Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

En ruitensproeier controleren? Kun je een boete krijgen als het reservoir leeg is?
Jazeker!! Ruitensproeier is ook een APK-punt.

Ik snap je frustratie helemaal Joost, je wilt snel ff wat doen en dan ben je een half uur van je tijd kwijt. En als je er binnen 10min weg was geweest, dan had je een verhaal geschreven dat je het super vind dat de politie er op controleert. Maargoed, 't meisie moet ook ergens beginnen met leren......en nu was jij dat leerobject. :}

Zow, nadat bij de Meriva van m'n ouders naast problemen in de stuurinrichting nu de airco het ook heeft begeven is pa los. Hij is gisteren al op pad geweest en komt vandaag met een Mokka voorrijden om hem door moeders te laten keuren. Mooi ding van 2018 met lederen stoelen, stoelverwarming, schuifdakje. Helaas alleen geen LED-verlichting....maargoed. Ben benieuwd, denk dat de koop vandaag gesloten gaat worden.:-D

Had jij niet een dashcam in de auto? Ben wel benieuwd naar de beelden eigenlijk :}

@Ruud: ook zonder led zullen ze er wel op vooruit gaan. Gaaf hoor, precies een goede opvolger voor de Meriva (tu)

Gu8GtJZ.jpg

B Real zei:
Haha het meisje vond het denk ik spannender dan jijzelf! :D
Maar ze hebben de combinatie dus niet gewogen?

En ruitensproeier controleren? Kun je een boete krijgen als het reservoir leeg is? *-)

Nee combinatie was niet gewogen. Nu had ik er niet heel veel spul in liggen. Je kon zo wel zien dat dat wel in orde was. En had alles wel goed afgedekt met netjes en zo.

Ruitensproeier moet werken. sterker nog, toen ik de aanhanger inleverde was er blijkbaar eerder ook iemand bij die zelfde controle staande gehouden (vrijwel alle klanten van hem die dag zijn gecontroleerd) en die had dus de ruitensproeier leeg; €60,- euro boete! :O

Ik snap je frustratie helemaal Joost, je wilt snel ff wat doen en dan ben je een half uur van je tijd kwijt. En als je er binnen 10min weg was geweest, dan had je een verhaal geschreven dat je het super vind dat de politie er op controleert. Maargoed, 't meisie moet ook ergens beginnen met leren......en nu was jij dat leerobject

Ach ik vind het wel goed hoor dat ze controleren en vind het ook helemaal niet erg om er aan mee te werken. Nu duurde het 30 minuten omdat iemand aan het leren was, so be it. Had alleen in mijn ogen wel wat soepeler en sneller gemogen. Was ook raar dat de oudere persoon die haar neem ik aan begeleidde achter de auto stond om de verlichting achter te controleren verder niet mee keek of luisterde.

Maar als ze 60 euro boete aan mij hadden gegeven als ik toevallig de sproeiervulling leeg had die ik vrijwel niet gebruik dan had ik het zwaar kinderachtig gevonden. Nu was alles goed en heeft het 30 minuten gekost. Ik maakte mij toen met name zorgen dat er een enorme stortbui aan kwam en ik graag droog de aanhanger wilde leegpakken bij de milieustraat. Dat is net gelukt uiteindelijk.

heb wel een dashcam en staat op beeld; maar ga geen personen ongevraagd in beeld op het net gooien, dat mag overigens ook niet.

60eu valt mij qua boetebedrag nog mee in vergelijking met andere absurde bedragen, maar voor zoiets l*lligs is het wel een hoop geld natuurlijk.

@ Ruud, is er al witte rook bij je ouders? :D

Controle van een half uur, pff. Zonde van je tijd.

Mijn overburen hebben blijkbaar de Meriva van twee jaar oud alweer ingeruild, nu staat er een eveneens donkergrijze Crossland. Wat een saai hok.

