Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Betrouwbaarheidsimago van Renault loopt weer een flinke deuk op. Lees net dat de nieuwste modellen massaal stranden bij kou en vocht.
Dat is geen goede reclame..

Blijkbaar gaat het om een softwarefout van een bepaald dieselmotor uit een hele recente lichting. Alle overige motoren hebben dit blijkbaar niet. Zou om een softwarematige storing gaan. Dan zou je denken dat het met en update verholpen moet zijn (en de nissans er ook last van zouden moeten hebben)

rjthefrisian zei:
Oud nieuws Peter..lees mijn bericht..;)

Terecht, ere wie ere toekomt.
Maar ik vond er nog geen topic over op AW en zo'n leedvermaak met de Renaultrijders kan je nu eenmaal moeilijk laten liggen... :}

Maar ik vond er nog geen topic over op AW en zo'n leedvermaak met de Renaultrijders kan je nu eenmaal moeilijk laten liggen...

:}

Volgens mij happen de Renault rijders (of Frans rijders) niet (meer) zo sterk. Het zijn met name de duits rijders die nogal heftig reageren als er commentaar is op de kwaliteit. Met name de VW en BMW fanaten :}

@Peter, had je al de terugroepactie gehad voor de S90 over GPS problemen? :p

Tsja....we kunnen er lacherig over doen maar dit zijn berichten die het toch niet al te goede betrouwbaarheidsimago van Renault niet goed doen.

Hier om te gillen..kijken uit om een driesprong...de een na na de ander glijdt uit de bocht / tegen de stoepranden. Je kunt precies zien bij wie het gaat gebeuren (te hard rijden).

Denk dat er heel wat mensen met een kromme velg of in ieder geval een flinke trilling in het stuur rondrijden vandaag..heb de nodige mensen op de stoepranden zien glijden..

Zelf veilig thuis gekomen. Bijna iedereen reed rustig en voorbeeldig met gangetje tussen de 50-90 over de snelweg, bijna iedereen hield keurig zijn eigen strook en goed afstand! Stuk beter dan bij normale omstandigheden!

En heb nog nooit zo zuinig gereden.. ;)

Hier ook geen file, gewoon met een gangetje van 80 reed alles prima door! (tu) Met amper vertraging thuis gekomen. Gladheid leek hier ook reuze mee te vallen

Nou het ging wel traag overal op de weg. De weg was redelijk schoon, maar het was erg druk en veel mensen zijn bang om een beetje normaal te rijden lijkt het. Naja, uiteindelijk toch thuis gekomen!
En sja, filerecord? Ach, het reed allemaal bij mij. Niet snel, maar het reed. Is dat dan file of niet?

@Rob, zo zitten wij hier ook.. heb er al 2 door de MC Drive zien glijden hier tegenover ons.. smiling smiley
Een Mac rechtover de deur?
Waarom heb ik dat toch niet? sad smiley
Omdat ze daar geen luxe lunches met zalm, filet en tartaar serveren :p

British Racing Green zei:
Corsa 20SEH zei:
@Rob, zo zitten wij hier ook.. heb er al 2 door de MC Drive zien glijden hier tegenover ons.. :)

Een Mac rechtover de deur?
Waarom heb ik dat toch niet? :(

Er staat een boete op bezoek aan de Mac.. De eerste die gaat moet voor iedereen trakteren. We zitten hier nu ruim 15 maanden en er is nog niemand geweest. :)
Over de Delifrance die ernaast zit is die afspraak gelukkig niet gemaakt ;)

@Glad, zojuist met de Aygo met T1-R aangekomen op het werk, niet aan de hand.. Ook gisteravond niets aan de hand.. Maar ik hoef dan ook niet ver te rijden

Eigenlijk vandaag voor het eerst met een achterwielaandrijver in de sneeuw; gelukkig met winterbanden.
Enkel het vertrekken - als eerste - aan de verkeerslichten op vrijwel de enige helling op mijn traject was even link, ik dacht even dat de wagen geen zin had. Maar met een heel fluwelen voet raakte de wagen toch van zijn plaats.

Moet er wel aan denken dat ik voortaan ook de koplampen sneeuwvrij maak, reed de hele tijd in het donker.
En zonder achterwisser bleek bij nader inzien het sneeuwruimen van de eerder vlakke achterruit iets wat ik beter vooraf had gedaan; nu was ik al 15 km verder alvorens ik achterliggers kon spotten ;)

Een paar centimeter sneeuw en het verkeer stokt... erg hé :(

Een paar centimeter sneeuw en het verkeer stokt... erg hé
Tsjah, toch is het wel verklaarbaar:
- Wij zijn rijden onder (mogelijk) gladde omstandigheden niet gewent
- We hebben er het schoeisel niet voor (met de milde winters van de laatste jaren ook steeds iets begrijpelijker)
- We hebben een heel dichtbezet wegennet
- Bij aankondiging van winterweer is de vervoerscapaciteit van het OV flink minder, waardoor er nog meer vervoersbewegingen komen op de weg.

