Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Theater, bios, uiteten doen we te weinig. Daar gunnen we ons blijkbaar niet echt tijd voor ofzo.
Alhoewel, als ik er nu zo over nadenk hebben we toch ook wel het een en ander gedaan en staat er nog wel wat op de planning.

Ik zou best de Astra in willen ruilen voor een lekkere dikke Fiesta ST. maar jah..dan wordt het we lastig met vakanties en dergelijke..

Niet persoonlijk bedoelt, toch gek dat zoveel mensen een grote auto hebben voor de vakantie. Je zou dan ook prima af kunnen met een dakkoffer of een kar zou je zeggen. Ik zie het mij zelf ook niet doen, maar je rijdt denk ik onder aan de streep een stuk goedkoper én leuker doordat je een semi-hothatch hebt.
Is het dus alleen even behelpen als je de ruimte wél nodig hebt en vergt dus iets meer gedoe/planning als je dan een dakkoffer/kar moet gebruiken.

We zitten er aan te denken om de cabrio een keer weg te doen en er een elektrische scooter voor in de plaats te nemen.

Vriend van mij heeft er één, let op dat je een goede koopt met goede accu's. Hij heeft inmiddels al 3x het accupakket kunnen vervangen omdat het kapot gaat. Rijdt wel geinig doordat je direct power hebt :)
Mijn vriendin heeft haar scooter (paar jaar oud) nog steeds bij haar ouders staan, die willen we straks wel naar ons huis halen. Ding moet wel even nagekeken worden, met name de voorrem! :O
Was geen hele dure scooter, maar ik denk dat we hem wel gaan gebruiken. Vrienden en schoonouders wonen een dorp verderop en dat is zomers heerlijk met de scooter.
De fietspaden naar dat dorp zijn zo goed en rustig dat ik dan zelfs nog wel een drankje durf te drinken en terug durf te rijden denk ik

Alleen 's winters zou ik hem niet snel gebruiken. Kou en regen kun je je nog wel tegen kleden, bij vorst wordt het toch wel wat minder hoor. Zelf vroeger ook 2x onderuit gegaan omdat sommige fietspaden wel en sommige niet gestrooid worden en het duurt lang voordat ze ontdooid zijn.

Verder is het goedkoop rijden, aanschaf is te overzien, verzekering is een lachertje en verbruik is ook peanuts.

0-MOR-2751237573.jpg

Ik zou best de Astra in willen ruilen voor een lekkere dikke Fiesta ST. maar jah..dan wordt het we lastig met vakanties en dergelijke..

Niet persoonlijk bedoelt, toch gek dat zoveel mensen een grote auto hebben voor de vakantie. Je zou dan ook prima af kunnen met een dakkoffer of een kar zou je zeggen. Ik zie het mij zelf ook niet doen, maar je rijdt denk ik onder aan de streep een stuk goedkoper én leuker doordat je een semi-hothatch hebt.
Is het dus alleen even behelpen als je de ruimte wél nodig hebt en vergt dus iets meer gedoe/planning als je dan een dakkoffer/kar moet gebruiken.

Dakkoffer hebben we al en hebben we ook nodig op vakantie; zelfs met een Astra ST...;) waarom? Simpelweg vanwege onze hond. Die is flink uit de kluiten gewassen en neemt een groot deel van de kofferbak in. Tel daarbij de kinderwagen/buggy nog eens op en dan gaat het hard. In de C3 leggen we de hond nog wel eens op de achterbank of bij de voeten voor maar op vakantie is dat geen issue.

Laat staan als er nog eens meer kinderen komen.

British Racing Green 0123456789876543210 zei:
ZEN zei:
Is het inmiddels mogelijk om een foto te plaatsen vanaf de eigen computer of moet dat nog steeds zoals vroeger, dus vanaf bv Photobucket?

Foto's moeten nog steeds "ergens" op het i-net staan, dus worden nog steeds gelinkt.
Zelf gebruik ik daar vaak mijn Facebookaccount voor, op mijn profiel een foto opladen met privacy-instelling "enkel ik", en die dan doorlinken.

