Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Barri zei:
Een half jaar terug kwam ik voor 35k uit op een Mondeo hybrid, of een Kia ProCeed.

Even gekeken maar Mondeo kan al niet meer ( vanaf 35.350 ), Insignia kan nog net wel, de Business Executive 1.5 165 pk Grand Sport komt op 34.299. ;)
En laten we wel wezen, Mondeo is al wel erg belegen ( voorgesteld ergens in 2012? ) uiteindelijk leverbaar vanaf 2014.

Maar 35k is inderdaad geen D-segment meer, Ja misschien een uitloopmodel of andere optie met veel korting. ( verkeerd besteld, overjarig, etc. )

Mogguh!

Ik vind het wel jammer dat auto's als de Karl verdwijnen. Hyundai heeft nog aangedurft een heel leuke i10 neer te zetten.
Een compacte auto met klein motortje wat voor vele moeders een prima wagentje is, maar onbetaalbaar is geworden. Komt deels door ons NL belastingsstelsel, maar ook wel door de eisen die door de EU aan auto's worden gesteld. Als ik zie hoeveel veiligheidsvoorzieningen standaard aanwezig moeten zijn, dat vind ik echt bizar.

wat voor vele moeders een prima wagentje is,

:}

voor vaders is het ook prima kan ik het uit ervaring vertellen ;) , net als voor jongere mensen en eigenlijk alle doelgroepen.

Probleem zit hem in dat het verschil met een B segment auto klein is. Wel met bijbehorende (te) hoge co2 uitstoot en extreem lage marges. Logisch dat autofabrikanten er niet meer aan willen.

Probleem zit hem in dat het verschil met een B segment auto klein is. Wel met bijbehorende (te) hoge co2 uitstoot en extreem lage marges. Logisch dat autofabrikanten er niet meer aan willen.
Vraag is dan wel of over 10 jaar de Corsa-klasse ook zal uitsterven.

voor vaders is het ook prima kan ik het uit ervaring vertellen
Totdat het bier in de aanbieding is....:}

Vraag is dan wel of over 10 jaar de Corsa-klasse ook zal uitsterven

ja, op benzine wel denk ik. Al verwacht ik dat over 10 jaar tijd de verhoudingen elektrisch / brandstof auto veel kleiner zal zijn. Als de elektrische auto's niet meer gesubsidieerd worden dan worden brandstofauto's wel gestraft.

Op den duur komen die kleintjes wel weer terug hoor, maar dan wel full EV. Net als dat groene monster van berri daar nu al een voorbeeld van is.

Zo, heb de rode weer terug.
De koppeling is vervangen voor een zwaardere versie, volgens mij onder garantie vervangen. Het heeft een dagje langer geduurd omdat de onderdelen vanuit de importeur moesten komen.

Ik heb ermee naar huis gereden (dealer zit vlakbij m’n werk) en heb de indruk dat het nu wel heel goed zit. Het schakelen gaat lekker, het koppelen ook prima en als ik nu gas geef is er direct reactie.

Enige wat me opviel toen ik de 1.4T inleverde is dat m’n dieselblok bij koude start toch wel erg lawaaiig is...
Na een km is ‘ie wel stil, maar vergeleken met een benzine....

@Rob: nog ff over de vorige pagina, nu in het teruglees snap ik 'm. Ik dacht dat je langs Groningen kwam op weg vanuit Lauwersoog! :D

@Fer: zwaardere koppeling, dat is wel bijzonder. Dan is dus duidelijk dat de originele niet voldoet.
Hoe zit het bij jouw WG met diesel? Worden die nog steeds ingezet, of stapt men ook al over op benzine?

@a-segment: jammer inderdaad als we dat moeten missen, maar als EV ook heel niet gek voor dat segment. De elektrische smart vind ik ook erg leuk, alleen heeft die echt een mini-accu en dus een slecht bereik. Maar voor zulke auto's die niet veel rijden is elektrisch zeker een oplossing.

Barri zei:
@Fer: zwaardere koppeling, dat is wel bijzonder. Dan is dus duidelijk dat de originele niet voldoet.
Hoe zit het bij jouw WG met diesel? Worden die nog steeds ingezet, of stapt men ook al over op benzine?

