Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Het is denk ik ook sterk afhankelijk van je werkpakket en de organisatie waar je werkt. Ben het met Hans eens dat je moet voorkomen dat mensen vastroesten en puur komen om hun centjes te verdienen. Verfrissing / nieuwe bloed zijn erg belangrijk om je bedrijfsprocessen verder te verbeteren.

Net even met de Astra bij de dealer geweest. Testronde gemaakt en natuurlijk niks aan de hand..remmen wel even schoon gemaakt en nu hopen dat het weg blijft. Was eerst ook even bang voor de M32 bak omdat het soort van gieren lijkt..maar geluid was duidelijk afhankelijk van beroeren rem....

Tijdens wachten nog even proefgezeten in Astra K en Insignia B....keurige nette auto's maar ik mis steeds het wow gevoel wat ik bij de Astra J en Insignia A wel had ten tijde van introductie en die ik qua vormgeving nog steeds dchique en tijdloos vind..
Het is allemaal netjes en verzorgd maar ik vind met name de dashboards erg clean en eenvoudig ogen..zeker bij de Insignia B zijn er bij andere merken dashboards die veel chiquer ogen en meer frivoliteit bevatten. Ik mis de klik die ik bij de vorige generatie Opels wel had.
Technisch is het natuurlijk wel allemaal veel beter maar als ik qua uiterlijk of look en feel geen klik heb blijft een auto wat mij betreft staan..

Overigens wel weer keurig geholpen!

De Insignia B vind ik een heel stuk mooier dan de A.

Vandaag een heerlijke dag gehad, eerst zwemles met Lize, daarna naar huis om vervolgens met zijn 3tjes op de fiets naar de stad te gaan om te lunchen. Eenmaal thuis was het wel erg lekker weer en zijn Lize en ik ene toertochtje met de 7 gaan maken, 40 km. gereden, gestopt bij de ijsboerderij voor een ijsje, waar vervolgens een paar bekende kids en ouders van school waren die allemaal de parkeerplaats opkwamen om te kijken. Het bekeken worden door iedereen is echt even wennen, maar voor de rest ben ik zoooo blij dat we er mee kunnen rijden.
Ik probeer van de week nog met Kim om wat filmpjes van de auto te maken, dat gaat zo lastig met Lize erbij in die houdt die camera niet stil :)

Zie het gewoon voor me. Jimmy soort van bozig doen tegen Lize omdat ze de camera maar niet stil kan houden en dat kind maar heen en weer stuiteren in der stoel. :};)

Hahaha Nee heb het niet eens geprobeerd :) en mijn beugel voor de GoPro is stuk, moet ik nog een nieuwe kopen.

@ berry, ja is echt top!

Dat zal een prachtige ervaring zijn, Jimmy! Genieten!

Fantastische dag vandaag. Vanavond nog gewoon heel stuk gefietst tot aan het donker..het was heerlijk met prachtige herfstkleuren. En dat half oktober..Verder geschilderd en beide auto's compleet schoon gemaakt. Milena heeft voor het eerst even achter het stuur gezeten en vond alle knopjes en de claxon machtig..;)

Mogguh!

Mooi weekend achter de rug: zaterdag met de muziekvereniging de gemeentelijke muziek'strijd' gewonnen!

@ Jimmy: wat tof! En ik kan me voorstellen dat je zoveel bekijks hebt met die auto... toevallig zag ik 2 weken geleden een vergelijkbaar model rijden, maar anders echt nooit.

Fantastische dag vandaag. Vanavond nog gewoon heel stuk gefietst tot aan het donker..
Wij zijn gisteren met de cabrio naar Nunspeet gereden; dakkie eraf, heerlijk. Alleen 130 op de snelweg is net even wat teveel van het goede (:B

Wat een weer he, hele dag in korte broek gelopen. En 50km gefietst, pfoe! Wel lekker hoor! (tu)

Heb me aangemeld voor Autoweek LAB, rijden met de KIA Ceed!

haha Ja dat is echt prachtig, al moet ik er wel echt aan wennen, in de BMW of de Aygo heb je dat niet ;-). Met Lize zo een toertje doen, ijsje gaan eten oid. is echt top, in het voorjaar ga ik een grotere toer met haar doen, naar zee ofzo.. :)

@Gerwin, congrats!

