Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Vriend van mij heeft het er ook over dat hij met 50K winst zijn huis heeft verkocht en nu een groter huis heeft kunnen kopen, maar vergeet derhalve dat zijn huidige huis ook met ongeveer het zelfde percentage is gestegen.
Zo is het net Joost, een vorm van jezelf rijk rekenen.

Voordeel is wel met overwaarde dat je het makkelijk in een verbouwing kan steken. Je kunt nu bijvoorbeeld een gedateerd huis kopen waar mensen met een grote boog omheen lopen omdat het niet instapklaar is. Maar met 50K Kun je wel even andere vloeren, nieuwe badkamer en nieuwe keuken er zo in knallen. en hier en daar wat stuccen als je niet al te gek doen en heb je ook een instapklare woning waar alles nieuwe van is en naar jou smaak. Want bouwdepots en extra financieren kan (terecht) niet meer zo makkelijk. Immers is een badkamer of keuken smaakgevoelig en over een paar jaar weer oud en geen waardevermeerdering voor een huis. Dan is het wel lekker als je een overwaarde op je bankrekening hebt staan en iets flexibeler bent.

Gisteren is de Up! trouwens 1 jaar geworden. Staat iets van 24.000 op, dus schiet lekker op. (tu)

Gaat lekker dan, 24K per jaar in een stadsautootje (tu)

astra-life-3440066180397020968.jpg

Gisteren is de Up! trouwens 1 jaar geworden. Staat iets van 24.000 op, dus schiet lekker op.
Dat zijn inderdaad best wat km. Maar ik meen me te herinneren dat jullie de Up! ook veel privé gebruiken. Dan is het wel te verklaren.
In de Leaf had ik in een jaar ook net 24.000km gereden. Als B de auto dan ook nog eens zou gebruiken hadden er wel meer kilometers op gestaan.

Klopt, prive word er ook regelmatig mee gereden al valt het qua kilometers nog wel mee. Vooral vele korte stukjes van even naar de supermarkt, even naar mijn ouders, even iets ophalen bij de bouwmarkt, kleine ophalen bij opvang, dat gaat allemaal met de up. Dat zijn ook net de kilometers die de laguna niet fijn vind, en dan met name qua verbruik :p Denk dat zeker 20.000, al dan niet meer, zakelijk worden gemaakt. Dus als het zo door gaat, (2000km per maand) zitten we over 3 maand al weer aan de 2e beurt.

Morgen weer vanuit amsterdam terug naar huis, om 5u uur 's ochtends, dat gaat gelukkig wel met de Laguna B)

Dus als het zo door gaat, (2000km per maand) zitten we over 3 maand al weer aan de 2e beurt.
Die beurten is ook een raar verhaal. Bij de Leaf geeft men een onderhoudsinterval op van 30.000km, de dealer is echter resoluut en zegt dat hij elke 20.000km naar de werkplaats moet. Wel bizar, dat een dealer ff 1/3 eraf snoept. En tuurlijk, extra onderhoud is extra werk....maar vind het wel een beschamende manier van klanten verkeerd informeren. Naar mijn idee ruikt het zelfs naar oplichting.

Mogguh!

Dus als het zo door gaat, (2000km per maand) zitten we over 3 maand al weer aan de 2e beurt.
Die beurten is ook een raar verhaal. Bij de Leaf geeft men een onderhoudsinterval op van 30.000km, de dealer is echter resoluut en zegt dat hij elke 20.000km naar de werkplaats moet. Wel bizar, dat een dealer ff 1/3 eraf snoept. En tuurlijk, extra onderhoud is extra werk....maar vind het wel een beschamende manier van klanten verkeerd informeren. Naar mijn idee ruikt het zelfs naar oplichting.

Dat snap ik dus ook niet. Er wordt toch ook overal gepromoot dat één van de argumenten voor een elektrische auto is dat ze veel minder onderhoud nodig hebben?
De frequentie is dus in ieder geval hoger dan bij mijn astra (30k).
Ik ben ook wel benieuwd naar de kosten eerlijk gezegd.
Kun je daar al wat van zeggen wat zon beurtje kost?

Dat is toch heel bizar dat een dealer de beurten eerder wil hebben? Ze kunnen natuurlijk daar best een punt hebben, maar ben wel benieuwd naar het verhaal er achter. Bij een leasemaatschappij komen ze daar echt niet mee weg. (berry?) Vroeger kregen wij al geen akkoord als een auto toch al binnen stond voor bandenwissel en de auto moest nog 5000km tot de volgende beurt. Kon die klant gewoon weer terug komen 5000 km later.