Nu alleen nog elektrische en benzine auto’s. Diesel is nu de brandstofprijzen relatief steeds dichter bij elkaar liggen niet meer rendabel. Ook niet voor de veelrijders zoals ik. Dan is elektrisch zelfs veel goedkoper.

Hier ook alleen maar benzine. Hier een collega die 40.000 per jaar rijd, nu voor het eerst een superb op benzine.

Bij een ander bedrijf van een vriend van mij worden mensen die tóch voor diesel kiezen binnen hun leasebudget wel gecompenseerd ivm lagere brandstofkosten voor het bedrijf (iets zuiniger en iets goedkoper). Dat vond ik wel opmerkelijk.

Bij een ander bedrijf van een vriend van mij worden mensen die tóch voor diesel kiezen binnen hun leasebudget wel gecompenseerd ivm lagere brandstofkosten voor het bedrijf (iets zuiniger en iets goedkoper). Dat vond ik wel opmerkelijk

Vooral omdat je de afschrijving ook niet moet vergeten, die is bij een diesel wel erg fors. Stond onlangs bij de dealer in onze woonplaats een mooie Insignia B diesel, ding was spotgoedkoop. 't uitleverseizoen start bij ons weer, dus ook met regelmaat ongeplande ritjes. Resulteerde er vandaag in dat ik noodgedwongen een uurtje thuis zat om de auto op te laden voor een rit naar duitsland.:} Ach, EV rijden heeft zo zijn voordelenB)

Astra F zei:
Vooral omdat je de afschrijving ook niet moet vergeten, die is bij een diesel wel erg fors. Stond onlangs bij de dealer in onze woonplaats een mooie Insignia B diesel, ding was spotgoedkoop.

Klopt, maar als je als werkgever je werknemers een leasebudget van bijvoorbeeld 800 euro geeft, dan zit die afschrijving er al bij in. Kiezen ze dan een diesel om wat voor reden dan ook binnen die 800 euro dan scheelt het de werkgever wel wat. Daarom worden ze iets gecompenseerd / gestimuleerd, net hoe je het wil zien. Want je rijd voor 800 euro waarschijnlijk wel een iets mindere dieselauto dan benzine. Maar het is wel een opmerkelijke regel vind ik.

In catalogusprijs zit er al zo'n 4k tussen benzine en diesel. Daardoor is de afschrijving van een diesel hoger. Onderhoud/reparatie ook ietsjes duurder. Dat weegt niet meer op tegen de lagere brandstofkosten.

Ik kan ook niet voorstellen dat er iemand is die voor diesel kiest. Maar als je dan toch kiest binnen het leasebudget, dan word je iets gecompenseerd ivm lagere brandstofkosten per kilometer.

Misschien een model wat alleen als diesel verkrijgbaar is of iemand die diesel fijner vind rijden, of misschien wat lekkerder vind rijden met een caravan?

AsconaGT zei:
Ik kan ook niet voorstellen dat er iemand is die voor diesel kiest. Maar als je dan toch kiest binnen het leasebudget, dan word je iets gecompenseerd ivm lagere brandstofkosten per kilometer.

Misschien een model wat alleen als diesel verkrijgbaar is of iemand die diesel fijner vind rijden, of misschien wat lekkerder vind rijden met een caravan?

Minder vaak tanken? Als je echt heel erg veel rijd sta je met een benzine gewoon 2x per week aan de pomp.

In de hogere segmenten is het prijsverschil tussen benzine en diesel wat kleiner, doordat de benzine versies nogal veel uitstoten. Dan is diesel dus wel interessant.

Mogguh,

Het verschil in prestaties tussen een diesel en benzine zijn ook wel afgenomen. Waar een diesel vroeger vooral een hoog koppel bij lage toeren had, hebben moderne benzinemotoren dit tegenwoordig ook al. En gezien velen kiezen voor een automaat, wordt het schakelwerk je ook nog uit handen genomen.

