Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Barri zei:
Frank, wat bedoel je met de hoogte? Wanneer hangt een koolmonoxide meter te hoog? Ik had 'm eerst onder de ketel liggen, maar heb 'm nu op het schuine dak er boven geschroefd.

CO is zwaarder dan lucht en zakt dus omlaag is de redenering. Er zit een maximale hoogte aan, nog eens even uitzoeken wat dat is.

@Corsa: dat is een heleboel geld, maar ook geen verkeerde auto die Marc heeft uitgezocht. En in zo’n uitvoering relatief waardevast, dat is iets dat over een paar jaar op de tweedehandsmarkt ook nauwelijks vindbaar is. Zeker die dikke motor met automaat. De meeste uitvoeringen zullen toch de lichtere handgeschakelde worden. Maar toch, 28.000 voor een Corsa. Pff.

@Corsa als reiswagen: zonder problemen komen we ook met 4 mensen comfortabel overal. Zelfs met 90 pk lekker op snelwegtempo, alleen maakt hij wat veel herrie. In vergelijking met de Alfa is het verschil in nieuwprijs en tussen segmenten maar beperkt terug te vinden. Ondanks de zalige 1.8 16v ;) ja de stoelen zitten net wat lekkerder en is de auto net wat stiller. De Alfa ligt een stuk beter in de bocht met z’n onafhankelijke wielophanging, de Corsa heeft daarentegen een fatsoenlijk afgerichte regensensor. Kortom, als ik in de Corsa rij denk ik regelmatig: wat een onzin dat we die dikke bak ook hebben staan. En als ik dan weer in de Alfa rij wil ik die echt nog niet kwijt.

Gisteren vrij spontaan bij de Ford dealer gestopt en de nieuwe Focus even bekeken. Geholpen door een stagiair die bijzonder enthousiast was en alle opties en pakketten uit z'n hoofd kende. Wel fijn als je eens een vraag stelt en gelijk antwoord krijgt zonder dat ze het op moeten zoeken :D

Prima auto, maar dat wist ik al van de Focus die ik heb gehad.

Als ST-Line Business te krijgen vanaf 27.960 en dan heb je toch al een aardig complete en sportief ogende auto. De wagon is 1000eu duurder.
Heel stiekem zou ik wel een automaat willen, mits deze beter voldoet als bij Opel, maar dan zit je gelijk aan de 1.5 met 150pk vast en wordt de auto direct 4.000eu duurder. Tja, voor minder geld heb je ook een handgeschakelde 182pk versie (30.710eu).

Vink je nog een paar pakketten aan voor wat must have/nice to have opties en dan kun je voor 30.000eu echt een hele mooie auto rijden.

Ohja, en de Astra is ook weer terug. Ik ben er nu achter dat de auto voorheen veel minder vermogen had en ook niet zo soepel reed. Paar voorbeelden:
- Wegrijden ging prima, iets sportiever wegrijden resulteerde altijd in iets wat leek op een turbogat
- Bij mijn vaste tankstation moet je altijd even opzij kijken terwijl de auto rolt. Teveel snelheid voor de 1e en nét genoeg snelheid voor de 2e versnelling. Gasgeven ging dan altijd niet van harte, de auto moest duidelijk op gang komen. Dat is nu compleet weg.
- Snelheid herpakken op de cruise control gaat nu ook weer een stuk vlotter en uiteraard zelf even versnellen/inhalen ook.

De auto is merkbaar veel vlotter en sleurt er een stuk beter aan. Kortom, ik heb mezelf al zachtjes voor m'n hoofd geslagen dat ik niet eerder gelijk de auto weer bij de dealer heb geparkeerd. Het voelt echt alsof de auto gechipt is en bij wijze van 30 á 40pk extra levert.

Quanta costa? Nieuwe turbo is in elk geval goedkoper als een LED matrix koplamp :}

CO is zwaarder dan lucht en zakt dus omlaag is de redenering. Er zit een maximale hoogte aan, nog eens even uitzoeken wat dat is
Dat verhaal is inderdaad juist, al is het verschil in soortelijk gewicht tussen CO en zuurstof klein. In een ruimte heb je bijna altijd luchtstromen, waardoor in de praktijk CO zich door de ruimte zal verspreiden. Oftewel, het maakt niet heel veel uit of je de CO melder hoog of laag hangt.