De enige verklaring wat ik kan bedenken is dat men de auto tussentijds wil zien omdat in 30.000 km veel kan slijten (zoals banden). Ik zou dan verwachten om de 15.000 even controle op verlichting, ruitensproeier bijvullen en bandenspanning controleren en algemene controle op slijtagedelen. Mag nog geen 75 euro kosten. En dan om de 30.000 een officiële beurt. Maar net als rob ben ik wel benieuwd wat het kost (en wat ze zoals doen naast de standaard dingetjes zoals hierboven)

Precies, veel eerder gaat een auto niet voor een beurt. Al heb je soms een variabel interval, dan kom je er niet onderuit.
Vwb onderhoud van een BEV: wij hadden ook een inschatting: zelfde als normaal minus zaken die ie niet heeft, zoals olie en bougies. Maar in werkelijkheid is zo'n beurtje (niet meer dan een rondje bandenschoppen naar mijn mening) echt een stuk duurder.

Lijkt mij als leasemaatschappij ook erg lastig inschatten. zeker met die enorm vermogende Tesla's. De een doet er alles voor een goede range, rijd rustig, remt zoveel mogelijk op de motor af voor regeneratie, maar de ander gaat als een gek te keer met een volle koppel weg waardoor de bandenslijtage echt gigantisch is en sowieso al dure bandjes nodig heeft. Het schijnt dat schade aan een tesla bijvoorbeeld ook gigantisch duur is, de onderdelen met name.

Ik zou verwachten dat een standaard beurt (los van banden en dergelijke) zeker niet meer dan 200 mag kosten voor een EV zoals een leaf. Wat controle dingetjes, update, ruitensproeier bijvullen, bandenspanning, verlichting controle, onderstel nalopen. Puur de beurt mag nog geen uur in beslag nemen.

Ja, Tesla's worden veelal op Michelin Pilot Sport 2 geleverd. Geeft lekker veel grip, maar zijn niet bepaald geschikt voor een lange levensduur zeker niet met vermogen en de acceleratie van een Tesla :D

Daarnaast is aan de ene kant het onderhoud goedkoper (minder draaiende delen etc), maar als er iets kapot gaat (bijv. a.g.v. schade) dan loopt het rap in de papieren.
Gaat het grote touchscreen kapot in je Model P (waardoor je dus feitelijk niets meer met de auto kan)? Kost je enkele duizenden euro's. Kan dat dan niet gebruikt? Jawel, maar Tesla staat niet toe dat gebruikte onderdelen worden ingeleerd dus eigenlijk kan het niet. Erg leuk als de auto al 160.000km op de teller heeft, is het dat dan allemaal nog waard?

Inderdaad, iedereen denkt dat het zo goedkoop is qua onderhoud en reparatie, maar dat klopt (in beperkte mate dus) alleen voor onderhoud. De kans op reparatie is wellicht kleiner, maar wel direct een klap duurder.
Bij Tesla zie je erg hoge onderdeelprijzen en ook lange reparatie-doorlooptijden. Oftewel; veel vervangend vervoer inzet. Al met al dus erg duur.

Mogguh!

Gisteravond op de terugweg van een bezoekje aan een kameraad, zittende in mijn Leaf waarmee ik heerlijk Co2 aan het besparen was, en rustig 99 km/h reed op de cruisecontrol achter een voorligger hoorde ik ineens een enorme knal aan m'n linkerkant. Met een blik op mijn linker spiegel zag ik een hert over de straat heen tollen. Tegelijk een tegenligger die me net gepasseerd was die behoorlijk naar links uit wijkt en nog nauwelijks het dier en de bomen die langs de weg staan kan ontwijken. Ben dus gestopt, maar zag de ree ook alweer dollend wegrennen.

Auto toch maar even aan de kant gezet, en in mijn bestuurdersdeur zit nu inderdaad een aandenken van een ree met hoofdpijn. Volgens mij wel een "mooie deuk" zonder lakschade, dus ik verwacht dat ze dat met zo'n uitdeuktechniek toch weer snel en voordelig kunnen fixen. Dan is het toch wel fijn als je op dat moment in een lease-auto rijdt:}

Het schijnt dat schade aan een tesla bijvoorbeeld ook gigantisch duur is, de onderdelen met name.
Ik schrok laatst vooral van de Led-matrix reparatie bij Richard. Je zult dat als particulier maar ff op je bordje krijgen:O

@ Factuur onderhoud: € 143, excl btw.\
Controle van: Laadpoort, Koelsysteem, Gebruiksrapport EV accu, Computerdiagnose, Afstelling koplampen, Remsysteem en vloeistof, Reductietransmissieolie, Remblokken, Rotors, Voetrem, Rarkeerrem, Pollenfilter, Corrosie. En update motormanagementsysteem.

