Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Geen drinker Rob, heeft ze zeker niet van haar vader? ;) beterschap met dr!

Voetbal: wat is dat? Ik heb er echt helemaal niks van. Ik verbaas me over de aandacht voor het spelletje en het geld wat er in om gaat.

Geen drinker Rob, heeft ze zeker niet van haar vader?

Klopt..gelukkig heeft ze veel andere goede eigenschappen wel overgenomen..:}

Vanmiddag mijn eerste reanimatieoproep gehad op mijn werk. Kreeg sms met oproep en locatie om aed te brengen.
Locatie bleek tegenover mijn werk te zijn bij een huisartsenpost. Toen ik uit het raam keek stonden er al twee ambus en drie politiewagens en was het zinloos om er nog heen te gaan. Niet veel later kwam de traumaheli ook.

Achteraf hoorde ik dat het om een kindje van een jaar ging en dat ie het helaas niet heeft gered.
Kreeg er koude rillingen van maar ook dit soort situaties kan ik tegenkomen.

Heftig! Gelukkig waren de hulpdiensten er snel.
Ik kreeg een paar weken terug ook een oproep, maar heel ouderwets per SMS waardoor ik m gemist had. Overigens moest ik best ff lopen voor die AED dus ik heb direct bij ons bedrijf de vraag neergelegd of onze AED ook open staat voor zulk gebruik extern.

Mogguh!

@ Rob: jeetje, dat is heftig... vooral als het gaat om zo'n jong kind.
Als er al zoveel hulpdiensten ter plaatse zijn, dan is het inderdaad van weinig toegevoegde waarde om er ook nog naar toe te gaan.

dus ik heb direct bij ons bedrijf de vraag neergelegd of onze AED ook open staat voor zulk gebruik extern.
Mmm, das geen verkeerd idee! Ik zal hier ook eens vragen of de AED voor 'openbaar' gebruik is.

En nu weer iets heel anders:
Was door mijn favorietenlijstje aan het scrollen op Marktplaats.... ik heb gelukkig niet echt een brede smaak :}

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

Mogguh!

@ Rob: jeetje, dat is heftig... vooral als het gaat om zo'n jong kind.
Als er al zoveel hulpdiensten ter plaatse zijn, dan is het inderdaad van weinig toegevoegde waarde om er ook nog naar toe te gaan.

dus ik heb direct bij ons bedrijf de vraag neergelegd of onze AED ook open staat voor zulk gebruik extern.
Mmm, das geen verkeerd idee! Ik zal hier ook eens vragen of de AED voor 'openbaar' gebruik is.

Iets heel anders:
Was door mijn favorietenlijstje aan het scrollen op Marktplaats.... ik heb gelukkig niet echt een brede smaak :}

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

Overigens moest ik best ff lopen voor die AED dus ik heb direct bij ons bedrijf de vraag neergelegd of onze AED ook open staat voor zulk gebruik extern.
Dat is een mooie gedachte. Het is echter wel belangrijk dat de AED dan altijd beschikbaar is, dus buiten in een kast komt te hangen (evt met slot). Je kunt de AED daarna aanmelden op hartslagnu.

@ Rob: Die oproepen horen er (helaas) ook bij. Ik weet dat ze bij ons in de regio er zelfs voor kiezen om daar geen burgers voor op te roepen, gezien de impact op "burgerhulpverleners" zelfs als te groot wordt bestempeld.

Dat snap ik inderdaad. Ik vond het eerlijk gezegd nog bijzonderder dat we werden opgeroepen voor een dergelijk spoedgeval in een huisartsenpraktijk.

Maar ruim half jaar terug is in mijn woonplaats een kindje van de trap gevallen en werden we ook voor opgeroepen.

Overigens moest ik best ff lopen voor die AED dus ik heb direct bij ons bedrijf de vraag neergelegd of onze AED ook open staat voor zulk gebruik extern.

Wel interessant. Ben benieuwd naar het antwoord. Zal het bij ons ook eens vragen. Die van ons bedrijf is iig niet aangemeld. Er hangt er ook een in de gezamenlijke parkeergarage. Die is wel aangemeld.

Maar in mijn ogen zou dit absoluut niet ter discussie moeten staan..het gaat om mensenlevens. Altijd meenemen zo'n ding als het nodig is.

De AED hangt achter de receptie, een buitenkast zou idd mooi zijn. Best gek dat dat er niet is op het bedrijventerrein.

@Gerwin: waarom een vorige auto en je huidige auto in de lijst? Verder allemaal vrij bereikbare dingen toch? Ben benieuwd wat het ooit wordt.

