Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

inderdaad gewoon doen! Ik hoor er wisselende verhalen over. Mijn collega heeft er ook een (geen idee welk type), en is er super tevreden over. je kunt inderdaad wel zien dat het geld met name in het elektrische gedeelte is gaan zitten en niet in het mooie interieur. Van buiten ziet het er best geinig uit. Maar het is maar net vanuit welk referentiekader je het bekijkt waarschijnlijk. Ik heb er nog nooit in gereden helaas. smiling smiley
Moet eigenlijk op zoek naar iemand die zo'n ding heeft en dat ik 'm een week kan lenen...

Zie via Snappcar alleen een iPace voor 90 euro per dag in de buurt :T

Die Zoe waar je naar toe linkt heeft trouwens een koopaccu: zie je ook niet zo vaak!

Ik vind het een leuk, hip wagentje om te zien. En met een 52kw accupakket kun je ook echt wel een mooie afstand afleggen. Ik zou dan echter ook met de Corsa E / 208 E gaan rijden. Kwa aankoopbedrag liggen ze dicht bij elkaar.
Ik ben niet in de financiële positie om een nieuwe auto te kunnen kopen :D Dus zoals Joost al zegt: tweedehands!

E-bikes...ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen. Zolang we nog fit en gezond zijn is het het beste om zelf wat inspanning te verrichten...thumbs up
Jaa, dat zeg ik ook altijd... maar een keer op van die elektrische dingen gereden en wat een uitkomst. Normaliter hou ik niet zo van fietsen maar toen gewoon 'even' 30km gefietst en het was heerlijk.
Dus ik ben inmiddels wat minder stellig ;)

E bike is lekker hoor. Denk dat ik M nu lastig bij hou. Volgende week proberen, dan gaan we een nachtje naar een Fletcher hotel. Die zijn weer open. Even een nachtje naar de kust!
Vandaag een mooie rit gemaakt met de Kever. Wat een verademing nu alle slangen rondom de tank vervangen zijn. Totaal geen stank meer.
Over stank gesproken: de airco van de Focus stonk. Net dus schoongemaakt met zo'n spuitbus anti bacterieel schuim en daarna nog een verfrisser door het systeem getrokken.
Waren jullie ook vrij vandaag?

Vroeger was ik de ambtenaar die altijd vrij had. Nu ben jij het...nee was voor mij gewoon een werkdag!
Geen vrije dag in onze cao. Heb zelfs kneiterveel gedaan.

Ik zou niet zo gauw zelf aan de airco gaan rommelen. Die van de c3 moeten ze eerst naar kijken. Is volledig dood. Maar eerst maar effe wachten op het belastinggeld en vakantiegeld..:)

Ik dacht dat ik de enige was die gewerkt had. De snelweg was om 7.45 vrijwel leeg! Maar ook lekker veel kunnen doen.

Ik dacht dat ik de enige was die gewerkt had. De snelweg was om 7.45 vrijwel leeg! Maar ook lekker veel kunnen doen.
Haha ja, dat gevoel had ik ook. Totdat navraag bij de kameraden/kennissen uitwees dat vooral ambtenaren en aan school gerelateerde beroepen echt vrij zijn.
Mijn vriendin had ook vrij, maar levert er ook een vakantiedag voor in. Bij ons in de CAO is enkele jaren geleden verlicht vrij op 5-mei ingewisseld voor een extra vakantiedag. Elk jaar is het weer een discussie met dezelfde mensen, die met dezelfde vraag bij me komen en ook al 10 jaar hetzelfde antwoord van me krijgen :)

Hier ook 1 x in de 5 jaar vrij en dat was gisteren. Lekker weertje, gefietst met Lize en lekker met de nieuwe Lego Friends racebaan gebouwd en gespeeld. :)

Vandaag komt de nieuwe accu binnen voor de BMW en maandag staat de beurt met wissel naar zomerbanden en nieuwe bougies op de planning. Eerdaags eens een advertentie maken en wat goede foto's schieten.

