Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Daarom, Ik zei al.. ik kom er nooit, een klant doet het onderhoud tegen een "vrienden" prijs als ik al moet betalen, meestal is het bij een beurtje. "ja komt wel goed". :).

de 7 staat weer even in de steigers, ik heb hem geschorst.. APK was 2-10 maar dan heb ik het niet klaar. de uitlaat is gelast en terug geplaatst. Evt. volgend jaar een nieuwe op maat, maar budgettechnisch komt dat even niet uit. Dus even gelast. Paar andere zaken die ik wil aanpassen voor de keuring. Nieuwe benzineleidingen en ene nieuwe doorvoer maken waar de leiding minder "knelt" en de voorruit laten polijsten oid.. Zitten allemaal krassen en putjes in. Of ene nieuwe laten snijden. Verder enkel cosmetisch. Maar doe ik dat lekker ind e winter, keuring naar maart trekken. Komt ook beter uit. :) de andere 2 auto's zijn in september en november.

Cosmetisch: binnenzijde afwerken en wielbogen achter aanpassen en daarna opnieuw wrappen.

Midje!!

Wat een service, maandagavond bij Carclean schuurpapier voor wetsanding besteld en nog wat andere kleine attributen.....lag het gistermiddag al op de mat.(tu)
Als zaterdag het weer een beetje mee zit ga ik de koplampen van de cabrio aanpakken, die worden nu echt groen. Denk dat ik ze er ff uit sleutel, dan kunnen ze nadien ook goed drogen en kan ik nog 2x een UV-protector aanbrengen.

Tevens misschien nog de passagiersdeur de binnenbekleding eens los halen. Het raam zit daar losjes in het frame, wat al snel rammels oplevert. Hoop dat daar nog het één en ander aan te verstellen is.

De kans is groot dat hij daarna ook geschorst gaat worden. Weersvoorspelling voor de komende 2 weken is niet meer zou bijzonder, het aantal echt mooie zonnige dagen zal daarna ook weinig zijn. En eerlijk is eerlijk, in de meeste gevallen pak ik dan toch de Leaf.

Hier ook grote tuningplannen met de Mazda...
Korte antenne besteld,
pakje openen en op- en afschroeven zal me wellicht nog wel net lukken ;)

mazda_mx-5_nc_the_stubby_cs_3__1.jpg

Goed dat je er over begint Jimmy. Zou nog even de recente factuur van de C3 (in onderhoud bij universele garage) naast die van de Astra leggen. Bij de Astra krijg ik bij de Opel dealer 10% korting ivm leeftijd en my opel lidmaatschap. Maar qua uurloon ontliep het mekaar niet veel (wat ik nog weet).

Over die pechhulp. Bij Opel kreeg je voorheen NL en Europa er beide bij. Nu moet je Europa extra dokken bovenop de factuur.

Maar ik heb een goede band met de opel dealer, de verkoper woont bij mij in het dorp en ben erg tevreden over de service.
Daar ben ik dan ook wel bereid om iets meer te betalen; al baal ik soms wel wat je steeds in die auto's pompt.
En mijn Astra is altijd Opel dealer onderhouden, nog zeer netjes en wil ik eigenlijk wel zo houden tot de verkoop.

Ik snap je keuze zeker Rob, ook omdat je de persoon in kwestie kent. Dat is ook wel fijn, hier hetzelfde met de klant die het onderhoud doet.

@Peter: die antenne is zeker geen "Schwanzverlängerung". ;)

Nog even over de e-auto's van de vorige pagina: ik ga zeker niet overstag zolang ze er nog accu's in stoppen met lithium dat op een manier gewonnen wordt die de inwoners van de desbetreffende streken in Chili en Bolivia in hun bestaan bedreigt.
Daarbij slaan de Duitse brandweerkorpsen ook geregeld alarm omdat het steeds moeilijker wordt inzittenden van brandende e-auto's te redden doordat het vuur heter is. Ook is er niet altijd meer aan de buitenkant snel te zien of het een e-, diesel-, of otto is. Voorbeeld: golf...

Ehm, geen "auspuff"?
Weet Ruud dit? Of moet je naast brandweerman ook autokenner zijn om aan details te zien dat het een E-auto is?

