Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

We hebben nu ook een trampoline, die nemen we ook mee, en de huidige bewoners nemen deze mee. Werkt altijd goed!

Wij vinden dat ook boven horen.. Vandaar dat het ook daarheen verhuisd :)
 
Jimmy, wat een fijn huis! Daar gaan jullie wel van genieten! Ook zo om het huis kunnen lopen is heerlijk, weet ik uit ervaring.

Android auto: hier op Gran Canaria hebben we een Corsa huurauto, de Android Auto werkt niet altijd maar als het werkt, Maps en Spotify, is het heerlijk!
 
Wat een mooi huis Jimmy! Niet zo standaard vorm gegeven, daar hou ik wel van (y) en qua ruimte ook helemaal prima. Je hoeft weinig te doen inderdaad.

Ik vind de ophoging in de badkamer/douche wel opmerkelijk. Maar kan mij helemaal voorstellen dat je er erg blij mee bent. En het lijkt inderdaad al behoorlijk af (y)
 
Kwam deze van de week tegen, zal niet zeggen dat het mooi is maar hier heeft iemand serieus een hoop geld en moeite ingestopt.

opel-astra-gtc-1-6-180pk-turbo-irmcher-sport-20-breedset.jpg


opel-astra-gtc-1-6-180pk-turbo-irmcher-sport-20-breedset.jpg


opel-astra-gtc-1-6-180pk-turbo-irmcher-sport-20-breedset.jpg


Gele Astra
 
Mooi huis Jims! Lekker ruime woning met genoeg kamers en lekker veel ruimte (y)
Gefeliciteerd man!

Zo om me heen hoor ik van veel mensen dat ze in hun droomhuis gaan wonen. Gaat echt hard met de huizenmarkt.
 
Barri zei:
Android auto: hier op Gran Canaria hebben we een Corsa huurauto, de Android Auto werkt niet altijd maar als het werkt, Maps en Spotify, is het heerlijk!
Net aangekomen op Tenerife, een Kona als huurauto. Daarbij werkt Android Auto echt top!

@TL: best leuk gedaan, die Astra. Alleen vier uitlaten is iets te...
 
Veel plezier Berry!

@gele Astra: ik moest even zoeken naar wat een breedset eigenlijk is, maar op een voorwiel aangedreven Astra hoeft dat wat mij betreft niet. Ook niet wanneer het esthetisch effect beter is.
Was het functioneel, dan zaten de breedste velgen vooraan :)
 
Sommige dingen zijn leuk gedaan, andere echt too much.

Breedset is functioneel gezien niet van belang op een astra, esthetisch wel. Dat is normaal echt zo'n dingetje voor achterwiel aangedreven auto's. Bij mijn BMW was het een optie, die had ik toen niet. Bij de Mercedes heb ik het wel (standaard op de hybride, zal wel met het hoge koppel te maken hebben). Voor is 225, achter 245 breed.

@Berri; veel plezier!
 
Afschuwelijk die Astra. Sowieso vind ik Irmscher echt ongelooflijk lelijk spul leveren. Allemaal veel teveel over de top. Maar blijkbaar zijn er liefhebbers voor...:)

Ben je nu alweer op vakantie berri..;) Veel plezier! Gran Canaria is top! In mijn studententijd ook nog eens geweest..;) De drank kostte er niks...:)
 
Jimmy wat een ontzettend mooi huis hebben jullie gekocht, van harte gefeliciteerd! Op de foto's lijkt in elk geval goed te zien dat overal aandacht aan besteed is en het met veel zorg is onderhouden. Een paar zaken zijn smaakgevoelig, maar ik vind het wel erg mooi. Badkamer en keuken zien eruit alsof ze duur zijn geweest :T Succes met de verkoop van jullie eigen woning!

@Gele Astra: ik vind 'm niet lelijk, alleen op een paar plekken wat over the top. Ik kan in elk geval waarderen dat de eigenaar in kwestie niet voor de zoveelste golf gti is gegaan.
 
@Joost, de badkamer is ook niet zo onze smaak, maar die vervangen we wel over een paar jaar. Dat hebben we bij dit huis 4 jaar terug ook gedaan.