Wat ik wel grappig vond, is dat men in NL gisterochtend aankondigde dat de ochtendspits heel rustig en goed was verlopen. Veel mensen zouden thuis werken was de verklaring.
En 's avonds was het de drukste avondspits. Waar komen die mensen dan ineens vandaan? :}

Het is mij eergisteravond ook reuze meegevallen om thuis te komen. Het duurde langer, maar er werd niet spastisch gereageerd in het verkeer. Er werd afstand gehouden, er werd bijna niet geremd en op de rechte stukken kon ik zowaar in één tempo me voortbewegen.
Ik ben over de A30, A1 en bij Stroe via de Veluwse N wegen thuis gekomen, mijn collega nam een andere route (binnendoor allerlei dorpen) en was een half uur later thuis :}

@Rob, mooi lichtbeeld (tu)

@linkerbaan: ik vrees dat we het nooit opgelost krijgen. Het gebruik van cruisecontrol in spitsverkeer is een mede veroorzaker, het altijd maar harder willen rijden dan je voorganger is er ook zo een. Ik snap het wel, je wil niet ingehaald worden door een breitante in een aftandse a-segmenter. Dat voelt als verliezen..
Hopen dat de 20seconden theorie helpt en dat een postbus51 dit oppakt als campagne. Ben benieuwd.. ;)

Ik heb de afgelopen twee dagen ziek in m'n nest/op de bank gelegen, dus ook weinig last gehad van de horror winter. Ik kneep hem wel even, want morgen gaan we naar de Vrienden van Amstel en ik zag dat al in het water vallen. Gelukkig ging het gisterenavond al een stuk beter en vandaag dus weer aan het werk.

Natuurlijk is de Astra wel gewoon gebruikt, waardoor ik vanmorgen de halve weg met het tanklampje aan heb gereden :|
Ohja en de stoel stond te hoog (lastig instappen dan voor mij), mijn telefoonkabel was verwisseld voor die van mijn vriendin (anders had ze geen Apple Carplay) en de radio stond snoeihard (fijn om 6.45 in de ochtend als je half wakker bent). :|
Kortom, we hebben nog wat opvoeding te gaan :T

Midje!

Haha Richard, irritant he. Helaas dus nog niet de luxe dat de Astra zich aanpast aan jouw instellingen als jij in stapt?

Vandaag een dagje beurs gehad in Essen. Dat is voor mij 130km rijden, waarvan de eerste 30km vooral met 70 km/h ging en de laatste 20km ook met stadstempo ging.
Toch kwam ik maar met 14% accu aan in Essen. Had vooraf de BC gereset, en over de hele rit heb ik gemiddeld 20 kw/100km gebruikt. Oftewel......de auto heeft gewoon veel energie verbruikt voor verwarming of andere zaken.

Maar gelukkig kon ik bij een neveningang van de beurs parkeren aan een snellader, zodat de auto 1,5 uur later weer helemaal vol zat. :)
Nu moest de auto daar weg als hij vol was. Dus heb me een beetje asociaal gedragen door een half uur lang de verwarming te laten lopen, waardoor de auto aan de lader stroom bleef onttrekken. :}

Wat vinden jullie van de nieuwe Vivaro?
Ik vind het zo te zien een nette bus, zeker met PSA diesels geen straf.
Vind 'm alleen vrij laag. Denk dat hij het daarmee wel gaat afleggen in bedrijfswagenland.

Ik vind de vivaro geslaagd! Je kunt hem volgens mij in 2 hoogtes bestellen en nu in zelfs 3 lengtes. Wat mij ook positief opviel is het enorme trekgewicht van 2500kg (zal wel op hele specifieke uitvoeringen zijn, maar toch). Word vast een succes, hij oogt iig stukken beter dan de huidige met die joekels van een koplampen.

PSA heeft natuurlijk al een peugeot en citroen variant en die verkoopt echt gigantisch goed, dus waarom deze opel niet?

