Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Storm viel mijn ook reuze mee...het waaide stevig maar net te weinig om echt flinke schade aan te richten.

En ja, als ik dan bij de dealer in een Insignia stap heb ik net het gevoel alsof ik in een iets grotere Astra stap. Het is allemaal netjes, maar de wow-factor ontbreekt. Het gevoel dat je het topmodel van Opel rijdt heb ik niet, dat had ik bij de vorige Insignia wel.

Exact het gevoel wat ik ook bij de huidige Insignia heb. Ik raak er niet echt van onder de indruk. De astra K biedt gewoon al hartstikke veel en voor de meesten meer dan voldoende. Denk ook dat de rest van Nederland die mening deelt want de Insignia B zie ik echt vrijwel nooit terwijl ik de Astra K wel vaak zie.
Dat maakt de Insignia B wel exclusiever!

Welke auto ik ook vaak zie is de nieuwe Focus. Ontzettend veel. Buurtgenoot had een dikke Astra K en heeft die ingeruild voor nieuwe Focus met hele dikke wielen.

Het waaide wel serieus hard hoor. Maar geen schade hier. Ik zag dat de pijnboom in de tuin nu scheef staat, daar ga ik komend weekend dus even mee aan de slag.

Denk ook dat de rest van Nederland die mening deelt want de Insignia B zie ik echt vrijwel nooit terwijl ik de Astra K wel vaak zie.
Denk dat het er ook aan ligt dat de auto's in deze klasse te groot worden en ook haast onbetaalbaar. Een Vectra kon je vroeger nog zelf privé aanschaffen, bij een Insignia wordt dat (nieuw) al moeilijker. En ook in de Lease, neem een beetje Insignia en je bent 45.000 euro-50.000 euro kwijt.
Dat betekend al snel € 5.000,- per jaar aan nette bijtelling. Dat zijn echt serieuze bedragen.

Dan kun je net zo goed in de klasse astra/golf gaan rijden, want die auto's zijn ook ruim genoeg, bieden ook veel opties die in de hogere klasse leverbaar zijn en scheelt je zo een € 1.000,- per jaar aan bijtelling. En daar ga je met het gezin toch 2 weken van uit kamperen.

Ik kon me nog herinneren, de Astra K bij introductie kostte € 18.250,-. Tegenwoordig ben je voor de goedkoopste astra al bijna € 25.000 kwijt.
En ja, die moderne astra is veel luxer uitgevoerd. Maar je moet wel ff 6.500 euro meer mee nemen. Dat is 1/3 van de vorige astra.
Die rijhulpsystem zijn dan ook allemaal mooi en nuttig, maar ik vind wel dat men is doorgeschoten in het eisen van dit soort systemen in auto's.

Maar een nieuwe Corsa is weer net zo volwassen als die Astra van 18k. Segmenten schuiven op, alleen aan de aanvulling aan de onderkant schort het een beetje.
Ik kan ook niet begrijpen wie er 30k privé neerlegt voor een nieuwe auto. Ben blij dat die mensen er zijn overigens.

De Insignia heeft een beetje het zelfde probleem als mijn Laguna met de Megane 4 destijds had (oke die Laguna had ook een slechte reputatie van zn voorganger).

De astra is ook gewoon groot, en goed, en voorzien van alle luxe, en op vrijwel geen enkel vlak minder dan een insignia, alleen wel een stuk goedkoper. Begrijp wel dat mensen de astra dan kiezen. Als occasionkoper zou ik altijd de Insignia dan kiezen, immers zijn die verschillen in prijzen minder groot en zo'n insignia is iets exclusiever om te zien en vind de acherkant ook iets mooier van de SW.

Alle grote SW's hebben last van dat mensen een segment lager kijken of in een SUV stappen.

De Astra (zeker in ST) biedt gewoon voldoende voor een normaal gezin....ruimte, goede wegligging, ruim motorenpallet, luxe, innovatieve opties..
Daarom is ie nog steeds niet van mijn lijstje..hij biedt heel veel voor zijn geld.

Maar een nieuwe Corsa is weer net zo volwassen als die Astra van 18k.

