Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

En op het werk vreselijk naar de zin! Echt goede zet geweest! Leuke dingen te doen en ontzettend gezellig en collegiaal team met een geweldige manager. Echt top!
Dat is belangrijk Rob. Heel fijn! (tu)

@Clio: zeker een mooie auto, en met dat dash heeft ie wat van de Mazda 2. Dat is geen belediging.

Ik vind de clio ook heel erg geslaagd. Minder enthousiast ben ik over de grote rechtopstaande ipad. Blijkbaar is het een trend en is het een kwestie van wennen maar iets horizontaals vind ik iets fraaier. Als de 'look & feel' aan de binnenkant ook goed aan voelt en weer net zo prima rijd als de huidige dan moet het haast wel een succes worden.

Ik ben ook benieuwd naar de Corsa, deze clio word wel zijn grootste concurrent denk ik. Zijn concerngenootjes zullen qua smaak verder van de corsa af staan.

206368215-w665-h466.jpg

@ hetehond: zat vorige week toevallig even te zoeken naar balanceren (winterbanden hebben het eigrnlijk wel nodig) maar bij de kwik fitt betaal je ook al 20,50 per band..schrok me de pleuris..

Klopt, en wat ze niet op de site zeggen maar wel doen is achteraf nog €10,00 voor nieuwe ventielen in rekening brengen. Die ze a. hergebruiken en b. per stuk inkoop 10 cent kosten.

Ik ga tegenwoordig naar een poolse ZZP'er die eerst gezellig koffie gaat drinken met z'n klanten en daarna op eigen tempo bezig gaat met je auto.
En dat voor €12,50 per band (tu)

@Richard, zonder gekheid.. Lood mag al jaren officieel niet meer worden gebruikt, Het is tegenwoordig zink en dit is duurder.
Verder moeten de velgen van de auto afgehaald worden, evt moet er oud lood afgehaald of verplaatst worden. Ik vind 20,50 ook duur, maar 15,- is wel een normale prijs.

Afgezien daarvan is het absoluut geen rocket science. Sterker nog, bij de oude werkgever van mijn vader heb ik zelf ook wel eens mijn wielen gebalanceerd. Zo spannend is het niet en als ik dat al red binnen een uur, dan een volleerd monteur al helemaal. Dan vind ik een uurtarief van 60eu+ best stevig, want qua materiaal zal het de 5eu niet voorbij gaan gok ik.
Nu is 60eu zo ongeveer de norm bij een dealer, waarbij de premium merken er zomaar nog eens 20eu boven zitten. Mag toch hopen dat een KwikFit met een lager uurtarief uit kan, die hebben immers geen glazen paleis over het algemeen.

Aan de andere kant, we hebben weinig keuze. Balanceren is lastig zelf op de oprit te doen *-)

Is hier net voor de deur een klein aanrijdingske gebeurd.
Een jonge gast met allochtone gelaatstrekken reed naar eigen zeggen voor zijn "oom" die een garage heeft met de BMW van een klant naar de bandenboer (hingen inderdaad achterop 2 kentekenplaten op de wagen, de reguliere én een handelaarsplaat), en ging hier op de terugweg zwaar uit de bocht waarbij hij op het tegenliggende vak een bestelwagen ramde (nagelnieuwe Renault, nu iets korter en met uitgebroken airbag)...
Vermoedelijk 2x TL, gelukkig zonder levensbedreigende letsels.

Denk dat de oom vanavond iets uit te leggen heeft als de klant zijn BMW komt terughalen... :}

Ja, als ze branden tenminste...
De wagens met slechts één werkende koplamp die ik tegenwoordig spot zijn quasi uitsluitend recente Renaults.

Oh..ik dacht da je op het moment van overschakelen van dagrijverlichting naar dimlicht bedoelde. Als het soms half schemerig is zie ik nog clio's rijden met alleen dagrijverlichting aan.

De Clio..tsaj..ik ben er wat minder van onder de indruk..lijkt wel erg op de vorige qua exterieur..alleen wat smoother.
Van binnen wel schitterend. Heerlijk stuurtje ook!

Corsa ben ik benieuwd naar..zijn broertje 208 lijkt een flinke metamorfose te krijgen tov zijn voorganger met een flinke bek met slagtanden.

