Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh!

Spannend dagje Jimmy. Hoop voor je dat het gaat lukken. Je kijkt er al zo lang naar uit! Laat het ons even weten!

Hier al op het werk en straks de Astra naar de schadehersteller brengen. Krijgt ze een lekker nieuw kontje...:}

Mogguh!!

Weinig aanwezig geweest hier de laatste tijd, wat komt door het gek*t met de spamcode. 'Het motiveert niet wanneer je een hele reactie hebt geschreven, spamcode in vult en dan telkens een melding krijgt dat de code niet goed is ingevoerd.....terwijl ik dat wel het geval is.

@ Rob: Oei, da's is schrikken!! Hoe gaat het nu met de kleine meid?
@ Joost: Lekker vooruitzicht man, en het weer schijnt nog goed te blijven.....so lucky you!

@ Peter: Ik kan maar weinig begrijpen van dat autobeleid bij jullie. Allereerst het beschikbaar stellen van de budgetten, iemand met jouw positie binnen een bedrijf, waar ook een dito beloning tegenover zal staan......dan dan moeilijk doen over een paar knaken meer voor een auto van de zaak. Wanneer na lang touwtrekken dat duidelijk is, dan zou je wel zo'n coupé mogen bestellen....die er in mijn ogen prachtig uit ziet, maar nou niet echt ingetogen / zakelijk verantwoord is. Ik ben heel benieuwd wat het nu uiteindelijk gaat worden!

Goedemorgen!

@ Rob, naar verhaal. Hopelijk komt het weer 100% helemaal goed. Bang voor honden zal ze wel niet worden met jullie eigen hond altijd in de buurt.
Jammer dat het toch gebeurt is. Ik verbaas me er vaak over hoe begripvol, lief en voorzichtig de meeste honden zijn naar kleine kinderen. Maar het kan altijd een keer mis gaan natuurlijk.

@ Jimmy, moet goedkomen bij de RDW (tu)
Hopelijk kun je dan nog een paar zonnige middagen meepakken dit najaar (tu)

rjthefrisian zei:
Weinig leuks te melden...zaterdag buurtbarbecue gehad en nogal desastreus afgelopen. Heb zelf drie dagen op bed gelegen met forse buikgriep (En meer mensen in de straat). En tot overmaat van ramp is onze dochter die avond in haar neus gebeten door een buurhondje. Speelde samen met buurmeisje op kleedje; hondje liep voorbij en deed zo hap in haar neus. Hele avond bij dokterswacht gezeten en na intensief overleg met plastisch chirurg besloten dat hechten niet heel veel zin had. Nu hopen dat het geneest zonder al teveel litteken. Arme schat had gelukkig bij de dokterwacht alweer heel veel praatjes. Maar oei...het opvoeden is begonnen..mevrouwtje krijgt een flink eigen willetje...

Hopelijk zonder al te zichtbaar blijvend letsel...

En de hond?
Je laat dat toch niet zomaar?
Laten oppakken door politie en testen op agressie? Laten inslapen?

Astra F zei:
@ Peter: Ik kan maar weinig begrijpen van dat autobeleid bij jullie.

Ik ook niet, maar ik laat het aan mijn hart niet komen...
Eerlijk gezegd hou ik er rekening mee dat ik ergens in de komende jaren ook op papier in NL kom wonen.
En dan is een dikke dure diesel - zeker op basis van de corresponderende Nederlandse factuur - inzake bijtelling echt wel tegenaangewezen.

Hoedanook... hoe langer de discussie loopt, hoe realistischer de keuze van het hart wordt...

Mustang

640x480.jpg

Dacht er al eerder aan.
Waarom neem je de Honda straks niet prive over zodat dat de praktische auto wordt.
En dan inderdaad een vreselijk dikke onpraktische coupe of zelfs cabrio als auto van de zaak.
Meen dat je toch niet naar klanten etc. toe hoeft toch?