Midje

Dankjullie :)

Nog iets gedaan in Nunspeet of gelijk rechtsomkeert weer terug?
Verjaardagsfeestje van vrienden van ons :) Mooi daar hoor, ik zou er zo naar toe verhuizen als we niet zo'n sociale binding met deze omgeving hadden ;)

Klinkt leuk! Maar zal wel op een doordeweekse dag zijn in het westen des lands ;)

alweer? Potentiele opvolger van de focus? ;) qua looks lijken ze wel sterk op elkaar. En de testen die ik zo hoor en lees zijn unaniem positief. Het is denk ik alleen het imago wat ze nog wat in de weg zit om mensen uit hun astra/golf/focus/megane te krijgen

Wat een weerje zeg B) vandaag heerlijk met glasdak open gereden. Niet te warm, niet te koud. Heerlijk sturen, ultiem genieten. Hier in het oosten is het telkens tegen de 25 graden. Maar nu is het volgens mij wel gedaan met de pret.

Wat mij betreft blijft het dit weer tot en met de kerstdagen, dan twee dagen sneeuw en dan deze temperaturen weer. Ik vind het heerlijk.
Afgelopen avonden 's avonds om 22.00 nog een klein rondje met het hondje gedaan en dan is het zelfs nog goed uit te houden zonder jas, bizar zo medio/eind oktober! B)

Ik zie dat voor het testen van de Kia Ceed ook op 16 november van 17u tot 20u nog plekken vrij zijn, tempting :T

Nu de Ceed er ook als plugin komt, mag ie zeker ooit eens de Focus opvolgen! Anders de Corolla Sportstourer hybride. Ik wil wel naar automaat en hybride.

En wat een weertje hè, gister op de terugweg lekker met de raampjes open. Alsof het zomer is!

@Richard: gewoon doen! Ik ga van 12.30u tot 15.30u, want ik heb 's avonds nog een concert.

Gerwin, op een vrijdagmiddag in Lelystad. Valt mee toch?
Dat valt zeker mee! Maar vrijdagen zijn voor mij altijd wat lastig ivm repetitie ;) en als VZ moet je toch het goede voorbeeld geven he?

Wat een weerje zeg cool smiley vandaag heerlijk met glasdak open gereden
Heeerlijk inderdaad! Vandaag lijkt het ook nog best aardig :)

Anders de Corolla Sportstourer hybride
Dat nieuwe model staat mij ook erg aan. Als ik nu zou moeten leasen, dan zou ik er zeker even in testrijden.

En waar blijft iedereen met zijn berichten? Vanmorgen nog met z'n allen op FB klagen dat we niet kunnen posten en nu is het weer stil? :p

Ik heb overigens weinig te melden. Afgelopen maandag gestart met een opdracht voor een aantal maanden in Zwolle, is iets van 80km en had gedacht dat ik daar wel een uur over zou doen maar tot nu toe blijkt het 45 min te zijn en dat is prima :)
Betekend wel +/- 800km per week aan woon/werk kilometers plus nog wat privé kilometers, gaat hard dus met de kilometerstand *-)

Ik was inmiddels al weer aan het werk.

hier ook weinig te melden, wel ga ik zaterdag met een vriend naar Walibi Fright Night.. ben benieuwd :)

Hier gaan de kilometers met de laguna juist vrij traag. Ik rij er wel dagelijks met mij werk maar alles daarbuiten word al snel de Up! gepakt. Daar staat nu naar bijna 6 maand al weer 12.000 km op.
Morgen met vrienden weekendje weg. 16 volwassenen en 8 kinderen in 1 huis *-) wel een enorme boerderij met genoeg ruimte voor iedereen. Met speelhal, cafe en alles er op en er aan. Word dus geen rustig weekend, maar wel gezellig! :} Zeker sommige vrienden spreek ik door tijdgebrek van beide kanten weinig. Dan is het wel leuk om gewoon even bij te kletsen en iedereen even te zien en zo.

Avond!
Hier alles goed! Overdag steeds drukker en steeds minder tijd om te forummen dus.
Dan 's avonds maar even. Zit nu op het net eens te kijken naar C1/107/Aygo. Grappig om te zien wat een divers aanbod er is. Beschadigd of netjes, hoge kilometerstand of juist heel laag, slechte foto's en goede foto's, etcetera. En toch kan ik het prijsverschil lang niet altijd verklaren. Misschien wel leuk om voor een goede prijs iets te vinden en dan daar wat geld op te pakken met doorverkoop.

Mogguh!!

