Handige klussers hier zo te lezen, op die manier kun je leuk wat centen sparen op de inrichting van het huis.
Ach zo handig ben ik nou ook weer niet hoor.
Laminaat leggen gaat mij best aardig af. In mijn eerste woning heb ik het laten leggen en halverwege heeft mijn vader gezegd dat ze er maar mee op moesten houden omdat hij al wist dat ik het absoluut niet goed genoeg zou vinden. Dat had hij wel juist

Ik vind het belangrijk dat je een net patroon hebt van meerder planken, zodat als je over de vloer kijkt je niet als het ware nog een streep met naden ziet. Goed uitdokteren dat je mooi uit komt bij deuren en daar niet met te korte stukje zit (dat is nooit stevig namelijk). Op de bovenverdieping is het nog meer passen en meten met meerdere kamers en deuren. Daar neem ik (samen met mijn vader) de tijd voor, hij is een meester in het netjes uitzagen van kozijnen e.d.
Ben dan ook best trots op ons vloertje beneden. Combinatie van smalle en brede planken en in de keuken een andere kleur, maar wel van hetzelfde merk. Het duurt even voordat je het patroon van zes verschillende lengtes ziet en er is maar één rij waar het patroon (bewust) niet klopt om zo beter uit te komen. Plintjes doen we dus ook maar zelf, dat wordt ook gewoon weer netjes. De vorige keer kant-en-klaar besteld, maar het blijft MDF en stelt dus niet zoveel voor.
Beetje simpele elektra met lampjes en elektra lukt ook nog wel, telkens wel even weer opzoeken welke kleur nou wat is. Stroom er af halen, check, check, dubbel check en stroom er op. Knallen de stoppen er niet direct uit? Dan zit het goed
Schilderen gaat mij ook nog wel aardig af, ook iets waar je gewoon de tijd voor moet nemen. Plus dat goede kwasten en verf een wereld van verschil maken, koop gewoon het goede duurdere spul daar wordt het zoveel makkelijker en mooier van!
@Rcihard, ik ging uit van 90mm smiling smiley Ik heb zelf een bovenfrees, dus die plinten waar een geultje in moet doe ik dan ook wel zelf.
Juiste hoogte en dikte moet ik ook nog even kortsluiten met de vriendin, zou misschien ook wel 8 á 9cm kunnen worden en ik denk 15mm dik. 12mm is toch wel weer aan de smalle kant, maak je ze te dik dan blijft er ook weer meer stof op liggen.
Zelf frezen maakt het ook al weer wat handiger inderdaad, ik vind rechthoekige plinten eigenlijk wel mooi gelukkig. Kabels heb ik toch amper cq al weggewerkt in muren/door vloeren
De Astra mag 1.400kg trekken, wat best fors is. Ervan uitgaande dat we nog 1-2 jaar met de Astra op vakantie kunnen, ook een beetje vooruit gekeken naar wat de caravan dan later moet trekken. Een crossland mag niks trekken (840kg), een mokka ook niet veel (1200kg), een grandland iets meer (1300kg) en de Astra/Insignia zitten ook aan de 1.400kg.
Dan blijkt dat de spoeling aan caravantrekkers best dun is, als we een caravan willen trekken met totaalgewicht van 1300kg.
Best wel lastige keuze, als we nu een caravan zouden kopen betekend dat eigenlijk al dat de opvolger van de Leaf een benzine-auto/hybride moet zijn, waardoor je ook direct een bijtellingskeuze maakt. Noujah, leuke overwegingen waar we een beetje over dubben.
Duurt ook nog even voordat je de keuze moet maken toch? Wie weet wat voor modellen en er t.z.t. beschikbaar zijn.
En desnoods tijdens de vakantie wisselen met een collega, zoals je vorig jaar hebt gedaan?
Wij willen t.z.t. ook wel een caravan, maar voor nu echt nog geen rekening mee gehouden qua autokeuze. Sterker nog, we hebben niet eens een trekhaak.