Barri zei:
Eens in de vijf jaar is het bij ons een vrije dag, dus niet elk jaar hoor :)

Yep, bij ons ook. Dacht dat dat voor iedereen gold waarbij 5 mei niet als vrije dag in de CAO stond.
Uiteindelijk heb je er weinig aan in de huidige tijd, gisteren vrij weinig gedaan.

Vind dit toch altijd wel een fijne periode. Volle werkweken worden afgewisseld met korte weekjes en langere weekenden. Daardoor gaat zo'n voorjaar lekker rap. Ondanks dat het een drukke periode is, is het met die lange weekenden goed te behappen.

Morgen maar eens afwachten of de teugels langzamer iets losser worden gelaten. Heb ontzettend zin om gewoon weer eens met een groepje vrienden in de zon bier te drinken :)

Inderdaad!

1 vriend zie ik zo nu en dan eens met gepaste afstand een bakje koffie. De rest van de vrienden gewoon nu even niet. Ook familie zie ik vrijwel niet. Alleen mijn ouders, de buurman spreek ik door de heg bijna dagelijks en als op op kantoor ben collega's op gepaste afstand. Toch wel erg beperkt sociaal leven.

ik vond het dus gisteren ook helemaal niet erg om te werken. Als nu al mijn vrienden bij elkaar zaten in het gras ergens op een festivalletje of wat dan was het werken gisteren toch wel een stuk minder leuk :) Maar dan had ik wel vrij genomen...

Tsja we gaan het afwachten...

ik ben wel van de festivals en van twee festivals hadden we met vrienden al tickets voor gekocht en die gaan door naar volgend jaar.
Denk niet dat het festivalseizoen wat gaat worden dit jaar.

Volgende week wordt onze dochter 3 en ik een dikke week later 40. Die feestjes vallen ook wat in het water. Zou een groot feestje op locatie geven maar die plannen heb ik al heel gauw laten varen. Maar eens kijken of het later in het jaar nog wat wordt.als 40 plus party..:)

Eerst hier maar weer opknappen!

Mogguh!

Tja, hier ook veel leuke activiteiten die niet doorgaan/door zijn gegaan: bruiloft hongarije, concert, vrouwlief een trip naar liverpool en onze zomervakantie is ook nog twijfelachtig. Het zij zo, gelukkig iedereen in de omgeving gezond.

Ik adviseer je echt om eens een rit te maken in de R90. Echt hele matige zit. Dat is bij de nieuwe sterk verbeterd.
Ga ik ook zeker eerst doen! Heb iemand in onze provinciehoofdstad gevonden die een Zoë verhuurd: hem even gebeld welk type het is en is een R90. Dus kan dan mooi zo'n ding een aantal dagen huren om bereik/gebruik te testen.

Maar wel geinig: hij is ook een soort vraagbaak/informatiepunt voor elektrisch rijden. Verhuurd zelf een Tesla en een Zoë en wil mensen helpen bij de (eventuele) overstap naar elektrisch.

Maar wel geinig: hij is ook een soort vraagbaak/informatiepunt voor elektrisch rijden. Verhuurd zelf een Tesla en een Zoë en wil mensen helpen bij de (eventuele) overstap naar elektrisch.

Soort van jehova getuige maar komen de mensen naar hem toe om te bekeren tot elektrisch rijden? :) Maar is wel super als je tegen een kleine vergoeding dit een paar dagen kan lenen.

Soort van jehova getuige maar komen de mensen naar hem toe om te bekeren tot elektrisch rijden?
:) :) Jaaa, je moet altijd wat voorzichtig zijn met notoire elektrozoevers... maar goed; als ik iets aanschaf, lees ik me zelf altijd eerst goed in dus ik verwacht op dat gebied geen problemen haha

Hier ook 2 festivals die verplaatst zijn, de foute party is verplaatst.. maar het ergste vind ik nog wel dat we een Efteling abonnement hebben sinds dit jaar, dt is best prijzig en kunnen we nu niet gebruiken. Dat is vooral erg jammer, krijgen we wel tegoed voor terug op het pasje maarja.. Met dit lekkere weer had ik liever gewoon naar de Efteling gegaan.

