Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Het is altijd lastig te zien wat nep is en wat niet. overal word je er voor gewaarschuwd, maar ook de neppes waarschuwen voor nep :} Er zijn wel wat tooltjes om te zien wat nep is en wat niet. Maarja, dan heb je ze al in huis.

Bij de laguna werden ze ook gelig en toen er 1 de geest gaf beide maar vervangen.

Ik heb ze HIER gekocht. Daar zijn ze heel stuk goedkoper en wel origineel zover ik kon beoordelen.

ik had deze besteld:

OSRAM D1S 66140CBI Xenarc COOL BLUE Intense Xenon Brenner voor 85 euro voor een duo pack. Tot op heden top!

Even afkloppen, maar zowel bij de Aygo als bij de BMW 1 serie heb ik nog nooit 1 lampje vervangen.. Is wel gewoon Halogeen.

belachelijke prijzen zeg voor een Xenon lamp, 85,- per stuk..

Dank Joost. Die site had ik er gisteren ook bij. Daar scheelt het iig zo'n 40 euro voor twee stuks.

Was de levertijd wat vlot?

De cool blues zijn ook wat goedkoper in de basis maar 6000 k vind ik te blauw. Wil tot max 5000k gaan. Of valt dat mee in werkelijkheid?

6000k is ook nog wel fijn denk ik. Ik weet de kleur van mijn led niet, maar is ook best blauw.
Bij de Focus hebben ze een ander regelapparaat voor de koplampen, waardoor ie een heel constante spanning krijgt. Daardoor gaan de lampen (halogeen bedoel ik dan) lang mee. Ik snap niet dat ze dat bij andere merken niet doen. Overigens is het bij halogeen altijd schipperen tussen lichtkleur, lichtopbrengst en levensduur.
€85 voor een enkele lamp of voor een set, dat scheelt best! Kan je xenonlampen wel gewoon zelf vervangen? Daar werd in het verleden altijd erg schichtig over gedaan weet ik nog.

Bij de astra j is het een makkie...rechts alleen even tuit vulreservoir er uit trekken en links de bak van het luchtfilter. Lamp zit met een soort bajonetsluiting op en heb je er zo uit.

Staan complete filmpjes op YouTube.

En natuurlijk zorgen dat er geen stroom op komt..is natuurlijk hoogspanning.

Heb zojuist toch de osram cool blue intense besteld. Even wat filmpjes en reviews beken en worden gewoon erg goed bevonden en verre van blauwig.
En de philips zijn toch een pak duurder.

40 euro goedkoper voor twee dan in NL en na aftrek verzendkosten 30 euro bespaart tov Nederland...(tu)

Heb zojuist toch de osram cool blue intense besteld. Even wat filmpjes en reviews beken en worden gewoon erg goed bevonden en verre van blauwig.

inderdaad, ze zijn helemaal niet zo blauw, ik vind ze perfect qua kleur!

Vervangen is helemaal niet moeilijk. Probleem is vaak dat het gewoon *** werk is omdat je er amper bij komt bij veel auto's. Bij de BMW ging het aan 1 kant aardig maar de andere kant was echt geen doen. Bij de laguna is het ook echt geen doen en had al op internet gelezen dat het makkelijkste is als je de bumper er voor weg haalt. Kwestie van 10 schroefjes en paar stekkertjes en je pakt de bumper er zo af. Dan de koplamp er uit met een paar schroeven, heb je mooi goed zicht om alles goed te plaatsen.

Al met al was ik wel een uur zoet met 2 man. , beide koplampen op mn dooie gemakje, dat wel met al voorbereidend werk

18836618_1556362531049817_1033250998748453675_o.jpg

IMG_20170601_195658_zpslve3rbk9.jpg

IMG_20170601_212035_zpsck1jjoif.jpg

En heb de dagrijverlichting (bij mij gewoon in de koplamp ivp fancy vormen) ook gelijk vervangen toen voor LED
IMG_20170601_212210_zpsikunisdj.jpg

Zo...zo'n operatie gaat het bij mij niet worden...gisteren al even de oude lampen bekeken..beschermdop eraf..lamp eruit draaien..kunstof ring overzetten(mooi systeem!)..lamp er weer in..dop erop en weer klaar!

Moet in 10 min te doen zijn!

