Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

IMAGE18.jpg

Oh zo'n late, witte Kadett had m'n opa ook! De XX28PF. Erg net exemplaar, stond ook altijd binnen geparkeerd. Helaas is die een keer gejat toen ie bij het station stond. Is later wel redelijk onbeschadigd teruggevonden, maar hij wilde 'm niet meer. Is toen vervangen door een Kia Sephia.
Goed model he, zo'n E-Kadett hatchback met die vlakke achterruit. Na de Focus 2 zie je dat eigenlijk niet meer op een relatief compacte hatch.

Laatst bewerkt:
Mooie kadettjes Michiel. Daar heb ik als kind heel veel achterin gezeten op vakantie. Ook zo'n witte.

Hier deze week nog lekker aan het werk en volgende week een weekje vrij en dan gaan we even weg. Lijkt het weer ook beter te worden.

Fijne vakantie kristian..de kachel maar lekker aan..:) vant weekend was het heerlijk maar is nu een stuk frisser.

leuke foto’s. Blijf ook wel een zwak hebben voor de Kadett E. De auto die tijdens mijn jeugd op elke straathoek stond en ook mijn eerste auto was. Zo nu en dan kijk ik nog weleens op Marktplaats…

Charme van kamperen vind ik dat je lekker buiten bent. Afgelopen dagen was het ook gewoon prima weer. Voetballen en tafeltennissen met de kinderen, een lekkere vlaai halen in Weert, boekje lezen, een spelletje doen, een leuke stad bezoeken. We vermaken ons wel. Vandaag is wel een mindere dag trouwens.

Inderdaad, buiten zijn. Dat is altijd het fijne! Zeker als je normaliter op het werk de hele dag in zo'n met overbehandelde-droge-lucht kantoor of in mijn geval schoolgebouwd moet vertoeven.

Charme van kamperen vind ik dat je lekker buiten bent. Afgelopen dagen was het ook gewoon prima weer. Voetballen en tafeltennissen met de kinderen, een lekkere vlaai halen in Weert, boekje lezen, een spelletje doen, een leuke stad bezoeken. We vermaken ons wel. Vandaag is wel een mindere dag trouwens.

Eens hoor..daarom boeken wij ook altijd huisjes/bungalows met een lekker tuin/terras. Wil echt niet in een hotel of appartement. Lekker de hele dag wat buiten met de kids en hond. Thuis ook hoor... als het maar beetje lekker weer is zijn we al buiten.

Tzt als het spul wat ouder is ook maar gaan kamperen.

Mooi combinatie Kristian!
Meer specs van de hut? Afmetingen, gewicht, inrichting?

@ Michiel, ook mooie plaatjes uit de oude doos! (y)
Doet mij ook denken aan vroeger toen we met onze Kadett E sedan en caravan op vakantie gingen :cool:

Hier hebben we qua vakantie alle vormen al gehad. Van tent op een camping, rondtrekken met een camper, tot ingerichte stacaravan en all inclusive. Overal kan ik mij wel in vinden, maar met een kleine is een je eigen stekkie toch wel zo prettig.

Gisteren de nodige Autobahn kilometers afgelegd. Genieten hoor. Voor het eerst dat ik met de auto lange stukken hard gereden heb. De auto is veel stiller en comfortabeler dan de vorige. Ook meer/handigere vakjes voor o.a. flesje/blikje. Dom detail wellicht, maar wel erg prettig.

Sneller, veel sneller ook. Heenweg was het rustig en prima weer, dus een mooie cruise snelheid aangehouden met eenmaal een sprintje tegen een Range Rover. Geen idee wat voor uitvoering, zag er aardig sportief uit en leek mij geen diesel te zijn.

De RR reed achter mij, toen de auto voor mij aan de kant ging en ik weer gas gaf zag ik de neus van de RR omhoog komen. Duidelijk met de intentie om ook mij voorbij te gaan. Niet gelukt. Heb ergens, heel ver voorbij de 200 het gas maar losgelaten. Rest van de rit gewoon weer op cruise snelheid.

's Nachts terug, in het donker, in de regen gewoon 130 aangehouden. Daarbij wel opgemerkt dat de LED verlichting meer licht geeft, maar het licht ook enigszins aanpast terwijl er toch geen adaptieve verlichting in zit. Ga nog eens opzoeken wat/hoe dat precies werkt.

Is een Knaus 450FU Silver Selection uit 2018. Weegt beladen max. 1500kg. De auto mag 1800 trekken en doet het met het grootste gemak. lekkere rondzit en een fijn vast bed erin. Prima uit te houden ook als het wat minder weer is.

Mooi dat de 330i zo goed bevalt, ik heb nog geen foto voorbij zien komen volgens mij. Ben wel benieuwd! Zal vast op alle vlakken weer een stukje beter zijn. Vermogen kom ik nu ook niet tekort, maar als je dan toch investeert is een 330i weer net wat lekkerder. Ik ga na de zomer eens kijken of er in Dld. een leuke te vinden is. Prijzen hier in NL vind ik wel heel fors, onder de 40k vind je alleen exemplaren met al een ton of meer op de klok. Vind 60dkm wel de max.

Midje,

Even wat minder op de forum, het is weer de seizoensdrukte op het werk.

@ Kristian: Dat is een mooie jonge caravan, Knaus Sport zijn wij ook naar aan het kijken. Zijn wat lichter in gewicht als de Südwind. Nu heb je een auto die fors mag trekken, onze astra zit bij 1.400KG aan zijn max.....dus zou een sport met iets teruggekeurd gewicht nog kunnen. Echter twijfel ik steeds meer om nu nog te investeren in een Caravan, ik verwacht toch minder interesse gezien moderne auto's steeds minder mogen trekken en de overheid rijden op benzine/diesel ook echt wil ontmoedigen.