Volgende week wordt onze dochter 3 en ik een dikke week later 40.
Zow Rob, wat gaat de tijd hard zeg!! Wel jammer dat je dit niet kunt vieren zoals vooraf gedacht. Al zal het feest ook anders zijn als vrouwlief niet goed te pas is.

@ Corona: Ik hoop vooral dat we dit zomer nog fatsoenlijk kunnen kamperen. Verwacht dat dit wel een vlucht gaat nemen dit jaar omdat ik niet geloof dat men vliegvakanties toe laat. Met over de 150-200 man in zo'n ding voor langere tijd kort op elkaar. En met meer afstand is het niet te betalen.
We hadden nog een kampeerweek gepland rond pinksteren....indien men de camping open laat stellen na pinksteren, passen we onze vakantie waarschijnlijk nog ff aan. :cool:

Bij ons op het werk worden al weer voorzichtige plannen gemaakt om te reizen (vliegen), met de nodige voorzorgsmaatregelen uiteraard. KLM vlieg 1x per week naar Korea nu maar dat gaat meer worden binnenkort. Ik denk dat een 3x naar Azie dit jaar er nog wel in zit voor mij. En een lang weekend barcelona eind september staat ook op de planning met mijn vader en broer en lijkt zoals het er nu naar uit ziet ook gewoon door gaan. Immers vliegt KLM daar zelfs dagelijks al weer op. Hopelijk is tegen die tijd de horeca en andere dingen ook weer open anders gaan we het alsnog zelf uitstellen.

Vakantie dit jaar hadden we al voorzien in NL, dus dat gaat gewoon door. (Huur stacaravan incl sanitair enzo) Alleen of de camping het zwembad en horeca open heeft is nog de vraag. Maar anders koop ik een zwembad voor in de tuin op de camping.

Ik ben benieuwd of Canarische Eilanden eind juni nog gaat lukken... :)
Volgend weekend wel ff een nachtje naar een Fletcher hotel!

Het is ook maar de vraag of je in juni naar Spanje wíl!

Lijkt me heerlijk, effe weg...:p Hoop dat het nog wat wordt deze zomer.

Net effe de test van de octavia gekeken. Je bent echt knettergek als je nog een G*lf koopt.
Echt een uitstekende auto (voor wel een flink forsere prijs dan zijn voorganger). Ik moet alleen erg wennen aan dat neusje met die veel te grote grille. Ben daar nog niet zo kapot van.

Leon lijkt me ook beter en leuker dan de Golf, net als de Octavia. Heb de Octavia uitgebreid bekeken en er in gezeten en dat is wel echt een mooi ding. Qua design verslaan ze de Golf, qua formaat ook en qua prijs (met gelijke uitrusting) ook dacht ik.

Die Leon moet ik echt even in het echt zien. Ben er nog niet zo heel erg van gecharmeerd. Saai dash en van buiten moet ik steeds aan de Focus denken.

Ik ben het ook eens dat de Skoda warempel de mooiste is van de 3 :eek: nu zie ik wel veel pers demo's met dikke wielen en zo, maar dan nog.

De Leon vind ik wat teleurstellend, je ziet gewoon dat ze een sportief model op de markt hebben willen zetten met alle restricties vanwege het platvorm en tegelijkertijd behoudendheid om niet té uitgesproken te zijn om een grote groep mensen aan te spreken. In het verleden hebben ze wel eens gezegd dat ze een soort van nieuwe alfa romeo van de toekomst willen zijn, dan moet je niet met zulk exterieur en al helemaal niet met dit interieur aan komen.

Leon wil ik echt even in het echt zien. Zo vind ik hem niet verkeerd hoor
SEAT-Leon-ST-6.jpg

Maar van binnen is Seat opnieuw niet echt denderend..dat wil bij de Leon steeds maar niet lukken.

Ik vind hem ook niet verkeerd hoor aan de buitenkant. Maar het is weer eens zo saai. VW wilde juist alles wat duidelijker positioneren maar voor mij gevoel zijn de golf, scoda en leon nóg dichter bij elkaar gaan zitten.