Vandaag is de X1 van pa weer even opgehaald ter check. Wordt opgehaald door dealer uit Utrecht en wordt splinternieuwe leen 1-serie keurig voor de deur afgeleverd.
De X1 gebruikt nogal wat olie tot nu toe. Dat wordt even uitgezocht.

Mijn broer was gisteren met zijn 1 serie ook bij de garage voor een beurt , remmen en defect raam (vrij snel voor een auto uit 2015). Kreeg een mooi ingepakt cadeau waar een mooie origine BMW goodie in zat. Van binnen netjes stofgezogen en van buiten ook mooi schoon. Kost dan ook wel 1200 euro :}

Bij de Ford dealer was het nog mooier. Een van mijn beste vrienden rijd een Focus die was voor onderhoud bij de garage paar wegen geleden. Krijgt hij een email in de morgen met daarin een filmpje die de monteur had gemaakt met een tablet of iets. Daar zie je dat ze zijn auto filmen terwijl hij op de brug staat en de monteur neemt dan alles even door wat zijn bevindingen waren, laat hij de remmen zien dat die aan vervanging doe zijn, nieuwe ruitenvegers en nog wat zaken. Je moet er natuurlijk wel het type monteur voor zijn maar vond het leuk om te zien en zeker onderscheidend.

Dat is zeker origineel! Als ze die extra tijd voor het filmen maar niet in de factuur verdisconteren..

Lieve help...1200 euro voor een beurt, nieuwe remmen en een raam..da's niet mals..

Lieve help...1200 euro voor een beurt, nieuwe remmen en een raam..da's niet mals..

Nee, maar mijn broer is (wel beetje als ik) nogal precies. En kan zich ook mateloos storen als iets niet zo gaat zoals hij dat verwacht. Bij de universele garage waar hij de trekhaak er onder had laten zetten hebben ze aan zijn stoel gezeten en niet terug gezet. Ergens in de kofferbak ontbrak een kapje die achteraf nog bij de monteur op de kist lag en handgreep op de deur was zwart van vieze handen. Daar was hij zo ontevreden over dat hij nu naar de BMW dealer is gegaan. En daar weten ze wel van prijzen natuurlijk! Maar mijn broer vind dat totaal niet erg als alles gewoon top is en nergens aan hoef te storen.

Ik kan het geld wel beter besteden, vanavond met iemand die ik goed ken door aantal tuinplannen een streep getrokken of word wat soberder uitgevoerd en andere zaken gaan wel door. Liep toch wel de spuigaten uit en houtprijzen zijn fors gestegen voor tuinhuis en overkapping en maatwerk werd ook gortig. Nu meer standaard dingen. Het is tenslotte maar een tuin, mag best wat kosten en wil wel goed spul hebben maar er is een (financiele) grens :p

Nee, maar mijn broer is (wel beetje als ik) nogal precies. En kan zich ook mateloos storen als iets niet zo gaat zoals hij dat verwacht. Bij de universele garage waar hij de trekhaak er onder had laten zetten bij een andere universele garage hebben ze aan zijn stoel gezeten en niet terug gezet. Ergens in de kofferbak ontbrak een kapje die achteraf nog bij de monteur op de list lag en handgreep op de deur was zwart van vieze handen. Daar was hij zo ontevreden over dat hij nu naar de BMW dealer is gegaan. En daar weten ze wel van prijzen natuurlijk! Maar mijn broer vind dat totaal niet erg als alles gewoon top is en nergens aan hoef te storen.

Ik ben ook precies, maar bovenstaande heeft daar weinig mee te maken.
Onderdelen vergeten terug te plaatsen of de auto van binnen smerig achterlaten kan gewoon niet. Stoel vergeten terug te zetten is een kan ik mij dan weer minder aan storen.

1200eu voor een beurtje voor een auto uit 2015 vind ik behoorlijk stevig!
Remmen waren dan de schijven denk ik en dan misschien ook nog wel rondom?

Mijn laatste beurt was 680eu. Daar zat een grote beurt in, remblokken, ruitenwissers, een batterij voor de afstandsbediening en bandenwissel.
Helaas wassen ze de auto niet, dat deed de Renault dealer wel altijd :?

e X1 gebruikt nogal wat olie tot nu toe. Dat wordt even uitgezocht.

Hopelijk niets ernstigs, lijkt me altijd lastig te verhelpen dat soort klachten.