Tjah dure dingen kosten geld. Vergeet niet dat AFL lamp in een vectra ook gigantisch duur is nieuw. En destijds een calibra lamp kostte ook meer dan 600 gulden nieuw.

Factuur onderhoud: € 143, excl btw.

dan zat ik er met mijn schatting toch aardig in de buurt. Je bespaart inderdaad misschien de olie + filter maar de rest is er natuurlijk wel gewoon.

Gelukkig een hert aan de zijkant van de auto en niet aan de voorkant, dan is de impact toch wel heel behoorlijk vaak. Leaseauto of niet, heb je niet altijd een eigen risico of iets? Ik weet dat sommige werkgevers het eigen risico op de bestuurders verhalen. geen idee hoe dat gaat met een aanrijding met wild.

Nieuwe auto's zijn gewoon altijd duur qua schade. Welke nieuwe auto heeft er nu geen parkeersensoren, regensensor, lichtsensor, camera's en allerlei andere sensoren.
"Even" een paaltje over het hoofd (*) zien betekende voorheen een bumper en wat spuitwerk, nu ook een lading sensoren plus bijbehorende installatie/inregelkosten. Klein kop/staart botsing met wat blikschade loopt ook al serieus in de papieren, kijk maar wat een nieuwe koplamp in een doodnormale Astra al kost in mijn geval.

(*) En ja, dat gebeurt nog steeds ontzettend veel ook met auto's waar 180 graden camera's inzitten.

@ Ruud, daar kom je goed mee weg. Een ree aanrijden wordt je over het algemeen niet heel vrolijk van.

Co2 aan het besparen

Helaas, dat heb ik zaterdagnacht voor je gecompenseerd toen ik even op en neer moest naar Schiphol :}
Op de heenweg nog netjes binnen "Wet Mulder" gereden, ook vanwege passagiers. Terugweg is dat niet overal gelukt omdat het zo lekker rustig was en zo lekker op schoot.
Overigens ook op de heenweg ook op een lege A2 met trajectcontrole gereden, wat is dat frustrerend zeg! Tussen 6 en 19u mag je daar 100, na 19u dus 120 of toch 130? Ik heb maar op het eerste gegokt, wat een wirwar aan regeltjes kunnen we in NL toch

Daar ook ontdekt dat de Intelilux verlichting op de snelweg met de linkerkoplamp nooit volledig grootlicht geeft, helemaal linksvoor van de linker lichtbundel blijft het "donker". Ik vermoed om tegemoetkomend verkeer op de andere rijbaan niet te hinderen, voorheen seinde tegemoetkomende vrachtwagens nog wel eens omdat die er vanwege hun hoge zitpositie eerder/meer last van hebben.
Op wegen buiten de bebouwde kom geeft hij wél volledig grootlicht als het mogelijk is. Bijzondere techniek blijft het toch :)

Ik ga binnenkort toch eens bij de dealer navragen wat er bij de laatste software update m.b.t. de verlichting is veranderd

Leaseauto of niet, heb je niet altijd een eigen risico of iets? Ik weet dat sommige werkgevers het eigen risico op de bestuurders verhalen. geen idee hoe dat gaat met een aanrijding met wild.
Lang leve dat de auto in eigendom is van de zaak en gezien dat we gezien het aantal geringe bedrijfswagens daar geen echt beleid op hebben. Oftewel, schade wordt gewoon vergoed zolang er geen sprake is van ernstig verwijtbaar gedrag.

Ps. Zie in Duitsland de laatste generatie Zafira Tourer regelmatig rijden. Maar dat is na de facelift echt een chique verschijning geworden zeg!!

Astra F zei:
Ps. Zie in Duitsland de laatste generatie Zafira Tourer regelmatig rijden. Maar dat is na de facelift echt een chique verschijning geworden zeg!!

Absoluut Ruud! Straks als busje een heel ander verhaal..
Wat betreft je aanReeding, geeft te denken dat de natuur nu juist een auto die voor de meerdere eer en glorie van diezelfde natuur uitkiest om een kopstoot uit te delen. Klinkt als een kwestie door het oog van de naald voor iedereen, bijzonder!