@ Thanks, we zijn er ook erg blij mee! Paar kleine zaken, maar dan kunnen we er zo in :)

@ Astra. In het zwart zou het nog te pruimen zijn, maar zo geel.

@Breedset, ik heb een breedset op mijn 1 serie. achter 245/35R18 en voor 205/40R18

@Berri, veel plezier!
 
Mogguh!

@ Jimmy: Wow, wat een gaaf huis wat jullie gevonden hebben. Ruim, modern, zo op de foto's te zien goed afgewerkt en nog een ruime tuin toe ook. Kan me helemaal voorstellen dat je hiervoor bent gevallen.

Wasmachine en droger "hoort" in mijn ogen ook boven, maar dat komt omdat ik dat van huis uit zo gewend ben. Nu staan ze in de bijkeuken, want dat is mijn vriendin van huis uit zo gewend. Ook prima, daar stonden ze bij de vorige bewoners ook en dus was er al ruimte onder het werkblad. ik houd me toch weinig bezig met de was
Haha, grappig......ik weet niet anders dan dat hij beneden staat, moeders was er altijd wel blij mee ivm was buiten drogen.
Maar als je het goed bekijkt, dan is kwa logistiek boven altijd de betere keuze. Scheelt ook wel dat het witgoed stiller is geworden met de jaren, als je 's nachts de was doet kun je er tegenwoordig wel om slapen.
 
Thanks Ruud!

Als je buiten droogt, dan kan ik me de keuze voorstellen, maar als je gewoon op zolder / droger doet dan is boven veel handiger. + Kleding blijft dan ook boven.
 
Bij ons staan de wasmachine en droger in de kelder. Handig? Niet zozeer, maar veel andere keuze is er niet, daar zit een enorme bijkeuken. en inmiddels zijn we er aan gewend. Idealiter heb ik alles op de eerste verdieping staan waar ook de kledingkasten zijn en strijkplank. Maar er zijn maar weinig huizen waar daar de ruimte voor is.

B wilde overigens graag een droogmolen. Prima, maar het argument dat het veel stroom scheelt heb ik wel van tafel geveegd. Die wasdrogers van tegenwoordig zijn zo zuinig en een fatsoenlijk droogmolen best prijzig. Over 48 jaar hebben we hem er ongeveer terug verdient mits we hem wel regelmatig gebruiken :)
 
@Joost, inderdaad als de ruimte er niet is, en ergens anders wel wen je er ook wel aan.

in 48 jaar terugverdiend, met een huishouden van 4 wordt er toch flink gewassen :)
 
Tja, die Astra is ook niet helemaal mijn smaak.
Als ik de diffusor en spoiler op de achterklep weg denk dan oogt het al wat beter/subtieler.

Kleurtje is niet origineel Opel toch? Doet mij denken aan het geel wat je bij Seat destijds op de eerste Leon en Ibiza kon krijgen, heb er nooit echt iets mee gehad.

@ Wassen & drogen, zonder er op in te gaan. Dat heb ik vorig jaar volledig uit handen gegeven, ik bemoei mij er niet meer mee.
Wasrekjes op de 1e verdieping zijn er, droogmolen voor de tuin is er, droger in de bijkeuken is er. Ze kan doen wat ze wil, als ik maar schone kleren heb :D
 
Whahaha Richard, zo een opmerking had ik van Ruud wel verwacht, van jou eigenlijk niet. "Go to the kitchen and make me sandwich" :)
 
Och we zijn aardig geëmancipeerd hoor. Ik kook bijvoorbeeld bijna dagelijks en trek tijdens het koken vaak ook even de stofzuiger door de kamer.
Alles wat met was te maken heeft heb ik a.g.v. enkele incidenten volledig uit handen gegeven (en nee, het was niet omdat ik nieuwe rode sokken bij haar nieuwe witte shirtje heb gegooid of iets te heet gewassen heb) :):T
 
Je tijd komt nog wel Richard...stofzuigen mag een zwangere vrouw eigenlijk al niet en de was wordt voor haar straks ook te zwaar..:)