Het was een grote beurt (geen idee wat er allemaal bij in zat, waarschijnlijk ook remvloeistof e.d.), remschrijven en blokken aan de voorzijde en een raammechanisme wat defect was. Hij heeft een 3 deurs, dus zonder raamstijlen, elke keer als je de deur open trekt zakt hij iets dus zal wel extra slijtage onderhevig zijn. Los daar van is het een hele klap geld. Maar als iets gewoon goed geregeld is dan vind hij dat helemaal geen probleem.
“
Hopelijk niets ernstigs, lijkt me altijd lastig te verhelpen dat soort klachten.

Zeker, eerst is het belangrijk om te constateren hoeveel hij verbruikt door exact op max te zetten en km stand noteren en vervolgens na 2000 km (of eerder) weer bijvullen tot max en aantal kilometer om een idee te krijgen hoeveel hij verbruikt. Even er van uitgaande dat hij niet lekt, dan had je het al wel gezien.

Wel is het goed dat het in de garantie gemeld is, mocht er ooit in de toekomst meer van komen dan sta je altijd in je recht om het op te laten lossen. Soms is het iets onschuldigs, maar soms is het ook een begin van ernstige problemen. Waar het exact vandaan komt is idd erg lastig zonder alles open te halen

rjthefrisian zei:
Dat is zeker origineel! Als ze die extra tijd voor het filmen maar niet in de factuur verdisconteren..

Voor niets gaat de zon op, natuurlijk zit de tijd voor dat filmpje in de factuur.

Vanavond trouwens naar Nederland...
Nu ik in een grensoverschrijdende fusiehaven werk gaat de overkoepelende nieuwjaarsreceptie van de haven beurtelings door en deze kant van de grens en aan de overkant.
Vanavond dus retourtje Vlissingen via de Westerscheldetunnel voor een hapje en een drankje.

Effe afewachten wat er bij de X1 uit komt. Maar mijn pa moest al een keer olie bijvullen en het was alweer gezakt terwijl hij hem nog niet een shele lang heeft.

Verder wel een geweldige motor-bak (automaat) combinatie hoor. Heerlijk geluid als hij wegrijdt en beschaafd maar als het moet ook retesnel tegelijk. En bak en motor werken echt perfect samen. Echt wel het predikaat premium. Het model X1 heb ik zelf verder weinig mee. Ik houd niet van die hoge carrosserie en zit.

Het was een grote beurt (geen idee wat er allemaal bij in zat, waarschijnlijk ook remvloeistof e.d.), remschrijven en blokken aan de voorzijde en een raammechanisme wat defect was. Hij heeft een 3 deurs, dus zonder raamstijlen, elke keer als je de deur open trekt zakt hij iets dus zal wel extra slijtage onderhevig zijn. Los daar van is het een hele klap geld. Maar als iets gewoon goed geregeld is dan vind hij dat helemaal geen probleem.

Eigenlijk dus exact hetzelfde dan ik paar maanden terug had..ook complete remmen voor en grote beurt.. ik was 700 euro kwijt bij de Opel dealer.

Duur raammechanisme dan..;) En mijn auto was ook keurig achtergelaten en gewassen!
Valt mijn vader ook wel op bij de bmw-dealers..de beurten zijn niet zo heel veel duurder maar als er iets stuk is ben je aan de beurt.

Ik ben toch blij dat ik dat zelf doe.... Remmen voor en achter, schijven, blokken en sensoren kostte me 300,- aan materiaal. en een middagje buiten met mijn sidekick die dan het verkeerde gereedschap aangeeft.

Bij de Aygo was het zelfs maar 80,- schijven en blokken voor.. :)

De Aygo vanmorgen.. Ik kreeg de sleutel er dus niet in, nog geen cm. Slotondooier erin, Lize naar school gebracht, weer geprobeerd.. maar nee hoor.
Toen via de kofferbak, bank naar voren gezet en erin gekropen :) :) je weet hoe groot ik ben he:. gestart en van binnenuit de deur opengemaakt.. :) jongens wat een tafereel!

Volgende auto, zeker centrale vergrendeling met ab.

