Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Klopt wel Berry... als je de vecht mee rekent :D

Dit jaar niet heel veel van carnaval meegemaakt en maar goed ook. In de tussentijd ergens een koutje opgelopen. Ik ben blij dat mijn werkweek erop zit, heb me er een beetje doorheen moeten slepen. Dit weekend veel slapen, ben ik op het werk niet aan toe gekomen *-)

Ik heb thuis de optocht wel bekeken want ik vind het erg mooi wat ze van de wagens soms weten te maken. (tu) Wel jammer was dat er geen snoep en zo meer word uitgedeeld, hoort er eigenlijk wel een beetje bij vind ik. En de volgende keer mag ik ook wel oordoppen mee nemen, niet alleen voor de kleine. Manman, mijn organen trilden in mijn lichaam zo hard als het stond :O. En ondanks ik altijd wel in ben voor een feestje en het hier best groots gevierd word nog blijf ik bij carnaval altijd ver weg. Het verkleden, die muziek en alles er omheen, brrr :p
Even op en neer naar Houten dus
zitten die niet meer in lochem?

Mogguh!

Carnaval..ik word elke jaar weer door vrienden van mij uit het zuiden uitgenodigd maar komt er steeds niet van. Komt altijd erg beroerd uit met mijn werk omdat we rond deze tijd altijd deadlines hebben.

De Astra gaat zo weer naar de garage. Nu zit er een storing in mijn elektronische handrem. Al laten uitlezen en er is iets mis met de bekabeling.

Goedemorgen,

Het Caterham hitteschild wordt opgestuurd. Heb voorlopig geen optie om hem op te halen in het weekend ivm. andere verplichtingen.

Terwijl ik eigenlijk naar Time Attack zou gaan ben ik maar thuis gebleven. Wat een weer zeg, achteraf een goede keuze geweest. Heb de motorkap van de kitcar op mijn gemak gewrapt. Dit duurde +/- 2,5 uur met alle louvres die erin zitten maar het is echt super gelukt. Hij is nu helemaal klaar, het enigste dat nog moet gebeuren:

Nieuw hitteschild monteren
Nieuwe ruitensproeiertankje kopen en montere
Voorruit afwerken tussen scuttle en voorruitframe.
Daarna de uitlaat met uitlaatpasta op de flens insmeren en vervolgens warm laten draaien zodat de uitlaat luchtdicht is.

Dan is hij klaar en moet ik een andere hobby zoeken... ;-)

@ Peter, hopelijk valt de verdere schade mee.

Mogguh!

allemaal goed weekend gehad? Wat een weer gisteren niet? Regen, regen en nog eens regen..en 's middags sneeuw..

Leker relaxed weekendje gehad. Handjes vol gehad aan dochterlief...begint nu echt een aandacht vrager te worden.
Gisteren even bij de schoonfamilie in Drenthe geweest en weg was het weekend weer.

Wij zijn een lekker weekend naar Limburg geweest. Het weer was eigenlijk best goed, zaterdag nog een dag in Gaia Zoo rondgelopen. Prima weer en geen mens te bekennen, prima dus. Pas toen we op weg waren naar de uitgang ging het regenen.

Gisteren op de terugweg wel plotseling (natte) sneeuw. Verder eigenlijk weinig meegekregen van de storm, zag vanmorgen op het nieuws pas hoe het op sommige plekken te keer was gegaan.

Vrijdagmiddag in de auto nog even gebeld met de leasemaatschappij zoals op FB al in detail verteld. Lang verhaal kort, als je Intelilux koplamp moet worden vervangen (in mijn geval vanwege vocht in de koplamp) dan kost een nieuwe unit dus 2400eu!
Voor de mee-lezer in dit topic, die een Astra met Intelilux overweegt aan te schaffen als particulier, dus wel iets om rekening mee te houden lijkt mij. Overigens blijft de Intelilux verlichting briljant, voor 98% foutloos en 100% storingsloos. Echter is vocht in een koplamp iets wat in deze tijd nog altijd voor kan komen blijkbaar.

Ik was na dat telefoontje weer dankbaar dat ik een lease auto heb (evenals het 2x tanken in een weekend zonder het zelf te hoeven betalen), dat verzacht de maandelijkse bijtelling weer een beetje :)

Mogguh!