Gisteren en eergisteren cursus gehad in Zwolle. Bijzonder om te zien hoeveel verkeer er over de N-wegen dan vanuit mijn woongebied naar Zwolle rijdt en het wegennet daar totaal niet op ingericht is. En alle 100 wegen die men dan aanlegt ten spijt....met een vrachtwagen voor je die 85 rijdt levert het enkel frustratie op.
Op dit soort wegen kwam de Leaf wel tot zijn recht. Kon met volle accu makkelijk heen & terug (165km) en dat lekker op de adaptive cruisecontrol achter de rest aan tokkelen. Heerlijk :}

En alle 100 wegen die men dan aanlegt ten spijt....met een vrachtwagen voor je die 85 rijdt levert het enkel frustratie op.

Als je gewoon er van uit gaat dat je maar 85 kunt, dan valt het ook wel weer mee :} Ik zie sommigen ook drukken en doen op hun voorganger of zelfs nadenken of ze kunnen gaan inhalen wat natuurlijk oerdom is op die wegen en zeker in de spits praktisch onmogelijk.

Wat vooral erg voor oponthoud zorgt waar jij gisteren hebt gereden zijn de verkeerslichten, en ergens zit er ook een spoorwegovergang tussen. Dat zorgt in de spits voor een enorme vertraging. Ben blij dat ik daar in de spits niet hoef te rijden. Men wil er al jaren een snelweg van maken maar logischerwijs zijn veel mensen daar wel op tegen.

AsconaGT zei:
En alle 100 wegen die men dan aanlegt ten spijt....met een vrachtwagen voor je die 85 rijdt levert het enkel frustratie op.

Als je gewoon er van uit gaat dat je maar 85 kunt, dan valt het ook wel weer mee :} Ik zie sommigen ook drukken en doen op hun voorganger of zelfs nadenken of ze kunnen gaan inhalen wat natuurlijk oerdom is op die wegen en zeker in de spits praktisch onmogelijk.

Wat vooral erg voor oponthoud zorgt waar jij gisteren hebt gereden zijn de verkeerslichten, en ergens zit er ook een spoorwegovergang tussen. Dat zorgt in de spits voor een enorme vertraging. Ben blij dat ik daar in de spits niet hoef te rijden. Men wil er al jaren een snelweg van maken maar logischerwijs zijn veel mensen daar wel op tegen.
Dan moet je eens in Duitsland over de Bundesstrasses rijden. Iemand heeft bedacht dat vrachtverkeer daar maar 60 mag, waardoor je al snel een vrachtwagen tegen komt die 70 op de teller rijdt. Vooral toen de Bundesstrasses nog tolvrij waren maar de Autobahn niet reed er veel vrachtverkeer om, nu is het weer iets rustiger.

Als je gewoon er van uit gaat dat je maar 85 kunt, dan valt het ook wel weer mee
Stimmt. Ik ben optijd vertrokken dus irriteerde me er niet aan. Op de terugweg lekker de auto op adaptive cruisecontrol gezet, dat geeft mij in het verkeer altijd veel rust.
Voorheen met gewone CC zat je continu de snelheid bij te stellen. Wat dat betreft zou ik deze optie in de toekomst echt wel weer willen bestellen.

EVV zei:
AsconaGT zei:

Dan moet je eens in Duitsland over de Bundesstrasses rijden. Iemand heeft bedacht dat vrachtverkeer daar maar 60 mag, waardoor je al snel een vrachtwagen tegen komt die 70 op de teller rijdt. Vooral toen de Bundesstrasses nog tolvrij waren maar de Autobahn niet reed er veel vrachtverkeer om, nu is het weer iets rustiger.
Duitsland faciliteert het inhalen nog, in NL heb je alleen maar doorgetrokken strepen.

Duitsland faciliteert het inhalen nog, in NL heb je alleen maar doorgetrokken strepen.

