Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gisteren heel onverwacht de 500 gaan inruilen voor de S60CC.
Kreeg mailtje dat hij omstreeks 14u30 zou klaar zijn.
Donderdag bleek de verkoper zelf niet te werken, maar dan zou de aflevering gebeuren door een collega en in een andere vestiging.
Vrijdag stond de hele dag al vol met afleveringen (voor het paasweekend).
Dus maar nog een afspraak gemaakt voor 16u30.
Dan in allerijl de 500 opgehaald die nog in Zeeland stond en de wagens gaan wisselen.

Intussen heeft mevr. BRG zelf ook al de eerste kilometers ermee gereden en ze is tevreden...

57187579_10217006672626371_6526663523118874624_n.jpg

En aan de achterzijde, met trekhaak.
Wanneer die afgenomen wordt, dan kan het ontbrekende stukje diffuser weer worden ingeklikt.

57155539_10217002567963757_4966059329024163840_n.jpg

Nog leuk om melden: toen we met volle tank vertrokken aan de garage in Mechelen gaf de boordcomputer een vermoedelijk rijbereik tot de volgende tankbeurt van 725 km.
Toen we 120 km later in Zeeland aankwamen, was het vermoedelijke aantal kilometers tot de volgende tankbeurt al gestegen tot 870 km (+120 gereden kilometers, of 1.000 km met volle tank).

Heerlijk, zo'n lange actieradius. Had dat ook met de Mondeo, record was 1300km op 1 tank.
Ging ook 70liter in, af en toe tankbeurten boven de 100 euro..*-)

Ik hoop dat mevrouw BRG veel plezier beleeft aan de Volvo. Ik blijf het een opmerkelijke switch vinden, van een klein/guitig/fleurig karretje naar een opgehoogde grijze Volvo maar zoals ik eerder zei: "happy wife, happy life"

@ Actieradius, ik heb nu een hele zuinige WW route dus 600km+ op een tank haal ik nu redelijk makkelijk. Ik sta nu dus grofweg 1 á 2x per week bij de pomp in plaats van 2 á 3x.
Brandstofprijzen stijgen volgens mij wel weer, ik moest gisteren tanken (langs de snelweg dit keer) en daar koste het 1,84eu de liter *-)
Ik had 44 liter dus ook al weer een goede 80eu *-)

Daarna op het laatste stukje snelweg gelijk de zuinigheid van de afgelopen weken gecompenseerd en de auto flink losgebrand, dat moet soms even :}
De 1.4T sleurt er toch best lekker aan in de 4e versnelling vanaf +/- 100 á 120 km/u hoor :)

B Real zei:
Ik hoop dat mevrouw BRG veel plezier beleeft aan de Volvo. Ik blijf het een opmerkelijke switch vinden, van een klein/guitig/fleurig karretje naar een opgehoogde grijze Volvo maar zoals ik eerder zei: "happy wife, happy life"

Ik heb haar de laatste 2 jaar zowat van alles voorgesteld, gaande van een Abarth 500 over een MX-5 RF naar een Cascada en E-klasse cabrio tot zelfs een Range Rover Sport...
telkens bleken die alternatieven wel "tempting" maar was er nooit een voldoende klik om afscheid te nemen van haar babyblauwe 500.

En dan zag ze zelf irl die foeilelijke opgehoogde sedan...
Hoge instap, coupé-lijn, tof twotone lederen interieur, dikke motor, full options... alles wat zij belangrijk vond verzameld in die ene Volvo.
En twee weken later sprak ze er nog over, en was het dus tijd voor actie.
Temeer daar bij de laatste keuring (NL : apk) bleek dat er toch wel stilaan wat kosten aan die TwinAir zaten aan te komen; heb me al sinds hij nieuw was altijd vragen gesteld bij de levensduur van dat piepkleine tweecylindertje.

Op terugkeer met de nieuwe S60 passeerden we een X4, meldde ze spontaan dat haar "hoge coupé" veel mooier is.