Denk dat de oom vanavond iets uit te leggen heeft als de klant zijn BMW komt terughalen... grinning smiley

Ik heb het vorig jaar nog iets gekker meegemaakt.
Klant van ons had een nieuwe RS6 besteld, maar deze nooit in ontvangst kunnen nemen. Deze werd bij de dealer afgeleverd, klaar gemaakt en de verkoper ging letterlijk een blokje om. Onderweg een ongelukje en hagelnieuwe RS6 met echt nog geen 100km op de teller total loss (heb de foto's gezien). Ik weet niet of het onbezonnen rijgedrag was of echt een stom ongeluk, maar onze klant heeft die auto dus nooit gekregen.

Het gekke was dat hij er zelf wel om kon lachen, de verkoper/dealer vond het iets ongemakkelijker. Hoe het exact is afgelopen weet ik helaas niet, vlak daarna ging ik uit dienst, maar is hopelijk gewoon een verzekeringskwestie geweest.

@ Clio, ik vind hem tof. De vorige vond ik al goed te pruimen en heb ik 2,5 jaar in rondgereden. Als alles nog weer wat verfijnder is dan zal ook dit weer een prima auto zijn. De grote touchscreens van Renault ben ik wel wat huiverig voor. Ik vond die van de Megane, toen ik opzoek was naar een andere auto, echt bagger qua looks, feeling en snelheid.

Ja, ik zag ook laatst DIT bericht.

een Mercedes van 250.000 euro en enkele dagen oud. Maar als je in een woonwijk een hele boom weet te ontwortelen dan heb je je ook wel schandalig gedragen qua snelheid. Was ook een medewerker van de dealer.

Tsjah, als je bij een autobedrijf werkt heb je affiniteit met auto's en dan kan ik me voorstellen dat het heel verleidelijk is om met zo'n topwagen ff een rondje te rijden en natuurlijk te testen wat hij kan. Maargoed, je bent wel met iets van iemand anders onderweg.

Zo, er is weer sneeuw in aantocht.....zal morgen wel weer een gezellige avondspits worden:}

Oh..ik dacht da je op het moment van overschakelen van dagrijverlichting naar dimlicht bedoelde. Als het soms half schemerig is zie ik nog clio's rijden met alleen dagrijverlichting aan.
Dat kun je veelal toch ook instellen, hoe snel hij overschakelt naar dimlicht?
Ik snap nog steeds niet dat men de achterlichten niet eens aan de dagrijverlichting koppelen. Heb er bij de Leaf naar gevraagd of dit mogelijk is, maar dat is het niet volgens de dealer.

Het was vanmorgen in elk geval aangenaam rustig op de weg. Vanmiddag het weer maar in de gaten houden en vertrektijd goed timen, maar ik gok dat het allemaal weer een storm in een glas water is en dat we (hier in het noorden/oosten) of niets krijgen of pas later vanavond.
Toen ik vanmorgen het nieuws keek, doe ik altijd tijdens het ontbijt, was de sneeuwstorm ook al weer enigszins afgezwakt t.o.v. gisteren.

Heb er bij de Leaf naar gevraagd of dit mogelijk is, maar dat is het niet volgens de dealer.

Dingen achteraf aanpassen d.m.v. de computer is echt een VAG en BMW dingetje. Bij die merken kun je achteraf een hoop dingen tweaken/customizen in de auto zelf of d.m.v. software en een laptop.

Bij Opel is er wat dat betreft ook bar weinig mogelijk. Zelfs iets simpels als het geluidsniveau van de parkeersensoren bijvoorbeeld. In de Focus die ik had kon dat heel simpel met de volumeknop van de radio als de parkeersensoren waren ingeschakeld, ideaal!

Hier nog geen teken van sneeuw. Houden zo! Ik ben toe aan voorjaar. Daarom over een paar weken op vakantie om alvast op te warmen :)

Hier alleen een beetje "miezersneeuw".
Blijft in ieder geval zeker niet liggen en zorgt ook absoluut niet voor gedoe op de weg.

Hier ook nog niets, maar van mij mag er best een pak sneeuw vallen hoor. Moet het wel even een tijdje blijven liggen.