Mwoah..daar zit nog wel een wereld van verschil tussen..qua rijden zal ie er niet veel voor onderdoen maar qua ruimte is de Astra echt een gezinsauto en de nieuwe Corsa absoluut niet...

De Corsa is gewoon krap en heeft achterin weinig ruimte en is niet geschikt voor een gezin.

Opel-Corsa-1200x800-d4ff1d8da078ebb4.jpg

Mogguh!

Hier ook geen last van stormschade: schutting van de buren naast onze oprit stond nogal heen en weer te wiebelen, dus de auto maar even verplaatst. Auto parkeren we eerst ook nog maar even niet op de oprit vanwege die schutting.

Ik vind de Insignia's echt wel mooie wagens, maar er is zo ontzettend veel keuze en sinds die Aziaten ook allemaal hun best doen op design, is die keuze alleen maar groter geworden. Daarnaast natuurlijk nog de SUV-hype... altijd lastig voor Insignia-achtigen.
De 508 zie ik trouwens ook nauwelijks; zelfs heen en weer naar Berlijn misschien maar een keer of 5 gezien.

Interieurs vind ik wat lastig: bij BMW lijkt/leek elk interieur ook heel erg op elkaar maar of dat dan persé slecht is....

Herken het wel een beetje wat Rob zegt. Vergeet niet dat de uitgebreide veiligheidseisen ook invloed hebben op de beschikbare interieurruimte. Zo moet er nu ruimte aan de voorkant zijn om een aanrijding op te vangen, vroeger had je vrij dicht achter de grille al de koeler zitten. En wij mensen worden ook langer, dus auto's moeten ook iets mee groeien. En vergelijk de "stoelen" van een D-kadett met die van een Corsa, dan zijn de laatste veel forser. Comfort is met sprongen vooruit gegaan de laatste jaren, maar dat kost ook ruimte.

@ 508: Zie hem inderdaad heel weinig. De SW is welliswaar nog niet zo lang leverbaar....maartoch.

Om de discussie even abstract te maken van de Corsa... denk dat dit fotootje voor zichzelf spreekt!!!
(Denk dat je noch meer versteld zou staan van het rijtje mocht je dit bijvoorbeeld met de Fiesta of de Micra maken).

vw-polo-2017-ausen-modellgenerationen-vergleich-fruher.jpg

Je kan voor een gezinswagen vandaag zeker een segment lager shoppen (en al helemaal als je hem zelf moet betalen)!

Valt me mee peter dat je ook niet ff de 208, fiesta en clio erbij pakt.
Dan was 't pas echt op gevallen dat ie niet op basis van de Corsa is gemaakt :}

url

Las overigens op autobild nog een test tussen de huidige Astra met CTV bak, en een Mercedes (a of b?) klasse met automaat.
Daarin kwam de mercedes op de 1e plek, maar ding was wel ff de helft duurder als de Astra. En dan bij commentaar zeggen dat de Mercedes wel duurder is, maar ook meer assistentie systemen aan boord heeft en verfijder is. Manman, bij Autoweek/Autobild zijn ze meesters in Appels met Peren vergelijken.

@Ruud, de stoelen uit een D Kadett zitten anders ook prima :).

Hier ook geen stormschade gelukkig. 2 jaar terug lag de schutting nog om.

Toch vind ik het b segment altijd wel lastig. Onze c3 is ook lekker ruim voorin en redelijk ruim achterin, rijdt uitstekend en heeft veel pit.
Maar voor een jong gezinnetje en een hond is het toch wel wat behelpen qua met name praktische eigenschappen. En eigenlijk zijn ze haast weer te groot als tweede auto. Helaas zijn de b segment sws uitgestorven. Die waren ook ideaal.

Het c segment is dan net wat fijner en biedt net even meer.

