Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Die blauwe mag ook wel naar mij, maar dan plak ik er wel gelijk chromen strips op. Jakkes wat ziet het met dat zwart er goedkoop en plastic uit zeg. Niks voor mij.
Moet wel zeggen dat de goedkope business+ versies met enig gewicht in de kofferbak er meteen zo uitgezakt uit zien.
Laatst een hele dikke Duitse Insignia met dubbele uitlaat en mooie chromen sierstrips, dat kan ik wel waarderen hoor (tu)

Die chrome lijn die zo doorloopt in de achterlichten, dat is toch wel erg leuk gedaan! Prachtige gestrekte auto, maar ik vind de hatchback van de Insignia ook wel heel gaaf hoor! Jammer dat iedereen tegenwoordig voor een SUV kiest.

Bekende Speedster. Ding was echt net uit toen we deze met kleine schade binnen kregen in het schadebedrijf. Was een demo van Opel Nederland en heeft destijds in diverse bladen gestaan. Heb daarna nooit meer in een Speedster gereden.

Speedster

Barri zei:
Goed kleurtje! Die dingen blijven best geld waard!

Worden ook steeds meer waard.
Staan er nooit heel veel tegelijk van te koop en het is natuurlijk een geweldige auto voor erbij.
( cabrio, snel en ook heel licht dus amper wegenbelasting, redelijk lage nieuwprijs dus relatief weinig verzekering etc. ). Kost relatief weinig om deze ernaast te hebben. Aanschaf is aardig wat maar daar profiteer je ook weer van zodra je hem verkoopt, gewoon goed onderhouden en hij zal niet in waarde afnemen.

B Real zei:
Ja die blauwe mogen ze hier ook wel op de dam zetten (tu)

Er is alleen één nadeel aan de Insignia en dat is dat het dashboard nagenoeg gelijk is aan de Astra, dat is wel een reden waarom een Insignia voor mij geen opvolger zal zijn (als het mogelijk is overigens...). Geen zin om bij een andere auto exact hetzelfde uitzicht te hebben, ondanks dat het prima bevalt.
Overigens vind ik het stuur en dan met name de knoppen na de facelift, bij zowel de Insignia als de Astra, niet mooi en zelfs goedkoper aan doen als van voor de facelift.

Daar was ik ook heel bang voor. Echter de beleving in de Insignia is heel anders. De zit is dieper en het dashboard krult een beetje om je heen. In de Insignia hiervoor was ik bang mijn digitale dashboard ( meters ) te verliezen.. Géén enkele gewenning was noodzakelijk. De diepere zitpositie is heerlijk en zorgt voor een nieuwe kijk op het instrumentarium.

de meters zijn hetzelfde. Het dashboard niet Is mijn ervaring

Na 5 jaar trouwe dienst, enkele valpartijen, vele reizen, wilde feestjes, tientallen uren aan filmpjes heb in vanmorgen mijn oneplus telefoon laten vallen in het trapgat. dom dom. Ik heb er geen hoesje of iets omheen. Hij is super sterk gebouwd dat die dingen dat niet nodig hebben. Ging altijd goed met vallen. maar die val van 5 meter op een stenen vloer was een enorme klap en nu is het hele scherm aan gruzelementen.

Dagwaarde is natuurlijk nihil na 5 jaar, maar de accu was nog wel oke, snelheid was goed, 64GB was nog steeds prima en zit nu in het dilemma of ik hem wel of niet ga repareren. Zelf repareren kost 60 euro wat mij weer tijd kost en risico dat er mogelijk meer dingen stuk zijn. Laten uitbesteden kost +/- 120 euro met dat zelfde risico. Plus het blijft een oud toestel.

Nieuwe oneplus (ben erg tevreden over het merk en de 'kale' android waar het op draait) kost 560 euro voor de gewone en het topmodel, de pro 710 euro. Dat laatste vind ik echt belachelijk veel geld en ga ik niet doen. Met abbonement is geen optie voor mij. Een vorig model koop je voor 400 euro op martkplaats maar dan is het wel een jonge 2e hands.

Ik neig naar het laatste, veel mensen willen nu overstappen op het nieuwste model dus er is wel wat aanbod, en de verschillen tussen het uitgaande model en de huidige instapper is klein. maarja je zult maar net die gene treffen die een gestolen ding aan bied of een die al flink wat te verduren heeft gehad met water en zo.

Het is natuurlijk net als met een oude 2e hands auto waar een relatief dure reparatie aan zit te komen, altijd lastig

Tsja. Ik koop altijd een "verouderd" type telefoon.
Eerst Samsung Galaxy S2, toen een S5 en sinds een maand of 6 een Galaxy S8. Heb ik Euro 324 voor betaald, ook zonder abonnement. Gebruikt doe ik echt niet aan, met niks trouwens, enige gebruikte wat ik heb is de auto

Mogguh!

Moeilijke keuze Joost, ook bizar hoe duur die dingen zijn!
Ps. Heb je nog geen phone van t werk? Met jouw dienstreizen ed moet je toch bereikbaar zijn?

Mogguh!

Ik zit beetje met hetzelfde dilemma Joost,. Mijn S8 doet het nog perfect en kan nog prima mee op de accu na. Die kan je laten vervangen maar kost ook het nodige en ben altijd benieuwd hoe je hem dan terug krijgt.