Als dat ding in de fik staat is er misschien helemaal geen Auspuff meer te zien...

mogguh!
Ik zit op t werk eens wat prijzen te vergelijken. Waarom is de Corsa zoveel goedkoper dan de 208? Zowel de 100pk benzine als de EV. Ik heb de Corsa gezien in Frankfurt en ik ben positief verrast. Erg nette auto, leuk model.
Ook leuk: de enige standaard kleur is oranje! Ben benieuwd hoeveel oranje EV's op wieldoppen we gaan zien.

ik vind de corsa ook een leuk ding, ben benieuwd hoe hij in real life op de weg er uit gaat zien. Vind het ook positief hoe ze opel daadwerkelijk een eigen plekje geven binnen het PSA concern en gelijk ook mee laten gezien met alle ontwikkelingen. Ben ook benieuwd naar de modellen in de toekomst.

Hotdog zei:
Weet Ruud dit? Of moet je naast brandweerman ook autokenner zijn om aan details te zien dat het een E-auto is?
Ik antwoord maar ff als VRIJWILLIG:} brandweerman B)

1. Wij hebben in NL een systeem op onze auto's waarin we actuele info van voertuigen kunnen raadplegen. Dit kan zowel op merk/model/uitvoering als op kenteken.
Dat systeem verteld ons waar oa. airbags zitten, hoe het zit met de energievoorziening en laat ook zien hoe te handelen bij een incident met de desbetreffende auto.

2. Een Lithium accu is erg compact. Bij veel voorkomende lithium accu's bestaat er bij brand kans op een terminal runaway.....oftewel, hij gaat zichzelf goed opwarmen en ontbranden. Dat zijn hevige branden die heel moeilijk te blussen zijn. Het brand bijvoorbeeld gewoon door als je er zand op pakt.
Opzich zijn ze voor ons niet heel moeilijk, het is gewoon maximaal blussen met water.......en meer kunnen we niet doen. Wat voor ons wel een issue is, dat we na het blussen niet weten of hij weer gaat herontbranden of niet. Er zijn al regio's die een grote metalen container hebben, waar de auto na de brand in wordt gezet en de bak gevuld wordt met water. Daar blijft de auto dan een x-tijd in staan.

Ik zit op t werk eens wat prijzen te vergelijken. Waarom is de Corsa zoveel goedkoper dan de 208? Zowel de 100pk benzine als de EV.
Volgens mij is de 208 standaard rijker uitgerust. Zo heeft de basis corsa geen airco en de basis 208 (meen ik) wel.
Plus dat Opel met beide benen op de grond staat, terwijl Peugeot denkt dat ze heel premium zijn :}

Astra F zei:
Ik zit op t werk eens wat prijzen te vergelijken. Waarom is de Corsa zoveel goedkoper dan de 208? Zowel de 100pk benzine als de EV.
Volgens mij is de 208 standaard rijker uitgerust. Zo heeft de basis corsa geen airco en de basis 208 (meen ik) wel.
Plus dat Opel met beide benen op de grond staat, terwijl Peugeot denkt dat ze heel premium zijn :}
Ik vergelijk niet de basis, maar de 'gewone' uitvoeringen. Ik denk inderdaad dat Peugeot het hoog in de bol heeft. DS is nog erger: 10k duurder dan een vergelijkbare Citroën. De EV is ook onwijs duur, terwijl de techniek gelijk is aan die van de 208 en Corsa.

Inderdaad de prijzen van DS gaan echt helemaal nergens meer over. Heb voor de gein weleens gekeken naar de DS3 Crossdinges ( lelijk ding zeg ) en die is me een partij duur.

Heb voor mij de ideale Corsa al samengesteld en met alle gewenste toeters en bellen kom ik dan toch wel uit bij de 29k, heel veel geld voor een B-segmenter ( dan wel de 130 pk benzine automaat als GS-Line met luxe zooi zoals LED-Matrix etc. ).

Corsa 5-deurs GS Line 1.2 Turbo Benzine Start/Stop 96kW (130pk) - 8-traps automaat € 24.649,00
Opties € 4.294,00

Totaal Consumenten-adviesprijs incl. afleverkosten € 28.943,00

Picture.aspx

Picture.aspx

Picture.aspx

Picture.aspx

Kortom de Corsa gaan we het meest zien..;)

Ben ook heel benieuwd hoe ik de Corsa in real life ga vinden. Bij de neus moet ik toch steeds aan de eerste generatie A1 denken.
De achterzijde is wel authentiek en duidelijk Opel. Maar zag op de IAA wel heel leuk bestickerde en gekleurde Corsa's.

