Nieuwe auto's zijn gewoon altijd duur qua schade. Welke nieuwe auto heeft er nu geen parkeersensoren, regensensor, lichtsensor, camera's en allerlei andere sensoren.
"Even" een paaltje over het hoofd (*) zien betekende voorheen een bumper en wat spuitwerk, nu ook een lading sensoren plus bijbehorende installatie/inregelkosten. Klein kop/staart botsing met wat blikschade loopt ook al serieus in de papieren, kijk maar wat een nieuwe koplamp in een doodnormale Astra al kost in mijn geval.
(*) En ja, dat gebeurt nog steeds ontzettend veel ook met auto's waar 180 graden camera's inzitten.
@ Ruud, daar kom je goed mee weg. Een ree aanrijden wordt je over het algemeen niet heel vrolijk van.
Helaas, dat heb ik zaterdagnacht voor je gecompenseerd toen ik even op en neer moest naar Schiphol

Op de heenweg nog netjes binnen "Wet Mulder" gereden, ook vanwege passagiers. Terugweg is dat niet overal gelukt omdat het zo lekker rustig was en zo lekker op schoot.
Overigens ook op de heenweg ook op een lege A2 met trajectcontrole gereden, wat is dat frustrerend zeg! Tussen 6 en 19u mag je daar 100, na 19u dus 120 of toch 130? Ik heb maar op het eerste gegokt, wat een wirwar aan regeltjes kunnen we in NL toch
Daar ook ontdekt dat de Intelilux verlichting op de snelweg met de linkerkoplamp nooit volledig grootlicht geeft, helemaal linksvoor van de linker lichtbundel blijft het "donker". Ik vermoed om tegemoetkomend verkeer op de andere rijbaan niet te hinderen, voorheen seinde tegemoetkomende vrachtwagens nog wel eens omdat die er vanwege hun hoge zitpositie eerder/meer last van hebben.
Op wegen buiten de bebouwde kom geeft hij wél volledig grootlicht als het mogelijk is. Bijzondere techniek blijft het toch
Ik ga binnenkort toch eens bij de dealer navragen wat er bij de laatste software update m.b.t. de verlichting is veranderd