Manman, ik heb zaterdag een infiltratiekrat besteld. Fors ding van 150x120x40 cm en een zandfilterput. De levertijd was ongeveer 10 werkdagen, prima. Ik heb aangegeven dat ze maar even moesten bellen, dan zorg ik wel dat er iemand thuis is, was allemaal prima.

Word ik vanmorgen (4 werkdagen na bestelling) gebeld door een chauffeur, ja ik sta bij je voor de deur 8-) waarom klopt mijn voorgevoel altijd als ik het vermoeden heb dat het niet goed gaat. Ohja, en ik ben met een grote vrachtwagen met oplegger dus ik sta 2 straten verderop. Ik heb aangeboden om de pallet voor mijn huis neer te zetten maar hij was niet van plan dat hele eind zelf met die pallet te lopen met sneeuw en zo. Als ik dan vraag wat hij van mijn nu verwacht kreeg ik geen antwoord.

Word je later gebeld door hun logistieke afdeling met de vraag of ik mijn oprit sneeuwvrij wilde maken. Het gaat om de hele straat zei ik, en ga echt geen 400 meter straat sneeuwschuiven omdat hij met een gigantische vrachtwagen met oplegger in woonwijken moet bezorgen. Heb aangeboden hem te helpen met de palletwagen naar mijn huis, prima. De chauffeur zou aan het einde van zijn ronde weer bij mij langs komen, tegen die tijd zou ik al thuis zijn. Maar heb niets van die chauffeur vernomen of gehoord. *-)

Haha Joost, wat een gedoe! Ben benieuwd of ie nog komt. Maar ga je m dan zelf naar de achtertuin sjouwen?

Vivaro: mooi ding, maar lastig dat ie kleiner is dan de huidige. Dat is niet handig voor de huidige Vivaro rijders. Ik heb de formaten niet langs elkaar gelegd en busjes worden steeds groter, maar is ie echt zoveel kleiner dan de huidige en de eerste Vivaro?

peugeot_expert_dimensions.jpg

Vivaro
Opel-Vivaro-2.5-2013-4.jpg

Lijkt er op dat ze niet echt kleiner zijn dan een vivaro, beetje afhankelijk welke uitvoering je kiest.

Die kratten worden in mijn garage neer gezet. In het 2e weekend van maart komt er een grote graafmachine en die ontruimt mijn hele tuin en stronken en zo, en gaat ook gelijk een gat graven van 1.80 diep waar ze in komen te liggen. Zo heel zwaar zijn ze ook weer niet, dus dan tillen we hem er gewoon in met 2 man vanuit mijn garage. Ben gebeld dat ze vandaag komen na 15.00 uur. Probeer dan wel thuis te zijn.

En ja hoor, zojuist gebeld. "ja ik sta weer voor je deur, maar het lijkt er op dat je niet thuis bent" Hij had niets doorgekregen van na 15.00 uur.

Even tot 10 geteld van binnen, man man man. Hij ging kijken of hij het zelf bij mij in de voortuin kon zetten met de palletwagen zonder hulp.

Voor morgen een grote dubbelasser gehuurd, in Ermelo 300 nieuwe dakpannen ophalen die over waren gebleven bij iemand en ik voor een zacht prijsje kon overnemen. Geen idee wat een 300 dakpannen en aanhanger weegt, maar zit dan wel aardig aan de max wat de laguna mag trekken.

Ik had er in mijn aanhangwagen 150, dat paste net. Gewicht viel me eerlijk gezegd mee.

Wel vervelend dat met dat bedrijf blijkbaar geen afspraken te maken zijn :(

@maten Vivaro: dat valt me mee! Lijkt dus niet veel kleiner.

Maar jij hebt een kleine aanhanger denk ik?

Ik heb een grote dubbelasser gehuurd, die mag je tot max 2000kg laden. Maar de laguna mag volgens mij maar max 1500 trekken. Aanhanger weegt iets van 400 (?) dakpan zou iets van 3.5 kilo per stuk wegen volgens de website (lijkt mij aan de hoge kant?) wat dus neer komt op 1050, totaalgewicht = dan 1450. Moet net kunnen al ik het goed heb geschat.

Als het qua ruimte niet past dan gooi ik er gewoon nog wat in de kofferbak. Heb ook nog wat nokvorsten, die komen ook in de kofferbak

Ging echt super!
45981731995_881f2e86a5_b.jpg

Kwamen daar aan en de eigenaar van de dakpannen had deze over na de bouw van zijn huis. Hij heeft een eigen zaak en deze pannen lagen daar opgeslagen op 2 pallets. FIjne was dat ze daar ook een heftruck hadden en werden de pallets zo op de aanhanger gezet :-D 1 bandje bleek daar het gewicht ook vrij zacht en hadden daar ook een compressor even bandje opgepompt. Gevelpannen en nokpannen achterin de laguna gelegd. Daarna nog sjorbanden er omheen en klaar.