Rjthefrisian zei:
De Astra (zeker in ST) biedt gewoon voldoende voor een normaal gezin....ruimte, goede wegligging, ruim motorenpallet, luxe, innovatieve opties..
Daarom is ie nog steeds niet van mijn lijstje..hij biedt heel veel voor zijn geld.
Gelukkig, ik heb een normaal gezin :}
Je hebt gelijk, het is een ideale auto voor gezin of zoals onlangs met een stel mannen op reis te zijn (3 man op wintersport)
De insignia was kwa ruimte misschien beter geweest, maar niet voor die meerprijs.

Vanavond de 89.000km op de teller gezet, tijd om een afspraak te maken voor groot onderhoud. Ik twijfel nog over de banden, er zitten nu mijn privé-winterbanden onder maar die zijn niet meer Alpen-waardig. In de garage staan de originele zomerbanden, met zo’n 2,5 á 3mm each. Volgens mij nog niet aan vervanging toe, maar voor mij zonde om op eigen kosten te gaan wisselen. Denk dat ik de leasemaatschappij ga vragen om een vernieuwing van de zomerbanden toe te staan (mag ook wel na 90K toch? )
Zit dan alleen met een setje semi versleten banden in m’n garage. Wat zou ik daarmee doen?

Vanavond de 89.000km op de teller gezet, tijd om een afspraak te maken voor groot onderhoud. Ik twijfel nog over de banden, er zitten nu mijn privé-winterbanden onder maar die zijn niet meer Alpen-waardig. In de garage staan de originele zomerbanden, met zo’n 2,5 á 3mm each. Volgens mij nog niet aan vervanging toe, maar voor mij zonde om op eigen kosten te gaan wisselen. Denk dat ik de leasemaatschappij ga vragen om een vernieuwing van de zomerbanden toe te staan (mag ook wel na 90K toch? )

Hoe gaat het met het koppelingsprobleem Fer? Destijds die review nog gelezen van een mede CDTI rijder?
Bij de Leaf was ik na 40.000km al toe aan nieuwe voorbanden (allseason), de achterbanden waren nog goed maar zijn vervangen gezien ze veel lawaai maakten. Eigenlijk wel slecht, dat banden na 1,75 jaar al gecupt zijn.

Zit dan alleen met een setje semi versleten banden in m’n garage. Wat zou ik daarmee doen?
Wegen tegen elk aannemelijk bod. Gaan je immers alleen maar in de weg liggen.

40.000 vind ik wel netjes ruud, ik ga dat met de laguna niet redden op de voorbandjes :}

idd, gewoon weg. Ik had het met de BMW ook. Die ging weg naar iemand die en ongeluk had gehad. Auto zwaar beschadigd maar de wielen met zgan banden waren nog goed volgens hem. Dus die heeft hij bij verwisseld met mijn exemplaren. 50 euro of zo gaf hij er nog voor meende ik.

Barri zei:
Even nog een millimetertje van de zomerbanden af racen dan!
Ik merk dat de grip ook steeds minder wordt met de zomerbanden. En het omslaan kost me ook weer geld, dus laat de leasemaatschappij het dan maar doen toch?

Als de auto de beurt krijgt wordt gelijk de koppeling aangepakt. De review heb ik gelezen, maar het was niet hetzelfde probleem als bij mij. Bij mij geef ik veel gas, dan zwiept de toerenteller een stuk omhoog. Maar bij die review ging het erom dat de versnellingspook bijna niet te bedienen is. Daar heb ik geen last van..

Zoo, ik moest 5 dagen terug :).

iedereen is druk denk ik in de weekenden. net als ik overigens.
Lize heeft haar A zwemdiploma gehaald, super trots! nu op naar B :)

Verder lekker weekend wel, druk maar te doen. Vandaag nog werken en morgen t/m donderdag ben ik in Saalfelden Oostenrijk met klanten, om onze nieuwe winterband te testen voor volgend seizoen. :) Ook leuk :)

@ Ruud, 40K is heel netjes met een EV.

Moggul!