@ Michiel: Dat is wel een beetje jeugdsentiment. Heb ook nog herinneringen aan onze E-kadett sedan waarmee we op vakantie gingen. Volbeladen, vier personen, beladen vouwwagen en fietsen op het dak. En dat met een 1.3?? motor. o_O

Weet nog dat we dan tussen de vrachtwagens berg-op reden. Wat een verschil hoe de Astra G afgelopen jaar de caravan tegen de bergen op sleurde. Ben dan ook benieuwd hoe de K het dit jaar gaat doen, en of de automaat zich aanpast op zijn taak of dat je hem toch snel in handmatig moet zetten (bergaf zowieso verwacht ik).

Ik heb hem ook iets teruggekeurd zodat het Max. toegestane toegestane totaalgewicht b niet boven de 3500kg komt. Kwam er vorig jaar voor de zomer achter dat dit ik anders op 3600 zit en E achter B moet hebben.
Tot nu toe wint caravannen nog steeds aan populariteit. Eind 21 deze zelf geïmporteerd en zie ze nu voor 4K meer aangeboden. Nieuw is ook niet te krijgen bijna.
ik zag gisteren een nieuwe Model Y met nieuwe Knaus rijden, ook EV’s hebben steeds meer een fatsoenlijk trekgewicht. Ben er niet zo bang voor dat ie straks niet meer aan de straatstenen kwijt te raken is. Bovendien wil ik er nog heel lang zelf van genieten. Zal nog wel een keer een EV voor komen. Ook geen straf om dan wat dichter bij huis te moeten staan.
Het is vandaag heerlijk campingweer trouwens.

@ Michiel: Dat is wel een beetje jeugdsentiment. Heb ook nog herinneringen aan onze E-kadett sedan waarmee we op vakantie gingen. Volbeladen, vier personen, beladen vouwwagen en fietsen op het dak. En dat met een 1.3?? motor. o_O
Als het een 1.3S was ging dat nog wel goed. De 1.3N had een enkeltraps carburateur, dus minder koppel. Mijn ouders hadden een 1.3S en later een 1.8i. Die ging volgeladen en met aanhangertje erachter naar Frankrijk. Zonder problemen.

De mijne was een 1.4i. Ik ben daarmee naar Zuid-Frankrijk gereden zonder problemen. Maar met aanhanger was dat tegengevallen denk ik :)

Dan was het wel de 1.3N....iets van 55-60 pk meen ik. Is bij zijn opvolger, de Astra F vervangen door de 1.4 8v met ook 60pk. Die hebben we ook gehad in een sedan, en nadien ik zelf ook in mijn hatch.

Na wikken en wegen heb ik besloten de Cabrio te verkopen. Ik ga er gewoon te weinig gebruik van maken.

Voor woon-werkverkeer is er de bedrijfsauto, dan ga je niet snel km. maken in een auto waarbij je zelf alle kosten moet betalen terwijl er gratis vervoer beschikbaar is. Voor de vakanties de Astra Station veel praktischer.
Dan blijft de Cabrio staan voor een zondagsritje naar familie, maar dat is ook lastiger gezien het stoeltje nauwelijks te plaatsen is (geen isofix, sterk aflopende zitting). Oftewel......de Cabrio zal maar sporadisch gebruikt worden.

Dus besloten hem te verkopen, en over een aantal jaar maar eens te kijken of er een Cascada komt.

Goed besluit Rob! Lekker sparen voor een Cascada die je tegen die tijd ook gewoon voor woon-werk gaat gebruiken ;)
Het is nu ook een prima moment om een cabrio te verkopen.

Cascada, die is helemaal uit mijn geheugen. Even gekeken hoe zo’n ding eruit ziet. Mooie auto, is toch de cabrio variant van de Astra J? 1600 kg, dus wel een zware jongen.

Begrijpelijke keuze Ruud, als een auto bijna alleen maar stil staat is het ook zonde. Zeker nu je voor de caravan een goed modern alternatief beschikbaar hebt.

Met een cascada zul je snel het zelfde hebben, alleen met hogere kosten door de afschrijving en gewicht. Vind zo'n cascada wel een mooie auto maar dan zou ik hem wel als dagelijkse auto willen gebruiken, waar hij ook helemaalvoor is gemaakt. Kinderen klimmen zelf achterin en zetten zelf de gordel wel vast. Als 3e auto is het een duur ding en zou ik zelf eerder een echte funauto willen hebben ipv een auto vol compromissen voor dagelijks gebruik.

Is vast snel een koper voor de astra te vinden. Is een fraaie auto en een vriendelijke prijsklasse.

Mogguh,

Allemaal een goed weekend gehad? In ieder geval redelijk lekker weer, met een lekkere portie zon.
Zaterdag fijn in de tuin aan het werk geweest, gisteren een caravan bekeken. Vandaag/morgen maar ff over nadenken en nog wat info verzamelen, maar de kans dat het door gaat is heel groot.

Dan hebben we ook alles in rap tempo vernieuwd, auto, fietsen en caravan. Rest alleen nog het huis :)

Is vast snel een koper voor de astra te vinden. Is een fraaie auto en een vriendelijke prijsklasse..
Ik ben benieuwd. Hij is al vaak bekeken maar nog niet 1x als favoriet geliked.
Hoop dat de aanwezigheid van de carkit hem nog iets aantrekkelijker maakt voor de verkoop.

