Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Astra F zei:
@ Ruud, kun je de Leaf rijden zonder te remmen?
Jeps, daarvoor heb je het e-pedal. Met dat ingeschakeld remt de auto al af wanneer je je gaspedaal los laat/laat opkomen. Wanneer je echt gas los laat dan remt hij heel behoorlijk af waardoor je in de praktijk bijna nooit bij hoeft te remmen. Het rempedaal gebruik ik normaal bijna alleen in geval van nood, of wanneer ik eigenlijk te hard op een bepaalde situatie kom afrijden. Maar dat is eigenlijk zelden.

Ah ja, dat is ook zo. Wel even wennen qua rijden (tu)

Corsa-20SEH zei:
vandaag met de 7 op het werk, ook voor het eerst een stukje snelweg genomen en hier 110 gereden, daar wordt je neit vrolijk van hoor.. Uitlaat zit naast je, dan moet ik echt oordoppen in als ik dat in het vervolg doe.

Maar verder :) smile from ear to ear :) Straks Lize ophalen bij oma, kunnen we samen "Echt super snel gaan" zoals Lize zegt :)

Mooi man (tu)
Misschien maar goed dat de auto nu pas af is, nu krijgt Lize het volop mee. Stel dat je hem een paar jaar terug al af had en inmiddels verkocht had.

Ohja, even terugkomen op de huizen.
Vorig week huis bezocht, bod gedaan, bod geaccepteerd en nu dus mijn huis in de verkoop zoals enkele al op FB hadden gezien.
Ik zal straks het nieuwe huis ook even laten zien. Ik heb eerder als Peter een zwembad in de tuin :T

B-Real zei:
Ik zal straks het nieuwe huis ook even laten zien. Ik heb eerder als Peter een zwembad in de tuin :T

Hela, hola,
ik heb in BE wel een jacuzzi en barrelsauna in de tuin :p

Maar alvast proficiat!!!

caterham_seven_irmscher1.jpg

Tuner Irmscher houdt zich voornamelijk bezig met Opels, maar doet zo nu en dan een uitstapje. Ze maakten daarom deze Super Seven waarbij de 2.0 liter turbomotor uit de Opel GT werd gebruikt.
caterham_seven_irmscher2.jpg

Gefeliciteerd Richard! Mooi man! Ben benieuwd.

Hier op korte termijn ook een afspraak bij de hypotheekadviseur. Onze rentevaste periode loopt volgend jaar af en even kijken wat en hoe. We gaan qua rente sowieso de rente flink naar beneden brengen.
Op basis van dat gesprek even kijken wat en hoe. Al zullen we niet op korte termijn vertrekken.

@ Jimmy: wat zal dat genieten zijn! Lize zal het echt prachtig vinden. Als ik zie hoe onze dochter al geniet van autorijden of lekker achterop de fiets.

Spannend Richard!

@Rob Zou lekker uit laten rekenen of je niet beter nu meteen rente opnieuw vast laat zetten.
Rente is op dit moment op het allerlaagste niveau ooit en de boete voor vervroegd openbreken/vastzetten zal minimaal zijn.
Tenzij je het risico durft te lopen dat de rente volgend jaar misschien weer een stuk hoger staat. ;)

@Rob Zou lekker uit laten rekenen of je niet beter nu meteen rente opnieuw vast laat zetten.
Rente is op dit moment op het allerlaagste niveau ooit en de boete voor vervroegd openbreken/vastzetten zal minimaal zijn.
Tenzij je het risico durft te lopen dat de rente volgend jaar misschien weer een stuk hoger staat.

Das precies een van onze vraagstukken. Kreeg vanmorgen mail dat hij op laagste punt staat en de verwachting is dat hij in 2019 licht gaat stijgen. Maar dit riepen ze vorig jaar ook..;)

Tenzij je het risico durft te lopen dat de rente volgend jaar misschien weer een stuk hoger staat.

toevallig hebben wij er ook naar gekeken. Maar wij moeten wel een aardige boete nog betalen als je hem compleet wil oversluiten waardoor het verschil uiteindelijk nihil is. Het zou iets van 8 euro per maand schelen. Dus mooi gelaten voor wat het is, ik wacht wel tot de renteperiode afgelopen is over 3 jaar.

Die knakker die er verstand van heeft verwacht ook de komende jaren geen hoge stijgingen. maar altijd goed om je af en toe even goed te laten informeren.