Total Loss zei:
Dacht er al eerder aan.
Waarom neem je de Honda straks niet prive over zodat dat de praktische auto wordt.
En dan inderdaad een vreselijk dikke onpraktische coupe of zelfs cabrio als auto van de zaak.
Meen dat je toch niet naar klanten etc. toe hoeft toch?

Scenario is gisteren toevallig thuis ter sprake gekomen.
Ik kan de Honda op 7 jaar overnemen aan 10% van de oorspronkelijke factuur ;)
Dus kan die thuis nog perfect dienst doen als pakezel voor de verplaatsingen over de grens...

Natuurlijk, Hilde's 500 heeft amper 50.000 km...
En om nu een dikke diesel te rijden voor die 5 km woon/werkverkeer die ze gewoonlijk maar heeft???
Kan moeilijk thuis - voor een gezin met 3 gezinsleden - 5 auto's voor de deur hebben :O

British Racing Green zei:
Astra F zei:
@ Peter: Ik kan maar weinig begrijpen van dat autobeleid bij jullie.

Ik ook niet, maar ik laat het aan mijn hart niet komen...
Eerlijk gezegd hou ik er rekening mee dat ik ergens in de komende jaren ook op papier in NL kom wonen.
En dan is een dikke dure diesel - zeker op basis van de corresponderende Nederlandse factuur - inzake bijtelling echt wel tegenaangewezen.

Hoedanook... hoe langer de discussie loopt, hoe realistischer de keuze van het hart wordt...

Mustang

640x480.jpg

Mwah, t.z.t zou ik dan toch even een Nederlanse fiscalist opzoeken. Er zijn namelijk wel mogelijkheden om een auto buiten de bijtelling te houden als je in NL woont, maar voor een buitenlandse werkgever werkt, je kilometers voornamelijk in het buitenland maakt en de auto een buitenlands kenteken heeft.
Daar zou ik mij voor nu niet door laten tegenhouden :)

Zo'n Mustang is wel gaaf, ik zou hem zelf niet willen hebben maar het heeft wel wat.
Mederwerker bij een klant van mij heeft ook zo'n apparaat. Die heeft na vijf jaar 0% bijtelling in een ietwat saaie hybrid van Opel voor een knalblauw Mustang gekozen :}

En de hond?
Je laat dat toch niet zomaar?
Laten oppakken door politie en testen op agressie? Laten inslapen?

Nou nou nou..moet dat nou zo overdreven...voordat je dit roept voortaan eerst maar even wat context vragen.
Het is een heel klein hondje van onze buren (Shih tzu) twee huizen verderop waar we het goed mee kunnen vinden.
Buren vonden het zelf ook vreselijk en zijn al bij ons geweest met bloemen en een cadeau voor onze dochter. En vragen dagelijks hoe het met onze dochter gaat. En of je bewust gebeten heeft of dat ze aan het azen was naar een broodje... het ging allemaal in een flits. Het is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest maar het hondje komt iig niet meer los in de buurt van kinderen.
En wij hebben er ook wel weer van geleerd.

Mogguh!

@ Jimmy: Mooi man dat na jaren arbeid, geduld en hopen de auto nu toch gebruiksklaar lijkt te zijn.
@ Rob: Knap dat je het zo relativeert, ik kan me overigens helemaal in jouw betoog vinden. Honden (zeker jonge) blijven onberekenbaar, het zijn geen mensen die je makkelijk wat aan het verstand kan brengen. Hoe gaat 't nu met jullie dochter?

Ik kwam vandaag nog een Astra J ST tegen in nagenoeg dezelfde kleur als mijn Leaf. Zag er op die auto best grappig uit:)
Binnenkort maar eens even contact opnemen met de dealer. In de ophanging aan de voorkant is er iets wat telkens hinderlijk kraakt bij optrekken/afremmen. Net alsof er ergens speling zit waar dit niet wenselijk is. En ach, na 10.000km mogen de eerste kraakjes ook optreden:}

@ Rob: Knap dat je het zo relativeert, ik kan me overigens helemaal in jouw betoog vinden. Honden (zeker jonge) blijven onberekenbaar, het zijn geen mensen die je makkelijk wat aan het verstand kan brengen. Hoe gaat 't nu met jullie dochter?