We hebben blijkbaar veel geluk gehad.
De wagen stond er al enige tijd.
Toen ik een optie had tot de maandagavond, kwam er de zaterdag een zeer geïnteresseerde koper die de verkoper vroeg mij onder druk te zetten in de hoop dat ik zou afhaken; verkoper weigerde dat vanzelfsprekend.
En na het tekenen van het koopcontract begin vorige week heeft hij nog zeker 5 geïnteresseerden aan de lijn en over de vloer gekregen voor precies die S60...
Beetje zelfde verhaal als bij mijn S90... net toen hij na maanden in de showroom verkocht was, stroomden de geïnteresseerde reacties binnen.
Beetje geluk gehad om tweemaal net op tijd bij de cruciale prijsverlaging toe te happen dus ;)

Mooi als alles precies zo op z’n plek valt Peter! En hoewel ik de scepsis over het uiterlijk begrijp, vind ik de bijzondere styling ook wel weer charmant. Ik heb ook wel iets met die opgeruigde stations. Goed te lezen dat ze zo tevreden is in elk geval, veel fijne en veilige kilometers gewenst!

Deze week ben ik met een i3 van het werk op pad geweest. Over bijzondere styling gesproken.. ik was al wel gecharmeerd van die dingen, maar ben nu helemaal om. Rijdt prima, lekkere stoelen en een prachtig interieur. En wat een kracht! Corsa of Alfa inruilen is nog niet heel realistisch, iets met beschikbaar budget :) maar over een paar jaar...

B Real zei:
Wat stond er qua reparaties te wachten voor de 500?

Het motortje "zweet" sinds enige tijd.
Op zich niet abnormaal na 8,5 jaar, maar niet echt vertrouwen wekkend voor de toekomst.
Met de schouwing moesten ook al enkele rubbers in de ophanging vervangen worden wegens uitdrogen, versterven en verbrokkelen.
Maar goed, alle motordichtingen lopen blijkbaar naar hun einde toe.
En destijds - nog onder garantie - toen er een waterlek was, is de motor er eens een volledige week uit geweest om dat te fixen.
Ik sta niet te trappelen om een analoge ingreep zelf te betalen.
Dan liever nu wegdoen terwijl het oude beestje nog een flinke duit opbracht (5.000 EUR voor bwj. 2010).

Het viel H. al na één dag rondrijden meteen op dat haar opgehoogde sedan veel nieuwsgierige blikken trekt, vooral van mede-weggebruikers in grote en hoge BMW's, Mercedessen, ... Blijkt dat die vaak omkijken om te checken wat ze gezien hebben... een Cross Country sedan, een model waarvan de meeste niet-autokenners zelfs niet eens het bestaan kennen, laat staan dat ze er al ooit eens een in het echt gezien hebben.

Dat is erg leuk van iets wat je niet alledaags ziet! Ik heb er ook nooit een irl gezien. Ik ervaar hetzelfde met de 7. Word ook regelmatig aangesproken, of dat mensen bij het stoplicht raampje open doen en wat vragen.

Wel goed te horen dat de klik goed is met H. en de S60 :)

Corsa 20SEH zei:
Wel goed te horen dat de klik goed is met H. en de S60 :)

Ik heb niks gepusht, integendeel, heb eerder afgeremd.
Ze heeft hem zelf ontdekt, ik heb er bewust over gezwegen tot ze er spontaan zelf weer over begon.
En dan was de klus gauw geklaard.
Vraagprijs, bod, verkoper naar de garage-eigenaar, gun-factor vanwege de eigenaar (onze firma heeft er intussen 3 Volvo's gekocht + in onderhoud en mijn rechterhand werkte daar voor hij hier in dienst kwam), principieel akkoord, optie, nogmaals kijken en rijden, en koop.

Ik heb er ooit eentje binnen bij een dealer gezien, verder niet. Vrij uniek ding hoor! Ben benieuwd hoeveel er eigenlijk van verkocht zijn.