Toen via de kofferbak, bank naar voren gezet en erin gekropen smiling smiley smiling smiley je weet hoe groot ik ben he:. gestart en van binnenuit de deur opengemaakt.. smiling smiley jongens wat een tafereel!

er is niemand die het tafereel heeft vastgelegd? Of gaan we dat nog op sites zoals dumpert vandaag terug zien :}

Ik kreeg de deur vanmorgen amper open van zowel de up als laguna. Man man wat zat het ijs er vast op gevroren. Vanmiddag even de deurrubbers insmeren met de kou die nog komen gaat

De Aygo vanmorgen.. Ik kreeg de sleutel er dus niet in, nog geen cm. Slotondooier erin, Lize naar school gebracht, weer geprobeerd.. maar nee hoor.
Volgende auto, zeker centrale vergrendeling met ab.

Dat zijn inderdaad wel wat jaren 80 taferelen..:}

De auto zat hier vanmorgen ook onder een dikke laag ijs/hagel ....

Dat moet een mooi gezicht zijn geweest inderdaad, ik weet hoe klein zo'n Aygo is :}

Voor de C1 had mijn vriendin een 107 van het werk, deze ook geen centrale vergrendeling en dat was rete irritant.
Helemaal als je een vriendin hebt die dan vrolijk tot 3x toe de deur op slot drukt, de deur dicht gooit, daarna beseft dat de sleutels nog in de auto liggen en de reserve sleutel op het werk 45 min verderop ligt :|

met mijn sidekick die dan het verkeerde gereedschap aangeeft.

Mooi! :D

Zat wel een akelig hard laagje ijs op de ruiten vanmorgen idd.
Dom ook dat ik de auto gisteren achteruit op de oprit onder de overkapping had gezet, als hij vooruit onder de overkapping had gestaan had ik nergens last van gehad :T

Het was inderdaad flink bikken vanochtend. Ik had gisteravond even de drap van de auto moeten vegen. Nu kreeg ik gelukkig het portier linksvoor open, dus mn tas maar via daar naar achteren gelegd en de krabber achter de stoel vandaan gepakt. Starten en ruit verwarmingen aan, en toen de zijruiten bikken. Gelukkig maakte de voorruitverwarming de onderkant van het plakkaat wat zacht, zodat ik het na een paar minuten redelijk weg kreeg.

Ik had de actie van Jimmy ook wel willen zien! Wel bijzonder dat de achterklep gewoon open ging, daar zou ook wel wat bevroren drap tot het rubber tussen hebben gezeten.

@Berry, de deur ging later prima open, maar het slot zat dicht.. het achterklep slot niet, gelukkig :)
Misschien toch maar inruilen op iets "leukers"...

@ Richard, ik heb eens in Utrecht in de parkeergarage bij de Jaarbeurs gestaan voor een beurs, ik was te vroeg en was nog wat aan het bellen in de auto. Daarna uitgestapt en de deur dichtgegooid met het "pinnetje" naar beneden... De sleutel zat nog in het contact.
Kon ik dus een slotenmaker bellen, die met zo een luchtpompje de deur iets open pompte en vervolgens zoals de "boeven" altijd doen, het pinnetje met een omgebogen haakje omhoog trekken. was een duur dagje toen.. :(.

Mogguh!

Ik wacht nog even af, maar op deze dagen is het heerlijk instappen in een ontdooide auto van 20 gradenB)

Overigens vandaag op een stuk van 41km bij 130km/h wel ff 47% accu er "doorgebrand".
Ben benieuwd of het verbruik zo dramatisch blijft de komende weken :}

Astra F zei:
Mogguh!
Ik wacht nog even af, maar op deze dagen is het heerlijk instappen in een ontdooide auto van 20 gradenB)
Overigens vandaag op een stuk van 41km bij 130km/h wel ff 47% accu er "doorgebrand".
Ben benieuwd of het verbruik zo dramatisch blijft de komende weken :}

Ruud herhaal 3 keer: Ik mag mijn mede forumleden [size=x-large]niet[/size] jaloers maken... Echt foei om te praten over een wagen die lekker 20 graden warm is, als jij instapt.

Zo, ff bijgelezen. :O

Rob zei:
Ben wel even benieuwd..ik rijd nu elke dag stuk A7 van Drachten-Heerenveen en vice versa. Valt mij op dat het de laatste tijd enorm druk is en er dagelijks ongelukken gebeuren.