Mogguh!

Fijn dat het geholpen heeft, Richard. Focus lijkt mij een hele fijne auto maar heb ook grote moeite met de achterkant. Vind ik zo niet Ford ogen.

Is een BMW 1-serie straks niet wat voor je Richard? Al moet je wel even over dat varkenssnuitje heen stappen en de prijs is niet mals.

Ik heb de 1-serie altijd al mooi gevonden, mooi sportieve auto. Een A-klasse vind ik ook prachtig, maar een leuk aangeklede uitvoering kost gewoon serieus geld. Voor dat geld liever een D-segmenter, bijv. een ** Passat. Ik gok overigens dat dat ook niet tot de leasemogelijkheden behoort, plus dat ik er qua bijtelling ook geen trek in heb.

Nee, ik ga bij de volgende auto weer hetzelfde te werk als bij de huidige. Zoveel mogelijk pk's en luxe voor mijn budget, het merk is daarbij van ondergeschikt belang.

Denk dat je al snel buiten de duitse hoek gaat komen denk ik, zeker luxe extraatjes kosten fors geld.

Ik vind overigens de nieuwe A klasse shooting brake heel erg gaaf! Uitgesproken auto, je krijgt op de verjaardag niet alle handen op elkaar, maar van binnen vind ik hem prachtig, best praktisch zonder dat het een lel van een auto is, maar ook hier die prijs hé... En als echte gezinsauto is hij denk ik net wat te krap, maar dat moet je in real life bekijken denk ik.

Naja, naast pk's en luxe speelt een beetje gevoel ook wel mee natuurlijk. De Astra was in 2016 in de lease gewoon een goede aanbieding en voor mijn budget was het gewoon de beste deal. Wel een beetje prijzig door de 25% bijtelling, maar ach inmiddels zijn de autoprijzen gestegen en is de bijtelling 22%. Ik gok dat ik grofweg een gelijkwaardige auto voor dezelfde bijtelling in euro's kan rijden op dit moment.

Ik ga in elk geval t.z.t. ook de Aziatische merken wel overwegen. Die merken hebben op alle gebieden gewoon stappen gemaakt en zijn vaak nog wel iets aantrekkelijker geprijsd.
En zoals eerder vermeld ga ik eens opperen of een Tesla niet mogelijk is. Bijtelling voor volgend jaar gaat wel stevig omhoog voor een Model 3, maar is daarmee nog steeds aantrekkelijk of misschien heeft een leasemaatschappij nog wel een 2018 model staan t.z.t.

Ohja, blijven dromen hè. Voor hetzelfde geld wordt het iets goedkoops of een auto die toevallig nog staat. We zien het wel :)
Eerst de komende maanden het huis maar eens afronden :)

Mogguh!

Zaterdag met de Punto gereden en goed dat we dat even hebben gedaan.
Het was echt wel een verschil qua rijden: we merkten aan alles dat die auto minder kilometers op de teller had staan. Schakelde fijner, stuurde strakker, motor was stúkken stiller zelfs toen ie nog koud was. Maar 1 onverwacht nadeel: het open dak. Bestuurdersstoel op de laagste stand en ik kwam ik nét niet tegen het dak aan, maar op de bijrijdersstoel kon ik niet fatsoenlijk zitten. Dus dat werd 'm niet. Maar toch goed om het ervaren te hebben en ook het gevoel van een frisser model (tu)

Gisteren vrij spontaan bij de Ford dealer gestopt en de nieuwe Focus even bekeken.
Zwager mocht een leaser uitzoeken en is ook voor een Focus gegaan. Volgens mij vrij basic uitgevoerd omdat hij niet krom wilde liggen voor de bijtelling maar ik ben erg benieuwd! Begin langzaam aan het model te wennen; vooral als ST-line in een donkere kleur spreekt het mij wel aan.

En natuurlijk prettig dat je zo netjes wordt geholpen bij een dealer; vooral als het zo'n enthousiaste stagiair is!

