Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Avond peepz!
Ik zal ook weer even wat van me laten horen :p
Niet veel nieuws, rustig wat aan rondkijken op vacaturebanken en LI naar geschikte banen, niks concreets ondernomen nog.

Nog wel een leuk nieuwtje omtrent onze oldtimer...
Begin januari (2e) is "ze" 40 jaar oud geworden en vorige week ontvingen we een brief van de Belastingdienst dat we geen MRB meer hoeven te betalen! (y)
Dat zijn nog eens fijne berichten uit de blauwe enveloppen.

Franklinn zei:
Niet heel verwonderlijk ruim drie jaar later! Tot mijn verrassing behoort Jos nu tot de langzitters :)

Best wel, volgende maand (ik heb het nog even nagezocht in OVI van de RDW) heb ik de GTC gewoon alweer 7 jaar... o_O
Nu wil ik die 10 jaar gewoon volmaken ook, haha!

Echter zou ik wel weer eens een cabrio willen hebben, helemaal zo met het prachtige weer van afgelopen weekend!
Of een van de x andere auto's uit mijn Mobile.de verlanglijstje... ;)
Maar eens kijken wat de toekomst gaat brengen qua reisafstand e.d.

@Berry;
Je gaat er als autoliefhebber ook wel een leuke tijd hebben, gok ik zo, met al die oude Chevies/Buicks e.d. ;)
Ik geloof dat Cuba er de laatste tijd weer wat op vooruit is gegaan? Door nieuwe regelingen met de Verenigde Staten? Als Trump die nog niet heeft geschrapt in ieder geval...
Fijne vakantie in ieder geval!

Ben benieuwd Rob,

Van het weekend is de auto van een vriend van mij stuk gelopen, een ibiza 1.2 TDI uit 2012. Nu stonden er wel 240.000 km op, maar dan nog... Wat er precies stuk was weet ik niet, maar de garage zei dat het als het iets tegen zit zo 2500 gaat kosten, misschien wel meer. Nu heeft hij zojuist besloten de auto weg te doen, een opkoper heeft er nog 1000 euro voor gegeven :eek: Gaat waarschijnlijk in onderdelen weg.

Nu hebben ze nog een polo TSI voor de deur staan waar ook de ketting van is vervangen (deels onder coulance, ze waren super tevreden daar mee), die willen ze inruilen voor wat ruimers; een A4 2.0 TFSI hadden ze gezien o_O

Ik zou er wel klaar mee zijn maar hun zijn super tevreden over de VAG auto's. Immers was de ibiza al oud en met 240.000 weet je dat je zulke reparaties kunt krijgen was hun redenatie. En met de ketting in de polo kwamen ze hun tegemoet in de vorm van coulance terwijl de garantie verlopen was waar ze ook super blij mee waren.

Blijkbaar heb ik een ander referentiekader.

@Jos, Hopelijk heb je snel een passende job! zou lekker zijn.
Ook mooi dat de city de 40 jaar gehaald heeft, hoe is het met de andere auto en de pomp?

@Rob, hopelijk niets ernstigs...

@ Joost, inderdaad zeg ik zou ook iets anders kiezen dan, ik vind de A4 ook erg mooi maar die gaat er hier niet komen ivm. de motoren.

Sommige mensen zijn zo allemachtig VAG minded....die vinden een VAG'er stoer en willen erbij horen. Zie je hier in de regio ook vreselijk veel.
Ondank de vele problemen die ze tegenkomen en de hogere aanschafprijs.

Astra net achtergelaten. Een of ander onderdeeltje rondom de motor is lek waardoor de motor valse lucht aanzuigt. Het viel mij vanmorgen al op dat ie veel feller was...;)
Maar hij zuipt daardoor ook flink meer.

Ik ben keurig afgezet op kantoor, ze bestellen het onderdeeltje en fixxen hem en halen me vanmiddag weer op bij kantoor.
Dat is wel het voordeel dat alle Opel dealers in Friesland nu onder dezelfde vlag vallen en ik overal terecht kan.

Sommige mensen zijn zo allemachtig VAG minded....die vinden een VAG'er stoer en willen erbij horen. Zie je hier in de regio ook vreselijk veel.
Helemaal mee eens. Ondanks alle schandalen hebben ze gewoon een ijzersterk imago. B rijdt ook in een Polo Slowmotion. Ding ratelt het uit, ziet er in zijn standaard donkerblauwe kleur echt niks sportief uit en is vrij spartaans van binnen. Maar het is wel haar beeld van een goede auto. Dat ze onlangs al een forse reparatie had maakte niks uit "kun je nu eenmaal verwachten bij een auto van 4 jaar oud".

Dat is wel goede service Rob. Ik "baal" er al weer van dat mijn Leaf morgen voor de 20.000km beurt moet.
Ik kan de auto pas om 8.00uur brengen, dus vooraf naar t werk is geen optie. Dan rijdt ik er 40 min over om er te komen, en ben weer 40min kwijt op de weg naar het werk.
's middags nog een keer hetzelfde verhaal. Dan was het voorheen wel makkelijker met een garage in de woonplaats. Gelukkig is dit pas het 2e bezoek in een jaar tijd, dus is te overzien. Heb wel zo geregeld dat ik voor banden ed. bij de lokale garage terecht kan, was laatst wel makkelijk toen ik een lekke band had.