@ Jimmy: Leuke berichten zeg, je rijdt er nog maar zo kort mee maar hebt er al zoveel plezier van. Top!
@ Peter: Een Mazda 6? Je was nog wel zo op zoek naar een Pickup! :O
Ik vind het wel een erg gave auto om te zien, de Mazda 6. Lekker sportief en scherpe lijnen! Helaas is het al wel een auto die even mee gaat, en daardoor ondanks de facelifts niet meer helemaal de concurrentie kan bijbenen. Maargoed, moet je altijd hetgeen rijden wat het beste uit de test komt?
Ik denk dat menig automobilist het verschil niet eens merkt.

@ Weer: Ik zeg nooit meer dat je in oktober niet meer open kunt rijden:} Gekkigheid, als dit weer voorspeld was dan had ik de cabrio nog niet geschorst, maar dit was een verrassing voor iedereen. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik overdag toch weinig tijd had er mee te rijden.
Maar wat een lekkere dagen hebben we gehad zeg!! Nu lijkt het ook wel over te zijn, maar ach.....avonden van 10 graden maken dat het 's avonds thuis ook gemoedelijk is.

@ Posten: Ik heb wel zo'n ruzie met die spam-beveiliging. Soms is het nauwelijks leesbaar, soms ben ik er van overtuigd dat ik het goed heb ingevoerd maar weigert hij te posten. Als je dat 5x overkomt na een verhaal te hebben geschreven, dan haak je wel af.

wel ga ik zaterdag met een vriend naar Walibi Fright Night.. ben benieuwd smiling smiley

Ik vind dat ongelofelijk duur. Je moet sowieso al entree betalen (logisch), daarnaast moet je voor de verschillende huizen ook nog apart weer kaartjes kopen plus een lange wachtrij toch?
Schijnt wel ontzettend goed opgezet zijn!

Ik rij er wel dagelijks met mij werk maar alles daarbuiten word al snel de Up! gepakt.

Dat is hier ook het geval, als de Astra er staat dan wordt deze gebruikt. Mijn vriendin moet om de zaterdag werken en dan ruilen we altijd een dagje van auto.

@ Berry, ik verbaas mij er over dat deze auto's ook ontzettend hoge kilometerstanden aan kunnen. Zijn in de basis gewoon ook meer dan prima auto's, doordat er weinig poespas op zit gaat het ook lang mee.

@ Ruud, erg vervelend die code inderdaad, maar ik heb nog niet gemerkt dat bij het fout invullen mijn tekst weg is. Anders uit voorzorg de tekst eerst even kopieren (ctr + a en ctr + v)

@ Berry, ik verbaas mij er over dat deze auto's ook ontzettend hoge kilometerstanden aan kunnen. Zijn in de basis gewoon ook meer dan prima auto's, doordat er weinig poespas op zit gaat het ook lang mee.
Het blokje is een prima Daihatsu blokje. Ik ben alleen wat verbaasd dat ik veel lees over kantelende zuigers.
En als je er nu eentje koopt moet je een nette weten te vinden met een lage kilometerstand en airco, die zijn het best verhandelbaar. Liefst 5-deurs.
Destijds had ik er zo eentje als leaser, fiscale waarde net aan 11k. Als je die in 2008 kocht en je reed er 10k per jaar mee, dan zou je na tien jaar max 7 a 8k afgeschreven hebben. Niet gek.

@spam beveiliging: de tweede keer dat je 'm te zien krijgt (dus na 1x fout) is ie veel beter leesbaar vind ik. Maar ook bij mij verdwijnt de tekst niderdaad neit.

Zo een hebben wij dus (tu)
Donkergrijze C1 met airco, vijf deuren en iets van 75.000km. Leuke velgjes en getint glas achter (hierdoor mis je een dimmende binnespiegel bijv. niet).
Aanschaf was vorig jaar met 5.500eu misschien wat prijzig, maar ik denk dat we deze helemaal op rijden en dan maakt het na tig jaar weinig meer uit. Daarnaast had deze ook nog eens een volledig ingevulde onderhoudshistorie wat ik ook wel wat waard vind.

Hebben wij met onze Alto, alleen is dat een beetje een viezig ding. Paar deukjes en krasjes, en van binnen ruikt ie nog een beetje naar rook. Maar 'spec-wise' wel helemaal goed. Drie jaar terug gekocht voor minder dan 4k bij een merkdealer, als we 'm nu zouden verkopen zouden we net 1k afschrijven vermoed ik. Ik zie het op het werk ook; die modellen kennen een bijzonder restwaardeverloop wat ook nog eens sterk wordt beïnvloed door de toename van BPM: op een nieuwe up! nu al €1888, maar in 2012 was de BPM €0.