Het valt mij op dat iedereen maar links blijft rijden en dat mensen veel te weinig afstand houden en de raarste capriolen uithalen. Het is dus ook bijna elke dag mis met meerdere klappers.

Gelukkig begin ik vroeg en ga ik ook weer redelijk op tijd naar huis waardoor het vaak na mij gebeurt.

Zien jullie dat fenomeen nu ook? Of hoort dat gewoon bij steeds voller wordende snelwegen?
Dit wordt steeds erger en ik kan me er mateloos aan ergeren. Maar als je eenmaal in het ‘treintje’ op de linkerbaan bent, is het er moeilijk weer uit te komen.

Voor mezelf heb ik de 20 tellen stelregel bedacht: lukt het me binnen 20 tellen de volgende auto/motor/vrachtauto in te halen? Dan blijf ik links, anders moet ik gewoon weer naar rechts omdat ik dan niet aan het inhalen ben.

Nu zit ik niet constant te tellen maar in het begin deed ik dat wel, zo train je jezelf om inschatting te maken hoe lang/ver 20 tellen is bij een bepaalde snelheid.

Bij rijles leer je 8 tellen aan :)
Het probleem is vaak, ook als je even snel blijft rijden, dat je er links nooit meer tussen gelaten wordt.

Precies..en dat is het punt...mensen gunnen elkaar het licht niet meer in de ogen..ik laat altijd even wat ruimte als mensen toch willen invoegen..het gros gaat boven op elkaar rijden om maar niet te zorgen dat iemand er tussen voegt...en dan hoeft er maar iets te gebeuren en dan zitten ze boven op elkaar...

Wat een heerlijk weer niet! Heerlijk zonnig en helder en flink gevroren! Stukken beter dan dat grauwe weer van afgelopen weken.

Vanmiddag mooi de xenon even monteren. Lampen zijn al onderweg.

heerlijk weer!

Hier de deurrubbers van beide auto's ingesmeerd zodat ze niet meer zo vast zitten straks en de ruitensproeier afgevuld voor de komende dagen.

Verder de tuin weer verder leeggehaald, eerste week van maart komt er een grote graafmachine laag zand er af halen en al geel zand storten en er komt een water infiltratiesysteem om pieken van hoosbuien op te vangen (tu) En van alles opgeruimd. En tuinhuis besteld, levertijd is 6 tot 8 weken, wachten tot het voorjaar betekend een nog langere levertijd en heb de ruimte wel om het op te slaan.

Dinsdag word er trouwens pakje sneeuw verwacht, tenminste hier in het oosten (tu)

Barri zei:
Bij rijles leer je 8 tellen aan :)
Het probleem is vaak, ook als je even snel blijft rijden, dat je er links nooit meer tussen gelaten wordt.
Als je als enige telkens naar rechts gaat wel, maar zal de rest ook netjes rechts rijden heb je dat probleem niet.

Maar 8 seconden? Dat is ook veel te kort, geen wonder dat niemand zich er iets van aantrekt.

Ik noem het al tijden ‘rechterbaanvrees’, een ernstige vorm van prikkelbaarheid en het compleet negeren van ‘de vrije ruimte’ om je heen. Tunnelvisie die maar 8 meter reikt.. :T

Gisteren de nieuwe Xenon Lampen geïnstalleerd. Piece of koekie en was zo klaar.

Vanavond even filmpje gemaakt met dim en grootlicht en bochtverlichting. Echt een hele verbetering! De afgrenzing is veel scherper weer en een stuk feller!

Wat geeft dat filmpje mooi het lichtbeeld weer (tu) ook de bochtenverlichting. Bij mij draaien de lampen zelf van links naar rechts maar gaat er geen aparte lamp er bij aan zoals bij jou astra wel het geval is.

Dat de lampen meedraaien heb ik ook. Dat zijn meesturende koplampen en is geen bochtverlichting. Bij bochtverlichting gaat er bij afslaan een aparte pit in de koplamp branden.

Bij het sturen zie je nu overigens ook weer veel beter de lampen meedraaien.

Ben overigens nog steeds heel blij met de uitgebreide verlichting en is een must op de volgende. Alleen al om mijn slechtere ogen in het donker te compenseren..:)

Nee...ben nog steeds erg blij met alle opties op de astra en geniet er nog steeds elke dag van! Een blijvertje!