Hier terug ut barcelona. Ik was er al een paar keer geweest, maar nu dus met mijn vader die dus nog nooit had gevlogen en nooit buiten de benelux, duitland en een keer oostenrijk is geweest. Mooi om hem zo te zien genieten. Heerlijk weer, niet te warm zoals in vele andere delen van spanje momenteel maar precies goed genoeg om zonder jas lekker buiten te lopen.

Nu weer volle bak aan het werk, collega's nemen de taken wel waar maar er blijft ook veel liggen. Allemaal zaken wat ad hoc en snel en nu gedaan moet worden dus de druk zit er gelijk weer vol op.

B is ook begonnen met de nieuwe baan, eerste indruk is heel goed, en het is maar 15 minuten rijden van ons huis en met prima weer ook goed te fietsen.

Ook gisteren een airco gehaald, split unit. Zaterdag monteren met iemand die dit al jaren doet. Ik verzorg de elektra en ben verder zijn helpende hand. Zo kunnen we voor 1000 euro een A merk airco laten plaatsen. Hoewel de voortekenen er nu nog niet zijn ben ik dit keer wel op tijd. Ik ga al zo slecht op de warmte en vorig jaar was het echt niet te doen boven.

De ruimte van de Insignia was wel handig, Het waren grote dozen, maar alles ging er zo in, geen banken omklappen of iets.

Ik ben benieuwd. Hij is al vaak bekeken maar nog niet 1x als favoriet geliked.
Hoop dat de aanwezigheid van de carkit hem nog iets aantrekkelijker maakt voor de verkoop.

Ik weet niet of de carkit nu echt het verschil gaat maken, denk eerder dat je hem in de winter binnen hebt gezet en dat het gewoon een leuke uitvoering is. Had je al wat reactie?

Middag!

Weekendje weg achter de rug met lekker veel zon, de kop al weer goed verkleurd :cool:
Paar dagen werken en dit weekend weer een weekend weg. Zo vliegen de weken wel om :)

Veel weg betekend ook veel kilometers en die maak ik graag in bovenstaande comfort cruiser en tegelijkertijd kanon.

Wat een rust en stilte als je op een drukke snelweg gewoon 110 rijdt, terwijl je zonder je best te doen makkelijk 1:16 of beter rijdt. Is het rustig, zoals laatst in Duitsland dan haal je met achteloos gemak 250+.

Op langere ritten merk je dan ook weer wat kleine details die anders zijn. Deurvak heeft vooraan het vak een handige extra bekerhouder, gooi ik vaak mijn sleutels in of een extra flesje om zo de bekerhouders voor de pook vrij te houden.
De bekerhouders voor de pook gebruiken we dan weer als telefoonhouder.

Draadloos opladen kan in deze auto ook weer. Handig met zo'n vakje achter de bekerhouders achter de pook (volgen jullie het nog?) ipv in de armsteun zoals bij de 4GC. Dit is mijn 3e auto die het kan, met evenzoveel telefoons en ik ben er geen fan van. Soms laadt het prima op, soms ook niet.
Telefoon wordt regelmatig loei heet als je zowel Flitsmeister als Spotify aan hebt en tegelijkertijd draadloos probeert te laden, met als gevolg dat hij amper oplaad.

De armsteun heeft ook weer een ouderwets bak met ruimte. In de 4GC zat daar de draadloze lader en was niet heel erg diep, veel ruimte zat er niet in. Brillenkoker paste er bijvoorbeeld niet in.

Binnenkort een oliebeurtje plus interieurfilter. Hebben ze bij aflevering niet gedaan omdat de auto een onderhoudscontract heeft en op deze manier qua timing weer netjes binnen de onderhoudsintervallen valt.

Minpunten? Afgezien van de draadloze lader zou ik het oprecht niet weten

Telefoon wordt regelmatig loei heet als je zowel Flitsmeister als Spotify aan hebt en tegelijkertijd draadloos probeert te laden, met als gevolg dat hij amper oplaad.

klopt, heb ik met de opel ook. net op een punt dat het er toe doet schakelt de Iphone zich dan uit. Ik ben er ook geen fan van. En gaat ook traag. aan een kabeltje is een super kleine moeite en gaat gewoon beter hier.

Wat een rust en stilte als je op een drukke snelweg gewoon 110 rijdt, terwijl je zonder je best te doen makkelijk 1:16 of beter rijdt. Is het rustig, zoals laatst in Duitsland dan haal je met achteloos gemak 250+.

van de Benz ken ik dat ook. Het gemak naar 200, maar zelfs daarboven is gewoon bizar. Maar bij precies 250 houd het feest op, maar je voelde dat hij nog wat over heeft. Dubbelglas en luchtvering hielp er ook aan mee dat zelfs bij 200+ het nog heel comfortabel aan voelde. De Opel is bij 140 km/h ook nog vrij stil en stabiel maar echt bij de hogere snelheden gaat de fut er wel uit en neemt het windgeruis flink toe. Hij ligt dan nog steeds als een rots op de weg maar is er duidelijk minder voor gemaakt. Maar voor die enkele keer kun je je afvragen hoe erg het is, maar je ziet en voelt het verschil op de wat hogere snelheden heel duidelijk.

Ik zou een 330i ook precies zo bestellen, zelfde kleur, zelfde uitvoering, al zou ik een licht interieur ook serieus overwegen. Vind dat heel erg mooi staan tegenover het blauwe exterieur. Of het zo praktisch is....

Mooi Joost dat je je vader deze ervaring hebt kunnen geven. Zal later iets zijn waar je dan nog snel aan terug denkt.