Nu is de golf iets ander verhaal. Het is een golf en dat verkoopt en van binnen ziet het er ook echt wel anders zijn dan zijn broertjes. Maar de Skoda is minder recht-toe-recht-aan auto geworden. zelfs wat sportief qua styling. De Leon is nog steeds niet echt uitgesproken en kruip nu dicht tegen de octavia aan. Technisch is het ook allemaal het zelfde. Prijs zal ook niet gek veel verschillen. Voor mij absoluut een octavia tussen deze 3. En als je dan toch echt iets sportief gelijnde en rijdende auto wil dan kun je volgens mij beter bij Ford terecht dan een Leon.

Mogguh,

De Leon vind ik een beetje saai... de octavia is bijna spannender, ongelooflijk.
De Golf vind ik gewoon raar; niet behoudend en 'veilig' als vroeger, maar gewoon raar... maar misschien begint het te wennen en ga je het design op termijn waarderen. Heb ik ook met andere generaties Golf (muv de Golf 5; die blijf ik lelijk vinden)

Leon wil ik echt even in het echt zien. Zo vind ik hem niet verkeerd hoor
Heb je toch een mooie auto als je in een flat zou wonen ;)
Ik krijg er een beetje 'fiat tipo' gevoel bij; geen idee waarom hoor, want als je ze naast elkaar zet dan lijken ze niet op elkaar. Maar dat was het eerste waar ik aan moest denken.

@Joost Las van de week toch echt een bericht dat Spanje de grenzen voor toeristen tot sowieso 1 Oktober dicht gaat houden, dus dan zou je wat dat betreft wel erg veel pech hebben.
Oei, nou... dan is de kans groot dat onze vakantie naar Portugal definitief niet doorgaat. Ik las eerder berichten dat ze in Spanje/Portugal wilden proberen om in de zomer weer toeristen toe te laten. Maar dan toch niet.

Ambtenaar hier! Maandag vrij genomen, dinsdag was vrij.. dus een extra lang weekend. Is best aan te wennen :) Hoewel harder werken dan een reguliere werkdag. We hebben een flinke betonvloer geschuurd (en geschilderd, mooi!) en een afdakje gesloopt. Dat is deze ambtenaar niet gewend :)

Sanoma zei:
@ Frank: Tja, Alfa's... ik weet hoe het is :D hoe staat het met je oliepijl eigenlijk? :T

Er ligt een opel blok in he! Z18XER als ik het goed heb. De 140 pk versie die ook in Astra's, Zafira's en Insignia's te vinden is, maar dan met een Alfa Romeo kleppendeksel en fantastische italiaanse termen voor variabele kleppentiming. Niettemin gaat er wat olie doorheen, hoort ook bij deze blokken schijnbaar. Waar ik het met de cabrio nog een beetje bij kon houden omdat er niet zoveel tijd tussen zat, weet ik het in dit geval niet zo goed. Vorige week voor het eerst sinds de beurt in oktober weer wat olie op gedaan. Zal wel op zo'n 1:5000 terechtkomen. En dat vind ik na bijna 2 ton alleszins acceptabel.

@Vag-trio. Ik kan me best vinden in het oordeel dat de Octavia de meest aantrekkelijke van het stel is. De Golf ligt wat ongelukkig op het netvlies en de Leon is weliswaar lekker scherp getekend, maar ook wat inwisselbaar en doet me haast wat denken aan een moderne interpretatie van het eerste type Mazda 3. De Octavia straalt luxe en comfort uit, instappen en de rest van de dag rijden om te zien waar je uit komt. Ik zie mezelf alleen niet gauw in zoiets rijden..

@Gerwin: leuke stap om te zien of zo'n Zoë wat voor je is! En een uitstekende test, veel beter dan een proefrit van een half uurtje. Ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen. Ik vind het leuke wagens om te zien. Ze zijn wel wat goedkoper dan de concurrentie, maar toch blijft die batterijhuur wel een beetje jammer wat mij betreft.

@Rob: beterschap thuis gewenst! Het zit haar niet echt mee he? Hopelijk knapt ze nu snel op en komt ze de rest van de zwangerschap iets eenvoudiger door.