Dank, ook aan Berry.
Ik heb mijn pics gisteren via mijn Google account geplaatst, was in het "toepasselijke kentekens" topic.
CW-ZN 240... het moge duidelijk zijn he? ;)

Zijn er tegenwoordig geen Opelingen meer bij een nieuwe pagina?

ZENNNNN zei:
Zijn er tegenwoordig geen Opelingen meer bij een nieuwe pagina?

Daar zijn we tegenwoordig heel erg.. tsja, hoe zal ik het zeggen... gemakkelijk in geworden..
Als het aan mij ligt, blijven we elke eerste post op de pagina volstouwen met foute opel plaatjes...

Mogguh!

Direct een Opeling geplaatst..:}

Vanmorgen met de Astra de 150k aangetikt. Gisteren sodemieterde op de A7 mijn spiegelglas eraf. Was eerder al eens losgeraakt maar had hem toen geplakt. Nu is ie echt weg..:) Maar heb er nog een liggen die ik eerder al had besteld dus die zal ik er bij daglicht even op zetten.

Het is wel even wennen om zonder rechter buitenspiegel te rijden.

Hier zou ik voor een groot deel van het jaar ook prima met een B segmenter uit kunnen. Een fiesta ST, Clio RS of iets. Heerlijk!

Maar het komt toch regelmatig voor dat ik veel profijt heb van de ruimte; weekendjes weg, vakanties, bouwmarkt of als we met wat meer volwassenen naar familiebezoek gaan in het westen. Mocht er ooit een 2e komen dan word het al helemaal proppen. Nee hier word de opvolger van de laguna gewoon weer een C of D segment station B)

AsconaGT zei:
Hier zou ik voor een groot deel van het jaar ook prima met een B segmenter uit kunnen. Een fiesta ST, Clio RS of iets. Heerlijk!
Maar het komt toch regelmatig voor dat ik veel profijt heb van de ruimte; weekendjes weg, vakanties, bouwmarkt of als we met wat meer volwassenen naar familiebezoek gaan in het westen. Mocht er ooit een 2e komen dan word het al helemaal proppen. Nee hier word de opvolger van de laguna gewoon weer een C of D segment station B)

Eens, al vind ik het verschil ook best groot tussen beide klassen. Een Astra rijdt zoveel volwassener als een Corsa.

Haha, wel lachen......m'n chef rijdt nu een Jaguar I-pace. Die auto heeft een 90kw accu, maar kan thuis maar via één fase opladen.
Een groep is thuis veelal afgezekerd op 20A. Waardoor het ongeveer 20uur duurt via een thuisaansluiting om de accu vanaf leeg weer vol te krijgen:}
Oftewel, ga je met die auto wat verder weg dan ben je altijd aangewezen op snelladen onderweg.:}

@ Opeling: Ik mis hem niet meer. Het is erg omslachtig om foto's hier op het forum te krijgen, plus dat ik op t werk niet zit te wachten om Opel-plaatjes te zoeken.
Ookal gaf het vaak leuke en originele verzamelingen van plaatjes.

Toevallig had ik het laatst met mijn broer over, volgens hem zit er in zowat elk huis 3-fase aan kabel wat binnenkom in huis. Alleen veel meterkasten laten zich beperken tot 1 fase. Met moderne keukens met die grote inductieplaten hebben ook steeds meer huizen een 3fase meterkast. Het omzetten van een 1-fase meterkast naar 3-fase meterkast is een relatief eenvoudig klusje volgens hem, je moet het alleen wel melden bij de netbeheerder.

Lijkt mij toch een must met een EV die 3-fase laden ondersteund

Goh ja,
Verplichte Opelingen,
een gesloten topic na 50 pagina's (2.500 posts).
Nostalgie op zijn best... *-)

Heeft je chef zich daar van tevoren niet in verdiept dan Ruud? Of had je hem niet even kunnen tippen?
Of heeft ie net als veel I-pace rijders snel aan het eind van het jaar er nog even een op de kop getikt..:)

Eens, al vind ik het verschil ook best groot tussen beide klassen. Een Astra rijdt zoveel volwassener als een Corsa.

