Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Dat is idd schrikken zeg! Sterkte en een fijne vakantie.

Hier een gekke week achter de rug, laatste voor de vakantie.
1 ik zou 2,5 week geleden mijn MTB wel even voorzien van nieuwe lagers. Had ik de verkeerde onderdelen besteld, dus kon een week extra wachten op mijn bestelling. Al met al heeft m’n fiets 2 weken uit mekaar gelegen en is een groot deel van mijn vrije tijd hierin gaan zitten, inclusief poetsen en renoveren.
2 ineens werd het heel druk op mijn werk, echt vechten tegen de bierkaai.
3 dochterlief hield woensdagmiddag alvast haar kinderfeestje, dus uit de drukte van mijn werk ineens een middag in de drukte van allemaal 8 jarige meiden te stappen. Gekkenhuis *-)
4 zoonlief had ook nog een ‘kinder’-feestje tegoed, hij is in de winter jarig maar dan is er niet veel aan. Dus moest het vanmiddag, met een stel beginnende pubers wezen bowlen en friet eten..
5 mijn telefoon viel zondag tot overmaat van ramp in 1000 stukjes. Dus elk moment dat ik naar klanten kon, snel langs de repairshop die alleen open is als ik aan het werk ben. Blijkt de reparatie niet goed gegaan, het scherm liep na 4 sec telkens vast. Vet irritant als je veel scrollt. Dus weer tussen alle bedrijven door terug naar de shop voor garantieherstel.
6 dinsdagavond schoolmusical en afscheidsavond gehad voor de basisschool van HPv2, dus op tijd thuis zijn!
7 donderdag waren we 17 jaar getrouwd, snel bloemen halen na werktijd en die avond lekker vieren met een BBQ
8 zondag in de vroegte gaan we op vakantie, dus moet morgen de auto nog reisklaar maken en alles inpakken
9 morgenvroeg heb ik dan misschien wel een uurtje of 2 tijd om te mtb’en, vanaf 7 uur denk ik ;) ontspannen noemen ze dat :}

Zo, alle 9 punten zijn nu afgerond/gedaan/gefietst :) we zijn er klaar voor om op vakantie te gaan.. :-D
Wekker staat om een uurtje of 3, denk dat we om 4 uur gaan rijden...

Zo Fer, jij hebt wel even tijd nodig om uit te rusten! :D

Vanochtend even een rondje gereden in een Mini Clubman John Cooper Works. Wat een leuk speelgoed zeg! (tu)
Verder vandaag verder gegaan met de carport. Bijna klaar!

Barri zei:
Vandaag een rondje om het Markermeer gefietst. Daar ben ik niet echt voor gemaakt. Ben gesloopt!
Waarom denk je dat er auto's zijn gemaakt? 8-)
Kortom moedig, maar wel een beetje dom :}

Hier ook 2 collega's die wel eens rondje ijsselmeer doen *-) bij de gedachte word ik al moe. Volgend jaar gaan ze om een van de grootste meren van zweden rijden. Iets van 300+ km. Maar wel dapper berri! Fietsen beperk ik tot hier in het dorp of een keer naar de kroeg of verjaardag plaat verderop.

Fijne vakantie Fer!

Fijne vakantie Ferdinand! (tu)

@ Berry, op welk moment leek zo'n rondje fietsen wél een goed idee? :}

Hier een bijzonder fenomeen. Ik ben werkelijk stront verkouden. Zo vanuit het niets en dus middenin de zomer *-)

Mogguh!

rondje markermeer..zo'n 170 km zag ik? Netjes! Nog effe trainen en je kunt ook aan de Elfstedenfietstocht meedoen volgend jaar!

Hier is de rust wat weergekeerd..onze dochter is weer op schik. Nu structurele maatregelen genomen en hopen dat het nu goed blijft gaan.

Vant weekend spontaan besloten om onze zijgevel van 12 meter hoog te gaan schilderen. We zouden het eerst uitbesteden maar dat geld gebruik ik liever voor ander zaken..nu ben ik met drie blikken verf, paar kwasten en wat eigen tijd klaar.
Rolsteiger van buurman geleend, vrijdag boel schoon gemaakt, zaterdag boel geschuurd en stukje geschilderd en de komende tijd de rest gaan schilderen.
Vrouwlief past ondertussen wat op de dochter en kan ik mooi bezig.