Heerlijk hoe licht het dan is 's avonds door de sneeuw en hoe het geluid word gedempt buiten.

Kreeg wederop een email van KLM dat er vluchten uitvallen, ook van schiphol dat er vertragingen en uitval word verwacht. Ook de NS deed vanmorgen een email uit naar mij om te waarschuwen voor het winterweer *-) Bizar

Tsja, we hebben de capaciteit van bijvoorbeeld de luchthaven en van het spoor dan ook wel zo maximaal benut dat er weinig nodig is om de hele zaak van het padje te brengen. Een paar vlokken sneeuw blijkt genoeg. Hier is het intussen in elk geval begonnen te sneeuwen en blijft het op het platte dak waar ik over uit kijk liggen. Dat is mooi, zit daar in elk geval geen wietkwekerij :)

AstraF zei:
Dat kun je veelal toch ook instellen, hoe snel hij overschakelt naar dimlicht?
Ik snap nog steeds niet dat men de achterlichten niet eens aan de dagrijverlichting koppelen. Heb er bij de Leaf naar gevraagd of dit mogelijk is, maar dat is het niet volgens de dealer.

Helemaal met je eens, als de achterlichten geschakeld zijn aan de dagrijverlichting is de situatie in het schemerdonker al een stuk beter.
Ik kan in beide auto's niet instellen hoe gevoelig de lichtsensor is. Auto's die langer in het schemerdonker zonder fatsoenlijke verlichting doorrijden is in elk geval niet voorbehouden aan wagens met dagrijverlichting. Ik denk meer aan de bestuurder en hoezeer die bezig is met zijn eigen zichtbaarheid. De lichtsensor is niet altijd heilig in elk geval..

Bij sommige opelmodellen kon je het wel bijprogrammeren. Mijn broer heeft het onlangs ook bij zijn BMW 'aan' gezet. En vind het, nu de wet aangepast is dat dit mag, (eerder was het verboden namelijk) autofabrikanten verplicht zijn deze mee te laten branden bij nieuwe auto's.

Los daarvan; het probleem dat bestuurders niet opletten of ze de juiste verlichting voeren is niet het probleem van de fabrikant. Mensen moeten ook gewoon beter opletten zodra de weersomstandigheden er om vragen dat je de juiste verlichting voert. Ik kan de gevoelligheid ook niet instellen van de laguna maar als het iets schemert dan gaan de lampen al aan. Ruimt voordat het echt nodig is voor mijn gevoel. Bij de Up item.

Je ziet nu ook steeds vaker dat de achterlichten meebranden met de DRL. Bij mijn Focus helaas niet, maar ook bij mij gaat dimlicht al best snel (automatisch) aan.

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten op de achterlichten aan staan als voor DRL aan is.
Wat ik wel weet is dat de lichtsensor in een K super werkt. Ik hoef nooit de sensor een handje te helpen, lichten gaan op het juiste moment aan en ook weer uit.
Regensensor is soms tè snel en soms iets te langzaam. Daar zou een tussenstandje in mogen, of een traploos verstelknopje.

Over die clio’s zonder lichtsensor, levensgevaarlijk!

@Fer: volgens mij is er nog geen enkel merk Waarbij de achterlichten automatisch mee inschakelen bij drvl.
Bij de Leaf heb ik de gevoeligheid op snel staan, waardoor ze in een tunnel of bosachtige omgeving idd snel gaan branden.
Nu in de winter heb ik standaaard de mistlampen voor aan staan(ja, kwaaltje uit het Astra F tijdperk) en dimlicht ook altijd aan waardoor de achterlichten ook branden.

Hier is vanavond roch nog wat sneeuw gevallen, zo’n 5cm. Leuk om ff te spelen met de Leaf, al is dat spelen relatief:
- normale handrem mist
- esp uitschakelen moet via een menu, dus niet ff snel druk op de knop
- bij gas loslaten stopt hij het regenereren als je in de slip komt (wat eigenlijk goed is, maar bij sneeuw niet zo leuk is)

Bij ons viel er gisteren ook nog best wat sneeuw. Op de terugweg eerst helemaal niks en het laatste stuk wat witte sneeuw. Ik ging bij mijn ouders eten en toen ik daar weg reed lag er toch eigenlijk wel een serieus laagje, das maar met een omweg naar huis gereden :)
Toch is het ook in de Astra niet echt leuk spelen. De winterbanden doen érg goed hun werk, hier komen ze merkbaar echt tot hun recht t.o.v. zomerbanden. Handrem is elektronisch en doordat de banden teveel grip hebben lukt lift-off oversteer ook niet echt zonder te lomp te doen.

