Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

volgens mij had iemand beide kentekens bij RDW vergeleken en de cataloguswaarde van beide exemplaren op basis van kenteken zoals ze daar stonden. Daar zat nog geen 1500 euro verschil tussen

Klopt, maar in de basis kost de geteste uitvoering van de Insignia 35k en de Passat 43k, daar kwam die 8k ook vandaan.
Dus wat dat betreft is er zeker wel een verschil. Dat je nog voor tig mille aan extra onzin aan kan vinken is een heel ander verhaal, al die rijhulpen en assitentiegedoe hoeft van mij echt niet en daar zou ik geen cent aan besteden bijvoorbeeld, leuk dat het op de Passat standaard is ( en niet fijn werkt volgens de test ) maar die zou ik bijvoorbeeld dus niet aanvinken als het er niet standaard op zat. Dingen zoals een schuifdak of lederen bekleding boeien mij bijvoorbeeld ook niet om maar wat te noemen, zitten die standaard op een uitvoering en is dat terug te zien in een hogere prijs dan zou dat voor mij geen pluspunt zijn, ongewenste opties waar ik dus wel voor betaal.

Ik verbaas me er dan wel over dat de prijzen van de testauto's nagenoeg gelijk zijn. Als de Passat daarvoor een automaat heeft, meer opties, betere afwerking en meer ruimte dan is de Passat nog niet zo'n slechte aanbieding. En heeft ook nog aanmerkelijk meer pakruimte als de 20cm langere Insignia.

Net ff carbase bekeken, die bevestigd wel dat de prijzen niet ver uit elkaar liggen. Ik snap de keuze voor de Passat dan wel.

Wat ik wel grappig vind, is dat men bij de Insignia valt over pinnetjes in de portieren. Maar bij de passat niet valt over de deurstijl die niet bekleed is.
Oftewel, niet alle kritiekpunten vond ik sterk. Plus de Insignia is op de achterbank wel merkbaar ruimer, daar is ook niet op getest.

@Ruud Vind je echt dat de prijzen dicht bij elkaar liggen?

Betaal jij mij het verschil uit? ;)

opel-insignia-grand-sport-2-0-turbo-260pk-4x4-innovation-8-traps-automaat-navi-leder-xenon-clima-agr-pdc.jpg

opel-insignia-grand-sport-2-0-turbo-260pk-4x4-innovation-8-traps-automaat-navi-leder-xenon-clima-agr-pdc.jpg

https://www.autowereld.nl/I397053398/1280x0/opel-insignia-grand-sport-2-0-turbo-260pk-4x4-innovation-8-traps-automaat-navi-leder-xenon-clima-agr-pdc.jpg

zie mijn openingspost bij het forumonderdeel "Autoweek" Toen ik het las vorige week was ik verbaasd, ontdaan en ook zeer geïrriteerd .. Zoveel subjectieve en stemming makende "journalistiek"

Wijn 8578185 zei:
Astra K Turbo zei:
Zóvéél beter is die Imago-Passat echt niet..

Als je met dit soort baggerposts komt, moet je niet miepen dat er geïrriteerd wordt gereageerd.

Irritatie is van 2 kanten... Het gaat mij er vooral om dat een tijdschrift zo niet-vakkundig een oordeel treft..... Ik stam nog uit de Autovisie en Autokampioen generatie... toen werd er nog objectief en feitelijk beoordeeld.

Astra K Turbo zei:
Wijn 8578185 zei:
Astra K Turbo zei:
Zóvéél beter is die Imago-Passat echt niet..

Als je met dit soort baggerposts komt, moet je niet miepen dat er geïrriteerd wordt gereageerd.

Irritatie is van 2 kanten... Het gaat mij er vooral om dat een tijdschrift zo niet-vakkundig een oordeel treft..... Ik stam nog uit de Autovisie en Autokampioen generatie... toen werd er nog objectief en feitelijk beoordeeld.

Autoweek nodigt uit om te reageren op ( de inhoud) van het blad en / of de site. meer heb ik niet gedaan. Sommige lieden hebben het anders ingeschat m.b.t. hun reactie. Net als jij nu doet Wijn...……….. misschien iets teveel daarvan genomen ?

