maar af en toe (op lange rechte wegen) seint er wel eens een tegenligger. Zoals eerder gezegd niet omdat ze verblind worden, daarvoor is de afstand te groot, maar omdat ze zien dat je grootlicht aan hebt. Tsja, ik stoor mij zelf er niet meer aan.
Wel is het grappig om te zien hoe het automatisch grootlicht anders werkt t.o.v. de Astra. Bij de Astra leek het alsof er een gordijn aan licht open ging (mogelijk gemaakt door de adaptieve verlichting), bij de Focus wordt in een paar tellen het licht gewoon versterkt. Alsof je een gedimde lamp geleidelijk op de felste stand zet.
Uitgebreidere review komt zodra er wat meer km's op staan en ik ook wat beter het vermogen heb uitgeprobeerd, minpunten t.o.v. de vorige auto's zijn er ook zeker. Ik rijd niet anders, gewoon stevig maar volgas of flink doorhalen doe ik de eerste +/- 5.000km niet. Boven de 4.000/4.500rpm ben ik nog niet geweest denk ik. Waarom? Geen idee, kwestie van gevoel.
Tot die tijd af en toe wat zaken die mij opvallen.