@ fer: je bent al onderweg maar toch nog een fijne vakantie!

Mogguh!

Afgelopen weekend even op familiebezoek in België geweest en de Punto heeft dat ritje weer uitstekend gedaan. Maar al die caravans en campers op de weg...wat een verschrikking is dat. (td)

Nog even in de nieuwe Panamera van mijn neef/nicht mogen zitten; rijden lukte qua tijd helaas niet...
Prachtig interieur en de nieuwe achterkant ziet er toch ook wel gaaf uit.
Vooral bijzonder om die moderne techniek te zien; op foto's/filmpjes zie je altijd wel al de instellingen en grote schermen maar in het echt is het toch wel heel indrukwekkend. En dan niet alleen nachtzicht en verlichtingskleur van je interieur instellen maar bijvoorbeeld ook alle vertrek/aankomsttijden van het dichtstbijzijnde vliegveld oproepen.
En dan hebben de achterpassagiers ook nog zo'n scherm waarmee van alles bediend kan worden *-)

@ Fer: zo, dat was een flinke waslijst :D Nu in elk geval lekker op vakantie: geniet er van!

Daar is niemand voor gemaakt. Mafketel. grinning smiley
:} Maareh, knap hoor Berrybar!

Heb je teveel in de airco gezeten Richard?

Rondje Markermeer was 150km. We hadden het met collega's al jaren over een rondje IJsselmeer, maar ik ben blij dat we nu dit rondje gedaan hebben. Was me lang zat! En het waaide toch ook harder dan voorspeld. Heb echt weer ff nodig om op te knappen :)
Ben sinds dit jaar wel iets meer aan het fietsen, heerlijk is dat.

@Rob: lekker bezig met het schilderwerk. Is inderdaad prima zelf te doen. Heb je er ook meer voldoening van :)

Ik vind het ook niet erg om te doen. Het is alleen wat meer plannen nu; kan alleen aan de slag als vrouwlief op dochter past en/of dochter slaapt.
maar als ik denk wat ik ermee bespaar door het zelf te doen dan heb ik dat er graag voor over..;)

@ Gerwin, de Duitse merken hebben dat érg goed voor elkaar inderdaad. Kan me voorstellen dat het indrukwekkend is.
Je kunt idd ook goed merken dat de vakantie begonnen is, woon/werk route is lekker rustig maar in het weekend schiet het allemaal totaal niet op door het vakantie verkeer. Gelukkig hebben wij geen lange ritten op de planning staan de komende tijd.

@ Rob, als het schilderwerk een beetje goed bereikbaar is dan is het goed zelf te doen inderdaad. Kost alleen wel veel vrije tijd, maar in deze tijd van het jaar kun je qua temperatuur en licht nog wel het een en ander doen 's avonds.

Ik ben ook nog even aan het klussen geweest afgelopen weekend. We wisten bij aanschaf van de woning al dat de kitrand van de douche te wensen overliet, die vervangen stond dus nog op de to-do lijst. Afgelopen vrijdag hadden we ineens een vochtplek op het plafond beneden, mooi stom dat ik dat dus niet eerder gedaan heb.
Kitrand er dus uitgehaald, top middeltje van mijn schoonvader gekregen waardoor het goed te doen was. Schoonvader heeft alles grondig afgekit dus het is weer waterdicht en ziet er ook gelijk weer een stuk netter uit.
Plek aan het plafond is gelukkig ook al weer weggetrokken. Plafond wordt sowieso nog gesauced, dus we zien er niets van terug :)

Heb je teveel in de airco gezeten Richard?

Kan het me niet voorstellen. Aan de ene kant niet omdat ik daar eigenlijk nooit last van heb en aan de andere kant was het vorige week zo warm niet en heeft de airco op kantoor niet/nauwelijks aan gestaan. Plus dat ik er zaterdagochtend zo ineens mee wakker werd *-)
Ach, gaat wel weer over maar slapen is zo verrot als alles zo vol zit.

Kitrand er dus uitgehaald, top middeltje van mijn schoonvader gekregen waardoor het goed te doen was.

Wat voor middeltje is dat? Ik moet de kit er ook geregeld uithalen. Ondanks dat het speciale anti schimmelkit is. Pokkewerk altijd.

rjthefrisian zei:
Kitrand er dus uitgehaald, top middeltje van mijn schoonvader gekregen waardoor het goed te doen was.