Heel goed hoor! De wond begint al mooi te genezen.

k kwam vandaag nog een Astra J ST tegen in nagenoeg dezelfde kleur als mijn Leaf. Zag er op die auto best grappig uit

Deze zeker:

opel-astra-sports-tourer-1-4-edition-1-4-edition.jpg

Heeft die maat van jou nog een sportstourer gekocht?

Ik kachel weer rond in dezelfde witte Up!. Begin er wat aan te wennen. Ligt gewoon prima op de weg. Maar schreeuwt gewoon om wat meer vermogen en cruise control. Heel moeilijk om hem op de snelweg op constante snelheid te houden.

Apart kleurtje Rob.

Fijn dat het al beter gaat met jullie dochter~

@Ruud, jazeker, had het zelf ook niet meer zien gebeuren.. :)
BPM aangifte wordt vanavond ingevuld, dus dan nog 2 weken tot het kenteken binnen is +/-

Ik kachel weer rond in dezelfde witte Up!. Begin er wat aan te wennen. Ligt gewoon prima op de weg. Maar schreeuwt gewoon om wat meer vermogen en cruise control. Heel moeilijk om hem op de snelweg op constante snelheid te houden.

Hier het zelfde, de cruisecontrol hebben wij dan wel extra in een of ander pakket (komt tezamen met parkeersensoren en uitgebreide boordcomputer en luxere DAB+ radi). Onze Up! gaat al weer over de 10.000 km, wat neer komt op zo'n 22.000 per jaar als ze exact zo door blijft rijden. Schiet dus lekker op. Maar die 60PK dat is toch wel dramatisch. Echt overal is het gewoon plankgas :}

Ik ben beneuwd Jimmy straks, hopelijk zijn er nog wat mooie nazomerdagen

Staat je goed Jimmy! Alleen nog een leren helm met stofbril en je bent klaar :)
Op een serieuzere toon: je draagt behoorlijk wat lichaamslengte mee. Het valt me dus absoluut niet tegen hoeveel daarvan je nog ín de auto weet te proppen!

@Rob: heftig zeg! Gelukkig maar dat de jongedame het mentaal redelijk snel onder de knie lijkt te krijgen en dat de relatie met de buren goed genoeg is.

@Frank.. Thanks!
Ik heb de stoel dan ook 7 cm naar achter moeten zetten, maar heel comfortabel is dan ook nog niet hoor.. zit altijd met je benen in een hoek, zonder mogelijkheid om ze te strekken. Maargoed, Dat overleef ik wel.. dat was ook de hoofdreden voor dit model, de binnenruimte is wat groter dan bij een Westfield, Tiger, MK etc.

Dat was ook mijn gedachte, ik weet dat Jimmy nog een kop groter is dan mij en eigenlijk lijkt het op de foto prima te passen. Zo'n Super 7 oogt dan nog best groot wat dat betreft.

Gelukkig nuanceert Jimmy het al, het is wel behelpen qua zitpositie. Maargoed, voor het comfort heeft ie de kitcar ook niet gekocht natuurlijk :}

@Richard, dit is een "grote" versie, Westfield, Tiger, Mk is ene slag kleiner. Mijn wielbasis is 249 centimeter, De meeste zitten rond of onder de 240.

Staat goed Jimmy! Vanaf komend weekend prachtig weer dus opschieten met dat kenteken!