Omdat er blijkbaar te veel mensen zijn met een inschattingsvermogen van een aardappel. Dus beschermen ze hen en het overige verkeer er maar mee. In NL vind ik het prima, sterker nog, op sommige plekken mogen het ook wel compleet gescheiden rijbanen worden want voor enkele weken geleden zat ik alsnog iemand er over inhalen met een bijna frontaaltje als gevolg. Durf gerust te zeggen dat de overige wegdeelnemers zijn leven hebben gered.
in duitsland zijn die wegen ook lekker breed waardoor je ook veel beter overzicht kunt krijgen om er snel voorbij te kunnen (tu)

AsconaGT zei:

Omdat er blijkbaar te veel mensen zijn met een inschattingsvermogen van een aardappel. Dus beschermen ze hen en het overige verkeer er maar mee. In NL vind ik het prima, sterker nog, op sommige plekken mogen het ook wel compleet gescheiden rijbanen worden want voor enkele weken geleden zat ik alsnog iemand er over inhalen met een bijna frontaaltje als gevolg. Durf gerust te zeggen dat de overige wegdeelnemers zijn leven hebben gered.
in duitsland zijn die wegen ook lekker breed waardoor je ook veel beter overzicht kunt krijgen om er snel voorbij te kunnen (tu)
De weg waar ik dagelijks overheen rijd (B54) heeft 3 rijstroken waarbij afwisselende de ene of de andere kant 2 rijstroken heeft. Meestal is het race om net nog die ene vrachtwagen in te halen voordat de 2de rijstrook op houdt, wat een erg onrustig wegbeeld geeft, want niemand wil graag achter zo'n 70 km/u rijdende vrachtwagen hangen.
Afgelopen vrijdag zijn er nog 2 doden gevallen omdat iemand toch op de tegemoetkomende rijbaan terecht is gekomen, de weg staat er om bekend dat er veel verkeersslachtoffers vallen. Dat komt ook omdat sommige mensen het vinden kunnen te keren op de weg...

Ah, de B54, daar heb ik ook vaak gereden. zondag ga ik er ook weer overheen overigens.

Ik heb ooit (denk al wel 10 jaar geleden) gedacht dat de invoegstrook er bij kwam, en ik er van uit ging dat het als 2 baans weg verder ding zoals op meerdere plekken daar. Dus ik naar rechts heen, bleek die invoegstrook toch ineens op te houden. Dan schrik je wel in het donker. En iedereen probeert inderdaad voorbij het vrachtverkeer te komen, zeker als het druk is, is het een vervelende weg.
Maar er zijn in duitsland ook genoeg wegen die echt top zijn, lekker breed, goed overzicht, en op een of andere manier stuk rustiger dan die drukke N wegen in nederland.

Gisteren nog bij ruud zn werk geweest in duitsland, heerlijk voor de kinderen ook. Vlindertuin, beetje door de kassen lopen, apen hebben ze inmiddels ook, papagaaien en vervolgens die kinderen loslaten in het het speelgedeelte *-) En ook nog even gekeken op de loopbrug bij de kassen, eten in het restaurant. Prima voor elkaar. Daarna de auto nog getankt voor 1,40 per liter (tu) betaald zo'n dagje voor een klein beetje nog weer terug ook.

stukje snelweg terug, blijft gewoon heerlijk hoe snel de laguna van 100 naar 160 gaat in de 5e versnelling, zo gepiept! En daarboven gaat het ook nog met grote sprongen, maar met volle auto en 2 kinderen maar niet geprobeerd. Bovendien reden we met andere vrienden die moeten het ook een beetje bijhouden natuurlijk. Dus gewoon met 130 verder gereden daarna. Valt mij op dat de duitsers over het algemeen ook gewoon rond de 130 rijden ondanks er op dat stuk geen snelheidsbeperking is en relatief rustig was.

Mogguh!

goed weekend gehad? Hier lekker relaxed.

Jij kunt ten minste nog 160 rijden in de buurt..nog even en het is hier overdag maximaal 100 km..;)
Ach..en hard rijden is effe leuk maar met de kleintjes en gezin in de auto rijd ik sowiezo nooit harder dan 140...

Gisteren weer eens een proceed zien rijden..wat een lekkere auto is dat zeg..prachtig! Erg groot / ruim lijkt ie me niet..