Wat voor middeltje is dat? Ik moet de kit er ook geregeld uithalen. Ondanks dat het speciale anti schimmelkit is. Pokkewerk altijd.

DEZE
Je moet even Googlen of je dit als particulier ergens kunt kopen. Werkt in elk geval top!
Ik heb eerst de meeste kit weggesneden met een stanley mes en er zoveel mogelijk uit gepeuterd met m'n vingers en een klein plamuurmes. Vervolgens de rest ingespoten met dit goedje en je verwijdert de restjes eenvoudig met het plamuurmes.
Het blijft uiteindelijk wel een rotklusje omdat je de grote stukken eruit moet peuteren, maar de restjes (waar ik tegenop zag) waren op deze manier echt heel makkelijk te verwijderen.

Ik had ook nog een doosje kitverwijderaar van Albastine, maar die heb ik niet gebruikt. Ik vond deze spuitbus lekker handig en het werkte zo goed dat ik de verpakking van Albastine niet eens bekeken heb :D

Binnenkort ga ik de tapijttegels van de trap verwijderen en de lijmresten ga ik ook met dit spul te lijf, zal het ook wel goed voor werken.

Het is mij gelukt ik heb een kaartje weten te bemachtigen. (:P)

Beste Ingo,

De Formula 1 keert na 35 jaar terug naar Zandvoort en jij bent erbij! De geschiedenis, magie, actie, show en vele Oranjefans maken het meer dan alleen een race. Met nieuwe helden, nieuwe duels en een vernieuwd circuit is het tijd om opnieuw geschiedenis te schrijven.

Ben jij klaar voor het spektakel? Maak dan je riemen vast voor het ultieme race festival.

Ticket toewijzing
We hebben je originele aanvraag kunnen toewijzen. Hieronder zie je de aan jouw toegewezen tickets:

Tarzan - In Grandstand 2 - Passe Partout - Gold

Maar allemachtig wat is het duur. En wat ik ook echt minder fijn vind, ik moet het betalen binnen 5 dagen. Ook raar dat je nog niet de datum weet, of een ticket krijgt dat komt pas in een later stadium. Maar goed ik volg al 30 jaar de races en het werd tijd om het eens in het echt te gaan bekijken. Ik vond het altijd veel te duur, maar de gelegenheid is zo uniek dat ik het deze keer niet aan mij voorbij wou laten gaan.

Mooi dat het gelukt is, Ingo. Zag dat het Gerard ook gelukt is.

Ik vind formule 1 aardig maar heb het geld er niet voor over en heb al helemaal geen zin om mij naar een volgestroopt Zandvoort te begeven. Dat wordt volgens mij een grote chaos.

Gefeliciteerd Ingo!

Ik ben ook groot F1 fan, maar heb mij om diverse redenen niet ingeschreven. Wel van plan volgend jaar misschien de GP van Oostenrijk te bezoeken. Zal qua reistijd ook weinig schelen t.o.v. Zandvoort :P

Bizar..bijna 40 graden in Nederland..en merk er hier weinig van door de airco..ga zo naar huis en dan zal de klap wel komen. Thuis maar lekker is het zwembad van de dochter duiken..:)

Wat ik wel merk is dat veel bestellingen die ik geplaatst heb /opdrachten die ik uitgezet heb, wat langer op zich laten wachten dan normaal.
Vandaag zouden de nieuwe banden onder de C3 gezet worden; bedrijf belde of het vrijdag ook kan. Ook mijn internetbestellingen duren langer dan normaal.
Heb ik overigens alle resect voor. Het lijkt me ook bloedjeheet om zonder airco ergens te werken.

Mijn vrouw moest vandaag ook werken in de C3 zonder airco..de airco werkt erg slecht en we denken dat de koudevloeistof onder niveau is..besloten om hem dan maar even helemaal uit te schakelen om de pomp niet te mollen. Maandag gaat ie voor een beurt en apk.

Hier is gisteravond weer een ernstig ongeluk met een tesla gebeurd. Vol achterop en onder een vrachtauto gereden. Hele bovenkant van de tesla is weg en bestuurder ernstig gewond. Er wordt nog onderzocht of het door de autopilot komt.