Hier het zelfde, de cruisecontrol hebben wij dan wel extra in een of ander pakket (komt tezamen met parkeersensoren en uitgebreide boordcomputer en luxere DAB+ radi). Onze Up! gaat al weer over de 10.000 km, wat neer komt op zo'n 22.000 per jaar als ze exact zo door blijft rijden. Schiet dus lekker op. Maar die 60PK dat is toch wel dramatisch. Echt overal is het gewoon plankgas grinning smiley

Deze heeft een lichtpakket en een DAB+ radio en thats it. Binnen de bebouwde kom is ie vlot zat maar als je boven de 80 komt is het gebeurd met de pret. Deze auto schreewt gewoon om minimaal de 75 pk variant. Ik vind het dus knap dat B hier 20 k per jaar mee rijdt..zeker als er veel snelweg bij zit..daar vind ik hem echt ondermaats qua power.

Hoop trouwens dat de Astra vandaag of uiterlijk morgen wel klaar is want vrijdag gaan we op vakantie en dan heb ik hem wel nodig..;)
Heb ik ook aangegeven en als het goed is zou hij vandaag klaar zijn.

Mwah, zo matig is een up! toch niet? Heb ruim 80dkm ervaring met een C1, waarvan bijna de helft in het laatste jaar en ook twee keer bepakt en bezakt op vakantie naar de Alpen. Je moet gewoon iets vaker terug naar z'n 4, maar ze hebben dan echt wel genoeg power. Gewoon een beetje toeren maken. De Golf 2 1.3 was ook 850kg en had ook 60pk, toen kon dat ook gewoon.

Tsja..het is maar wat je gewend bent..ik houd wel van stevig doorrijden en dat kan met de C3 en Astra meer dan prima. Met zo'n up met 60 pk is het al een hele opgave om met 130 in te voegen en dan is de fut ook echt helemaal weg..als je je op linkerbaan begeeft ben je haast gevaarlijk bezig..

De c1 vond ik ook veel vlotter. Maar is lichter en heeft ook wat meer vermogen.

Dat soort auto's zijn gewoon dikke prima zolang je maar niet teveel op de snelweg komt. Met een kleine 1.000kg heb je aan 60pk echt wel genoeg als je niet teveel op de snelweg komt.
Mijn Clio was ook 1.000kg en had 90pk, dat ging prima op de snelweg maar even inhalen was er dan ook niet bij. (mede door de ontzettend lange 5e versnelling)

En ach, nu met 150pk op 1.278kg zijn er ook nog zat momenten waarop ik vind dat er meer vermogen nodig is. Dus wat is dan uiteindelijk wel genoeg? :)

Ik ben begonnen met die Golf 2 en reed toen ook in de Punto van m'n moeder met gelijk vermogen en de Zafira van m'n vader met 82pk. Daarnaast had ik toen ook een Kever 1200 met 34pk. Wat mij betreft moet iedereen zo beginnen. Dan merk je dat dat best gaat en je leert ook nog eens anticiperen!

Ledig ja, rijklaar 100kg extra :)

Om eerlijk te zijn was de Clio dan ook 1.084kg ipv 984kg :T

verkeerd gekeken op rdw.nl

Jim ! Gefeliciteerd met je mobiele banaan ! Veel plezier ermee !

Ik ben ooit begonnen met 34 pk met een 0.9 viercilinder in een R4
Daarna 75 PK in een Passat
en vervolgens weer terug naar 1.196 cc en 55 PK in een Kadett C (:P)

Mijn eigen sterkste auto ooit: De huidige 2.8 V6 Turbo Vectra. Ik dacht even dat ik de sterkste auto had in mijn straat
maar sinds 2 weken heb ik een buurtman met een 280 PK sterke Renault Megane RS :O

Mijn buurman heeft er zo 1 in simpel donkergrijs maar die toont lang niet zo dik als deze. Ben toch heel erg van deze kleur groen op auto's! (tu)

Mooie uitvoering maar kleur ben ik niet zo kapot van...groen vind ik een auto gauw wat oubollig maken. Uniek is het wel. Doe mij maar lekker knallend blauw!

Mogguh!