Crossland X hangt wel erg af van de uitvoering.
Wat mij betreft klopt sowieso de verhouding niet, vooral de achterkant is erg ielig en smal.
De dealer hier heeft wel een hele dikke uitvoering staan ( met treeplanken etc. ) maar die komt ook op bijna 30k uit.

opel-crossland-x-1-2-turbo-innovation-premium-pack-panodak.jpg

opel-crossland-x-1-2-turbo-innovation-premium-pack-panodak.jpg

@ Ruud, is er al witte rook bij je ouders?
Jeps. Pa heeft gisteren de bewuste Mokka mee gehad naar huis voor een proefrit, nadien ook nog een Crossland X gereden. Maar de voorkeur van mijn ouders gaat duidelijk naar de Mokka uit. Een veel degelijkere/robuustere auto als de Mokka plus dat de Crossland smaller is. De motor in de Crossland vond vaders wel pittiger/alerter.

Ze hebben een voorlopig koopcontract opgesteld met als voorwaarde dat de proefrit van vanmiddag positief uitpakt. Pa heeft gevraagd of ik nog ff met hem mee wil gaan voor een testrit. Heb 'm wel aangegeven dat het een formaliteit is, bij een auto van 10 maand oud zal ik nu vast geen bijzondere zaken tegen komen. Maargoed, als pa er waarde aan hecht maak ik er wel een middag voor vrij.

Moet wel zeggen dat ie een mooie uitvoering uitgezocht heeft. Enige waar ik op voorhand wat sceptisch over ben ik over de lederen stoelen zonder koeling. Gezien moeders de airco slecht kan verdragen staat die meestal uit. Dan vraag ik me wel af of leder niet gaat broeien. Ik heb in de astra ook regelmatig dat ik met een natte rug uit de stoel kom.

Ps. De mokka is al niet meer te configureren. De nieuwe Mokka kan dus niet lang meer op zich laten wachten.

stoelverkoeling is ook een optie was je echt maar zeer zelden ziet op vrijwel elke auto. Zelfs bij premium modellen is het echt een uitzondering.

In korea heeft vrijwel alle redelijk moderne die optie wel. zelfs de Rio's en Hyundai i20, maar hier zie je dat het maar mondjesmaat aangeboden word.

De mokka en crossland x zijn ook technisch gewoon heel andere auto's qua opzet. mokka is echt nog van de oude stempel, oudere motoren, waarder iets hoger verbruik maar hij ook wel wat stoerder/degelijker inderdaad. Zo'n crossland x is gewoon een opgehoogde B segment auto (eigenlijk meer zoals de meriva A ook was). Daarvan wel het voordeel dat deze op een modern platform staat, moderne zuinige motoren, etc.

Ben wel benieuwd naar de mokka, of word het net zoals VW met de T-roc gedaan heeft dat het gewoon een stoerdere variant word van de crossland x / grandland x ?

Klinkt als geen goede keuze Ruud!

Ik moet zeggen dat het leer in mijn Astra een stuk minder plakt dan in mijn Leon. Komt, denk ik, omdat het leer in de Astra geperforeerd is. Ik vind het niet warmer dan stoffen bekleding eigenlijk. Stoelventilatie was een optie (in een pakket), maar dat had in mijn geval weer iets van 800eu extra gekost en ik vond het wel prima zo.

Nu wil ik niet direct een oordeel vellen, maar vaak zijn mensen die klagen over airco mensen die oudere auto's met niet/slecht onderhouden airco's gewend zijn. In moderne auto's merk je er doorgaans echt niets van.

Ik heb vanmorgen de auto naar de garage gebracht voor een beurt en wat kleine dingetjes. Heb een Astra automaat als leenauto.

Degene die het een goed idee vond om zo'n gerobotiseerde handbak in productie te nemen moeten ze ontslaan, dat is echt niet meer van deze tijd...

Eens met Richard, in de Megane staat de airco zelfs altijd aan, die moet je echt uitzetten als je dat wenst.

Klinkt als een mooie opvolger voor je ouders Ruud, ikzelf zou ook nooit zo een afzichtelijke Crossland X nemen.. Ziet er toch niet uit, de concurrentie heeft dat toch beter voor elkaar.

Het wordt lekker weer van t weekend dus zal de 7 weer eens buiten rollen. Laatste keer op de oude schokbrekers denk ik.