Dat de lampen meedraaien heb ik ook. Dat zijn meesturende koplampen en is geen bochtverlichting. Bij bochtverlichting gaat er bij afslaan een aparte pit in de koplamp branden.

Die mee sturende xenonlampen noemen ze bij Renault bochtenverlichting :p Maar zo'n extra lamp voegt veel meer toe als je echt ergens in wil slaan, dat heb ik niet.

Ik zie ook minder goed in het donker dan voorheen. Ben daar ook zeker bereid om daar meer voor te betalen of naar een expliciet exemplaar te zoeken waar dat op zit

vectrafan zei:
Astra F zei:
Mogguh!

Ruud herhaal 3 keer: Ik mag mijn mede forumleden [size=x-large]niet[/size] jaloers maken... Echt foei om te praten over een wagen die lekker 20 graden warm is, als jij instapt.

Hoezo mede forumleden jaloers maken?
De mijne staat ook elke morgen 20 na 7 met ontdooide ruiten en 20 graden warm op mij te wachten [size=x-small](behalve als mijn resterende rijbereik minder dan 70 km bedraagt)[/size].

Verder de tuin weer verder leeggehaald, eerste week van maart komt er een grote graafmachine laag zand er af halen en al geel zand storten en er komt een water infiltratiesysteem om pieken van hoosbuien op te vangen thumbs up En van alles opgeruimd. En tuinhuis besteld, levertijd is 6 tot 8 weken, wachten tot het voorjaar betekend een nog langere levertijd en heb de ruimte wel om het op te slaan.
Ik ben benieuwd naar het resultaat Joost. Voor wat voor infiltratiesysteem heb je gekozen?

Nee...ben nog steeds erg blij met alle opties op de astra en geniet er nog steeds elke dag van! Een blijvertje!
Dat is inderdaad een heel mooi lichtbeeld Rob, dat mis ik echt op de Leaf. En herken het positieve verhaal, kameraad van me die nu ook een 5 maand in een Sports Tourer rond rijdt is er ook laaiend enthousiast over. Zelfs de motor vind hij fijn (komende uit een 1.2 TFSI).

Hoezo mede forumleden jaloers maken?
De mijne staat ook elke morgen 20 na 7 met ontdooide ruiten en 20 graden warm op mij te wachten (behalve als mijn resterende rijbereik minder dan 70 km bedraagt).
:}:}

Nissan heeft veel problemen met de App, vooral problemen met inloggen en extreem lange reactietijd. Nu gebruik ik de app eigenlijk niet zo heel vaak, gezien ik geregelde rij-tijden heb dus een vast opwarm-programma heb ingesteld. Maar sinds dit weekend regent het klachten, sinds gisteren ligt de app er bijna voor iedereen uit. Op de besloten FB-groep Leaf rijders regent het nu dan ook klachten, net nu opwarmen een voordeel bied doet ie het niet. Kunnen we meteen zien hoe verwend we zijn.

@ Links rijden: Ik weiger om zigzaggend over de weg te gaan, dus elk gat op de rechter baan te vullen. Zeker nu ik bijna altijd op adaptive-cruisecontrol rijdt is het irritant de gaten in te duiken gezien de auto dan snel afremt. Ik blijf dus soms ook best wat langer links plakken....maar hou me dan wel altijd aan de maximum snelheid. Dus feitelijk kan niemand zich aan mij ergeren gezien je toch niet sneller mag :)

Dit is ook wel de periode in het jaar dat goede verlichting tot zijn recht komt. Mijn auto is ontzettend goor van de pekel, zal hem binnenkort eens wassen dan heb ik ook weer 25% meer lichtopbrengst :D

Ik blijf dus soms ook best wat langer links plakken....maar hou me dan wel altijd aan de maximum snelheid. Dus feitelijk kan niemand zich aan mij ergeren gezien je toch niet sneller mag smiling smiley

Tja en wie ben jij om dat voor een ander te bepalen?
Ik vind het juist mateloos irritant als mensen precies op of net onder de Vmax op de linkerbaan rijden terwijl er rechts wel ruimte is, ga dan opzij en laat mij lekker de wet overtreden.