Wat was het weer een lekker weertje niet. Vrijdag is de plaatsing van onze schutting afgerond en heb ik de bestrating wee netjes aangesloten. Stenenknipper gehuurd, wat nieuwe stenen gehaald en het is weer netjes. Zaterdag met vrienden naar festival geweest in Leeuwarden. S middags en avonds ook heerlijk weer gehad.

Nu nog voer daagjes werken en dan vakantie. Echt zin aan met dit mooie weer en die lange dagen!

Renault is goed bezig hoor! Die nieuwe Clio ziet er vooral van binnen erg goed uit (van buiten ook maar wel veel van hetzelfde). Ook de nieuwe Captur ziet er gewoon dik uit. Niet mijn auto maar wel erg fraai voor dergelijk type auto!

Astra F zei:
Ps. Heb je nog geen phone van t werk? Met jouw dienstreizen ed moet je toch bereikbaar zijn?

Ik heb een Iphone 8 van het werk. mag ik prive ook gebruiken. maar kies bewust er voor om dat niet te doen, wil dat echt strikt gescheiden houden. Heb die alleen mee als ik voor werk onderweg ben en verder ligt hij op het werk. Heb mijn oude werktelefoon ook nog liggen, een Iphone 6. kan ik ook gebruiken. Ik ken zowel IOS als android erg goed, en heb een sterke voorkeur voor android. IOS werkt prima, maar als je android gewend bent dan ga je bij apple erg tegen beperkingen aanlopen, los van de prijzen, geheugen, dat alles via de apple store moet, etc. Op dit moment gebruik ik die Iphone 6 ook tijdelijk. Prima voor nu.

Renault is goed bezig hoor! Die nieuwe Clio ziet er vooral van binnen erg goed uit (van buiten ook maar wel veel van hetzelfde). Ook de nieuwe Captur ziet er gewoon dik uit. Niet mijn auto maar wel erg fraai voor dergelijk type auto!

eens! Vind sowieso dat veel merken tegenwoordig echt mooie modellen maken die echt mooi er uit zien en aanvoelen. De prijzen zij daar ook naar. Een beetje aangeklede clio kost 20K. Een dik uitgeruste kun je zo 5000 bij op tellen.

Eens met Marc, sommige dingen moet je niet tweedehands willen zeker niet bij een telefoon. Je moet maar net afwachten wat je in handen krijgt, dan maar iets meer uitgeven en een nieuwe kopen. Zeker als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt kost het dan niet de hoofdprijs.

Mijn Samsung S8 doet het na twee jaar nog prima, wat overigens meer dan logisch is.
Wel wordt hij wat sneller trager (ja lekker tegengesteld :P) t.o.v. een iPhone, daarbij merk je echt veel minder de veroudering.

Ik vind nieuwe modellen van telefoons, welk merk dan ook, tegenwoordig geen gigantische stappen meer vooruit dus iets nieuws hoef ik nog niet.
Toen ik van de iPhone 4, naar de 5, naar de 6 ging waren het telkens noemenswaardige stappen die het de moeite waard maakten. Inmiddels dus een stuk minder en dat is bij o.a. Samsung niet heel veel beter.

Klopt, de stapjes zijn klein tegenwoordig en de prijzen belachelijk, Ik heb een Iphone 8 nu.. 1.5 jaar denk ik en ik ga echt geen 1000,- plus betalen voor de opvolger.
Ik heb van de zaak een Samsung (basis toestel) maar dat gebruik ik niet, ligt in la.. ik heb de simkaart van de zaak in mijn privé telefoon Iphone 8 (los gekocht toestel). En dat is prima, ik kan de app van mijn werk op niet storen zetten zodat ik op vrije dagen enzo niet gebeld wordt. Enigste is dan af en toe aan klant die me rechtstreeks belt of appt., maar dat is gebeurt niet zo vaak en ik vraag die gewoon even naar kantoor te bellen.

Ik heb zaterdag ervaren dat de Megane 1.2 met 116 PK gene trek auto is.. Met een tandenmasser erachter een speelhuis voor Lize gaan ophalen (285 hoog x130 x130) met glijbaan enzo. Maar de motor moest er flink aan trekken met 100 km/h in zijn 5 ging het prima, maar naar de schakelen was geen optie. We zijn veilig thuis gekomen, gelukkig. Thuis het huisje grotendeels uit elkaar gehaald en over de schutting heen getild, en in de tuin weer in elkaar gezet. Dat was me het dagje wel :).

Ik heb sinds kort de Pocophone F1. Top telefoontje voor maar €250! 128gb geheugen heb ik voor gekozen, dan kan ie ook weer even mee!

Ik heb sinds kort de Pocophone F1

Wat is dat dan? Klinkt als de speelgoedtelefoon van mijn dochter..:)

Eens met Marc, sommige dingen moet je niet tweedehands willen zeker niet bij een telefoon. Je moet maar net afwachten wat je in handen krijgt, dan maar iets meer uitgeven en een nieuwe kopen. Zeker als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt kost het dan niet de hoofdprijs.

Klopt..het manco bij mijn telefoons is bij mij eigenlijk altijd de accu. Zowel bij mijn S8 als zakelijke Iphone 7 begint de accu het grootste manco te worden. Verder werken ze prima. Als je een tweedehandsje koopt, is de kans groot dat je dus gelijk al met een matige accu start. En accu vervangen is tegenwoordig geen pretje.