Het wordt lekker weer van t weekend dus zal de 7 weer eens buiten rollen. Laatste keer op de oude schokbrekers denk ik.

als ik de verwachting komende week kijk staat het dinsdag op 36 en woensdag op 37 graden :O dat is echt geen pretje. We zaten hier op werk al te grappen om lekker in de airco over te werken.
Degene die het een goed idee vond om zo'n gerobotiseerde handbak in productie te nemen moeten ze ontslaan, dat is echt niet meer van deze tijd...

ik vind het ook bizar dat dat nog geleverd word. Het is gewoon heel goedkope manier om een automaat te maken. In een A segment bakkie zoals een Karl snap ik de overweging nog wel (al heeft een auto zoals een twingo ook gewoon een bak met dubbele koppeling), maar in een B en zeker C segment auto is het echt verschrikkelijk. Vectra's C hadden het ook weet ik nog wel, wat een drama.

Nu wil ik niet direct een oordeel vellen, maar vaak zijn mensen die klagen over airco mensen die oudere auto's met niet/slecht onderhouden airco's gewend zijn. In moderne auto's merk je er doorgaans echt niets van.
Het is heel afhankelijk per auto. In de GTS had ik nooit geen last van de airco, maar in de Leaf trekt het me meteen om de nek/schouders. Ik heb de blaasopening bij de ruiten al naar beneden gezet, iets wat weer niet handig is bij vochtig weer zoals gisteren.

als ik de verwachting komende week kijk staat het dinsdag op 36 en woensdag op 37 graden
En dan hebben wij nog redelijke omstandigheden. Als je denkt aan mensen die op daken werken, stratenmaker en mensen bij ons in de kas. Dan wordt je niet vrolijk.

Zojuist maar ff een info-blad opgehangen voor medewerkers met tips hoe ze het het beste vol kunnen houden, plus een info-blad voor de BHV-ers en teamleiders om hittestuwing/hitteberoerte te herkennen en hoe te handelen. Gelukkig hebben we het volgende week wat rustiger, dus ik denk dat we om 13uur wel stoppen.

Ach, in Korea is het gewoon altijd elk jaar van juni tm september 30+ met uitschieters tegen de 40. Daar gaat alles ook gewoon door, we zijn niet veel gewend :} Maar ik kan altijd slecht tegen de hitte en ben idd heel blij dat ik gewoon op kantoor zit in de airco. Alleen slaap ik ook altijd minder goed. Om airco aan te schaffen in huis gaat mij net wat te ver nog zolang er niemand op zolder slaapt.

@Joost met die temperaturen ga ik absoluut niet rijden in de 7. Niet te doen maar van't weekend wordt het gewoon lekker :)

Woensdag zit ik in regio Soest met een collega, Lekker met 35 graden.

Middag!!

Zow, de Meriva is op papier ingeruild tegen de Mokka. Vanmiddag mee proefgereden en kan niet anders zeggen dan dat pa een mooie auto heeft uitgezocht.
Lekkere stille auto waarin je ongemerkt harden rijdt dan dat je denkt. Tevens ook ervaren waarom de AGR-stoelen zo gewaardeerd worden. Ik als rugpatient voel het plaatsnemen in die stoelen als thuiskomen.

Auto rijdt goed, al snap ik ook enigzinds de kritiek op de 1.4T motor. Anderzijds gaat de auto wel sneller dan dat de beleving doet vermoeden.
Het is allemaal stil en nooit spannend in de mokka. Wel was ik minder gecharmeerd van de lederen bekleding, de auto stond welliswaar in de zon toen we hem mee namen.....maar als je geen airco rijder bent dan wordt het snel zweten. Ik had in ieder geval na de proefrit het shirt op de rug nat van zweet.
Maargoed, de keuze was aan pa.....en die had er geen last van. Wel nog een fluitend geluid gehoord achterin, daar gaan ze nog ff naar kijken.
Vrijdag mogen de oale leu de auto inwisselen. Pa is er in ieder geval blij mee, en dat is waar 't om gaat.