Gefeliciteerd Jim. Zo worden de meiskes steeds groter..;)

Hier lekker weekend gehad. Vrijdag gezellig dagje met vrouw en kinderen gehad in Lauwersoog. Wandelingetje, lunchje en s avonds nog met een vriend wat biertjes gedronken en voetbal gekeken. Zaterdag weer laminaat gelegd (begint mijn specialiteit te worden) en gisteren naar de schoonfamilie ivm verjaardag.
Op de terugweg enorme regenbuien gehad en het ging rondom Groningen / Julianaplein flink mis. Enorme plassen op de snelweg om dat a) het veel regende b) daar momenteel overal van die betonranden langs de kanten liggen en c) de afvoer verre van optimaal is. Gegeven moment stond er ergens een Clio achterstevoren op de snelweg. Echt levensgevaarlijk overal een flink oppassen. Vorig jaar stonden wij daar met de C3 ook haast eens achterstevoren omdat er in het donker opeens een enorme plas op de snelweg lag.

Hier ook verjaardag gevierd, vrijdag voor familie en zaterdag vrienden. 2x vol huis, maar altijd wel erg gezellig :} zaterdag overdag nog mijn zwager verhuisd en gisteren lekker niets gedaan.

Laguna heeft ook weer een nieuwe distributieriem, multiriem, meelooproller, spanrollen, waterpomp en een nieuwe voorveer. Ben blij dat ik dat nog schappelijk ergens kan doen want bij mijn auto is dat echt een gigantische klus.

slechte weer begon hier pas in de avond, dus geen last gehad. Veel regen en dan is het met onze huizen toch altijd even checken of de pompen het doen en de extra noodpomp ook ingeschakeld is als de hoofd pomp uit valt ter voorkoming dat het huis onder water loopt.

B begint deze week ook weer met haar werk, verlof zit er op, dus nu weer in een dagelijks ritme zien te krijgen :)

Mogguh!

Wat een rust hier!
@ Rob: Dat klinkt als een prima weekend!
@ Joost: Zondag geen rugpijn? :}

Dit weekend stond voor B en mij in het teken van opruimen. Twee weken terug haar spullen verhuisd, dus dat stond allemaal nog in dozen in de garage en op de kamers boven.
Dan loop je in totaal 2 weken in de rommel, iets waar ik totaal niet tegen kan:} Dus terwijl zij haar dozen aan het uitsorteren was, schroefde ik tafels en kasten in elkaar en demonteerde deel van mijn meubels.

Gisteravond waren we nagenoeg klaar. Resultaat is een opgeruimd huis en een nu best volle zolder :} Gelukkig konden we de meubels die we dubbel hadden op zolder opslaan.
Als we dan ooit wat anders kopen/bouwen kijken we wat we met de meubels doen.

Gistermiddag en vannacht zijn we er nog een keer uit geweest voor stormschade, dus het viel mee. Maar de wind was wel pittig.
Een code geel was wat mij betreft dan ook helemaal gepast.

Hebben jullie enig idee waarom de stormen vooral vrouwennamen hebben?

Als ze komen zijn ze onstuimig en nat; als ze gaan ben je je halve huis kwijt...:}

Joost, zit die noodpomp ook aan een nood-stroomvoorziening dus?

Nee, dat zou wel de beste oplossing zijn. Als de stroom uit valt hebben wij alsnog een probleem, zeker als we niet thuis zijn. Als we op vakantie zijn melden we het daarom ook altijd bij de buurt.

De hoofdpomp pomp al het regenwater water uit een put (wat bijvoorbeeld op de schuine oprit valt) weg omhoog naar het riool. Als het riool overbelast is dan word de 2e pomp ingeschakeld die het gewoon naar buiten afvoert. En de 2e pomp is er ook voor als de hoofdpomp defect raakt of iets.

Nu heeft er iemand in de straat wel een aggregaat, daar mogen mensen beroep op doen als er problemen zijn. Met storm of enorme hoosbui is het ook altijd de vraag in de buurtapp of iedereen het droog houd. Alle huizen hebben kelders namelijk Maar het schijnt dat de laatste 10 jaar of zo amper problemen zijn.

Laatst had iemand de stekker uit de pomp gehaald en vergeten er weer in de stoppen, die had dus wel overal een laag water in de kelder staan. Het schijnt dat ons huis ooit in de jaren 80 bijna een meter water in heeft gestaan. Inpandig zwembad :} Maar eigenlijk dus weinig zorgen om hoor. Maar toch met een hoosbui kijk ik even of alles goed gaat als ik thuis ben.