Afgelopen zaterdag heb ik met mijn broertje mijn vader een dagje meegenomen, nog voor zijn verjaardag. We hadden in Almere een locatie gevonden waar je betaalbaar 2 uur in een Land Rover door de modder, tussen de bomen en over de bultjes mocht spelen. Wij hoopten hem een plezier te doen ermee en dat is gelukt. Insteek was de technieken van het besturen van zo'n auto een beetje onder de knie te krijgen, ze krijgen schijnbaar ook geregeld mensen die daar een paar uur als voorbereiding op de vakantie komen. Maar ook gewoon erg leuk, als ik mijn vader mag geloven. Achterin de LR was de beleving alom aanwezig, alleen zo vervelend dat je telkens op een andere plek zit :} Nadien via Harderwijk huiswaarts en daar heerlijk zitten lunchen in -volgens onze Fer- het beste restaurant van het dorp. De kwaliteit was in elk geval dik in orde (tu)

Astra F zei:

ik vind die sinds de facelift helemaal niet mooi. Al het karakter is weg, en dan met name aan de voorzijde. Aan de binnenkant is hij wel flink opgeknapt. Als ik dan een laatste generatie S-max zie, dan ziet dat er wel iets fraaier uit vind ik persoonlijk. Maar zo'n Zafira ziet er wel stuk beter uit dan zo'n touran, man wat is dat een lelijke auto. Prima voor de politie of iets, dat wel.

Frank zei:
Nadien via Harderwijk huiswaarts en daar heerlijk zitten lunchen in -volgens onze Fer- het beste restaurant van het dorp. De kwaliteit was in elk geval dik in orde thumbs up
Hippe tent idd vlak naast de stadsmuur(tu)

Daarnet mijn velg linksvoor lelijk beschadigd. Ik wilde parkeren langs de stoep en dacht nog genoeg ruimte te hebben. Ineens een geknars, het stuur beet zich helemaal vast op de rand en ik kon geen kant opsturen. Dus in dezelfde beweging achteruit, weer een geknars :O
Maar zoals Ruud al schreef: dan is het toch wel fijn dat je op dat moment in een leaseauto reed :}

Vandaag was m'n zusje haar Punto even bekeken voor de komende APK. Vorig jaar was het met wat laswerk nog te doen, dit jaar kijk je echt helemaal door de dorpels heen! :O Dus 19 jaar nadat m'n moeder 'm uit de showroom reed, is het gedaan met de Punto. Nu eens aan het kijken wat de Punto moet opvolgen, morgen op m'n werk even iets bekijken.

Barri zei:
Vandaag was m'n zusje haar Punto even bekeken voor de komende APK. Vorig jaar was het met wat laswerk nog te doen, dit jaar kijk je echt helemaal door de dorpels heen! :O Dus 19 jaar nadat m'n moeder 'm uit de showroom reed, is het gedaan met de Punto. Nu eens aan het kijken wat de Punto moet opvolgen, morgen op m'n werk even iets bekijken.

ik heb het wel erger gezien, veel corsaatjes B rijden ook niet meer rond om die reden. Maar 19 jaar is nou ook niet echt het toonbeeld van kwaliteit, rijden genoeg B segment karretjes rond van die leeftijd die daar vrijwel geen last van hebben.

Mogguh!

Na 19 jaar heeft een auto ook niet meer veel schuld, al is compleet doorroesten van de kokerbalken wel slecht.
Zow, vandaag met de garage de schade aan de Leaf bij daglicht bekeken en dan viel het toch tegen. Ree heeft de portier net onder de deurgreep aan de lasnaad gepakt. Doordat het plaatwerk bij de lasnaad niet mee kon buigen is daar een scherpere vouw ontstaan en is de lak gebarsten. Daarnaast zitten er in totaal drie deuken in de deur.
Garagehouder gaf aan dat er waarschijnlijk een nieuwe deur in moet, en daarnaast wordt de passagiersdeur ook mee gespoten om kleurverschil tegen te gaan. Schade zou volgens hem toch tussen de 1000-1500 euro komen te liggen. Volgende week dinsdag komt er in ieder geval een expert naar kijken.

Auto is allrisk verzekerd met wel een eigen risico voor dit soort schades van 250 euro. Beetje hopen dat 't bedrijf dat voor zijn rekening neemt.

@ Zafira Life: Die gaan we zelden zien, met een consumentenprijs vanaf 54.000 euro in Nederland. Maar snap wel dat er in dit segment weinig meer te verdienen is en Opel zich daar uit terug trekt. Is ook bizar als je de vanafprijs van de Zafira 1 bekijkt en de Zafira 3. De eerste was nog betaalbaar voor gezinnen, de laatste niet.