Afgelopen tijd een stuk of 5 keukenzaken bezocht en afgelopen zaterdag voor een tweede keer naar dezelfde zaak geweest om wat dingen te laten veranderen. Ontwerp is nu nagenoeg perfect naar onze wens en zonder concessies te doen zit het nog aardig binnen budget ook. Komende donderdag nog naar een laatste zaak welke handgemaakte houten keukens maakt en dan hoop ik de knoop vlot door te hakken. Daarna nog +/- 3 maanden levertijd en dus de tijd om de huidige keuken te verbouwen en leidingen te verleggen.

Blij als het er op zit om eerlijk te zijn....

Ik vind het juist mateloos irritant als mensen precies op of net onder de Vmax op de linkerbaan rijden terwijl er rechts wel ruimte is, ga dan opzij en laat mij lekker de wet overtreden.
Nu verwoorde ik het deels verkeerd, als ik inhaal hou ik me minimaal aan de maximum snelheid. Meestal dus wel wat harder.
Em tsjah, ik snap je punt wel. Maar als ik het ff om draai, waarom moet ik naar rechts waarbij ik dus moet afremmen voor een voorligger omdat jij (te)hard wilt rijden?
Wanneer ik redelijkerwijze naar rechts kan doe ik dat wel, maar voor de één zal dit snel genoeg zijn....een ander ziet me liever eerder naar rechts verdwijnen.

In de Leaf-groep is een hele discussie gaande over het rijbereik, vooral op snelwegen. Hierbij is een deel van de mensen best bereid om een lagere snelheid aan te houden als de maximum snelheid op de snelweg. Ik verbaas me daar wel over, gezien ik mij er wel aan kan irriteren wanneer mensen het verkeer ophouden. Bijvoorbeeld iemand die met 100km/h een vrachtwagen in gaat halen die 90 km/h rijdt. Dan moet iedereen die zich aan de maximum snelheid wil houden wachten op deze persoon.

Ah ja, nuance is soms lastig aan te brengen in een post. Dit komt al iets beter over inderdaad :)

Hierbij is een deel van de mensen best bereid om een lagere snelheid aan te houden als de maximum snelheid op de snelweg. Ik verbaas me daar wel over, gezien ik mij er wel aan kan irriteren wanneer mensen het verkeer ophouden.

Als ze er het overige verkeer niet mee hinderen en bijv. achter een vrachtwagen blijven rijden heb ik er weinig moeite mee, maar maak idd als Leaf rijder van jou probleem niet het probleem van het overige verkeer.
Overigens snap ik het wel, als op de snelweg 100 rijden ipv 130 het verschil maakt tussen net wel of niet op en neer kunnen naar het werk op één acculading dan zou ik dat waarschijnlijk ook doen.

Ik deed dat mijn vorige werkgever ook wel eens als ik een hele week door Duitsland moest rijden. Soms een ochtend wat langzamer rijden om zo 's middags weer lekker door te kunnen rijden en het precies te kunnen redden zonder te tanken. Alleen was dat het verschil tussen 's ochtends 140 of 180 op de cruise control rijden :}

Daar heb ik dus ook een hekel aan. Prima als je je niet aan de max wil houden, maar blijf dan lekker rechts rijden 90 /kmh achter een vrachtwagen en hou de linkerbaan vrij voor sneller verkeer.

Wanneer ik redelijkerwijze naar rechts kan doe ik dat wel, maar voor de één zal dit snel genoeg zijn....een ander ziet me liever eerder naar rechts verdwijnen.

Ja ach, laatst reed ik ook iets van 130, maar iemand achter mij vond dat ik niet snel genoeg reed op de linkerbaan terwijl ik vrachtwagens aan het inhalen was. Vliegt hij mij er rechts voorbij, snijd af om weer voor mij te kunnen invoegen ivm vrachtwagens op de rechterbaan die hij zowat raakt en zit vervolgens achter mijn voorligger te drukken.. Waarom *-)

AsconaGT zei:
Ja ach, laatst reed ik ook iets van 130, maar iemand achter mij vond dat ik niet snel genoeg reed op de linkerbaan terwijl ik vrachtwagens aan het inhalen was. Vliegt hij mij er rechts voorbij, snijd af om weer voor mij te kunnen invoegen ivm vrachtwagens op de rechterbaan die hij zowat raakt en zit vervolgens achter mijn voorligger te drukken.. Waarom *-)

[size=x-large]Asociale gekken[/size]. Liefst per direct hun rijbewijs invorderen met artikel 5 en verplicht onderzoek of ze wel hun roze pasje mogen houden. Dat soort gekken brengt iedereen in gevaar. Trouwens wat mij betreft mogen ze ook eens strenger gaan optreden bij de vrachtwagenchauffeurs die niet er in slagen om binnen 20 seconden hun voorganger in te halen. De zogenaamde olifanten rennen....