Onze overburen hebben ook zo'n ondergrondse garage met een oprit met een te grote hellingshoek....hebben vaak gedonder met water en de oprit is vreselijk onpraktisch...met de auto is vrijwel geen optie en met de fiets moet je afstappen. Maar wat ik me van de foto's van Joost meen te herinneren is dat die een veel beperktere hellingshoek heeft.

@Rob: is via Groningen niet een beetje om?

Snelste route van Annen naar B'post.. al jaren..:)

Het is niet praktisch inderdaad. Tenminste, als je de auto er in zet. Dat doet vrijwel niemand. Voor overige dingen maakt het verder niet zo veel uit. Water is ook niet echt een probleem. Garage is nu ook helemaal leeg. staat niets in. Heerlijk als je die ruimte echt over hebt.

Fiets kan wel zonder afstappen, :} beetje bij remmen. maar dat doe ik niet meer want die zoon van mij gaat dan straks ook zo naar beneden en die remt dat niet af :}

zal nog wel een x een foto posten van de achterste kelderkamer die nu manscave annex speelkamer is geworden :D

Midje,

Hier lekker weekendje: zaterdag naar de Beentjes van Sint Hildegard geweest, erg leuke film (tu) en zondag kroamschuddn. Alle kameraden met hun kinderen erbij; pfoeh, wat een drukte. (:B
Parkeerplaats ook bevolkt met stations en een SUV; 'je kunt zien dat jullie nog geen kinderen hebben S & G!' :}

@ Ruud: lekker bezig! Bij ons staat de zolder 3 jaar na de verhuizing ook nog steeds 'vol' al wordt het elk jaar minder :D Toch handige plek om spul te stallen...

@ Joost: bij mijn ouders in de straat zijn er ook 2 huizen met zulke parkeergarages... tja; daar hebben we vroegah wel eens staan hozen. Laatste jaren gaat het goed.

Vandaag de Astra achtergelaten bij de dealer, de koppeling wordt uit elkaar gehaald om te kijken wat er loos is. Daarnaast de 90K km beurt.
Ik zou een corsa diesel meekrijgen als leenauto, maar het werd een Astra hatch van enkele maanden oud. Volgens de werkplaatsmedewerker een tamme 1.0 turbo.
Check ik zojuist het kenteken, is het gewoon een 1.4t met 150 pk. Was al verwonderd dat het niet veel scheelde kwa vermogen t.o.v. mijn dieseltje.. :}

Wel een bijzondere configuratie: stoffen sportstoelen, klein beeldschermpje als infotainment, alles met de gewone sleutel, geen start&stop maar wel weer een achteruitrijcamera.
Type koplampen heb ik niet bekeken, het was al licht vanmorgen. ;)

Wel een bijzondere configuratie: stoffen sportstoelen, klein beeldschermpje als infotainment, alles met de gewone sleutel, geen start&stop maar wel weer een achteruitrijcamera.

verkeerd besteld misschien en nu maar als leenauto ingezet om later als gunstige occasion weg te zetten? Ben benieuwd wat de dealer zegt mbt de koppeling. Gaat wel hard met jou kilometers zeg.

Midje!!

Ben ook benieuwd Fer wat de conclusie is mbt de koppeling. Toch mag zo-iets eigenlijk niet voorkomen bij zo'n jonge auto.
maar het werd een Astra hatch van enkele maanden oud.
Zal dan wel een pré-facelift model zijn.

Zag net de I20 op de foto's. Ziet er van voor lekker sportief/stoer uit en vanaf de zijkant ook een leuke lijn.
Maar wat ze dan met de achterkant doen....:,(

Opel is ook lekker bezig op andere markten. Wel grappig dat ze overal de Corsa, Grandland X en Combo Life willen verkopen (en links en rechts de Zafira)
Over de Astra, insignia, Crossland lees je niks...