@ Richard: Dat zijn inderdaad kosten waar je als particulier niet blij mee bent. Overigens wel vreemd dat 1 koplamp met zoveel kost als dat je bij nieuw-aanschaf voor de gehele optie betaald. Alle nieuwe technieken zijn leuk, maar voor particulieren is reparatie als bijna niet meer op te brengen. Net als bij Rob zijn problemen met de handrem.

Ik was na dat telefoontje weer dankbaar dat ik een lease auto heb (evenals het 2x tanken in een weekend zonder het zelf te hoeven betalen), dat verzacht de maandelijkse bijtelling weer een beetje
Zo is het maar net!

Helaas hebben we deze week inderdaad van doen met winterweer. Maar gelukkig voorspellen ze voor midden volgende week al weer veel beterz, dus het is maar gewoon even uitzingen tot die tijd. Gisteren in ieder geval een mooie middag voor familiebezoek.

Midje!

Kan niet wachten tot het weer wat beter wordt... nog even de cabrio goed gebruiken!
Afgelopen weekend verjaardagen van mijn ouders gevierd en even een pre-WOZ bezwaar ingestuurd.
Ik snap best dat mijn woning wat meer waard wordt in de huidige markt, maar ik vind dat de waarde van mijn huis ongeveer overeen moet komen met vergelijkbare huizen aan hetzelfde pleintje.
Maar nee, die hebben een WOZ-waarde die 6.000-16.000 euro lager ligt. Dus daar wil ik dan wel even uitleg over.

@ Jimmy: erg benieuwd naar het eindresultaat!

@ Leasers: Een neef van me rijdt in een XC40 en die was ook blij dat het een lease-auto was. Verbruik van 1 op 10 (hij rijdt weinig snelwegkilometers) pfoeh....

hoe het op sommige plekken te keer was gegaan.

Vrijdagmiddag in de auto nog even gebeld met de leasemaatschappij zoals op FB al in detail verteld. Lang verhaal kort, als je Intelilux koplamp moet worden vervangen (in mijn geval vanwege vocht in de koplamp) dan kost een nieuwe unit dus 2400eu!

Ik had eerder al ergens geschreven dat ik dat dat de prijs van die dingen gigantisch zou zijn en inderdaad. Maar vergeet niet dat de calibra koplampen destijds iets van 600 gulden (!) per stuk kostten. Gigantische bedragen vergeleken met die een simpele H4 units van bv een astraatjes F vond men destijds. Mijn xenonlampen van de astra G cabrio waren ook iets van 800 euro per stuk (zonder lamp en ballast). En ik denk dat de addeptive bixenon lampen in de Laguna ook wel boven de 1000 euro gaan.

Als mij dit als particulier zou overkomen zou ik de lamp gewoon demonteren en repareren. Waarschijnlijk zit er gewoon slechte ventilatie op of is er een afdichtrubber beschadigd. Het duurste zijn natuurlijk die LED en aansturing, die mankeert niets.

Mogguh,

Gisteravond eens een beetje zitten denken over een eventuele opvolger van de Punto. Het is allemaal nog niet direct aan de orde, maar wil gewoon alvast wat opties afwegen mochten de kosten voor te verwachten onderhoud verder oplopen.

Ik wil eigenlijk wel weer zo'n kilometervretend dieseltje voor de meeste kilometers, maar aan de andere kant ook wel een praktische auto met wat meer comfort. (Astra oid)
Maar ja: een Astra diesel is qua wegenbelasting akelig duur en dan nog een hogerer verbruik....

Dus dan liever wat lichter en minder hoog verbruik qua kilometervreter en een wat meer comfortabele auto 'erbij' (jaja, luxe allemaal)
Rondgeneusd op Autotrack: Een Twingo? (Leuke auto's maar net 955kg) A2 3L (duur) Smart? (eeh...) 107 oid (waardeloze stoelen)

Nu kwam ik nog wel wat bijzonders tegen. Een Twingo met een leeggewicht van maar 839kg op kenteken... deze
Denk ik iets met de keuring niet goed gegaan, maar belastingtechnisch akelig interessant: slechts €54,- per maand wegenbelasting :}

Als je een kilometervreter wil hebben en meer comfort, ga dan voor een Focus, Golf, 308. Die dingen kosten in aanschaf geen drol en je zit er fantastisch bij. Zo'n Golf reed ik zonder moeite 1:20 mee, met drie man naar Wolfsburg op en neer.
Of zoals ik, een benzine. De totale kosten per maand zullen dan wel iets hoger zijn dan bij de Punto.