Wij hebben de wasmachine zelfs in de badkamer staan..domweg omdat we geen bijkeuken hebben. Das dus ook een vereiste in het volgende huis.
Wel kunnen we kiezen of beneden in een speciale kast of boven in de badkamer. Maar beneden staat al een extra vriezer.
Droger hebben we nog niet maar komt er voor de baby wel..Hebben we ook lang uitgesteld omdat we er eigenlijk geen fatsoenlijke plek voor hebben. W
Wordt samen met onze wasmachine vervangen. Onze Bosch van 13 jaar oud heeft het tot nu toe volkomen probleemloos gedaan maar begint nu wel wat te stinken en wat slapjes in de rubbers te worden.

En de droogmolen wordt hier veel gebruikt. Veel was kan en mag toch niet in de droger.


Hier doe ik gewoon in alles mee....verbaas me er over dat er echt kerels zijn die niet weten hoe een wasmachine werkt of een poepluier moeten verschonen.
Schaam je dan diep.
 
Mooie A4, maar in NL zou zo'n auto praktisch onverkoopbaar zijn. Zo'n enorme zware 1800 kilo wegende grote diesel met quattro is hier niet te betalen, zeker niet als leuke auto voor er bij. Daarnaast zit er ook nog een handbak in, eigenlijk vraagt zo'n lekkere V6 in een grote zware cabrio om een fijne automaat. Het is wel een vrij tijdloos model vind ik. Word mooi oud :)
 
Rob, drank is hier op de eilanden nu niet heel goedkoop maar benzine wel: onder de €0,90 per liter! Echt bizar.

Wasmachine : wij hebben een apart washok (de oude badkamer), maar bij het vorige huis stond het op zolder. Bij m'n ouders beneden in de bijkeuken. Boven is makkelijk ivm was ophangen in de buurt. We wassen beide even vaak, ik meer met regelmaat (bijv elke zaterdag witte was). Strijken doe ik alleen maar.

@Peter: mooie A4! Ben benieuwd wanneer je de MX5 inruilt. En wat Joost zegt, wel jammer van de diesel.
 
Je tijd komt nog wel Richard...stofzuigen mag een zwangere vrouw eigenlijk al niet en de was wordt voor haar straks ook te zwaar..smiling smiley

Stofzuigen doe ik dan ook voornamelijk. Volle wasmanden sleep ik wel door het huis, maar daar houdt mijn aandeel in het wasproces op :)
Verder heeft ze vooralsnog geen enkele klachten, dus kan/wil ze lekker haar ding blijven doen :)

@ Berry, fijne vakantie! Weer zal daar ook wel genieten zijn t.o.v. hier :cool:
@ Peter, fraai exemplaar! Mooier ook dan de vorige die je postte. Automaat past zoals Joost zegt misschien wel beter bij de auto, maar een handbak is ook geen straf natuurlijk.
Hoe serieus zijn de plannen?
 
Hier is er ook wel een goede verdeling, ik kook bijna altijd, soms stofzuigen en wassen/vouwen. Strijken doe alleen ik (overhemden). Maar vind het prima zo.

@Peter, heel dik zeg! Ik zou gewoon gaan rijden als je toch nog twijfelt.
 
AsconaGT zei:
Het is wel een vrij tijdloos model vind ik. Word mooi oud :)

Ook de A5 wordt stilaan betaalbaar, maar de A4 is gewoon mooier!

B Real zei:
Hoe serieus zijn de plannen?

Ja, hoe serieus?
Toen ik paar weken geleden de Mazda eindelijk uit de garage haalde en ermee reed, had ik het gevoel dat die zeker (nog) niet weg mag.
Maar anderzijds kriebelt het telkens ik zo'n model A4 zie, dus het goede gevoel is er zeker.
Een CLK wordt het daarom al zeker niet, noch ik noch Hilde hebben daar enig gevoel bij.
BMW 3 cabrio hebben stilaan te hoge kilometerstanden, 4 cabrio is nog buiten budget.
Een Mercedes E cabrio zou dan ook weer kunnen, maar dan liefst geen zwarte of grijze.
Dit model dus.