Astra K Turbo zei:
zie mijn openingspost bij het forumonderdeel "Autoweek" Toen ik het las vorige week was ik verbaasd, ontdaan en ook zeer geïrriteerd .. Zoveel subjectieve en stemming makende "journalistiek"

Beste Wijn... ook dan moet je deze qouten….

Leuk vergelijk bij de plaatselijke dealer.
Allemaal benzine en 200 pk

1. Opel Astra 1.6 Turbo 200 PK Business Executive
19.520 km, datum deel 1 : 27-09-2018
Volgens kenteken nieuw Euro € 32.155

Opel Astra

640x480.jpg

2. Opel Insignia Grand Sport 1.6 Turbo 200 PK Business Executive
14.069 km, datum deel 1 : 27-09-2018
Volgens kenteken nieuw Euro € 38.289

Opel Insignia GS

640x480.jpg

3. Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Business Executive
16.470 km, datum deel 1 : 12-09-2018
Volgens kenteken nieuw Euro € 38.350

Opel Insignia Sports Tourer

640x480.jpg

En wat is nu de overeenkomst van deze 3?
Alle 3 exact dezelfde prijs van 29.995 Euro.

Wat valt dan op?
De Astra met de laagste nieuwprijs en de meeste gereden kilometers is in verhouding het duurst.
Dat gezegd hebbende kan die prijs die op kenteken staat toch bijna niet kloppen?
Auto is dik een jaar oud en maar 2k goedkoper dan nieuw, dat kan bijna niet kloppen lijkt me.
Heel apart. Denk echt dat de Astra verkeerd geprijsd is, kan bijna niet anders.
Dezelfde dealer heeft soortgelijke 200 pk Astra's staan voor 25k en 26k, lijkt me voor deze versie ook een reële prijs.

Prijzen? Je kan er geen staat op maken.
Bij mijn dealer staat thans een S90 met echt alles op en aan, nieuw 73.000 eur en na 1 jaar en 15.000 km later mee te nemen voor 33.000 eur.

Enige manco: handgeschakeld ipv automaat; dat scheelt bij een occasion van die klasse zo’n 5.000 eur.

Komt uit een pakket van 8 handgeschakelde S90’s die tegelijk zijn ingekocht, allemaal zowat een jaar oud.
Een ervan is intussen verkocht aan een gozer van 20 jaar die zijn 2e auto kocht. Heeft een witte S90 D3 meegenomen voor 31.000 eur.
Die wou geen automaat!

Bij mijn dealer staat thans een S90 met echt alles op en aan, nieuw 73.000 eur en na 1 jaar en 15.000 km later mee te nemen voor 33.000 eur.

Dat is wel een hele bizarre aanbieding. :O

Die wou geen automaat!

Ik hoef ook geen Automaat. Zeg niet dat ik helemaal geen Automaat zou nemen maar zou hem niet zo snel aanvinken op de bestellijst voor een flinke meerprijs. Indien "gratis" of gewenste motor/uitvoering alleen in combi met een Automaat is het een ander verhaal.

Die Astra lijkt me wel wat te duur ja!

Zo'n S90 is als handbak echt heel incourant, maar de genoemde prijs is wel érg laag!

Ik kijk wel eens met een schuin oog naar een 5 serie (F10/F11 generatie). Op de instapdiesel na is in nederland alles altijd met 8traps ZF automaat geleverd. Zag ik laatst een dik exemplaar staan met relatief weinig kilometers op benzine voor echt een goede prijs. Bleek dat het een handbak was, waarschijnlijk elders wel met benzine/handbak geleverd, dat zie je echt gelijk terug in de prijs.
Mijn volgende auto wil ik best graag een automaat hebben, mits het een fatsoenlijke snelle/zuiinige automaat is

Mogguh!

Zeker in de hogere middenklasse en hoger raak je handgeschakelde auto's inderdaad haast niet meer kwijt. Als je kijkt naar de Passat, dat die bijna alleen maar met automaat leverbaar is. Ik begrijp het echter wel, de automaten zijn de laatste jaren zo veel verbeterd. Mijn volgende auto mag ook meteen een automaat zijn, maar zou er net als Marc niet duizenden euro's voor over hebben. Eigenlijk wel vreemd, want als iets gemak is wat autorijden makkelijker maakt dan is het wel een automaat.