Goedemorgen.. :)

Gister na het werk heb ik Lize opgehaald met de 7, wij op naar vliegveld Seppe om wat vliegtuigjes te kijken en een ijsje te eten, helaas stond er geen ijskraampje meer die was al vertrokken. Daarna een klein stukje over de snelweg, met 100 km/h dat is echt niet te doen. Lawaai, wind Dat gaan we voortaan overslaan of anders doen. Daarna richting België gereden binnendoor. Via Essen naar Kalmthout gereden en hier een ijsje gegeten, daarna via Achtmaal en Schijf weer terug. Al met al 52km gereden en 7 liter benzine verstookt.

To do, piepje in schokbreker of schokbreker aansluiting verhelpen, even demonteren. Deurtjes beter vastmaken, die klapperen wat nu. Verder eigenlijk niets. :) Morgen ga ik alleen met een vriend een toertje doen :)

Barri zei:
Ik heb er ooit eentje binnen bij een dealer gezien, verder niet. Vrij uniek ding hoor! Ben benieuwd hoeveel er eigenlijk van verkocht zijn.

Even gegoogled en staan 2 artikelen over de S60cc op AW. Eentje bij het schrappen van het model uit het gamma voor Nederland.
Daarin staat dat er in NL in totaal 61 van verkocht zijn.

Wat een lekker weekend zeg!
Lekker lang vanwege Pasen en dan ook nog eens heerlijk weer.

Naja, afgezien van de hooikoorts dan want dat gaat dit jaar nergens over bij mij. Vrijdagavond na het sporten sloeg het er goed in, twee uur trainen op een vers gemaaid grasveld was blijkbaar iets teveel van het goede (was wel lekker met dit heerlijke weer). 's Nachts als een COPD patiënt in bed gelegen, zo benauwd. Zaterdagochtend was de benauwdheid redelijk over, snel naar de drogist voor een goede neusspray (naast de hooikoorts tabletten). Die combinatie werkt aardig, zaterdag in de loop van de middag heb ik mij weer buiten gewaagd. Even aanzien nog, maar als het zo blijft ga ik toch maar eens naar de huisarts. Jammer/gek, want voorheen werkte de hooikoorts tabletten afdoende.

Anyway, zowel zaterdag als zondag een lekker rondje op de motor gedaan en zoveel mogelijk geprobeerd de toeristische plekjes te vermijden. Beetje in de tuin bezig geweest, uit eten geweest, even in de kroeg geweest. Gewoon prima B)

Mogguh!

Hopelijk heeft iedereen hier fijne paasdagen gehad. Wat een geweldig weer zeg!!
Zelf heb ik zaterdagochtend gewerkt, toen paashout halen met de noabers. Altijd gezellig!!

Zondag gewerkt, en gisteren een welverdiende dag rust gehad. Bizar als ik zie wat er bij ons rondom het paasweekend is uitgeleverd.
Respect voor de collega's die echt dagelijks in de kas stonden om alles aan te sturen.

Gisteren dag niks gedaan, 's middags met samengeknepen billen voetbal gekeken en twente op een beschamende manier zien terugkeren in de erdevisie. Na een jaar van afwezigheid weer terug op het hoogste niveau. Nu kunnen ze van begin af aan weer gaan opbouwen, het zal nog wel jaren duren voordat ze weer in de top 5 mee kunnen draaien.

B-Real zei:
Naja, afgezien van de hooikoorts dan want dat gaat dit jaar nergens over bij mij
Mijn zoon is ook hooikoortsig (en berkenpollenallergie) maar die doet het goed met kinesiologisch tapen.
Vriend van me is fysiotherapeut, die had onlangs op facebook een oproepje gedaan om te testen met dat tape tegen hooikoorts en pollenallergieën.
Dus zoonlief erheen, baat het niet dan schaadt het niet was ons motto, maar die heeft na 2x tapen eigenlijk helemaal geen klachten meer..