Ik weet niet of de carkit nu echt het verschil gaat maken, denk eerder dat je hem in de winter binnen hebt gezet en dat het gewoon een leuke uitvoering is. Had je al wat reactie?
1 onzinbieding en gisteravond met één persoon iets langer gesproken. Was wel geïnteresseerd, maar niet concreet.
We zitten er ook wel zo in dat als hij niet verkocht wordt, we een 2e hands stoeltje ergens op de kop gaan tikken en die in de cabrio laten zodat we er de zondagsritjes naar familie mee gaan doen.

@ Richard: Toch mooi dat je zo geniet van de auto!!

Olaa, hier weer terug van vakantie in Portugal, 11 dagen zon, 25-30 graden, heerlijk! Thuiskomen in dit treurige weer is wel erg jammer trouwens.

na 4 dagen stedentrip in Lissabon, waarin we diverse highlights van de stad hebben bezocht met als hoogtepunt een dagtrip naar Sintra zijn we met de huurauto, een Hyundai i20 (prima wagentje trouwens!) naar de Algarve gereden en een heleboel mooie stranden en kustgebieden ontdekt, gezwommen in de zee, kajakken door de grotten, leuke stadjes bezocht, gewoon echt heerlijk! Vliegen zowel heen als terug ging super soepel, geen drukte of rijen, geen problemen en gewoon vlot. Dit was voor Lize de eerste keer, maar alles goed verlopen.

Dit was voor ons de 1e keer dat we in de meivakantie naar het buitenland zijn geweest, maar zeker niet de laatste keer.
Het is ons prima bevallen en zeker voor herhaling vatbaar, nu nog maar eens zien waar we van de zomer heengaan.

@ruud, ik snap zeker dat je de cabrio de deur uit doet, als 3e auto gewoon veel te duur.

Lekker Jimmy!
Dit is inderdaad een prima periode om op vakantie te gaan in Zuid Europa. Precies warm genoeg en zeker niet té warm (over het algemeen althans...)

@ Ruud, nog een update mbt het materieel? Astra verkocht? Caravan aangekocht?

Dit weekend weer dik 600km weggetokkeld. Nu eerst maar weer eens een weekend lekker niks thuis :)
Vrijdag op de heenweg was het trouwens erg druk op de weg, echt on-Nederlands veel file gehad. Soms zelfs een tijdje stilgestaan. Telkens als ik het geluidje van Flitsmeister voorafgaand aan een melding hoorde was ik weer bang voor een x aantal minuten vertraging.

Gisteren op de terugweg gelukkig lekker rustig :cool:

Midje!

@ Jimmy: Lekker hoor zo'n week er tussenuit. Zeker nu in NL de lente wat minder goed los wil komen als dat we de laatste jaren gewend zijn, is zo'n 1,5 week zon en zee wel erg lekker. Fijn ook dat het met Lize goed ging!!

@ Ruud, nog een update mbt het materieel? Astra verkocht? Caravan aangekocht?
Jahoor, zoals op FB vermeld is de caravan doorgegaan. We hebben er lang over getwijfeld en de beslissing wel/niet doen voelde voor mij ook als een steen om mijn nek. Vrijdagmiddag onze oude caravan opgehaald om klaar te maken voor het hemelvaartweekend, en toen tijdens het eten met elkaar besproken wat we nu gingen doen. We waren vorige week zondag al bij een exemplaar wezen kijken die we mooi vonden, maar ook daar waren wat onzekerheden (kopen bij een handelaar).

Uiteindelijk besloten dat als je nooit gokt, je ook nooit wat kunt winnen en dus om 20.15uur de caravan gekocht, direct onze oude caravan leeg gepakt (man wat pak je er een zooi in). Zaterdag laatste zaken van onze caravan afgehaald (oa fietsenrek) en hem ingeruild op een 10-jaar jongere en grotere.

We gaan van 440 meter opbouwlengte naar 500 meter. Dat is in cijfers niet veel, maar die 10% extra ruimte zien we goed terug. Het was de eerste langere rit met de caravan icm met de Astra K en dat beviel ook super goed, zeker met automaat is het heerlijk relaxed rijden.

Zaterdagmiddag en gisteren de hele dag alles schoon gemaakt en inboedel weer ingepakt, volgende week donderdag gaan we er mee naar Noord-zuid-limburg :)

Ohjah, de cabrio was één series geinteresseerde voor. Maar daar heb ik niks meer van gehoord.

@ Richard: Zo vliegen de km. er wel op ;-)

Midje!

Zo, 2 weken vakantie zijn voorbij gevlogen: eerste week in België. Elke dag erop uit geweest (wandelen, rondleiding, bezichtiging, terrasjes, etc) weer was niet top, maar overdekte terrassen met heaters gaven voldoende terrasplezier.
De batterij lekker kunnen opladen.

In de tweede week de batterij weer kunnen leegmaken: huis moest leeg ivm verbouwing. Dus de hele benedenverdieping is leeggeruimd en we wonen de komende 2 maanden bij mijn ouders in.

Begon hectisch: afgelopen waren ze alvast begonnen met wat buitenwerkzaamheden en werd de gasleiding geraakt; 7 brandweermannen + 5 man van Cogas op bezoek. Lekker hectisch.
Ter plekke besloten dat we van het gas af gingen (zouden we ivm de kosten pas volgend jaar doen) dus ze hebben toen gelijk alles afgekoppeld en uit de grond gehaald.

@ Ruud: succes met de verkoop van de Astra en gefeliciteerd met de nieuwe caravan! Zal zo de foto op FB eens bekijken :)

@ Richard: goede koop gedaan dus! Mooi om te lezen, is ook wel een prachtig exemplaar wat je hebt gevonden. Alleen de velgen vind ik wat minder, maar dat is echt zo'n persoonlijk dingetje ;)

@ Jimmy: klinkt goed! Ons is een vakantie in de meivakantie ook erg goed bevallen, dus kan zomaar zijn dat dat ook onze vaste 'op vakantie'-periode wordt.