Gefeliciteerd Richard, in de huidige huizengekte komt er vast wel iemand voor jou huis. Foto's zien er in ieder geval top uit en het is een instapklaar huis, wat men graag wil tegenwoordig.

British Racing Green zei:
Hang je er de deurtjes aan voor Lize?
Of zit ze ook in de Robin vast gegespt in een kinderzitje?
Want dat klein grut is verdorie snel en handig, en je mag het niet gedroomd hebben dat ze eruit valt...

@Peter, de deurtjes doe ik er sowieso in want anders heb je echt veel wind in je gezicht, daar moet ik nog wat op vinden.
Lize haar kinderstoel staat er gewoon in, als ze erin gaat zitten kan ik de 4 puntsgordel gewoon op haar lengte/formaat afstellen. :)
Die zit muurvast :)

@Richard mooi, nieuws.. ik heb niet gezien dat je huis te koop staat, maar zal je FB even checken.

@Rob, goede tijd nu om je hypotheek te herzien.

Ik heb zelf 3 jaar geleden hypotheek "opengebroken" en rente opnieuw vast laten zetten.
Achteraf gezien had ik het beter niet kunnen doen omdat anders mijn hypotheek vaste periode nu was afgelopen, maar dat kon ik dus niet voorspellen.
Al met al kwam ik op een theoretisch boetebedrag van 20k uit maar ging ik wel meteen flink per maand besparen.
Ging meteen Euro 333 minder rente betalen, omdat spaardeel dan natuurlijk ook lagere ( middelrente ) krijgt moet je iets meer inleggen per maand om aan zelfde opbrengst te komen aan het eind, was iets van 50 euro per maand, verder iets minder belastingteruggave iedere maand.
Al met al ging ik per maand iets van 160 Euro netto minder betalen.
Had ik niets gedaan had ik nu een nog veel lagere rente gehad maar had ook de pech kunnen hebben dat rente nu weer stuk hoger had gestaan.
Blijft een gok!

Ja het blijft zeker een gok, mochten wij niets kunnen vinden binnen budget blijven we hier wonen. Dan laten we de hypotheek ook herzien.

Deze ochtend met een goede vriend die cv monteur is een nieuwe cv ketel gehangen. De oude viel soms uit, en liep in storing als de verwarming aan was en je ging douchen. De nieuwe is muisstil, en nog niet half zo groot, bizar wat een verschil. Wel weer 1500,- armer, maar goed...

Daarna met de kids van vrienden van ons allemaal een rondje in de 7 weesten rijden, want " de papa van Lize heeft een race auto" Was erg leuk al die blije koppies :)

want " de papa van Lize heeft een race auto"

Geweldig hey! (tu)

Mijn nichtje en neefje zeggen tegen iedereen dat ze moeten komen kijken omdat ze een kitten hebben.
Beestje is inmiddels bijna 1 jaar oud nu en is van het nogal grote soort/ras, dus alle kindjes die komen kijken verwachten een superschattig klein kittentje maar blijkt dan gewoon een flink grote kater te zijn. Maar Ja, toen ze hem kregen was het toch een kitten! ;)

Deze ochtend met een goede vriend die cv monteur is een nieuwe cv ketel gehangen. De oude viel soms uit, en liep in storing als de verwarming aan was en je ging douchen. De nieuwe is muisstil, en nog niet half zo groot, bizar wat een verschil. Wel weer 1500,- armer, maar goed...
Waarschijnlijk kun je t straks ook merken in de gasrekening (tu)

Leuk Jimmy, die positieve reacties op je auto. Je hebt er genoeg geduld voor moeten hebben opbrengen, nu mag je er mooi van gaan genieten!

Waarschijnlijk kun je t straks ook merken in de gasrekening

Wij hadden een HR ketel uit 1995, echt een gigantisch ding! Bak herrie kwam er ook vanaf. Vorig jaar (dus na 22 jaar) preventief laten vervangen, die nieuwe was gewoon de helft kleiner! :} Terwijl wij alsnog 1 hebben uit een wat grotere serie. Maar de monteur zei al dat je in het verbruik amper gaat merken omdat de vorige ook al een HR ketel was. Er is weliswaar vooruitgang geboekt met die ketels maar als je een dag of 2 extra koude dagen hebt is verschil al weer weg, we dingen dat niet merken op de rekening. En inderdaad, nu na iets meer dan een jaar is er amper verschil in verbruik geweest. Maar het is wel prettig dat weer een veilig goed modern ding hebben hangen met 7 jaar garantie.