Marc, ik adviseer een spoedopname wanneer je dit soort auto's gaat posten. :}

Haha grappig. Sinds een tijdje heeft de voormalige opel-dealer in ons dorp een redelijke voorraad met Mokka's in de aanbieding. Hij blijft me maar aanvoeren, want ze vliegen bij hem de deur uit. En allemaal in dikke uitvoeringen. Dus ons dorp is nu ook redelijk goed bezet met Mokkka's X.
Begint vaders er van de week over dat de Mokka toch wel een hele mooie auto is :}

Maarjah, hun Meriva A1 maakt niks geen kilometers meer sinds vaders met pensioen is....dus investeren in een nieuwe auto vind hij zonde van het geld.
Kan hem er eigenlijk ook alleen maar gelijk in geven, met een x 5.000km per jaar waarvan de meeste ritten niet boven de 50km uit komen.

Die GTI is wel erg lekker zeg!
Kleurtje pas perfect en deze heeft gelukkig ook gewoon leer ipv die lelijke ruitjesbekleding :T

Vroeger was deze kleur groen en het bordeaux rood nogal oudbollig, tegenwoordig vind ik het erg chique eigenlijk (tu)

Best gaaf, de GTI in zo'n chique kleurtje! En van binnen klopt zo'n VII GTI gewoon helemaal. Paar maanden terug met zo'n gele R gereden, dat is toch wel heel gaaf!

@Ruud, ik kan me helemaal vinden in je antwoord. Ik zou dan ook pas iets nieuws kopen als het versleten is, of het erg duur wordt in onderhoud/reparatie. Afschrijven doet zo een Meriva A toch niet meer.

Hier op het bedrijvenpark rijdt een parelmoer witte GTi, ik vind dat wel een kloppende auto, mooi uitgevoerd en uitgewerkt.

Een beetje fout is best oke :)

Hopelijk volgende week mijn ketekencard binnen.. Ik heb al wel een nieuwe gaskabel besteld want het gas bleef soms wat hangen. Zat een knikje in de binnenkabel.

@Marc, Ja dat is wel de bedoeling deze winter.. Nu kan het "leuke" geld uitgeven beginnen.

Vering/schokbrekers en de ophanging voor aanpassen, is nu extreem stug
Alle ophangingsonderdelen laten stralen en opnieuw spuiten/coaten.
Misschien wrappen, maar ben ik nog niet helemaal uit, huidige kleur begint te groeien :)
Misschien andere velgen
De korte spatborden weer terug
Andere knipperlichten
Achterverlichting vernieuwen

Maar of alles gelijk gaat gebeuren weet ik nog niet.

Ik had eigenlijk 3 opmerkingen suggesties :

Misschien wrappen, maar ben ik nog niet helemaal uit, huidige kleur begint te groeien smiling smiley
De korte spatborden weer terug

Zowel het geel als het chroom zijn niet mijn smaak, alles in dezelfde kleur lijkt me echt stukken mooier.
Deze spatborden zijn niet mijn smaak en doen nogal ouderwets aan. Korte spatborden die vlak boven de band lopen staan een stuk sportiever en moderner.

Allemaal erg smaakgevoelig en persoonlijk uiteraard! ;)

Dat is wel lekker hobby'en idd. Niks moet (de verplichting van de keuring heb je niet meer bedoel ik daarmee), alles mag dus je kunt op je dooie gemak het een en ander aanpassen :)

Ik vind de gele kleur niet verkeerd, het chrome stoort mij eigenlijk het meest. Lijkt me overigens wel een mooi object om het wrappen zelf eens te proberen. De meeste panelen hebben een gunstige vorm en zijn makkelijk los te halen zodat je deze gewoon zelf op een werkbank kunt wrappen gok ik?

Wat voor blok lag er ook alweer in en wat zijn de prestaties?

Inderdaad, de druk is er af, ik heb express uiterlijk technisch nog niets gewijzigd behalve de stoelen.

@Marc, korte spatborden heb ik al. RVS vind ik zelf ook niet het mooiste, maar als ik erin zit zie ik dat toch niet.