Heb tijdje geleden de accu van B zn samsung vervangen. Is niet moeilijk, van vrijwel elke telefoons staan How toes te vinden op youtube met super duidelijke uitleg. Bij de accu zit vaak nog de juiste schroevendraaier bij ook. Voor 25 euro had ze een nieuwe accu. Ik ben gewoon erg te spreken over de oneplus telefoon door de goede recenties, testen en goede ervaringen met mijn vorige telefoon. 2e hands is hij 400 euro voor een telefoon van 7 maand oud met factuur. in die 7 maand ben ik niet bang voor accu of iets.

Enig ander alternatief is de motorola vision one, 300 euro nieuw met 128GB en 48mp camera en vrij mooie specificaties en snelle processor en mooi scherm

zal vanavond knoop doorhakken. Ben er wel wachter dat ik met de Iphone 6 echt niet verder wil, veel te fragiel waardoor er een dikke bescherming omheen moet en vind het vervelend dat ik veel dingen niet zo kan instellen zoals ik zelf echt prettig vind plus al die apps en andere zaken waar ik niet om vraag er allemaal bij komt.

Woensdag weer tandemasser achter de laguna, moet paar balken van 4.20m ophalen en wat plaat materiaal voor verlaagd plafond in de kelder. Ben echt erg blij dat ik de trekhaar er onder heb gezet, maar er toch wel vaak gebruik van nu. (tu)

Vorige week een aanhangwagen vol met hout (voor een carport) achter de Focus. Gaat wel, maar de Punto had er minder moeite mee. Zo'n dieseltje trekt het veel makkelijker.

Had in principe een meeting in Antwerpen deze namiddag; ben wel vertrokken, maar toen ik de verkeersinfo op de autoradio hoorde heb ik rechtsomkeer gemaakt, gans België staat stil vandaag.
Verder weinig te melden, tenzij dat het hier vrij druk is met relatief weinig forumtijd.

Woensdag weer tandemasser achter de laguna, moet paar balken van 4.20m ophalen en wat plaat materiaal voor verlaagd plafond in de kelder. Ben echt erg blij dat ik de trekhaar er onder heb gezet, maar er toch wel vaak gebruik van nu.

Ik ook. Moet zelfs voor veel buren rijden aangezien ze geen trekhaak hebben..;)

Maar pak met een karretje toch vaak de c3 aangezien ik dieseltje inderdaad veel lekkerder (schakellui) vindt met een kar erachter..;)

na onze vakantie even nieuwe banden onder de c3 zetten..ben helemaal klaar met ze zeer luidruchtige all seasons.....

Ben trouwens erg benieuwd hoe lang kwik fit nog overeind blijft..belachelijke prijzen vragen die voor banden en vooral het monteren ervan.
Zat het van het weekend even te bekijken....als je ze zelf besteld, laat bezorgen bij enen montagepunt en laat monteren ben je zo paar honderd euro goedkoper uit.

Ben trouwens erg benieuwd hoe lang kwik fit nog overeind blijft..belachelijke prijzen vragen die voor banden en vooral het monteren ervan.
Zat het van het weekend even te bekijken....als je ze zelf besteld, laat bezorgen bij enen montagepunt en laat monteren ben je zo paar honderd euro goedkoper uit.

toch ligt het erg aan het type band. Ik heb nog 2 achterbanden nodig. Rij ook met all seasons (de mijne zijn trouwens net zo stil als de zomerbanden tot nu toe), 225/55/18 cross clmate+. en als ik zoek komt met mijn type band en maat de kwikfit als ena goedkoopste uit de bus. Monteren is dan wel prijzig daar, waar ik vooral niet om te spreken ben ik de hele commerciële insteek er achter. Natuurlijk hebben andere garages dat ook maar heb echt het idee dat ze daar dingen onnodig aansmeren.

Mijn ouders hadden laats een lekke band en zijn toen even daar naar toe gegaan. Prop in geschoten, mooi inloopvlak. gelijk kwam er aan dat de auto uitgelijnd moest worden want zorgt voor extra banden slijtage, nieuwe achterbanden en voor wat eigenlijk ook wel een keer nodig. Gelukkig heb ik mijn pa goed ingeprent nergens akkoord mee te gaan zonder overleg met mij of het wel echt nodig is.

Gelukkig heb ik mijn pa goed ingeprent nergens akkoord mee te gaan zonder overleg met mij of het wel echt nodig is.
Tijdens veranderen, rollen draaien om. 20 jaar geleden zou je pa hebben geschreven "Heb m'n zoon gezegd nergens mee akkoord te gaan zonder overleg met mij of het wel echt nodig is". :}

Bij ons thuis is pa aan het rondkijken naar een opvolger van de Meriva. Die auto is feitelijk nog goed en voldoet zeker, maar er zit een defect in de stuurinrichting waardoor hij continu rammelt. Garage had aangegeven dat het een prijzige reparatie zou worden. Iets wat pa niet meer ziet zitten gezien de leeftijd van de auto en de km. stand.

En ja, financieel gezien kan repareren wel uit maar je merkt gewoon dat hij eigenlijk nog 1x wat anders wil. En dan vind ik dat ie het mooi moet doen.
De keuze gaat een beetje tussen een Mokka X facelift of een Crossland X waarbij de eerste wel de meeste kansen heeft. Pa vind de Mokka degelijker over komen als de Crossland X. Daarnaast is hij (ook) niet gecharmeerd van de achterzijde van de Crossland X.