Overigens zag ik gisteren op de site van Autobild een lijstje met modellen onder de 10k, dan heb je daar nog best wat aanbod! Zelfs het complete modellengamma van Dacia! :O

Moarn!

Hier vliegen de kilometers erop. Astra staat nu met 150k bij de garage voor een beurt. Net gebeld en achterremmen worden compleet vervangen en bougies ook. Die verklaarden de piep bij het remmen/rijden en het inhouden bij koude start.

C3 staat nu op 140 k..en wordt door ons het meest gebruikt ivm diesel. Maar over 1 of 2 jaar willen we dichter bij onze werklocaties gaan wonen. Vanmiddag eerst naar de hypotheekadviseur om even wat zaken door te spreken.

Verder alles prima! Mijn nieuwe baan bevalt uitstekend, onze dochter gaat als een speer en verder klagen we niet!

B-Real zei:
wel ga ik zaterdag met een vriend naar Walibi Fright Night.. ben benieuwd smiling smiley

Ik vind dat ongelofelijk duur. Je moet sowieso al entree betalen (logisch), daarnaast moet je voor de verschillende huizen ook nog apart weer kaartjes kopen plus een lange wachtrij toch?
Schijnt wel ontzettend goed opgezet zijn!

Ik vind het ook belachelijk duur, 80,- entree, toegang tot 4 haunted huizen.. Maar wel geen wachtrij :) daar heb ik dan voor bij betaald.
Vriend van mij en ik hebben het er al 3 jaar over, nu toch maar besloten te gaan :). De attracties boeien me toch niet daar, allemaal achtbanen, dat is niet mijn ding. Maar de hele sfeer schijnt wel top te zijn..

Onze Aygo met net iets meer dan 42K bevalt ook nog prima, goedkoper autorijden is volgens mij bijna onmogelijk.

@ Rob, dat schiet op dan met de kilometers, Goed te horen dat alles met de kleine goed gaat :).. Hier ook, alleen is dat met kledingmaat 122 allang geen kleine meid meer.

Pas maar op, voor je het weet moeten jullie de sleutels van het wagenpark af staan aan de kids :T
Alhoewel, dat moment komt voor Ferdinand nog wat eerder :}

Vanmiddag eerst naar de hypotheekadviseur om even wat zaken door te spreken.

Succes, ik vind/vond het altijd een leuk traject. Mooi om te zien hoe de mogelijkheden toenemen als je weer een paar jaar verder bent omdat je hebt afgelost, hebt gespaard en (waarschijnlijk) bent gegroeid qua inkomen. Doe daar de lage rentes van tegenwoordig bij en er zijn mooie dingen mogelijk. Ik was er over verbaasd in elk geval en gelukkig bleken onze wensen meer dan prima binnen budget te passen.

Onze situatie ziet er gunstig uit qua verkoop woning, het moet allemaal nog even op getekend worden en je zit natuurlijk met wat termijnen m.b.t. voorbehoud maar als dit rond komt ben ik een zeer tevreden man. :)
Eind december verhuizen :)

Mooi om te zien hoe de mogelijkheden toenemen als je weer een paar jaar verder bent omdat je hebt afgelost, hebt gespaard en (waarschijnlijk) bent gegroeid qua inkomen.

Als je aan al deze voorwaarden voldoet wel..;)
We hebben goed gesprek gehad en weer wat zaken helderder gekregen. Oversluiten gaan wij niet doen. Rentevaste periode loopt bijna af en we we willen over 1 a 2 jaar waarschijnlijk toch verhuizen en dan is de terugverdientijd van de boeterente te kort.
Ook eventueel verhuizen laten doorrekenen. Ondanks dat alles is aangescherpt vind ik nog steeds belachelijk wat je mag lenen met ons inkomen. Gaan we nooiten te nimmer doen. Volgend jaar gaat de NHG grens weer omhoog en is gunstig. Nu nog even flink doorsparen want een flinke zak spaargeld heb je wel nodig; zeker met een huis zonder overwaarde. Maar we hebben geen haast dus dat komt vanzelf goed...(tu)