Vraag is natuurlijk, hoelang duurt het alvorens zo'n A4 op leeftijd geraakt; dit is er al eentje van bouwjaar 2008.
Vorig weekend is dan ook de denkpiste op tafel gekomen nog een ruim aantal jaren privé met de S60 en de MX-5 te rijden en die dan over enkel jaren samen weg te doen voor een (op dat ogenblik) recente T-Roc cabrio.
En dan is er natuurlijk de switch naar EV... eigenlijk zou een cabrio op batterijen het ultieme genot zijn!

Kortom, ofwel botsen we eens op dat ene exemplaar waar echt alles goed zit (benzine, automaat en leuk lederen interieur), ofwel niet.
Beetje zoals bij Jimmy's woning, het moet niet persé, maar het blijft kriebelen, we blijven kijken en op een dag passeert net dat ene exemplaar waarbij je toehapt!!!
 
Inderdaad @ Peter.. Dat is misschien wel de beste insteek en tot het zover is lekker genieten van de huidige situatie.
 
Kortom, ofwel botsen we eens op dat ene exemplaar waar echt alles goed zit (benzine, automaat en leuk lederen interieur), ofwel niet.
Beetje zoals bij Jimmy's woning, het moet niet persé, maar het blijft kriebelen, we blijven kijken en op een dag passeert net dat ene exemplaar waarbij je toehapt!!!

Volgens mij zijn er meer in die fase...:) maar inderdaad wel blijven genieten van wat je al hebt! Dat is al een hele luxe!


recente T-Roc cabrio

haha..dat meen je niet...:) Die badkuip op wielen.
 
Echt alles behalve die badkuip zeg. Pffff. (n)

Edit : Ga dan voor een Cascada, A5, 4-serie of desnoods de iets kleinere 2-serie Nieuw is er inderdaad bijna geen Cabrio meer te koop ( tot een 50k ) maar in 2017 bijvoorbeeld was er nog iets meer keus.
 
Cabrio’s hou ik me niet mee bezig ;)

@wassen: ik was tegenwoordig mijn eigen sportkleding, de rest blijf ik van af vanwege een Incidentje en daarna een wasmachineverbod :)
(Wij hadden de was-tas van het korfbalteam van Hotpup V2. Dus ik snel alles in de was, gedachte erbij dat alles synthetisch is dus snel statisch oplaadt met schokjes als gevolg. Dus een scheut wasverzachter bij gegooid... bleek bij de volgende wedstrijd dat alle rugnummers er afgeweekt waren :))
Strijken doe ik dan wel als enige, een rondje bedden verschonen en opmaken doen we samen. (y)
 
Haha, leuk die was incidentjes :D

T Roc cabrio vind ik nog best een aardig model.

Wij hebben hier dus een Kona 1.0 T GDI als huurauto, in rood oranje. Wat een fijn ding is dat zeg! Stuurt scherp, blokje sleurt er lekker aan. Dat is genieten op de stuurmanswegen hier. De wegen op Gran Canaria waren ook erg leuk, maar de futloze Corsa, met enorme dode hoeken bij de A stijl, haalde veel van het plezier weg.
 
Ja die Koreanen zijn gewoon echt heel goed bezig. Volgens mij zijn zitten ze ook in de top als het gaat om particuliere verkopen.

Ik vind zo'n Kona alleen echt niet om aan te gluren (n) wat een raar ding. Te veel lijnen, te korte wielbasis. Net als een KIA Stonic. Als het dan toch uit de koreaanse hoek moest komen van dat concern dan een Niro of Xceed of pro-ceed. Blijft gewoon erg knap hoe ze langzaam maar zeker hun verdiende plek in de automarkt hebben weten te veroveren.
 
Ik roep het al een paar jaar, maar Kia en Hyundai worden steeds beter. Goede prijs/kwaliteit verhouding ook, plus dat de modellen gewoon steeds fraaier worden.
Mocht ik de vrije keuze hebben dan zou ik ze absoluut serieus overwegen, sterker nog dan had er nu misschien wel een ProCeed in bestelling gestaan.