Ik verwacht ook weinig verschil op de gasrekening. We hadden inderdaad al een HR en hebben nu al een lage rekening. Maargoed, wel prettig inderdaad dat het weer nieuw is en hopelijk lang meegaat. Als we toch verhuizen dan zien potentiële kopers ook dat je bent blijven investeren in het huis. dat geeft ook wel vertrouwen denk ik.

@ Ruud, ja dat is echt prachtig. heb tot nu toe 100km. gereden, geen onderdelen verloren.. Wel inmiddels 2x de bouten ed. gecheckt waarvan er toch een paar met locktite zijn vastgezet. De Dynamobeugel trilde wat los en ook de bout jes waar de neus mee vastzit zijn met andere boutjes vastgezet.
Maar verder is het erg leuk! Alleen die bak herrie naast mijn hoofd is wel even wennen. Maar misschien dat er nog wel een nieuwe uitlaat opkomt van de winter.

Nu kan je dus een lijstje met verbeterpunten opstellen, dan hoef je je komende winter niet te vervelen :)

Gas: ik ga radiatorfolie achter de radiatoren en in de convector-put plaatsen. Ik hoop dat dat al wat scheelt, want wij verbruiken best veel.

@Berry,

Ja, ik wil er tot half deze maand nog wat mee rijden, dan gaat hij naar binnen. Ik ben opzoek naar een (betaalbare) poetsbrug, Dan kan ik mijn 7 op "werkhoogte" krijgen.
Alle zwarte delen opnieuw stralen en lakken/poedercoaten
Het chroom met geel, wordt een andere kleur (1 kleur)
Andere achterlichten. Rond led van Hella (zijn al in bezit)
Misschien een andere plaats kentekenverlichting achter
Misschien andere uitlaat
Andere schokbrekers/veren

Dus ik ga me zeker niet vervelen, nu kunnen de dingen gebeuren die het rijden aangenamer en leuker maken. :)

De verwarming een graad lager zetten en korter douchen, dat scheelt pas op de gasrekening :T

@ Jimmy, i.p.v. een andere uitlaat zijn oordoppen ook een optie. Ik heb ze ook voor op de motor, met name voor het windgeluid boven de 80 en is echt een verademing (tu)

Gisteren nog een rondje gedaan op de motor, maar was weinig aan. Was eigenlijk al net te fris plus dat een kameraad van mij voorop reed en deze heeft een voorliefde voor lange rechte, drukke N-wegen en durft geen bochten op te zoeken. Lees: hij rijdt op de verkeersborden naar plaatsnamen welke hij kent en durft niet eens af te slaan op een onbekende weg richting een onbekend dorp.

Natuurlijk had ik hem in kunnen halen en zelf, zoals al tijd, voor op kunnen gaan rijden maar daar had ik ook weinig zin in.

Ik gok dat het wel eens het laatste ritje van dit jaar kon zijn.

Mogguh!

@ Richard: wat leuk! Ben benieuwd naar je nieuwe stekkie ;)

" de papa van Lize heeft een race auto"
Haha, hoe leuk is dat :)

@ HR-Ketel: Wij hebben ook een nieuwe in huis laten hangen toen we er een jaartje woonden. De oude was ook iets van 20 jaar oud...dus preventief ;)

Ik wilde het niet zeggen Berry, maar dat scheelt een hoop kosten (niet alleen qua energie overigens :T)

Die van mij is van huis uit een houtkachel plus palletkachel gewend, die worden gebruikt om een grote oude boerderij warm te stoken en die moeten dus flink hun best doen. Als je dan met je trui aan, onder een kleedje in een stoel voor zo'n kachel gaat zitten. Met in de ene hand een kop thee en de andere hand een goed boek, ja dan is het in mijn huis met eenvoudige CV al snel koud ja *-)

Ah de houtkachel, heerlijk!

Wij hebben ook een spekstenen houtkachel waarbij het je het in de winter als je beetje wat op het voor gooit zo richting de 24 graden gaat :}. Dan gaat de gangdeur open zodat het wat naar boven trekt want boven is het dan ijskoud omdat de CV niet aan slaat.