Maakt al met al ook niet uit Rob, je hebt nu helderheid en jullie kunnen de toekomstige zoektocht er op afstemmen. Als je budget 200k is, is het verleidelijk om te kijken naar huizen van 250k. Is je budget 250k, dan kijk je naar huizen van 300k etc
Als je jezelf van te voren niet helemaal gek maakt en je vast kunt houden aan je eigen gestelde budget dan komt het allemaal wel goed, het kan alleen lang duren. Wij zijn ook ongeveer een jaar bezig geweest, diverse huizen bezocht en op drie huizen zelfs een bod gedaan. 2x "verloren", 3e keer was scheepsrecht :)

Afgelopen zaterdag nog even langs de dealer geweest. Nu ik had gezien hoe prettig Google Maps via Apple Carplay werkte wilde ik Android Auto ook aan de praat hebben.
Ter plekke goed geholpen, verkoper heeft via een omweg de app geïnstalleerd op mijn telefoon. Echter werkte het nog niet in mijn auto. In verschillende showroom auto's geprobeerd (Corsa én Astra) en daar werkte het wel. We kwamen in mijn auto in het instellingenmenu echter geen Android Auto tegen, dus blijkbaar de verkeerde software. Wat ook gek is, aangezien de Astra er vanaf de introductie mee is uitgerust.

Binnenkort voor de winterbanden en een beurt weer naar de garage en dan komt ook de nieuwste software erin (tu)

Tot slot nog de complimenten gehad van de vestigingsmanager en verkoper dat mijn Astra zo'n mooie uitvoering is en hij er erg strak bij stond. Tja, ik was een half uur daarvoor door de wasstraat gereden :D

Mogguh,

@Rob, toch mooie vooruitzichten :)
@Richard, vreemd dat de software dan toch niet compleet is.. Maar netjes dat ze het oplossen!

Zaterdag naar Walibi Fright Night geweest, we waren er al vroeg, en vanaf 18.00 werd het pas Halloween. Dus op het gemak wat attracties gedaan, terrasje Je kent het wel.. :) Vanaf 18.00 werd het leuk, 4 spookhuizen gedaan en de " scare" zones een paar keer doorgeweest, erg leuk maar eng.. nee. Soms liepen we met een groep mee zo een haunted house in met leeftijd 16-20 jarigen.. Die kunnen gillen, whahaha dat was erg grappig :).

Grootste minpunt, de drukte! bizar dat haalt wel een stuk uit de sfeer, maar al met al wel een leuke dag gehad.
Om 22.30 besloten we terug naar huis te rijden want dat was ook nog dik 1.5 uur.. Maar het duurde bijna 2 uur alvorens we überhaupt van het terrein af waren. Dat was erg slecht georganiseerd.
Toen belde mijn schoonmoeder om 01.30 nog, dat Lize naar huis wilde. Die was bij opa en oma logeren, maar wakker geworden en wilde naar huis.` ze kregen haar niet meer terug in slaap. Ik was pas bij Oosterhout dus om 02.00 die kleine opgepikt, vervolgens lag ik er om 02.30 in. en om 08.00 waren we er weer uit :)

Gisteren trouwens ook nog waarschijnlijk de laatste rit in de 7 gemaakt van dit seizoen met Lize een toeriste route naar opa en oma, die zelf ook een Super 7 kitcar hebben.. :)

Interessante zoektocht naar een werkend android auto systeem Richard :) Grappige constatering overigens dat de auto's in de showroom gewoon werken en die van jou net niet.

Wij hebben de Alfa alweer bijna een jaar in bezit. Vorige week heeft 'ie een nieuwe APK gekregen en een beurtje als beloning voor een probleemloos jaar. In ongeveer 20.000 km heeft 'ie een paar liter olie nodig gehad (ik gok 4 à 5 liter), iets meer benzine en een knipperlichtje op het spatbord dat spontaan uit elkaar viel. Verder helemaal niets. Ik werd alleen halverwege de ochtend gebeld dat de banden die op mijn 18" velgen zaten echt niet meer door de APK konden. Oplossing: ze hebben de 16" all seasons bij ons thuis opgehaald en erop gezet. Kostte €25,- 'winterband wissel' tarief. Nette service (tu) De 18" heb ik intussen naar de opslag gebracht en nu maar even nadenken over wat ik ermee wil. Setje zomerbanden eronder is financieel wat aantrekkelijker, maar een set all seasons makkelijker en betekent het jaar rond met een mooie set rondrijden die bovendien een stuk eenvoudiger schoon te maken is.