Goedemorgen,

een bewogen weekend gehad hier. Vrijdag van 12.00 tot 01.00 bij de GTC Rally, Nacht van Achtmaal geweest :) Heerlijk op ene paar goede punten de rally kunnen kijken, lekkere actie en dikke kanonnen :) Zaterdag naar Breda Airport geweest, waar het GTC Rally festival plaatsvond. Deels rally, deels auto event waarbij heel veel dik dikke auto's aanwezig waren, weinig opsmuk, gewoon R32, OPC, RS, AMG, M Series en veel Porsche, Ferrari en Lamborghini, zelfs nog een clubje Kitcars :) Ik was met de fiets, want het is letterlijk 4 km ofzo. Lekkere actie op de vliegstrip waar ze een mooie proef hadden opgesteld, top dagje!

Gisteren naar Burgers Zoo in Arnhem geweest met mijn ouders en zusje en haar vriend. Was erg leuk, mooi park en buiten de dieren ook genoeg te doen voor de kids om de speeltuinen te ontdekken. Was echt een top weekend!

Nee, ik ga bij de volgende auto weer hetzelfde te werk als bij de huidige. Zoveel mogelijk pk's en luxe voor mijn budget, het merk is daarbij van ondergeschikt belang.

Snap ik heel goed, hoor. (tu)

Ik vind overigens de nieuwe A klasse shooting brake heel erg gaaf!

Nog niet gezien. Wel de gewone A klasse nu paar keer. Mercedes en BMW blijven maar moeite houden met ontwerpen van hun compacte auto's. Ook de nieuwe A klasse valt beetje in het niet bij de rest van het wel mooie gamma.

aterdag met de Punto gereden en goed dat we dat even hebben gedaan.
Het was echt wel een verschil qua rijden: we merkten aan alles dat die auto minder kilometers op de teller had staan. Schakelde fijner, stuurde strakker, motor was stúkken stiller zelfs toen ie nog koud was. Maar 1 onverwacht nadeel: het open dak. Bestuurdersstoel op de laagste stand en ik kwam ik nét niet tegen het dak aan, maar op de bijrijdersstoel kon ik niet fatsoenlijk zitten. Dus dat werd 'm niet. Maar toch goed om het ervaren te hebben en ook het gevoel van een frisser model

Goed dat je dat ervaren hebt! Ik zit in veel auto's met panoramadak of open dak ook vaak met mijn kop tegen het dak. das geen prettig gevoel.

isteren naar Burgers Zoo in Arnhem geweest met mijn ouders en zusje en haar vriend. Was erg leuk, mooi park en buiten de dieren ook genoeg te doen voor de kids om de speeltuinen te ontdekken.

Zijn we in onze vakantie geweest. Blijft de mooiste dierentuin van Nederland. Die nieuwe mangrove is ook schitterend!

Goed dat je dat ervaren hebt! Ik zit in veel auto's met panoramadak of open dak ook vaak met mijn kop tegen het dak. das geen prettig gevoel.

In het A of B segment zal dat mogelijk wel zo zijn. In het C segment ken ik weinig auto's die dat probleem kennen denk ik, zeker niet op de voorste stoelen. Ik vind wel vaak bij panoramadaken dat je op de achterste zitrij soms wat ongelukkig uit komt met hoofdruimte. Bij de laguna heb ik daar totaal geen last van. Nu is er ook wel een verschil in panoramadaken. Laguna heeft gewoon 2 glasplaten waarvan de voorste via de buitenzijde over de ander schuift en heb ik als volwassene zowel voor als achterin geen last van. De Meriva van mijn ouders is 2 grote plaat die niet open kan en gaat ook totaal niet ten koste van de ruimte.

B Real zei:
En zoals eerder vermeld ga ik eens opperen of een Tesla niet mogelijk is. Bijtelling voor volgend jaar gaat wel stevig omhoog voor een Model 3, maar is daarmee nog steeds aantrekkelijk of misschien heeft een leasemaatschappij nog wel een 2018 model staan t.z.t.
Mijn collega heeft nu een model 3, als je voor acceleratie, vermogen en rijervaring gaat moet je die zeker doen! Chique bak hoor (tu) En natuurlijk nu in de bijtellingom te lachen, maar ook de leaseprijs valt mee en de brandstofkosten zijn ook een heel stuk lager.