Klopt maar het is net wat je zoekt. Qua comfort, rust en volwassenheid is een grotere auto fijner. Maar voor een lekker potje sturen en sportief rijden vind ik een kleinere auto echt leuker! En een vergelijk Corsa Astra vind ik niet echt eerlijk aangezien de Astra zoveel moderner is als de Corsa. Maar snap je punt wel.

Toevallig had ik het laatst met mijn broer over, volgens hem zit er in zowat elk huis 3-fase aan kabel wat binnenkom in huis. Alleen veel meterkasten laten zich beperken tot 1 fase. Met moderne keukens met die grote inductieplaten hebben ook steeds meer huizen een 3fase meterkast. Het omzetten van een 1-fase meterkast naar 3-fase meterkast is een relatief eenvoudig klusje volgens hem, je moet het alleen wel melden bij de netbeheerder.
Klopt helemaal Joost, echter ondersteunen oa Jaguar en Nissan niet het laden op 3 Fasen. Bij Tesla doen ze dit wel.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat 1-fase laden echt "ouderwets" is.

Heeft je chef zich daar van tevoren niet in verdiept dan Ruud? Of had je hem niet even kunnen tippen?
Of heeft ie net als veel I-pace rijders snel aan het eind van het jaar er nog even een op de kop getikt..smiling smiley
Jawel, zijn zoon was er heel vroeg bij om een Tesla S te bestellen toen hij net op de markt was. We hebben bij ons tuincentrum meerdere types laders, dus die kennis is zeker bij zijn zoon wel paraat. Bij nieuwe E-modellen heb ik het vaak wel ff met de zoon van de baas over die auto, is het wat of niet. Dus toen ook bij de I-pace.
Hij heeft eind vorig jaar zijn Tesla S ingeruild op een nieuwe Tesla S. Hij twijfelde eerst ook over een S of X te nemen, dus kwam ik ook met de I-pace als optie aan. Maar bleek na ff de specificaties te hebben nagelezen al snel dat het trage laden voor hem een probleem is. Daarom heeft ie toch weer een S besteld.

Voor m'n baas is het gewoon een hoge auto die elektrisch rijdt. En over het algemeen kan hij met deze specificaties wel zijn ritten uitvoeren.
En heeft ie echt eens een lange rit, dan hebben we ook nog een Diesel-auto lopen op de zaak die hij mee kan nemen.

Helder; maar als ik je eerdere verhaal las leek het lange thuisladen hem nogal is overkomen.

Klopt helemaal Joost, echter ondersteunen oa Jaguar en Nissan niet het laden op 3 Fasen. Bij Tesla doen ze dit wel.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat 1-fase laden echt "ouderwets" is.

Ik heb gisteren nog een tankpistool in mijn auto gehangen...is dat dan retro?...:}

EV staat natuurlijk nog relatief in de kinderschoenen, feit is gewoon dat in de toekomst vrijwel alle auto's op 3-fase geladen gaan worden. Mocht mijn stokoude meterkast ooit vervangen worden dan hou ik daar ook serieus rekening mee. Vind het wel opmerkelijk dat een kersverse 'premium' auto als een i-pace dat niet ondersteunt. Na de range en prijs is de laaddtijd toch wel een struikelblok voor velen.

Ik heb gisteren nog een tankpistool in mijn auto gehangen...is dat dan retro?..

Dat is net zoiets als de auto aanslingeren :} al is retro natuurlijk tegenwoordig wel weer 'hip'. Denk wel dat jullie dochter en onze zoon het feit tanken alleen als herinnering van vroeger nog kennen en zelf niet meer zullen gaan doen tegen die tijd dat ze het roze pasje hebben.