Astra F zei:
We hadden nog een kampeerweek gepland rond pinksteren....indien men de camping open laat stellen na pinksteren, passen we onze vakantie waarschijnlijk nog ff aan. :cool:

Campings zouden bij jullie opengaan per 1 juli, net als de bungalowparken.
Bordelen zouden pas op 1 september mogen heropenen.

Hier in BE nog geen enkel zicht op vakanties, tweede verblijven , open grenzen, ...

Toch maar eens grondig nazien wat de gevolgen zijn van een adreswijziging naar NL, andere dan een gele plaat op de S60 dan.
Volgens het belastingverdrag BE/NL zou ik belastingen blijvend verschuldigd zijn in BE (da's positief voor de firma-S90) en ook inzake sociale zekerheid onder BE blijven vallen.
Op die manier zou mijn adres wel eens vlugger dan gepland in NL kunnen staan, kan ik bij de volgende corona-opstoten gewoon de grens over in het kader van essentieel woon/werkverkeer..

British Racing Green zei:
Campings zouden bij jullie opengaan per 1 juli, net als de bungalowparken.
Bordelen zouden pas op 1 september mogen heropenen.

Nou, campings zijn wel open maar de toiletten gesloten. Als je zelf een toilet bij je hebt ben je dus welkom. Je behoefte in de bosjes wordt minder gewaardeerd, verwacht ik. Vanaf 1 juli zijn de sanitaire voorzieningen ook weer geopend. Wat die bordelen betreft, dat recreëren duurt toch niet zo gek lang. Kleinigheidje hou je :)

[quote='British Racing Green"]
Toch maar eens grondig nazien wat de gevolgen zijn van een adreswijziging naar NL, andere dan een gele plaat op de S60 dan.
Volgens het belastingverdrag BE/NL zou ik belastingen blijvend verschuldigd zijn in BE (da's positief voor de firma-S90) en ook inzake sociale zekerheid onder BE blijven vallen.
Op die manier zou mijn adres wel eens vlugger dan gepland in NL kunnen staan, kan ik bij de volgende corona-opstoten gewoon de grens over in het kader van essentieel woon/werkverkeer..[/quote]

Ik lees alleen maar voordelen, op witte platen voor de S90 na dan. Maar goed zoals ik al zei: kleinigheidje hou je.

Zal wel op zo'n 1:5000 terechtkomen. En dat vind ik na bijna 2 ton alleszins acceptabel.

idd, niets aan doen als het hier bij blijft (y) als je elke 2000 km een liter moet toevoegen word het wel eens tijd om voorzichtig te kijken naar iets anders. bij 1 op de 1000km olie dan is het gewoon tijd om zsm naar iets anders uit te kijken. gewoon elke keer kilometerstand opschrijven en hoeveelheid olie. Wel goed in de gaten houden.

Ze zijn wel wat goedkoper dan de concurrentie, maar toch blijft die batterijhuur wel een beetje jammer wat mij betreft.

je kunt zo ook gewoon kopen, staan ook wel occasion te koop met koop accu. Die zijn uiteraard wel iets duurder

Ik zie mezelf alleen niet gauw in zoiets rijden..

ik ook niet direct. Maar als je een bepaald leasebudget hebt en je wil een station (of budget van 35.000) dan is het wel lastig op dit moment. Vind geen enkele auto er persoonlijk voor mij uit springen.

Zal wel op zo'n 1:5000 terechtkomen. En dat vind ik na bijna 2 ton alleszins acceptabel.
Oh, netjes! Mijn 147 zat destijds op 1:2000; met een jaarkilometrage van ruim 25000 km werd dat wat vervelend :)

@Gerwin: leuke stap om te zien of zo'n Zoë wat voor je is! En een uitstekende test, veel beter dan een proefrit van een half uurtje. Ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen. Ik vind het leuke wagens om te zien. Ze zijn wel wat goedkoper dan de concurrentie, maar toch blijft die batterijhuur wel een beetje jammer wat mij betreft.
De concurrentie is met gemak duizenden euro's duurder en dan kom je bij de Leafs... vaak ook nog de eerste generatie waarbij de accu-capaciteit wel sterk is verminderd.
Als er een elektrische auto komt, maakt de Zoë (tot nu toe) de meeste kans.