Tsja,

van een Punto naar een Twingo lijkt me nogal een stap terug. Hebben destijds proef gereden met een Twingo en viel mij erg tegen. Zitpositie vonden wij allebei belabberd slecht. Kop tegen dak, vreemde positie stuur en slechte stoelen met te korte zittingen en leuningen. Daarnaast lawaaiig en onrustig op de snelweg.

Je hebt het over wat meer comfort. Dan zou ik zeker geen Twingo gaan rijden.

Zoals Barri zegt zou ik dan echt de klasse van Astra, 308, Focus overwegen.

Maar ik vindt de C3 HDI ook uitstekend rijden op de lange afstand. Maar je moet wel van het zachte onderstel houden. Het is geen bochtenridder.
Of misschien een P*olo of Corsa. Die rijden ook al beter dan de Punto.

Sanoma zei:
Nu kwam ik nog wel wat bijzonders tegen. Een Twingo met een leeggewicht van maar 839kg op kenteken... deze
Denk ik iets met de keuring niet goed gegaan, maar belastingtechnisch akelig interessant: slechts €54,- per maand wegenbelasting :}

Dat ding heeft 145.000 km...
Da's toch geen langetermijn & kostenbesparende optie :(

Sanoma zei:
Dus dan liever wat lichter en minder hoog verbruik qua kilometervreter en een wat meer comfortabele auto 'erbij' (jaja, luxe allemaal)
Rondgeneusd op Autotrack: Een Twingo? (Leuke auto's maar net 955kg) A2 3L (duur) Smart? (eeh...) 107 oid (waardeloze stoelen)

Ik vind deze versie van de Twingo leuk uit zien. Prijs is door de diesel natuurlijk iaag. Eigenlijk wel in dezelfde klasse als de Punto. Of je hem fijn vindt rijden moet iedereen voor zich zelf beslissen. Ik zelf vind een Corsa of Astra een veel fijnere keuze. Ik vind de manier waarop Opels rijden gewoon erg prettig, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Of diesel uitkomt ligt natuurlijk aan je kilometrage volgens mij moet je echt duidelijk meer dan 25.000 km per jaar rijden om de meerkosten van een diesel terug te verdienen. Is LPG geen optie?

De Punto heeft wel bewezen een passende auto te zijn. Doe eens gek en zoek een jonger exemplaar.

En wat vind je van een Ampera of een volt?
Als ik bij Seldenrijk.nl kijk zie ik er al 4 te koop staan, de prijzen worden steeds beter.

Total Loss zei:
Hotdog zei:
De Punto heeft wel bewezen een passende auto te zijn. Doe eens gek en zoek een jonger exemplaar.

Als ik bij Seldenrijk.nl kijk zie ik er al 4 te koop staan, de prijzen worden steeds beter.

Wow wat een koopje. Insignia met een hele hoop kilometers

Link gaat niet naar één auto in het bijzonder.
Ik vermoed dat je de 1.6T executive bedoelt en niet de 2.0 cdti business edition... nochtans nog 3.000 km meer ervaring ;)

British Racing Green zei:
Total Loss zei:
Hotdog zei:

Wow wat een koopje. Insignia met een hele hoop kilometers

Link gaat niet naar één auto in het bijzonder.
Ik vermoed dat je de 1.6T executive bedoelt en niet de 2.0 cdti business edition... nochtans nog 3.000 km meer ervaring ;)

Wist idd dat de link niet direct ging helaas maar kon het niet repareren. En bedoel inderdaad de 1.6T.

Ik zie heel die 1.6t niet..

Ik vind de Ampera behoorlijk aan de prijs nog steeds, ik vermoedt ook niet dat Gerwin in deze prijsklasse iets zoekt.

Mogguh,

Dank allen voor jullie mening!

Helemaal eens dat je met een kleinere auto qua comfort waarschijnlijk inlevert (al heb ik nog nooit zo'n Twingo gereden)... maar een zwaardere diesel wordt denk ik al gauw te prijzig.
En bij een dieselauto uit dezelfde klasse kom ik denk ik al gauw uit bij de optie van Rob: een C3.
De Corsa trekt me wat minder want die vind ik juist wat minder comfortabel als de Punto.

LPG ben ik wat huiverig voor. Bij de Opel dealer raadden ze ook altijd de Corsa's op (fabrieks)LPG af.