@ Rob: Voor mijn gevoel heb je ook af en toe wel wat met de Astra ofniet?

@ Rob: Voor mijn gevoel heb je ook af en toe wel wat met de Astra of niet?

Valt best mee toch? Misschien lijkt het zo omdat ik laatst schades heb gehad en gesodemieter met de remmen had ( bleek ook gewoon slijtage te zijn).

Maar het gros is gewoon slijtage en normaal onderhoud.

Maar buiten de normale slijtageonderdelen heb ik tot nu toe nog niet veel kosten gehad aan de Astra.
Wat me zo te binnen schiet alleen nieuwe accu, waterpomp, koelvloeistoftankje en nu dit dingetje waarbij de 1e drie dingen allemaal vergoed zijn door het winterplan.

Vind ik helemaal niet gek. De auto wordt intensief gebruikt, er wordt veel mee gereden, is net 8 jaar oud en staat nu op bijna 160k.

Hopen dat de echt dure grappen zoals turbo of bak nog even uitblijven..:)

rjthefrisian zei:
Vind ik helemaal niet gek. De auto wordt intensief gebruikt, er wordt veel mee gereden, is net 8 jaar oud en staat nu op bijna 160k.

Was me er niet bewust van dat die intussen al zoveel ervaring had... o_O

rjthefrisian zei:

Valt volgens mij prima mee inderdaad. Maar 8 jaar oud is eigenlijk toch nog gewoon een jonge auto.
Even afkloppen, maar op 2 sensoren en regulier onderhoud( beurtjes, en remmen) heb ik aan de inmiddels 13 jaar oude 1 serie nog niets gehad. De kans dat de volgende weer een BMW wordt is zeker aanwezig. Al zal de Einser nog wel even blijven, bevalt prima, een 3 serie touring F11 (uit mijn hoofd) is een mooie opvolger. :)

, een 3 serie touring F11 (uit mijn hoofd) is een mooie opvolger.

nee een F11 is een 5 serie. die staat hier op de shortlist. In tegenstelling tot zn voorganger vind ik de F11 echt een prachtige tijdloze verschijning. Nu nog net wat te duur.
En wat wel tegen valt is dat je er zoveel leuek dingen voor kunt krijgen maar dat ze toch een stuk kaler uitgerust zijn dan je misschien zou denken. Veel moet van de optielijst komen en dat kan natuurlijk aardig oplopen.

Om een voorbeeldje te noemen; laatst zag ik een 5 serie uit 2011, nieuwprijs van boven de 70K, maar xenonlampen? Nee hoor, moet allemaal wel aangevinkt zijn op de optielijst o_O Wil ik de luxe die ik nu ook heb zoals xenon, panoramadak, verwarmbare stoelen, en wat veiligheids systemen zoals een noodstop systeem en een head up display vind ik erg prettig dan moet je gewoon best zoeken.

Hier word de laguna ook dit jaar 11 jaar oud. Bij 1 jaar is er onder garantie iets aan de stoel gebeurd bij de vorige eigenaar. Ik heb er een andere achterveer, accu en 2 nieuwe xenonlampen in gezet. Beetje onderhoud/sijtage wat je kan verwachten dus. Verder helemaal niets in die 11 jaar! (y) Merk wel dat soms de keyless entry niet altijd lekker werkt bij openen aan de bestuurderskant, die sensor in de greep is niet meer lekker lijkt het, maar daar ga ik (nu) geen tijd in steken, dan maar via afstandsbediening openen.

Vanmiddag weer even een tandemasser er achter knopen met een enorme berg groenafval

Mogguh!

Gisteravond teruggekomen van een paar dagen Mont Royal. Mooi park, mooie huisjes en mooi omgeving!
Maar als de zon erop staat wordt het wel vrij snel warm binnen; zal in de zomer nog erger zijn en dan zonder airco... pfoeh. Maar mooie vakantiebestemming voor in het voor- en najaar.
Het is trouwens wel te merken dat het een Nederlands park is: we hadden schnitzels besteld en dan krijg je van die kleine Hollandse lapjes. Smaak was super, maar het waren geen Duitse matten helaas.

Met de ASX van pa/ma heengereden: wel fijn hoor, een auto met wat pit. Lekker comfortabel op de Autobahn en in de heuvels met steile hellingen (y)
Pa rijdt nu in de Punto; 'het voldoet' :)

Over de Punto gesproken: ook geen bijzonderheden in de jaren dat ik 'm heb! Nu wel het scherm vol meldingen (startstop niet beschikbaar, kentekenverlichting defect, kofferbak open) maar die meldingen verdwijnen af en toe ook weer... Italiaans temperament.

@ Rob: 'schade' lijkt dus mee te vallen? Fijn!

@ Berriebar: fijne vakantie!

Joost, je hebt gelijk.. het is de F31 :) de 5 serie vind ik ook mooi, maar die ruimte hebben we niet nodig. Kan ook prima zijn dat er iets anders komt, ik weet niet wat de toekomst verder brengt :) de F11 5 serie is in ieder geval wel een hele mooie auto!