De Astra en Insignia zijn al wat oudere modellen en ook nog een van GM waar PSA zo snel mogelijk vanaf wil. Kan mij voorstellen dat ze die niet willen introduceren. En het zou zelfs mogelijk kunnen dat de GM modellen niet wereldwijd verkocht mogen worden en de PSA modellen wél.

De crossland x is ook gewoon een lastig model, zo'n compacte SUV oogt gewoon niet prettig op het netvlies, te smal, kort en hoog, en er is uberhaupt weinig vraag naar die dingen buiten de EU. de VW T-cross zie je ook bijvoorbeeld vrijwel niet buiten europa in de vorm zoals wij die kennen. Ja in japan zie je die dingen wel maar dan is het een kei kar met alle nodige belastingvoordelen waar een crossland x niet aan voldoet.

Opel zou ook eens een andere reclamebureau in de arm moeten nemen, de reclames waren en zijn dramatisch slecht.

@ Fer: hopelijk is het probleem straks opgelost... wel benieuwd wat de oorzaak is.

Zag trouwens afgelopen weekend een Laguna Coupé rijden... samen met de Brera wel erg begerenswaardige coupés (tu)
laguna-coupe-en-alfa-brera_02.jpg

Brera en laguna coupe zijn inderdaad fraaie en zeldzame verschijningen. Heb je wel wat bijzonders.

Reclames van Opel zijn inderdaad om te janken.
Denk dat Opel het erg lastig gaat krijgen.

Mokka kan wel inpakken tegen veel frissere concurenten als captur, 2008 (allebei erg fraaie bakkies maar ook stevig aan de prijs), kuga.

Astra wordt ook lastig met nieuwe golf, megane, corolla, ceed, focus.

Corsa net vers maar krijgt ook genoeg concurrentie van 208, clio, yaris, rio.

Insignia zie je erg weinig en heeft het ook lastig.

Mokka kan wel inpakken tegen veel frissere concurenten als captur, 2008 (allebei erg fraaie bakkies maar ook stevig aan de prijs), kuga.

Onzin, er staat juist een spiksplinternieuwe Mokka klaar, dus die anderen moeten eerder vrezen zodra deze er straks is, de huidige is puur een uitloopmodel die straks wellicht nog in de uitverkoop kan.

Wat reclames betreft is het inderdaad drama, geld besparen door die rare Duitse reclames te gebruiken en na te synchroniseren is echt een foute keus, is wel zo slecht.

Mokka, zomer 2020.

Edit : Nog even nagekeken maar met je Insignia opmerking zit je er ook redelijk naast, in 2019 was het de meest verkochte non-premium D-segmenter. Aantallen zijn minder dan voorheen maar dat is het geval in het hele D-segment ( met tijdelijke uitzondering van de Tesla 3 )

Er staan er genoeg bij de opeldealer te wachten, buiten, zonder kenteken. Volgens mij iets te enthousiast ingekocht en nu moeilijk te slijten.

Hotdog zei:
Total Loss zei:
Hotdog zei:
Er staan er genoeg bij de opeldealer te wachten, buiten, zonder kenteken. Volgens mij iets te enthousiast ingekocht en nu moeilijk te slijten.

Waarvan staan er genoeg?
Insignia’s, waar je het als laatste over schreef.

Bij mijn dealer in ieder geval niet, even gekeken en ze hebben er 2 staan en dat is voor 2 vestigingen. Bovendien heeft de Insignia een facelift gehad, dus de exemplaren die er dan zouden staan zijn dan de allerlaatste exemplaren.

Opel zit overduidelijk in een overgangsfase, mede daardoor kan je weinig zinnigs over aantallen zeggen. Adam weg, Karl weg, Mokka X weg. Astra zeer grondig gewijzigd ( omgekat richting PSA ), facelift voor Insignia, beide daardoor nauwelijks geleverd/ te leveren nog. Corsa die nog op gang moet komen, etc. Pas na volgend jaar kan je weer conclusies trekken, tot die tijd zijn de meeste dingen prima uit te leggen en te verklaren, met in gedachte de echtscheiding met GM en het nieuwe huwelijk met PSA. Kinderen, stiefkinderen, bastaards, aangenomen kinderen, etc. Heeft even zijn tijd nodig. ;)

heeft idd even zijn tijd nodig.