De Ka mag ook weer een jaar de weg op. Had een grote beurt en apk afgesproken, nou, dat is een complete renovatie geworden :O
€705 *-)
Nou ja, we hebben er verder nooit wat mee, en het is gelijk het bedrag dat we per jaar reserveren voor onderhoud. Komt mooi uit dus..

Die € 705 klinkt mij ook niet zo duur in de oren hoor, beetje grote beurt alleen is toch al zo 300-350 Euro zonder dat er echt iets kapot is en vervangen moet worden.
Dus met wat slijtage dingen of een reparatie erbij gaat het hard.

Idd valt het mee, maar het is maar een klein autootje waar hooguit 13000 per jaar mee gereden wordt. Dus in verhouding ligt het aan de pittige kant, maar nog steeds binnen de marges..

Mogguh!

@ Tesla Model 3: ik vind het een erg lelijke auto. Maar als leaser: waarom niet? Lage bijtelling en innovatieve techniek, altijd tof om mee te maken!

@ Fer: Is inderdaad wel even slikken zo'n bedrag in 1x! Maar valt al met al nog mee als er van alles is vervangen; ben je er weer een tijdje vanaf ;)

Bij ons is vandaag de 206 aan de beurt....erg benieuwd of er nog bijzonderheden naar voren komen, want het autootje had natuurlijk geen onderhoudshistorie bij aanschaf ;)

700 euro voor een beurt valt nog wel mee, beetje afhankelijk wat ze allemaal gedaan hebben. Als er wat remmerij en of bandjes bij zitten dan zit je daar al zo aan.

De laguna heeft volgend jaar 2 nieuwe banden nodig (niet goedkoop) distributieriem (erg duur!) waterpomp, gelijk dan ook gasklephuis schoonmaken en uitgebreide beurt met bougies en dergelijke. Denk dat ik bij de dealer dan wel richting de 1500 euro ga. Terwijl daar ook nog geen 12.000 per jaar mee word gereden. Dus zal mijn oom al psychisch voorbereiden om dit samen aan te pakken om de kosten iets te drukken. :}

Onderhoud is inderdaad ook erg duur geworden. Ik snap Fer dan ook dat hij het een heel bedrag vind voor zo'n klein wagentje.

Zaterdag heb ik de Cabrio voorzien van een extra 12v aansluiting voor de koelkast. En de electr. verstelbare spiegels werkten niet meer.
Tip van een kameraad om de kogelscharnieren even in te spuiten met WD40 hielp al veel. En de schakelaar ff ingespoten met contactspray, waardoor er weer leven in zit.
Tevens zojuist een nieuwe accu besteld. De huidige is al zwak, ik heb geen zin op vakantie met een lege accu te komen staan.

Ik ben toch blij met 2,5 auto dat ik mijn onderhoud voor een vriendenprijsje kan laten doen, of zelf doe. De 7 is volledig zelf, de 1 serie ook zoveel mogelijk.
De Mégane gaat wel naar de garage, die heb ik gisteren voor een kleine beurt en nieuwe achter remmen weggebracht, Ik had zelf de olie/filter en remmen gehaald, die had ik meegegeven en was prima.. na het betalen van 20,- was het weer in orde :)

Als het onderhoud bij beurtjes en reguliere slijtagedelen blijft is het wel te overzien, met banden/remmen zit je dan al snel op 700 maar blijft toch een bak geld natuurlijk. Of je een beetje goedkoop kunt rijden valt of staat wel met onderhoud wat dat betreft. Als het een paar keer raak is met wat gekke dingen wordt het al snel een dure auto.

Zaterdag heb ik de Cabrio voorzien van een extra 12v aansluiting voor de koelkast.