@Richard, ja wrappen zou ik zelf doen, het dak van de Aygo heb ik ook gedaan.. Veel kan er inderdaad af/los gemaakt worden, dus maakt het wel makkelijker.
Motorblok is een 2 liter Ford 8v, origineel met 101 PK, maar met de gedane aanpassingen zou dit nu rond de 120 moeten liggen. (waaronder scherpere nokkenassen), vlot genoeg, maakt ook genoeg lawaai. Zal als ik mijn kenteken binnen heb wel een filmpje posten op FB. Gewicht van de auto is trouwens 730KG. incl deuren.

Haha, de g*lf 7 van mijn collega wordt in onze volksmond ‘het winkelkarretje’ genoemd. Telkens als hij met wat IT spullen maar klanten gaat loopt hij te klagen dat de bank weer plat moest omdat er te weinig ruimte in zat :}

De G*lf die Marc laat zien is idd wel vet, maar duur.

Morgen heb ik de bedrijfssticker 1 week.
De directeur heeft zijn sticker alweer verwijderd van zijn auto wegens te groot formaat. Ik volg morgen zijn voorbeeld en stop ‘m in de doofpot (tu) sssstt.. ;)

Mogguh

Leuk Jimmy wat je er nog allemaal mee in petto hebt. Ik vind het echt knap dat je zo lang je geduld hebt weten te bewaren en vast hebt gehouden aan een goede afloop. Bij mij was de auto er al lang uit gevlogen, zeker gezien hij toch best ruimte in neemt in je garage. Wanneer je er dan 8 jaar lang weinig voor terug krijgt moet je echt liefhebber zijn om hem te houden.

Gisteravond een gezellige BBQ gehad, nadien met de Leaf weer terug gereden in het donker. Hierbij het automatisch groot-licht maar eens uitgeprobeerd. Dat had redelijk veel knipperende medeweggebruikers tot gevolg. Zeker wanneer mede-weggebruikers wat verder weg rijden dan blijft de Leaf lang met groot licht rijden voordat hij over gaat op normaal licht. En buitenaf duurt het bij lange bochten lang voordat hij het grootlicht inschakelt. Ben er dus nog niet echt blij mee.....
Hoe zijn de ervaringen bij jullie?

@ Fer: Haha, hoe problemen zichzelf weer oplossen:}

Hotdog zei:
De G*lf die Marc laat zien is idd wel vet, maar duur.

Dat idee heb ik wel vaker als ik de vraagprijs van tweedehandswagens in NL zie...
Onlangs had Marco (500E) een zeer jonge Audi A6 in de aanbieding, 2 jaar oud, 130.000km en zelfde vraagprijs als wat nagenoeg hetzelfde exemplaar met 5.000 km op de teller hier op enkele honderden meter afstand van mijn kantoor moest kosten.

Zelfde voor die GTI, 5 jaar oude en 100.000 km...
Voor nagenoeg dezelfde prijs heb ik er hier eentje van 1 jaar oud met 30.000 km.

Is wel enigszins herkenbaar Ruud v.w.b. grootlicht

De Intelilux verlichting werkt goed en ik blijf mij nog steeds verbazen na twee jaar. Echter wil het wel eens voorkomen dat op hele lange rechte wegen (rechte stukken >1km), wanneer er in de verte auto's tegemoet komen/voor je rijden met wat minder felle verlichting dat de Intelilux verlichting deze niet opmerkt en dus grootlicht aan houdt. (zeker als er in de verre verte ook nog bijv. straatverlichting is die het beeld verstoren)
Ik kan het het systeem niet kwalijk nemen op dat soort momenten en vraag me ook echt af in hoeverre mensen er daadwerkelijk last van hebben op dat soort afstanden.