Aanhangertje hing er net zo mooi strak achter en vermogen, dat was er natuurlijk ook meer dan genoeg :-D Thuis alleen geef heftruck dus daar alles handmatig moeten wegpakken

Zo, dat is mooi verpakt zo! Veel beter dan pannetje voor pannetje in de handen pakken. Jammer dat er thuis geen heftruck klaar stond :)

Komt ‘ie niet ff langs voor een bakkie koffie :};)

Die bandenservice ernaast, goed dat je daar niet naar binnen bent geweest..
Moest voor 1 band omslaan incl balanceren ooit €36 betalen. Ja meneer, u betaalt zaterdagtarief...

Haha Richard, irritant he. Helaas dus nog niet de luxe dat de Astra zich aanpast aan jouw instellingen als jij in stapt?

Nee, een van de weinige dingen die er niet op zit.
Stoelen stel je doorgaans 1x in en daarna nooit weer, dan vond ik 900eu voor elektrische, ventilerende en masserende stoelen iets teveel van het goede. Alleen de ventilatie stand had ik wel willen hebben, maar dus niet voor dat geld.

Overigens werd de auto gisterenavond wederom met een brandend tanklampje op de dam geparkeerd en serieus nog gepikeerd zijn als ik zeg dat ze ook zelf kan tanken :|
Toen ik dus ging tanken en daarna even de koplampen van pekel wilde ontdoen merkte ik dat in één van de koplampen vocht zit :?
Even in de gaten houden of het iets incidenteels is, maar ben er bang voor aangezien de auto gisteren dik 170km heeft afgelegd en het dan (zelfs met LED) toch wel verdampt zou moeten zijn.
Ook zojuist in de ochtendschemer leek er nog steeds vocht in te zitten.

Zou toch niet mogen bij een auto van 2,5 jaar oud (en sinds gisteren 100.00km op de teller).....

@ Joost, mooie combinatie zo (tu)
Gewicht valt me reuze mee. Ik ging laatst een oude vloer plus ondervloer wegbrengen en dat woog gewoon 250kg volgens de stortplaats, dat viel me dan weer tegen.

Mogguh!

Vrijdag stond de 206 langs de kant zonder koelvloeistof. Zeer behulpzame garage uit Borger heeft het probleem gevonden en opgelost. Thermostaathuis was kapot en daar liep alle koelvloeistof weg. Rest van de motor is ook nagekeken maar geen problemen gelukkig. Dus het autootje pruttelt nu weer verder (tu)

@ Joost: Pff, wat een verschrikkelijk bedrijf. Afspraken niet nakomen en nog bijna het probleem in jouw schoenen schuiven...uiteindelijk goedgekomen?
Mooi vrachtje dakpannen in elk geval (tu) Staat de Laguna goed ;)

Overigens werd de auto gisterenavond wederom met een brandend tanklampje op de dam geparkeerd en serieus nog gepikeerd zijn als ik zeg dat ze ook zelf kan tanken
Ach, vrouwen en auto's... vrouwlief tankt de auto nog wel netjes bij als ie bijna leeg is. Maar brandt er een lampje dan moet ik daar zelf achter komen.
Olielampje bij de Twingo 'jaa daar wilde ik nog even een keer naar kijken, maar brandt niet altijd; alleen als je door de bochten gaat'.
Motorstoring bij de Punto 'Was gisteren alleen op de terugweg dat ie ging branden, vergeten te zeggen'

En dan inderdaad de stoel in voorste positie, spiegels anders afgesteld etc... maar dat doe ik ook allemaal bij haar auto als ik er in rij :p (vergelding)

@ Richard: hoe was vrienden van Amstel?

Hotdog zei:
Komt ‘ie niet ff langs voor een bakkie koffie :};)

Die bandenservice ernaast, goed dat je daar niet naar binnen bent geweest..
Moest voor 1 band omslaan incl balanceren ooit €36 betalen. Ja meneer, u betaalt zaterdagtarief...

*-) klopt, daarnaast zat een bandenbedrijf, had overigens niet het idee dat hij afgelopen zaterdag open was. maar met zulke prijzen schrik je de klanten wel af ja.