Maar dit jaar zal het ook minder of vrijwel geen houtkachel worden omdat onze kleine loopt en nu ook begint te rennen en nergens gevaar van in ziet. Je hebt wel van die hekjes die je er voor kunt zetten maar ik vertrouw dat ook niet zo. Dan maar even niet of 's avonds laat misschien even.

Heerlijk hoor, zo'n houtkachel!! Nadeel is wel dat hout relatief prijzig is, dan is het eigenlijk alleen leuk als je er geschikt aan kunt komen.
Ik zit thuis nog wel eens te twijfelen om een gaskachel te plaatsen. Maar tot op heden is het bij een gedachte gebleven.

AsconaGT zei:
Maar dit jaar zal het ook minder of vrijwel geen houtkachel worden omdat onze kleine loopt en nu ook begint te rennen en nergens gevaar van in ziet. Je hebt wel van die hekjes die je er voor kunt zetten maar ik vertrouw dat ook niet zo. Dan maar even niet of 's avonds laat misschien even.
Dat doet ie één keer Joost, de kachel aanraken. Daarna zal ie 'm echt wel ontwijken B)

Daar zou ik ook nie aan moeten denken Joost. ....dan maar ff geen kachel, en als hij alles wat beter begrijpt dan uitleggen dat het gevaarlijk is.
Is de kachel 's ochtends ook nog echt heet als je hem rond een uur of 11/12 's avonds uit laat gaan?

Grappig, kijk net ff de afscheidsreportage van de Nissan Micra.
Dat kwam gewoon helemaal overeen met mijn beleving van de auto. Ze roemen het design, maar klagen ook over het turbogat van de motor, het verbruik, stugge onderstel, afrolgeluid en binnenruimte.

Daar zou ik ook nie aan moeten denken Joost. ....dan maar ff geen kachel, en als hij alles wat beter begrijpt dan uitleggen dat het gevaarlijk is.
Is de kachel 's ochtends ook nog echt heet als je hem rond een uur of 11/12 's avonds uit laat gaan?

Inderdaad, nu valt hem nog weinig echt goed uit te leggen dat een echt kachel gevaarlijk is dus dan maar even geen of weinig kachel aan. Die van mij is half met speksteen bekleed en geeft daardoor een hele fijne gelijkmatige warmte af. Als die steen eenmaal warm is dan duurt het ook heel lang voor dat hij afgekoeld is. 's ochtends is de warmte er wel uit de kachel, maar vorig winter als ik voor de kleine om 4 uur er uit moest om flesje te maken dan is het nog heerlijk warm in de woonkamer en komt er ook nog warmte van de kachel.

at kwam gewoon helemaal overeen met mijn beleving van de auto. Ze roemen het design, maar klagen ook over het turbogat van de motor, het verbruik, stugge onderstel, afrolgeluid en binnenruimte.

ik verbaasde mij er ook een beetje over. De clio waar hij veel mee deelt is een prima auto, waarom is die micra dan zo matig in elkaar gezet. Met zijn uiterlijk verdient zo'n auto eigenlijk meer.

Dat doet ie één keer Joost, de kachel aanraken. Daarna zal ie 'm echt wel ontwijken

Mooi om het verschil in inleving te lezen..;) een kindje van 1-1,5 heeft echt nog niet het vermogen om gevaren te herkennen. M. is al twee keer van de bank gestuiterd en toch wil ze er steeds weer op hossen. Ook stond ze gisteren vrolijk te zwaaien en wilde ze weer naar het hondje toe wat haar heeft gebeten..;) kortom..voor een kindje geldt echt niet het gezegde : een ezel stoot......

Houtkachels vind ik erg gezellig maar ik vind ze in de goed geïsoleerde huizen altijd snel te warm. Ik krijg het er altijd al snel te heet van. Op vakantie nemen we er ook vaak een maar na uurtje stoken vind ik het wel weer mooi geweest en zet ik alle ramen en deuren weer open..;)

Ik denk dat een gas of speksteenkachel wat beter te reguleren is.

Over het verbruik klagen ze niet hoor Ruud, dat ben jij zelf!
Zoals ik het hoorde, klaagden ze wel over het verbruik. Ze vergeleken hun verbruik van 6,5L met wat anderen verbruiken, dat lag heel iets lager waarna ze aangaven dat hun verbruik redelijk representatief was omdat ze vaak kleine stukken rijden/foto's maken.
Maar 6,5L/100km....dat haalde mijn GTS ook bijna. En dat was een 1.8

@ Kachel: Is hij 's ochtends nog zo warm dat kinderen zich er aan kunnen bezeren Joost? Want 's avonds om 19.00uur zal de kleine toch haast in bed liggen? Dan kun je de kachel misschien nog aan doen.