Bij de gevestigde merken krijg je toch steeds minder en moet je meer betalen. Waarschijnlijk heeft zo'n Corsa dan wel standaard WiFi wat je in de praktijk nooit gebruikt, maar mag je in je handen knijpen als je airco hebt (laat staan climate control)

EDIT: even vlug de prijslijst opgezocht.
De Corsa komt dus standaard met Opel Connect. Is uiteraard i.v.m. veiligheid en automatisch bellen van nooddiensten én je kunt dan op je telefoon wat voertuiginformatie opzoeken en de navigatie bied mogelijkheden om POI's op te zoeken.
Op de basis is Corsa zit dus GEEN airco! o_O

Nu zullen basis uitvoeringen vast heel weinig verkocht worden, maar dit is waar het (in mijn ogen) wel mis gaat met de gevestigde merken en absoluut niet alleen bij Opel.
 
Corsa 20SEH zei:
Whahaha Richard, zo een opmerking had ik van Ruud wel verwacht, van jou eigenlijk niet. "Go to the kitchen and make me sandwich" :)
Haha :cool: Ik heb met B geen klagen. In het begin moest ze haar weg vinden, gezien ze bij mij in huis kwam wonen. Dan trek je niet meteen alle kastjes open, of gaat helemaal je eigen weg. Maar ze is er nu wel gewent, en pakt ook steeds meer op. Koken ben ik echt geen held in, dus ik specialiseer me in het maken van Bami en Stamppot.....de rest maakt B eigenlijk altijd.

Wassen deden we wel samen, net hoe het uit kwam. Nu B thuis werkt doet zij dat meestal, gezien het mooi ff tussendoor kan.
De tuin, onderhoud om en aan het huis en de auto's is meer mijn ding. Maar stofzuigen doe ik ook regelmatig, badkamer schoonmaken en zo af en toe de toiletten.
Dus ja, B doet wel het merendeel thuis.....maar is ook meer thuis als ik. Ben gemiddeld al 2 avonden per week voor de brandweer bezig, iets wat hobby is maar anderzijds ook gewoon als werk gezien kan worden. Het brengt i.i.g wel een periodieke vergoeding met zich mee, waar we ook beiden weer van profiteren.

Maar ben niet iemand die op de bank gaat zitten, en de vrouw aan het schoonmaken zet.

@ Peter: Een nette auto, al begrijp ik je keuze niet helemaal om de Cascada aan de kant te zetten. Ja, ik ben "verliefd" op die auto en zie het wellicht met een te roze bril.
Maar het is een hele ruime auto, met 1.6T motor best leuk vlot en volgens mij toch ook een chique/vlotte verschijning in de goede kleur met goede velgen. Kwa aanblik naar mijn idee een stuk beter als zo'n oudere Audi.

@ Auto: Voorlopig toch besloten nog geen E-Niro te nemen. De meeste ritten die we maken zijn met de Leaf goed te doen, mede dankzij de 100 km/h max tempo in NL.
De E-Niro kan niks trekken, dus zitten we de komende 5 jaar met vakanties met een probleem. Dit jaar gaan we nog met de cabrio, volgend jaar zou misschien ook nog wel kunnen maar daarna is er wel een kinderwens. Dan moet je alsnog met een privé auto op vakantie. Om dan vanaf dit jaar ook nog fors meer bijtelling te gaan betalen voor een E-Niro terwijl hij praktisch weinig toevoegt tov de Leaf is jammer geld. Dan kijken we het maar aan, over 2,5 jaar is er wel weer een andere regeling.
 
Ik vind zo'n Kona alleen echt niet om aan te gluren thumbs down wat een raar ding. Te veel lijnen, te korte wielbasis. Net als een KIA Stonic. Als het dan toch uit de koreaanse hoek moest komen van dat concern dan een Niro of Xceed of pro-ceed. Blijft gewoon erg knap hoe ze langzaam maar zeker hun verdiende plek in de automarkt hebben weten te veroveren.

Vind het ook een vreselijk speelgoedachtig ding..ook weer te kort en gedrongen en veel te plastiekerig..en het zal best rijden maar SUV's zullen door hun hoge zwaartepunt nooit zo goed rijden als een traditionele auto.
Maar de Koreaantjes zijn wel goed bezig al worden hun prijzen ook steeds gelijknamiger aan de gevestigde orde!