Batterijhuur heeft 2 kanten:
Aan de ene kant zijn de extra kosten fors Maar aan de andere kant heb je wel accugarantie en pechservice. Ook handig als je een keer met een lege accu komt te staan. ;)

Ach, eerst eens rijden en goed doorrekenen... ik ga niet over 1 nacht ijs.

Ik hoop dat de zwembaden open zijn van de zomer... Camping is al geboekt, met eigen sanitair maar het zwembad is voor die kleine toch wel een must eigenlijk.

Ik hoop dat de zwembaden open zijn van de zomer... Camping is al geboekt, met eigen sanitair maar het zwembad is voor die kleine toch wel een must eigenlijk.

zwembaden zijn gewoon open vanaf maandag. Hier in ons dorp wel in ieder geval zag ik. Of ging je naar het buitenland?

Midje,

Het houdt hier niet op. Gisteren weer naar de huisarts geweest en vrouwlief heeft nu dubbele longontsteking. Antibiotica lijkt niet aan te slaan. Lastige is dat er weinig alternatieven zijn ivm allergie en zwangerschap. Bijzondere is dat ze geen koorts heeft en saturatie gewoon goed is. Dus nog geen reden tot ziekenhuisopname. Vanmiddag moeten we ons weer bij huisarts melden en dan maar afwachten. Vannacht goed geslapen en nu ook redelijk monter.

Het houd ook niet op bij jullie hè :(
Hopelijk is er qua medicatie nog wat aan te doen. Ziekenhuis opname is in deze tijden ook één doffe ellende qua bezoekregeling dus dat wens ik jullie ook absoluut niet toe.

AsconaGT zei:
zwembaden zijn gewoon open vanaf maandag. Hier in ons dorp wel in ieder geval zag ik. Of ging je naar het buitenland?

Hi, Nee blijf in NL. Maar het zwembad waar we normaal altijd heengaan blijft wel gesloten. (buitenbad) Vandaar dat ik me dat afvraag.
Zwembad

Sterkte @Rob.. Dat zit inderdaad niet mee.

inderdaad, ziekenhuis is ook niet waar je wil liggen op dit moment. Hopelijk komt ze er toch weer snel bovenop :(

Sterkte Rob met je vrouw en haar longontstekingen. Hopen dat ze er weer snel bovenop komt!

@vakantie, zei gisterenmorgen tegen vrouwlief dat we dit jaar maar eens met 2 auto’s op vakantie gaan. Heb geen zin om weer dagen van tevoren te puzzelen hoe we alles in en op de Astra stouwen. Was ze helemaal met me eens :)
De aanhanger van mijn moeder lenen kan ook, maar dan kunnen er alleen spulletjes in die een regenbui onderweg overleven. Hopen dat de mountainbikes dit jaar mee kunnen (y)

B Real zei:
Ja, laat bijvoorbeeld de vrouw of één van de pups thuis :T
Goed idee!

Die bagagewagens zijn altijd al verhuurd als wij onze plannen gaan maken. En wat er dan overblijft te grote of veel te dure wagentjes.
Mijn moeder heet een karretje die ik wel eens leen, daar wilde ik tzt een bak voor maken incl deksel zodat de spulletjes droog blijven. Heb je gelijk een soort kast op de camping voor alle zooi.
Zit alleen nog met het ontwerp van het deksel, het best zou er een van kunststof zijn (y)

dat is een mooi karretje berri, wat vooral ook fijn is dat het niet zo'n enorm hoog ding is. Als ik even zoiets huur dan is het altijd zo'n enorm hoog vierkant ding als windvanger terwijl dat niet eens hoeft van mij. Voor een verhuizing is het fijn natuurlijk maar zeker voor vakantie is een iets platter wagentje prettig. Ook qua verbruik

dat is een mooi karretje berri, wat vooral ook fijn is dat het niet zo'n enorm hoog ding is. Als ik even zoiets huur dan is het altijd zo'n enorm hoog vierkant ding als windvanger terwijl dat niet eens hoeft van mij. Voor een verhuizing is het fijn natuurlijk maar zeker voor vakantie is een iets platter wagentje prettig. Ook qua verbruik
Wat dat betreft zijn vouwwagens ideaal. Lage opbouw, dus heerlijk stabiel achter de auto. Daarnaast ook nog eens licht van gewicht, zodat bijna elke auto ze mag trekken. Ook een uitkomst voor mensen met een EV die willen kamperen.