Dit weekend geen 500 en DS3 rijden in iedergeval.. Zaterdag hebben we een feestje en is het carnaval op dansles, en zondag hebben we ook iets carnavalligs in de schouwburg met springkussens en bandje enzo... Dus na de carnaval zullen we verder gaan :)

@Gerwin, klinkt wel lekker in iedergeval! even ertussenuit :)

Ik kan me je vader goed voorstellen :) zegt de mijne ook weleens als in de Meriva leen voor de trekhaak :) Laat je die 45km auto weer hier zegt hij dan :)

52519442_1973520146078633_1415748081210621952_n.jpg

Sneak Peak van de neus :) het lastigste deel heb ik ondervonden. Kim heeft me hier gisteravond bij geholpen want alleen was dit niet te doen. Zo heb ik 1x1.52 meter folie verpest. Maar nu met 2 was het goed te doen, want de een kon verwarmen, en de folie stretchen terwijl de ander de neus vast kon houden. Dat zijn 3 handelingen lastig te doen alleen :)

Een collega en vriend van mijn zoon heeft zijn zuurverdiende centjes uitgegeven aan iets met zowel tsi als dsg in de benaming.
Link
Hij is ervan overtuigd dat hij een goede koop heeft gedaan, ik hou mijn hart vast.
Al lijken de ergste problemen zich na even googlen te situeren bij de 2009-2012 modellen; hij heeft eentje gekocht van 2014.
Die had ook de idee-fixe dat hij met iets van VAG nooit fout kon doen.

Gisteravond teruggekomen van een paar dagen Mont Royal. Mooi park, mooie huisjes en mooi omgeving!
Maar als de zon erop staat wordt het wel vrij snel warm binnen; zal in de zomer nog erger zijn en dan zonder airco... pfoeh. Maar mooie vakantiebestemming voor in het voor- en najaar.
Het is trouwens wel te merken dat het een Nederlands park is: we hadden schnitzels besteld en dan krijg je van die kleine Hollandse lapjes. Smaak was super, maar het waren geen Duitse matten helaas.

Thanx voor de terugkoppeling! Kan me inderdaad voorstellen dat het wam wordt op dat park. Er worden daar toch ook veel druiven op de hellingen voor de witte duitse wijntjes?

Mijn vrouw en ik hebben gisteren, aanvullend op de zomervakantie, de 2e week van mei vrij gepland en moeten nog wat leuks uitzoeken.
Ik heb gisteren even met mijn manager gebabbeld en hij gaat in werking stellen dat per 1 mei mijn tijdelijke contract omgezet gaat worden naar een vast contract.

Goed nieuws Rob! Dat is mooi, het bevalt dus goed langs beiden kanten :)

Wie moeten nog iets voor de zomervakantie... mei vakantie gaan we naar Londen, maar voor de zomer hebben we nog niets.

Absolute aanrader! Maar denk dat jullie in de schoolvakantie gaan. Dan is a) het aanbod zeer beperkt b) de prijzen zijn dan skyhigh.. en om op een eiland te komen ben je ook nog het nodige kwijt.

Maar het is de moeite waard! Bij ons ook weer hoog op het lijstje. Zo heerlijk met de hond en nu ook dochter.

Nog een paar dagen, dan heeft de Astra er al weer een halve ton op staan.

@gerwin, ik lees met aandacht je post over Mont royal. Zit er een stadje of een redelijk dorp in de buurt? (ivm boodschappen, vertier, etc)

@ Jimmy: kleur ziet er echt goed uit (y)

Wie moeten nog iets voor de zomervakantie... mei vakantie gaan we naar Londen, maar voor de zomer hebben we nog niets.
Wij gaan tijdens het hemelvaartsweekend waarschijnlijk naar Londen; twijfelen alleen nog tussen trein of vliegtuig.

Thanx voor de terugkoppeling! Kan me inderdaad voorstellen dat het wam wordt op dat park. Er worden daar toch ook veel druiven op de hellingen voor de witte duitse wijntjes?
Je ziet bijna niet anders! Enorm veel wijngerelateerde bedrijven; voor proeverijen kun je overal terecht.
Maar wij waren er in een periode dat er erg veel winkeltjes dicht waren; blijkbaar een soort winterstop tot ergens in maart.

Gefeliciteerd trouwens met je vaste aanstelling!

@gerwin, ik lees met aandacht je post over Mont royal. Zit er een stadje of een redelijk dorp in de buurt? (ivm boodschappen, vertier, etc)
Lidl/Aldi zitten op ongeveer 5-10 minuten rijden; dus prima te doen.
Bernkastel is een leuk plaatsje (klein half uurtje), er is een dierpark op een uurtje rijden, een vulkaanmuseum op ongeveer een half uur en een klimpark niet ver van het park.
Nog een 'Freizeitpark' op een uur rijden van het park.

Dat was de informatie die we bij de receptie meekregen: ben er in die paar dagen zelf niet geweest. Alleen in Bernkastel.