En de 1.2T met 130 pk en automaat in GS line lijkt me wel een fijn bakkie..;)

Maar hetzelfde heb ik et de 208 in GT-line!

2. Een Lithium accu is erg compact. Bij veel voorkomende lithium accu's bestaat er bij brand kans op een terminal run-away.....oftewel, hij gaat zichzelf goed opwarmen en ontbranden.

Heb ik dat laatst ook op een filmpje met een elektrische fiets gezien? Das niet best..laat staan bij een auto.

Moet nog heel erg aan de huidige Corsa wennen, vooral de lage neus moet ik in het echt zien.

Bij de generatie D1/D2 was ik gelijk enthousiast. Die was lekker modern, fris, guitig.
Netjes, maar zeker destijds als Colour Edition ook lekker sportief en jong.

Bij de huidige Corsa komen leuke technieken naar een nieuw segment. Alleen wat mij betreft een grote misser dat Opel zijn AGR stoelen hier niet in aanbied.
Die zijn zo geweldig, voor menig consument een reden om voor een Opel te kiezen. En juist in deze auto's stappen veel jongeren.....en die onthouden het echt wel als ze in een Opel echt lekker konden zitten.

Corsa D / E in 5 deurs trim was altijd toch wel een suf ding hoor. In 3 deurs in juiste uitvoering beslist een leuk ding!

Het is natuurlijk net wat je kiest. AGR stoelen werd bij generatie D ook niet aangeboden, Generatie E weet ik niet zeker, mogelijk wel. Maar dat werd in ieder geval dan vrijwel niet gekozen. Neem aan dat de luxere uitvoeringen al uitgebreide verstelbare stoelen hebben, er is dan nog een heel klein deel denk ik in dat segment die gebaat is bij nóg betere stoelen, laat staan dat ze daar ook flink wat geld extra voor gaan betalen.
En juist in deze auto's stappen veel jongeren.....en die onthouden het echt wel als ze in een Opel echt lekker konden zitten.

dan moeten ze wel net die extra optie er bij bestellen, denk dat menig jongere dat geld liever aan andere gadgets uitgeeft als er nog ruimte is in hun budget. Zoals gezegd zal de standaard stoelen, zeker in luxere uitvoeringen, ook goed zitten. Zag wel dat je optioneel in een pakket uitgebreide meervoudig elektrisch verstelbare stoelen kunt bestellen bovenop de standaard stoelen, zelfs met massagefunctie. maar die ga je ook weinig zien denk ik.

Ben wel met je eens hoor dat de AGR stoelen super zijn, maar begrijp wel dat in de corsa klasse het aandeel mensen die daar een aanzienlijk bedrag extra voor wil neerleggen toch wel klein is, zeker jongeren.

Lederen beleding 'Mistral' Jet black' (TAVH)
Stoelbekleding van lederen hoofdmateriaal met lederen bijkomend materiaal
Individuele verwarmde elektrisch verstelbare stoelen voorin met een verstelbare leuning,
een lengteverstelling, een hoogteverstelling en 5 elektrische verstellingen voor de bestuurder hebben actief/massage,
en 2-way electric, individuele verwarmde stoelen voorin met een verstelbare leuning,
een lengteverstelling en een hoogteverstelling voor de passagier
Lederen verwarmd stuurwiel
meer info

Viel me na die opmerking van Ruud over AGR stoelen ook pas op dat op bovenstaande foto inderdaad goed te zien is dat stoelen ook niet de mogelijkheid hebben om de zitting te verlengen. Net even nog een keer in de configurator gekeken en zelfs bij de dure lederen bekleding zijn de stoelen niet te verlengen. Staat ook nog steeds duidelijk bij "Bevat: Standaard stoelen vóór". Wel lullig, betaal je 2 mille voor dikke lederen bekleding en dan noemen ze het nog steeds Standaard stoelen.