Hoe krijg je het voor elkaar...

Balen van de airco in de C3 trouwens, die zal je met deze dagen echt hard missen!

Hier is het gewoon koud op kantoor :D

Had bij de laguna achterste raampjes heel iets op een kier gezet maar de zonneschermen wel dicht. Dak op kantelstand gezet zodat de hele erge warmte naar boven kant ontsnappen en van het achterste glaspaneel in het dak het scherm dicht gedaan. Zo viel het nog mee met instappen in de auto. Met starten airco vol aan en na 1 km de luchtstroom op binnen circulatie gezet en achterste ramen dicht. Zo werd het vrij snel heel koel in de auto (tu)

De airco van de Up is gewoon vrij licht uitgevoerd en je merkt dat die duidelijk niet de capaciteit heeft om de auto snel af te laten koelen, zelfs niet met volle bak aan.

Thuis is het nog prima te doen. Gisterenmiddag op de pappadag wel hele middag in de kelder gespeeld. Tent op gezet en een soort van parcours voor zijn loopvliegtuig. Heerlijk vermaakt met 20 graden

Dolgelukkig dat de wagen hier op werk in een (betaalde) parkeergarage staat, lekker fris om in te stappen.
En dat witte lederen interieur is met dit weer ook een verademing.
Airco op kantoor op 20, airco in de auto op 20.

Deze nacht tot vrijwel middernacht op het strand van Cadzand gelegen,
dan toch maar naar huisje getrokken waar het alles bij mekaar relatief fris was om te slapen.
Daar deze morgen vertrokken met 20 graden, bij aankomst in Gent was het al 25 graden...

Ik heb foto's gezien van dat ongeluk, zag er niet best uit. Bestuurder leeft nog, maar het zag er niet best uit voor hem heb ik gelezen :(

De airco van de Up is gewoon vrij licht uitgevoerd en je merkt dat die duidelijk niet de capaciteit heeft om de auto snel af te laten koelen, zelfs niet met volle bak aan.
Waarschijnlijk wordt de airco wel kouder als je op de snelweg rijdt/meer toeren maakt :D
Had ik in mijn Clio ook. Op hele koude winterdagen werd het warm, maar nooit écht warm als ik met 80 achter een vrachtwagen reed. Als ik dan invoegde op de snelweg voelde ik de kachel warmer worden. Zelfde verhaal voor de airco op warme dagen :D

Hier op kantoor is het ook goed te doen. We zitten wel op de bovenste verdieping onder het platte dak, maar gisteren rond 15.00 merkte je pas dat de airco het lastig kreeg. Goed vol te houden al met al. Auto staat wel vol in de zon en daar is weinig aan te veranderen, maar dat is ook te overzien de airco krijgt het snel aangenaam en vervolgens koud :).
Thuis houden we alles dicht en was het gisteren 23,5, ook niet slecht. Slapen doen we fijn in de airco, echt ontzettend blij mee B)

Wat mij gisteren het meest verbaasde is dat het om 21.30 nog gewoon 35 graden was volgens de auto en buitenmeter thuis *-)

Ach waar maken we ons druk om..een warme auto op de parkeerplaats...:}

Ik denk dat andere mensen het veel zwaarder hebben......

Mijn vrouw moet in uniform met bijna 40 graden oudjes uit bed hijsen, onder de douche zetten en steunkousen aantrekken.
En dan zijn er beroepen die het nog veel zwaarder hebben zoals dakdekkers, stratenmakers, enz..

Klopt hoor. Die in de Astra werkt ook perfect. In de Citroen doet hij het u nauwelijks maar daarvoor had ie ook erg veel moeite om de auto koel te houden. Zeker met de zon vol op het Zenith raam.

Mogguh!

Hier op het werk sinds een paar weken luchtkoeling (geen airco dus) maar dat werkt verrassend goed! We kunnen nu nog steeds behaaglijk binnen zitten (vroegah liep de temperatuur gauw op tot ruim boven de 25 graden)
Thuis is het 27,5 graad binnen: de zon staat de hele dag vol op de zijgevel van het huis, dus tja: dat warmt wel op...

De airco in de Punto werkt gelukkig prima: na een paar kilometer is het heerlijk koel in de auto en kan de ventilator op standje 'rustig'.

Maar wat Rob zegt: er zijn beroepen die het nu echt zwaar hebben.... respect daarvoor!