Thanks, ja is erg goed bevallen. Gaan we zeker herhalen!

@Gerwin, oe, dat is wel ff spannend, maar dan beter direct doorpakken. ook goed te horen dat je een fijne vakantie bij de zuiderburen hebt gehad, altijd fijn er even tussenuit.

@ruud, mooie caravan zo te zien! de Astra zal vanzelf wel verkocht worden, maar moet je inderdaad maar net iemand voor treffen.

@Richard, hele mooie auto zo, goede kleur, lekker dik. Genieten man!

Mooie vakantie-, caravan- en autoervaringen. Goed om te horen. Hier ook heerlijke week weg geweest naar de Veluwe.
Weet nu wel wat het is als je zoon zichzelf en zijn autostoel onder kotst op weg naar ons vakantieadres...op de A50 10 km voor aankomst kwam alles eruit..getverderrie...vier ramen open, gas op de plank en in het huisje alles onder de douche en in de wasmachine, toen nog eten en om 20.00 was de rust weer weergekeerd en rook alles weer naar roosjes...:)

Tot zover het "leuke" nieuws... vandaag een hele heftige en verdrietige dag op het werk gehad en ook in de familiale sfeer hebben we even een hele zware periode. Kortom..de aandacht is nu even niet bij auto's en andere materiele zaken maar is nu even nodig bij wat echt belangrijk is.

@rjthefrisian, Sterkte! Mooie auto's, vakanties en luxe kampeermiddelen zijn leuk, maar maken je uiteindelijk niet gelukkig. Hopelijk lacht het geluk jullie binnenkort ook weer toe.

@B Real. Wat een jaloersmakend mooie 3-serie heb je gekocht. Ik liet hem aan mijn vrouw zien en gezegd, dit moet hem hier ook worden. Kleur, motorisering, uitvoering, velgen echt helemaal perfect! Helaas zijn de prijzen niet meer vergelijkbaar met wat ik (precies) 3 jaar geleden voor mijn 1,5 jaar oude 320i heb betaald. Niet leuk meer.

Ik geniet nog wel eventjes van wat ik heb. BMW heeft gisteren zijn onderhoud gehad en kan er weer tegenaan. Voor het eerst bij de specialist geweest. Dealer gaat me niet meer zien. Wel leuk dat de monteur nog even zei dat ik een prachtige auto had en hij wel kon zien dat ik er heel zuinig op ben.

Ik geniet nog wel eventjes van wat ik heb. BMW heeft gisteren zijn onderhoud gehad en kan er weer tegenaan. Voor het eerst bij de specialist geweest. Dealer gaat me niet meer zien. Wel leuk dat de monteur nog even zei dat ik een prachtige auto had en hij wel kon zien dat ik er heel zuinig op ben.

Je ziet het er wel aan af inderdaad. Ik reed toevallig van het weekend nog in de 320d van mijn broer. Je ziet aan alles dat het echt gedateerd begint te raken aan de binnenkant. Maar qua rijden is het zelfs na 10 jaar nog steeds de top. Het schijnt dat de huidige 3 serie nóg beter is maar de fijne automaat, motor, zonder M-sport onderstel voor mij de perfecte combi tussen sportief en comfort. ze zijn alleen zo duur.

sterkte rob! Eerder dit jaar hebben we ook een paar vervelende momenten gehad wat mij dus gelijk aanspoorde om de vakantie met mijn vader te plannen nu hij nog vitaal en gezond is, de beste man is inmiddels ook 72.

Mooie auto's, vakanties en luxe kampeermiddelen zijn leuk, maar maken je uiteindelijk niet gelukkig.
Daar heb ik een andere visie op. Het is geen garantie op geluk, maar het kan er wel aan bijdragen.

Geluk(kig) zijn is een breed begrip en iedereen heeft er een andere invulling bij. In mijn visie kunnen middelen wel bijdragen in gelukkig zijn. Als ik in alle comfort op vakantie kan en straks in de zon zit voor de luifel van de caravan, met vrouw en kind bij me voel ik me gelukkig.
Is een nieuwere caravan dan alléén gelukkigmakend? Nee zeker niet, daar spelen ook zaken als bijv. gezondheid en familie in mee (en ik vergeet er nog genoeg). Maar het maakt wel een deel van mijn geluk.

Anders gezegd, als je van zaken als een nieuwe auto, ander huis of mooie vakantie niet gelukkig wordt....... wat maakt je dan nog wel gelukkig?

@ Rob: We hebben elkaar kort gesproken, maar ook via deze weg sterkte gewenst.
@ Richard: Je geeft wel weer mooi kleur zo aan het nederlandse wegennet (y)

Ik geef ook bewust aan wat écht belangrijk is in het leven en niet wat je gelukkig maakt. Tuurlijk dragen aankopen bij aan je geluk maar wat er echt toe doet zijn toch echt niet materiele zaken. Een goede gezondheid, sociale contacten, vrienden en familie zijn echt veel belangrijker dan bv. een dikke auto, caravan of huis.

Ook precies de reden dat ik steeds minder op het AW forum kom. Niets ten nadele van jullie maar op het hele forum gaat het het grootste deel van de tijd toch vaak over materiele zaken. Ik merk na enkele ervaringen dat andere zaken veel belangrijker zijn in het leven en ik liever energie steek in oprechte belangstelling naar elkaar dan het oppervlakkige van het AW forum. Komt waarschijnlijk ook omdat de uitwisseling over Opel zaken, waar het hier echt ooit om draaide, hier vrijwel is verdwenen. Dat vind ik bij het Astra K forum dus juist wel weer en schept een band omdat je mekaar verder helpt op (aankoop)technisch vlak en ervaringen over je astra met elkaar kunt delen. En omdat er een goede sfeer hangt is er ook belangstelling op persoonlijk vlak. Welk forum stuurt er nou kaartjes als er thuis iets niet goed gaat of er juist iets te vieren is?