Blijf het verrassend vinden dat het een 12v aansluiting in de kofferbak bij een station doorgaans standaard is en bij een hatchback/sedan vaak niet eens een optie! Wel ontzettend makkelijk zo'n koelkast.
Wij hebben hem vorig jaar gewoon op de achterbank gezet zodat we er wat makkelijker bij konden en met een lange kabel bij de versnellingspook naar achter, ik had geen zin om daar apart een kabel voor te trekken :D

Bij de cabrio had ik ook 12V aansluiting gemaakt. Koelbox in de achtergordels vast en 12V aansluiting bij middenconsole bij de achter passagiers. Klein beetje werk en groot gemak. Had detijds toch alle interieurdelen los omdat ik alles in kleur liet spuiten.

Laguna heeft gewoon 12V voorin, 12V achterin en idd zoals richard zegt ook nog een 12V in de kofferbak. Dat laatste die je bij de hatchbacks vaak niet, geen idee waarom

Ik weet niet of de Mégane een 12v in de kofferbak heeft, zou ook niet weten waar ik die voor nodig heb. Onze koelbox heeft geen stroom aansluiting.

@ Onderhoud, ja met 4 banden erbij wordt het duur (voor mij gelukkig niet). maar een setje remschijven en blokken voor de BMW heeft me 150,- gekost, in 2 uur zat het eronder. Dat is dan makkelijk verdient. de remblokken van Brembo die nu onder de Mégane zijn gegaan hebben 12,45 gekost.. en als ik het gereedschap in huis gehad zou hebben om de zuiger terug te draaien had ik het zelf gedaan. Zijn toch relatief kleine klusjes.

Dingen zelf doen is ook snel verdiend inderdaad. Een uurtje van de garage kost al snel 60 á 70eu.
Dus "even" bandjes en remmen wisselen kost zomaar 2 á 3 uur, tel uit je winst. Maargoed, dan moet je wel zelf die mogelijkheid en kunde hebben :D

Remmen voorzijde laguna zijn prijzig ivm grootte denk ik. Kwam boven de 500 euro uit bij de garage. En dat waren nog economy parts ook (geen idee wat dat mag inhouden, iets voor oudere auto's in ieder geval)

Zelf maar gedaan, was ik voor 260 euro klaar voor schijven en blokken van een A merk. Ben er wel een hele avond mee bezig, maar heb dan ook alles heel goed schoongemaakt.

36121234244_07ba91eb56_h.jpg

Bij een "apartere" uitvoering zijn de onderdelen direct duurder natuurlijk, setje schijven voor de 130i zullen ook geen 150,- zijn. Maar goed, remmen, olie, bougies, filtertje zijn allemaal vrij simpele dingen.

Nog 3,5 dag werken en dan is het vakantie, Heb er zin in, ze geven mooi weer en ook al gaan we maar een week nu, zal toch goed doen :)

Hier ook bijna vakantie, hp v2 en v3 wilden graag ook voor de vakantie hun verjaardagsfeestjes gevierd hebben dus dat gelijk maar geregeld voor woensdagmiddag en vrijdagmiddag..
HPv2 is in november jarig maar dan is er nooit iets leuks te beleven in die tijd. Je kunt niet naar buiten vanwege slecht weer en donker en zo, dus viert hij het liever in de zomer. Maar nu hij naar de brugklas gaat na de vakantie wilde hij graag nog met z'n klasgenoten op stap. Vraag ik wat hij wil doen: Bowlen :} Ja, dat had ook in november gekund :}

en als ik het gereedschap in huis gehad zou hebben om de zuiger terug te draaien had ik het zelf gedaan. Zijn toch relatief kleine klusjes.
Ik heb een terugdraaisetje voor €30 gekocht in de Signum-tijd. Met de Mondeo al veel gemak van gehad (tu)

Met de Ka waren er een paar dingen aan de hand, remleidingen achter, einddemper rot en 6 lampjes stuk :O en natuurlijk uren, 5,25 uur (á 52,50 ex btw, valt me nog mee)

Ja inderdaad, als ze "on the job" wat tegenkomen kan het al wel oplopen.
Ja terugdraaisetje moet ik ook maar ff aanschaffen.

Leuk dat hij dan voor bowlen kiest ja. :) heerlijk.