Bij ons wordt de meterkast binnenkort ook vervangen. Enerzijds om het allemaal maar weer volgende de hedendaagse standaard te hebben, anderzijds moet het ook wel omdat we op inductie willen koken en mochten er in de toekomst zonnepanelen en/of elektrische auto komen dan is het ook wel handig.

rjthefrisian zei:
Ik heb gisteren nog een tankpistool in mijn auto gehangen...is dat dan retro?...:}

Heel erg hip! :) ik heb geen verstand van fases, laden en ontladen, als mijn batterijen leeg zijn, dan pak ik gewoon 2 nieuwe :). en tanken doe ik zoals Rob, ouderwets met een vulpistool en een (snel) oplopende teller.

Bijna weekend! omze dame is sinds eergisteren een echte dame want ze wilde al heel lang oorbellen, afgelopen woensdag was dus de dag :) heel even huilen, maar nu zo trots als een pauw :).

Leuk man als je aan de tafel zit na het eten.

Lize: "Papa, zullen we zo mijn nagels lakken?" ..
ik: Uh ja hoor, gaan we daarna dan raceauto's kijken?
Lize: "Raceauto's zijn stom"
ik: ok, alleen nagels lakken dus.. :)

Nee, dat snap ik wel.

Beetje beroepsdeformatie hier: ik had al eens in Excel een tool gebouwd om de BPM en de rest-BPM te berekenen. Die tool heb ik nu geupdatet en werkt nu top. Voor bijna elke auto vanaf 01-01-2011 (personenauto's, behalve op aardgas) rekent het sheet het laagst mogelijke BPM bedrag uit en ook de rest-BPM. Tevens wordt er in één sheet een overzicht gegeven van de berekening welke je kan gebruiken bij de import. Leuk werk en blij met het resultaat! Mocht je er even mee willen spelen, stuur even een berichtje dan mail ik 'm :)

Is jouw tool ook in staat om een andersom berekening te maken, dus niet invoer maar uitvoer?
Of kan je bij uitvoer (aankoop van een NL auto met uitvoer naar bv Duitsland) geen BPM meer terugvorderen?
Bin gespannt. ;)

Werkt bijna hetzelfde, maar is iets simpeler. Je berekent wat de BPM nieuw was en vervolgens hoeveel er is afgeschreven.

Geldt toch voor alle auto’s vanaf september 2006?

Per maand 1% van het oorspronkelijke bpm bedrag aftrekken, tot je op 10% bent beland.

Astra F zei:
Sinds de zomer Brigith leren kennen (sorry, nog een B op dit forum:}) en dat brengt ook veel moois met zich mee, al is het voor mij vaak ook nog erg wennen om rekening te moeten houden met een ander.

Al met al een mooi iets om 2019 mee te beginnen. Kijken wat ons komend jaar gaat brengen.

Ik wens jullie alleen een mooie jaarwisseling toe!

Alle zekerheden vallen weg.8-) Opel is niet meer Duits en Ruud is geen vrijgezel meer. (:P)Waar gaat dat heen? :-DIk viel dus net bijna van mijn stoel. Ik had al heel lang niet meer meegelezen en stuit ik ineens op zulk sensationeel bericht. :D

Hoe dan ook, ik wens jullie allen een gezegend liefdevol en gezond jaar toe.

Corsa 20SEH zei:

ik: ok, alleen nagels lakken dus.. :)

Over 8 jaar breekt ze met het grootste gemak je hart. Op dit moment oefent ze op jou als vader haar verleidingskunsten uit. Over 8 jaar doet ze dat nog altijd maar dan met de jongen van de week. En dan ben je als vader niet meer in beeld 8-) behalve als ze wat dringend nodig heeft :? Dan komt ze weer gezellig op schoot kruipen en zegt dan met lieve stem: Pap... [size=x-small]Als ze dan ook nog roept je bent de allerliefste pap van de wereld[/size] ;) Dan weet je zeker dat je genaait wordt door je bloedeigen dochter :}

Mogguh

@ Jimmy: Haha, wat een geweldige reactie van je :}
En dan ook mooi hoe Ingo uit levenservaring weet te vertellen welke valkuilen er op de loer liggen.