@ Auto: Voorlopig toch besloten nog geen E-Niro te nemen. De meeste ritten die we maken zijn met de Leaf goed te doen, mede dankzij de 100 km/h max tempo in NL.
De E-Niro kan niks trekken, dus zitten we de komende 5 jaar met vakanties met een probleem. Dit jaar gaan we nog met de cabrio, volgend jaar zou misschien ook nog wel kunnen maar daarna is er wel een kinderwens. Dan moet je alsnog met een privé auto op vakantie. Om dan vanaf dit jaar ook nog fors meer bijtelling te gaan betalen voor een E-Niro terwijl hij praktisch weinig toevoegt tov de Leaf is jammer geld. Dan kijken we het maar aan, over 2,5 jaar is er wel weer een andere regeling.

Zit stiekum ook wel eens te kijken naar een hybride maar geen trekgewicht is voor mij een no go. Over paar jaar, als de kindertjes wat groter zijn, willen we waarschijnlijk wel een sleurhut of iets dergelijks.
Valt me ook op hoe belachelijk duur tweedehands autos ook nog zijn als je wat meer power wilt. Als ik er qua power, leeftijd en kilometerstand wat op vooruit wil gaan moet er echt serieus veel geld bij. En dan heb je soms nog auto's die nauwelijks nieuwer zijn of bijna net zoveel kilometers hebben. En veel autos zijn wel erg zwaar hoor..de V60 is loodjezwaar, de Insignia A2 en Astra J zijn loodjezwaar, de hybrides/EVs zijn kneiterzwaar. Eigenlijk ook wel bijzonder..bij de Astra J en Insignia A werd zo geklaagd dat ze zwaar en traag zijn..de V60 is dat eigenlijk net zo..erg matige prestaties en fors aan het gewicht. Zelfs met een dikke motor nog niet echt snel. Heb ik nooit iemand over gehoord.
 
@Ruud, fijn te lezen dat B ook haar weg heeft gevonden bij jou! Klinkt top!

Wie weet wat de caravan voro ontwikkeling meemaakt in de toekomst met e-aandrijving oid. Ik ga in ieder geval nooit een caravan kopen, een karretje is dan wel weer handig!
 
Corsa 20SEH zei:
@Ruud, fijn te lezen dat B ook haar weg heeft gevonden bij jou! Klinkt top!

Wie weet wat de caravan voro ontwikkeling meemaakt in de toekomst met e-aandrijving oid. Ik ga in ieder geval nooit een caravan kopen, een karretje is dan wel weer handig!

Een caravan is wel heerlijk. Je kunt ook (zeker met kids) gewoon lekker veel meenemen zonder meteen met dakkoffers enzo in de weer te moeten.
Maargoed, als ik de nieuwe generatie vouwwagens kijk.....ruimte zat, goed bed en degelijke keuken. Dat zijn toch wel de hoofdpunten waar je naar kijkt.
En die kunnen ook goed achter EV's, dus wellicht dat we wel op die manier blijven kamperen. Werkgever heeft iig wel uitgesproken graag door te zetten met elektrisch rijden, dus ook voor bedrijfswagens die aan vervanging toe zijn worden EV's overwogen.
 
Ik begrijp in jullie sector wel dat dit een voorkeur heeft.

Ik huur altijd een caravan, natuurlijk kost wat, aar heb nooit geen omkijken en alles is daar aanwezig.
 
Wij huren ook steeds huisjes maar die prijzen worden schrikbarend...en dan zijn wij (nog) niet eens op het hoogseizoen aangewezen.

Een caravan is ook niet gratis maar das eenmalig investeren en was kosten voor onderhoud en stalling en natuurlijk wat extra brandstofkosten maar dat heb je er redelijk snel uit. Zeker als je dan wat vaker per jaar gaat.
Maar je moet er wel van houden..ik vind het wel wat hebben...anderen gruwelen ervan..(mijn vrouw moet er ook nog niet aan denken maar komt nog wel :)
En je hebt veel meer contact met de mensen dan in een huisje.
 