Tis handig als je zelf wat aan auto's kunt doen. Maar A) heb ik er weinig verstand van en B ) ik heb er gewoon domweg niet de tijd voor met die huppelende kleine en een vrouw die weekends moet werken.

Wij zijn volledig afhankelijk van garages en lopen aardig leeg op die auto's. Net even vier nieuwe zomerbanden banden voor de C3 besteld..bijna 400 euro inclusief montage. En dan moet ie volgende week nog voor beurt en apk....en in november kan die van mij weer..:)

Een van de vereisten van onze nieuwe woonplek is ook dat één op de fiets kan..:) ben der wel wat klaar mee..;)

Nee, hoor..daar komt vast wel weer een andere bestemming voor...waarschijnlijk zullen we dan ook wat groter en duurder gaan wonen..;)

Pfff...gisteravond weer met onze dochter bij de dokterswacht geweest. Heeft steeds last van obstipatie met als gevolg dat we steeds wat in een cirkeltje komen. verstopt, steetds beetjes ontlasten, open billen, nog meer pijn, tegenhouden en ga zo maar door. Gistermiddag en avond was het voor haar niet meer te harden en maar naar de dokterswacht geweest. Dosis lactulose ophogen en hopen dat het weer vrijkomt.

Maar is slopend voor zowel haar als ons.

:( Sterkte Rob, het is altijd vervelend als die kleintjes iets hebben zeker zoals je zegt, als je in een cirkeltje komt. Hopelijk is het snel over.

Ik hoor al wel dat ik in mijn handen mag klappen met de kosten aan onderhoud/auto's. Ik heb er overigens ook niet veel tijd voor, maar die maak ik. Als Lize op bed ligt, vanaf 19.30.. dan ga ik vaak nog wel even bezig als ik nog energie over heb :)

Gisteren de achterschokbrekers van de kit verder gemonteerd. Had de verkeerde bouten erbij gekregen, te kort, dus die had ik na besteld. Velgen erop, naar buiten gereden maar direct gezien dat ik hem toch wel een cm of 5 moet laten zakken.. Vanavond maar eens even puzzelen.

Ik ken het van mijn nichtje Rob, die had het vanaf de geboorte. Ontzettend sneu en vervelend, ook voor de ouders want die gingen door het slaapgebrek op een gegeven moment echt als zombies door het leven. Inmiddels hebben ze het wat beter onder controle (maar weten ze nog altijd niet wat het precies is), het blijft lastig. Nichtje zelf is áltijd de vrolijkheid zelf geweest. En het allergekste, zodra ze bij mijn schoonouders was was er niets aan de gang.

Sterkte in elk geval! :)

@ Astra, ik rijd nu een kleine week met mijn herboren auto en afgezien van het extra vermogen en het afwezig zijn van een turbogat heb ik ook het idee dat hij een stuk zuiniger is. Heb er nu bijna 2x tanken op zitten, dus het is nog maar een vermoeden. Zou op zich wel logisch zijn, de turbo liep (waarschijnlijk) stroef dus moest de auto een stuk harder werken. Dus ook bij deellast en op de cruise control.

Het gekke is dat bij echt volgas en flink doorhalen het verschil in vermogen eigenlijk weer niet zo groot lijkt. Ook wel weer logisch, want in Duitsland haalde ik de topsnelheid ook in principe wel. en op mijn een mooie, overzichtelijk en rustige bochtencombinatie op mijn woon/werk route haal ik namelijk nauwelijks een hogere snelheid op het korte rechte stukje wat daar in zit

We gaan het zien, ik ben in elk geval weer blij met de auto :)

Ja, hou op...... Ik had dat ding een jaar geleden al direct weer bij de dealer op de dam moeten parkeren.
Maar hij reed an sich goed, met af en toe écht merkbare kuren. Alleen waren de problemen niet goed reproduceerbaar, dus hoe moet ik het dan aan de dealer overbrengen?
Achteraf gezien heeft de auto al veel langer, ook met normaal rijden, al veel minder goed gepresteerd. Maarja, ik wist niet beter en was er al aan gewend blijkbaar.