Binnenzwembad van het park is niet heel groot en stelt niet zoveel voor, volgens mij wel zwembaden in de buurt.
Terras van het park is trouwens wel erg mooi met uitzicht op de Moezel.
T1626722.jpg

Daarnaast veel wandelroutes (met steile hellingen) die leuk zijn om te wandelen.
Op Zoover staan ook erg veel tips kwamen we achter!

Oohja: er zijn een heel stel nieuwe huisjes, maar ook nog heel wat oudere huisjes. En je hebt niet bij elk huisje een mooi uitzicht ;)

@Rob, Ja schoolvakanties helaas wel, maar opa en oma hebben sinds kort een hele dikke ** T5 Camper, misschien als ik ze lief aankijken L:) Dat we daar een weekje mee op pad kunnen.

@Gerwin, Ik kan je Londen zeker aanraden, ik ben er 1x met de trein en 1x met het vliegtuig geweest (Standsted). We gaan nu weer terug met de trein. je kan gewoon 2 koffers meenemen en ik vind het veel relaxter reizen, je komt gewoon in hartje centrum aan, hop even op de bus of metro en je bent op bestemming. De trein vertrekt uit Brussel zuid, wat voor ons een dik uur rijden is. We gaan nu ook met de trein.

Impressie van mijn arbeid gisteravond.. 95% perfect, maar kleine puntjes, maar niets schokkends :)

52605634_1974264306004217_4902974205135421440_n.jpg

Vanavond heb ik geen tijd, morgenavond gaan we voor boog nr.2. Daarna nog de motorkap, die ook lastig is ivm. al de louvres erin. Maar ik heb vertrouwen :)

Mooie update Jimmy!

Gisteren de Leaf voor de 20.000km beurt gebracht. Weet niet wat ze precies doen met zo'n beurt met een e-auto, maar kreeg een nieuwe Micra mee. Dit keer één met een vlotte motor. Daarmee was het een veel fijner karretje als dat ik de vorige keer aan ervaring had. Hij was lekker stil, alleen erg stoterig/hard afgeveerd.

De Leaf heeft een software-update gehad mbt snelladen, en men heeft de halogeenpitjes vervangen voor ledlampen. Kost een 200 euro, maar heb nu wel fatsoenlijk wit en helder licht op de weg. Echt een hele verbetering. Had ook gevraagd naar een update van de navi, maar was helaas nog niet beschikbaar gaf men aan.

@Gerwin, Ik kan je Londen zeker aanraden, ik ben er 1x met de trein en 1x met het vliegtuig geweest (Standsted). We gaan nu weer terug met de trein. je kan gewoon 2 koffers meenemen en ik vind het veel relaxter reizen, je komt gewoon in hartje centrum aan, hop even op de bus of metro en je bent op bestemming. De trein vertrekt uit Brussel zuid, wat voor ons een dik uur rijden is. We gaan nu ook met de trein.
Voor jullie is de trein op die manier natuurlijk érg interessant. Voor ons net wat minder: de goedkoopste optie heeft een reistijd van 8 (!) uur... en de duurdere optie kost gelijk meer dan 100 euro PP.

Dus even de voor- en nadelen goed afwegen.

maar kreeg een nieuwe Micra mee. Dit keer één met een vlotte motor.
Ik vind het ook een leuk smoelend autootje. Maar erg comfortabel geveerd dus?

Sanoma zei:
Voor jullie is de trein op die manier natuurlijk érg interessant. Voor ons net wat minder: de goedkoopste optie heeft een reistijd van 8 (!) uur... en de duurdere optie kost gelijk meer dan 100 euro PP.

Dus even de voor- en nadelen goed afwegen.

De trein is zeker niet het goedkoopste, maar als je wat bagage mee wilt nemen en de reistijd, ook in Engeland meeneemt. Dit icm. de vliegtijden kwam dit voor ons ideaal uit.
Retour voor ons drietjes en parking in Brussel voor de auto voor 5 dagen is € 415,-

@Jimmy Heb je nu ook al nieuwe achterverlichting voor de kitcar?
Nu is eigenlijk wel het moment aangezien je nu de positie van de oude lichten niet meer ziet door de folie.

Als je gaat vliegen, sommige maatschappijen (zoals Flybe) landen op Londen City. Lekker kleinschalig en dicht bij het centrum (y)

Zelf heb ik altijd wel de voorkeur voor trein, omdat ik reizen met de trein super relaxed vind, grote ramen, veel ruimte, etc. En zit al genoeg uurtjes per jaar in vliegtuigen :) Volgens mij is het toch minder dan 5 uur met de trein?

@Joost, vanuit Brussel is het 2 uur reizen.

Total Loss zei:
@Jimmy Heb je nu ook al nieuwe achterverlichting voor de kitcar?
Nu is eigenlijk wel het moment aangezien je nu de positie van de oude lichten niet meer ziet door de folie.

Alleen de mist en achteruitrijd lamp zijn nieuw.
De gewone achterlichten blijven zoals ze waren. heb ronde Led van Hella liggen, maar ik vind dat er toch niet bij passenbij de vorm van de achterwiel schermen.