Regensensor is soms tè snel en soms iets te langzaam. Daar zou een tussenstandje in mogen, of een traploos verstelknopje.

Die zit er toch gewoon op?
Je kunt de met de rechter stengel de gevoeligheid (niet traploos nee) met een stuk of vijf standen instellen, echter is dit niet altijd de perfecte oplossing nee.

Over die clio’s zonder lichtsensor, levensgevaarlijk!

denk dat ze wel een lichtsensor hebben, maar de bestuurders zelf aan de knoppen zitten te rommelen. Laatst toen de Up de garage in was geweest had de garage de verlichting ook 'uit' gezet ipv auto of aan waar wij hem altijd op hebben staan. Waarschijnlijk omdat ze in de iets donkere werkplaats de lampen niet aan willen hebben of zo. Toen ik hem terug reed naar huis was het ook iets aan het schemeren en zag ook pas laat dat ik alleen maar met DRL reed.

Hier was amper wat sneeuw te bekennen gisterenavond. dun laagje wit, dat wel (tu), vanmorgen waren de straten al keurig schoon, mede doordat het al iets gesmolten was.

De Clio die ik had, had geen lichtsensor en dat was gewoon een gemiddelde uitvoering zoals er zoveel rondrijden. Het probleem bij die auto, want heb het zelf ook wel eens gemerkt, is dat de dagrijverlichting nog best wat licht geeft recht voor je auto. Als het dan niet helemaal donker is dan merk je eigenlijk niet dat je slecht zichtbaar bent.
Komt denk ik omdat de dagrijverlichting bij de Clio (van voor de face-lift) er nogal aftermarket uitziet en niet verwerkt is in de koplampen.

En idd, de dealer zet de automatische verlichting vaak ook uit moet ik ook altijd even op letten maar in de Astra merk ik dat vrij vlot omdat de Intelilux verlichting dan ook niet aan wil :)

Oke, omdat onze oude Twingo van 12 jaar oud en nu ook de up ook lichtsensor hadden ging ik er even van uit dat dit soort van standaard was. Maar niet dus.

Maar zoals eerder gezegd; mensen moeten zelf ook gewoon beter opletten. weet je van jezelf dat je daar niet alert op bent (zoals B), dan gewoon altijd standaard op aan.

Mogguh!

@ Sneeuw: beide auto's geen winterbanden maar wel zomerbanden met genoeg profiel, daardoor ook maar weinig last gehad van de sneeuw.
In de voorjaarsvakantie nog richting Zuid-Duitsland (landal mont royal) voor een paar dagen weg met de schoonouders.
Ik kan de ASX van mijn ouders meekrijgen; die heeft winterbanden (tu)

@ DRL: Inderdaad veel Renaults met alleen DRL aan; Clio's en vorige Mégane kom je regelmatig zonder verlichting tegen.
Onze beide auto's hebben geen lichtsensor; mis ik ook niet want ik heb de verlichting altijd aan.

Ik weet niet of het onbezonnen rijgedrag was of echt een stom ongeluk, maar onze klant heeft die auto dus nooit gekregen.
Waarschijnlijk ook wel wat onbezonnen... gebeurde vroeger ook wel bij de dealer waar ik werkte. De bijzondere auto's wat uitproberen op het industrieterrein. Scheelde wel dat Kia/Opel/Alfa toen nog geen sportwagens uitbrachten.

Astra F zei:
@Fer: volgens mij is er nog geen enkel merk Waarbij de achterlichten automatisch mee inschakelen bij drvl.

Bij mijn auto wel (na programmeren, standaard stond het uit).