@ Plannen Opel:
Jammer dat de Karl eruit gaat, blijft een segment waar vraag in is en waar Opel nu net een sterk aanbod heeft. Heb het gevoel dat de PSA drie-ling toch minder verkoopt.....laat ze dan een opvolger maken voor de Karl.

Astra zal toch nog wel een facelift krijgen? Eerste teasters zijn nog dit zomer verstuurd.....
Facelift Insignia vind ik wel heel vroeg.....maar kan me voorstellen dat PSA snel van de GM motoren af wil.

Facelift Insignia vind ik wel heel vroeg.....maar kan me voorstellen dat PSA snel van de GM motoren af wil.

Dat laatste gaat echt niet gebeuren hoor. Lijkt me zo sterk dat ze GM producten aan gaan passen zodat er een PSA motor inpast, dat kost echt teveel moeite en centen en zou, juridisch gezien, misschien niet eens "mogen".
Denk ook niet dat het nu al een echte facelift is, zou wel heel erg vroeg zijn, misschien kleine update voor nieuwe jaargang of nieuwe uitvoering ofzo?

Barri zei:
AsconaGT zei:
Dat doet ie één keer Joost, de kachel aanraken. Daarna zal ie 'm echt wel ontwijken B)

Een paar jaar terug een avondje op spoed verbleven omdat kleindochterlief eventjes enkele vingertoppen tegen de houtkachel had gebrand.
Uiteindelijk genezen zonder veel erg,
maar beter vermijden dan genezen...

Ben er vermoedelijk stilaan uit inzake Toureropvolger...
Shortlist beperkt zich tot:
ofwel Mazda 6 Sportbreak Skycruise 194pk automaat met Takumi pack (o.a. bruin leder) in Machine Grey (daar is geen optielijst, die is gewoon full full),
ofwel Alfa Stelvio Super 200pk automaat in Verde Visconti met panoramadak, bruin leder en 19"

Jammer dat de Karl eruit gaat, blijft een segment waar vraag in is en waar Opel nu net een sterk aanbod heeft.
Heb je de prijs wel eens gezien?

In de test uit de Autoweek kwam de Aygo er inderdaad wel minder uit dan de Karl. Picanto en up! komen er beter uit overigens.

@kinderen: het is duidelijk dat ik maar even moet wachten met kinderen B)

@Peter: waar is de KIA ProCeed gebleven? Overigens vind ik de 6 heel gaaf! (tu)

Barri zei:
@Peter: waar is de KIA ProCeed gebleven? Overigens vind ik de 6 heel gaaf! (tu)

De Proceed is er nog niet, komt pas na nieuwjaar.
En zal ongetwijfeld een klasse kleiner zijn (en wellicht ook zo aanvoelen).
Bovendien, als ik de standaarduitrusting van zo'n 6 als SkyCruise overloop, dan zit gewoon elke denkbare optie er al op (van lane assist, via inslaapdetectie, verkeersbordherkenning, DAB, tot open dak, leder, elektrische achterklep en 19").

@BRG Ondanks dat de 6 een mooie auto en net nieuw is zou ik toch voor de Stelvio gaan.

- Stoerder
- Sneller
- 4WD
- Hoge instap/overzicht
- De eventuele nadelen komen niet voor jouw rekening ( restwaarde, meer onderhoud, hoger brandstofverbruik ).

Waren het je eigen centen zou ik er wellicht anders over denken maar in dit geval zeker de Alfa.

In de test uit de Autoweek kwam de Aygo er inderdaad wel minder uit dan de Karl. Picanto en up! komen er beter uit overigens.

Ik heb ook diverse test gezien waarbij de Karl beter scoorde dan de Up. Dat de Picanto beter scoort verbaast mij niets. Heb er niet in gereden maar ik hoor en lees er louter positieve reacties over en ziet er nog goed uit ook!