Gisteren weer eens een proceed zien rijden..wat een lekkere auto is dat zeg..prachtig! Erg groot / ruim lijkt ie me niet..

ik denk dat tov de astra die je nu hebt dat het verschil niet groot zal zijn wat ruimte in de kofferbak en baggageruimte. qua liters gaat er iig 80 liter méér in dan de laguna van mij (!)

De 100 borden staan er iig al. Ik moet het nog maar zien of iedereen zich er wel aan gaat houden.
Als ik op de 100-stukken rij waar nu een spitsstrook is lijkt niemand zich er iets van aan te trekken.

We zien het wel, gelukkig heb ik keuze uit 3 routes naar het werk, waarvan 1 volledig snelweg, 1 door dorpjes en dan nog 14 km snelweg en 1 door de Veluwse bossen, met uiteindelijk 14 km snelweg.
En die laatste 14km A30 is nu 120, maar er wordt nooit harder gereden dan 110 in de spits.

Proceed ziet er gelikt uit, maar die aflopende achterklep is voor mij niet praktisch.

Als ik 110 op de cruise rij waar je 100 mag, word ik veel voorbij gereden. Ik geloof nooit dat er straks tussen Eemnes en Amersfoort 100 gereden gaat worden.

Mogguh!

Leuk om te lezen Joost dat het bezoek goed is bevallen :D Voor jonge kinderen is er inderdaad genoeg te beleven.

Zag gisteren in autobild een test tussen de Golf, 1-serie, A-klasse, Astra en een Kia.
De Opel was gewoon laatste. Dus Kia verslaat Opel momenteel.

Goedemorgen,

ieder merk heeft zo zijn voor en nadelen.. zo zie ik het maar :)
Even geleden dat ik hier was, had weinig te melden en dat is eigenlijk nog steeds zo.

Proceed is wel erg mooi!

KIA stond in februari ook op 1 in de verkopen in NL. Dat merk doet het echt lekker! (tu)
Proceed mag echt mijn volgende auto worden.

Zag gisteren in autobild een test tussen de Golf, 1-serie, A-klasse, Astra en een Kia.
De Opel was gewoon laatste. Dus Kia verslaat Opel momenteel.

Is tegenwoordig gebruikelijk hoor..de nieuwe Corsa legde het ook al af tegen de Rio.

Kia heeft de marktpositie van Opel ingenomen..veel value for money....al worden de Kia's naast steeds beter ook steeds prijziger.....

Vanmorgen had ik zo'n zwarte Focus wagon ST-line met led en dikke velgen achter me. Echt lekker ding van buiten hoor!

986175119-5.jpg

Ik houd wel van die auto's met een licht sportpakketje aan de buitenkant.

Jeps. Al hebben sommige auto's het ook echt nodig om wat te lijken. Bij VW's mag je wel een R-line nemen, bij Seat wel een FR line anders is er ook weinig an.

Dat is met allemaal zo, Maar ja zeker, als ik een andere auto mag/kan kopen, dan ook iets met een sportief tintje aan de buitenkant.

Jeps. Al hebben sommige auto's het ook echt nodig om wat te lijken. Bij VW's mag je wel een R-line nemen, bij Seat wel een FR line anders is er ook weinig an.

inderdaad! ik vind zo'n focus zonder zo'n pakket ook niet echt heel geweldig als totaal plaatje. Daarnaast is de luxe in de basis van een focus st line heel karig meende ik en moet je nog aardig wat opties aankruisen om het een beetje luxe te hebben. En dan word het ook nog eens vrij duur.

Ik vind de luxe pakketjes overigens ook wel mooi, zoals initiale bij Renault en bij Ford heet het vigniale. (tu)

Astra F zei:

Dat is bij Ford niet anders, die smoelt ook pas lekker als ST-line. Bij Opel zou je eigenlijk ook graag de OPC-line willen hebben..

AsconaGT zei:

inderdaad! ik vind zo'n focus zonder zo'n pakket ook niet echt heel geweldig als totaal plaatje. Daarnaast is de luxe in de basis van een focus st line heel karig meende ik en moet je nog aardig wat opties aankruisen om het een beetje luxe te hebben. En dan word het ook nog eens vrij duur.