Sanoma zei:
In de voorjaarsvakantie nog richting Zuid-Duitsland (landal mont royal) voor een paar dagen weg met de schoonouders.
Ik kan de ASX van mijn ouders meekrijgen; die heeft winterbanden thumbs up
Is dat al Zuid Duitsland? Mooi park en ook super mooie omgeving daar (tu)

Is dat al Zuid Duitsland? Mooi park en ook super mooie omgeving daar
Eeehm, nee; eigenlijk niet echt haha
Wel 'richting' Zuid Duitsland :p

Goed om te horen dat het een mooi park is; zag er op de plaatjes ook goed uit.Ben erg benieuwd!

Mogguh!

Mont Royal..das bij de Moezel toch bovenop die berg? Laat tzt even horen hoe het daar gaat bevallen. Wij hebben hem ook geregeld overwogen voor ene lang weekend.
Is ook goed betaalbaar volgens mij!

Ik had ooit een midweek Landal gewonnen, maar dat kon alleen buiten de vakanties en toen we geen geschikte data konden vinden ben ik die bon kwijtgeraakt en is ie verlopen. Weet nog wel dat Mont Royal bij mij bovenaan het lijstje stond!

Landal parken zijn gewoon perfect voor ons als jong gezin. Mooie natuur, goede voorzieningen voor de kleintjes en nette huisjes altijd!
Wij komen er toch wel paar keer per jaar.

Inderdaad, voor ons nu ook helemaal prima. En buiten de vakanties waar wij nu niet aan vast zitten ook nog eens heel betaalbaar vind ik zelf als je kijkt welke faciliteiten je er allemaal bij hebt.

Voor mijn werk heb ik de verre reisjes wel, zolang het in NL ook mooi weer is heb ik niet heel erg de behoefte om ook daar ver weg te gaan (en B ook niet). En voor de kleine hoeft het al helemaal niet, die heeft aan een zandbak, speeltuin en zwembad genoeg.

Wij gaan in de herfstvakantie een weekendje naar Landal Lommerbergen, samen met de schoonfamilie. Huisjes en park zijn volgens mij prima, en voor ons goed te rijden voor een weekendje.

Eind April/Mei gaan we 5 dagen naar Londen met zijn drietjes :) erg zin in, en van de zomer zie ik het wel..

@Joost, zodra je in de vakantie komt gaat de prijs letterlijk x2, of zelfs x3. Bizar.

Landal is inderdaad voor jonge gezinnen ideaal. De kwaliteit is heel constant, de huisjes zijn bijna overal van dezelfde snit (enkelsteens, ongeveer 70m2, basic keukentje, Hartman tuinset, meestal 1 woonlaag).

Er zijn uitzonderingen, en daar ga ik dan weer graag naartoe: zoals landal Winterberg heeft hele mooie huisjes, in de Alpen heb je hele mooie parken (zoals in het Montafondal en in Brand).
Maar de Veluwse parken zul je mij niet vinden omdat ik al op de Veluwe woon.

Maar er is ook nog meer op de markt dan alleen landal: Roompot heeft ook leuk spul..

Stil hier!
Ik ben al een tijdje wat aan het neuzen voor een Twizy. Ik vind het concept erg leuk maar de range, topsnelheid en accuhuur zijn minpunten.
Nu zat ik eens te zoeken naar een Smart Electric. Ik heb wel eens een Smart 2 gereden en dat vond ik echt leuk! En als Electric schijnt ie het best uit de verf te komen. En hij past me ook goed voor mijn woon werk verkeer.
Voor nu is ie me nog te duur, maar dit lijkt me echt wel wat voor erbij in de nabije toekomst. Ik zie het elektrisch rijden wel zitten.

Hier gestart op de nieuwe werkplek. Na 5 jaar dezelfde omgeving wel weer even wennen hoor! En opvallend hoe comfortabel dingen soms worden, hier weer helemaal mijn plekje zien te vinden, mensen leren kennen en uitzoeken waar ik nu allemaal 'over ga'. Nu start dag 3, dus hoewel ik dat graag weer helemaal scherp wil hebben is de uitdaging mijn ongeduld een beetje te beteugelen. Komt vast goed. Ik voel me in elk geval helemaal welkom :)

@Berry: herkenbare overweging! Twizzy vind ik een fantastisch ding, zou het ook geen probleem vinden wat warms aan te trekken voor de mindere dagen.. alleen accuhuur en het net kunnen redden van een enkele reis op een koude dag zijn toch wat mindere dingen