Vrouw van onze directeur heeft destijds een XC60 handgeschakeld gekocht. Die konden ze 2 jaar later aan de straatstenen niet meer kwijt.

Uit Marc zijn lijstje zou ik de Insignia GS nemen. Maar dan mogen er wel andere velgen onder. B)

Automaten zijn niet alleen veel prettiger geworden, ook een stuk zuiniger. Het verschil met een goede automaat is daardoor ook relatief weinig geworden. Tel daar bij op dat de restwaarde mogelijk hoger zal zijn dus zie je het in de maandelijkse leaseprijs al vrijwel helemaal niet terug. misschien een keer 2 of max 3 tientjes per maand voor de werkgever.

Veel merken zoals BMW, en mijn collega recentelijk met een superb hebben ook vaak acties met gratis automaat. Veel assistentiesystemen werken daar ook beter mee. Een uitstervend ras in de toekomst.

Vanaf het D-segment is een automaat couranter, dus ook goedkoper in de lease. Je ziet dit schuiven; paar jaar terug was dit nog vanaf het E-segment. En het schuift nu door naar het C-segment. Punt is een beetje dat een automaat altijd zo'n €2.500 extra kost en op een A- of B-segmenter is dat nog een significant bedrag.

Voor nu zie het ( helaas ) ook op de nieuwe Corsa bijvoorbeeld, de 100 pk 1.2 benzine versie is met handbak of optioneel met automaat. De 130 pk versie is er alleen met Automaat. Misschien dat dit later veranderd of wellicht komen er nog iets potentere opties met handbak bij, maar voorlopig wordt je dus zelfs bij de Corsa al richting die Automaat geduwd wanneer je iets meer pk's wil.

Edit : Verschil is best aanzienlijk ook ( voor een B-segmenter ).

Corsa 5-deurs GS Line 1.2 handgeschakelde 6-bak 74kW (100pk) € 21.299,00
Corsa 5-deurs GS Line 1.2 8-traps automaat 96kW (130pk) € 24.649,00

Dus verschil van 3.350 Euro, dus op de prijs van de 100pk handbak een verhoging van dik 15%.

Zoals Berri inderdaad aan gaf is het bij het A en B segment nog vrij duur. Zeker procentueel gezien. Daarnaast krijg je er doorgaans ook niet altijd een prettige automaat voor terug, zeker in het A segment. Maar het automaatgebeuren ebt wel langzaam af naar de goedkopere segmenten. Over niet al te lange tijd zal dit ook in het C segment de standaard worden, gevolgd door het B segment.

In landen zoals Korea is automaat overal in alle segmenten de standaard. Ik zit vaak in een opel Karl (daar chevrolet spark) en zoals elke koreaanse personenauto met leren bekleding, stoelverwarming en automaat. Grappig genoeg is het wel een CVT automaat, handbak is niet eens te krijgen volgens mij, terwijl de Europese Karl het met een semi automaat moet stellen.

Hilde kon het zich op voorhand niet voorstellen, maar sinds zij in haar S60 ook een automaat heeft, is ze helemaal om.
Eigenlijk zou ik nu ook nog de roadster moeten inwisselen voor een automaat, maar dan ben ik bijna veroordeeld tot Amerikaanse import als ik een NCFL wil met vergelijkbare uitrusting als de mijne.

@ marc: Bij de Corsa ga je er dan wel meteen 30pk op vooruit bij de automaat......dus dat prijsverschil zit ook deels in vermogenswinst. Maar inderdaad in deze prijsklasse nog een fors verschil. Hopelijk word dit nog anders bij aanpassing van de BPM.