Toch leuk, zo'n wagen boordevol electronica en veiligheidsvoorzieningen... (NOT)
Hangt de sensorbak bovenaan mijn voorruit los.:
Dus werken de lane assist, adaptive cruise control, city safety, pilot assist, verkeersbordherkenning etc allemaal niet meer.
Conclusie: nieuwe voorruit met sensorbak.
Gisteren dus de wagen de ganse dag bij de dealer achtergelaten in ruil voor een V90 D3,
stel ik om 3u zelf vast dat deze veiligheidsvoorzieningen met de nieuwe ruit inderdaad geen foutmeldingen meer opleveren,
maar evenmin werken (gek toch dat niemand dat uitgetest had),
wordt tot 5u alle hens aan dek geroepen om de wagen klaar te krijgen,
volgt na de ultieme proefrit door de garage het finale verdict:
ik mag eind volgende maand de wagen "enkele dagen binnen geven" in ruil voor vervangend vervoer in de hoop dat ze het dan opgelost krijgen...
Was het een Boeing, hij was al neergestort ;)

Vaststelling 1: zonder werkende veiligheidszooi rijdt de wagen veel relaxter; enkel mis ik de adaptive cruise control in stroken met trajectcontrole
Vaststelling 2: ben ik tevreden dat ik een T5 heb ipv de meest verkochte D3, ik kwam aan het gaspedaal en de wagen ging niet vooruit :(
Vaststelling 3: gaat leuk worden met die zelfrijdende wagens als er ooit iets aan de electronica scheelt.

1: begrijpelijk, puur en powerfull. En uitkijken voor de Belgische flitsers.

2: die snap ik, een dieselmotor is wat minder happig, hoewel het kwa koppel niet zoveel uiteen loopt.

3: eens, eer dat eens foutloos werkt.
Is het niet de software (die vertrouw ik nog het meest) dan zal er hardwarematig iets aan schelen..

“
Wel interessant. Ben benieuwd naar het antwoord. Zal het bij ons ook eens vragen. Die van ons bedrijf is iig niet aangemeld. Er hangt er ook een in de gezamenlijke parkeergarage. Die is wel aangemeld.

Hoe triest ook, maar bij een vriend van mij op het werk is hij tot 2x toe van de muur gestolen, ondanks beveiliging. Hier om de hoek bij mijn huis hangt er 1 (openbaar) maar bij mijn werk is het ook gewoon binnen

@gerwin, leuk lijstje, al is die grijze golf wel erg..... grijs. :p ik zou ten aller tijde doorsparen voor een 7 dan. Niet alleen ziet die er zoveel beter uit, de kwaliteit is ook stukken beter volgens mij.

Hier drukke tijden, weinig tijd voor vrijwel alles :O vandaag nog met spoed naar Azie wat mij helemaal niet uit komt. Volgende maand hopelijk wat rustiger zowel werk als prive

Balen Joost!
Ik ben morgen en overmorgen even op pad voor werk, naar München (Audi).

AED stelen, ik kan dat niet begrijpen. Wat heb je aan zo'n ding? Wil iemand m thuis in z'n la hebben ligge ofzo?

AsconaGT zei:
@gerwin, leuk lijstje, al is die grijze golf wel erg..... grijs. :p

Precies dat :) hoewel ik met het model niet wat heb is het in bepaalde uitvoeringen nog best te doen. Maar zilvergrijs is niet heel flatteus voor deze. De brera springt er ten positieve uit. Leuk hoe je alle kanten op gaat :}

@gestolen AED, dat hoeft natuurlijk niet voor eigen gebruik te zijn, mogelijk leveren ze nog wat geld op.

Goedemorgen!

@ Rob, hoe is het met de kleine grote meid?
@ AED, hoewel het goed is geregeld met een app en een centraal registratie punt. Snap ik niet dat de overheid hier niet meer in betekend. De AED's worden op initiatief en voor eigen rekening van de bedrijven/particuliere opgehangen en kosten grofweg 1500eu.
Wij hebben afgelopen jaar als sportvereniging, samen met de voetbalvereniging en een aantal omwonenden (plus sponsoring van de huisarts) ook één opgehangen. De sporthal, eigendom van de gemeente, die naast/tussen de voetbalvereniging en onze sportvereniging zit heeft hier geen cent aan mee betaald. Wel mocht we de AED ophangen aan de buitenmuur van de sporthal zodat de AED ten alle tijden goed bereikbaar is.