Mijn schoonmoeder heeft een paar weken geleden haar Astra GTC ingeruild op een keurig nette Corsa D uit 2009. Eenvoudige uitvoering, een 1.2 met 80 pk, airco en cruise control. En een trekhaak voor de fietsendrager en de vouwwagen natuurlijk. Mooi hoe de oud-collega's van mijn schoonvader erg fanatiek hebben gezocht naar een perfecte wagen voor haar. Hoewel nog weinig mis met de Astra begonnen de kilometers intussen op te lopen en was het niet echt haar auto. De grote deuren en lage instap zijn toch wat minder handig, zeker op een krappe parkeerplaats. Hier kan ze vast een hele tijd mee vooruit.

Volgende week hebben we lekker een paar dagen vrij en lekker weg naar Luxemburg, Noord-Frankrijk en de Ardennen. Roadtripje met de Corsa ditmaal.

Wij hebben de Alfa alweer bijna een jaar in bezit.

Een jaar alweer..de tied hat gjin skoft...B)

De astra is vrijdag ook goed onderhanden genomen en het heeft weer de nodige pegels gekost maar hij remt weer perfect en hij loopt en start weer als een zonnetje. Die nieuwe bougies hebben wel hun effect..(tu)

Zaterdag ook even stuk gereden in de Punto Evo Multijet van mijn zus en zwager. Evenveel kilometers en even oud als onze C3 maar pfoe..die punto voelde behoorlijk afgeleefd en dan lijkt onze C3 wel als nieuw. Bijgeluiden uit schakelen en koppelen en veel piepjes en kraakjes.
Motortje was van binnen keurig stil maar veel minder pittig als de Hdi in de C3. Wel nog steeds lekker fris modelletje om te zien.

En zaterdag stonden we naast een hagelnieuwe 508 in het knalrood..wat een plaatje zeg..prachtig laag en een fraaie coupelijn..mijn vrouw riep het zelfs direct maar zo het rood, met die lage coupevorm en met die zwarte balk tussen de achterlichten leek het wel wat van een Ferrari te hebben. Schitterend!

Mogguh!!

@ 508: Ik vind het ook een bijzondere auto om te zien. Ik kan me ook voorstellen dat iemand deze auto verkiest tussen de brave concurrenten.
En de prijsstelling is ook nog best concurrerend, hij is zelfs goedkoper als een Insignia (130pk diesel vergeleken) :O Even bestuderen van de cijfers leert dat de Insignia een behoorlijk hogere uitstoot heeft, dat zal hem als diesel niet zo concurrerend maken.

@ Rob: Altijd weer een investering, maar wel fijn wanneer je dan weer kunt genieten van de auto. Kameraad van me die een Astra J ST heeft gekocht is er heel enthousiast over. Rijdt lekker, fijne motor (ik hoor hem niet over traag/loom), fijne stoelen en super enthousiast over het Xenon.

@ Frank: Dat is denk ik een positieve verrassing met de Alfa, op de één of andere manier hou ik bij dit merk toch meer rekening met kleine reparaties/defecten.
Eenvoudige uitvoering, een 1.2 met 80 pk, airco en cruise control. En een trekhaak voor de fietsendrager en de vouwwagen natuurlijk.
In de Corsa C was dit nog een lekker pittig blok, in de Corsa D vond ik hem vrij sloom. Als ze er dan ook nog een vouwwagen achter willen hangen:O
Anderzijds, we gingen met onze Astra F met 60pk ook altijd volbepakt op vakantie, met vouwwagen 8-)

@ Frank, een jaar al weer! Time flies!
Blijft wel een tijdloze en erg mooie auto, zowel van buiten als van binnen (tu)

Alleen dat olieverbruik, dat vind ik nog best stevig. Zolang het maar niet erger wordt zullen we dan maar zeggen :)

@ Rob, ik vind Peugeot sowieso goed bezig. De 3008 en 5008 vind ik ook erg mooi. De nieuwe 508 heb ik nog niet in het echie gezien.
Ben wel benieuwd naar de 508, de nieuwe Insignia vind ik mooi om te zien maar van binnen is het het net niet.

Het interieur is op sommige gedeelten gelijk aan mijn Astra (o.a. navi/multimedia), maar bijv. de knoppen op het stuur zijn nieuw echter wel minder mooi. De knoppen op het stuur in de Astra lijken sterk op die van de Insignia A (o.a. wat chromen randjes e.d.) daar waar het in de Insignia B zwart plastic/rubberachtig plastic is en goedkoper aan doet.