Dit was inderdaad vlak bij jou, maar we hadden een strakke planning en was met mijn schoonvader, volgende keer ;)

wat een enorme dakpannen zijn dat zeg!

volgens mij gewoon standaard pannen, gaan er iets van 11 in de vierkante meter, beetje afhankelijk hoe je ze legt. Dat ingesealde pakket was 950 kilo volgens de vrachtbrief. De rest met pallets en al zal ook zeker zo'n 300 zijn geweest, aanhanger was 475. Dus toch nog 1725 kilo. Toch iets meer dan dat de laguna eigenlijk mag hebben.

rijdag stond de 206 langs de kant zonder koelvloeistof. Zeer behulpzame garage uit Borger heeft het probleem gevonden en opgelost. Thermostaathuis was kapot en daar liep alle koelvloeistof weg. Rest van de motor is ook nagekeken maar geen problemen gelukkig. Dus het autootje pruttelt nu weer verder

zolang je maar op tijd stopt en niet denkt; ach dat kleine stukje naar huis gaat nog wel. Dan blijft de schade inderdaad beperkt. Gelukkig kun je weer mooi verder (tu)

Even in de gaten houden of het iets incidenteels is, maar ben er bang voor aangezien de auto gisteren dik 170km heeft afgelegd en het dan (zelfs met LED) toch wel verdampt zou moeten zijn.
Ook zojuist in de ochtendschemer leek er nog steeds vocht in te zitten.

Zou toch niet mogen bij een auto van 2,5 jaar oud (en sinds gisteren 100.00km op de teller).....

veel merken hebben er last van. Een vriend van mij heeft een focus van 2,5 jaar oud en die heeft het ook. Misschien dat het me de weerstomstandigheden te maken heeft maar wat je zegt; na een lange rit moet het er al lang uitgeventileerd zijn. Even in de gaten houden dus.

En dan inderdaad de stoel in voorste positie, spiegels anders afgesteld etc... maar dat doe ik ook allemaal bij haar auto als ik er in rij tongue sticking out smiley (vergelding)

@ Richard: hoe was vrienden van Amstel?

Spiegels blijft ze van af volgens mij, althans ik merk er nooit wat van.
De hoogte van de stoel is met name het probleem, ik wil lekker laag zitten zij lekker hoog. Zo hoog dat als ik dan de auto in stap ik mijn beneden niet/nauwelijks onder het stuur door krijg *-)

VVAL was weer super tof. Eigenlijk alle optredens waren goed/leuk, we hadden topplekken en het was weer ontzettend gezellig.

veel merken hebben er last van. Een vriend van mij heeft een focus van 2,5 jaar oud en die heeft het ook. Misschien dat het me de weerstomstandigheden te maken heeft maar wat je zegt; na een lange rit moet het er al lang uitgeventileerd zijn. Even in de gaten houden dus.

Tja, hartje zomer zal er wel geen vocht in zitten maar ook nu in een vochtigere periode zou het gewoon niet mogen naar mijn mening.
Ik kan in elk geval weer de garage bellen, er tijd voor vrij maken en wordt waarschijnlijk weer met een kluitje het riet ingestuurd doordat ze de koplamp loshalen, laten drogen en terug monteren. Vervolgens kan ik over een paar weken wederom naar de garage wanneer ze het euvel hopelijk wél serieus oppakken en daadwerkelijk verhelpen.
Eerst maar eens bellen, hopelijk zit ik er naast....

Ik had vorige week mijn verrassing al uitgesproken over de lancering van de nieuwe 'Zafira', maar de nieuwe vivaro bleek direct in het kielzog te zitten. Ik vind het strakke busjes om te zien, verder geen enkel oordeel. Begrijpelijke keus van PSA om rustig door te werken met het implementeren van hun techniek in Opel.

@Joost: strakke combi hoor! En dat gaat vaak prima, zeker zo'n aanhanger die zichzelf fatsoenlijk op de weg houdt met vier wielen. Een flinke caravan mag dan een lagere massa hebben, maar heeft veel meer impact op het trekkend voertuig. Heb je BE? Of was daarvoor je schoonvader mee?

Afgelopen zaterdag het slot van de achterklep van de Alfa per ongeluk gesloopt. Had er wat lange spullen in liggen en had de klep dichtgetrokken met een spin. Bleek het slotje niet tegen te kunnen, dus de klep ging niet meer dicht. Heb een vervangend slotje gevonden op onderdelenlijn, die is nu onderweg.. Tot die binnen is ligt het oorspronkelijke slotje in de bijkeuken en zit de klep dicht met een tywrap aan de binnenkant. Stond weer te kijken van mijn eigen lenigheid :D

BE hoeft niet denk ik: auto 1700kg, aanhangwagen beladen 1400kg (op papier, hij was dus iets zwaarder). Totaal 3100kg, dus <3500kg en het trekkende voertuig is zwaarder dan de max massa van de aanhangwagen. Dan heb je geen BE nodig.