Feit is wel dat de insignia slecht verkoopt, wat niet zozeer aan de auto ligt maar aan het segment in het geheel. Hier bij de opel dealer staan er ook een aantal zonder kenteken voor de deur viel mij laatst op.

Astra zeer grondig gewijzigd ( omgekat richting PSA ),

Die is toch nog 100% gm? Die gaat nog even mee maar ook die zal net als de insignia zsm naar een PSA model vervangen worden. Tot die tijd krijgt de astra het heel lastig met kersverse concurrentie.

De Mokka weet ik zo nog niet, volgens mij is er nog van alles onduidelijk en zover ik lees is er ook nog steeds geen definitief model toch van de Mokka? Vraag mij af of deze in 2020 gaat komen. De accu en prijsstelling zal alles te maken hebben of het een succes word of niet. Gelukkig lijkt hij niet op de oude.

Corsa gaat het wel goed doen verwacht ik, maar ook daar is de concurrentie heel sterk vind ik. De corsa doet het nergens echt slecht in, maar blinkt ook weinig uit tov de concurrentie.

AsconaGT zei:

Feit is wel dat de insignia slecht verkoopt, wat niet zozeer aan de auto ligt maar aan het segment in het geheel. Hier bij de opel dealer staan er ook een aantal zonder kenteken voor de deur viel mij laatst op.

idd, segmenten zijn opgeschoven.
Waar ooit een Passat of zelfs A4 de leasestandaard was, zie ik steeds meer vertegenwoordigers in een Polo, vroeger totaal uitgesloten.

En ik heb het gevoel dat vooral de Focus Break het tegenwoordig zeer goed doet als opvolger bij mensen die vroeger in een break van het D-segment reden.

Astra zeer grondig gewijzigd
Onderhuids dan misschien? Laatst bij de Opeldealer en daar stond (blijkbaar) een facelift-versie; viel niet op.

Feit is wel dat de insignia slecht verkoopt, wat niet zozeer aan de auto ligt maar aan het segment in het geheel.
Ja, dat is is zeker aar: slechts 1514 exemplaren in 2019.
Maar in z'n segment zijn dat geen slechte cijfers zoals TL al zei... de rest van de cijfers is gewoon nog treuriger. *-)
Passat - 1406
Superb - 1495
Talisman - 301
508 - 1256
Mondeo - 770
6 - 411

Opel heeft het in z'n geheel vorig jaar het goed gedaan: tweede plek totaalverkopen.
Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat met alle nieuwe (facelift)modellen die er door de concurrenten worden uitgebracht.

Brera en laguna coupe zijn inderdaad fraaie en zeldzame verschijningen. Heb je wel wat bijzonders.
Jup, dat zou ik ook eigenlijk wel een keer leuk vinden.

British Racing Green zei:
AsconaGT zei:

idd, segmenten zijn opgeschoven.
Waar ooit een Passat of zelfs A4 de leasestandaard was, zie ik steeds meer vertegenwoordigers in een Polo, vroeger totaal uitgesloten.

En ik heb het gevoel dat vooral de Focus Break het tegenwoordig zeer goed doet als opvolger bij mensen die vroeger in een break van het D-segment reden.

Segmenten zijn opgeschoven, maar auto's zijn ook flink duurder geworden (in NL althans) en de bijtellingspercentages zijn ook veranderd.
Daar waar je een paar jaar geleden nog een goed uitgeruste Audi A4 of andere D-segmenter had voor 40k, met 20% bijtelling lukt dat nu echt niet meer. Ik denk dat een instapper al over de 40k gaat? En bijtelling is sowieso 22%.
Plus dat mensen die wel in die categorie kunnen/mogen leasen, nu natuurlijk voor een Tesla gaan welke voor de werkgever even duur of misschien ook wel goedkoper is en voor de werknemer al helemaal een koopje is.