Wel weer lekker hoor. Gisteren op een N-weg even een rijtje langzaam rijdende auto's inhalen (70 waar je 100 mag). Voor mij een Mini Clubman die haast had, maar kon hem bij het inhalen toch mooi even opdrukken :}
Inhalen doe ik altijd vlot en dus volgas, na het inhalen direct weer gas los want je rijdt dan al stevig te hard. De Mini moest toch laten zien dat hij nog harder durfde en reed door met een snelheid flink boven de Vmax + 50. Even later reed ik weer achter hem omdat er opnieuw een treintje langzaam rijdende auto's voor ons reed :T

Mooi Richard dat je nu weer meer kunt genieten van de auto. Maakt Opel misschien toch nog kans een opvolger te mogen leveren:)

Inhalen doe ik normaal ook vrij vlot, dan is het ook heerlijk om bij de Leaf direct het max. koppel te hebben.
Merkt wel eens dat mensen willen versnellen als je ze in haalt, maar omdat hun normaal eerst turbodruk moeten opbouwen ben ik er dan al langs.B)

Of Opel kans maakt voor een opvolger hangt niet af van de problemen. Ik neem de auto, het merk of de dealer ook niets kwalijk. Het is techniek en daar kan eens iets fout gaan.
De kans waarom de volgende, waarschijnlijk, geen Opel wordt is omdat ik niet 2x hetzelfde wil en de Astra inmiddels weer is ingehaald door andere merken met nieuwe modellen. Ik heb geen zin om weer 4 á 5 jaar tegen hetzelfde stuur/dashboard aan te kijken ook al is er weinig mis mee.

Oh en tot nu toe altijd nog een ander merk gereden :D Honda Civic >> Seat Leon >> Renault Clio >> Ford Focus >> Opel Astra
We zullen zien wat dat de volgende wordt, Ford sluit ik in dat rijtje absoluut niet uit. De rest heeft iets minder kans om een opvolger te leveren :)

Inhalen met een full-electric auto zal idd wel prettig gaan. Ik moet binnenkort toch eens een proefrit gaan maken in een elektrische auto, mijn ervaring gaat op dit moment niet verder dan een stukje in een ** **** GTE.
En sowieso ook eens een auto rijden met adaptive cruise control, daar heb ik stiekem mijn zinnen wel een beetje opgezet voor een volgende auto.

Geinige van elektrische auto's is dat ik ze allemaal als slakken zie rijden. Achter vrachtwagens hangen, niet harder dan 100 op snelweg, enz..en als ze dan eens sprintje maken tegen een benzine of diesel geven ze even flink gas maar dan laten ze hen vaak weer zakken en wordt ie alsnog voorbij geknald door benzine of dieselbroeder die gewoon constant door blijft gaan.

Kwam net uit werk wel een ambu ampera tegen...man..die ging hard...

Ik ken het van mijn nichtje Rob, die had het vanaf de geboorte. Ontzettend sneu en vervelend, ook voor de ouders want die gingen door het slaapgebrek op een gegeven moment echt als zombies door het leven. Inmiddels hebben ze het wat beter onder controle (maar weten ze nog altijd niet wat het precies is), het blijft lastig. Nichtje zelf is áltijd de vrolijkheid zelf geweest. En het allergekste, zodra ze bij mijn schoonouders was was er niets aan de gang.

Sterkte in elk geval

Het begint pas sinds vanmiddag los te komen na de tweede klisma. Gelukkig slaapt ze s nachts redelijk goed maar overdag is het jengelen en huilen en hangen vanwege de kramp en gelukkig was mijn vrouw vrij. Da's slopend. En ik had het op het werk ook nog smoordruk.
Ze krijgt vezels, bruinbrood, drinken, enz...maar komt periodiek weer terug.

Vervelend Rob, sterkte ermee!

Elektrisch rijden: dat zou ik graag willen. Ik zie steeds meer Tesla's Model 3. Niet het mooiste model, maar ik lees er veel goede dingen over. Dat lijkt me toch wel een heel fijne auto!

Mogguh,

@Rob: ach, dat is wel ontzettend vervelend en natuurlijk sneu voor de kleine meid... in mijn omgeving was er ook een kleine met darmklachten. Die moesten stoppen met koemelk en sindsdien gaat het goed. Maarja, daar moet je maar net achter komen.
Sterkte!