Ach dagelijks zie ik wel wat van die zaken die niet echt netjes zijn waarvan 1x per maand wel zoiets wat gewoon echt gevaarlijk is ook nog als je niet goed anticipeert op zulke mensen.

Was wel blij dat ik alle portieren had gesmeerd en iets over mijn voorruit. Het was hier -10,1 graden *-) wel goed voor het ijs. Morgen sneeuw, ben benieuwd!

Trouwens wat mij betreft mogen ze ook eens strenger gaan optreden bij de vrachtwagenchauffeurs die niet er in slagen om binnen 20 seconden hun voorganger in te halen. De zogenaamde olifanten rennen....
Sinds dat Ingo 150pk onder zijn rechtervoet heeft gaat het hem ook al niet snel genoeg meer :}
Hij klaagt al na 20 seconden......ik zal eens ff rekenen hoeveel seconden wij al op foto's van zijn nieuwe bezit wachten :p

Morgen sneeuw, ben benieuwd!
Die 1-3 centimeter die op voorhand Nederland al heeft platgelegd, ik kan er zo om lachen:}

Gisteren de velgen met winterbanden van de GTS ook verkocht. Had met de banden al een beste afstand gereden, dus die hadden niet veel schuld meer.
En de velgen, tsjah....velgen van een model dat 16 jaar oud was leveren helaas niet meer zoveel op:( Maargoed, heb er een paar jaren plezier van gehad en heb nu weer weer ruimte in de schuur. :D

ja, ik kreeg al mail van de NS dat ze een winterdienstregeling gaan rijden en van KLM én Schiphol dat er vluchten gaan uitvallen en rekening moeten houden met ernstige vertragingen. Ook de ANWB waarschuwt voor een enorme avondspits. *-) Dacht even dat ik in Oostenrijk zat, maar nee, het was toch echt Nederland waar enkele cm sneeuw word verwacht. *-)

B Real zei:
Ik blijf dus soms ook best wat langer links plakken....maar hou me dan wel altijd aan de maximum snelheid. Dus feitelijk kan niemand zich aan mij ergeren gezien je toch niet sneller mag smiling smiley

Helemaal mee eens !, De linkerbaan is om in te halen niet om permanent te blijven hangen...
Links blijven plakken is bovendien een verkeersovertreding !

Helemaal mee eens !, De linkerbaan is om in te halen niet om permanent te blijven hangen...
Links blijven plakken is bovendien een verkeersovertreding !

Ach jah..toch zat de A7 er vanmorgen weer vol mee....;)

Morgen sneeuw, ben benieuwd!
Die 1-3 centimeter die op voorhand Nederland al heeft platgelegd, ik kan er zo om lachengrinning smiley

Gisteren de velgen met winterbanden van de GTS ook verkocht. Had met de banden al een beste afstand gereden, dus die hadden niet veel schuld meer.
En de velgen, tsjah....velgen van een model dat 16 jaar oud was leveren helaas niet meer zoveel opsad smiley Maargoed, heb er een paar jaren plezier van gehad en heb nu weer weer ruimte in de schuur.

Ach mooi toch! Weg is weg! Laatst ook gedaan met de winterbanden en velgen van de Corsa. Bracht niet veel op maar iets is beter dan niets!

Betrouwbaarheidsimago van Renault loopt weer een flinke deuk op. Lees net dat de nieuwste modellen massaal stranden bij kou en vocht.
Dat is geen goede reclame..

Over Renault gesproken, mijn Belgische Buitendienst collega heeft een nieuwe Megane station GT. Super dikke auto, rijdt erg lekker, oogt sportief en elegant tegelijk. Maar dat dashboard met die ipad in het midden... (td). Dat is echt niet mijn ding.

@ Ruud, lekker toch, weg is weg.. Ik doe het ook als ik spullen toch niet meer nodig heb, hoofdprijs hoef ik niet maar alles is mooi meegenomen. Meeste gaat dan direct bij Lize in haar spaarpot.

Terug
Bovenaan