Wat een gaaf huis gerwin! Ik vind de jaren 30 stijl ook heel erg mooi. Maar die opknappers heb ik de tijd niet voor. Opgeknapte zijn super duur en vaak geen garage. En die nieuwe jaren 30 stijl huizen ook onbetaalbaar en krappe kavels.
Je kunt een appartement niet met een 2 kapper of vrijstaand huis vergelijken natuurlijk. Ik weet de exacte bedragen natuurlijk niet. Maar vrienden van mij hebben 390.000 v.o.n. gekocht en wat ik mij zo herinner aan extra's
- tuindeuren
- garage naar 6 (of 7) meter ongeveer. Standaard was maar 3
- garage isolatie
- aanpassingen keuken en badkamer
- deel van de garage bijkeuken gemaakt
- Dakkapel op zolder
- kunststof kozijnen ipv hardhout
- hier en daar extra stopcontact
- muren stukadoren door het hele huis
- binnenschilderwerk zit er ook niet in, in grondverf standaard
- vloeren door het hele huis
- raammekleding
- gehele tuin, buitenkraan aanleggen, oprit bestraten, tuinverlichting. zand afgraven en afvoeren schuttingen
ben vast nog wel wat dingen vergeten, zonnescherm hebben ze volgens mij ook nog gedaan aan de achterzijde
Nu klinkt het heel luxe maar het is gewoon een vrij standaard 2 onder 1 kap woning waarbij de tuin vrij krap is. Veel huizen hebben nog een erker (jaren 30 stijl huis), suite deuren en andere mooie dingen maar dat hebben ze allemaal moeten laten varen. Zonder dat ze echt overdreven luxe hebben gedaan is er nog 60.000 op de kale v.o.n. prijs gekomen. Als je een beetje uitpakt kun je ook naar een ton gaan. anderhalve ton is misschien wat overdreven voor een normaal huis

Daarom zijn wij destijds afgehaakt. En de krappe kavels.
Nu staan er hier in het dorp
ook wel wat ruimere kavels te koop, maarja…. iets met geld. Met geld zat zou ik wel nieuwbouw doen en gewoon alles maken zoals ik het graag wil hebben. Heerlijk lijkt mij dat. Maar dan moet wel eerst die vrachtwagen voor de deur komen