Laatst bewerkt:
Klinkt niet best Rob. Sterkte!

@ Ruud: mooi gezegd. Ik kon pas een paar dagen haast niet lopen (soort slijmbeursontsteking in m'n heup), dan ben je echt onthand en leg je je 'eisen' vwb geluk gelijk heel anders. Maar als je je gewoon goed voelt vind ik ook wel dat auto's en vakantie iets met je geluksgevoel doen.

Een fijn huis, leuke auto en vakanties dragen zeker wel bij aan geluk. Helemaal mee eens. Als je gezondheid je in de steek laat of er gebeuren andere heftige dingen in het gezin of de familie dan zijn die dingen ineens maar bijzaak.
Geluk zit vaak ook in kleine dingen, even aandacht voor elkaar, genieten van je kinderen of de natuur. Ik vind dat zelf ook moeilijk hoor en ben ook regelmatig weer aan het kijken naar een nog mooiere en nieuwere auto. Waarna ik vervolgens mezelf ook weer tot de orde roep en me bedenk dat ik gewoon een keer tevreden moet en mag zijn met wat ik heb.

Je ziet het er wel aan af inderdaad. Ik reed toevallig van het weekend nog in de 320d van mijn broer. Je ziet aan alles dat het echt gedateerd begint te raken aan de binnenkant. Maar qua rijden is het zelfs na 10 jaar nog steeds de top. Het schijnt dat de huidige 3 serie nóg beter is maar de fijne automaat, motor, zonder M-sport onderstel voor mij de perfecte combi tussen sportief en comfort. ze zijn alleen zo duur.

sterkte rob! Eerder dit jaar hebben we ook een paar vervelende momenten gehad wat mij dus gelijk aanspoorde om de vakantie met mijn vader te plannen nu hij nog vitaal en gezond is, de beste man is inmiddels ook 72.
Ik vind het nog steeds een prachtig interieur. Maar dat vind ik ook van een E46 of een E90. Terwijl ik het interieur van de nieuwe 3-serie LCI echt verschrikkelijk vind.
Mooie en degelijke materialen, het gevoel van een cockpit om je heen met lekkere sportstoelen, een heerlijk sportstuur en een mooi compact scherm met handige I-drive knop en natuurlijk de ouderwetse handrem en een mooi klein pookje.
Veel beter gaat het wat mij betreft niet worden.
Als ik voor hetzelfde geld moet kiezen tussen een G21 330i of weer een F31 als 340i wordt het voor mij nog een lastige keuze.

20200428-174129.jpg

Klinkt niet goed Rob, sterkte! (y)

Ook precies de reden dat ik steeds minder op het AW forum kom. Niets ten nadele van jullie maar op het hele forum gaat het het grootste deel van de tijd toch vaak over materiele zaken. Ik merk na enkele ervaringen dat andere zaken veel belangrijker zijn in het leven en ik liever energie steek in oprechte belangstelling naar elkaar dan het oppervlakkige van het AW forum. Komt waarschijnlijk ook omdat de uitwisseling over Opel zaken, waar het hier echt ooit om draaide, hier vrijwel is verdwenen. Dat vind ik bij het Astra K forum dus juist wel weer en schept een band omdat je mekaar verder helpt op (aankoop)technisch vlak en ervaringen over je astra met elkaar kunt delen. En omdat er een goede sfeer hangt is er ook belangstelling op persoonlijk vlak. Welk forum stuurt er nou kaartjes als er thuis iets niet goed gaat of er juist iets te vieren is?

Tsja, het is toch een autoforum dus het zal wel veel over auto's gaan hè ;)
Ik heb jaren geleden al besloten om online (niet zozeer dit forum) wat minder persoonlijke zaken te delen. Dik 2,5 jaar geleden ook het nodige meegemaakt en niet zozeer de reden dat we leven zoals we nu leven, maar het speelt wel mee. Nu kan het nog, dus nu ook goed genieten (zonder de toekomst uit het oog te verliezen).

Enne, dat forum welke een kaartje of zelfs bloemetje stuurt...... ook dat hebben wij meermaals gedaan.

Fijn dat je je draai in elk geval op het Astra forum hebt gevonden. Het AW forum heeft nog nooit uitgeblonken op (aankoop)technisch vlak.

Als ik in alle comfort op vakantie kan en straks in de zon zit voor de luifel van de caravan, met vrouw en kind bij me voel ik me gelukkig.

Als ik hier met vrouw en kind de tuin uitloop en 100 meter verder het bos in loop en de kleine man zie genieten, alles aan elkaar loopt te praten en het eigenlijk totaal niet opschiet geniet ik ook. Op vakantie in de zon, met een korte broek aan geniet ik nog net even wat meer als in dit druilerige weer inderdaad :LOL:
Eerder dit jaar hebben we ook een paar vervelende momenten gehad wat mij dus gelijk aanspoorde om de vakantie met mijn vader te plannen nu hij nog vitaal en gezond is, de beste man is inmiddels ook 72.

Gelijk heb je Joost, onbetaalbare momenten (y)
De opa van één van mijn neefjes (opa van de aangetrouwde kant) doet één voor één hetzelfde met al zijn kleinkinderen. Kinderen kiezen de stad/land, opa neemt ze mee. Top initiatief!