Hier gaat dat net zo met advies. Heerlijk, afgelopen week nog over de hypotheek van mijn ouders waarbij de rentevast periode afliep. Zijn we ook maar even samen voor gaan zitten met een adviseur samen.

Ik vermoed dat mijn ouders na deze Meriva B (suicide doors) welke nog prima bevalt, toch een compactere auto gaan kopen, altijd met zijn tweetjes, ze hebben maar 1 klein kind dus daar hebben ze ook de ruimte niet voor nodig. Ze zullen wel bij Opel blijven denk ik. Astra K misschien wel.

Hier zijn mijn ouders ook super tevreden met hun meriva B. Laatst zat ik er nog in en de stoelen zitten ook super fijn (AGR), mooi glazen dak, kleuren navi, ding ziet er ook nog als nieuw uit en het rijd ook gewoon prettig voor een MPV en is totaal niet te vergelijken met de meriva A. Feitelijk hebben ze de ruimte niet heel erg nodig maar ze houden niet van een klein gebakje. Ze willen bovendien de hoge instap behouden en dan zit je automatisch al sneller vast aan een iets grotere auto.

Tijdens veranderen, rollen draaien om. 20 jaar geleden zou je pa hebben geschreven "Heb m'n zoon gezegd nergens mee akkoord te gaan zonder overleg met mij of het wel echt nodig is".

Bijna wel, behalve dan dat mijn moeder dat dan zou zeggen, die heeft de broek aan in huis :}

Meriva B is gewoon een prima ding..denk dat heel wat mensen van wat hogere leeftijd er blij mee zijn. De deuren blijven ook een leuke gimmick.

Mijn pa wilde voor zijn pensionering ook nog een keer uitpakken en zijn droom was altijd een BMW met 2 liter motor en automaat. Die heeft ie nu en is tevreden.
Snap je ouders dus wel.

Tijdens veranderen, rollen draaien om. 20 jaar geleden zou je pa hebben geschreven "Heb m'n zoon gezegd nergens mee akkoord te gaan zonder overleg met mij of het wel echt nodig is".

Heb ik eerlijk gezegd niet zo'n 'last' van. Mijn ouders redden zich prima en maken nog hun eigen keuzes. En ik overleg juist vaak nog wel eens even met hen.

Ja, ouders...
Een aantal jaren geleden keek mijn vader voor een opvolger van zijn ****.
Maar hij vond dat model intussen veel te groot en te lomp geworden.
Hij keek naar een C3, Colt en Modus en vroeg mijn advies.
Heb hem meteen naar de Honda-dealer gestuurd voor een Jazz.

En toen de Jazz op leeftijd geraakte, ging hij rustig kijken voor nieuwe banden, het volgende jaar de uitlaat, en zo elk jaar wel weer iets.
Dus heb ik hem weer naar de dealer gestuurd voor een nieuwe Jazz.
Hij is er intussen 84, en ik vermoed dat die Jazz meteen ook zijn laatste wagen zal zijn, zeker nu de jaarlijkse vakantietrip richting het Zwarte Woud - initieel wegens het overlijden van de gastvrouw ter plaatse - werd stopgezet.

Pfieuw, de vanafprijs voor een E-corsa op € 35.000,- :O
Ik had de hoop dat hij in NL rond de € 31.000,- op de markt zou komen, maar dit is wel ff een andere prijsstelling.

Daarmee is hij net zo duur als mijn Leaf was. Dan praat ik wel over 40kw ipv 50kw, maar daar tegenover staat het deels autonoom rijden wat de Leaf kan plus dat hij een klasse groter is. Met deze prijsstelling maakt Opel zijn slogan niet waar dat ze innovaties bereikbaarder willen maken voor het brede publiek.

Astra F zei:
Pfieuw, de vanafprijs voor een E-corsa op € 35.000,- :O
Ik had de hoop dat hij in NL rond de € 31.000,- op de markt zou komen, maar dit is wel ff een andere prijsstelling.

Daarmee is hij net zo duur als mijn Leaf was. Dan praat ik wel over 40kw ipv 50kw, maar daar tegenover staat het deels autonoom rijden wat de Leaf kan plus dat hij een klasse groter is. Met deze prijsstelling maakt Opel zijn slogan niet waar dat ze innovaties bereikbaarder willen maken voor het brede publiek.

Prima prijs lijkt me.
Is ook niet de instapprijs maar betreft de Launch-edition, oftewel met heel veel fijne en mooie opties standaard.
Vergelijk met jouw Leaf gaat een beetje scheef natuurlijk, die komt amper je dorp uit. ;):}

British Racing Green zei:
Eens de VW ID3 - prijzen vanaf 30.000 EUR - daadwerkelijk op de markt zal zijn, zullen de prijzen van de andere e-wagens zoals de Corsa wel beduidend dalen.

Eerst maar eens zien wat die instapper dan precies inhoud, welke accu, welke range en prestaties en vooral welke uitrusting.
Aangezien VW de meester is in het aanbieden van relatief kale versies waarop je dan veel extra's moet bestellen om een beetje leuke uitrusting te krijgen. Dat prijzen in de toekomst gaan dalen is natuurlijk wel een vaststaand feit, alleen hoe snel en wanneer is even afwachten. Voor nu is een benzine auto voor de gemiddelde automobilist nog steeds de meest logische keus.

ik had al verwacht dat die prijs zo zou liggen. het technisch gelijke zusje de 208 is ook iets van 36.000. Dan gaan ze die corsa echt niet veel goedkoper in de markt zetten. Het is een prima prijs voor zo'n auto, maar voor particulieren nog steeds volstrekt niet gunstig om aan te schaffen. In andere landen zoals duitsland liggen subsidies op zulke auto's en ligt de businesscase wat gunstiger.