Sanoma zei:

Dat ding heeft 145.000 km...
Da's toch geen langetermijn & kostenbesparende optie :(
Omdat dit exemplaar in een lagere klasse zit als alle andere aangeboden Twingo's, zou het wel een optie kunnen zijn.
Kunnen we weer 3 jaar rijden tot de 200.000, en in die jaren bespaar ik op wegenbelasting, verzekering en brandstofkosten.

Sowieso nog (veel) te duur helaas. Ik wilde bij een volgende auto juist niet het budget nog verder op rekken.

Maar we gaan er eens even rustig over denken: het is gelukkig niet gelijk op korte termijn, waarschijnlijk tegen juni dat we een beter beeld hebben wat er exact staat te gebeuren.

Maar waarom per se diesel?
Het omslagpunt qua km's ligt tegenwoordig erg hoog. Het verschil in euro's tussen een liter benzine en diesel is wat kleiner geworden de afgelopen jaren en de benzinemotoren procentueel zuiniger geworden dan dat de dieselmotoren dat zijn, daardoor moet je serieus wat km's maken wil diesel voordeliger zijn.
Diesel is qua aanschaf nu misschien wat voordeliger aangezien ze niet echt populair zijn, maar ik zou je blik eens werpen op benzine auto's.

Wellicht kun je dan toch een iets grotere auto rijden en onderaan de streep wel iets voordeliger uit zijn.

Ik hoorde hier op mijn werk laatst dat een **** diesel pas bij 55.000+km per jaar voordeliger is dan een gelijkwaardige benzine variant. Dat gaat dan om een nieuwe auto, maar de tijden dat je bij 20 á 30.000km per jaar goedkoper af was met een diesel is inmiddels echt wel voorbij.

Zeker die ex bijtellingsknallers gaan nu voor dumpprijzen weg, daardoor is het omslagpunt erg laag. Bij een nieuwe ligt dan inderdaad ruim hoger, zelfs zo rond de 60 a 70k per jaar.

Sanoma zei:
Maar we gaan er eens even rustig over denken: het is gelukkig niet gelijk op korte termijn, waarschijnlijk tegen juni dat we een beter beeld hebben wat er exact staat te gebeuren.

Kleine bedenking, maar 3 jaar is een hele tijd...
Ik heb geen zicht op een eventuele kinderwens, maar bedenk dan wel dat een tweedeursTwingo niet de meest ideale gezinswagen is.

Diesel is qua aanschaf nu misschien wat voordeliger aangezien ze niet echt populair zijn, maar ik zou je blik eens werpen op benzine auto's.
Inderdaad de reden dat een kleinere diesel prima uit kan bij 25.000km per jaar. Bij een slag groter (Astra/Golf) is het voordeel tov een benzine gelijk een stuk kleiner en is misschien een benzine zelfs voordeliger.

Maar ik heb nog niet echt het budget voor de nieuwe generatie auto's, dus ik shop nog in de categorie kleine, wat jongere spaardiesels en de oudere, onzuinigere benzines ;)

Ik heb geen zicht op een eventuele kinderwens, maar bedenk dan wel dat een tweedeursTwingo niet de meest ideale gezinswagen is.
Daar hoeven we ons nog niet druk over te maken; op dit moment geen kinderwens en vrouwlief wil eerst nog weer aan de studie, dus het kinder-onderwerp wordt evt over een paar jaar pas weer aangesneden. ;)

Wij hebben jaren lang een Twingo gehad. B heeft er de eerste tijd zo'n 25.000 per jaar mee gereden en ze was er heel erg tevreden mee, als hier geen lease Up was stond hij zeker nog voor de deur, zelfs met 1 kindje. Wij hadden natuurlijk een wat luxere uitvoering met oa. betere stoelen, automatische airco en cruiseconrtol wat aanzienlijk bijdraagt aan het comfort. De Twingo staat ook op het zelfde onderstel als de vorige generatie clio. Maar het blijft natuurlijk een kleine auto waarbij tijdens het ontwikkelen de kosten in ogenschouw is genomen. Ik heb bijvoorbeeld extra geluidsissolatie aangebracht bij de achterste wielkasten. Speakergeluid is matig en zo nog wat dingetjes die je vaak bij die A segmenters ziet.
Je gaat er in comfrot niet op vooruit tov de Punto. Maar de blokjes staan als zeer betrouwbaar te boek en goedkoper kun je haast niet van a naar b rijden.