Gefeliciteerd dat je ouders de knoop hebben doorgehakt. Lekker vlot (tu)

Leder en zon is inderdaad niet echt een fijne combi, maar daar leer je mee omgaan. Heb het in de signum wel geleerd, dat leer was echt goed zwart en ook voor een groot deel van echte dierenhuid gemaakt (i.p.v. alcantara of skai)
Sowieso met parkeren ga je rekening houden met de zon, daar zet je nooit de neus van de auto in die richting. En bij voorkeur onder een boom of in de schaduw van een gebouw.

Leer heeft wel de mooie eigenschap om snel zich aan te passen aan de omgevingstemperatuur. Het blijft nooit echt lang heet of koud. Dus als het een tijdje in de zon heeft staan bakken moet je er natuurlijk niet op gaan zitten, maar zorg je voor schaduw kan je met een paar minuten al op een prima zitting plaats nemen.
Maar blote huid op leer is nooit fijn, dat plakt sowieso. Ik weet niet of je moeder weleens korte rokken draagt of je pa iets te korte broeken, maar dat is af te raden.

Astra F zei:
Middag!!

Zow, de Meriva is op papier ingeruild tegen de Mokka. Vanmiddag mee proefgereden en kan niet anders zeggen dan dat pa een mooie auto heeft uitgezocht.
Pa is er in ieder geval blij mee, en dat is waar 't om gaat.

Van harte gefeliciteerd voor je ouders. Ik wens ze vele veilige en vooral plezierige kilometers toe.

Ik zie trouwens ineens dat ik al weer 10 jaar af en aan actief ben op ons forum. B) Wat vliegt de tijd. (:P)

AsconaGT zei:
Ach, in Korea is het gewoon altijd elk jaar van juni tm september 30+ met uitschieters tegen de 40. Daar gaat alles ook gewoon door, we zijn niet veel gewend :} Maar ik kan altijd slecht tegen de hitte en ben idd heel blij dat ik gewoon op kantoor zit in de airco. Alleen slaap ik ook altijd minder goed. Om airco aan te schaffen in huis gaat mij net wat te ver nog zolang er niemand op zolder slaapt.

Wij hebben airco boven en dat is heerlijk hoor!
Slaapkamer is lekker koel als we gaan slapen :)

Gisteren bezig geweest met onze grondwaterpomp, maar die heeft (denk ik) net te weinig kracht. Wilde ik even een pomp ophalen bij m'n schoonouders om te kijken of het daarmee wel werk, zijn de aansluitingen weer allemaal anders. Dus ik heb het er maar bij gelaten, anders had ik dit weekend het zwembad even gevuld B)
Vriendin wilde hem wel vullen met kraanwater, maar dat vind ik met circa 8.000 liter toch wel iets te gek :}

Barri zei:
Zo'n, airco unit ken ik alleen maar van vakantie adressen B)

Bij mij thuis voelt het dan ook aan als het hebben van vakantie! ;)
Buiten mijn oude Opel heb ik dus ook een Mitsubishi op het dak staan, 4x zo duur als mijn Opel ;)

Ja op deze dagen ben ik wel jaloers :} ach in het ergste geval gaan we naar de kelder. Daar is het heerlijk koel. De buren gingen er ook slapen meende ik te horen.

Gisteren nog even naar oldtimerdag geweest. Niet veel oude auto's maar wel heel veel oude trekkers, oude vrachtwagens / bussen en wat ik ook opmerkelijk vond was het aantal oude woonwagens :} van binnen tot buiten gerestaureerd uit de jaren 30 - 50 en 60. (tu). RC vliegtuigen, stoommachines. Weer was ook top.

Frank kwam ik ook nog tegen (tu)

Mogguh!

Gefeliciteerd Ruud. De mokka is gewoon een fijne auto voor de doelgroep!

Heeft iemand mij ook een pb gestuurd? Ik krijg een melding maar zie in mijn inbox geen nieuw bericht. Iemand ook wel eens gehad?

Warmte...ach..rustig blijven en dan komt het goed. Wij vertrekken zometeen voor twee weekjes vakantie en qua weer hebben we niet te klagen..😋

Alleen gaan wel op pad met een zieke dochter. Vannacht in bed alles eruit gegooid van voor en achter. Was een verrassing toen we de deur open deden. Ben ik toch weer blij dat we maar 1,5 uur hoeven te rijden.

rjthefrisian zei:
Heeft iemand mij ook een pb gestuurd? Ik krijg een melding maar zie in mijn inbox geen nieuw bericht. Iemand ook wel eens gehad?