Kogel is bij ons ook redelijk door de kerk, elektrisch rijden is niet mogelijk in de nieuwe regeling. Wordt vervolgd...

idd, een vriend van mij mag nu ook voor max 35.000 een auto uitzoeken. Daar had je 'vroeger' gewoon echt een hele dikke bak voor. Een insignia of passat met wat opties kon makkelijk. Nu is het nog een prima budget natuurlijk maar je moet echt niet gek doen, zeker niet als je een SUV wil hebben.

Nu is een actie op de Karoq en kan hij een sportline uitvoering kiezen. Daar zit redelijk wat op en aan maar dan is het hele budget wel opgeslokt. En dan is het nog gewoon een handbak en een lullig drie piitertje met 115 PK

Astra zeer grondig gewijzigd

Onderhuids dan misschien? Laatst bij de Opeldealer en daar stond (blijkbaar) een facelift-versie; viel niet op.

Yep, met name onderhuids, nieuwe motoren, versnellingsbakken en ook instrumentarium bijvoorbeeld.

35k is een mooi, maar ook lastig budget.
Een D-segmenter lukt volgens mij niet echt, maar een heel dik uitgevoerde C-segmenter lukt dan weer wel.

Nu is het ook wel zo dat echt crisis uitvoeringen qua auto's niet meer bestaan, een instapper zit het hoognodige al op. Met iets van een business uitvoering heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt. Daar staat een hogere (vanaf)prijs tegenover.

En toch, heb gister nog even een rekensommetje gemaakt van wat opties.
- Leaf blijven rijden
- Kona/ID 3 (oftwel, een model van 50.000 euro)
- VW electrische cross variant (oftewel, model van 60.000 euro)
- Astra benzine (model van 35.000 euro)

Als ik al zie wat ik bij de ev's nu meer ga betalen aan bijtelling tov de Leaf, mede gezien de meeste modellen ook nog wel 5k tot 10k over de 45.000 grens gaan.
En dan mee nemende dat ik er niet met aanhanger goed mee op vakantie kan, dus daar alternatief vervoer voor moet hebben wordt het voordeel van een benzine tov een E-auto snel minder. Stel je het nog een jaartje uit, dan is het verschil heel klein..

Oftewel, eigenlijk kan ik financieel beter de Leaf blijven rijden. En dan de lange ritten waar laden een probleem is met de Astra gaan.
Dat geeft me ook 3 jaar om te kijken wat er dan aan regelingen zijn (over 3 jaar betaal ik voor de Leaf ook volle bijtelling).
Achja, we hebben nog ff voordat ik een keuze moet maken.

@ Opel: Mokka is eigenlijk net wat te vroeg van de markt, verkocht nog prima. Het is nu heel stil over de opvolger van de Mokka, logisch omdat ze in andere EU landen nog de voorraden willen slijten en dus nog niet te veel loslaten over een nieuw model. In NL waar de Mokka niet meer in beeld is wel jammer.
De Corsa zal wel weer normaal verkopen. Nu er ook een E-variant is kan hij als bedrijfswagen ook interessant zijn. Insignia mist het klassegevoel van de vorige generatie.
Astra is een leuke auto, maar niet zo vernieuwend als de Golf. En ben benieuwd wat het trekgewicht is.

En ben benieuwd wat het trekgewicht is.

1350 kilo ( voor de handgeschakelde 130 pk 1.2 benzine versie als Hatchback )

@Joost
Joost zei:
Astra zeer grondig gewijzigd ( omgekat richting PSA ),

Die is toch nog 100% gm?

Daar heb je gelijk in inderdaad, bedoelde meer dat het meer is dan zomaar een facelift en een beetje verwarrend was het wel, want waar die nieuwe motoren opeens vandaan kwamen weet volgens mij nog steeds niemand, niet van PSA maar ook nog niet bekend als GM, ook nieuwe versnellingsbakken etc.

Een half jaar terug kwam ik voor 35k uit op een Mondeo hybrid, of een Kia ProCeed.

Die VW ID.4 gaat overigens geen 60k kosten hoor. Haal daar maar (minimaal) een kwart van af. B)

Terug
Bovenaan