Allemaal Koningsdag overleeft?
Ik vind het een van de gezelligste dagen van het jaar. Weinig anders gedaan dan bier drinken in onze oude woonwijk, maar het is een komen en gaan van (oud) bekenden en dus altijd gezellig.
Gisterenmiddag verjaardag van vriendinlief gevierd waarbij er ook een kleine 40 man in de woonkamer stonden/zaten, dus ook druk genoeg maar wel erg gezellig.
En ohja, er passen 7 auto's op onze oprit zijn we nu achter gekomen :D

AsconaGT zei:
Hier drukke tijden, weinig tijd voor vrijwel alles :O vandaag nog met spoed naar Azie wat mij helemaal niet uit komt. Volgende maand hopelijk wat rustiger zowel werk als prive

Is er intussen al verder nieuws over de bedrijfssanering en ontslagronde?

Mogguh!

@ BRG: Ah, de reputatie van de degelijkheid van Volvo loopt zo wel een flinke deuk op... wat een gedoe zeg.

vandaag nog met spoed naar Azie wat mij helemaal niet uit komt.
Pfff, het hoort natuurlijk bij je werk/functie maar kan me voorstellen dat het geen pretje is.

Allemaal Koningsdag overleeft?
Ik vind het een van de gezelligste dagen van het jaar.
Ik voer vaak niet zoveel uit op zo'n dag... even de braderie over en een terrasje pakken en dan vind ik het wel weer mooi geweest :D

@Gerwin: waarom een vorige auto en je huidige auto in de lijst? Verder allemaal vrij bereikbare dingen toch? Ben benieuwd wat het ooit wordt.
Beide auto's die me zeer goed zijn bevallen alleen dan een wat meer luxe en ge-update versie :) Ik ben ook erg benieuwd... maar zoektocht blijft toch altijd het leukste aan het hele verhaal ;)

@gerwin, leuk lijstje, al is die grijze golf wel erg..... grijs. tongue sticking out smiley ik zou ten aller tijde doorsparen voor een 7 dan. Niet alleen ziet die er zoveel beter uit, de kwaliteit is ook stukken beter volgens mij.
Precies dat smiling smiley hoewel ik met het model niet wat heb is het in bepaalde uitvoeringen nog best te doen. Maar zilvergrijs is niet heel flatteus voor deze. De brera springt er ten positieve uit. Leuk hoe je alle kanten op gaat
Grappig, ik vind zilvergrijs dus juist een mooie kleur voor de 6. Maar verder mee eens: zo'n Golf blijft gewoon een saaie auto maar inmiddels wel betaalbaar en relatief goed (in de juiste uitvoering)

B Real zei:
Snap ik niet dat de overheid hier niet meer in betekend. De AED's worden op initiatief en voor eigen rekening van de bedrijven/particuliere opgehangen en kosten grofweg 1500eu.

Je ziet dat gemeenten hier verschillend mee om gaan. De ene stimuleert actiever dan de ander, dat kan door faciliteren, menskracht er tegenaan zetten of een financiële bijdrage bijvoorbeeld. Een landelijk dekken netwerk van AED's ophangen is een kostbare aangelegenheid en dat geld moet ergens vandaan komen, lengte of breedte. Jou gemeente staat niet als heel kapitaalkrachtig bekend :) Toch ben ik met je eens dat er best wat overheidsgeld in mag gaan zitten, immers is het echt voor de maatschappij bedoeld. Het systeem werkt echter alleen als er een groep betrokken mensen mee actief is, en die betrokkenheid is vaak het grootst als een groep mensen / organisaties samen de handen ineen slaat om een AED op te hangen en zich beschikbaar te houden voor reanimaties. Respect daarvoor!

Ik woon inmiddels in een iets kapitaalkrachtigere gemeente zonder dure dierentuin :}

Ik dacht dat de aanpak qua AED's in alle gemeenten ongeveer gelijk waren, dat het een mooie uitvinding is maar dat de uitrol er van vooral bij het bedrijfsleven/particulieren lag. Dat is dus anders, gelukkig!
Ik heb mij er namelijk over verbaasd dat er in ons dorp wel een potje subsidie was om een afgelegen fietspad te voorzien van LED-verlichting (terwijl er goede verlichting stond) en om een buurthuis voor tig duizenden euro's te voorzien van nieuwe dakgoten maar dat het niet mogelijk bleek om bij te dragen in enkele AED's om een goede dekking in het dorp te krijgen (of om het dak van de sporthal eens te repareren omdat deze lek is en er in de gang structureel emmers staan...). Die is er nu, met initiatieven door verenigingen/bedrijven/particulieren, dus wel.