Dit weekend tijdens kazernen zaten we met 4 kerels voor de garagdeur auto's te kijken tijdens de koffie. Collega met een Golf GTI cup edition ofzo, was wat sceptisch over elektrisch rijden. Gezien ik met de Leaf was gekomen heb ik hem de sleutels maar toegegooid. Hij was nadien echt positief verrast, zeker over het soepele rijden en de kracht die altijd meteen beschikbaar is. En dat voor iemand met 260pk+ onder zijn kont.
Wel grappig, hoe snel een vooroordeel dan kan wijzigen. :}

Ruud zei:
@ marc: Bij de Corsa ga je er dan wel meteen 30pk op vooruit bij de automaat......dus dat prijsverschil zit ook deels in vermogenswinst.

Klopt inderdaad, bevestigd precies wat Barry al aangaf, zeg ongeveer 2.500 voor de automaat en de andere 850 Euro voor een softwarematige extra 30 pk.

hoewel in dat segment procentueel het een aanzienlijk bedrag is denk ik dat ook hier dit best vaak besteld gaat worden. 2500 extra, tel daar de hogere restwaarde vanaf, delen voor 48 maand in geval van (private)lease en er blijven enkele tientjes per maand over. Genoeg mensen die dat er voor over hebben als ik dat zo hoor in mijn omgeving

Private lease waarbij enkele tientjes per maand niet uitmaken? Ik denk dat dat tegenvalt, consumenten zijn opzoek naar de laagste mogelijke prijs en een paar tientjes op een private lease bedrag van 200 á 300eu is dan toch best wel wat.

Feit is dat de automaten steeds beter worden, prettig rijden en tegenwoordig zelfs zuiniger zijn als een handbak (i.t.t. tot vroeger). Ik zou ook best een automaat willen hierna, maar heb er niet heel veel meer geld voor over eerlijk gezegd. Meer een nice to have.

Ik weet niet of een automaat in productie uiteindelijk duurder uitkomt dan een handbak.
Hoedanook, met de elektrische auto gaat de handbak toch op de schop.
Dus merken ontwikkelen ze niet meer, alle energie gaat naar de automaten.
Binnen de kortste keren zullen de handbakken gewoon niet meer aangeboden worden in de nieuw ontwikkelde modellen, en zal de basisprijs altijd automaat inbegrepen zijn.

Inderdaad, met elektrisch rijden, maar ook met steeds meer autonoom wordende functies maar ook zaken zoals adaptive cruise control werkt gewoon prima met automaat.
Ik heb eens in een Mazda 6 gereden die handbak heeft. Dan gaat het adaptive cruise control systeem vragen om op of terug te schakelen om zo goed te kunnen functioneren. Dan werkt het dus gewoon allemaal net niet.
De kans dat hier als opvolger een automaat komt is wel vrij groot in ieder geval, met die moderne dingen ben ik overtuigd (tu)

Private lease waarbij enkele tientjes per maand niet uitmaken? Ik denk dat dat tegenvalt, consumenten zijn opzoek naar de laagste mogelijke prijs en een paar tientjes op een private lease bedrag van 200 á 300eu is dan toch best wel wat.
Daar ga ik ook van uit. Die kijken wat de maandprijs of de aanschafwaarde is en maken dan de keuze wat ze er voor over hebben. Zelfde toen pa de mokka kocht. Hij had een bepaald bedrag in gedachten en daar moest t voor gebeuren. Uiteindelijk heeft hij na tips van mij iets meer betaald, en heeft daarvoor nu AGR stoelen, stuurverwarming en verwarmbare stoelen. Heb hem ook gezegd dat dit over de looptijd van de auto per maand weinig uit maakt. En hij bedankt me nu nog soms voor de tips, gisteren was hij erg blij met de stuurverwarming.

Onlangs was mijn vriezer kapot. Heb een goedkope nieuwe gekocht, maar die voldeed niet aan de wensen.Was te klein, maar ook de afwerking voldeed niet aan mijn verwachtingen. Dus georiënteerd naar een andere, een merkkast waar ik wat langer mee vooruit kon. Uiteindelijk een kastje gevonden van 380 euro, vaders die thuis zit en wat zoekwerk had gedaan beveelde die aan. Ik keek ff verder, en zag een andere uitvoering van die kast, die energiezuiniger is. Kostte wel 70 euro meer. Dus ik die besteld.
Vaders snapte 't eerst niet, man 70 euro meer is bijna 20% extra. Maar bij 60kw per jaar minder aan verwachte stroomkosten, over de 20 jaar dat hij mee moet gaan.....dan heb ik het verschil er wel uit.