BE hoeft niet denk ik: auto 1700kg, aanhangwagen beladen 1400kg (op papier, hij was dus iets zwaarder). Totaal 3100kg, dus <3500kg en het trekkende voertuig is zwaarder dan de max massa van de aanhangwagen. Dan heb je geen BE nodig.

Dat is niet correct. Ik zie vaker mensen zo denken. Maar de wet is heel duidelijk daar in. Ze kijken ze naar de maximaal toegestande massa (ledig gewicht + toegestane massa) van zowel het voertuig als aanhangwagen die mag samen niet boven de 3500 uitkomen met een normaal rijbewijs.

De aanhanger die ik had heeft een maximumtoegestande massa van 2000 kg op kenteken (ledig gewicht + laadvermogen), de auto een maximale toegestande massa van 2045 op kenteken = samen 4045 en dus moet je BE rijbewijs hebben.

De politie kan zo ook heel snel aan de papieren zien of iemand er mee mag rijden of niet zonder op een weegbrug te moeten staan of iets.

Ik heb zelf een BE rijbewijs, keer op een dag gehaald in een aanbieding voor iets van 180 euro. Dus ik kijk daar niet zo naar om.

Omdat mijn auto 2045 heeft als maximum massa mag je met een normaal rijbwsijs een aanhanger/caravan trekken met een maximaal toegestane massa van 1455 kg. met BE rijbewijs mag je trekken tot het maximale wat de auto toe laat.

Midje,

@ Joost: Correct!! Die denkfout maakt men vaak inderdaad. Zelfde dan dat men denkt met BE toch een tandemasser te moeten laten staan omdat hij een hoger max. gewicht heeft als het max. trekgewicht van de auto. Echter kijkt men dan weer naar het werkelijke gewicht.
Maar mooi dat 't op deze manier (eenvoudig) gelukt is.

@ Clio: Ik heb het niet zo op renault-interieurs, maar dit ziet er wel heel fris uit.

Zaterdag iets langer onderweg geweest als gedacht...
Stond een ritje Arnhem en retour gepland, 105km enkele reis dus goed te doen. Op de eindlocatie zou ik kunnen laden, zodat ik in ieder geval weer thuis zou komen.
Met 100% accu vertrokken en overal aan de max. snelheid gehouden. In arnhem kwam ik met 24% accu aan, onderweg had ik een stuk of fastned stations gezien dus indien nodig zou ik kunnen bijladen.

Op locatie aangekomen bleken de laadpalen er toch niet te zijn (vorig jaar al beloofd!). Dus zag via de app dat er 500meter verder 2 laadpunten waren, waarvan 1 vrij zou zijn.
Dus daar heen gereden, stond op de vrije plek een oude Jaguar V8 die er dus niet hoorde. Gezien mijn kabel te kort was om erachter te parkeren (asociaal, maar ik doe het tegenwoordig gewoon) zat er niks anders op als onderweg snelladen. Ook geen probleem.

Op terugweg aangekomen bij snellader 1, bleek ie kapot. Met nog 12% accu kon ik wel naar de volgende lader rijden, dus dit voorgenomen. Bleek echter dat er bij de volgende positie enkel een lader aan de linker kant van de snelweg zit (richting midden land) en niet aan mijn kant. Toen bij Deventer er noodgedwongen af en met 3% accu bij een gewone lader aangekomen. Daar ingeplugd en na 10min laden vertrokken, zodat ik met 80 km/h over de snelweg in Markelo aan kon komen waar een lunch was. Dat ook gehaald incl. reservedeel accu. Na de lunch doorgereden naar centrum Holten, wat ik op turtlemodus kon halen (dan valt ie echt binnen enkele honderden meters uit).
Daar aan een gewone laadpaal gedaan, waarbij de auto moest opladen van -5% naar 10%. Dit kostte me helaas 2 uur tijd. Dus maar ff boodschappen gedaan en een bardame van een café gezelschap gehouden :}

Daarna met 80 km/h over de snelweg naar de fastned in Oldenzaal gereden, waar ik ook in reservemodus aan kwam. Onderweg trakteerden vele weggebruikers mij op een toeter en lichtconcert en deden vrachtwagenchauffeurs wedstrijdjes afsnijden. (Sorry!!!) Bij de fastned in 10min geladen van -4% naar 17% en toen volgas naar huis :}