Let wel, al met al is het interieur van de nieuwe Insignia echt niet slecht of lelijk maar ik had meer verwacht van een nieuwere auto uit een hoger segment en vind het nu gewoon echt niet beter en daadwerkelijk anders als de Astra.

Hier vandaag een grote stap gezet... voorstel ingediend bij de voorzitter voor een vervanger van de Tourer.

Fingers crossed en nu wachten...
crossed-fingers.png

Mogguh!

@ Kinder: 1 grote babyboom op het moment. Wij doen er nog even niet aan mee :}

Wij hebben de Alfa alweer bijna een jaar in bezit
Wordt dan wel rap tijd voor een meeting! Want volgens mij kwam het toen bijna een jaar geleden al ter sprake ;)

Bijgeluiden uit schakelen en koppelen en veel piepjes en kraakjes.
Oh, daar heb ik dan niet zoveel last van. Merk wel dat ie af en toe erg moeilijk in de achteruit wil, maar verder gaat het best soepel ;)

@ 508: ben erg benieuwd hoe die er in het echt uitziet! Op de plaatjes is het een plaatje.

@ Peter: Oeh jeetje, een einde aan het dagdromen. Mazda of Stelvio? ;)

Let wel, al met al is het interieur van de nieuwe Insignia echt niet slecht of lelijk maar ik had meer verwacht van een nieuwere auto uit een hoger segment en vind het nu gewoon echt niet beter en daadwerkelijk anders als de Astra.

Dat was bij de astra J eigenlijk ook al zo. Maar daar vond ik het juist in het voordeel van de Astra werken.

Dat is precies wat ik hier vorige week postte. Het ziet er allemaal strak maar erg eenvoudig uit. Ik vind een dash van bv de Passat of de 508 bv. veel chiquer overkomen.

B-Real zei:
@ Frank, een jaar al weer! Time flies!
Blijft wel een tijdloze en erg mooie auto, zowel van buiten als van binnen (tu)

Alleen dat olieverbruik, dat vind ik nog best stevig. Zolang het maar niet erger wordt zullen we dan maar zeggen :)

Dank! Wat betreft olieverbruik ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik was natuurlijk wel wat gewend met de cabrio, daar tankte ik olie en peilde zo nu en dan benzine *-) En deze blokken staan er wel om bekend een beetje olie te lusten. Bovendien is de auto gewoon 10 jaar oud en heeft bijna 180k op de klok, hij is niet nieuw meer zullen we maar zeggen. Wat overigens ook kan betekenen dat er zo nu en dan wat kapot gaat @Ruud ik snap dus je associatie met het merk, maar de 159 heeft -zeker met dit blok- weinig problemen. Alleen de stuurbekrachtiging kan wat gedoe geven. En dat lijkt tot op heden goed te gaan :)

Sanoma zei:
Wij hebben de Alfa alweer bijna een jaar in bezit
Wordt dan wel rap tijd voor een meeting! Want volgens mij kwam het toen bijna een jaar geleden al ter sprake ;)

Eens! Jos en ik hebben de vorige georganiseerd (*kuch* een jaar of 6!! geleden). Oei ik vergeet de gezamenlijke RAI trip. Wie werpt zich op?

Sanoma zei:
Bijgeluiden uit schakelen en koppelen en veel piepjes en kraakjes.
Oh, daar heb ik dan niet zoveel last van. Merk wel dat ie af en toe erg moeilijk in de achteruit wil, maar verder gaat het best soepel ;)

Even dubbelclutchen. Althans dat werkt bij de F17 opel bakken uitstekend.

@Peter: mooi he een beetje spanning opbouwen? Toch maar voor een C-coupé gegaan? (:B

@508: die ben ik ook reuze nieuwsgierig naar. Donders mooie wagen op de plaatjes!

Astra F zei:
Eenvoudige uitvoering, een 1.2 met 80 pk, airco en cruise control. En een trekhaak voor de fietsendrager en de vouwwagen natuurlijk.
In de Corsa C was dit nog een lekker pittig blok, in de Corsa D vond ik hem vrij sloom. Als ze er dan ook nog een vouwwagen achter willen hangen:O
Anderzijds, we gingen met onze Astra F met 60pk ook altijd volbepakt op vakantie, met vouwwagen 8-)

Ze had op zich wel liever een 1.4 gehad, maar ook een beetje afhankelijk van het aanbod he. Ik heb er nog niet in gereden, maar dat komt vast binnenkort. Ze gaf al wel aan dat ze merkte rustiger te rijden in deze dan in de GTC. Maar goed die had dan ook 105 pk.