Viel me na die opmerking van Ruud over AGR stoelen ook pas op dat op bovenstaande foto inderdaad goed te zien is dat stoelen ook niet de mogelijkheid hebben om de zitting te verlengen. Net even nog een keer in de configurator gekeken en zelfs bij de dure lederen bekleding zijn de stoelen niet te verlengen. Staat ook nog steeds duidelijk bij "Bevat: Standaard stoelen vóór". Wel lullig, betaal je 2 mille voor dikke lederen bekleding en dan noemen ze het nog steeds Standaard stoelen.

wat ik zie is dus 5 voudig elektrisch verstelbaar, ook in lengte verstelbaar en massagefunctie voor de bestuurder. De vraag is of lengte verstelling de hele stoel is of zo'n uitschufbaar deel

AsconaGT zei:

wat ik zie is dus 5 voudig elektrisch verstelbaar, ook in lengte verstelbaar en massagefunctie voor de bestuurder. De vraag is of lengte verstelling de hele stoel is of zo'n uitschufbaar deel

Heb de lange omschrijving zoals jij hem nu typt niet gelezen eigenlijk, keek naar de omschrijving bij de optie zelf en naar het plaatje van de lederen bekleding, daarop was niet te zien dat er vooraan een los stuk zat die je kan verstellen/verlengen.

Zie wel dat o.a. massage als optie te krijgen is maar verder zie ik de info die jij opgeeft nergens terug.
Je ziet ook hier duidelijk dat zitting gewoon uit 1 deel bestaat en vooraan niet nog stukkie uitgetrokken kan worden ( zoals zo fijn was bij de Astra Coupe! )

opel_corsa_massage_seat_4x3_co20_i01_010.jpg

AGR is ook maar een labeltje hè. Zit uiteraard wel iets van certificering aan vast, maar het is niet zo dat andere stoelen belabberd zitten.
Sterker nog, ik heb AGR stoelen maar ze zitten echt niet stukken beter als de Focus die ik had of zelfs de Leon. De Clio was wel beduidend minder overigens.
Ook in de auto's van vrienden (o.a. **, Skoda, Audi, Volvo, Renault) heb ik niet het idee dat die stoelen heel erg veel minder zitten.

Voor mij dus niet echt een must om te hebben in een volgende auto, als de stoelen maar voldoende instelmogelijkheden heeft.

Ik wilde ook net het plaatje kopieren.

opel_corsa_massage_seat_21x9_co20_i01_010.jpg

lijken mij heel prima stoelen hoor (tu), zo'n uitschuifstuk had het wel nog fraaier gemaakt maargoed, denk dat met zulke stoelen maar heel weinig mensen in dit segment nog zouden opperen naar AGR stoelen. En zoals richard aangeeft, AGR is een label, maar veel andere concurrenten hebben ook tegen betaling uitgebreide stoelmogelijkheden welke vaak bovengemiddeld goed zitten

Uitschuifbaar zitvlak is wel erg fijn hoor! Bij de astra kun je het uitschuiven en ook omhoog krikken. Daardoor krijg ik op de lange afstand geen pijn aan de onderkant van mijn bovenbeen wat ik bij veel andere auto dan wel krijg. En ik vind de AGR zetels in de astra J echt nog steeds geweldig zitten. Ook de meervoudig oppompbare rugleuning is erg fijn.

In de K zijn ze stuk dunner (en lichter) geworden en vond ik ze tijdens korte testrit iets minder maar nog steeds dikke prima.

Het is een luxe maar echt missen doe je het vast niet.

Astra F zei:
Hotdog zei:
Ik antwoord maar ff als VRIJWILLIG:} brandweerman B)

1. Wij hebben in NL een systeem op onze auto's waarin we actuele info van voertuigen kunnen raadplegen. Dit kan zowel op merk/model/uitvoering als op kenteken.
Dat systeem verteld ons waar oa. airbags zitten, hoe het zit met de energievoorziening en laat ook zien hoe te handelen bij een incident met de desbetreffende auto.

2. Een Lithium accu is erg compact. Bij veel voorkomende lithium accu's bestaat er bij brand kans op een terminal runaway.....oftewel, hij gaat zichzelf goed opwarmen en ontbranden. Dat zijn hevige branden die heel moeilijk te blussen zijn. Het brand bijvoorbeeld gewoon door als je er zand op pakt.
Opzich zijn ze voor ons niet heel moeilijk, het is gewoon maximaal blussen met water.......en meer kunnen we niet doen. Wat voor ons wel een issue is, dat we na het blussen niet weten of hij weer gaat herontbranden of niet. Er zijn al regio's die een grote metalen container hebben, waar de auto na de brand in wordt gezet en de bak gevuld wordt met water. Daar blijft de auto dan een x-tijd in staan.