[sup]Afgezien daarvan ben ik sowieso wel een beetje klaar met politiek. De vergaderingen van onze sportverenigingen gaan meer over politiek/voortbestaan van de sportverenigingen in ons dorp/gemeente dan over de vereniging zelf. Het blijft een oeverloos geneuzel over belangen, ideeën, potjes, fondsen, subsidies etc en uiteindelijk komen we geen stap verder, maar dat is teveel off-topic[/sup]

Nog even een vraagje op autogebied (niet voor mijzelf, voor schoonzusje)

Ze is op zoek naar een goedkoop autootje: zowel qua aanschaf als maandelijkse lasten.
Liefst 5-deurs, aanschafwaarde onder de 1000 euro.

Hebben jullie tips voor een betouwbaar autootje?

speedtouch zei:
Zou dit kunnen=
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/44365219

Had ik ook aan gedacht, maar la siemand mij advies vraagt over een goedkoop autootje, sla ik de Frans wagens meestal over. Wellicht nog een oud vooroordeel...

Met dat budget moet je wat lokale handelaren aflopen en kijken wat er te koop is voor 1000eu en niet teveel waarde hechten aan dat leuke modelletje/kleurtje/interieurtje, maar opzoek gaan naar technisch de beste auto.
Liever een foei lelijke auto die de komende paar jaar nog fluitend door de APK gaat dan dat "schattige"-auto'tje die telkens wat heeft en niet/nauwelijks door de volgende APK komt.

Ik kocht voor dat bedrag mijn eerste auto, een Honda Civic. Die kwam via via toevallig op m'n pad, zag er goed uit én de complete onderhoudshistorie was bekend. Alleen even het roest bij de wielkasten weglaten werken voor een paar knaken en na iets van twee jaar voor 1500eu weer verkocht :D

Corsa, Rio en 206 zijn goede tips! (2 laatstgenoemde had ik zo niet bij stil gestaan)
Zo'n Micra..tja; moet je wel net een goede treffen die niet is weggeroest ;)

Zelf dacht ik nog aan een Swift, 106/306 en Fiesta.

Bij het zoeken vond ik voor dat budget trouwens een massa Almera Tino's...
Een vergeten wagen die m.i. value for money biedt.

Idd, vergeet daarom toyota’s.
€1000 en betrouwbaar is geen supergelukkige combi.
Je komt dan uit bij eenvoudige en sobere auto’s. Kunnen ook heel goed zijn..

Is er intussen al verder nieuws over de bedrijfssanering en ontslagronde?

Positieve is, ik mag blijven. helaas wel afscheid moeten nemen van mijn directe collega. En dat is toch wel zuur, samen ben je op reis geweest, je krijgt daardoor een andere band met elkaar, gesprekken zijn anders, ook qua werk vullen we elkaar mooi aan en zo ineens is het klaar. We zijn een hecht team (van 4), iedereen functioneert als een geoliede machine en zo is er een schakel uit. Onbegrijpelijk want we komen om in het werk nu onze klanten steeds meer van ons vragen.

Al met al een heel dubbel gevoel dus. De altijd goede sfeer binnen het bedrijf heeft een flinke domper gekregen. Hopelijk word alles weer snel het oude.

AED stelen, ik kan dat niet begrijpen. Wat heb je aan zo'n ding? Wil iemand m thuis in z'n la hebben ligge ofzo?

volgens het bedrijf dat onze AED's controleert en trainingen geeft zit daar een levendige handel in. Met name Oost Europa.

Ze is op zoek naar een goedkoop autootje: zowel qua aanschaf als maandelijkse lasten.
Liefst 5-deurs, aanschafwaarde onder de 1000 euro.

ALs je een nette 5 deurs wil vinden voor weinig geld zul je een beetje moeten gaan zoeken in de vijver waar minder mensen vissen. Europese auto's zijn dan vrij snel duur omdat menen die kennen en ook de Japanse toyota's word fors geld voor gevraagd. De almera Tino is zo'n ding die je wel goed moet kunnen vinden (tu), en wat denk je van een Daewoo Lacetti, , Suzuki Liana, Daihatsu Move (of Grand Move als je meer ruimte nodig hebt), Of Hyundai Matrix is ook een prima auto met lage maandlasten, betrouwbaar en ruim. (bovendien door pininfarina ontworpen) :}

Hoppa!