Stevige prijs en dat zal een hoop kopers afschrikken, je hebt immers voor dat geld ook een zeer leuk aangeklede C-segmenter.

Echter, geen MRB (toch?), minder onderhoud, lagere brandstofkosten etc etc.
Kortom, je maandelijkse kosten zijn zomaar 100eu of meer lager en dan loop je dat verschil toch redelijk rap in.

@Richard Als je de auto voor langere tijd rijd dan kan het zeker wel goedkoper uitpakken.
Als jij bedenkt dat je er toch 10 jaar mee gaat doen bijvoorbeeld zal het zeker uit kunnen.

Moet je wel 35 k op de plank hebben liggen..ik niet..en ga dan al zeker geen Corsa rijden..kortom...alleen voor de leasert en happy few..:)

Wanneer komen trouwens de eerste plaatsjes van de normale benzinegestookte versies..veel interessanter..:}
ben vooral benieuwd naar de sport versie!

Ik zou sowieso niet zo snel 35k stukslaan op een auto, laat staan een nieuwe. Toch worden er meer nieuwe auto's gekocht dan wij denken, hetzij middels financiering danwel private lease.

De huidige generatie elektrische auto's zijn er ook met een ander doel. Die worden op de markt gezet om elektrisch rijden verder te ontwikkelen.
Tig jaar terug vonden mensen de meerprijs voor bijv. airco (laat staan climate control) ook absurd en dat is inmiddels ook in een A-segmenter (bijna) standaard.

Ik ben inmiddels ook wel overtuigd hoor. Heb nog niet elektrisch gereden, maar ik kan bijv. een Tesla van 60k rijden voor de helft aan bijtelling t.o.v. de Astra van 33k nu. Als ik dan een actieradius heb van 400+km in de winter en ook nog eens 140 kan rijden op de snelweg dan neem ik de nadelen wel voor lief.
Even op en neer vlammen naar Zwitserland zoals een paar weken terug vergt dan wat meer aanpassing, maar dat heb ik er dan wel voor over. Van de kostenbesparing kunnen we dan prima op vliegvakantie elk jaar :)

Ik moet nog een jaar met de Astra en heb geen idee wat de mogelijkheden bij mijn werkgever zijn qua lease/elektrisch rijden straks, maar ik wil het wel gaan overwegen. Voor nu komt qua actieradius alleen een Tesla in aanmerking aangezien die een aan de actieradius voldoet, alleen die heeft natuurlijk ook gelijk weer een stevige leaseprijs en de vraag is of mijn werkgever dat ziet zitten.

B Real zei:
Ik ben inmiddels ook wel overtuigd hoor. Heb nog niet elektrisch gereden, maar ik kan bijv. een Tesla van 60k rijden voor de helft aan bijtelling t.o.v. de Astra van 33k nu.

En waarom zou je als werkgever een dubbel zo dure wagen ter beschikking stellen (tenzij je het volledige verschil van de overheid kan recupereren)?

Dubbel zo duur, qua leasetarief, is niet helemaal het geval gok ik.
En daarnaast zal er een flinke besparing op brandstofkosten zijn bij 40.000km per jaar. Zelfs als ik een flinke eigen bijdrage zou moeten doen ben ik nog goedkoper uit én rijd ik een auto die groter/luxer/sneller is als de Astra nu.

Het is wellicht ook allemaal wishfull thinking, maar ik ga het balonnetje binnenkort wel oplaten en zie wel wat er van komt. :)

Overigens veranderd mijn mening nog elke week hoor. Nieuwe Focus is ook mooi, maar eigenlijk is een Polo ook groot genoeg en ook niet heel lelijk. Goedkoper qua bijtelling is fijn, maar als de nieuwe auto even duur is maakt het ook niet uit.

Enige dat ik zeker weet is dat ik met 40.000km per jaar niet zelf een auto wil aanschaffen :D

Zo'n elektrische Corsa mag hier ook wel als vervanger komen voor de up. Zal in de bijtelling wat goedkoper zijn, met de actieradius moet het uitkomen en er word aardig wat brandstof bespaard voor de werkgever. En ze zijn 'groen bezig.

Alleen de up moet nog 3 jaar of 75.000 km :p tegen die tijd zullen de regels aangepast zijn vermoed ik voor (zakelijk) elektrisch rijden

Ik ben inmiddels ook wel overtuigd hoor. Heb nog niet elektrisch gereden, maar ik kan bijv. een Tesla van 60k rijden voor de helft aan bijtelling t.o.v. de Astra van 33k nu. Als ik dan een actieradius heb van 400+km in de winter en ook nog eens 140 kan rijden op de snelweg dan neem ik de nadelen wel voor lief.
Even op en neer vlammen naar Zwitserland zoals een paar weken terug vergt dan wat meer aanpassing, maar dat heb ik er dan wel voor over. Van de kostenbesparing kunnen we dan prima op vliegvakantie elk jaar smiling smiley

En dat is dus precies wat ik bedoel. Electrische auto's worden nu vrijwel alleen maar aangeschaft/geleased omdat ze qua bijtelling aantrekkelijk zijn en maar weinig doen dit primair vanuit duurzaamheidsoogpunt.
Bij jou is het ook primair een centen kwestie. Dat is wel duidelijk uit je bewoordingen. Zeker als je het geld weer steekt in een vliegvakantie...:)

Daar is het Nederlandse beleid momenteel ook helemaal op geënt. Voor de normale particulier is de electrische markt nog heel ver weg. Als ze het Nederlandse wagenpark in sneller tempo willen verduurzamen, zullen ze ook de particulieren die zelf een auto moeten kopen iets moeten bieden in plaats van ze alleen maar te straffen als ze op fossiele brandstof blijven rijden. Het gros kan zich geen electrische auto veroorloven en wordt dan onnodig gestraft. Zo worden de rijken dus rijker en de armen armer...