Conclusie:
- Rijbereik van de L**f op snelwegtempo is waardeloos, zeker met kachel aan.
- In t vervolg optijd laden aan de linker kant van de snelweg (richting midden land)

Wat ik wel jammer vind is dat men bewust normale auto's op E-parkings gaat parkeren. Dat is in mijn ogen nog asocialer als parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats.
Ik heb nu ook standaard stickers in de auto liggen met de tekst "sta ik je in de weg, bel me op ........". Die plak ik op hun voorruit als ze blokkeer op een e-parking.
Lijkt me leuk om die een x te plakken, dat ze dan kwaad opbellen en ik kan zeggen "met 15min kom ik er wel aan meneer" :}

Pfff Ruud, ik ben dan toch wel echt blij dat ik gewoon kan tanken, waar ik maar wil als er maar Euro 95 of 98 is.. En dat is toch wel bij 95% van de benzinepompen.

ik kan me goed voorstellen dat je dit toch wel als minpunt ervaart, al is het ook een ervaring natuurlijk maar ik zou me kapot ergeren.

Hier alles rustig, erg druk. Lize is volgende week jarig dan wordt ze alweer 5. De tijd gaat echt bizar snel!
De kitcar is klaar om gewrapt te worden, de delen die zwart worden zijn deels al gedaan. Maar eigenlijk is het net te koud in de garage voor de plastidip. Hij slaat wat "dood" terwijl ik glans heb gekozen :). Voor het wrappen trek ik 3 dagen uit achter elkaar waarbij ik 2 kachels in de garage zet om het zo "lekker warm" te krijgen :).

De kitcar van mijn schoonvader is afgelopen verkocht.

Wow Ruud wat een drama zeg.
Met alle respect, ik betaal dan liever maar wat meer per maand aan bijtelling dan dat ik zo zou moeten kutten.
Echt zo niks voor mij dat gedoe.

Had zondagmorgen op weg naar Nederland nog een rijbereik van 80km.
Zat dicht bij de grens en mijn tankkaart werkt enkel in België.
Gewoon klein ommetje gemaakt, er zijn overal benzinepompen te vinden, en al gauw had ik een pomp van een merk dat door mijn tankkaart gedekt wordt.
En 5 minuten later was de tank vol, met maximaal rijbereik.

Pfoe wat een rit Ruud!

@aanhangwagen : ah ik dacht dat de maximum massa ook die 1400kg was. Maar nu ik teruglees zie ik dat dat is wat je maximaal mag trekken.

Wat een enorm gezeik Ruud. Ik zou het echt helemaal niks vinden.
Wij zijn bijvoorbeeld afgelopen weekend op verjaardag en daarna nog bij vrienden geweest. Hele land doorgecrossed en s avonds laat met cruise op 150 weer naar huis. Slecht kwart tankje diesel. Met zo'n batt-mobiel is dat schier onmogelijk. Laat staan als je ook nog een kleine bij je hebt...dan kan je toch echt niet steeds aan de kant gaan staan..

Verder net als Jimmy lekker druk. Vant weekend dus wat visites, de voegen in de badkamer weer wit gemaakt (flink opgeknapt maar wat een klerewerkje), en nog wat klusjes.

Merk wel dat het heel lastig is om wat te doen als je vrouw aan het werk is en je dochter om je heen dartelt en haar handjes moeilijk kan thuis houden..:}

En op het werk vreselijk naar de zin! Echt goede zet geweest! Leuke dingen te doen en ontzettend gezellig en collegiaal team met een geweldige manager. Echt top!

@ hetehond: zat vorige week toevallig even te zoeken naar balanceren (winterbanden hebben het eigrnlijk wel nodig) maar bij de kwik fitt betaal je ook al 20,50 per band..schrok me de pleuris..

@ richard: volgens mij is vocht in de koplampen meer regelmaat dan uitzondering. Ook bij nieuwe auto's. Vorige week was het ook enorm vochtig door de smeltende sneeuw.
Wel bijzonder dat je vriendin je auto steeds leeg wegzet. Zou mijn vrouw nooit doen (is gewoon bloedirritant als je s ochtends geconfronteerd wordt met lege tank) en als ze het wel zou doen dan kreeg ze een waarschuwing en bij nog een keer krijgt ze dan de sleutels niet meer. Direct op hun plek zetten die dames..:}

En ik weet even niet meer of ok het eerder gevraagd had maar auto's met led verlichting hebben geen wiswas? Ik erger me echt dood aan de led verlichting in de nieuwste Volvo. Echt enorm verblindend. Omdat er leds in bovenste deel koplamp zitten, schijnen ze veel teveel omhoog!