De Astra is weer goedgekeurd.
2 opmerkingen : knipperlicht voor zat los ( zou kunnen, heb ik er zelf ingezet toen ik hem kocht bijna 6 jaar geleden ) en 1 band had nog maar 2,3 mm profiel ( wist ik ).
Al met al bij de Opel-dealert Euro 29,00 achtergelaten en ik mocht weer vertrekken. (tu)B)

15094436_10208067134944999_4149150280517616806_n.jpg

Sanoma zei:
niet voor mijzelf, voor schoonzusje

Nergens om.. maar toen Jimmy nog niet zo lang geleden 'voor een vriend' allerlei vragen stelde over een Mégane gingen we er vol vertrouwen in mee. Dat vertrouwen is door Jimmy bot met voeten getreden, maar zijn we dan zo naïef met elkaar dat we hier weer zo in mee gaan? *-)(:B

@Marc: gefeliciteerd :) onverwoestbaar dat ding!

@Joost: fijn dat jij van de schopstoel bent verdwenen, maar ik kan me van alles voorstellen bij het gevoel dat rest. Als de hoeveelheid werk niet minder is geworden is het wat lastig uit te leggen dat er überhaupt iemand moest vertrekken.

Mogguh!

dank voor de beterschapswensen voor onze dochter. Ze is er echter nog steeds niet. Gisteren nog steeds verhoging en snel moe en jengelig. We hadden met Pasen en Koningsdag allemaal plannen maar allemaal de prullenbak in gegaan en rust voor het Famke. Ook zijn de meeloopdagen op de kinderopvang/peuterschool eerst uitgesteld.

Gauw opknappen nu want volgende week hebben we weekje vakantie en zitten we op de Veluwe.

Zondag zijn we nog even wezen toeren en wat potentiële woonlocaties bekeken. Interessant! Blijft kriebelen.

@ Joost: kan me je dubbele gevoel voorstellen. Maar toch fijn dat je zelf mag blijven.

@ Marc: topprestatie! Hoe staat het met de roest bij je Astra?

Bedankt voor de tips/adviezen! Staan een heel aantal goede en verrassende opties bij, dus die geef ik door... maar het zou me ook niks verbazen als ze plots wat meer wil uitgeven als het maar een 'stoere/mooie' auto (Golf/Polo) is. Dat ben ik inmiddels wel gewend ;)

Dat vertrouwen is door Jimmy bot met voeten getreden, maar zijn we dan zo naïef met elkaar dat we hier weer zo in mee gaan?
:}

@ Joost: jeetje, dat is wel ingrijpend als een vaste kracht binnen het team wegvalt...hopelijk gauw de goede sfeer weer terug.

@ Marc: :T dat is lekker goedkoop rijden!

@ Rob: Ach, wat vervelend dat ze nog steeds ziekjes is... zou fijn zijn als het voor de vakantie opknapt.

Het 'kriebelgevoel' begrijp ik helemaal; wij zitten ook regelmatig op funda en kijken tijdens de autoritten naar leuke plekken. Maar ik denk dat we even wachten totdat de markt over het hoogtepunt heen is. Bij voorkeur een kleine crisis... wij hebben een starterswoning in het lage segment en hebben 'm op het dieptepunt gekocht. Stijging is vrij klein geweest.
Huizen van het middensegment zijn echter wel flink duurder geworden; in dat segment is onze 'volgende stap'. Dus naar verhouding is er een flink gat geslagen in waarde... ben ik nog niet zo enthousiast over ;)

@Rob Geen roest. Dat was na de facelift in 1995 echt wel opgelost hoor. Nu beginnen alleen de puntjes van de voordeuren wat te roesten maar verder niet. In allebei de achterschermen zit net boven de achterwielen een kleine deuk en daar is de lak wat weg en begint nu wat oppervlakkige roest, maar dat is puur door die schade.

@ Marc, goedkoper wordt autorijden niet. Met een tientje of vijf aan vaste lasten is het ook wel gezegd elke maand gok ik?
Knappe prestatie hoor (tu)

@ Joost, moet een opluchting zijn dat je mag blijven, maar de sfeer zal er wel niet prettiger op worden en als ik het zo lees de werkdruk ook niet. Hopelijk is het allemaal een beetje te handelen.
Sinds ik ander werk heb, heb ik ook een stuk minder werkdruk en dat doet de mens goed ondanks dat ik elke dag nog net zo lang van huis ben als voorheen. Overwerken is er, bij dit werk. veelal niet bij (zeker niet structureel) en dat is fijn want dan hoef ik me ook niet meer schuldig te voelen als ik eens een avond/weekend niet aan het werk ga. Overigens is er niks mis met veel en hard werken, maar de verhouding moet wel juist zijn.