Zowat alle forummers hebben in hun berichtenbox een heet berichtje gekregen van een zeker Helen.
Dat werd door AW collectief gewist als spam.
Maar de melding van ontvangst van PB is wel blijven staan.

Was niet heel spannend hoor Rob, je hebt er niets aan gemist.
Vervelend dat de jonge dame niet lekker is, hopelijk knapt ze snel op. In ieder geval fijne vakantie!

Hier het hele weekend druk met Lize haar speelhuis/boomhut geweest. de onderkant is volledig uit elkaar geweest, geschuurd en in de beits gezet. De bovenkant ga ik deze week in de avond uren doen. Als dat klaar is ga ik lekker in de 7 rijden volgend weekend, er is een open dag bij DAX Benelux in Meer (België), denk dat ik daar heen ga zaterdag met Lize. Is ene goed half uur rijden en we komen langs een goede ijssalon on de heen en terug weg :)

Beetje laat maar alsnog fijne vakantie Rob en beterschap voor M! (tu)

Owja voor de mensen die zich wellicht afvroegen waarom ik airco heb thuis.
Hierom dus ;)

64838168_10214995794037146_8401948658047647744_n.jpg

Da's idd warm Marc, maar je gaat dan de huiskamer naar 18,5 graden terugbrengen? Begrijp ik dat goed? Is dat niet hoofdpijn-koud?

@Rob: Fijne vakantie!
Je hebt idd niks gemist aan het bericht, dit was er eentje die om aandacht verlegen zat.

Hotdog zei:
Da's idd warm Marc, maar je gaat dan de huiskamer naar 18,5 graden terugbrengen? Begrijp ik dat goed? Is dat niet hoofdpijn-koud?

Nee hoor, dat is de standaard temperatuurinstelling van de CV-ketel in "slapen" stand.
Was alleen om even de huidige temperatuur op dat moment weer te geven, airco staat niet "in verbinding" met de cv-installatie.
Nu is het trouwens een heel stuk aangenamer, heel erg veel kouder gaat de airco het trouwens ook niet krijgen hoor!

64838161_10214996472054096_6147250961208311808_n.jpg

Je krijgt het alleen al warm van alle commotie die er wordt gemaakt van 3 dagen warm weer. Mensen praten elkaar dan de warmte nog ff aan.
Als je er rekening mee houd is het over het algemeen goed te doen, alleen op 't werk kan 't afhankelijk van je werkplek warm zijn. Al zijn er ook genoeg bedrijven die er rekening mee houden, zo gaan de mensen vandaag bij ons om half 2 de kas uit.

Gisteren in de cabrio was het ook goed uit te houden. Nadien nog een stuk in de Leaf gereden, om het verschil niet te groot te hebben zet ik de temp. dan op 22 graden. Maar lekker zitten is het dan niet, dan heb ik toch last van de luchtstromen van de airco.

@ richard: Las ik nu ergens ff dat je turbo compleet naar de knoppen is? Dat zou toch niet mogen bij zo'n leeftijd km/stand.
Neem aan dat daar dan toch ook coulance op zit vanuit Opel?

Gisteren is onze kazerne ook ff bemand geweest in verband met uitval 112. Mooi om te zien hoeveel mensen er meteen een mening over hebben.
Zover ik me kan herinneren is dit de 1e keer in jaren dat het voorkomt, restrisico heet dat volgens mij *-) Maargoed, als we allemaal nog meer lastenverzwaring willen zal er vast een backup te maken zijn. Betalen we als inwoners van NL iets meer belasting in t vervolg en 't is te regelen....