1. is handig, maar kan je ook buitenlandse kentekens opzoeken? En als die niet leesbaar meer zijn en je aan het model niet kunt zien of het een e-auto is?

2. Dank voor de toevoeging. Dat laatste wist ik nog niet eens. :O

Uitschuifstoelen? Nergens voor nodig, totaal overbodig (voor mij). ;)

n ik vind de AGR zetels in de astra J echt nog steeds geweldig zitten. Ook de meervoudig oppompbare rugleuning is erg fijn.
Herkenbaar, vaders is ook zeer te spreken over de AGR-zetels in zijn Mokka X. Hij heeft me al meermaals bedankt dat ik hem toen nadrukkelijk heb aanbevolen die stoelen te nemen.

is handig, maar kan je ook buitenlandse kentekens opzoeken? En als die niet leesbaar meer zijn en je aan het model niet kunt zien of het een e-auto is?
Een aantal buitenlandse kentekens zijn op te zoeken, niet alle. Maar het is nog niet vaak voorgekomen dat je met de zes personen die op een Tankautospuit zitten niet kunt bepalen welk type voertuig het is. Meestal zit er wel een auto-gek of automonteur tussen.
In de nabije toekomst alarmeren auto's zelf al de meldkamer als er iets ernstigs gebeurd, waarbij autogegevens worden vrijgegeven.

Ik vind zo'n uitschuifbaar zitvlak wel fijn, maar niet hoognodig. Heb ook nog nooit meegemaakt dat ik in een auto stapte die dat heeft, dat ie uitgeschoven stond.

Astra F zei:
is handig, maar kan je ook buitenlandse kentekens opzoeken? En als die niet leesbaar meer zijn en je aan het model niet kunt zien of het een e-auto is?
Een aantal buitenlandse kentekens zijn op te zoeken, niet alle. Maar het is nog niet vaak voorgekomen dat je met de zes personen die op een Tankautospuit zitten niet kunt bepalen welk type voertuig het is. Meestal zit er wel een auto-gek of automonteur tussen.
In de nabije toekomst alarmeren auto's zelf al de meldkamer als er iets ernstigs gebeurd, waarbij autogegevens worden vrijgegeven.

Gaaf om van iemand uit die wereld meer achtergrondinformatie te krijgen die het een en ander toch wat nuanceert. (tu)

ZEN zei:

Voor mij is het ook niks. Mijn hamstrings zijn te kort om lekker op die uitschuif-dingen te zitten.
Had ze ook in die tijdelijke zwarte Astra G, toen ik van Jos ruil-stoelen had gekregen. Fijne stoelen, maar de uitschuifstukjes zijn eigenlijk altijd bij de zitting gebleven..

Hotdog zei:
ZEN zei:

Voor mij is het ook niks. Mijn hamstrings zijn te kort om lekker op die uitschuif-dingen te zitten.
Had ze ook in die tijdelijke zwarte Astra G, toen ik van Jos ruil-stoelen had gekregen. Fijne stoelen, maar de uitschuifstukjes zijn eigenlijk altijd bij de zitting gebleven..

En jij bent toch wel een stukkie langer dan ik (1,73m)? Ik geloof dat van ons -oorspronkelijke- groepje alleen Veccie kleiner was. :D

@ZEN, ik ben 185, maar omdat mijn hamstrings erg kort zijn vind ik het niet fijn om die stukjes uit te schuiven. Ik heb liever een stevige zitting waar ik goed op mijn billen kan zitten dan dat het totale gewicht over de gehele lengte van de stoel moet verdelen. Dat zit voor mij niet lekker..

Logisch. Bovendien heb je dan ook geen probleem met het afknellen van de bloedsomloop.
Overigens hebben de Seat stoelen een vervelende onhebbelijkheid, je schuift er op den duur steeds wat onderuit. Dus steeds weer verzitten, lastig en onrustig. Er is geen mogelijkheid om de hellingshoek in te stellen. Ga er niets meer aan doen met hoezen of zo (zie FB).