Bij het gros van de mensen die seinen heb ik het idee dat ze al seinen omdat ze in de verte zien dat iemand grootlicht aan heeft en er absoluut nog geen last van kunnen hebben. Ik houdt er tegenwoordig geen rekening meer mee, als iemand met grootlicht seint reageert het Intelilux systeem er toch op :T

Wat ik wel merk is dat auto's met normaal automatisch grootlicht (dus gewoon aan/uit) dat deze een fractie later het grootlicht uitschakelen, (bijv. als je elkaar tegemoet rijdt in een blinde bocht in het bos o.i.d.) daar waar de Intelilux verlichting het grootlicht mooi stap voor stap als een gordijn uitschakelt.

Lastig uitleggen allemaal, maar Intelilux is subliem. Echt een pré (of een must als het in het budget past) op een volgende auto. Echt noodzakelijk niet, het is wederom weer eens pure luxe, maar het werkt zo ontzettend gaaf!

Mooie uitleg Richard!!

Heb het toen bij jou in de auto mogen ervaren en was er ook totaal door verbluft. Zeker het als een gordijn inschakelen/uitschakelen is heel grappig om mee te maken. Mocht er ooit een Astra komen, moet die optie er dan ook zeker op zitten.

Lastig uitleggen allemaal, maar Intelilux is subliem. Echt een pré (of een must als het in het budget past) op een volgende auto.
Haha ja, ik riep ook altijd dat Xenon/LED een must zou zijn. Echter kan ik dat momenteel ook niet waarmaken.:} Al ben ik wel zeker dat wanneer ik de mogelijkheid had gehad, het er zeker op had gezeten!

Ik herken het ook wel mbt het automatisch grootlicht dat hij soms te laat uitschakelt. Maar jah voorkom je volgens mij ook niet bij bochtige wegen en/of rotondes. Op mijn route zitten veel 80 wegen met rotondes. Als ik op de rotonde afrijdt en er draait iemand de rotonde op en komt mijn richting op dan ziet de radar hem laat en voorkom je niet dat je tegenligger heel even de bundel in zijn snufferd krijgt.

Astra gisteren weer opgehaald. Achterbumper ziet er weer als nieuw uit en de complete trekhaak is vervangen. Die was nog maar een paar maanden oud..;)

Nu aan het inpakken voor weekendje op de Veluwe.

Grootlicht assistent ken ik alleen van de Insignia in de praktijk en dat werkte gewoon niet echt super. Schakelde gewoon veel te laat uit. Het is natuurlijk ook lastig om te herkennen wat een auto is en wat een lantaarnpaal, verlicht reclamebord (wat zijn sommige fel!) of reflectie van iets. Maar kan mij voorstellen dat bij nieuwe auto's die systemen steeds beter en beter worden.

Bij de insignia A heb ik ook voor het eerst kennis gemaakt met adeptive cruisecontrol. Dat werkte ook gewoon niet prettig maar wat ik zo hoor van mijn collega's en lees lijken de huidige systemen wel steeds beter te anticiperen.
Vroeger was deze kleur groen en het bordeaux rood nogal oudbollig, tegenwoordig vind ik het erg chique eigenlijk thumbs up

vind ik ook! Maar (net als bij wit) is het wel sterk afhankelijk van hoe de rest van de auto is uitgevoerd. Anders hoogt het inderdaad snel oudbollig.
Tsja..het is maar wat je gewend bent..ik houd wel van stevig doorrijden en dat kan met de C3 en Astra meer dan prima. Met zo'n up met 60 pk is het al een hele opgave om met 130 in te voegen en dan is de fut ook echt helemaal weg..als je je op linkerbaan begeeft ben je haast gevaarlijk bezig..

130 km/h invoegen lukt mij niet eens, op de linkerbaar met 130 kost veel tijd. Als je dan even moet afremmen en vervolgens weer naar de 130 moet dan zit ook iedereen achter je te drukken omdat het een eeuwigheid duurt om van 100 naar 130 te gaan, ook met terugschakelen. en zelf soort ik mij in de laguna er soms ook wel eens aan dus kan mijn achterliggers dat ook niet helemaal kwalijk nemen :}

Terug
Bovenaan