Ik heb eigenlijk altijd nog gereden in grotere auto's.
Astra F, Vectra GTS en nu de Leaf. En ik zou niet graag een klasse terug gaan moet ik zeggen.
Onlangs in een nieuwe Micra gereden, maar dan merk je echt wel kwa ruimte en rijgedrag dat je een stap terug doet.
Het is natuurlijk allemaal betrekkelijk, heb de ruimte niet nodig en ook de nieuwe kleintjes zijn prima wagens.....maar nee, het is niet echt mijn ding.

Overigens heb ik de Leaf morgen een jaar in mijn bezit, bijna 22.000km mee gereden.

Ja, je wordt al gauw gewend aan en verwend door een grotere wagen...
Reed onlangs mee met de V60 (nieuwste model) van mijn collega.
Daar verbaasde ik me al aan het gebrek aan schouder- en elleboogruimte op de voorzetels.
Wat een verschil met het royale plaatsaanbod in mijn S90.
Voelde me eerlijk gezegd benepen in die V60 (terwijl die wellicht even ruim is als de twee Tourers waar ik de voorbije 15 jaar in rondreed).

Overigens heb ik de Leaf morgen een jaar in mijn bezit, bijna 22.000km mee gereden

dat is nog best aardig veel! De Up hebben wij ook over 3 weken een jaar. Teller staat nu op 21.xxx, dus vrijwel evenveel kilometers.

Wij hebben 2 niet zo ruime auto's... :) (3 eigenlijk) maar beiden voldoen prima, zelfs met 1 kindje is de Aygo prima, omdat je wat rechter zit, ook achterin is de ruimte zelfs goed te noemen voor kinderen. Ik moet niet achterin gaan zitten, dat past maar houdt niet over.

Hebben jullie ook last van die *(^Q# Kia banner.. wat vervelend zeg, ik kan hier op kantoor niets zelf installeren anders zette ik er zo een blocker op.

Mijn broer heeft ook nooit een echt grote auto gehad, ondanks 2 kleine kinderen.
Eerst alleen de Vectra GTS die prima voldeed, nu de Astra J Hatchback die recent is aangevuld met een 3-deurs Twingo, hebben nooit tekort aan ruimte gehad eigenlijk.
Ikzelf heb helemaal de ruimte nooit nodig gehad, ging van Vectra A sedan naar 3-deurs Corsa B naar Astra G Coupe naar nu de Astra F sedan.
Grotere auto rijd wel wat steviger en voelt meer solide maar een wat compactere en lichtere auto rijd wel lichtvoetiger en heeft wat dat betreft mijn voorkeur.
Heb de Astra F nu alweer 5 1/2 jaar en pas 46k mee gereden. ( teller staat nu op een echte 127k kilometers )

Corsa 20SEH zei:
Hebben jullie ook last van die *(^Q# Kia banner.. wat vervelend zeg, ik kan hier op kantoor niets zelf installeren anders zette ik er zo een blocker op.

Banner???

34456.adblock_plus_original.jpg

Total Loss zei:
Heb de Astra F nu alweer 5 1/2 jaar en pas 46k mee gereden. ( teller staat nu op een echte 127k kilometers )

En kriebelt het zo echt nooit om nog eens met iets uit te pakken?
Of ben je intussen zo onthecht dat een sportieve wagen je weinig meer zegt, laat staan dat je nog de drang zou voelen er handenvol geld voor uit te geven...
Want vroeger zagen we zo af en toe nog eens een suggestie passeren, maar dat is inmiddels ook al een tijdje geleden ;)

Total Loss zei:

En kriebelt het zo echt nooit om nog eens met iets uit te pakken?
Of ben je intussen zo onthecht dat een sportieve wagen je weinig meer zegt, laat staan dat je nog de drang zou voelen er handenvol geld voor uit te geven...
Want vroeger zagen we zo af en toe nog eens een suggestie passeren, maar dat is inmiddels ook al een tijdje geleden ;)

Om eerlijk te zijn doet het me inderdaad niet zo heel veel meer.
Natuurlijk zal er te zijnentijd echt wel weer een leuke auto komen maar op dit moment heb ik de behoefte en drang echt niet.
Kijk nog steeds regelmatig naar auto's die me aanspreken en gooi die ook in mijn favorieten.
Zal voor de gein nog wel even wat leuke plaatjes neergooien van de opties in de shortlist.
Staan zeker ook wel exoten tussen die gewoon niet verstandig zijn maar eigenlijk zijn het stuk voor stuk mogelijkheden ( want kan het betalen ), of ik het er voor over heb is weer wat anders. ;)

Het kriebelt intussen echt wel voor deze.
Juiste kleur, juiste kleur dak, heerlijk interieur.