Voordat wij de up kregen heb ik er even in verdiept maar de up is ook echt geen koopje. Bij de karl zit standaard 75PK, bij de Up moet je daar voor bijbetalen en zit je standaard met 60PK. De up die wij hebben kun je cruise control alleen in een duur pakket kopen waar ook parkeersensoren en andere zaken in zitten terwijl zelfs de instapversie van de Karl dit standaard heeft. En dan heb je het nog niet over zaken zoals dat de Karl achter fatsoenlijke ramen hebben die open kunnen, eventueel elektrisch en de Up zitten altijd van die lullige klapraampjes in, en zo nog wel wat zaken. het is een fijn ding hoor, wij hebben er veel plezier van maar als het mijn particuliere centen zouden zijn dan zeker de Karl, of niet liever de Picanto (tu)

Vanmorgen mijn vader verrast op werk. Mijn broer, zus en moeder waren ook stiekem naar zijn werk gegaan omdat hij vandaag maar liefst 50 jaar (!) in dienst was. In de winkel uitgebreid lunch gehad, totaal overrompeld maar leuk om te zien. Krant was ook aanwezig

Bij de karl zit standaard 75PK, bij de Up moet je daar voor bijbetalen en zit je standaard met 60PK.

Sterker nog, de Up is er helemaal niet meer met 75 pk, gevalletje WLTP niet gehaald.
De 75 pk versie is er alleen nog in combi met een semi-automaat en begint dan pas bij 16.935 Euro en dan een Karl duur noemen. :};)

@Joost Gefeliciteerd met je Pa! Wordt het niet eens hoog tijd om te stoppen dan! :O

Oke, begin dit jaar toen onze up werd besteld kon je nog wel bijbetalen voor 75PK, maar dat is blijkbaar dus geschrapt.

@Joost Gefeliciteerd met je Pa! Wordt het niet eens hoog tijd om te stoppen dan! eye popping smiley

ja bziar, 50 jaar bij de zelfde werkgever ook nog. Maar hij vind het heerlijk om gewoon te werken. Mijn moeder moet ook nog 7 jaar werken dus anders zit hij ook gewoon maar thuis, hij hoeft niet meer te werken. Al is het niet meer fulltime natuurlijk. Hij werkt nu 2 dagen in de week, begint om 9 uur , soms iets later, en gaat vaak rond 16.00 uur weer naar huis.:} mooi toch dat het zo kan

Mooi dat dat kan! Ik denk wel dat ik de betrokkenheid zou gaan missen als ik maar twee dagen zou werken.
Mijn vader is dit voorjaar gestopt, na exact 40 jaar bij dezelfde werkgever. Begonnen na z'n dienstplicht, toen ie 23 was. Nu dus lekker op tijd gestopt. En hij geniet er van!

@Peter: ja die Mazda is in top uitvoering wel heel gaaf inderdaad!

Pfoeh...dat zijn flinke dienstverbanden....ik ben zelf van mening dat het wel eens goed om elders in de keuken te kijken..is altijd goed voor je ontwikkeling..ben afgelopen jaar ook na tien jaar overgestapt.

Ik had het bij mijn vorige werkgever prima naar de zin en voor elkaar maar ben nu toch erg blij dat ik een nieuwe stap heb gemaakt. Maar er zijn ook genoeg mensen die het fijn vinden om jaren op dezelfde plek te blijven.

Wel fijn da je pa met die twee dagen nog wat binding blijft houden met het werk!

@ peter: zijn beide fraaie wagens maar de Stelvio is echt exclusief..ik heb hem nog nooit zien rijden. De Mazda zie je gewoon wat vaker.
Privé zou ik de Alfa niet zo gauw kopen maar als het lease is kun je er geen buil aan vallen!

Gisteren moest ik noodstop op de snelweg maken en sindsdien loopt er iets/ giert er iets bij mijn rechtervoorwiel. Sinds kort zijn in Friesland alle Opel dealers samen en kan ik straks gewoon in mijn werkplaats even langsrijden. Hij moet volgende maand toch voor een beurtje..misschien kunnen we dat even combineren.

rjthefrisian zei:
@ peter: zijn beide fraaie wagens maar de Stelvio is echt exclusief..ik heb hem nog nooit zien rijden. De Mazda zie je gewoon wat vaker.
Privé zou ik de Alfa niet zo gauw kopen maar als het lease is kun je er geen buil aan vallen!