Daar ga ik ook van uit. Die kijken wat de maandprijs of de aanschafwaarde is en maken dan de keuze wat ze er voor over hebben. Zelfde toen pa de mokka kocht. Hij had een bepaald bedrag in gedachten en daar moest t voor gebeuren.

Toch denk ik dat automaat sterk een 'must' is (of gaat worden) voor veel mensen, net als airco. Mijn collega rijd ook een Twingo EDC (automaat). (private lease) Hij heeft handgeschakeld examen gedaan maar daarna altijd (5 jaar lang) in de auto's van zn ouders gereden die beide automaat waren. Hij had het wel geprobeerd maar onder geen beding dat het een handbak ging worden. Voor het zelfde geld kon het ook een clio handbak worden maar automaat was dus een harde must.
Natuurlijk is er ook een grote groep mensen die alleen maar naar die 200 euro kijken per maand voor een uitgeklede A segmenter met lage kilometrage en lange looptijd. maar er is ook een grote groep mensen die verder kijken dan dat en gewoon een fatsoenlijke auto willen.

Wat heb jij veel collega's met private lease, Joost..;)

Automaat moest ik ook nooit wat van hebben maar zeker de moderne bakken zijn echt fijn! De automaat in de X1 van pa is echt een juweeltje. Heerlijk als je even flink gas geeft en hij even terugschakelt en er een lekkere brul uit de uitlaat komt.
Maar zal niet een auto met handbak laten staan..;)

Gisteren mijn eerste echte elektrische ervaring gehad. Ik moest de Renault Zoe's naar de winterbandenboer brengen en halen. Blijft een bijzondere ervaring. Lekker vlot en soepel maar ook totaal geen beleving. Erg saai. Wat ik me ook wel afvraag....volgens mij zou ik me op termijn erg gaan irriteren aan rijgeluiden omdat je de motor niet hoort.

Wat me wel aan de auto opviel was de ontzettend belabberde zitpositie. Stoel is niet in hoogte te verstellen waardoor ik veel te veel op de bok zat en de tellers volledig achter het stuur verdwenen. Ook de vorm van de leuning was echt vreselijk..kreeg van hele klein stukje al pijn in de rug. Zo slecht heb ik zelden meegemaakt.

Ik heb een happerende stoelverwarming aan de bestuurderskant. De passagierskant doet het wel maar die aan de bestuurskant niet meer. Als ik het knopje indruk gaat het lampje even branden maar springt na korte tijd weer uit. Moet nog even op het net sneupen maar iemand enig idee wat dat kan zijn?

Rijgeluiden hoor je meer inderdaad, maar dat heb je bij nieuwe benzineauto's ook al.
Gisteren meegereden in een EQC, ook wel leuk maar je merkt dat het in basis een auto is op fossiele brandstof. Het zwaartepunt ligt niet laag genoeg bijvoorbeeld. Maar elektrisch rijden blijf ik onwijs fijn vinden. Wij hebben nu een mooie actie op de e-Golf (€299 voor 60/10.000kmpj), er zijn al wat collega's die daar voor gaan. Ik zit zelf eigenlijk te wachten op de up/mii/citigo EV om die te nemen ipv de Alto. Ik zou mijn woon-werk ook wel elektrisch willen rijden, maar wil de Focus niet weg doen. En ik ben nog steeds bezig met zonnepanelen... Liefst tegen de gevel, maar dat is gek genoeg vrij prijzig.

