Airco is eigenlijk gewoon een "slijtage onderdeel", net als banden en remmen. Ze slijten niet zo gelijkmatig (en meetbaar) als banden en remmen, maar eens in de zoveel tijd moet je er vaak toch aan geloven heb ik het idee.
Die goedkope mobile aircounits heb ik ook mijn twijfels over wat het effect is. Heb wel eens gelezen dat ze helemaal niet goed werken en relatief veel energie verbruiken + erg lawaaierig. Op de bovenverdieping zou ik wel een keer zo'n vaste unit willen hebben ooit. Zeker als we zomers zoals vorig jaar blijven houden
Mijn ouders hebben eerst een jaar een mobiele unit uitgeprobeerd en deze heel snel weer op marktplaats verkocht. Het maakt lawaai, koelt niet afdoende, er komt veel warmte van het apparaat af. Het onhandigste was nog de afvoer slang, die moet naar buiten. Veelal doe je dat door een raam op een kier te zetten, waardoor er weer warme lucht naar binnen komt!

Fatsoenlijk dichtmaken zonder schade is een uitdaging.
Zij hebben toen een split-unit laten plaatsen. Heeft nog geen 1500eu gekost volgens mij en koelt de hele bovenverdieping prima.
Wij hebben ook zo'n unit, zat al in het huis toen we hem kochten en dat is echt een genot met zo'n warme zomer.
Zelfs toen het 40 graden was zette ik hem om een uur of 18u aan zodat het heerlijk koel was als we gingen slapen. Je kunt hem dan uitzetten, maar wij lieten hem de hele nacht aan staan. Dat slaapt heerlijk

Vebruikskosten vallen ook reuze mee, ik heb wel eens gelezen dat het nog geen euro per dag kost. Das geen geld voor een fijne nachtrust
Heb het idee dat ik tegenwoordig op dit forum over vanalles praat, maar het nooit over auto's gaat. Er is ook gewoon weinig nieuws te vertellen.
Hoogtepunt zal dit weekend de wasstraat wel weer worden, even weer het zand en vogelpoep eraf laten halen.
De C1 moet binnenkort ook maar eens een beurtje + APK hebben, dat zal ook niet zo spannend worden denk ik.