Mijn auto zetik op werk onderin de lift, dan staat ie onder maaiveld. Lekker koel :)
Airco op kantoor is er aan onze kant gisteren mee gestopt. Ze zijn het kantoor namelijk aan het verbouwen. Aan de andere kant, bij de vergaderzalen, is het heerlijk! Zit daarom ook maar gewoon in een t shirtje vandaag.
Maar mag niet klagen, M werkt in een oververhit verzorgingshuis....

Mijn kantoor zit onder een plat dak. Maar in een ruimte van zo'n 125 m2 3 aircounits in het plafond. Er staat er maar 1 aan, genoeg om alles op 23 gr. te zetten.

Ik hoor het al, van de mensen hier mag niemand echt klagen wat ik tot tot nu toe hoor :}

Reed gisteren wel langs wegwerkzaamheden rond het middaguur, al die mensen aan het werk boven het hete asfalt, waarvan enkelen ook nog met blote barst. Weten die mensen niet hoe enorm slecht dat voor je huid is? Hoe warm het ook is, zou er altijd wel iets op aan trekken, alleen al om de zonkracht wat tegen te houden. Respect hoor. gelukkig is het niet benauwd, gewoon rustig aan doen (tu)
Waarschijnlijk wordt de airco wel kouder als je op de snelweg rijdt/meer toeren maakt

Zou kunnen, geen idee eigenlijk hoe dat gaat. De warmte komt bij zulke auto's van de motor en meer toeren betekend meer warmte capaciteit. maar of de aircopomp ook daadwerkelijk betere capaciteit heeft met hogere toerentallen dan lagere toerentallen weet ik zo niet.

Een dynamo werkt ook niet meer stroom op met meer toeren en stuur word ook niet meer bekrachtigd met hogere toeren *-)

Zo, zojuist maar even het bericht van ene Olivia gerapporteerd... Als het klopt wat er staat / stond was dit verre van auto-gerelateerd.

Airco ? Voldoet in de Insignia prima met ook uitstroomopeningen achterin (tu)

OP mijn werk hebben we geen airco: Mijn kamer met volop zon, de hele dag, en plat dak: ca. 31 graden binnen :O
Ik zit nu op de kamer van een collega met ongeveer 24 graden. Veel beter !

Ik geniet ervan zo gauw ik vrij ben en naar buiten kan !

Volgen jullie de discussie rondom het "incident" bij de Zwarte Cross ? Ik ben het van harte eens met de reactie van Marcel van Roosmalen.

Mogguh!

Als er nu nog wegwerkers met dit weer aan het werk zijn, dan heb ik daar veel respect voor. Staat wel een briesje, maar dat is net een föhn...en dan met die hitte boven het asfalt: zal vast niet onder de 50 graden zijn.

Volgen jullie de discussie rondom het "incident" bij de Zwarte Cross ?
Ik heb het begin meegekregen en toen ben ik afgehaakt. Ik vind er wat van, en daar hou ik het maar bij ;)

In principe toegezegd voor een nieuwe toekomstige huisgenoot... na twee Spaanse verschoppelingen nu eentje ex-Portugal (14 kg - 33 cm).

lord2_orig.jpg

Ik vind het jammer dat zo'n evenement als de Zwarte Cross ook al niet meer buiten de "discriminatie terreur" kan worden gelaten. Als er één evenement/festival is waar werkelijk iedereen plezier heeft en er heeel weinig (misschien wel geen?) incidenten zijn dan is het de ZC. En dat alles voor een bordje met een ludieke slogan, zoals die er vast ook met een knipoog naar andere geloven hangen.

Ben 2x bij de Zwarte Cross geweest. Een dagje, een weekend ga ik niet trekken denk ik :} en het was beide keren ontzettend gemoedelijk en gezellig (tu)
Stukje van Van Rosmalen zal ik dadelijk eens kijken.

@ Peter, gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!
Is het wel een beetje een goed afgerichte hond?