Mogguh

Leuk dat meerderen hier het EV rijden ervaren. Ik snap Rob zijn punt wel, maar mis het persoonlijk totaal niet.
Juist door het vermogen wat direct voor handen is kun je veel sportiever rijden als in een conventioneel aangedreven auto, dat vind ik super fijn.
De Leaf is al een stuk beter geïsoleerd als de Zoe, daar heb ik weinig last van rijgeluiden. En anders is er altijd nog de goede stereo. :}

Wat heb jij veel collega's met private lease, Joost..

klopt, heel veel. Is ook regelmatig onderwerk van gesprek daardoor. lijkt wel alsof ze elkaar hier er mee aan steken. De populariteit van private lease is absoluut hier te merken op de werkvloer. Sinds dat enkelen dat hier hadden enige tijd geleden werd er over gepraat en vervolgens gaan anderen ook kijken of het iets voor hen is. "Als pietje zo'n dikke nieuwe bak kan hebben, dan kan ik dat toch ook?" lijkt het wel. Laatst stond er ook een private lease KIA Pro C'eed hier op de parkeerplaats (tu). Een nieuwe corolla station is ook onderweg bij een collega.
En niet alleen op kantoor, ook de mensen op de werkvloer die doorgaans het met wat minder salaris moeten doen komen veel aan met hagel nieuwe auto's waarvan ik van meerderen weet dat het private lease is. En ook dat zijn veelal niet de 200 euro per maand A segment gebakjes maar gewoon echt wel iets groter goed aangeklede modellen. Een van de productiemensen, relatief jong ook nog, die relatief niet veel krijgt aan salaris rijd bijvoorbeeld wel een hagel nieuwe audi A3 met virual cockpit en zo in de private lease. Dan ook nog een stuk of 12 zakelijke lease auto's. Wat dat betreft val ik buiten de boot met mijn oude Franse familiebak :}

Hier is er niemand aan de Private Lease. Ik zelf zou het ook niet zo snel doen.

Als je over pro ceed, A3 Corolla,dan heb j ehet niet meer over 200,- in de maand maar ga je naar de 5-6-700 lijkt me.. Leuk dat je dan een nieuwe "dikke" bak hebt, maar ik rijdt dan toch liever in mijn Mégane van 2012 of mijn 1 serie van 2006 die gewoon betaald zijn.
Ja je betaalt wegenbelasting en verzekering, maar dat is voor die 2 auto's samen rond de 175,- (kitcar is extraatje natuurlijk) Ik heb dan wel geluk met onderhoud/reparatie dat ik in de automotive wereld werk, maar dan nog.> je moet toch hele wat problemen hebben wil je aan de lasten komen van zo een private lease luxere auto.

Voor de kleintje van 200,- kan ik het nog wel begrijpen hoor.. Maar ook dan zeg ik, Ik koop er wel 1.

Tsjah, het is maar net waar je prioriteit ligt. Lijkt wel alsof de jeugd tegenwoordig steeds minder weet dat je geld moet verdienen met werken en voor iets moet sparen.
Ze lopen met de duurste mobieltjes, en inderdaad liefst snel al een mooie auto. Alles op maandelijkse kosten, en als ze onder aan de streep niks over houden dan kijken ze er niet raar van op.

Fijne van PL is dat je een vast maandbedrag hebt. Auto kapot, je brengt hem weg en rekening wordt betaald. En als ik zie hoeveel techniek er in de nieuwe auto's zit, dan is die zekerheid wel steeds aantrekkelijker. Als richard laatst zijn koplamp zelf had moeten betalen, was niet niet blij geweest. Voor menigeen zit je al snel aan een maandsalaris wat dan ineens ff weg is.

De toyota corolla rijder betaald straks 500 euro per maand inderdaad 48 maand en iets van 12.000 per maand meende ik. Anderen berijders weet ik zo niet.

Als ik dan bij de laguna kijk globaal: 100 euro belasting + verzekering, 100 euro aan afschrijving en 75 euro per maand aan reparatie onderhoud (dat hou ik voor berekeningen hoog aan, sinds mijn bezit zit ik rond de 24 euro per maand, mede door connecties en zelf dingen doen en geen gekke dingen met de auto gehad)

Dus 275 eurp per maand voor een luxe station die wat ouder is. Ik het mij dan waard om 225 per maand extra te investeren om helemaal nieuw te rijden? Voor mij niet, maar kan mij voorstellen dat anderen een andere overweging maken.