Ik viel dus net bijna van mijn stoel. Ik had al heel lang niet meer meegelezen en stuit ik ineens op zulk sensationeel bericht. big smile smiley
Tsjah, na 3 jaar wachten op je Mokka-dochter ben ik dan toch maar overstag gegaan voor een ander*-)

Ik zie berichten voorbij komen dat het ene na het andere merk verkooprecords heeft gebroken. En dan kijk ik met een schuin oog naar Opel waar ze nog net een plusje maken.
Zet ik dat af tegen de aankondiging voor de komende jaren, dan zit er ook niet veel spectaculairs aan te komen. Okay, de nieuwe Corsa komt dit jaar en die zit wel in een segment waar zeer veel vraag naar is, dus dat kan een opsteker zijn. Maar verder is er niet veel nieuws.
Over de facelift van de Astra hoor je niks meer, de Mokka zal pas in 2020 worden vervangen en ze willen eind dit jaar wel de Zafira, Adam en Karl schrappen. En juist die laatste vind ik een jammere zet. Ik snap dat PSA de banden met GM wil doorsnijden, tevens zullen de marges op deze auto's wellicht niet groot zijn. Maar als ik reken dat Opel altijd een no-nonses merk is geweest, dan zijn ze 't naar mijn idee verplicht een kleine auto in het gamma te hebben. En laten we eerlijk zijn, de Corsa's/Agila's waren ook geen grote auto's.

Het is te hopen dat Opel snel in meer landen gaat opereren en zodoende de afzet kan vergroten. Anders zie ik het nog somber in voor de toekomst. Zeker nu het rond Opel en elektrisch rijden erg stil is. Daar waar ** volop in de kijker ligt met de aangekondigde ID en PSA nu reclame maakt voor een elektrische Peugeot. Waarom, als je toch zo zeker bent dat je het kunt, geen reclame maken voor een PSA elektrificatie waarin je alle 3 merken mee neemt. Dan straal je kracht uit!

ps. Er bestaat een mogelijkheid tot het bezichtigen van de Opel fabriek. Is dat niet een leuk uitstapje om met deze club eens te doen? Het productieproces bekijken, nadien bandjes trappen tussen de oude modellen en concept cars?

Bezoek opelfabriek vind ik wel leuk hoor! (überhaupt een autofabriek is altijd erg indrukwekkend, ongeacht het merk)

als ik een datum week kan ik er ook altijd wel voor vrij plannen.

En tjah wat betreft opel; ze hebben nu een forse reorganisatie. Tijd en energie gaat ook in andere dingen zitten. De corsa is echt aan vervanging toe en gelukkig komt die er snel aan. Dat de Karl weg gaat is echt onbegrijpelijk. Mag toch hopen dat daar wel iets voor in de plaatst komt met hopelijk wat meer kwaliteit dan de huidige drieling van PSA. Die kan echt niet mee komen met de Karl, Up, Picanto qua rijden en afwerking en prestaties.

ik: ok, alleen nagels lakken dus.. smiling smiley

Prachtig! :D
Gisteren op kraamvisite geweest, zo heel klein doet het me niet zoveel maar vanaf een jaar of 2 zijn het echt grappige wezens:D

Leuk werk en blij met het resultaat! Mocht je er even mee willen spelen, stuur even een berichtje dan mail ik 'm smiling smiley

Ik ga even PM'en, vind ik wel interessant :)

ps. Er bestaat een mogelijkheid tot het bezichtigen van de Opel fabriek. Is dat niet een leuk uitstapje om met deze club eens te doen? Het productieproces bekijken, nadien bandjes trappen tussen de oude modellen en concept cars?

Lijkt me leuk!
Sowieso altijd leuk om grote productiebedrijven van dichtbij te bekijken.