@ Rob, fijne vakantie! Goed getimed zo met het lekker weer, al is het vandaag wellicht iets teveel van het goede.
@ Marc, wat een temperaturen al zo na een paar dagen lekker weer! Dan is airco wel een must.
Bij ons is het beneden goed te doen, we houden alles zo goed mogelijk dicht. Vanmorgen toen ik wakker werd gelijk naar beneden om alles open te zetten, maar het was al/nog steeds net zo warm als binnen :D
De airco boven snort er 's avonds rustig op los, heerlijk slapen :)

@ Ruud, klopt en dat had ik niet voor niets buiten het forum gehouden :D
Compleet naar de knoppen is ie nog niet, ik mag er immers (zonder belemmeringen) gewoon mee doorrijden, maar vervangen wordt hij wel. Of er coulance op zit vanuit Opel weet ik ook niet, dat vecht de dealer/leasemij maar uit met Opel :)
Zal nog wel even wat reacties geven op FB :)

@ 112, restrisico houd je altijd alleen is de vraag of dat een aanvaardbaar risico is. Wat mij meer verbaasde was het gebrek aan een noodplan, die zou er wél overal moeten zijn. Nu gingen verschillende regio's op eigen houtje doen wat ze dachten dat goed was (en ze hebben hun uiterste beste gedaan!)

En wat gewoon echt niet zou mogen is dat in een officiële pushmelding een verkeerd telefoonnummer wordt vermeld......

idd, ik dacht precies het zelfde als Richard. Dat het gebeurd bij zoiets mag haast al niet voorkomen. Maar als het gebeurd zorg dan in ieder geval voor een plan B. Nu deed iedereen met alle goede bedoelingen maar wat. Ergens is het natuurlijk wel zorgwekkend dat je zo afhankelijk bent van een 4G netwerk, zet je dan wel even met beide benen op de grond hoe kwetsbaar alles en iedereen is. Goed leermoment zullen we maar zeggen.

Mogguh!

Nu de info rond de corsa compleet is kunnen we een beeld opmaken, wat mij betreft is dat in eerste instantie positief.
Zo in het rood komen de lijnen wat anders uit als in het oranje en vind ik het een geslaagd sportief ogende wagen.

Motorenaanbod is ook compleet met leuke vermogensvarianten, gelukkig wel een diesel en dan ook nog eens als e-model.
Uitrusting lijkt ook netjes te zijn, al is de basis uitvoering zonder airco puur een uitvoering om de instapprijs laag te houden.

Zou wel mooi zijn als er wat duidelijkheid kwam in de strategie van Opel mbt OPC/GSI/GS-line/OPC-line.

Vorige week donderdag zijn wij alweer thuis gekomen met de camper, na een interessante rit. 's Ochtends om 07:30 van de boot in het noordelijkste puntje van Denemarken. 2 uur later na 83 km en een behoorlijke file vonden de ruitenwissers het wel mooi geweest. Dat was op zich niet zo'n probleem, maar het regende en dat was voor een groot deel van de dag ook de verwachting. Tussen de regendruppels door turend hebben we een tankstation bereikt en hebben ons vanaf daar maar laten afslepen. Om 15:30 reden we uiteindelijk weer bij de fiat garage weg met een nieuwe ruitenwissermotor en stralend mooi weer (:B Gelukkig in de buurt van Bremen wel een behoorlijke hoosbui gehad, dus alle moeite was niet voor niets :)

Afgelopen weekend als de wiedeweerga het huis schoongemaakt en opgeruimd. Vlak voor en tijdens de vakantie meldden zich mensen die via-via hadden gehoord dat ons huis in de verkoop kwam. Best spannend dit weekend, maar zondagavond hebben we 'm al verkocht. Wij hebben blijkbaar een behoorlijk courant huis en de wijk waar we wonen is ontzettend populair. Een top einde van de vakantie dus! Zondag tussen de bedrijven door nog even naar de oldtimerdag in het naburige dorp en nog even met Joost gekletst. Leuk

Overigens is 4 weken vakantie teveel. Mijn Italiaanse schone voelde zich dusdanig genegeerd dat ze vanmorgen nul reactie gaf op welke aandacht ik ook gaf. Mijn voorlopige diagnose: accu leeg. Mijn voorlopige verdachte: alarmsysteem. De afgelopen dagen heb ik gecarpoold met een collega, vandaag was ik weer aan de beurt, maar dat liep even anders

@112: kwam wel een beetje paniekerig over zoals er gereageerd werd maandag. Ik ben erg benieuwd naar hoe dit zich verder ontwikkeld.