Mogguh :) de Beemer heeft prima standaard stoelen, wel kan ik de lende steun en rugsteun oppompen. Dat is echt een uitkomst. De Mégane heeft dat ook, maar deze kan minder hard. Dat vind ik onprettig ivm. veel lage rugpijn als in dezelfde houding zit. In de 7 leg ik een hard kussentje tegen de rugleuning voor mijn onderrug.
Zoveel zitten wij niet op de weg, dus dan stoort het minder dan wanneer je veel/vaak of lang in de auto zit.

Afgelopen weekend met 3 vriendinnen van Lize en ouders/broertjes/zusjes naar de Efteling geweest, het weer viel gelukkig 100% mee.. weinig regen tot 15.30 en het was lekker rustig :) na 15.30 werd het slechter weer, maar veel binnenattracties gedaan. :) om 19.50 liepen we het park uit dus dat was ene prima dagje zo :)

wij waren ook weekendje weg naar spier (drente) met mijn vrienden, 8 stellen (dus 16 volwassenen en een hele berg aan kinderen) :} wat een chaos, druk, maar ook gezellig.

om 5 uur in de morgen gingen de laatsten naar boven, werd het bier en bordspellen opgeruimd en kwamen de eerste kleintjes al weer naar beneden :}

Nu nog dagje vrij, beetje bijkomen. Man wat zat de laguna weer vol. moet maar weer zien hoe we dat volgend jaar weer gaan doen met een 2e. Volgens mij nemen we gewoon te veel mee.

Het weer viel zaterdag inderdaad reuze mee ook waar wij zaten, gisteren heeft het volgens mij de hele dag door geregend. Goed voor de tuin zullen we maar zeggen

B Real zei:
AGR is ook maar een labeltje hè. Zit uiteraard wel iets van certificering aan vast, maar het is niet zo dat andere stoelen belabberd zitten.
Sterker nog, ik heb AGR stoelen maar ze zitten echt niet stukken beter als de Focus die ik had of zelfs de Leon. De Clio was wel beduidend minder overigens.
Ook in de auto's van vrienden (o.a. **, Skoda, Audi, Volvo, Renault) heb ik niet het idee dat die stoelen heel erg veel minder zitten.

Voor mij dus niet echt een must om te hebben in een volgende auto, als de stoelen maar voldoende instelmogelijkheden heeft.
Normaal reageer ik niet echt in dit topic, maar werd getriggerd door de AGR stoelen (ik heb ze ook in mijn Insignia). Ze zitten inderdaad prima, maar ik heb me een keer wat verdiept in het AGR certificaat (vooral om mijn schoonouders duidelijk te maken dat dat niet zaligmakend is).
Wat ik heb begrepen is dat een stoel een AGR label kan krijgen als het op (ik dacht) 7 manieren te verstellen is. Het zegt dus niets over het werkelijke comfort. Wat ik bij mijn Insigna bijvoorbeeld vreemd vind is dat de rugleuning niet traploos instelbaar is, maar een aantal vaste standen heeft.

Als ik de stoelen vergelijk met vorige auto's, zit er weinig verschil tussen de stoelen van een Volvo S60/S70 en de Insignia.

@EVV: ben het met je eens. Uiteraard zit de stoel beter dan de standaard stoel, die overigens ook prima is, maar imo hangt er een groot marketingapparaat aan die stoel..

EVV heeft inderdaad gelijk, je moet aan bepaalde criteria voldoen. Het zegt niets over de mate van comfort (dat is immers voor iedereen anders), maar wel iets over de uitgebreide verstelmogelijkheden. De stoelen van opel voldoen blijkbaar aan die AGR "eisen" en krijgt dat label. Veel andere merken voldoen aan die zelfde eisen maar willen niet dat label voeren. Sterker nog, het zou mij niets verbazen als Opel exclusief dat label mag voeren. Maar zoals gezegd het zijn prima stoelen, maar de concurrentie bied dat (optioneel) ook.

Labeltje doet me ook niet zoveel maar ze zitten gewoon heerlijk. Stuk beter dan de standaard Astra J stoelen.
Veel stoelen hebben mij vaak een te korte zitting of te korte rugleuning waardoor ik gegeven moment kramp krijg in achterzijde bovenbeen.