Ik vind de luxe pakketjes overigens ook wel mooi, zoals initiale bij Renault en bij Ford heet het vigniale. (tu)

Karig wil ik de ST line niet noemen, wel ontbreken er een paar zaken die je eigenlijk wel graag wilt hebben. Bijv. climate control ipv handmatige airco. De pakketten zijn an sich niet zo duur.
Echter zit er wel wat overlap in de diverse pakketten, waardoor je soms voor twee pakketten betaald maar feitelijk maar 1,5 pakket aan opties krijgt.

LED verlichting is ook een leuke. Is onderdeel van een pakket waarin ook 18" velgen zitten waardoor je naast de kosten van het pakket ook een BPM verhoging van dik 500eu voor je kiezen krijgt.

Ik durf het bijna niet te te zeggen maar de nieuwe **** 8 is als Life Business completer/gunstiger uitgerust met o.a. standaard LED verlichting (géén matrix, dat is een optie), groot navi scherm, interactief scherm achter het stuur, AGR stoelen met geheugenfunctie, lane assist, alle uitvoeringen hebben adaptieve cruise control etc.
Alleen standaard ook slechts 16".

Als je zou mogen kiezen tussen beide is het een lastige keuze kan ik uit ervaring zeggen :T

LED verlichting is ook een leuke. Is onderdeel van een pakket waarin ook 18" velgen zitten waardoor je naast de kosten van het pakket ook een BPM verhoging van dik 500eu voor je kiezen krijgt.
Maar standaard heeft ie ook LED. Bij de Focus zijn er drie verschillende koplampunits, allen met LED dimlicht.

voor je kiezen krijgt.
Maar standaard heeft ie ook LED. Bij de Focus zijn er drie verschillende koplampunits, allen met LED dimlicht.

Are you sure? Ik zie namelijk geregeld Focussen met halogeen rijden.

Edit: zie het inderdaad op de configurator dat de basis ook led koplampen heeft...maar weet toch eigenlijk wel zekere dat ik er geregeld een met halogeen zie...

Ik heb de configurator niet gecheckt, maar weet het vrij zeker uit m'n hoofd.
Standaard heeft de Focus halogeen met LED dagrijverlichting in de koplamp. Volledig LED (dan ook gelijk adaptief dacht ik) is onderdeel van het Design Pack. En in dat design pack zitten dus ook 18" velgen met een BPM verhoging.

In de brochure staat bij de standaarduitrusting van de basisversie Led koplampen (dimlicht).

Even gegoogled en het lijkt erop dat de focus sinds modeljaar 2020 standaard led dimlicht heeft gekregen....daarvoor nog niet..dat verklaart ook waarom ik ze ook wel eens met halogeen zie..;)

Hmm, ga ik vanavond ook nog even (ter bevestiging) opzoeken. Zou voor mij namelijk wel een belangrijk pluspuntje kunnen zijn :)

Karig wil ik de ST line niet noemen, wel ontbreken er een paar zaken die je eigenlijk wel graag wilt hebben. Bijv. climate control ipv handmatige airco.

dat bedoel ik dus. In het C segment is dat echt wel de standaard tegenwoordig. Ik begrijp dat de instapversies dat misschien moeten missen maar vrijwel iedereen kiest een iets hoger uitrusting niveau. En dan verwacht je zoals dus wel op een ST line.

Net als een regensensor of dimmende binnenspiegel. Op de kaalste instapversie kan ik begrijpen dat ze het geschrapt hebben omwille van de lage folderprijs maar op een ST line moet je zulke zaken gewoon bij bestellen.

Om al helemaal niet te spreken van keyless entry en zo, wat je bij de meeste concurrenten wel wel krijgt in dit budget. Maar bij ford zijn de opties inderdaad wel betaalbaar. Voor dat ik de keuze heb uit een ST line zou ik wel goed kijken of je straks niet met een handmatige airco, zonder dimmende binnenspiegel of zo moet stellen. Hoe leuk het uiterlijk ook mag zijn, je rijd er veel kilometers mee, dan zou ik sommige dingen niet willen missen aan comfort.