Wij hebben vorig jaar een Twizy gehuurd en ben ook aardig om. Hoewel is met de beste wil het niet helemaal als alternatief voor een auto zie zou ik met al mijn korte stukjes prima mee kunnen leven voor woon werk verkeer. Mede omdat ik ook niet per se over de snelweg hoef. Maar helaas moeten we een grotere auto er bij naast hebben en heb destijds ook gerekend en financieel heel aantrekkelijk is het ook niet door de accuhuur. Zeker als 3e auto. Maar wie weet in de toekomst ;)

Maar een fiat 500e dan berry? Of zijn die veel duurder dan smarts?

Mogguh!

Inderdaad stil hier maar vanaf mijn kant begrijpelijk.: vanaf afgelopen zaterdag zijn we om toebeurt door de buikgriep getroffen. Eerst mijn vrouw en dochter, toen ik. Ben nog steeds niet fit en ga morgen pas weer voor het eerst aan het werk.

Twizzy is geinig ding maar wel wat speelgoedachtig. En natuurlijk weer een zeer beperkte actieradius.
Maar voor het werk van mijn vrouw in de thuiszorg zou het best een mooie oplossing zijn! Alleen de weg er naartoe wordt lastig..;)
En hij kan niet op slot!

Maar er is ook nog meer op de markt dan alleen landal: Roompot heeft ook leuk spul..

Klopt maar over het algemeen vind ik de Landal parken mooier in de natuur liggen en is alles net wat nieuwer en meer verzorgd.

rjthefrisian zei:
En hij kan niet op slot!

ook niet met volle deuren???

2013-renault-twizy-exterior.jpg

Duidelijk dat jullie een andere generatie zijn dan Hilde & ik.
Heb haar destijds al in een Smart (cabrio) willen duwen, wat enkel verontwaardigde reacties opleverde. Dan is een Twizzy al helemaal onbespreekbaar.

Ik was eerder ook sceptisch, maar na een middagje sturen ben ik wel meer om. maar zoals ik zei; met de beste wil is het gewoon niet een 100% alternatief voor een auto qua comfort en luxe. Ik zie het meer als een elektrische scooter met stuk veiliger 4 wielen die heel snel op wel 80km/h haalt, waar je ook nog droog zit. En hij rijd wel geinig :D En het is ook heel goedkoop qua stroomverbruik onderhoud en belasting, super eenvoudige techniek.

Ik moet 15km naar mijn werk en 15 terug. Dat zo betekenen dat ik om de 3 dagen moet laden. Die enkel keer dat het echt koud is doe ik wel paar handschoenen aan, je zit wel uit de wind dus echt koud is het ook niet.

En nee, hij kan niet op slot, maar waarom zou je? Er zit wel een bakje ergens achterin wat je op slot kunt doen, maar los van een paar papieren en de laadkabel kun je daar weinig in kwijt. je moet gewoon niets in je auto laten slingeren. Op een scooter kan ook iedereen op en aan zitten, gebeurd ook niet.

renault-twizy-interior-1.jpg

Maar ik moet hem als 3e auto er bij hebben omdat ik de ruimte van de laguna niet kan missen, en dan is het wel een duur stukje speelgoed, ondanks ik dan 90% van mijn woon-werk verkeer er mee ga doen in de praktijk.

En nee, hij kan niet op slot, maar waarom zou je? Er zit wel een bakje ergens achterin wat je op slot kunt doen, maar los van een paar papieren en de laadkabel kun je daar weinig in kwijt. je moet gewoon niets in je auto laten slingeren. Op een scooter kan ook iedereen op en aan zitten, gebeurd ook niet.

Scooter is anders; die vallen niet meer op. Dit valt wel op en trekt de aandacht. Ik weet wel zeker dat er binnen no time ongewenste bezoekers in de auto zitten en als je pech hebt zitten daar kwade figuren bij (helaas de praktijk dat dit steeds meer gebeurt) en de boel gaan slopen of bevuilen.

Maar je kan hier natuurlijk rekening mee houden maar dat levert weer een belemmering op naast de beperkte actieradius, ruimte, veiligheid en maximum snelheid. En dan is het wel een duur hobbyprojectje. Voor hetzelfde geld koop je een een echte auto zonder deze nadelen. Dan moet je wel heel groen zijn om je geld hierop stuk te slaan!