Maar er zijn vele merken die tegenwoordig zoiets hebben en veel merken noemen het "comfortstoelen".

Mogguh. Er zijn er inderdaad weinig die het AGR label gebruiken. Het is wel iets waar ik naar zou kijken.

@boerenprotesten: iemand nog wat van meegekregen? Ik rij precies de andere kant op, maar kwam er honderden tegen op de provinciale weg bij ons. Indrukwekkend!

Weet wel dat er veel vanuit hier die kant op zijn gegaan, hier geen last :}

B had wel afspraken ergens in het westen van het land. Toen we aan het ontbijt zaten en ze zat haar route te checken kwam ze al tot de conclusie dat ze al weg had moeten gaan als ze nog op tijd had willen komen, meer dan het dubbele van haar geplande reistijd. Nu afspraak maar afgezegd.

Vind overigens de snelweg blokkeren of heel langzaam rijden met de trekker over de snelweg niet de juiste manier, kweek je geen sympathie mee bij anderen. Maar vind het wel heel goed dat ze naar Den Haag gaan. Ben benieuwd hoeveel trekkers ze Den Haag in krijgen :}

Mogguh!!

@ AGR: Ik meen dat Peugeot het nu ook heeft in zijn auto's, opzich niet heel verrassend natuurlijk. Maargoed, we slaan helaas tegenwoordig helemaal door met labels.
Ze zijn er allemaal om iets te verduidelijken voor de consument, maar men weet totaal niet waar het voor staat....dus de meeste labels missen hun doel.

@ Boerenprotest: Ik snap dat de boeren willen protesteren. Echter als je het rieël ziet, dan moest men de tracktoren op de snelweg inderdaad verbieden. Allereerst omdat ze daar gewoonweg niet mogen rijden. Anderzijds ook omdat ze anderen buitenproportioneel hinderen in het dagelijks leven.
Als iedereen die wil protesteren maar langzaam gaat rijden op de snelweg om hun protest kracht bij te zetten, dan zal deze uitzonderlijke situatie een standaard worden. En dat moeten we volgens mij allemaal willen voorkomen. Want ook de boeren willen graag dat de melk op tijd bij hen wordt opgehaald en het voer op tijd wordt geleverd.

Wat mij betreft gingen ze allemaal naar Denhaag om te protesteren, alleen dan per auto, bus of OV.

Bedankt voor de leuke reacties op FB van de koplampen van de astra. Ze stralen nu weer als nooit tevoren, en dat met 1,5 uurtje werk.
De cabrio staat nu bij m'n ouders. Binnenkort maar een keer wassen en dan gaat ie eind november in de winterstalling.

Tractoren zijn hier vannacht al vertrokken..anders zijn ze niet op tijd in The Haque..:}

Heerenveen was een verzamelpunt dus ben er blij om. Momenteel bijna elke dag al ellende op de snelweg ivm ongevallen.

Ik heb op de snelweg geen tractor gezien, alleen binnendoor. Maar probeer maar eens binnendoor naar Den Haag te rijden, dat is echt lastig! Best bizar dat dat zo lastig is. Een rivier over zonder de snelweg te gebruiken bijvoorbeeld; ook haast niet te doen.

@Ruud: die koplampen haalt de uitstraling van de hele auto omhoog, wat een verschil!

Mogguh!

Zow, wat een regen gisteren. Geen wonder dat er zoveer boeren met hun tracktor op de NL wegen reden......op 't land hadden ze die dag niks te zoeken:}
In mijn regenmeter is in ieder geval meer als 40mm gekomen in één dag.

Gisteravond zou het volgens buienradar tussen 18.15-19.00 droog zijn bij ons. Dus de hardloopschoenen aan gedaan voor een rondje. Halverwege de 10km die ik normaal loop begon het flink te regenen. Goede temperatuur, weinig wind en veel regen......dan is het echt héérlijk lopen. Dus ondanks dat ik compleet verregend thuis kwam waren die laatste kilometers echt genieten!! Mooi in ieder geval voor de natuur dat het grondwatertekort weer ietsjes in aangevuld, juist bij ons in Twente/Achterhoek was nog het meeste tekort.
Ik hoorde dat men bij Rob in de buurt het stoomgemaal zelfs al weer aan moet zetten in verband met overtollig water. Hoe het in een klein land kan verschillen.