Ik zou het zelf ook niet snel doen: alleen die acties zijn wel interessant. €299 voor een eGolf, dat is een koopje. Dus ja, dan ga ik het wel overwegen.
Maar zo €500 voor een random C-segmenter, nee dat snap ik niet.

Denk dat Ruud het hiermee wel redelijk samenvat :
Lijkt wel alsof de jeugd tegenwoordig steeds minder weet dat je geld moet verdienen met werken en voor iets moet sparen.

Natuurlijk hoef je echt niet perse eerst voor alles te sparen maar het idee of de drang om als begin twintiger een nieuwe auto te moeten rijden ontgaat mij echt volledig. Kan ook prima uitpakken hoor maar als je bijvoorbeeld nog thuiswoont, net begonnen bent met werken of wanneer er op financieel gebied tegenvallers komen dan kan het toch echt heel vervelend uitpakken. Als je dan nog jaren vast zit aan een duur contract heb je toch een probleem.

@Berry, elektrisch dat snap ik volledig, zou dat goedkoper zijn zou ik dat zeker overwegen.
Want laten we eerlijk zijn de grootste kost die je bij de auto hebt is in ieder geval hier nog steeds de benzine die je erin gooit. Die kost heb je bij Private lease ook nog.
Let wel, dat ik geen km vergoeding krijg, en Kim zeer minimaal. 22,- per maand ofzo. (onderwijs)

Krijg je wel km vergoeding en kom je daarmee uit de brandstofkosten.. dan wordt het zeker interessanter.

299 euro voor een E-golf is inderdaad een koopje. In ogenschout genomen dat ik 275 voor mijn oude laguna betaal elke maand. en zeker als je een Up! 200 euro kost en je daar nog de nodige brandstof in moet stoppen en je 2 segmenten hoger kunt rijden en je alleen maar wat kilowatjes in stopt word het een makkelijke overweging. Wel zou ik het gemis van een praktische kofferbak missen. Al blijkt in de praktijk dat onze up in 95% van de ritten prima volstaat. Is die actie alleen voor jullie berri of voor iedereen?

Inderdaad, elektrisch voor 300,- is een koopje omdat je erg lage bijkomende kosten hebt.

Mégane:
WB en Verz. 80,-
Afschrijving 100,-
Onderhoud: 40,-
Benzine gemiddeld per maand: 160,- waarvan 22,- wordt vergoedt.
Totaal: 380,-

Dan zou een E-golf een goede oplossing zijn al weet ik de kosten van een laadpaal/ kosten voor laden thuis en onderweg niet.
Nu rijden we overigens met de Mégane wel meer richting de 20.000 omdat dit onze 1e auto is sinds de Aygo weg is.

Total Loss zei:
Denk dat Ruud het hiermee wel redelijk samenvat :
Lijkt wel alsof de jeugd tegenwoordig steeds minder weet dat je geld moet verdienen met werken en voor iets moet sparen.

Niet alleen jeugd, de hele maatschappij werkt tegenwoordig zo. Alles is middels aflossing of in abonnement vorm verkrijgbaar. Alles kost maar een paar euro en dan heb je direct het nieuwste van het nieuwste.
Dat is hoe de markt blijkbaar werkt en mensen maken er gretig gebruik van ipv eerst sparen en dan pas kopen.
Als je het heel zwart/wit bekijkt hoef je dan ook niet meer/minder te sparen, want die privé lease auto/fiets wordt na afloop van de looptijd gewoon vervangen voor een nieuw exemplaar en tegenvallende reparaties zijn voor rekening van de leasemij.

Al met al is er wel wat voor te zeggen, maar helemaal mijn ding is het ook nog niet....

Nee inderdaad, maar wij zijn dan nog van de generatie die hiervoor ligt en neit is opgegroeid met dit toch wel Amerikaanse idee, van alles op afbetaling/per maand.
Je kan alles leasen tegenwoordig tot aan je cv ketel, televisie en wasmachine aan toe.
Natuurlijk als je krap zit en heb je het geld niet voor een nieuwe een ideale uitkomst, maar mijn mening is dat wanneer je 1000,- niet zo kan missen dan moet je drastisch iets aan je uitgaven patroon veranderen zodat je tegenvallers gewoon kan opvangen.