En zolang electrische auto's nog een stuk duurder zijn dan vergelijkbare conventionele auto's moeten de kopers wel heel groen zijn om dit ervoor over te hebben.

Maar we zullen zien wat er concreet uit het klimaatakkoord gaat rollen.

zullen ze ook de particulieren die zelf een auto moeten kopen iets moeten bieden in plaats van ze alleen maar te straffen als ze op fossiele brandstof blijven rijden. Het gros kan zich geen electrische auto veroorloven en wordt dan onnodig gestraft. Zo worden de rijken dus rijker en de armen armer...

Amen.
Als ze zo doorgaan met het beleid met betrekking tot autorijden gaan we vanzelf 100 jaar terug in de tijd.
Dan is autorijden alleen nog te betalen voor de rijken, het klootjesvolk moet maar gaan lopen ofzo.

In het onderwijs zal ik in ieder geval geen lease auto krijgen, dus ik zal maar zuinig rijden met mijn Karl.. kan 'ie nog een tijd mee. Gelukkig is het ding zuinig in zowel benzineverbruik als in MRB...

Zodra er genoeg elektrische auto’s zijn wordt er niets meer verdiend op houderschapsbelasting en accijnzen, dan moet de auto op een andere manier als melkkoe worden ingezet. ..

Ziedaar het rekeningrijden.. :T

Ik verwacht dat met een jaar of 5 á 10 er geen financiële voordelen meer zijn tov fossiele brandstoffen. Wie veel rijdt, betaalt ook meer. Wel zo eerlijk lijkt me..

Hotdog zei:
Zodra er genoeg elektrische auto’s zijn wordt er niets meer verdiend op houderschapsbelasting en accijnzen, dan moet de auto op een andere manier als melkkoe worden ingezet. ..

Ziedaar het rekeningrijden.. :T

Ik verwacht dat met een jaar of 5 á 10 er geen financiële voordelen meer zijn tov fossiele brandstoffen. Wie veel rijdt, betaalt ook meer. Wel zo eerlijk lijkt me..

Tsja, en hoeveel miljoenmiljard gaat invoeren van rekeningrijden wel niet kosten? En hoeveel duurder pakt dat uiteindelijk uit? En hoeveel veel langer gaat invoering duren? En hoe gaan ze fraude tegenhouden? De oplossing was simpel, gewoon verhogen van de brandstofprijzen ( waar buitenlanders dan ook aan meebetalen ) maar met de komst van de elektrische auto's is dat ook geen eerlijke optie meer. Al met al gaat autorijden voor de gemiddelde Nederlander gewoon nog duurder worden dan het nu al is, kan niet anders.

Het is natuurlijk ook een lastige kwestie. je wil elektrisch rijden natuurlijk wel stimuleren. Welke regeling je ook bedenkt, je benadeeld daarmee de fossile brandstof auto, of althans, de eigenaren er van.

In USA zag ik een speciale strook op een grote brede highway van San Fansisco die uitsluitend voor EV's was om zo sneller de stad in en uit te rijden. Klinkt ook als een leuke optie maar het klootjes volk die dat niet kan betalen staat er dan wel weet ik hoe lang in de file en het 'rijke' gepeupel scheurt er met een flinke vaart langs heen met hun tesla's.

Wat je ook doet, zolang EV's duurder blijven dan conventionele auto's en de overheid wil EV's wil stimulieren worden de eigenaren van brandstofauto's die EVs niet kunnen betalen benadeeld.

Komt dus goed uit, Citigo & Mii zijn er binnenkort uitsluitend nog elektrisch

Over 3 jaar zijn die ook niet meer te koop, dus we zullen zien. Tot nu toe zit de Up op een verbruik van precies 1 op 20 sinds de vorige beurt (10.000 km), en daar kan op dit moment nog geen EV tegenop nog als je kijkt naar kosten per km.

rjthefrisian zei:
Even op en neer vlammen naar Zwitserland zoals een paar weken terug vergt dan wat meer aanpassing, maar dat heb ik er dan wel voor over. Van de kostenbesparing kunnen we dan prima op vliegvakantie elk jaar smiling smiley

En dat is dus precies wat ik bedoel. Electrische auto's worden nu vrijwel alleen maar aangeschaft/geleased omdat ze qua bijtelling aantrekkelijk zijn en maar weinig doen dit primair vanuit duurzaamheidsoogpunt.
Bij jou is het ook primair een centen kwestie. Dat is wel duidelijk uit je bewoordingen. Zeker als je het geld weer steekt in een vliegvakantie...:)

Daar is het Nederlandse beleid momenteel ook helemaal op geënt. Voor de normale particulier is de electrische markt nog heel ver weg. Als ze het Nederlandse wagenpark in sneller tempo willen verduurzamen, zullen ze ook de particulieren die zelf een auto moeten kopen iets moeten bieden in plaats van ze alleen maar te straffen als ze op fossiele brandstof blijven rijden. Het gros kan zich geen electrische auto veroorloven en wordt dan onnodig gestraft. Zo worden de rijken dus rijker en de armen armer...