Mijn voornemen om een etentje plus banden trappen te organiseren is er ook nog steeds, maar staat even op een laag pitje omdat alle vrije uurtjes nu even in het huis gaan zitten :?

Alle zekerheden vallen weg.eye rolling smiley Opel is niet meer Duits en Ruud is geen vrijgezel meer.
:} :} :}

Hotdog zei:
Geldt toch voor alle auto’s vanaf september 2006?

Per maand 1% van het oorspronkelijke bpm bedrag aftrekken, tot je op 10% bent beland.
De BPM afschrijvingstabel is iets anders (eerst maand bijvoorbeeld 8%, daarna een paar maanden 3%. Bij grijs kenteken is het elke maand 1/60 deel.

@Joost & Richard: gemaild! (tu)

Mogguh!

Zojuist het nieuwjaarsontbijt achter de kiezen en nu is het echt gebeurd met de vreterij...:}

Bezoek fabriek is altijd leuk! Ben ooit in Antwerpen bij Opel geweest. Erg interessant. Daar valt nu weinig meer te halen..:)

BPM model..ik zit zelf volop in de Excel modellen op het werk dus ik geloof het wel even..ben toch niet van plan om een auto te kopen/importeren.

Prachtig! big smile smiley
Gisteren op kraamvisite geweest, zo heel klein doet het me niet zoveel maar vanaf een jaar of 2 zijn het echt grappige wezens

Vanaf 1,5 wordt het al echt leuk! Was vorige week ook op kraamvisite bij vrienden en moest weer erg wennen aan zijn hulpeloos baby'tje.
Dan pas merk je hoe groot je dochter al weer is en hoe snel zo'n ukkie zich ontwikkelt.

Zeker nu het rond Opel en elektrisch rijden erg stil is. Daar waar ** volop in de kijker ligt met de aangekondigde ID en PSA nu reclame maakt voor een elektrische Peugeot. Waarom, als je toch zo zeker bent dat je het kunt, geen reclame maken voor een PSA elektrificatie waarin je alle 3 merken mee neemt. Dan straal je kracht uit!

Volgens mij komt Opel straks vrijwel gelijktijdig als Peugeot met elektrische Corsa en een elektrische Grandland X. Blijkbaar zit er toch iets in de hiërarchie versleuteld dat Peugeot wel reclame maakt en Opel nog niet.

Gisteren op VOX (Duitse TV dus) een vergelijkende test van de Q2, T-Roc en Grandland.
De VAG-gers hadden Allrad, de Opel alleen voorwielaandrijving.
In het terrein legde die het dus af.
Maar de ranglijst zag er toch anders uit dan verwacht. De T-Roc had geen VW kwaliteit qua afwerking en de aandrijflijn was niet zo goed afgestemd als bij de Audi.
Aan het eind had de Audi 15 punten, de VW 9 en de Opel... 13.
Dat betekende dat voor de testers de Opel de echte winnaar was, want die twee punten verschil waren geen 20.000 euro verschil waard.
Voor dat geld krijg je een Golf, in Duitsland dus...

Tja, Nederlandse tv zie ik niet meer...

Wat een onzin ook om die auto's in het terrein te testen. Dit type auto's ziet hooguit iets anders als geasfalteerde/bestrate wegen als de oude lui, die zo'na auto kopen, het laatste stukje zandpad richting de parkeerplaats van het bos voor hun boswandeling moeten afleggen *-)

T-Roc ken ik niet, de Q2 heeft de tante van mijn vriendin en dat is eigenlijk wel een fraaie verschijning met het mooie Audi interieur