Als ik voor hetzelfde geld moet kiezen tussen een G21 330i of weer een F31 als 340i wordt het voor mij nog een lastige keuze.

Ja, die 6-cilinder hè. Toch mooi om eens gehad te hebben.
Voor de rest is de G21 op alle vlakken toch net weer een tandje beter. Uiteraard qua technische snufjes, maar ook simpele praktische zaken, stiller, comfortabeler. Mooier ook, maar dat is persoonlijk.

Als je de F3x van binnen/buiten ziet zou je niet snel zeggen dat het model al uit 2012/2013 komt. In 2017/2018 kwam de LCI, maar dat maakt qua inner/uiterlijk niet zo gek veel uit. Het model kan prima nog even mee als je het mij vraagt.

@ Rob: Ik reageerde meer op Kristian zijn post als die van jou. En ja, ben het met je eens dat gezondheid belangrijker is als materiele rijkdom. Zeker als je met je neus op de feiten wordt gedrukt dat gezondheid niet zo vanzelfspreken is als we soms denken ervaar je dat nog eens extra.

En ja, de sfeer op het forum is veranderd...zonder dat ik het vervelend vind overigens. Ik mis ook dat het nog weinig gaat om het merk Opel, hetgeen ons toch samen bracht. Maar eerlijk....ik heb het idee dat het merk steeds meer een langzame dood sterft binnen Stellantis. Ik denk dat ze SEAT achterna ga.
Het merk heeft de laatste jaren een enorme jas uit gedaan, door giga te snoeien in het modellenaanbod waardoor ook de leuke modellen verdwenen. Momenteel hebben ze maar 5 echte modellen in het aanbod, en is eigenlijk alle jus eraf gezien leuke versies onbetaalbaar zijn geworden (Hybrids).

En er speelt weinig rondom het merk, weinig vernieuwing en noviteiten. En Stellantis heeft veel te lang gewacht met het ontwikkelen van een EV platform voor een ID3/ID4/Niro concurrent, waardoor ze een heel deel van de markt missen. Dus ja, de kans dat ik Opel-rijder blijf is vrij beperkt. Immers,

Laatst bewerkt:
Het merk heeft de laatste jaren een enorme jas uit gedaan, door giga te snoeien in het modellenaanbod waardoor ook de leuke modellen verdwenen. Momenteel hebben ze maar 5 echte modellen in het aanbod, en is eigenlijk alle jus eraf gezien leuke versies onbetaalbaar zijn geworden (Hybrids).

Klopt, maar dat geld voor bijna alle mainstraim merken. 15 jaar geleden bij Renault, Een Twingo RS, Renault Wind, Clio RS, Megane RS, Megane Cabrio, Laguna Coupé. Het is allemaal weg. En je kunt het de merken moeilijk kwalijk nemen.

En zelfs bij ** is het aanbod mager. Ja wel een tiental varianten op 1 en het zelfde model maar de meeste leuke modellen zijn er wel uit. Ja een golf R is gaaf, maar koopt ook bijna niemand meer. Alleen de Koreanen zijn echt goed bezig voor een 'normaal' merk.

Het speciale, aparte, onderscheidende is er wel af inderdaad, wil je het wel, dan is het diep in de buidel tasten.
ik was zijdelings aan het kijken om de 500C in te ruilen voor een Abarth 500C. Maar wat er bij zou moeten koop je nog een prima gewone 500C voor :)

@Joost, erg mooi dat je dat hebt gedaan met en voor je vader.

Ik zal ook niet snel weer een Opel rijder worden of er moet een mooie Corsa A pre 1987 voor ene normale prijs voorbij komen :rolleyes:

BMW doet het wel goed met een 2-serie Coupe, M2, M3 Touring, M340i. Geldt ook voor Toyota met een GT-86, GR Yaris, Supra. Zelfs voor een handbak kun je bij beide merken nog terecht. Auto's voor de echte petrolhead.

Mijn hart ligt steeds meer bij auto's uit de 80er en 90er jaren. Mijn jeugd. En daarin speelt Opel wel weer een rol. Kadett C,D,E, Corsa A, Manta B, Calibra. Auto's die ik nog steeds heel gaaf vind.
Misschien ga ik nog wel eens een leuke youngtimer voor erbij kopen. Beleef daar veel meer lol aan dan het moderne spul en is nog (redelijk) betaalbaar. Ik kijk denk ik teveel 'Halle77' op YouTube :)

Heerlijk he, dat oude spul. Maar voor het mooie moet je het wel binnen hebben staan vind ik. Ik zit nu echt alles op te zoeken over de Mini Cooper S R53 (dus de eerste generatie). Dat lijkt mij nu wel leuk speelgoed voor erbij.

Laatst bewerkt:
Ik vind het nog steeds een prachtig interieur. Maar dat vind ik ook van een E46 of een E90. Terwijl ik het interieur van de nieuwe

klopt, ik vind het ook nog steeds erg mooi. Maar je ziet wel dat het gedateerd begint te raken. E90 vind ik niet mooi. De modellen reeks van toen ook niet. Ook de buitenkant niet. Ook de 5 serie van die tijd niet. E46 vind ik inderdaad ook van binnen en buiten nog steeds heel erg fraai.

Maar ik hou dan ook wel erg van wat knopjes en een 'gezellig' interieur. De drang om alle knopjes te elimineren en alles maar in giga schermen te stoppen weten maar heel weinig merken ook echt tot een enigszins fatsoenlijk geheel te krijgen.