Zow, weer een elektrische auto bij ons op de parking, een Tesla 3.
Dus nu 2x Tesla S, 1x Tesla 3, 1x I-pace, 1x Leaf en 1x Passat GTE.
Wat dat betreft zijn we wel groen bezig. :}

Ik zag gisteravond echt een zwarte lucht hangen. Op weg naar Alphen a/d Rijn had ik wel regen, maar nog niet heel idioot. Daar regende het de avond wel hard, en op de terugweg ook regen. Veel plassen overal, dus het heeft goed doorgeregend. Maar iets meer naar het noorden, rond Amsterdam, kreeg men echt de volle laag. De laatste dagen inderdaad veel regen, mijn regenmeter staat ook vol. Zaterdag leeg gegooid.

Astra F zei:
Zow, weer een elektrische auto bij ons op de parking, een Tesla 3.
Dus nu 2x Tesla S, 1x Tesla 3, 1x I-pace, 1x Leaf en 1x Passat GTE.
Wat dat betreft zijn we wel groen bezig. :}
Dat hangt af van wat er nog meer staat ;)
Hier voor kantoor een zooitje eGolfs, twee eTrons en een hele bups aan GTE's. Over ruim een jaar een hele verzameling ID's.

De Model 3 is wel echt een bizar succes; wát een verkoopaantallen!

Yeps, model 3 doet het goed. Is ook logisch, gezien het financiële voordeel.
Grappig is ook dat de Model 3 in NL fors duurder is als in Duitsland, komt gewoon omdat ze in NL kunnen vragen wat ze willen.....we bestellen hem massaal.

En ook komend jaar zal hij het nog goed doen, gezien de ID3 pas eind 2020 leverbaar zal zijn.
En ja, bijtelling gaat naar 8%. Maar is altijd nog beter als 22%.

Dat hangt af van wat er nog meer staat
't is maar hoe je 't bekijkt. Ipv de Tesla 3 had er ook een diesel slurpende A4 kunnen staan;)
Maar verder valt 't mee. 2x een Vivaro A2 CDTI, Transporter T6, Caddy van 3 generaties terug...ohjah, en nog een Kia Sorento CDTI van 2-3 jaar oud.

Denk dat 1 vivaro komend jaar het veld gaat ruimen, als we de huisvesting op orde hebben op onze hoofdlocatie.
Één variant zal denk ik blijven voor incidenteel transport tussen de vestigingen. Daarvoor is het niet lonend een EV te hebben.
En de oude caddy zal er komend jaar ook uit gaan.

Daarnaast zijn onze heftrucks allemaal elektrisch. Rijden er 45 elektrische tranport-tafels door ons bedrijf en 90 elektrische transport-trekkers.
Wat dan nog op diesel rijdt zijn enkele landbouwvoertuigen. Dat zal voorlopig ook wel zo blijven.:)

In onze buurt zijn er diverse mensen die een nieuwe electrische leasert hebben uitgezocht maar er nog een extra auto bijgekocht hebben en nu soms tot wel drie auto's voor de deur hebben staan.

Een buurman heeft zijn lease 308 SW vervangen door een Ioniq. Had al een 108 voor de deur en heeft er prive ook nog een 308SW bijgekocht...
Weer een andere buurman heeft zijn lease DS5 ingeruild voor een Ampera-e en heeft er nog een XC90 D5 en een cabrio bijgekocht..;)

Hoezo duurzaam..8-)

Dat zie ik hier dan weer niet, wel meer EV maar niet meer auto's. sowieso in de straat is er maar 1 EV, de rest zijn geen lease auto's op een Polo na. de vader van een vriendje van Lize heeft een Tesla model 3 nu, en die bevalt hem uitstekend. hiervoor een 308SW. Maar privé had hij hem nooit gekocht zei hij er ook bij .

Mijn buurman heeft nu een Niro EV, maar heeft geen laadpaal. Overbuurvrouw een 2 Active Tourer PHEV, wel een laadpaal.
Als ik een EV zou rijden, zou ik ook een gewone auto ernaast willen maar waarschijnlijk al snel tot de conclusie komen dat dat niet nodig is. Heb ik een trekhaak nodig, dan leen ik wel een auto van m'n ouders.

Terug
Bovenaan