T-Roc ken ik niet, de Q2 heeft de tante van mijn vriendin en dat is eigenlijk wel een fraaie verschijning met het mooie Audi interieur

sterker nog; ik vind de audi Q2 best een leuke auto om te zien! Ondanks ik zulke modellen niet echt fraai vind. Is een keer wat anders dan een mini Q3, of mini-mini Q5. Alleen die prijzen zijn echt belachelijk hoog als je hem lekker aankleed.
Ik las ook laatst dat de verkopen van de nieuwe A4 zo enorm tegen vielen. Toch opmerkelijk als je bedenkt dat de 3 serie oud en gedateerd is en de nieuwe in de startblokken staat en de C-klasse ook al enige tijd op de markt is en de facelift ook al heeft gehad. Het is dat wij er hier op het werk eentje hebben lopen maar verder zie ik ze ook maar weinig. Zouden ze zich uit de markt hebben geprijsd? Of zijn mensen het audi design beetje beu zijn? Stappen audi A4 rijders eerder in een Q3 of iets? Misschien dat berri iets zinnigs er over kan zeggen?

Ik vermoed dat de bedrijven een klein beetje downsizen.
Waar een Passat Station vroeger de norm was, zie ik steeds vaker Meganes break.
En dat zal ook wel zo zijn voor de A4 (zeker nu er ook een A3 sedan is, maar die zie ik ook vrijwel nooit).

Tenslotte vermoed ik niet dat veel particulieren in de markt zijn voor wagens in die prijsklasse B)

Mogguh!

@ Bezoek Opel-Fabriek: altijd leuk om eens te kijken!

Vanaf 1,5 wordt het al echt leuk! Was vorige week ook op kraamvisite bij vrienden en moest weer erg wennen aan zijn hulpeloos baby'tje.
'Je mag hem/haar wel even vasthouden'... tja: liever niet als zo'n kleintje net een paar dagen/weken oud is. Vanaf 1,5-2 jaar is het inderdaad veel leuker!

Nieuwe A4 zie ik ook nauwelijks rijden... de 3 serie of C-klasse veel vaker. Q2 vind ik niet heel fantastisch, T-Roc net wat mooier...
Ik zag trouwens laatst zo'n X2 rijden en eerlijk gezegd: erg leuke auto!

Mogguh!
Sja, een A4. Waarom zou je zo'n auto kopen? Een liefhebber koopt een 3-serie. De A4 kopers hollen met de kudde mee en rijden nu Passat GTE of een Tesla. Of inderdaad een A3 als ze zijn gaan downsizen. Of een SUV uiteraard, als echt kuddedier. Een Tiguan, T-Roc of een Q2 bijvoorbeeld. Een liefhebber die toch een lage Audi wil, die pakt een A5. Je ziet ook dat de Passat en Superb het niet zo best doen. De populariteit van Tesla, SUV's en het B- en C- segment moeten toch ergens vandaan komen :)

Moet juist lukken, ik reeds dit weekend achter zo'n T-Roc.
En toen bedacht ik me dat je zo'n wagentje al vlug naar de prijs van mijn S90 kan opdrijven - wellicht zelfs zonder echt zeer veel moeite te doen als je een 4motion kiest.
Toen dacht ik meteen : toch maar niet, vrij logisch dat die tuigen voor geen meter verkopen ;)

Vinden jullie een Q2 echt mooi? Ik vind dat echt een lelijk apparaat met die zilveren c-stijl. Een dure overbetaalde opgeblazen Polo.

Audi A4 begrijp ik wel..waarom zou je in hemelsnaam zoveel geld op een auto stukslaan die op een nieuwe setje lampen er bijna net zo uitziet als zijn voorganger. Als ik er een zie moet ik echt steeds kijken of het het nieuwe model of het vorige model is. Als je vee geld uitgeeft wil je toch ook zien dat er wat nieuws voor je deur staat.

rjthefrisian zei:
Vinden jullie een Q2 echt mooi? Ik vind dat echt een lelijk apparaat met die zilveren c-stijl.

Het is de enige Audi die er nog enigszins origineel uitziet...
Al de rest van de modellen is gewoon telkens weer hetzelfde maar een maatje groter/kleiner.

Trouwens, die zilveren c-stijl is geen must...

Q2-Zanzibarbraun-2.jpg

Oh ik zag laatste een gele Q2, volgens mij ook een vrij luxe dik ding, en dat zag er gewoon leuk uit. En net wat BRG zegt, het ziet er eens wat anders uit.