@Corsa: gisteren een filmpje van Auto-visie gezien. Daar stond een oranje exemplaar klaar, maar vanuit de hoeken die ze met de camera's namen vind ik het echt een leuke wagen. Ook de kont, waar ik op basis van de foto's nog niet zo van onder de indruk was. Nu maar even wachten hoe de zilvergrijze wieldoppen versie eruit komt.

Mogguh!

Klinkt als een leuke vakantie, Frank! En super dat jullie het huis zo snel verkocht hebben!

Hier is de eerste week van de vakantie wat in het water..uh.... shit gevallen. De nacht voordat we weg gingen had onze dochter buikgriep en is hier nog vier dagen aan het kwakkelen geweest. Gisteren heb ik zelf het stokje overgenomen en zelf de hele dag met koorts en buikklachten op bed gelegen..

Iemand nog interesse in een bijzonder fraaie E91 330i?

link

Mooi frank dat het huis daadwerkelijk zo snel is verkocht! Je zei al wel dat er genoeg animo voor was. Het staat in een goede wijk, enigszins betaalbaar voor mensen, prima huis. Denk dat de makelaars graag meer van zulke huizen willen hebben.

@Rob wel vervelend de buikgriep. Hier op werk zijn ook veel mensen ziek, best opvallend in deze tijd van het jaar.

Mooie 330i ! mooie uitvoering, en nog met een heerlijke motor! Open dakje mist wel en hij is wel wat aan de prijs. Maar zulke auto's zijn vaak wel liefhebbers voor te vinden. Mijn oom en tante hebben ook zo'n 3 serie. Het is wel een enorm krappe auto. Pas bij de generatie hierna is hij redelijk in binnenruimte toegenomen.

Zeker fraaie BMW zeg!
In de advertentie staat dat het een 325i is, zou dat een foutje van de adverteerder zijn?

Daarnet snel even de coniferen geschoren nu het nog niet belachelijk warm is.
Ik mis met dit mooie weer alleen de geur van het warme bakkertje in de ochtend, je zou haast zeggen dat we in zuid Frankrijk zijn kwa temperatuur. :)

@frank, WoW dat gaat snel zeg! Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis, dat is weer een zorg minder.

Plaatje die Insignia..maar je moet hem niet kopen voor de kosten en de prestaties....1743 kg...en voor maar liefst 250 pk erg teleurstellende prestaties...een astra k 1.4 turbo met 100 pk minder trekt je eruit bij het stoplicht..;)

rjthefrisian zei:
Plaatje die Insignia..maar je moet hem niet kopen voor de kosten en de prestaties....1743 kg...en voor maar liefst 250 pk erg teleurstellende prestaties...een astra k 1.4 turbo met 100 pk minder trekt je eruit bij het stoplicht..;)

Als die knakker in die Astra heel snel en heel perfect schakelt heeft hij een heel klein kansje, maar ik denk het niet. ;):}

Edit : Volgens Carbase heeft de Astra helemaal geen kans! ;)
Acceleratie Insignia 0-100 8,0 seconden, dus geen 8,8 zoals bij de advertentie staat.

Ik ging uit van de 8,8 in de advertentie versus de 8,5 bij de astra k die ik uit het hoofd weet.

Maar dan nog vind ik de prestaties voor 250 pk erg teleurstellend. Gooi dat plastic en die 4x4 eraf en dan wordt het vast al stuk beter!

rjthefrisian zei:
Ik ging uit van de 8,8 in de advertentie versus de 8,5 bij de astra k die ik uit het hoofd weet.

Maar dan nog vind ik de prestaties voor 250 pk erg teleurstellend. Gooi dat plastic en die 4x4 eraf en dan wordt het vast al stuk beter!

4x4 en Opel-automaat. En natuurlijk is het een bakbeest van een zware auto.

De Adam ziet er op deze manier lekker uit inderdaad!
Alleen het dashboard.... Net als bij de Corsa hebben ze een mooi dashboard ontworpen en bedachten ze toen ineens dat er ook nog een navigatiescherm in moest, die zit dus compleet op een waardeloze plek.
De Insignia heeft een klein beetje obesitas inderdaad. Kleurtje doet mij persoonlijk niet zoveel, maar het plaatje klopt wel. Dikke wagen!