Elektrisch rijden: dat zou ik graag willen.
Yep, hier een medestander. Maar helaas zijn alleen Renaults op dit moment (voor mij) betaalbaar, maar zit je aan de accuhuur vast waardoor het een stuk minder interessant is.

Oh en tot nu toe altijd nog een ander merk gereden big smile smiley Honda Civic >> Seat Leon >> Renault Clio >> Ford Focus >> Opel Astra
Ik ook :D Suzi Alto > Renault Mégane > Alfa 147 > Opel Astra > Volvo S70 > Fiat Punto... illuster rijtje ;)

Hier een abrupte eerdere start van de vakantie. Kim was gisteren met Lize en 2 vriendinnen met de kindjes naar de speeltuin in de stad hier. Lang verhaal kort, Lize is in het fiets tunneltje de macht over haar stuur verloren en flink hard gevallen en doorgeschoven, 112 is gebeld en ze zijn met de ambulance naar de SEH gebracht in Bergen op Zoom. Ik was inmiddels ook onderweg naar het ziekenhuis vanuit mijn werk. Haar gezicht is aan de rechterkant helemaal geschaafd en dik, haar armen hand is heel erg geschaafd en ze heeft overal spierpijn, maar al met al gelukkig niets gebroken en niets inwendig kapot.
Ik heb ik haar de afgelopen nacht ieder uur moeten wakker maken om te checken of ze alert was en geen hersenschudding had. Gelukkig lijkt alles goed. Ben nu even op het werk om e.e.a. af te maken en daarna naar huis om te slapen, want dat heb ik vannacht niet gedaan.
Kim was uiteraard ook helemaal in shock, gelukkig waren haar vriendinnen en enkele voorbijgangers erg behulpzaam en niets dan lof voor de agenten en het ambulance en SEH personeel! Diep respect voor die mensen.

Maargoed, we gaan dus morgen naar Frankrijk, gelukkig niet zover alleen duiken en het strand zal wat minder zijn nu... zwemmen mag ze wel gewoon, maar liefst neit mer haar gezicht teveel in het water. Ik moest het ook even kwijt. :( Klein meisje :(

Jeetje, wat zal dat schrikken zijn geweest voor jullie... maar fijn om te lezen dat Lize er nog relatief goed vanaf is gekomen!
Alleen bij het lezen krijg ik al zo'n knoop in de maag, zal voor jullie nog intenser zijn (geweest)

Heb een fijne vakantie met elkaar, hopelijk kunnen jullie er lekker van genieten met z'n drietjes :)

Jeetje. Heftig verhaal Jimmy. Dat was even flink schrikken toen je gebeld werd. Gelukkig lijkt de schade achteraf beperkt maar als ouder maak je dit soort dingen liever niet mee. En wat zal Lize geschrokken zijn..

Toch respect dat je naar je werk bent geweest. Ze konden bij mij effe de boom in met deze situaties.

Hele fijne vakantie en beterschap met Lize. Waarom gebeuren dit soort dingen toch altijd rondom de vakanties. 8-)

Dat is schrikken Jimmy, nooit leuk zoiets maar zeker niet vlak voor de vakantie inderdaad.
Heel veel sterkte en beterschap voor Lize ! (tu)

Jeutje wat sneu Jimmy!
Dat is wel even schrikken. Iets aan het hoofd/gezicht is sowieso altijd akelig en gevoelig. Hopelijk heeft ze er niet teveel hinder van en knapt ze snel op (tu)

Hopelijk keert bij jullie twee ook snel de rest weer en kunnen jullie lekker genieten van de vakantie B) (tu)

Thanks, ja was erg schrikken, ze heeft al weer praatjes voor 10 maar ze weigert in de spiegel te kijken. Ze vindt zichzelf niet meer mooi, 5 jaar. Erg sneu, maar verder gaat jet gelukkig goed.

@rob, Ja werk was ook niet de bedoeling maar moest Iets afmaken en kan met mijn nieuwe laptop niet stabiel op de server werken..

Maar nu eerst vakantie!

Terug
Bovenaan