Ah ok.
Had idee dat je de achterlichten zelf ook zou doen.
Je hebt tegenwoordig echt superdikke ledlichten, dan maak je er echt iets moderns van waarvan helemaal niemand meer weet wat er nu precies voor ze rijd! ;)

Volgens mij is het toch minder dan 5 uur met de trein?
8 uur vanuit mijn woonplaats en 3x overstappen; vandaar dat ik erg twijfel. Verder is trein natuurlijk wel relaxed.
Kosten voor die reis zijn € 240,- voor 2 personen

Met het vliegtuig is ongeveer € 280,- met KLM of British Airways op Londen City.
Van Weese naar Stansted met Ryanair is ook mogelijk, maar dat zijn vrij lastige tijden + nog extra reistijd naar het centrum... maar kost dan maar € 75,-.

Total Loss zei:
Ah ok.
Had idee dat je de achterlichten zelf ook zou doen.
Je hebt tegenwoordig echt superdikke ledlichten, dan maak je er echt iets moderns van waarvan helemaal niemand meer weet wat er nu precies voor ze rijd! ;)

De toekomst zegt niet dat het er nooit van komt, maar nu zitten er Caterham achterlichten op, en ik vind dat het mooiste staan momenteel icm. de vorm van de auto :)

@ Gerwin, jammer dat je inderdaad zo lang moet reizen alvorens je in Brussel bent. Dan is vliegen wel "makkelijker" Wij hadden Ryanair, je bent er in een uur, en daarna was het nog een uur in de trein naar het centrum. Ik had wel "luxe" Ryanair tickets, dus niet in de rij staan enzo.

Avond!!

Het genot van de led-lampen is van korte duur helaas. Wanneer ze aan gaan (dimlicht) valt meteen het ontvangst van de radio weg.
Dus morgen de dealer maar weer bellen. Vervelendste is nog wel dat het me wederom tijd gaat kosten om de auto te brengen/afhalen.:(

Vandaag wederom contact gehad met de importeur. MT Nissan NL geeft als reactie dat ze de auto niet terugnemen en geen aanbod voor inruil/omruil voor 60kw variant doen aangezien het om een actieradiusprobleem gaat. Dat actieradius in de winter minder is bla,bla. Maar toen zegt hij "ja, de 378km haalt hij inderdaad niet dat weten we". Daar heb ik hem meteen op aangesproken, aangezien ze daar wel mee adverteerden. Dus hij geeft zelf toe dat ze 't beloofde niet waar kunnen maken. :(

Vanavond onverwachts nog even weg gemoeten, had de accu niet vol maar gewoon vertrokken. De laatste 7km op 0% accu afgelegd, ach....het begint te wennen:)

Heb je de astra niet bij de deur staan inmiddels? Want die zou ik gewoon pakken als het toch niet helemaal lekker uit komt qua accu.

Het genot van de led-lampen is van korte duur helaas. Wanneer ze aan gaan (dimlicht) valt meteen het ontvangst van de radio weg.
Dus morgen de dealer maar weer bellen. Vervelendste is nog wel dat het me wederom tijd gaat kosten om de auto te brengen/afhalen

dat is wel vervelend. Kan mij ergens wel voorstellen dat ze dát bij de garage niet gecontroleerd hebben of dat het ze is opgevallen aangezien ze de radio vaak uit zetten als ze die in de garage rijden. Welke dealer ga je? Die hier bij mijn werk om de hoek? Of zit er dichterbij nog eentje?

Gelukkig zijn er nog milieu- en budgetbewuste jongeren die de nadelen van een elektrische wagen erbij nemen en zo zorgen voorde verdere ontwikkeling van de toekomstige automobiel.
En die actieradius blijft een pijnpunt, er zijn al tal van artikelen te vinden van ontevreden i-pacerijders die hun zwaar gesubsidieerde wagen nog net voor de jaarwisseling geleverd kregen en die het liefst van al meteen weer zouden inruilen.
Heb nu zelf "maar" een tankje van 55 liter; met een verbruik bij woonwerkverkeer van zo'n 9,5 liter erger ik me nu al dat ik - in tegenstelling tot de Tourer met een tank van 65 liter - soms de week niet doorkom met één tank.
Laat staan dat ik dagelijks de gok zou wagen om tot aan het werk te geraken, onwetend of in de parkeergarage een plek vrij is aan een oplader, om dan de wagen tussentijds in de parking te verplaatsen, en af en toe de wagen een hele nacht aan de stekker te leggen om nog niet eens aan een 100% opgeladen batterij te komen.