Hier lijkt het wel omgekeerd...
Stelvio begin je hier de laatste tijd wel vaker te zien in het straatbeeld.
Mazda CX-5 zie je massaal veel (maar is een model dat mij persoonlijk weinig aanspreekt),
maar de 6 sportbreak zie je hier zeer weinig, een 6 sedan gewoon nooit.

rjthefrisian zei:
Pfoeh...dat zijn flinke dienstverbanden....ik ben zelf van mening dat het wel eens goed om elders in de keuken te kijken..is altijd goed voor je ontwikkeling..ben afgelopen jaar ook na tien jaar overgestapt.

Ik zat hier begin vorige maand exact 30 jaar.
Ben destijds na een 5-tal jaar even in de running geweest om te wijzigen, maar ben dan maar gebleven.
Denk niet dat ik op een ander inzake verloning en jobinhoud vandaag (veel) verder had gestaan, integendeel (op een veel dikkere auto na dan misschien, maar wie geeft daar nu om).

.......... ik ben nu bezig met mijn 8e officiële baan. En dat in 34 jaar *-)

Zit er nu ruim 10 jaar. Eigenlijk tijd om weer te gaan switchen... Nu kan het nog !

40 of 50 jaar op één plek lijkt me lang, maar de organisatie kan genoeg veranderen om toch voldoende vernieuwing te hebben. Te vaak switchen is het ook niet. Ik ben blij met een 'vaste' werkplek na een paar jaar detachering en consultancy. Ik zit er nu al meer dan 4 jaar, en van mij mogen er nog wel meer dan 4 jaar bij!
Toch is het switchen tegenwoordig best normaal. 8 banen in 34 jaar is iets meer dan 4 jaar per baan, dat is niet heel gek toch? Hoewel, je had er 7 in 24 jaar :D

Mijn vader is horloge/klokkenmaker, Goudsmit bij een juwelier. Team bestaat uit 8 mensen, waarvan de winkelmensen partimers zijn en in die 2 dagen doet hij allerlei reparaties en andere werkzaamheden. Hij vind het gewoon heerlijk om daar nog beetje dingentjes te doen en het bedrijf is er ook heel gek mee omdat de meeste winkels deze service niet (kunnen) bieden. Beetje batterijen vervangen, glaasjes en bandjes kan iedereen maar specialistisch werk kunnen er maar weinig.

Het is gewoon heel sterk afhankelijk werk beroep je kiest. Nu is mijn vader sowieso niet zo van veranderingen :} maar bij een ander bedrijf is het niet zo dat hij zoveel meer of andere ervaringen op gaat doen. Ik heb het hier nog reuze naar mijn zin maar zie mij hier zeker niet eeuwig werken

Mooi beroep Joost! Ik had laatst mijn horloge kapot, was gevallen en de wijzer was los, en ik wist niet wat er nog meer kapot was. Uiteindelijk viel het mee, maar het zoeken naar een juwlier in de omgeving die een horlogemaker zelf in dienst heeft was wel een uitdaging. In Steenbergen zit er 1, die ik nu bij volgende problemen en schoonmaakwerkzaamheden ga bezoeken. Echt een vak waar je je hart en ziel in kan leggen, prachtig.

Ik werk hier nu ook alweer 11 jaar.. Echt omhoog in functie zal hier niet gaan, dan kom ik in management waar ik nu net onder zit. Maar elders ook niet aangezien ik geen HBO opleiding heb gevolgd. Maar ik zit hier in ieder geval voorlopig nog prima, Veel vrijheid zowel in ruimte, werkinvulling en budgetbeheer en erg afwisselend werk, de ene dag maak ik een bestelling in Japan, die over 3 maanden binnenkomt en de andere dag ontwerp ik een advertentie voor Topgear, of bedenk ik een actie voor een bepaalde klantgroep. Dit incm. een website, social media en beheer en ontwikkeling in de B2B webshop, prima te doen. :)

Barri zei:
8 banen in 34 jaar is iets meer dan 4 jaar per baan, dat is niet heel gek toch? Hoewel, je had er 7 in 24 jaar :D

En ook nog een jaar sabbatical :-) Ik voer op dit moment "voortgangsgesprekken" met mijn mensen (een soort moderne variant van functioneringsgesprek) waarbij "zit je nog goed op je plek" een standaard onderwerp is.

Ik hecht er veel waarde aan dat mensen bewegen, mobiel zijn en kritisch blijven kijken naar hun werk en werkzaamheden.
Vastroesten of op routine gaan liggen op de loer.

Jouw verhaal klinkt goed Jimmy !

Terug
Bovenaan