Gisteren met een groep vrienden wezen mountainbiken op de Sallandse heuvelrug. De routen van Holten en Hellendoorn gedaan, man o man wat is het mooi daar (tu)

Ja, dat tapen hoor ik ook steeds vaker voorbij komen. Ik snap niet dat zoiets kan werken, maar veel mensen hebben er wel baat bij. Misschien toch ook maar eens overwegen.
Die tape moet dan gedurende het hooikoorts seizoen blijven zitten of is dat voor tijdelijk totdat de klachten weer terugkeren? En quanta costa? :D

Omgeving Holten/Hellendoorn is idd prachtig! Ook met de motor, maar niet als het mooi weer is (of je moet van stapvoets rijden houden :D)

Vlakbij ons huis loopt ook een mooie MTB route, staat volgens mij ook redelijk hoog aangeschreven. LINK
Heb je die al eens gedaan? (wellicht een beetje te kort :D)

Toen ik nog wat meer op de MTB zat vond ik het altijd te ver fietsen (15km heen, 15km terug) om hem te doen en met de auto te veel gedoe. Inmiddels zit het op 5 min fietsen van m'n huis en zit ik er over te denken om de MTB weer eens uit de schuur (bij m'n ouders) te trekken.

Mogguh!

hier vielen de paasdagen wat in het water. Onze dochter besloot zaterdag in de loop van de dag flink ziek te worden. Forse koorts t/m gisteravond. Hierdoor hebben we noodgedwongen een aantal afspraken moeten cancelen en veel thuis moeten blijven en in huis rondhangen. En aangezien ik er niet zo goed tegen kan als allemaal leuke vooruitzichten opeens niet doorgaan en het bovendien schitterend weer was, was het even doorbijten...;) Maar alles voor het meiske!

Ben nog wel even op de racefiets geweest en hebben maandag nog brunch gehouden met de ouders.

@ Richard: je hebt dus exact dezelfde verschijnselen als ik eerder in het voorjaar had..ik was extreem allergisch voor de pollen van bomen (katjes) die toen massaal vrij kwamen...ik heb nu vrijwel nergens meer last van. Blijkbaar ben jij voor wat anders erg gevoelig (gok: grassen op dit moment).
Ik heb destijds van de huisarts pillen en een inhalator gekregen waardoor je longblaasjes meer open gaan staan en je benauwdheid minder wordt tijdens een extreme aanval.
Maar bij mij is het ook nog nooit zo erg geweest als dit jaar.

Als kind, net als mij, toevallig ook astma oid gehad?

Dat tapen hoor ik ook vaak; zowel mensen waar het echt niet helpt als wel helpt. ..ik ben gewoon astmatisch van mijzelf en kan me echt niet voorstellen dat dat met een stukje tape weg gaat.

@ ruud: heb ook wat gemengde gevoelens bij Twente. Vorig jaar op sterven na dood, flink gesponsord en gesubsidieerd door diverse partijen en nu promoveren. Tsja..

Mogguh!

Lekker druk paasweekend achter de rug; zaterdagochtend wandeltocht van 10km in Dwingeloo gedaan, 's middags verjaardag en 's avonds naar Utrecht voor concert van 2 Brassband.
En daarna 1e familiedag en 2e familiedag. Mooi weer, veel gezelligheid en lekker eten: dikke prima!

@ Hooikoorts: heb ik ook last van! En als eens getest met die tape, maar dat begon zo enorm te jeuken. Nog 2 weken met soort jeukerige brandplekken rondgelopen. Ik kon blijkbaar niet tegen die tape ;)
Kan nooit erg duur zijn Richard: ze zijn er maar een paar minuten mee bezig.

@ Rob: hoe is het nu met de kleine meid?

@ Rob: hoe is het nu met de kleine meid?