Jaren 90 ben ik ook wel van, dan wel beetje eind jaren 90, begin 00. In mijn ogen werden ook toen de beste auto's gemaakt, maar een Passat met V8, audi S6 met een atmosferische V10. Een V12 diesel. maar ook gewoon een Lupo GTI met 1.8 en xenon pitjes. De tijdloze E39 5-serie waar een 540 ook gewoon een 4 liter V8 was en een 520i gewoon een tamme maar fijne 6 cilinder, waar kwaliteit voor de wegwerp mentaliteit ging. Ja die tijd zijn er vele modellen die ik wel graag hier op de stoep zo willen hebben.

BMW doet het wel goed met een 2-serie Coupe, M2, M3 Touring, M340i. Geldt ook voor Toyota met een GT-86, GR Yaris, Supra. Zelfs voor een handbak kun je bij beide merken nog terecht. Auto's voor de echte petrolhead.

de 2 serie kan ik gewoon niet warm van worden. zware auto, ook. M340i is natuurlijk heel gaaf, Auto's voor de petrolhead inderdaad, maar dan wel met een hele dikke portemonnee. Voor de wat meer bescheiden petrolhead is zowel nieuw als niet al te oud 2e hands echt geen doen meer.

Ik denk dat wij dus ook net iets jonger zijn dan Kristian, Joost. Want het zijn de auto's uit je jeugd die je het meest interessant vindt.
Van de nieuwe auto's vind ik maar weinig echt interessant eigenlijk...

Ik ben de 40 al gepasseerd inderdaad. Jaren 90 vind ik ook mooi hoor, dan vooral ook de Japanners. 323F, Xedos6, MX-5, Celica, Impreza, Lancer EVO.

Nieuwe spul interesseert mij ook steeds minder, zeker als je ziet wat het kost. Astra en Corolla op de voorpagina waar je tegenwoordig 40k. voor mag neertellen. Heb ik er niet voor over en is het me ook niet waard.

Gisteren de 330i van Richard kunnen bekijken. Echt een fantatisch mooie auto. Ik hoop dat ie weer binnen twee jaar wat anders wil, tegen die tijd past ie beter in mijn budget en neem ik hem graag over.
De E21 van uwbuurman was ook echt schitterend. Die is dan wel voor mijn tijd, ik ben, vooral opgegroeid met de E30 en E36. Maar echt mooi zo’n oude BMW.

E2783-E23-5-F46-4237-B074-F1828-AC01293.jpg

Gisteren de 330i van Richard kunnen bekijken. Echt een fantatisch mooie auto. Ik hoop dat ie weer binnen twee jaar wat anders wil, tegen die tijd past ie beter in mijn budget en neem ik hem graag over.

Mocht het budget voor die tijd veranderen mag je altijd een bod doen. Zoek ik wel weer wat anders :D
Wel op z'n vroegst eind juli, want ik ga er eerst zelf nog even flink van genieten richting de vakantie bestemming :cool:
Jaren 90 ben ik ook wel van, dan wel beetje eind jaren 90, begin 00. In mijn ogen werden ook toen de beste auto's gemaakt, maar een Passat met V8, audi S6 met een atmosferische V10. Een V12 diesel. maar ook gewoon een Lupo GTI met 1.8 en xenon pitjes. De tijdloze E39 5-serie waar een 540 ook gewoon een 4 liter V8 was en een 520i gewoon een tamme maar fijne 6 cilinder, waar kwaliteit voor de wegwerp mentaliteit ging. Ja die tijd zijn er vele modellen die ik wel graag hier op de stoep zo willen hebben.

Dat waren nog eens tijden inderdaad!
Al moet ik zeggen dat ik de vooruitgang in technische snufjes van de laatste jaren ook erg kan waarderen. Ook de tijden dat diesels nog echt heel rap waren (rode t, rode d, rode i), al dan niet nog wat gekieteld door een chiptuner :D

Afgelopen vrijdag moest ik met de auto naar de dealer voor een beurt en dus even een rondje door de showroom gemaakt. Vooruitgang in technische snufjes is leuk, maar het gebrek aan knopjes gaat mij wel iets te ver. De grote schermen stoor ik mij niet zo aan, werkt gewoon goed maar je wilt gewoon onder het rijden ook af en toe eens blindelings op een knop kunnen drukken. Dat werkt toch beter dan een touchscreen.

Plus dat leer ook steeds minder vaak echt leer is, het "lederen" stuurwiel van een schreeuwend dure BMW iX leek toch echt meer op plastic. Onvoorstelbaar voor dat geld...

Een fijn huis, leuke auto en vakanties dragen zeker wel bij aan geluk. Helemaal mee eens. Als je gezondheid je in de steek laat of er gebeuren andere heftige dingen in het gezin of de familie dan zijn die dingen ineens maar bijzaak.
Geluk zit vaak ook in kleine dingen, even aandacht voor elkaar, genieten van je kinderen of de natuur.

Dat laatste dus (klikte per ongeluk verkeerd topic aan en zag deze discussie). Ik zie meerdere mensen vooral geluk vinden in vakanties. En ik zie ook, zeker degene (wel mensen die ik ken) met goed betaalde banen en die in een grote stad wonen, op IG vooral focussen op werken en de (verre) vakanties en dan er pas op uit gaan.

Terwijl juist het geluk ook dichtbij is. Het is tot laat licht dus ook na het werk is er genoeg tijd om even de natuur in te gaan of iets anders leuks. Voor mij makkelijk praten want ik heb (gelukkig) geen kinderen en kan doen wat ik wil. Rond etenstijd rondje fietsen is heerlijk. Of gewoon na het werk met een (flinke) omweg naar huis fietsen (daarvoor is e-bike ideaal want vergt nauwelijks inspanning). Of doe gewoon wat vaker een stedentrip, dat kan in Nederland zijn maar ook net over de grens zijn prachtige plaatsjes.

Terug
Bovenaan