Mogguh!
Heb je de astra niet bij de deur staan inmiddels? Want die zou ik gewoon pakken als het toch niet helemaal lekker uit komt qua accu.
Jawel, sinds afgelopen week weer. Maar eerlijk is eerlijk, de Leaf rijdt fijner als de Astra en is financieel aantrekkelijk om de Leaf te nemen.
Op een gegeven moment rij je ook wel naar de actieradius. Ik heb gisteren op de autosnelweg 120-125 gereden om met de actieradius uit te komen, anders was dit misschien 140 geweest. Dus zo heel groot was de concessie niet. :D

dat is wel vervelend. Kan mij ergens wel voorstellen dat ze dát bij de garage niet gecontroleerd hebben of dat het ze is opgevallen aangezien ze de radio vaak uit zetten als ze die in de garage rijden. Welke dealer ga je? Die hier bij mijn werk om de hoek? Of zit er dichterbij nog eentje?
Ik snap het ook wel dat ze het niet checken. Heb vandaag de garage gebeld, monteur keek er echt van op. Eerste reactie was ook om de auto te brengen, dus hem uitgelegd dat mij dit 3 uur van een dag kost. Toen stelde hij een nette oplossing voor, ze gaan bij een Leaf bij hun de led-lampen inbouwen en kijken of die ook last heeft.
Ik weet nog uit de tijd van de Xenon-inbouw in de GTS dat ik van die magneetjes om de bedrading deed om storingen te vermeiden.

ze die in de garage rijden. Welke dealer ga je? Die hier bij mijn werk om de hoek? Of zit er dichterbij nog eentje?
Ik snap het ook wel dat ze het niet checken. Heb vandaag de garage gebeld, monteur keek er echt van op. Eerste reactie was ook om de auto te brengen, dus hem uitgelegd dat mij dit 3 uur van een dag kost. Toen stelde hij een nette oplossing voor, ze gaan bij een Leaf bij hun de led-lampen inbouwen en kijken of die ook last heeft.

Hoe is het lichtbeeld van de led in de leaf? Heb er laatst ook naar gekeken bij de C3 maar heb er vanaf gezien omdat het met normale halogeen koplamp behuizingen vreselijk verblindend is. En maar goed ook want kom onderweg ook steeds een C3 met achteraf led tegen en die verblindt vreselijk.

Astra F zei:
Mogguh!
Jawel, sinds afgelopen week weer. Maar eerlijk is eerlijk, de Leaf rijdt fijner als de Astra en is financieel aantrekkelijk om de Leaf te nemen.
Op een gegeven moment rij je ook wel naar de actieradius. Ik heb gisteren op de autosnelweg 120-125 gereden om met de actieradius uit te komen, anders was dit misschien 140 geweest. Dus zo heel groot was de concessie niet. :D

Ik weet nog uit de tijd van de Xenon-inbouw in de GTS dat ik van die magneetjes om de bedrading deed om storingen te vermeiden.
Ferietkernen.
Maar heb jij geen DAB+ radio dan?

Hoe is het lichtbeeld van de led in de leaf? Heb er laatst ook naar gekeken bij de C3 maar heb er vanaf gezien omdat het met normale halogeen koplamp behuizingen vreselijk verblindend is. En maar goed ook want kom onderweg ook steeds een C3 met achteraf led tegen en die verblindt vreselijk.
Lichtbeeld is goed, als je niet de led-koplampen af fabriek besteld dan heb je halogeen achter een lens. Daardoor is andere verlichting makkelijk aan te brengen zonder dat het verblindend is.

Maar heb jij geen DAB+ radio dan?
Jawel, maar de geheimezender of accent fm zijn niet via DAB+ te ontvangen. Daarnaast merk ik bij ons in de buurt vaak bij de bekende zenders dat de radio veel overschakeld tussen DAB en gewoon. Niet erg prettig gezien er echt een verschil in geluidsbeleving zit.

Lekker dik ding die 208, zeg!
Ik ben benieuwd hoe hij in het echt eruit ziet. Ik vind het wel een speels wagentje, maar met de bolle lijnen wel wat vrouwelijk. Interieur was ik ook nog niet direct van onder de indruk, vind het op de foto heel druk over komen. Doet me een beetje denken aan de oude ford fiesta.

https://m.seldenrijk.nl/nl/#home,page_occasions,tab_2;detail_occasions_opel-insignia-sports-tourer-2-8t-cosmo-4x4-xenon-navigatie-climate-control-cruise-control-lichtmetalen-velgen.html
Dik dingetje, ‘t is dat ik nu een leasert heb...

Ehhm, als je de link klikt kom je bij een ampera, maar ik bedoel de Insignia 2.8T

Heeft iemand een idee hoe veel (eerlijk...) mijn 1995 Astra nog waard zou zijn, afgaande op mijn review?
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/opel-astra-stationwagon-14i-gl-1995/

Eigenlijk is het een fantastische auto die het altijd doet, ook geen roest. Ik ben er zelfs met de familie een aantal keren mee op vakantie geweest, terwijl we ook een auto uit 2017 hebben staan. Het heeft ook gewoon zijn charme, zo'n (oude...) auto.

Ik zou hem niet graag weg doen, maar omdat ik straks de mogelijkheid heb een auto v/d zaak privé te rijden, wil ik hem verkopen. Ik weet alleen nog niet zeker wat nou een goede prijs is. Hij heeft natuurlijk zo zijn butsjes en krasjes na al die jaren, maar dus gewoon geen roest, en alles werkt (zit ook niks op).
Heeft ook gewoon zijn onderhoud gehad, en zou eerlijk waar niet weten wat er nog aan zou moeten gebeuren. De bandjes die zijn op leeftijd maar nog wel goed qua profiel op zich.