Mwoah..gaat langzaam weer de goede kant op. Ze zou morgen haar eerste proefdag op het kinderdagverblijf hebben maar dat hebben we maar afgezegd.
Ze is nog lang niet fit en erg hangerig. Morgen nog maar een dagje bij pappa..;)

Ricahrd zei:
Ja, dat tapen hoor ik ook steeds vaker voorbij komen. Ik snap niet dat zoiets kan werken, maar veel mensen hebben er wel baat bij. Misschien toch ook maar eens overwegen.
Die tape moet dan gedurende het hooikoorts seizoen blijven zitten of is dat voor tijdelijk totdat de klachten weer terugkeren? En quanta costa? big smile smiley
De tape kan zo'n 4 a 5 dagen blijven zitten, afhankelijk van hoeveel je transpireert/douchet/zwemt etc.
Het kostte ons € 15 per keer, bij sommige Fysio's die onder contract staan bij een verzekeraar kan het iets meer zijn (waarom is mij (g)een raadsel ;)) en je kunt het ook als 1 behandeling declareren. Maar da's wel zonde als je ook voor andere duurdere dingen de fysio nodig hebt.
Er wordt geclaimed dat na 2 á 3 keer de klachten voor het hele seizoen verdwijnen.

De echte uitleg heb ik natuurlijk niet, maar wat ik begreep is dat de tape de zenuwen vanuit de rug naar de longen op een andere manier prikkelen, zodat ze rustiger reageren op het moment dat er veel hooikoortsprikkels zijn. Zoiets..

@ Richard: je hebt dus exact dezelfde verschijnselen als ik eerder in het voorjaar had..ik was extreem allergisch voor de pollen van bomen (katjes) die toen massaal vrij kwamen...ik heb nu vrijwel nergens meer last van. Blijkbaar ben jij voor wat anders erg gevoelig (gok: grassen op dit moment).
Ik heb destijds van de huisarts pillen en een inhalator gekregen waardoor je longblaasjes meer open gaan staan en je benauwdheid minder wordt tijdens een extreme aanval.
Maar bij mij is het ook nog nooit zo erg geweest als dit jaar.

Als kind, net als mij, toevallig ook astma oid gehad?

Dat tapen hoor ik ook vaak; zowel mensen waar het echt niet helpt als wel helpt. ..ik ben gewoon astmatisch van mijzelf en kan me echt niet voorstellen dat dat met een stukje tape weg gaat.

Ja het is bij mij pas de laatste weken zo erg, dus het zal idd wel iets anders zijn. Ik vermoed ook dat het komt door de droogte, een dag met flink wat regen zal er ook wel voor zorgen dat een hoop zooi uit de lucht neerslaat.

Ik heb officieel idd ook astma (gehad) en zo'n inhalator ook wel eens gehad. Astma komt bij mij eigenlijk alleen boven drijven als ik verkouden ben, dan ben ik kortademig en dat houdt veel langer aan als de verkoudheid zelf. Nu dus ook, op sommige momenten, met de hooikoorts en dat is nieuw voor me. Toch maar eens langs de huisarts om weer zo'n ding aan te vragen.

Beterschap met de kleine meid trouwens! Die kleintjes hebben het altijd zo kort en zo hevig heb ik het idee, wat het de ene dag ontzettend sneu en zielig maakt en de volgende dag lijkt er ineens niets meer aan de hand :D

richard zei:
Vlakbij ons huis loopt ook een mooie MTB route, staat volgens mij ook redelijk hoog aangeschreven. LINK
Heb je die al eens gedaan? (wellicht een beetje te kort big smile smiley)
Sleen heb ik nog nooit gereden. Idd wat ver weg voor een relatief korte route (voor mij dan :D) en er sluit niet zoveel aan...
Mss in de herfstvakantie, zal thuis eens aansturen op een midweekje Drenthe :)