WIj hadden een feestweekend want Lize werd 5 Het is een grote dame aan het worden :)
Maandag werken, dinsdag vrij omdat Kim moest werken, goed benut in de garage :). Vandaag ongewenst thuis, deze ochtend een ontstoken kies laten trekken, en had er zoveel last van dat ik besloten heb thuis te werken. vanaf 12.00 ging het wel wat beter met de pijnstillers. van 09.30 tot 11.30 lag ik half dood te gaan in bed. :( Maargoed.

Twizzy zou hier ook goed passen, zou zelfs nog wel in de garage passen naast de Kitcar.. Maar voor die keren dat je wat verder weg moet is het gewoon niet handig als 2e auto.
Als 4e auto, wat teveel van het goede B)

rjthefrisian zei:
Voor hetzelfde geld koop je een een echte auto zonder deze nadelen. Dan moet je wel heel groen zijn om je geld hierop stuk te slaan!

Ja en nee. Puur gekeken naar aanschaf heb je volstrekt gelijk. Kijkend naar wat hij kost om voor de deur te staan zit die stomme accuhuur in de weg, anders is 't een geweldig goedkoop ding. Verzekering mag niet veel voorstellen, de stroom is niet duur, wegenbelasting is nihil en ook het onderhoud is beperkt (hoewel de banden volgens mij relatief prijzig zijn en niet zo gek lang mee gaan). Maar goed, met die accuhuur onder aan de streep is een 108, Panda of Up waarschijnlijk vergelijkbaar qua kosten of maar weinig duurder. En heb je toch wel behoorlijk wat meer voertuig.

Waar zit de nee dan? Tsja de accuhuur...maar voor niets gaat de zon op..;)

Je moet echt een groen hart hebben of het echt voor de fun doen. Rationeel gezien kun je beter een brandstof gestookte auto kopen..krijg je veel meer waar voor je geld!

Vandaag exact zoeen gespot! Dik!

2808052037-18373298-2.jpg

Komt op mijn opvolgerslijstje!
Wel wat designvraagtekens maar vind hem toch veel fijner en dikker ogen dan de astra k ST. Daar mis is sportiviteit en dikheid aan de achterzijde. Dat is een ranke en slanke auto maar mist echt het dikke wat ik de astra j nog wel vind hebben.

Ik vind de nieuwe Focus geen topper, maar hij begint te wennen. Vooral die doorgezakte lijn aan de zijkant vind ik zo zonde.

Vandaag voor t werk even in een Polo MPI gereden. Dat is toch wel weer even wennen zeg! De nieuwe Polo is een fijn ding, en in Beats uitvoering ook echt prima. Maar zo'n MPI is toch wel even wennen, dat past er niet echt bij. Ik kan me voorstellen dat het bepaald publiek niets boeit, die motor, maar ik kon me er wel aan irriteren.

Polo schijnt hele goede auto te zijn. Maar hij doet mij persoonlijk erg weinig. Met de Passat en Golf heb ik nog wel wat. De Polo vind ik nogal saai en nietszeggend.

Zag vandaag deze Leaf. Zwarte velgen, extra skirts, bruin dashboard...de ultra power editie, Ruud?

20190207-170305.jpg

Mijn collega rijd een nieuwe focus sinds een paar weken in een niet zo'n spectaculaire trim en grijs kleur. Dan ziet het er toch wel wat anoniem uit hoor... Niet mooi, ook niet lelijk. Van binnen hebben ze wel enorme stappen gemaakt. Heb er nog niet mee gereden.

Als ik dan een KIA C'eed er bij naast zet, die vind ik ook zeker zo fraai!

rjthefrisian zei:
Vandaag exact zoeen gespot! Dik!

2808052037-18373298-2.jpg

Komt op mijn opvolgerslijstje!
Wel wat designvraagtekens maar vind hem toch veel fijner en dikker ogen dan de astra k ST. Daar mis is sportiviteit en dikheid aan de achterzijde. Dat is een ranke en slanke auto maar mist echt het dikke wat ik de astra j nog wel vind hebben.

Heel erg dik!

Terug
Bovenaan