Enige jammer vind ik dat het "ex-portugal" is. De asielen, in elk geval in Nederland, zitten stampvol waarom dan massaal ook nog honden uit het buiten land halen? Ik snap wel dat die het misschien nog veel slechter hebben, maar dichterbij huis zijn ook nog een hoop beestjes die een fijn huis willen.
Anyway, jullie keuze en het beestje zal ongetwijfeld een goed leven hebben bij jullie :) (tu)

B Real zei:
Enige jammer vind ik dat het "ex-portugal" is. De asielen, in elk geval in Nederland, zitten stampvol waarom dan massaal ook nog honden uit het buiten land halen? Ik snap wel dat die het misschien nog veel slechter hebben, maar dichterbij huis zijn ook nog een hoop beestjes die een fijn huis willen.
Anyway, jullie keuze en het beestje zal ongetwijfeld een goed leven hebben bij jullie :) (tu)

Ik volg al enige tijd de Belgische asielen.
Zeker Gent heeft sinds kort een schitterend nieuw asiel (en mijn neefje werkt er als vrijwilliger).
Eerlijk gezegd : deze asielen zitten vol asociale honden, met een knijpreflex of na bijtincident die niet geplaatst worden bij andere honden of bij kleine kinderen.
No way dat ik enig risico wil lopen voor mijn kleindochter!!!
Toegegeven, in België wist ik enkele schattige Duitse herders zitten, maar Hilde heeft geen klik met dat ras.

Dan ga ik liever over naar een buitenlands hondje, waarmee we op foto allebei een klik hebben, en waarvan ik filmpjes heb dat hij - in het buitenlandse asiel - speelt met andere honden en lokale kinderen en zich alles laat welgevallen.

Leuk peter! Mooi beest! Wij krijgen ook gezinsuitbreiding. Twee hollandse dwergoorkonijnen. Groot hok gekocht en ze kunnen dan lekker samen huppelen door onze tuin. Onze dochter is (net als ons) gek op beestjes.

Baal vandaag beetje. Mijn pappadag en zou de gevel voor tweede keer schilderen. Heb het wel kunnen schuren en schoonmaken maar is te warm om te schilderen. Er staat een flinke bries en stuk beter dan gisteren maar nog steeds te warm.

@Peter Leuk model hond is dat! Ikzelf heb helemaal niks met honden maar laat 1 van mijn buren nu precies dat ras van de foto hierboven hebben. In de zomer zit hij vaak op de galerij bij hun voor de voordeur ( die open staat). En ik ben hem langzamerhand gaan aaien. Nu zijn we de grootste vrienden. Als hij me ziet begint hij te piepen en te kwispelen, als hij in de gang zit en hij hoort me lopen komt hij naar buiten gerend. Zijn baasjes zeggen het ook, hij is helemaal weg van je, gelukkig is dat wederzijds. :}

@ Peter. Zoals een weloverwogen keuze (tu)
Ik zou ook absoluut geen hond willen hebben die niet goed met kinderen en/of onvoorspelbaar is.

Wat een heerlijke knotsgekke race hebben we gisteren kunnen zien. Wacky racing. :-D Ik vond het zeer vermakelijk en verheug me op GP Zandvoort 2020. Het was nu even slikken omdat het gisteren echt wel pijn deed om mijn passe partout te moeten betalen. Dat vindt ik trouwens echt wel vreemd dat je binnen 5 dagen moet betalen en dan nog bijna een jaar moet wachten op de levering van je kaartje. Het is tenslotte echt een fors bedrag die je moet overmaken. Ik heb het balletje omhooggegooit wie helpt mij de zomer door. Maar de respons viel zwaar tegen bij vrouwlief en kinderen. 8-)

Ja, hele toffe race!
We moesten eerst op verjaardag, dus ik begon 1,5 uur later met kijken. Gelukkig wel de uitslag/tussenstand kunnen vermijden. Hoop actie, hoop foutjes, hoop chaos en een fijne uitslag natuurlijk :)

Daarnaast dit weekend ons zwembad eindelijk geïnstalleerd. Vullen met de grondwaterpomp ging lekker vlot. Oud bewoner heeft even geholpen met installeren van het filter en zoutwatersysteem. Was nog even stoeien om alles goed werkend te krijgen, maar inmiddels werkt alles. Dus wat ons betreft houdt het mooie weer nog even aan :D

Ik had mij ook ingeschreven met een goede vriend van mij voor zandvoort 2020. Maar helaas zijn wij niet ingeloot. Jammer, temeer omdat je leest dat sommige anderen zich heel vaak hebben ingeschreven en daardoor wel kaartjes over hebben terwijl ze die niet eens willen.