@ Huizen, wat ik heb geleerd is dat je op dit moment goed moet weten wat er financieel mogelijk is, wat je eigen huis waard is en wat je ongeveer als volgende stap wilt. Vervolgens Funda goed in de gaten houden, de perfecte woning is waarschijnlijk voor veel mensen perfect en dus moet je snel handelen. Kan snel gaan, kan ook lang duren (bij ons meer als een jaar). Ohja, en veel huizen bezoeken. Op basis van de vijf slechte iPhone foto's op Funda had ik onze huidige woning absoluut niet gekocht, het is dat we toevallig het plekje kenden en via via hadden gehoord dat het de moeite waard was.

Wij hebben laatst eindelijk akkoord gegeven op de nieuwe keuken, die komt in oktober pas omdat ze het zo ontzettend druk hebben. Wij hebben geen haast, dus is prima en dan kunnen we nog rustig het een en ander verbouwen/aanpassen.

Het 'kriebelgevoel' begrijp ik helemaal; wij zitten ook regelmatig op funda en kijken tijdens de autoritten naar leuke plekken. Maar ik denk dat we even wachten totdat de markt over het hoogtepunt heen is. Bij voorkeur een kleine crisis... wij hebben een starterswoning in het lage segment en hebben 'm op het dieptepunt gekocht. Stijging is vrij klein geweest.
Huizen van het middensegment zijn echter wel flink duurder geworden; in dat segment is onze 'volgende stap'. Dus naar verhouding is er een flink gat geslagen in waarde... ben ik nog niet zo enthousiast over

Wij zitten net wat in een andere situatie. Ons huis is nu juist weer wat op waarde waardoor restschuld vrijwel opgelost is.
Als de markt weer instort neemt onze restschuld ook weer toe (even los staand van aanvullende aflossingen, spaardelen die we hebben opgebouwd en dergelijke).

Natuurlijk is en ander huis ook duurder geworden maar financiering is niet zon probleem bij ons; zeker met de huidige lage rente. Die veel lager ligt dan wat we nu (nog) betalen. Daarnaast denk ik dat ons huis zo weg is. Die van de buren was in vier dagen via Facebook verkocht.

Maar jah...dit zijn allemaal economische factoren. Mijn vrouw is meer een gevoelsmens en daar speelt meer mee dan centjes..;)
Zo is zij er bv. nog niet uit waar we willen wonen. Ook daar moeten we rekening mee houden !

Maar misschien binnenkort eerst maar eens een waardebepaling doen. Weet de prijs van de buren maar dat is toch best een andere woning.

Kunst is echt gewoon zo min mogelijk verhuizen. Ben begonnen met huurflat omdat toen echt niet anders kon. Na een flinke salarisverhoging door verandering van baan destijds meteen een huis gekocht en nu dus in mijn nieuwbouw Penthouse. Op heel slecht moment gekocht ( Augustus 2008 ) maar over het algemeen stijgt nieuwbouw veel sneller in prijs vergeleken met bestaande huizen. Al met al verwacht ik nu een overwaarde van een 60-70k te hebben inmiddels, maar zeker nog geen plannen om te verhuizen, al volg ik de woningmarkt nog steeds op de voet ( Funda en ook alle nieuwbouw ). Verwacht dat mijn appartement nog veel sneller veel meer waard wordt door aanleg van het park vlak voor mijn deur. ( samen met nieuwbouw in het midden/hogere segment ). Woningtekort blijft echt een issue de komende tig jaren.

Och, ik weet niet. Ik ging na krap drie jaar al weer verhuizen en pakte daarmee een waardestijging die ik niet bij elkaar zou kunnen sparen in dezelfde periode. Zelfs als ik de bijkomende kosten meereken.

Een andere woning is vaak ook weer in waarde gestegen en als je dan iets groters/duurder wilt hebben dan is deze in €'s waarschijnlijk harder gestegen als je eigen woning. Daar hadden wij ook nog weer een beetje geluk mee :)
We zitten voor nu prima en hoeven hier in principe niet meer weg, maar ik sluit niet uit dat als over x jaar de markt weer zo gek doet ik het opnieuw ga proberen :)

Het is gewoon lastig te zeggen, het is een rare markt waarbij je soms je rationele gevoel ook een beetje opzij moet zetten als je echt iets wilt (uiteraard zonder jezelf daarbij in de financiële problemen te werken).

Midje,

Die huizen houden ons toch allemaal best bezig. Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik voorlopig klaar ben met het huis, op een keer wat kleine zaken zal er voorlopig niet veel aan gebeuren. Dikke prima.