Tegenhanger is dan weer als je 350,- per maand aan private lease uitgeeft je zo een 60.000 minder aan hypotheek kan krijgen.

Nee ik koop mijn spullen wel, zoals Ruud zegt soms misschien net 1 model hoger/duurder/degelijker merk. Maar wel door er over na te denken.

Ik had laatst een andere laptop gekocht en Office gebruik ik thuis niet veel , maar is toch handig om te hebben. Eerst aangemodderd met Open Office, maar dat is toch allemaal net even anders als je gewend bent en werkt dus niet lekker.
Dan maar eens opzoek naar de Microsoft variant......... alleen te krijgen voor 99eu per jaar, is blijkbaar niet meer eenmalig te koop. Nou laat dan maar.
Nu had ik niet verwacht dat het goedkoop zou zijn, ik gokte op een aanschaf van +/- 150eu maar ik ga niet jaarlijks 99eu betalen voor iets wat ik misschien 1x per maand gebruik.

Ik heb het dus anders opgelost....

AsconaGT zei:
299 euro voor een E-golf is inderdaad een koopje. (...) Is die actie alleen voor jullie berri of voor iedereen?
Voor iedereen! Zie: <https://www.autoabonnement.nl/>

@Richard: ik heb Office gekocht, weinig geld, eenmalig. Zit ff hard te denken waar ik dat gekocht heb... Is niet zo lang geleden.

Corsa 20SEH zei:
Dan zou een E-golf een goede oplossing zijn al weet ik de kosten van een laadpaal/ kosten voor laden thuis en onderweg niet.
Onderweg scheelt ook enorm met welk pasje je gebruikt. Best bijzonder!
Thuis laden: je kan een paal laten plaatsen, maar zonder aanpassing doet die maar zo'n 3,6kWh. Een gewoon stopcontact doet 2,3kWh. Dan kan je met wat aanpassingen in de meterkast wel naar 7,2kWh, maar dat kost dan direct wel wat. Een gewoon stopcontact zou wat mij betreft dus wel voldoen: nachtje laden en je hebt weer heel wat kilometers erbij.

Wel grappig..ik heb ook wel eens naar private lease gekeken maar zeker voor een middenklasser en een flink jaarkilometrage betaal je je blauw.

Dat wil ik per maand echt niet missen en ga je keihard tegenkomen bij het afsluiten van bv een hypotheek.

299 euro voor een E-golf is inderdaad een koopje.

Let op.. dit is de vanafprijs..
heb hem laats bekeken ding is echt retekaal, zit echt heel weinig op en ga je meer kilometers maken loopt de prijs alweer flink op...en je rijdt over paar maanden in een oud model.

Als de keuken hier op de schop gaat over paar jaar word de meterkast gelijk aangepakt ivm inductie koken. Heb nog zo'n oud ding met van die oude stoppen en zo. Dat word dan gelijk een 3-fase meterkast. Altijd handig als je in de toekomst een keer elektrisch wil (snel) laden. (tu)

maargoed, hier ook geen private lease. Ik vind de bedragen toch fors en dat icm langlopende betalingsverplichtingen. Dus die elektrische auto zal nog wel lang op zich laten wachten. Misschien als de up over 2,5 jaar word vervangen door iets anders.

Zo retekaal is een eGolf niet. Een andere lak dan urano grey kost extra, en (wat mij betreft een must) de warmtepomp ook. Wat heb je nog meer nodig? Er is geen andere elektrische auto zo voordelig te leasen. Zelfs een gewone Polo kost een stuk meer.

Standaard op de e-Golf
Elektronisch Stabilisatie Programma (ESC)
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Vier deuren met elektrisch bedienbare ramen voor en achter
Buitenspiegels elektrisch instel- en verwarmbaar
Zeven airbags (waarvan één knie-airbag)
Boordcomputer Premium
Voorstoelen in hoogte verstelbaar
Handrem elektronisch inclusief wegrolblokkering (Auto Hold)
Inclusief gratis laadpas

Das toch niks. Niet eens airco..

Terug
Bovenaan