Race half meegekregen, hadden visite. Samenvatting wel terug gezien, was tof!

als we iets meer ruimte hadden wat tuin betreft had ik ook best wel wat meer beesten om het huis willen hebben. Op de opvang van de kleine hebben ze ook ezels, varkens, kipjes, geiten en zo. Hij vind het ook geweldig. Dus we houden het alleen bij onze kater.

Gisterenochtend moest ik nog een kast van marktplaats ophalen uit glanerbrug. Een grensdorpje aan de duitse grens. Dus gelijk maar getankt en wat duitse broodjes gehaald, man wat druk bij tankstation! Stond zeker wel een auto of 15 (allemaal nederlanders) te wachten om te tanken. Maar scheelde toch mooi 17 cent per liter (scheelt bijna 10 euro op een tank) en had de tank vrijwel leeg.

Mogguh!

Heb niks mee gekregen van de formule 1. Was me veel te mooi weer om achter de tv te kruipen.

Maar heb sowieso altijd pech..als ik een wedstrijd kijk is er geen fluit aan; kijk ik niet dan zijn het schitterende races..:)

C3 staat bij de garage voor apk en beurt..werden net al gebeld..alle uitlaatophangpunten moeten gelast worden en de remmen zijn zowel voor als achter bijna op. Dat klopt wel want hij begon slechter te remmen en te piepen.

Zijn vrij prijzige remmen omdat bij deze C3 de remschijven en wiellagers een geheel zijn.
Binnen een week weer 1500 euro lichter (vier nieuwe banden + deze beurt).

Heerlijk die auto's...:}

pff, ja auto's kosten geld, zeker als je redelijk wat rijd. Ik ben met 2 banden, distributieriem, grote beurt en wat andere zaken ook wel weer het nodige kwijt komende tijd.

Heb niks mee gekregen van de formule 1. Was me veel te mooi weer om achter de tv te kruipen.

's ochtends was het best aardig maar in de middag vond ik het buiten echt veel te warm, zelfs in de schaduw. Binnen was het prima te doen hier (tu) Maar ik kijk ook alleen als ik tijd en zin heb. Vaak heb ik ook andere verplichtingen en zie ik het ook niet.

Oef, dat is wel een dure grap Rob. Ook lekker handig van die Fransen om een slijtage deel te combineren met een onderdeel wat doorgaans veel minder vlot slijt of in elk geval doorgaans niet tegelijkertijd op/kapot zijn. *-)

Formule 1 is toch wel een beetje hobby bij mij. Ik mis maar weinig wedstrijden en houdt er qua planning zelfs wel een beetje rekening mee. Gisteren waren we om 16.30 terug van verjaardag, maar ik had het opgenomen en sinds 15u mijn telefoon niet gebruikt en het nieuws op de radio niet aan gehad dus ik wist de uitslag nog niet :D

Oef, dat is wel een dure grap Rob. Ook lekker handig van die Fransen om een slijtage deel te combineren met een onderdeel wat doorgaans veel minder vlot slijt of in elk geval doorgaans niet tegelijkertijd op/kapot zijn.

Ik had er ook nog nooit van gehoord. Nog effe achteraan gebeld omdat mijn vrouw de monteur aan de lijn had maar klonk toch plausibel.

Aan de mensen die F1 niet gezien hebben, als je kan terugkijken en je kan wat tijd vinden, ga er maar lekker voor zitten! Veel beter dan dit wordt het echt niet. (tu)

Ik had er ook nog nooit van gehoord. Nog effe achteraan gebeld omdat mijn vrouw de monteur aan de lijn had maar klonk toch plausibel.

Ja hoor, is heel goed mogelijk. Mijn laguna heeft het ook. Moet zeggen dat de schijfjes reuze mee vallen ondanks het wiellager.

Even snel gecheked bij autodoc. 38 euro p/s voor merkloos
bremco 62,25 per stuk

Bij aziatische auto's heb ik het ook dikwijls gezien

Zit net factuur te bekijken. Remschijven en lagers voor zijn 124,50 per stuk ex btw...twee keer zo duur als de remschijven achter zonder lagers.

Airco is ook onderhouden en bijgevuld.

Maar de auto is keurig gewassen en zelfs gezogen van binnen.

Terug
Bovenaan