@Ruud: pittige schade!

Bodem van de Punto:

Dus ja, daar moet wel wat anders voor in de plaats komen...
Net 150.000km op de teller, en 19 jaar is misschien oud, maar ik vind het toch wel schokkend dat een auto er dan al zo slecht aan toe kan zijn.

Da’s rot zeg!

De Punto 2 was idd niet heel best. Ik heb een Punto 1 gereden uit 1994, die was verzinkt en kon volgens mij nooit zo rotten als de Punto 2 die een heel stuk goedkoper/efficiënter gebouwd is.

Inderdaad, dese generatie staat niet echt goed bekend. Vorig jaar was aan de bovenkant al iets gelast, maar hier is geen beginnen meer aan.
Ik vermoed dat de opvolger een C3 wordt, net als m'n moeder heeft.

Zo'n C3 zou hier ook op de shortlist komen te staan als B een andere eigen auto had moeten kopen. Fris design, gunstig geprijsd en de kwaliteit is volgens mij prima (tu)

Zo'n C3 zou hier ook op de shortlist komen te staan als B een andere eigen auto had moeten kopen.

Is er in deze club dan niemand meer Opel-minded?
En diegenen die dat zijn die zien we haast niet meer hier (Fer, Ingo,Hans,)

Dankje Ruud! :}

Naja, ik ben dan wel Opel rijder maar niet perse Opel fan (of fan van een bepaald merk in het algemeen). Veel merken hebben hun (minder) mooie en goede/slechte auto's.
Nieuwe Focus vind ik trouwens top in station uitvoering, maar de nieuwe Corolla station stond hier vorige week ook en dat ziet er in de juiste uitvoering ook erg lekker uit. Nieuwe 208 is ook lekker.

Kortom, ik word vrolijk van een hoop verschillende auto's wat dat betreft. Wat ik zelf zou kiezen? Dat hangt af van het beste (complete) aanbod, daardoor rijd ik nu een Astra maar kan een volgende keer zomaar iets anders zijn als het totaal plaatje mij aan staat :)

Ik ben geen Opel rijder, en op de oude modellen na ook geen fan meer, ik moet wel zeggen dat ik niet meer fan ben van 1 merk / model.. Maar de auto staat je aan, of niet.. :) Met een BMW, Renault en een Ford basis Kitcar moet ik zeggen dat het prima bevalt.

Mocht je me een tijdje gemist hebben.. Ik zat in London :) Was heerlijk. We hebben genoten van onze eerste citytrip met Lize, die uiteraard grotendeels wel kids proof was. Dus niet tot 23.00 in de Pub en op tijd eten en chillen in de speeltuin. :) London is ons ook op deze manier 100% bevallen.

Afgelopen weekend was ik weer terug, maar toen ben ik bijna het hele weekend bezig geweest tussen de regen door om onze vijver te verwijderen. wat een &#@_) werk, maar het is nu klaar voor het gele zand en de bestrating.

We hebben ook nog een nieuw gezinslid, op FB heb je hem al kunnen zien, Snuf het 1 jarige dwergkonijn :) leuk beestje, lekker actief en heel aanhankelijk. Binnenkort, als hij bij de dierenarts is geweest voor een* knip knip* dan gaan we nog een vriendinnetje voor hem uitkiezen.

Balen van de schade Ruud!

“

zeker wel, maar een Corsa E, met alle respect, vind ik gewoon niet mooi. Sommige dingen zijn prima, als je bv voor de 1.0T kiest, schijnt top te zijn. Maar nee, ik heb daar niets mee. In het B segment zijn wel leukere occasions te koop. Net als RIchard hier niet blind voor een merk. Is eigenlijk ook zonde want je beperkt je horizon onnodig ;)

Astra J had ik best willen hebben, als opel hem geleverd had met 2.0T en liefst ook een groot glazen dak en anders dan zwarte bekleding. Insignia had ik wel willen hebben, voldoet wel aan alle eisen maar was toen te duur, en is gewoon heel zwaar.

Als ik de Laguna nu in de prak rij, dan zou een Insignia A2 wel op de shortlist komen te staan, alleen vrees ik dat met 2.0T, leuke bekleding, pano dak, hij te duur word.

inderdad, zoiets is nu echt veel te duur

Wat een Lell van een wagen (:B

Niet heel verwonderlijk natuurlijk Joost, ze zijn nog vrij jong om dan zoveel te hebben afgeschreven.