@ Joost: Dat is een mooie bericht, dat je mag blijven. Je werkt er nu toch al best wat jaren, dus heb je ook wel wat opgebouwd. Toch bijzonder hoe het eerst bij jullie allemaal niet op lijkt te kunnen, met ook nog een nieuwbouw. En nu dat er mensen uit moeten. Nu is de nieuwbouw uiteraard een meerjaren plan geweest, maar ik kan me voorstellen dat het gevoelstechnisch niet helemaal met elkaar strookt.

Lag gisteren dat in NL het doek officieel is gevallen voor de Adam. Ik begrijp de keuze helemaal, maar vind het wel jammer. Vond het toch een heel guitig wagentje om te zien, en zeker als rocks was het ook gewoon een stoer ding. Opel had pech dat hij in de crisis-tijd is geïntroduceerd, waarbij hij eigenlijk meteen een valse start maakte omdat een modern turboblok ontbrak.

Astra F zei:
Die huizen houden ons toch allemaal best bezig. Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik voorlopig klaar ben met het huis, op een keer wat kleine zaken zal er voorlopig niet veel aan gebeuren. Dikke prima.

Tot er plots sprake is van samenwonen...
1280453c05505d30fcd9df359c5740bdda77ef.png

Mss komt ruudje dan wel naar ons dorp :}

Hier het huis spotgoedkoop gekocht, 4 jaar later midden in de crisis quite verkocht maar de duurdere huizen waren toen wel stuk aangenamer om te kopen, gelukkig maar want nu zijn onze huizen al snel een 40K duurder geworden.

Ik had het laatst al gezegd volgens mij, mijn collega had interesse in een voor hem 'perfecte huis'. maar er waren meer gegaardigen. Het huis stond nog niet eens op funda. 4 serieus geinterseerden die alle 4 een bod mochten doen, het hoogste bod ging het worden. Mijn collega was erg gek van het huis en wil per se in die wijk blijven, advies was al wel om niet de vraagprijs te bieden, en heeft daarom 10.000 boven de vraagprijs geboden om er zeker van te zijn dat hij het huis zou krijgen....Misschien was het bluf van de makelaar zei hij nog tegen mij maar hij was al een half jaar op zoek, dan maar wat meer betalen. ....Maar hij is het niet geworden :O Bizar

Toch bijzonder hoe het eerst bij jullie allemaal niet op lijkt te kunnen, met ook nog een nieuwbouw.
De markt waarin wij zitten ligt plots op zn gat waardoor grote projecten uit blijven. het gaat helemaal niet slecht met ons bedrijf maar de prognoses voor komende 5 - 10 jaar zijn minder hoog dan verwacht. Om het bedrijf gezond te houden moet je dan gewoon iets inkrimpen ipv oogkleppen op en met te veel personeel door blijven gaan. Maar dan neem je wel afscheid van goede medewerkers en dat doet zeer. Ben ook benieuwd wat dit met de werkdruk gaat doen de komende tijden.

Kunst is echt gewoon zo min mogelijk verhuizen. Ben begonnen met huurflat omdat toen echt niet anders kon. Na een flinke salarisverhoging door verandering van baan destijds meteen een huis gekocht en nu dus in mijn nieuwbouw Penthouse. Op heel slecht moment gekocht ( Augustus 2008 ) maar over het algemeen stijgt nieuwbouw veel sneller in prijs vergeleken met bestaande huizen. Al met al verwacht ik nu een overwaarde van een 60-70k te hebben inmiddels, maar zeker nog geen plannen om te verhuizen, al volg ik de woningmarkt nog steeds op de voet ( Funda en ook alle nieuwbouw ). Verwacht dat mijn appartement nog veel sneller veel meer waard wordt door aanleg van het park vlak voor mijn deur. ( samen met nieuwbouw in het midden/hogere segment ). Woningtekort blijft echt een issue de komende tig jaren.

Och, ik weet niet. Ik ging na krap drie jaar al weer verhuizen en pakte daarmee een waardestijging die ik niet bij elkaar zou kunnen sparen in dezelfde periode. Zelfs als ik de bijkomende kosten meereken.

Allemaal leuke verhalen met die enorme overwaarde's maar dat is niet overal zo. In bv. de krimpregio waar wij wonen mag je blij zijn met een paar procentjes stijging. Daar gaat het allemaal niet zo hard. Wij moeten het ook echt niet van de overwaarde hebben maar zelf alles bij elkaar sparen.
Daarentegen klaag ik ook weer niet want bij ons liggen de huizenprijzen natuurlijk veel lager wat zich weer keihard uit in je hypotheeklast.
Kortom blijft een rare business die huizenmarkt...:)

Op mijn werk zijn we bezig met het portefeuilleplan. Waar willen we de komende jaren naartoe met onze (sociale) huurwoningen. Bijzonder interessant en al al lastig genoeg met alle bijkomende duurzaamheidsstukken.