Audi A4 begrijp ik wel..waarom zou je in hemelsnaam zoveel geld op een auto stukslaan die op een nieuwe setje lampen er bijna net zo uitziet als zijn voorganger. Als ik er een zie moet ik echt steeds kijken of het het nieuwe model of het vorige model is. Als je vee geld uitgeeft wil je toch ook zien dat er wat nieuws voor je deur staat.

ik zou dat om die redenen ook niet doen, maar blijkbaar hebben voorgaande modellen daar niet zoveel last van, nu ineens wel. De tijden dat particulieren zoveel geld stuk slaan op een nieuwe A4 is natuurlijk al jaren niet meer. De Volvo V60 die vergelijkbare prijzen hanteren in het zelfde segment verwacht ik wel dat die erg goed gaan verkopen (tu)

De prijzen gaan ook vrij stevig omhoog bij dat type auto's. Twee jaar terug had je nog een leuke A4 voor dik 40k, daar kun je inmiddels 50k van maken.
Als je daar 22% bijtelling over moet betalen of 4% over een Tesla, tja dan rijdt je zakelijk voor nagenoeg hetzelfde geld een veel dikkere auto.

Daarnaast is er geen hybride versie van de A4 dacht ik, terwijl BMW en Mercedes die van de 3-serie en C-klasse wel hebben en natuurlijk de ** Passat ook. Ook gaan veel mensen idd vaker voor een SUV nu je die ook in allerlei formaten en prijsklassen hebt. Toch blijf ik een D-segment station over het algemeen toch wel erg mooi vinden hoor.

Ik denk dat op dit moment, afgezien van de elektrische auto's, de V60 idd een behoorlijke goede deal is. Erg veel waar en vermogen voor je geld.

T-Roc zie ik hier in Duitsland (te) veel rijden. Nu ben ik natuurlijk toch al geen SUV-fan, dus het ding doet me niets.
Die Q2 was in vergelijking met de andere twee wel erg klein. De bagageruimte zou een stuk kleiner dan van de VW moeten zijn volgens de officiële opgaven.
Maar doordat de VW een vreemd dubbele bodem systeem heeft die toch niet op twee hoogtes is te plaatsen, was de Q2 zelfs beter te beladen dan de VW.
Overgrote winnaar was de Opel.
Natuurlijk B Real, is het totale "Schwachsinn" om zulke auto's in het terrein te testen. Maar dat was de enige manier om de Opel te kunnen verslaan. :}

Hoera, de Zafira wordt als het ware een Combo Life :(

c0f78830-opel-zafira-life-6.jpg

25a17ce3-opel-zafira-life-4.jpg

Eens nieuwsgierig of die vermomde "Partner" veel Opel-rijders zal kunnen verleiden???

Ik verbaasde me over het feit dat ie een decimeter korter is dan de uitgaande Zafira! Heb ik even wat autolengtes bekeken, blijkt mijn Focus ook maar 5cm korter te zijn dan dat gevaarte hierboven.

Overigens betreft het geen Combo, maar het model erboven: de Jumpy/Expert/ProAce.

Barri zei:
Overigens betreft het geen Combo, maar het model erboven: de Jumpy/Expert/ProAce.

Oei, dan heb ik niks gezegd...
Heb zelfs de Expert VIP Business met 6 lederen (draai)fauteuils en open dak ernstig overwogen als firmawagen... ;)

Oeis oeis oeis.. dat is de plank wel erg misslaan, een busje voor personenvervoer zal nooit een MPV worden.

Als busje, vind ik hem dan weer wel geslaagd. :)

Ik ben er weinig, druk op het werk, druk thuis.. :)

Mogguh!

Stakke bus die Zafira. Vergelijking die iedereen met Zafira maakt gaat natuurlijk compleet mank.

Het is toch gewoon de opvolger van de personenversie van de Vivaro?

Maar jah..dat krijg je als Opel de naam Zafira overneemt. ....

Terug
Bovenaan