@Ruud: wat een lelijke schade zeg!
@Berry: nare tegenvaller, zonde dat zon auto dan gewoon wegrot. Positief is dat jij je grote hobby weer uit de kast mag trekken: auto kopen ;)

@B-segmenter: een Corsa E in deze uitvoering vind ik wel heel leuk!

Astra F zei:
Zo'n C3 zou hier ook op de shortlist komen te staan als B een andere eigen auto had moeten kopen.

En diegenen die dat zijn die zien we haast niet meer hier (Fer, Ingo,Hans,)

Hier Hans ! Druk met allerhande zaken ( nieuwe baan zoeken o.a. ) en volovertuiging Opel-bestuurder en -eigenaar !!!
Wat een fijne auto, dat laatste model Insignia !
Ik heb er in 6 weken tijd al dik 4.000 km mee gereden.
Het enige wat mij tegenvalt is dat er diverse kraakjes ( linkerportier en middenarmsteun ) waarneembaar zijn.
Verder heerlijke (AGR) stoelen, een fikse hoeveelheid binnenruimte, veel luxe (-beleving) en een prima weggedrag.
In het begin vond ik het niet zo'n hele mooie verschijning maar ik ben inmiddels echt enthousiast !

Wij ( mijn vriendin en ik ) hebben zo'n 4 jaar geleden een C3 heel nadrukkelijk laten staan, net als de Corsa en Fabia. Zij rijdt nog steeds met heel veel plezier, en op mijn aanraden in een Seat Ibiza.

Ik heb niets tegen Opel.
De rode Cascada met rode kap en beige leder stond op de lijst van potentiële vervangers van een 500.
En het is een Volvo geworden omdat mevr BRG laaiend enthousiast was van exact dit exemplaar.
Heb intussen gemerkt dat een "gewone" S60 en een V60CC haar niks zeggen, het was dus echt een enorm toeval dat net toen wij daar waren een interessante S60CC in de showroom stond.

Toegegeven,
Voor de vervanger van de Tourer stond geen enkele Opel op de shortlist, evenmin op de longlist.

Mocht ik ineens weer privé gaan rijden, dan denk ik momenteel dat het zou gaan tussen een Cascada (Astra dan weg) of een Vectra GTS. Voor die laatste heb ik altijd nog een zwak, heerlijk rijdende en ruime wagens. Ik denk dat ik alleen de connectiviteit met de moderne multimedia wel zou gaan missen, daarom zou ik hem wellicht laten staan en voor iets moderners gaan. Waarbij een Astra J ook een optie is.

Ja jongens, tijd tekort om te reageren ;)

De Astra is wel bewust met een opelbril gekozen.
Na jaren de Signum en daarna de Mondeo realiseerde ik me heel goed dat een Opel nèt wel, en een Ford nèt niet bij me past.
Als je jaren in een D-segmenter hebt gereden merk je ook wel dat dit segment kwa afwerking en materiaal absoluut op een hoger plan staat dan een C-segment. Maar ja, de baas vond dat C-segment het maximaal haalbare was en zo kwam ik direct uit bij de Opel Astra. Als je proef gaat zitten merk je t.o.v. de Insignia het minste verschil. Vind het verschil tussen megane en talisman veel groter aanvoelen. Niet dat ik ermee gereden heb vooraf hoor, pas lang na mijn keuze leer je dat. ;)

Wat als ik nu een volgende leaseauto moest kiezen?
Denk dat het weer iets uit de Opelstallen wordt..

Het is geen C3 geworden, maar een Ibiza!

Opel: sja, de modellen spreken mij niet aan. Er is geen enkel model wat ik nu zou overwegen. Voor M wellicht nog een leuke groene of gele Corsa.

Vanochtend nog een ritje gemaakt naar Utrecht. Gisteren maar bij de vrouw geslapen, scheelt weer een 30km en 15% accu:}
Op de heenweg mooi rustig die kant op gereden, stukken 120km/h maar ook hele stukken 100km/h ivm snelheidbeperking.
Nadien weer terug naar het werk. In tussentijd 3x geladen, waarbij de langste laadsessie 21min was en de kortste 7min.
Als je de tijd maar hebt is het geen probleem, tussendoor mooi ff mail bijgewerkt en de krant doorgelezen.
Maar als je zo over de snelweg rijdt, wat zie je dan veel mooist rijden zeg!