Ik vind het heel spijtig om neer te zetten, maar de markt zal er een fooi om geven.
Voor jou heeft de auto meer waarde, maar als je bekijkt wat de wagen te bieden heeft is het alleen veel ruimte, meer niet. Tegenwoordig wordt de markt in dit segment gedomineerd door lui die vanuit hun cultuur gewend zijn om overal de laagste prijs voor te betalen, het liefst nog geld toe te krijgen. Ook dat is een kunst, maar daardoor wordt alles wat enigszins abstracte waarde heeft teniet gedaan.

Als je ‘m op marktplaats zet voor €500 zullen er veel (lees alleen) van die lui ongeveer €100 bieden.
Als je ‘m verkoopt bij een dorpsgarage, zal die ook €100 geven.
De enige manier om waarde te halen uit de wagen is ‘m downgraden (radio, velgen, verlagingsveren, wooferset, alles wat je aan luxe hebt toegevoegd eruit en origineel er weer in) en die spullen die je overhoudt op marktplaats zetten. Maar alleen als je het zelf kan, uitbesteden is sowieso duurder

Tja, daar ben ik het ook wel mee eens. Het is gewoon een oude auto met een hoop km's, die leveren ongeacht de technische staat allemaal hetzelfde op helaas.
Jouw exemplaar is de auto die je als koper wilt hebben, voor weinig geld een goed onderhouden auto waar je nog jaren mee vooruit kunt. Echter, voor hetzelfde geld koop je dus ook een exemplaar die de volgende APK niet meer haalt.

Helaas maar waar. En inderdaad, zoals Hotdog ook al zegt, iets wat van jezelf is dicht je altijd meer waarde toe als exact hetzelfde van een ander ;)

Dit weekend stappen gezet in de woning. Laminaat lag er boven in en schilderwerk is daar zo goed als klaar. Dus de grote kledingkast en bed naar boven gebracht. Toen kwam ik erachter dat onze slaapkamer toch eigenlijk ontzetten ruim is. Dat leek op het oog eerst wat minder a.g.v. de schuine wand, maar dat valt dus ontzettend mee.
Toen kwam ik erachter dat de kamer beneden, waar we de afgelopen weken hebben geslapen. Eigenlijk ook heel groot is als het bed en de kast eruit is :D

Aangezien we alle spullen al voor de overdracht van de woning hadden verhuist stond de woonkamer ook nog telkens helemaal vol, waardoor het wat kleiner leek. Al die zooi hebben we tijdelijk verplaatst naar de slaapkamer beneden en toen kwamen we erachter dat de woonkamer eigenlijk ook veel groter is als dat we dachten :D
De eettafel (met 2.20 x 1.00 toch van redelijk formaat) op wat verschillende plekken geprobeerd en hoe we hem ook neerzetten, je kunt eigenlijk altijd ruim zitten en alsnog rondom de tafel lopen. Ik ben tevreden :)

Autonieuws dan nog? Eigenlijk niet. Vriendinlief heeft de Astra het hele weekend mee gehad zo ongeveer en nu ook eens zelf getankt!
Moest ook wel want anders was ze stilgevallen langs de snelweg :)

En die actieradius blijft een pijnpunt, er zijn al tal van artikelen te vinden van ontevreden i-pacerijders die hun zwaar gesubsidieerde wagen nog net voor de jaarwisseling geleverd kregen en die het liefst van al meteen weer zouden inruilen.

Je hebt elektrisch rijden en je hebt elektrisch rijden. O.a. de I-Pace en de Leaf zijn een voorbeeld van hoe het eigenlijk toch niet moet. Van beide is de actieradius een lachertje, dat hadden de eigenaren van te voren enigszins kunnen inschatten maar in de praktijk valt het nog iets negatiever uit. Geen ramp als 90% van je kilometers binnen deze actieradius passen, maar als je dagelijks 200km rijdt dan heb je gewoon de verkeerde keuze gemaakt en dat had je vooraf kunnen weten/inschatten.
Wat ik echter pas echt belachelijk vind aan de I-Pace is dat deze geen 3-fase laden ondersteund en het ding dus na een nacht aan de stekker nog steeds niet 100% vol geladen is als ik het goed heb begrepen o_O
Een Tesla is dan natuurlijk de betere keuze, alhoewel het interieur van de I-Pace wel echt van een hoog niveau schijnt te zijn en dat bij de Tesla weer te wensen over laat.

Mogguh,

Vanochtend nog iets vreemds met de Punto: ik zet de auto op contact om voor te gloeien. Niks aan de hand. Ik draai de sleutel om te willen starten: alle wijzertjes beginnen zenuwachtig te tikken en naar 'ruststand'. Maar auto start wel zonder moeite... daarna gaan alle wijzertjes weer naar hun 'normale' stand.
Iemand een idee wat het kan zijn?

@ Gerwin, jammer dat je inderdaad zo lang moet reizen alvorens je in Brussel bent. Dan is vliegen wel "makkelijker" Wij hadden Ryanair, je bent er in een uur, en daarna was het nog een uur in de trein naar het centrum. Ik had wel "luxe" Ryanair tickets, dus niet in de rij staan enzo.
Na lang twijfelen toch voor de trein gekozen. Dus Hemelvaartsweekend richting Brexit, eehm Londen!