Het is waar je voor kiest. De Titanium Business is qua prijs goed vergelijkbaar met de ST Business, echter is die iets meer op comfort gericht.
Die heeft dus niet de sportieve elementen, maar wel climate control, regensensor, lichtsensor etc. Zaken die bij de ST Business in het comfort pack á 550eu zitten, is wel te overzien uiteindelijk.

rjthefrisian zei:
voor je kiezen krijgt.

Are you sure? Ik zie namelijk geregeld Focussen met halogeen rijden.

Edit: zie het inderdaad op de configurator dat de basis ook led koplampen heeft...maar weet toch eigenlijk wel zekere dat ik er geregeld een met halogeen zie...
Klopt, is pas zo sinds kort. Modeljaarwijziging dacht ik.

Wat wel opvalt bij de ST Line is dat de dubbele knalpijp aan de rechterkant zit, terwijl je de uitlaat links zou verwachten.
Maar links zit een soort uitsparing waar je eventueel een echte doppelauspuff zou kunnen plaatsen, maar die heb ik eigenlijk nog nooit gezien onder de Focus..

Die heeft dus niet de sportieve elementen, maar wel climate control, regensensor, lichtsensor etc. Zaken die bij de ST Business in het comfort pack á 550eu zitten, is wel te overzien uiteindelijk.

zeker te overzien, erg godekoop zelfs. maar ik zou voordat ik een st line zou kiezen wel zeker willen weten of dat pakketje er op zit. Vind het sowieso opmerkelijk dat jou werkgever een ST line heeft geselecteerd ipv een titanium business.

Ja, een ST line zou ik alleen doen als je 'm qua uitrusting op Titanium niveau kan krijgen.
Die dubbele pijpen rechts zijn wel bijzonder ja. Niet heel mooi wat mij betreft.

In de brochure staat bij de standaarduitrusting van de basisversie Led koplampen (dimlicht).
Zo was het destijds bij de Leaf ook. Bleek dat het alleen om de led-dagrijdverlichting ging.

Vandaag nog ff bij de Opel-dealer binnen gewipt. Daar de Corsa bekeken die er als Elegance en GS line staat.
Een leuke en mooie auto, netjes afgewerkt maar geen "wauw" gevoel. Daarnaast echt behoorlijk kleiner als mijn Leaf (logisch, andere klasse).
Maar zou voor mij wel te klein zijn. Dus sowieso geen optie.
Ampera ook in gezeten, lekker ruime auto en moderner van opzet als de Leaf. Alleen de bagageruimte is echt heel klein, gezien het formaat van de auto.

Kwam er vooral om te horen of er iets bekend is over de Mokka. Dat is er nauwelijks, levering zou plaats vinden in het laatste kwartaal van dit jaar.
introductie verwachten ze rondom de zomer. Volgens de verkoper staat er op Youtube een filmpje van Autobild, wat volgens Opel NL een heel realistisch beeld geeft van hoe hij er uit gaat zien. Daar ben ik nog niet kapot van.

Dus voorlopig nog maar afwachten. :)
Ik nijg steeds meer naar de Leaf houden, vakantietrips de komende jaren nog mooi met de Cabrio maken en dan over 3 jaar als de Leaf naar 22% gaan kijken hoe de vlag erbij hangt. Dan is de kans ook groot dat er andere eisen aan een auto gesteld worden.

Denk als er nieuws is over de mokka dat je het hier ook leest op AW.

doorgaans krijgt de importeur de officiële informatie voor de dealers en pers ook relatief laat (soms horen ze via onofficiële bronnen wel wat meer natuurlijk via de fabriek maar zullen ze niet snel delen) en gaat de persmap zo naar de dealers en AW en word het vaak die zelfde dag nog hier op de site geplaatst.

Dus voorlopig nog maar afwachten. :)
Ik nijg steeds meer naar de Leaf houden, vakantietrips de komende jaren nog mooi met de Cabrio maken en dan over 3 jaar als de Leaf naar 22% gaan kijken hoe de vlag erbij hangt. Dan is de kans ook groot dat er andere eisen aan een auto gesteld worden.

Klinkt verstandig Ruud.

Terug
Bovenaan