@joost: je pakt het grootst aan! Zulke luxe pannen hebben wij niet eens op het huis..;)

@ hetehond: zat vorige week toevallig even te zoeken naar balanceren (winterbanden hebben het eigrnlijk wel nodig) maar bij de kwik fitt betaal je ook al 20,50 per band..schrok me de pleuris..

als je ANWB hebt krijg je daar iets korting nog daar bovenop dacht ik (tu) volgens mij is rond de 15 euro meer gangbaar.

En ik weet even niet meer of ok het eerder gevraagd had maar auto's met led verlichting hebben geen wiswas? Ik erger me echt dood aan de led verlichting in de nieuwste Volvo. Echt enorm verblindend. Omdat er leds in bovenste deel koplamp zitten, schijnen ze veel teveel omhoog!

klopt, valt mij ook op! Met wel meer hoge SUV achtige modellen met LED. Heel vervelend, lijkt mij toch als het goed is afgesteld dat het niet nodig zal zijn. Of het is idd strooilicht door een vervuilde koplamp.

@joost: je pakt het grootst aan! Zulke luxe pannen hebben wij niet eens op het huis..winking smiley

Heb ze dan ook vrij goedkoop kunnen overnemen van iemand die ze had overgehouden. Nieuw had ik het er ook nooit voor betaald. Ze zijn ook mat verglaasd, dan hecht mos en alg niet zo snel. Wel fijn, want het komt onder een 150 jaar oude eik te staan.

Manman ruud wat een verhaal. Het is dan ook wel een vervelende samenloop van omstandigheden van geen laadpaal, defecte laadpaal, en koude temperaturen. Als je op de locatie gewoon had kunnen laden was er totaal geen probleem geweest.

Wel bijzonder dat je vriendin je auto steeds leeg wegzet. Zou mijn vrouw nooit doen (is gewoon bloedirritant als je s ochtends geconfronteerd wordt met lege tank) en als ze het wel zou doen dan kreeg ze een waarschuwing en bij nog een keer krijgt ze dan de sleutels niet meer. Direct op hun plek zetten die dames..grinning smiley

Redenatie is dat ze niet weet hoe een tankpas werkt *-). Is ook lastig zo'n pasje die je ouderwets met een magneetstrip moet scannen en vervolgens een pincode intoetsen *-)

En ik weet even niet meer of ok het eerder gevraagd had maar auto's met led verlichting hebben geen wiswas?

Had je al gevraagd :)
Maar nee, is niet verplicht en voor xenon ook al enkele jaren niet meer.

Kleine 100eu om wat bandjes te balanceren? Dat zijn flinke uurtarieven :D
Of is het plaklood tegenwoordig zo duur? :D

@Richard, zonder gekheid.. Lood mag al jaren officieel niet meer worden gebruikt, Het is tegenwoordig zink en dit is duurder.
Verder moeten de velgen van de auto afgehaald worden, evt moet er oud lood afgehaald of verplaatst worden. Ik vind 20,50 ook duur, maar 15,- is wel een normale prijs.

Mogguh!!

Haha, tsjah....ik baal ook wel van de beperkte actieradius. Maar gelukkig rij ik niet zo vaak langere afstanden dus doet het probleem zich voor mij niet zo vaak voor.
Ik heb gisteren weer contact gehad met de importeur, ook aangegeven dat de klacht nu al 8 maand in behandeling is en ik nu wel een oplossing wil zien. Zou eind van de week terug gebeld worden, dus ik ben benieuwd.

@ Clio: Wat een geweldig mooie auto!! :O
Dan moet Opel wel met echt iets heel straks gaan komen als ze hier overheen willen. En als ik dan lees dat full-led koplampen standaard zijn dan maakt deze klasse ook echt sprongen.

Ps. Over dagrijverlichting, wat slaat Ford de plank mis met die rond doorlopende dagrijverlichting op de nieuwe modellen. Lijkt wel of ze een bril op hebben, vind het heel goedkoop aan doen.

Astra F zei:
@ Clio: Wat een geweldig mooie auto!! :O
Dan moet Opel wel met echt iets heel straks gaan komen als ze hier overheen willen. En als ik dan lees dat full-led koplampen standaard zijn dan maakt deze klasse ook echt sprongen.

Ja, als ze branden tenminste...
De wagens met slechts één werkende koplamp die ik tegenwoordig spot zijn quasi uitsluitend recente Renaults.

Terug
Bovenaan