We verblijven nu al 2 weken ononderbroken in Zeeland.
En om heel eerlijk te zijn, hebben weinig zin om naar huis terug te keren. De rust die daar hangt, doet enorm deugd.
Het slechte nieuws is dat mijn Bram enorm achteruit gaat. Alle spieren in zijn heupen en achterpoten zijn vrijwel weggeteerd. Zeker nu hij zich in Zeeland overdag een beetje forceert om zijn domein te controleren, heeft hij ’s morgens enorm last om recht te komen; het duurt zo’n anderhalf uur alvorens zijn pijnstillers voldoende werken en hij voorzichtig recht komt en rondzwalpt als een dronken hond (meer pijnstillers zijn geen optie meer want die zijn te belastend voor maag en nieren).
Ik vrees dat het moment van afscheid zeer snel dichterbij komt. Maar als ik hem dan in de loop van de namiddag in zijn goede momenten zie genieten, dan is het voor hem wellicht allemaal net nog de moeite waard.
Tijdens het weekend ook enkele keren een ritje gemaakt met de CC. En het klopt wat H. beweert, je hebt er enorm bekijks mee. Zo kruisten we een V60CC, en de chauffeur daarvan bekeek ons alsof hij iets onmogelijks tegenkwam. Maar idd. veel kans dat die niet van het bestaan van een sedan-tegenhanger van zijn eigen wagen afwist.

Naar om te horen Peter maar met alle respect denk ik als ik het zo lees dat je toch echt op korte termijn afscheid moet gaan nemen van Bram, verre van leuk en gewenst maar ik denk wel de beste keuze voor het beestje. Sterkte in ieder geval en nog even lekker genieten voor zolang het kan. Fijn dat het zo goed bevalt in ons mooie Zeeland! (tu)

Sterkte Peter, het is niet fijn om te zien dat je trouwe makker zo aftakelt. Honden blijven altijd jong van geest maar het lichaam wil op een gegeven moment niet meer, hoe graag ze ook willen.

Hotdog zei:
Ricahrd zei:
Die tape moet dan gedurende het hooikoorts seizoen blijven zitten of is dat voor tijdelijk totdat de klachten weer terugkeren? En quanta costa? big smile smiley
De tape kan zo'n 4 a 5 dagen blijven zitten, afhankelijk van hoeveel je transpireert/douchet/zwemt etc.
Het kostte ons € 15 per keer, bij sommige Fysio's die onder contract staan bij een verzekeraar kan het iets meer zijn (waarom is mij (g)een raadsel ;)) en je kunt het ook als 1 behandeling declareren. Maar da's wel zonde als je ook voor andere duurdere dingen de fysio nodig hebt.
Er wordt geclaimed dat na 2 á 3 keer de klachten voor het hele seizoen verdwijnen.

De echte uitleg heb ik natuurlijk niet, maar wat ik begreep is dat de tape de zenuwen vanuit de rug naar de longen op een andere manier prikkelen, zodat ze rustiger reageren op het moment dat er veel hooikoortsprikkels zijn. Zoiets..

Dat zijn de kosten niet. Die hooikoorts pillen zijn ook niet gratis en het flesje neusspray kost ook 10eu. Ik ga eens opzoek!

@ Peter, vervelend van Bram maar zoals Ferdinand al zegt willen honden geestelijk meer dan dat ze op een gegeven moment lichamelijk nog kunnen.
Lastig om de afweging te maken, zeker als er niets/weinig aan de hand lijkt te zijn als de pijnstillers hun werk doen. Vrolijk blijven ze volgens mij altijd tot aan hun laatste ademstoot.

Ons (of nouja, van m'n vriendin) hondje is ook bijna 15 en krijgt standaard elke ochtend ook een halve pijnstiller en dan kan ze er de rest van de dag weer tegenaan. Wel even goed uitrekken elke keer als ze opstaat vanaf haar kussen. Als je met haar het bos in gaat doet ze net alsof ze twee is, samen met het paard het bos en fietsen vind ze ook prachtig, die laatste twee dingen doen we niet meer.
Vorig jaar heeft mijn vriendin ook nog op het punt gestaan om haar te laten inslapen, toch nog een iets andere pijnstiller geprobeerd en die sloeg eigenlijk zo goed aan dat het lijkt alsof er niets aan de hand is. Voor zolang het nog duurt....

Sterkte Peter!

Wij zitten bij een flatcoat forum en daaruit blijkt ook wel dat flatcoat's doorgaan totdat ze er bij neervallen. Heel veel flatcoat's merk je niks dat ze ziek zijn / iets mankeren en als het zich dan openbaart is het al vaak te laat. Vaak is het kanker bij flatcoats.
Ons flatje is ook alweer 8 jaar (de meesten halen de 10 niet) en begint ook steeds meer bulten/gezwellen te ontwikkelen maar de dierarts beweert steeds dat het vetbulten zijn.