Vraag is natuurlijk of dit een optie voor lange tijd is gelet de enorm snelle evolutie van de elektrische aandrijving.
En of dit eigenlijk wel een meerwaarde biedt t.o.v. 500 + MX-5.

Hoedanook, voor hetzelfde geld zetten we in Zeeland een dubbele carport met opbergruimte/tuinhuis,
of alternatief een zwemjacuzzi...

Ja, waar moet een mens nu eenmaal zijn prioriteiten leggen...???

Zit totaal geen logica in maar stuk voor stuk spreken deze auto's me aan.
Budget gaat alle kanten op, zeg van 12k tot 30k, eigenlijk zou ik voor min eigen gemoedstoestand tot maximaal 25k willen gaan zoals ik er nu over denk.
Aangezien ik geen eisen heb aan formaat krijg je dus dit soort belachelijke lijstjes, zijn wel allemaal benzineversies, dat is zo'n beetje de enige overeenkomst. :}

Total Loss zei:
@BRG Is dit dan financieel geen verstandigere optie ? Uiteraard wel op Belgisch kenteken. Cascada Diesel

Diesel is totaal oninteressant met de minder dan 10.000 Km die Hilde per jaar rijdt.
En we houden een verhuis naar NL terdege in het achterhoofd, ook vanuit dat opzicht is een diesel totaal oninteressant.
En zet die eens naast die rode met beige interieur... je begrijpt meteen dat ik zo een exemplaar niet eens moet voorstellen.
Absolute no go!!!

Mevrouw is trouwens nogal kieskeurig.
Staat hier in de buurt trouwens een donkergrijze E cabrio met rood leder. Mevrouw knapt af op dat rode leder.
Vond ik een witte E met beige leder. Die kreeg meteen akkoord maar was op 1 dag alweer verkocht.

Total Loss zei:
Zit totaal geen logica in maar stuk voor stuk spreken deze auto's me aan.
Budget gaat alle kanten op, zeg van 12k tot 30k, eigenlijk zou ik voor min eigen gemoedstoestand tot maximaal 25k willen gaan zoals ik er nu over denk.
Aangezien ik geen eisen heb aan formaat krijg je dus dit soort belachelijke lijstjes, zijn wel allemaal benzineversies, dat is zo'n beetje de enige overeenkomst. :}

Ben sprakeloos!!! Er staat een blauwe Civic sedan tussen ;)
Meteen halen dus...

Neen, ik denk dat het uit dat rijtje de 4 coupe, de E coupe of de Suub Toyota zou worden.

Als ik in marc zn positie stond dan zou ik ook gewoon voor een lekkere coupe gaan. Wel de comfort en luxe van een wat grotere auto maar toch zie je aan alles dat het geen alledaagse verschijning is. Doorgaans ook lekker uitgerust. Een 4 coupe of E-coupe zijn toch wel heel fraai en tijdloos (tu)

Die 4 coupe zou ook mijn keuze zijn. Ik kan het niet betalen, maar dat is een ideale mix tussen sportief, ruimte en comfort..
Ik zelf zou trouwens in jouw situatie een Speedster/Elise/Z4 oid halen.. :)

Kia, Mercedes en eigenlijk ook BMW zou ik niet zo snel voor gaan.............De Mazda en Volvo V40 spreken mij het meeste aan en de in deze gedaante Insignia ST :-)

Mogguh!

@ Marcs lijstje: die 4 serie coupé steekt er bij mij met kop en schouders bovenuit, al vind ik de E-coupé ook wel een fraaie auto. De Kia en Volvo S60 doen me het minst.

@ BRG: Fraaie en bijzondere uitvoering van de Cascada! Maar ga je de MX5 dan niet missen? Heel ander soort cabrio... je hebt de S90 al voor het comfort en dan de MX5 voor het plezier om af en toe lekker te kunnen sturen.

Vandaag tijdens de pauze liepen we langs de Mazda/Kia/Mitsubishi dealer en daar stond de nieuwe Mazda 3. Ik was er al gek op op de foto's, maar hij is echt heel gaaf! Wát een goed model is dat! Ik ben fan! Iets eerder kwamen we een KIA Proceed tegen, ook al zo'n gaaf model. Ik snap niet dat mensen voor iets anders kiezen eigenlijk :)

Terug
Bovenaan