Dik dingetje, ‘t is dat ik nu een leasert heb...
Absoluut! Mooi totaalplaatje zo (y)

@ Richard: fijn is dat als er meer in een huis past dan je vooraf verwacht! Kun je er nog meer rommel kwijt :p

Mogguh!

wat een leuk ding zeg die 208! lekker dik en sportief! Peugeot is goed bezig!

wat een weertje niet...al kan ik er op dit moment weinig van genieten. Ik heb vreselijke last van hooikoorts. Ontstoken ogen, benauwd en voel me er gewoon niet fit van. Zaterdagnacht had ik het s nachts gewoon benauwd en piepende ademhaling en nauwelijks geslapen. Morgen dus afspraak bij de huisarts. De huis tuin en keukenpilletjes werken niet meer. Ik ben vant weekend dus ook niet veel buiten geweest...:)

Toch nog wel leuke dingen gedaan. Vrijdag met twee vrienden en gisteren met de schoonfamilie happie wezen eten.

Zag gisteren deze ambu voor het eerst. is in ons dorp gestationeerd. Dik ding!
volvo-xc90-ambulance-2.jpg

Vanochtend nog iets vreemds met de Punto: ik zet de auto op contact om voor te gloeien. Niks aan de hand. Ik draai de sleutel om te willen starten: alle wijzertjes beginnen zenuwachtig te tikken en naar 'ruststand'. Maar auto start wel zonder moeite... daarna gaan alle wijzertjes weer naar hun 'normale' stand.
Iemand een idee wat het kan zijn?

Weer dat Italiaanse temperament. maar geen idee wat het kan zijn. Maar moet de Punto nog voorgloeien? Ik heb het bij de c3 nog niet meegemaakt. vanmorgen was het inderdaad wel flink koud.-3C en flink krabben.

Ik las vorige week al wat over de hooikoortsperikelen; blij dat ik er nog geen last van heb. Hopelijk heeft de dokter wat pillen die wél werken, kun je nog wat genieten van het mooie weer ;)

Weer dat Italiaanse temperament. maar geen idee wat het kan zijn. Maar moet de Punto nog voorgloeien?
Absoluut dat ie moet voorverwarmen. Eerst de lampjesronde en daarna pas starten. Anders gaat het met horten en stoten of valt de motor weer uit ;)
Ik heb wel eens 'tikkende wijzers' meegemaakt, maar dat was altijd bij auto's met een nagenoeg lege accu. Maar ik merk daar verder niks van bij mijn auto; start zonder moeite.

Edit: ik zie hier net een hele club mensen binnenlopen die over een paar maand het pand gaan verbouwen. Staat er tussen de auto's een dikke S-Maybach... zal wel een dure verbouwing worden :)

@ Gerwin, tellers die dood in de hoek vallen voor een paar tellen is niets ernstigs. Dat heb ik zelfs al 2x gehad met de Astra. Laatste keer ergens op een Franse snelweg waar ik al tijden op de cruise control reed. Ineens de tellers dood in de hoek, navi scherm uit (radio bleef wel spelen), alle lampen gingen branden en een tel later deed alles het weer. Auto bleef ook gewoon doorrijden op de CC. Het is dat mijn vriendin het ook zag gebeuren, want het ging zo vlot dat ik even dacht dat ik gek werd o_O

Enne in mijn huis komt niet nog meer rommel. Daarvoor hebben we in de tuin schuurruimte genoeg :p

@ Rob, die heb ik ook al eens gezien inderdaad maar volgens mij was dat niet in Friesland, dus ze rijden op meer plekken. Erg fraai!
Vraag me wel af of dit nou echt de meest efficiënte manier is om een ambulance om te bouwen, een Transporter bijv. lijkt me in de basis toch een stuk handiger...

En ja, hooikoorts. Ik heb vorige week de eerste pilletjes ook al weer genomen. Gewoon die van Lidl (jaja!) en die werken godzijdank afdoende.
Wel sinds dit weekend strontverkouden, althans neus en hoofd vol zitten maar ik loop niet te hoesten. Misschien toch ook hooikoorts o_O

Ik las vorige week al wat over de hooikoortsperikelen; blij dat ik er nog geen last van heb. Hopelijk heeft de dokter wat pillen die wél werken, kun je nog wat genieten van het mooie weer
Hoewel ik het normaal van grassen heb, had er ik er afgelopen 2 weken ook wel last van. Voor strax verder in 't seizoen heb ik wel de tabletten van de Lidl.
Die pillen die de huisarts voorschrijft zijn veel duurder en helpen net zo goed/slecht als die van de Lidl.

Gisteren weer een stuk gereden in de cabrio, wat genieten!! Na 's ochtends een stuk te hebben hardgelopen heb ik 's middags nog 11km met de vriendin over de holterberg gewandeld. Wat genieten, zo in een blouse buiten lopen in februari. Daarna via een touristische omweg naar haar huis gereden, onderweg muziek op en lekker genieten!!
Toch wel grappig, waar we om half 6 nog open reden was het om 8uur toen ik naar huis ging nog maar 4 graden.

Terug
Bovenaan