Geniet dus elke dag van elkaar! Voor je weet kan het voorbij zijn!

Heb je die al eens gedaan? (wellicht een beetje te kort big smile smiley)
Sleen heb ik nog nooit gereden. Idd wat ver weg voor een relatief korte route (voor mij dan big smile smiley) en er sluit niet zoveel aan...
Mss in de herfstvakantie, zal thuis eens aansturen op een midweekje Drenthe smiling smiley

Wij komen over dikke twee week midweekje naar jullie toe (Veluwe) en dan gaat het fietsje waarschijnlijk ook mee!

Nu ja, hij wil nog wel hoor.
Was mooi om zien hoe hij de eerste week van de paasvakantie elke ochtend samen met mijn kleindochter zijn ronde van het domein deed, met haar in de buurt had hij amper last.
Thuis in Zomergem mag hij in de zetel slapen, dan kan hij zich ’s ochtends op zijn voorpoten uit de zetel laten vallen en volgt de rest van de hond zonder dat hij zijn achterlijf op eigen kracht van op de grond moet opheffen. Hij komt in de loop van de dag niet zo vaak uit zijn zetel, hij slaapt het grootste stuk van de dag en geniet ervan om met zijn kop en voorpoten op onze schoot te liggen.
In Zeeland mag hij op het terras wel in één van de tuinzetels maar binnen niet in de zetel. Daar ligt hij op het tapijt of op een dikke hondenmat. Dan moet hij ’s ochtends wel op eigen kracht zijn achterlichaam opheffen.
Dus nu wordt “gedoogd” dat hij voor de tijd die hem nog rest ’s nachts toch languit in de zetel slaapt.
Komt erbij dat hij daar veel actiever is en een groot stuk van de dag rondloopt. Eens zijn stramme periode over is en de pijnstillers volop werken, springt hij probleemloos die ene tuinzetel waar hij wel in mag in en uit (en zeker als hij net ervoor in volle zon zijn oude knoken opgewarmd heeft).

@brg, is het artrose of heupdysplasie wat ‘m nekt?
Bella (ons monster die inmiddels al 6,5 jaar dood is) had op het laatst hier ook erg veel last van.
Eenmaal warm ging het goed, maar na een koude nacht was het de volgende ochtend echt een hel om weer in beweging te komen.

Ik vermoed dysplasie. Hij heeft intussen het profiel van een herdershond met aflopende rug en gebogen achterpoten. Stiefzoon en zijn vrouw zijn dierenarts dus hij krijgt alle zorgen die nog mogelijk zijn, maar de weggekwijnde spieren komen natuurlijk niet terug.

@ ruud: heb ook wat gemengde gevoelens bij Twente. Vorig jaar op sterven na dood, flink gesponsord en gesubsidieerd door diverse partijen en nu promoveren. Tsja

Ik snap het enerzijds wel Rob, Twente teert momenteel inderdaad compleet op de gemeente en geldschieters. Dat is geen wenselijke situatie, maar ook niet geheel onoverkomelijk. Kijk naar clubs als AZ en Feyenoord, die konden ook overleven door miljoenenleningen. Kijk naar clubs als Vitesse waar een rijke aziaat in stapt en de club omvalt als die persoon zich terug trekt. Bij twente zijn fouten gemaakt, ze zijn er financieel en sportief voor beboet en werken nu weer aan de opbouw.

Dan vind ik ook dat men een x moet zeggen "ze zijn gestraft, en laten ze zich nu maar weer bewijzen". Reken er maar op dat ze de komende jaren het nog heel moeilijk gaan krijgen in de eredivisie. Ze hebben geen eigen elftal staan, kunnen dus nog weinig verwachten aan transferinkomsten.....dus ook pas langzaam weer opbouwen.