En zolang electrische auto's nog een stuk duurder zijn dan vergelijkbare conventionele auto's moeten de kopers wel heel groen zijn om dit ervoor over te hebben.

Maar we zullen zien wat er concreet uit het klimaatakkoord gaat rollen.

Oh maar daar maak ik ook absoluut geen geheim van hoor :)

"Zo worden de rijken dus rijker en de armen armer..."

Ik zit er tussenin, dus als ik dan maandelijks een flinke stuiver kan besparen en daarmee dus ook nog een grotere/snellere/luxere auto kan rijden dan zal ik het niet nalaten. Ik gok dat niemand van ons dat in zo'n geval zou na laten :)

Ik heb het geluk (nouja, het is maar hoe je het bekijkt...) dat ik voor mijn werk veel kilometers maak en daardoor een auto ter beschikking krijg gesteld. Daarvoor zit ik al wel enkele jaren meer dan twee uur per dag in de auto, 10 uur per week etc etc
Is een keuze en ik klaag er ook niet over. Maar als ik morgen hetzelfde werk op 15 min fietsen, maar de lease auto zou moeten inleveren, dan deed ik het gelijk.

We zitten qua autorijden en bijbehorende belastingheffing op een kantelpunt. De fossiele brandstofauto is sinds jaar en dag de melkkoe van de Nederlandse overheid, nog zwaarder belasten zouden ze in Den Haag wel willen maar dan loopt het nog meer uit de pas met de omliggende landen. Dat zit er dus niet in.
Daarnaast is het systeem, naar mijn mening, ook niet eerlijk.
Veel of onzuinig rijden zou ook als zodanig belast moeten worden en dat is nu maar deels zo d.m.v. accijnzen aan de pomp. MRB en BPM zijn echter voor een auto gelijk, of je nou 10.000km of 100.000km per jaar rijdt.

Ik zou voorstander zijn om alles te verdisconteren in de brandstofprijs. Rij je een onzuinige auto, maak je veel kilometers of rij je onzuinig dan moet je vaker tanken en betaal je dus meer. Lekker simpel en er zijn geen dure systemen zoals bijv. kilometerheffing voor nodig. Natuurlijk kan dat niet omdat onze brandstofprijzen al zo ongeveer de hoogste van Europa zijn.

Langzaam maar zeker kantelen we steeds meer naar elektrisch (of wellicht uiteindelijk een andere soort "brandstof") rijden en deze ontspringen nu nog een beetje de dans qua melkkoe zijn. Ik hoop dat ze in Den Haag slim genoeg zijn om, tegen de tijd als heel Nederland is overgestapt op iets anders dan fossiele brandstof, ze ook een eerlijker "melksysteem" invoeren waarbij je betaald naar rato van het gebruik.

Even op en neer vlammen naar Zwitserland zoals een paar weken terug vergt dan wat meer aanpassing, maar dat heb ik er dan wel voor over. Van de kostenbesparing kunnen we dan prima op vliegvakantie elk jaar
Dat is ook precies de reden dat ik voor de Leaf heb gekozen. Was dat voordeel er niet geweest, dan had er ook een leuke benzine-auto op mijn oprit gestaan.
En ja, de Leaf is nu 15 maanden oud en is gekocht met de gedachte dat ik er goed 220 autsnelwegkm mee kon maken. Dat de auto hierin teleurstelt is een vervelende bijkomstigheid, maar was vooraf slecht te voorzien. Ik sprak zaterdag iemand met een Hyundai Kona Electric, die was laaiend enthousiast over de auto en kon er goed "stevig mee naar utrecht en terug rijden".

Buiten dat de Leaf mij tegenvalt met actieradius, moet ik zeggen dat bij 95% van de ritten die ik maak ik niet meer actieradius nodig heb.....en dan is elektrisch rijden wel heel fijn. Vooral het enorme koppel wat direct beschikbaar is maakt rijden heel fijn.

Je ziet dat veel merken nu bezig zijn met elektrisch rijden, dus binnen afzienbare tijd komen er gewoon auto's die eenvoudig 500+km kunnen afleggen op een lading en dan ook nog eens snel weer kunnen laden. Daarnaast zal waterstof ook een enorme vlucht gaan nemen.
Maar alles valt en staat natuurlijk met wat de wetgever ons oplegt. Als fossiele brandstoffen worden verboden, zal de transitie nog sneller gaan. En hoewel dat niet van vandaag op morgen zal zijn, kun je wel nagaan dat die uitwerking al veel eerder begint. Wie koopt er acht jaar voor een deadline op fossiele brandstoffen nog een nieuwe auto op fossiele brandstof?

In mijn geval was de werkgever heel blij met de keuze voor de Leaf. Enerzijds natuurlijk vanwege het groen rijden, maar ook financieel.
Ze waren bij aanschaf niet meer kwijt als wanneer ik een Astra had gekocht. Maar ze besparen structureel op vaste houderschapslasten, onderhoud maar vooral brandstof. Daarnaast schrijven EV's ook nog eens minder af, iets wat ook snel vergeten wordt in de kostencalculatie.