Heb dit weekend de huur van mijn strandcabine in Cadzand betaald (seizoen 1/6-15/10).
Of ik de grens ga over mogen, blijft een vraag, maar laten we ons positief instellen!
De huurders hebben het volgende jaar de eerste keuze, en zou ze volgend jaar niet graag kwijtspelen.
Bovendien, als die lockdown met verbod om naar tweede verblijf of naar zee te gaan nog lang duurt, laat ik mijn officiële adres in NL zetten.
Ben volop bezig met studie naar gevolgen op fiscaal en sociaal zekerheidsvlak.

Mogguh!

Allemaal goed weekend gehad?

Hier best wel spannend en rustig. Zoals aangegeven heeft vrouwlief een dubbele longontsteking. Vrijdag weer bij huisarts geweest en was heel licht verbeterd. Ook hebben ze toen eindelijk een Coronatest gedaan maar daar kregen we zaterdag gelukkig een goed bericht van door. Tijdens het weekend veel rusten en heel rustig aan en gelukkig niet minder geworden; maar ook niet heel veel beter. Vandaag weer contact met huisarts en maar kijken. Gaat in ieder geval letterlijk en figuurlijk een lange adem worden. dat hebben ze ook aangegeven.

En nu helemaal uiterst voorzichtig met Corona besmetting.

Vreselijk rob, geen lekker vooruitzicht. :(

Hier wel mooi weekend gehad. Zaterdag BBQ gedaan, en lekker veel buiten geweest in de tuin. Ben echt zo blij dat we de vorig jaar hebben aangepakt (y) Mooi grasveld en plantjes. Zondag moederdag. In ons dorp hadden ze een ondernemerspakket samengesteld met onbijt dingetjes. Broodjes van de bakker, mini prosecco van de slijter. aardbijtjes van de groenteboer. Filet American van de slager, Thee van ons thee winkeltje. Chocolade van snoepwinkel, etc. Zondagmorgen vers opgehaald, werd wel gewaardeerd :cool:

Midje!

Gaat in ieder geval letterlijk en figuurlijk een lange adem worden. dat hebben ze ook aangegeven.
Volgens mij komt dit niet als een verrassing voor jullie, maar toch blijft het heel vervelend!

Zaterdag BBQ gedaan, en lekker veel buiten geweest in de tuin
Hier net zo, vrijdagmiddag was het plantjesdag op het werk voor de vaste medewerkers. Dus met een paar trays aan planten naar huis, en dat zaterdag al in de bakker geplant. Die bakken gaan van de week nog even onder de overkapping ivm mogelijke vorst, de border zal komend weekend wel beplant gaan worden.
Aan het begin van de avond toen het werk klaar was en we de BBQ aan wilden steken ging de pieper voor een bosbrand, in een gemeente op enige afstand. Echter kregen we na een half uur rijden te horen dat onze hulp niet meer nodig was en we konden omkeren, zodat om 20.30uur de BBQ alsnog aan kon. :cool:

Vervelend Rob, hopelijk blijft de verbetering zich doorzetten.

Hier het zonnige weekend weer grotendeels in de tuin besteed, wat moet je anders in deze tijden?
Wel vervelend dat ik hooikoorts heb en twee uurtje in de tuin gepaard gaat met twee uurtjes snotteren in huis, maar toch wel lekker om even bezig te zijn zo in het zonnetje.
Gisteren was het maar raar weer, heerlijk buiten bezig geweest in de korte broek. Eind van de middag richting de schoonouders en onderweg (ritje van 10 min) zag ik de lucht grijzer worden, begon het harder te waaien en koelde het een graad of 4 af. Toen ik uitstapte was een korte broek ineens best fris o_O

@ Peter, een Nederlandse paspoort was oorspronkelijk altijd al het plan toch?

Terug
Bovenaan