Franklinn zei:
@Peter: mooi he een beetje spanning opbouwen? Toch maar voor een C-coupé gegaan? (:B

Dat zou zomaar eens kunnen... :p
Ik ben alvast vorige zaterdag nog naar een selenietgrijze C180 coupé gaan kijken ;)

Franklinn zei:
@508: die ben ik ook reuze nieuwsgierig naar. Donders mooie wagen op de plaatjes!

Een van mijn medewerkers is nu aan het onderhandelen of hij met zijn budget aan een 508SW geraakt.

Kom op Peter, je hebt ons zolang lekker lopen maken met de meest uiteenlopende auto's dat je het nu toch ook wel even kunt delen?

Als ik moet gokken dan iets wat op voorraad staat in de omgeving. Je hebt het wel eens gehad over een voorraad A6, maar dat vind ik niet bij je passen. Ik gok op iets van het merk Volvo, ik denk een V90. Uit voorraad dus :)

Oh, daar heb ik dan niet zoveel last van. Merk wel dat ie af en toe erg moeilijk in de achteruit wil, maar verder gaat het best soepel

Dat heeft volgens mij elke handbak wel eens toch? Is mij in de Astra ook wel een paar keer gebeurt dat hij net niet in z'n 1 of achteruit wil bij het starten. Even dubbelclutchen of naar een andere willekeurige versnelling schakelen lost dat altijd op.
Aan de andere kant, dat is nu in twee jaar tijd misschien een aantal keren gebeurt en is niet iets structureels.

Oh en ik had het er gisteren/eergisteren over dat de auto voor een beurt moest en nodig toe is aan zijn winterbanden. Ik moet daar maar haast mee maken, ik heb met dit plotselinge natte en koude weer serieuze gripproblemen in de eerste versnelling. Als ik een beetje m'n best doe ook in de tweede versnelling *-)
De voorbandjes zijn echt heel erg op

Mogguh!

@ versnellingsbak: alle trucjes ken ik inmiddels ;) Maar het wordt er niet beter van de laatste tijd; hopelijk houdt ie het nog ff vol.

Dat zou zomaar eens kunnen...
Vertel!

Wie werpt zich op?
Bandenschoppen en ergens een hapje of drankje doen, is nog wel te regelen dacht ik zo.
Locatie?

De voorbandjes zijn echt heel erg op
Oei, das bij dit weer inderdaad niet handig: bladeren, beetje motregen/vochtigheid. Je staat zo andersom (:B

Ooh, mag ik trouwens hier nog even een perfecte (muv de prijs) 159 showen?
44664249_1851426331573705_7731965280636633088_o.jpg

44625116_1851426348240370_6321613495120953344_o.jpg

Gewoonweg schitterend!

Bandenschoppen en ergens een hapje of drankje doen, is nog wel te regelen dacht ik zo.
Locatie?

Ik weet een goed en leuk restaurant in Echten (vlakbij Hoogeveen). Net even gecheckt is voor Rob, Ferdinand en afdeling Hengelo/Borne/Denekamp allemaal grofweg een uurtje rijden. Voor Gerwin, Jos en ik iets korter natuurlijk. Voor Berry ook maar 10 min. langer.
Enig nadeel is dat de parkeerplaats niet echt uitnodigt voor bandentrappen, maar daar is vast een ander plekje voor te vinden in de nabije omgeving.

Oei, das bij dit weer inderdaad niet handig: bladeren, beetje motregen/vochtigheid. Je staat zo andersom smiling bouncing smiley

Het gaat om de voorbanden, dus eerder rechtdoor onderstuurd de strontbult in dan :}

@ Alfa 159, zo horen ze te zijn inderdaad Gerwin!
Dat heerlijke interieur met rode of desnoods zwarte lak (tu)

Dat is wel een afschuwelijk fraaie 159! Schitterende combi! Ik zag hem op FB. Ook nog getuned naar 210 pk. Maar jah ook alweer 180k op de teller. Wel veels als je de nodige kms per jaar maakt.

Meeting klinkt me leuk. Echten is vanaf hier prima te doen. Alleen voor jimmy wat verder weg denk ik.

Terug
Bovenaan