Ps: Peugeot 2008. Wat een gedrocht:,(
Ben benieuwd hoe lang de Crossland X nog mee moet, of dat ze hem vervroegd gaan vervangen voor een nieuwe generatie op 't nieuwe onderstel. Ik zou het hopen, zodat ze i.i.g. die lelijke achterkant kunnen aanpakken.

B-Real zei:
Maar als ik morgen hetzelfde werk op 15 min fietsen, maar de lease auto zou moeten inleveren, dan deed ik het gelijk.

Precies mijn insteek. Het is dat ik vaak naar klanten overal en nergens moet, eigenlijk hetzelfde als bij jouw baan, maar kon ik het werk uitvoeren in de buurt dan zou de auto gelijk ingeleverd worden..

B-Real zei:
We zitten qua autorijden en bijbehorende belastingheffing op een kantelpunt. De fossiele brandstofauto is sinds jaar en dag de melkkoe van de Nederlandse overheid, nog zwaarder belasten zouden ze in Den Haag wel willen maar dan loopt het nog meer uit de pas met de omliggende landen. Dat zit er dus niet in.
Daarnaast is het systeem, naar mijn mening, ook niet eerlijk.
Veel of onzuinig rijden zou ook als zodanig belast moeten worden en dat is nu maar deels zo d.m.v. accijnzen aan de pomp. MRB en BPM zijn echter voor een auto gelijk, of je nou 10.000km of 100.000km per jaar rijdt.

Ik zou voorstander zijn om alles te verdisconteren in de brandstofprijs. Rij je een onzuinige auto, maak je veel kilometers of rij je onzuinig dan moet je vaker tanken en betaal je dus meer. Lekker simpel en er zijn geen dure systemen zoals bijv. kilometerheffing voor nodig. Natuurlijk kan dat niet omdat onze brandstofprijzen al zo ongeveer de hoogste van Europa zijn.

Langzaam maar zeker kantelen we steeds meer naar elektrisch (of wellicht uiteindelijk een andere soort "brandstof"winking smiley rijden en deze ontspringen nu nog een beetje de dans qua melkkoe zijn. Ik hoop dat ze in Den Haag slim genoeg zijn om, tegen de tijd als heel Nederland is overgestapt op iets anders dan fossiele brandstof, ze ook een eerlijker "melksysteem" invoeren waarbij je betaald naar rato van het gebruik.
Dat bedoelde ik gisteravond, het enige wat ik mij kan voorstellen is een afrekening per kilometer. Het verrekenen in de (fossiele) brandstofprijs is gewoon niet eerlijk als je thuis met je zonnepanelen de auto kunt "tanken"..

Gisteren met grote aanhanger onderweg en zag op een geven moment een politiemotor rijden en dacht al gelijk, ik ben de sjaak. En ja hoor, al snel moest ik volgen en geleid naar een grote parkeerplaats waar een legertje agenten stond te wachten voor uitgebreide controle. Helemaal prima, immers rijd er genoeg schroot rond qua aanhangwagens en overbelading en slecht vastgezette spullen.

De meesten bleven op een afstandje kijken en 1 piep jong meisje deed de controle. Ik mocht vooral de auto niet uit en moest blijven zitten en de motor uit zetten

Moest ik richtingaanwijzer aan doen. Maar daarvoor moet ik de auto starten. Alarmlichten kan wel maar richting dus niet. Oke dan moest ik de auto maar starten. Alles oke, "ja zet de auto maar weer uit". Toen weer turen op haar lijstje. Nu stad- dim en grootlicht. "Ja daarvoor moet ik de auto weer starten". Ja zegt ze, je grootlicht doet het niet. Nee slimmerik, ik heb bi-xenon, die lamp zit in de zelfde lamp dacht ik, en je ze overdag niet goed verschil. Paar keer knipperen, "ohja het is wel goed meneer", en zet de auto maar weer uit zei ze vervolgens. Na weer even turen op haar lijstje; nu de ruitensproeier. *zucht* ja daarvoor moet ik de auto weer starten. Ook dat was goed. Ja zet de auto nu maar weer uit.

We gaan nu kijken of de accu goed vast zit, ik motorkap ontgrendeld en die kreeg ze dus niet open. Toen mocht ik toch er wel uit komen. Motorkap geopend; accu helemaal gestopt onder plastic kappen dus ze kon hem niet vinden. Ik hem maar gezegd dat hij hier onder zit. Maar ze kon zo niets goed zien dus blijkbaar was het toch niet zo belangrijk en de kap kon weer dicht. *-) en toen moest ik vooral weer in de auto zitten en niet blijven kijken naar wat ze allemaal controleerde.

Toen de papieren van de auto nog; ja die liggen bij mij in de kofferbak, die heb je immers vrijwel nooit nodig. Toen mocht ik er toch weer uit. Papieren gepakt, ook allemaal oke.

Toen nog allemaal andere zaken en geneuzel. Na zeker 30 minuten op de parkeerplaats mocht ik mijn weg weer vervolgen met als kanttekening dat de papieren van de aanhanger de volgende keer wel moet meenemen als ik de aanhanger huur. Sure... *-) dat doet geen enkel verhuurbedrijf zover ik weet.

Haha het meisje vond het denk ik spannender dan jijzelf! :D
Maar ze hebben de combinatie dus niet gewogen?

En ruitensproeier controleren? Kun je een boete krijgen als het reservoir leeg is? *-)

Terug
Bovenaan