En Emmen verliest gisteren van De Graafschap. Ongelofelijk.
Tegen Ajax een briljante wedstrijd spelen, maar wel met 5-2 verliezen en dan tegen min of meer gelijkwaardige tegenstanders punten laten liggen. Ik gun het ze van harte dat ze in de Eredivisie blijven, maar dan moet je wel punten pakken in dit soort wedstrijden. Sterker nog, win je een paar van dit soort wedstrijden dan stijg je zomaar 5 plekken in de competitie.

Verder geen voetballiefhebber en ook niet van FC Emmen. Wel is de club goed bezig en kunnen ze redelijk hun eigen broek ophouden. Vorig jaar verdiend (misschien met een klein beetje mazzel) voor het eerst in de historie in de Eredivisie gekomen, dan zou het mooi zijn als ze er dit seizoen gewoon in blijven.

Voetbal... volgens mij behoor ik tot een minderheid als ik zeg dat ik daar echt niks mee heb.
Nederlands elftal vind ik nog leuk omdat het een landenstrijd is, maar qua clubs: doen me allemaal even weinig.

@Gerwin, dan kan ik je de hand schudden. Ik heb er ook helemaal niets mee.

@Peter, erg vervelend te horen dat je trouwe viervoeter achteruit gaat. :(

rjthefrisian zei:
Sterkte Peter!

Wij zitten bij een flatcoat forum en daaruit blijkt ook wel dat flatcoat's doorgaan totdat ze er bij neervallen. Heel veel flatcoat's merk je niks dat ze ziek zijn / iets mankeren en als het zich dan openbaart is het al vaak te laat. Vaak is het kanker bij flatcoats.
Ons flatje is ook alweer 8 jaar (de meesten halen de 10 niet) en begint ook steeds meer bulten/gezwellen te ontwikkelen maar de dierarts beweert steeds dat het vetbulten zijn.

Geniet dus elke dag van elkaar! Voor je weet kan het voorbij zijn!

Onze Toller (ook een soort Retriever) hebben wij vorig jaar laten inslapen met 11 jaar, in overleg met een dierenarts. Kon nauwelijks nog overeind komen. Wacht niet te lang met zo'n beslissing want de honden laten nauwelijks merken dat ze pijn hebben. Hij had trouwens ook diverse vetbulten; is volgens onze dierenarts niet erg.

Hier ook lid van de niet zo geïnteresseerd in voetbal club. Kan soms wel genieten van hoe intens mensen mee kunnen leven. Tot op zekere hoogte, sommige mensen leven wat mij betreft iets te intensief mee :)

Peter wat een nare tijd. Weten dat het afscheid onvermijdelijk is en met rasse schreden naderbij komt, lijkt me vreselijk om die knoop dan op een gegeven moment door te moeten hakken. Sterkte samen.

Mogguh !

Dacht net even snel nog APK afspraak te maken bij een lokale vestiging van groot concern waar ik al jaren kom, heeft hoofdkantoor besloten dat ze geen APK meer doen. Kwam daar al jaren en beviel prima. Dus moest even snel op zoek naar ander adresje en ben eigenlijk nog aan late kant ook. Dus ik online de agenda van de opel-dealer bekeken, volgeboekt tot eind Mei al! Toch maar even gebeld en was een afzegging dus kan toch nog op tijd terecht a.s. Dinsdag. Heel benieuwd of ik wederom makkelijk met dat ding door de APK kom, voor zover ik weet is er niks mis in ieder geval, alles doet het :}

Komt vast goed, TL! laatst ook eens keer gehad..last minute apk met de citroen omdat de herrineringsbrief van de RDW ergens in de mijn-overheid-box van mijn vrouw was gestrand...;)

Gisteren met dochterlief bij de huisarts geweest. Sinds zaterdag al koorts. Arts denkt aan virus in de luchtwegen. Uitzieken. Vanmorgen had ze echter nog steeds koorts.
Grootste uitdaging is om er voldoende vocht in te krijgen. Ze is al niet zo'n drinker.

Terug
Bovenaan