Nee, dan toch liever de 330i uit de link van Rob. Blijf dat mooie auto's vinden :)

@ Rob, uiteindelijk wel vertrokken voor vakantie of thuis gebleven?

@ Frank, gefeliciteerd met het verkopen van de woning. Woningen die netjes en courant zijn en ook nog eens in de juiste prijsklasse vallen gaan nog altijd als warme broodjes

Hier een lekker weekend achter de rug. Zaterdag met een groepje naar de kwalificatie van de TT geweest, erg gezellig :-D:T en super lekker weer natuurlijk.
Ik blijf het TT circuit qua faciliteiten toch ook top vinden. Er komen meer en meer keurig verzorgde en ruime tribunes bij. Achter op het circuit, m.u.v. de bochten, heb je dan nog wat graswallen waarop je ook prima kunt zitten. Je loopt eenvoudig rondom het circuit, alles lekker breed en ruim opgezet met overal eten/drinken/toiletten.
Oh en goed bereikbaar, we waren met de bus vanuit ons dorp. Bus rechtstreeks richting Assen, op het station van Assen gelijk overstappen en uitstappen bij de eerste bochtencombinatie. Op die manier is het OV prima (tu)

Zondag een middagje bankhangen ondanks het mooie weer. Toffe races in o.a. de MotoGP gezien en Max Verstappen was weer briljant in Oostenrijk. Middag afgesloten met een BBQ bij de schoonouders en nu maar weer wat werken :D

Zow Richard, dat klinkt als een heerlijk weekend in het thema van de racerij.

Hier ook een goed weekend gehad. Vrijdags heeft pa de Mokka opgehaald, leuke wagen en toch best groter als een Meriva.
Zaterdag nog ff met pa tezamen met de cabrio op pad geweest, ik blijf maar herhalen hoe genieten dat open rijden is.

@ Marc: Best leuke wagens heb je gevonden. Adam rocks blijf ik een geweldig wagentje vinden.
Insignia CT is ook erg mooi, maar zoals hier al gezegd best zwaar waardoor je ook meteen dorstige motoren krijgt.
Gelukkig heeft Opel dit bij de huidige Astra/Insignia/Crossland/Corsa beter voor elkaar (tu)

Zow, bijtellingsregels voor komende jaren zijn er ook door. En dan wordt elektrisch rijden de komende jaren snel (financieel) minder aantrekkelijk.
Tegen de tijd dat de Leaf er zeker uit moet (over iets minder als 4 jaar) dan zit je ook op 20% bijtelling. Maarjah, dan is er vast wel weer een waterstofauto :}

Mooi dat het huis verkocht is Frank, gaat erg snel als het courant is.

Ik vind zowel die Adam, als de Insiginia in deze trim helemaal niets. Ze ogen zo plomp vind ik met die kunstof kit. Kleurtjes zijn wel weer erg lekker en uniek.

Gisteren ook nog even met zweet on de oksels op de laatste benzine dampen de pomp bereikt met de 7. om 19.45 vertrokken, richting Zundert met 40% benzine (is 8 liter +/-) Aangekomen tussen Zundert en Rijsbergen, benzinepomp gesloten en geen pin optie.. 25% inhoud, dus ik dacht geen probleem naar Wernhout gereden, ook hier pomp gesloten en geen optie tot pinnen. Toen begon ik hem wel te knijpen want de eerst volgende pomp was toch een 15 km verderop, en ik kom op internet niet vinden of deze wel een pin mogeijkheid had. uiteindelijk besloten om terug naar Roosendaal te rijden. 24 km, en met de benzinemeter op 5% en ik vermoed net een liter benzine ofzo er nog in snel kunnen tanken bij mijn vast BP benzine pomp. Daarna nog een 25 minuten gereden richting Rucphen en via de snelweg terug. Met 100-110 valt het best mee en is er prima mee te rijden op de snelweg. Volgende keer doe ik alleen wel oordoppen in als ik de snelweg opga :)

Terug
Bovenaan