Passat GTE, Laguna ST, V60.....echt strakke wagens.
Zag ook nog een paar keer de Grandland X voorbij komen, da's toch ook wel een lekker dikke toch vlotte SUV om te zien.

Het is geen C3 geworden, maar een Ibiza!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst (tu)

Grandland X is voor een SUV zeker niet verkeerd. De crossland x zie ik overigens maar mondjesmaat rijden. had verwacht die wel heel veel op de weg te zien, maar dat is niet echt het geval. In tegenstelling tot de captur, ondanks deze al behoorlijk op leeftijd is zie je die toch echt super veel zeg. :O Heb daar ook niet mee overigens. Collega heeft net een V60 opgehaald als leasebak. Wat een gaaf ding zeg, die ga je vast veel zien op onze wegen de komende tijd.

Blijf mij altijd wel verbazen hoe veel dure jonge auto's er wel niet rond rijden in de categorie 40 - 80.000. Merendeel zal wel lease zijn maar onder aan de streep moet het natuurlijk wel gewoon betaald worden. Wat doe ik verkeerd denk ik dan :p

De crossland x zie ik overigens maar mondjesmaat rijden. had verwacht die wel heel veel op de weg te zien, maar dat is niet echt het geval.
Ik rij meer in Duitsland, daar doet ie het wel goed. Maar als je de cijfers van de Crossland X afzet tegen de Captur, dan heeft hij inderdaad nog een hele slag te slaan.
Vind het zelf ook een vreemde auto om te zien. Van de voorkant best stoer, maar de zijkant met die rare chromelijn vind ik niet heel goed gelukt. De achterkant oogt heel ielig en geknutseld.

Collega heeft net een V60 opgehaald als leasebak. Wat een gaaf ding zeg, die ga je vast veel zien op onze wegen de komende tijd.
Dat vraag ik me af, vooral wanneer Volvo nog meer dieselmotoren gaat schrappen.

Blijf mij altijd wel verbazen hoe veel dure jonge auto's er wel niet rond rijden in de categorie 40 - 80.000. Merendeel zal wel lease zijn maar onder aan de streep moet het natuurlijk wel gewoon betaald worden.
Daar verbaas ik me ook over. Veelal als je zo'n auto mee krijgt zit je in de 52% belasting schijf.
Dan betaal je over een auto van 50.000 euro toch € 500,- per maand aan bijtelling / € 6.000 euro op jaarbasis. Dat is toch een best bedrag.
Anderzijds, als je ziet wat je op die auto's anders aan afschrijving zou hebben als je hem privé zou moeten kopen.....dan kom je al goed weg.

Volvo hoeft het niet van de diesels te hebben. Een benzine is goedkoper in aanschaf en ook in gebruik niet duurder. Dus een best logische stap, zeker nu er ook benzine plugins zijn.
Ergens volgende week de Ibi ophalen. Dan komt er ook een foto update in de FB groep. Montsantrood, bijzonder kleurtje.

Over mooie auto's gesproken: ik verdraai elke keer mijn nek nog bij een Kia Proceed en de nieuwe Mazda 3. Die Aziaten snappen hoe het moet!

Heb je al vaak je nek verdraaid dan? Ik heb ze beide nog niet zien rijden en dus ook nog in real life gezien.

Seats vind ik van buiten leuk maar knap altijd zo af op die interieurs. Maar volgens mij prima auto's!

Vandaag weer terug gekomen van heerlijk midweekje op de Veluwe. Zo'n landal park is een heerlijk plekje voor ons als jong gezin! Zwemmen, fietsen, wandelen en vertier op het park. En de Veluwe is echt prachtig. Kans is heel groot dat we in dr zomer er weer heen gaan! Zo hoeven we echt niet ver weg.

Morgen druk met voorbereidingen want onze dochter wordt zondag alweer twee!

En of het volgende keer weer een Opel wordt...tsja, ik ben niet zo kapot van het huidige gamma. Zowel bij de astra als de Insignia vind ik de voorlaatste modellen mooier dan de nieuwste en acht ik de kans niet zo groot. De grandland is aardig maar zou toch eerder gaan voor de excentriekere 3008. Die spreekt mij meer aan.

Een lekkere facelift Insignia A met 1.6 turbo (170 pk) of een astra J met dezelfde motor (zeldzaamheid) zou me nog wel wat lijken!

Bij de plaatselijke dealer hadden ze wel een dikke Astra binnen gekregen.
Heb niets aan een Diesel of Station maar wel een hele mooie uitvoering en prijs "valt me nog mee".
Alle dikke opties en in combinatie met de 160 pk sterke Bi-Turbo diesel.