Over duurzaamheid gesproken. Gisteren ook wel weer interessant gesprek gehad met de controleleider van onze huisaccountant.
Daar krijgen ze van hun werkgever zelfs bonussen en kortingen als ze een elektrische auto gaan rijden omdat de werkgever duurzaamheid erg belangrijk vindt.
Hij vertelde zelf dat hij moeite met dit beleid heeft omdat zelfs de startende accountants nu massaal in Tesla's stappen. Dan kunnen ze wel "duurzaam" zijn, maar wil je als werkgever dat al je medewerkers in dikke Tesla's bij de klanten voor komen rijden. dat kan ook hele ander denkbeelden teweeg brengen.
Voor hem zelf is, vanwege zijn dagelijkse kilometers en vele ritten, alleen de tesla's interessant en kiest er bewust voor om in zijn diesel te blijven rijden.

Startende accountants als in HBO/WO schoolverlaters? Die krijgen nu ipv een standaard B-segmenter ook al de keuze uit een Tesla?
Als dat zo is dan zit de Big4 echt heel hard te springen om personeel. Auto's met dergelijke waardes zijn vaak toebedeeld aan minimaal het niveau manager.

Overigens vraag ik me af of leasen bij een Big4 kantoor wel leuk is, want die hebben ook gewoon "boetes" staan op een te hoog verbruik. Je moet wel heel netjes rijden wil je aan het eind van het jaar geen brandstofafrekening krijgen. Dan is de keuze om elektrisch te gaan rijden (Niro/Kona/E-Golf etc) wel wat aantrekkelijker als dit gestimuleerd wordt ipv tegengewerkt wordt.

Dat het een bijzonder signaal afgeeft snap ik wel. Accountantskosten stijgen de pan uit omdat er steeds meer werk moet worden verricht, er daardoor steeds meer uren gemaakt moeten worden én de controle ook steeds eerder en vlotter in het jaar moet plaatsvinden. Tja, als er dan een legertje assistenten in pak binnenkomt die ook nog eens hun Tesla's op een rij voor de deur parkeren heb je de schijn al snel tegen :D

V.w.b. huizen is het inderdaad ook heel erg regio afhankelijk hoe erg de gekte is. Wees blij dat de gekte bij jullie nog meevalt.
Ik denk dat mijn regio er een beetje tussenin zit. Nette woningen die af zijn worden vlot verkocht tegen hoge prijzen, maar het is nog niet zo absurd dat je tientallen bezichtigingen krijgt en mensen van gekkigheid niet weten hoeveel ze boven de vraagprijs moeten bieden.

Middag! Ik ben ook weer terug in het land. Met een flinke dosis Audi Sport nieuws in het hoofd. En meegereden in een R8 en een eTron met 1000Nm (die van het filmpje waar ie een piste, 85% helling) op rijdt.

@Joost: wauw, dat is balen zeg. Als de werkdruk minimaal zo blijft dan wordt het voor jou ook wel onaantrekkelijk daar...

@huizen: bij verkoop nu verwacht ik minimaal zo'n 150.000 winst, maarja: vind maar eens iets anders...

@Barri Net voor de gein even gekeken wat er bij jullie in het dorp te koop staat. Die prijzen gaan echt helemaal nergens over zeg, dure plek om te wonen!

Dat is ook allemaal zo, leuk en aardig die overwaarde, maar de prijzen om wat weer te kopen zijn natuurlijk identiek gestegen als je in de zelfde regio blijft wonen.

Vriend van mij heeft het er ook over dat hij met 50K winst zijn huis heeft verkocht en nu een groter huis heeft kunnen kopen, maar vergeet derhalve dat zijn huidige huis ook met ongeveer het zelfde percentage is gestegen. Dan kun je beter wonen waar rob woont waar de gekte nog niet zo gek is. Dan heb je tenminste ook iets meer de tijd om goed te oriënteren zonder dat je sterk onder druk staat om snel te beslissen en makelaars die er een spelletje van maken.
Middag! Ik ben ook weer terug in het land. Met een flinke dosis Audi Sport nieuws in het hoofd. En meegereden in een R8 en een eTron met 1000Nm (die van het filmpje waar ie een piste, 85% helling) op rijdt.

Gaaf! Ik heb 1x zo'n dag gehad bij opel met OPC modellen en intro van Insignia A voor personeel. Zijn de leuke dagen als je in de autobranche werkt (tu)

Terug
Bovenaan