Dikke Astra

opel-astra-sports-tourer-1-6-biturbo-160-pk-innovation-led-intellillux-leder-massagestoelen-schuifdak-18.jpg

opel-astra-sports-tourer-1-6-biturbo-160-pk-innovation-led-intellillux-leder-massagestoelen-schuifdak-18.jpg

Ik lees het al, het wordt hoog tijd voor een meeting zodat Richard, Ingo en ik onze Astra’s kunnen showen en Hans z’n Insigni-B.
:T

Ik dacht even dat die Astra Asteroid Grey was, zoals de mijne, maar het is volgens mij een lichtere kleur grijs. Volgens mij is Asteroid Grey maar kort geleverd, want ik zie ze erg weinig voorbij komen.
Verder wel een dikke Astra, maar afgezien van het schuifdak en de elektrisch verstelbare én ventilerende stoelen (en dat het een station is ipv een hatchbak) verschilt het niet zoveel met mijn auto :D
Schuifdak blijf ik aan de kleine kant vinden in de Astra en daarom de (toen) 500eu niet waard. Ventilerende stoelen had ik wel willen hebben, maar die komen ook met elektrisch verstelbare stoelen. Dat laatste hoef ik niet, stoel verstel je amper plus dat elektrische stoelen vaak wat minder laag gezet kunnen worden. Kortom, ook de 900eu oid (toen) niet waard.

@Richard Uhm, maar jij hebt toch ook een dikke Astra? ;)
Al met al zijn er heel erg veel Astra's die de echt mooie en dure opties missen ( Intellilux, AGR stoelen al dan niet met koeling en/of leer, schuifdak, 18" )
Dus de auto's die meerdere van die opties hebben zijn gewoon redelijk zeldzaam, een diesel Bi-Turbo lijkt me ook zeldzaam dus de combi is helemaal uniek.

Intelilux zie ik nog wel eens en de 18" ook wel, niet super veel maar wel af en toe. Echter qua motorisering zie ik vrijwel alleen maar Ecoflex uitvoeringen lijkt het.

Opzich ook wel logisch in dit land en ik had misschien ook niet voor de 1.4T met 150pk gekozen als er nog een lichtere vier cilinder beschikbaar was, maar ik had 2at dat betreft geen keuze :D

Dat vraag ik me af, vooral wanneer Volvo nog meer dieselmotoren gaat schrappen.

ik vraag mij af in hoeverre ze echt gaan schrappen. Ze hebben een statement gemaakt met de S60, maar dat is nu net een auto die populair is in niet-diesel landen. Als ze echt zo 'groen' bezig zijn hadden ze die van de V60 ook moeten schappen om een goed begin te maken, maar dat doen ze (uiteraard) niet. Die V60's gaan we echt veel zien hoor, ondanks de fors toegenomen prijs.

Over mooie auto's gesproken: ik verdraai elke keer mijn nek nog bij een Kia Proceed en de nieuwe Mazda 3. Die Aziaten snappen hoe het moet!
Mijn collega heeft er eentje in de private lease, zo'n pro cee'd, inderdaad echt super gaaf! De Mazda 3 heb ik nog niet echt goed in real life kunnen bekijken maar wat ik zo op foto's zie is dat ook bijzonder fraai. Beetje de Alfa Romeo uit Azie, maar dan kwalitatief wat beter :p

Vandaag weer terug gekomen van heerlijk midweekje op de Veluwe. Zo'n landal park is een heerlijk plekje voor ons als jong gezin! Zwemmen, fietsen, wandelen en vertier op het park. En de Veluwe is echt prachtig. Kans is heel groot dat we in dr zomer er weer heen gaan! Zo hoeven we echt niet ver weg.

inderdaad, voor de kinderen hoef je echt niet ver weg. Tussen hemelvaart en pinksteren gaan wij ook weekje naar huttenheugte. 350 euro voor weekje in VIP huisje, alles in aanwezig, kost relatief weinig en je bent wel even weg en het belangrijkste is dat het voor de kleine een groot feest is.

DIkke astra inderdaad, voorkant en binnenkant zijn top maar de achterkant van de SW vind ik toch wel lastig. En geen groot glazen dak wat vrijwel elke andere concurrent wel heeft (en astra H bv ook), vind ik ook jammer. Nee, deze komt niet op de shortlist hier. Ook is er volgens mij alleen maar zwarte bekleding leverbaar dacht ik? Geen rood, choco bruin of creme dacht ik.

Terug
Bovenaan