Ik vind een camping ook prima hoor, zeker in NL of EU. Maar met zo een compacte caravan 1200 km rijden, al je zooi uitstallen, zoeken naar spullen, je tafel ombouwen tot bed... Nee.. en als je dan pech hebt en 4 dagen slecht weer dan wordt het er bij ons niet gezelliger op :) in de caravan.
Bij een stacaravan heb je dan toch wat meer ruimte en opties op je even terug te trekken, alles is er, je laat het schoon weer achter. Heerlijk.

maar ieder zijn ding he, zo zou ik ook gillend gek worden in zo een all-inclusive resort.
 
All inclusive...brrrr.....never en te nooit...:)

Lees net even de topic van Damian met zijn Up...lekkage/scheuren in het frame in het panodak van zijn Up van nog maar 2,5 jaar..exacte oorzaak is nog wat in het ongewisse maar veel VAG spul heeft last van kapotte panodaken. Krijg steeds meer de bevestiging dat je met een grote boog om het VAG spul heen moet lopen...man man..wat scheelt er vaak wat aan dat spul wat flink in de papieren kan gaan lopen.
 
Zeg ik er ook bij..exacte oorzaak is nog in het ongewisse en zou mij niet verbazen als het in dit geval aan de stormschade ligt.

Maar lees dan zelf ook even verder dat er heel veel Vag modellen last hebben van defecte /lekkende panodaken wat niets met stormschade heeft te maken.
 
Och, ik kan van vele soorten vakantie genieten.
Vroeger met mijn ouders altijd met een caravan op vakantie geweest. Als klein jongetje altijd een groot avontuur en zo'n camping met goede animatie is voor kinderen (en ouders) natuurlijk geweldig.
Zelf al naar hotels geweest en ook al eens ultra-all-inclusive, beide is ook aan te wennen. Dat laatste is wel ontzettend relaxed, maar hoeft van mij ook niet elke keer.
Tent op campings hebben we ook al gedaan. Is ook wel aan te wennen, mits het droog is anders ben ik er in no-time klaar mee.
Huisje/appartement huren is ook fijn, evenals een huisje op een vakantiepark.

De beste vakantie is er niet echt vind ik, het is maar net waar je je op instelt en waar je zin in hebt.

Maar lees dan zelf ook even verder dat er heel veel Vag modellen last hebben van defecte /lekkende panodaken wat niets met stormschade heeft te maken.

Hebben alle panodakken dat niet enigszins? Toch best complexe techniek, grote oppervlakten, welke in geopende toestand ook nog behoorlijk wat krachten te verduren krijgen.
De stalen klapdaken van cabrio's is ook veel ellende mee geweest.
 
B Real zei:
Tent op campings hebben we ook al gedaan. Is ook wel aan te wennen, mits het droog is anders ben ik er in no-time klaar mee.

Dat vind ik juist het grote voordeel. De flexibiliteit om de zon achterna te rijden. Moet ik er eerlijk bij zeggen dat wij het ons kunnen veroorloven net buiten de schoolvakanties te gaan. We hebben de hele zaak wel een paar keer weer ingepakt om een paar uur verderop te gaan kijken. Dat is wel een klusje, ongeveer een uur werk om de auto vol te krijgen en een uur om de tent en alles weer helemaal op te bouwen. Dat mag wel wat minder. Mijn schoonmoeder heeft een hele mooie vouwwagen in de schuur staan waarbij het bed en de keuken in 10 minuten klaar zijn. Die mogen we mee, er komt alleen telkens wat tussen om er ook eens echt mee op pad te gaan :T

rjthefrisian zei:
Zit stiekum ook wel eens te kijken naar een hybride maar geen trekgewicht is voor mij een no go. Over paar jaar, als de kindertjes wat groter zijn, willen we waarschijnlijk wel een sleurhut of iets dergelijks.

Kia heeft mooie techniek in de aanbieding, alleen de verpakking moet je aanstaan :) de Niro als hybride of als plug-in hybride mag geloof ik 1300kg trekken en worden steeds betaalbaarder.

Eigenlijk ook wel bijzonder..bij de Astra J en Insignia A werd zo geklaagd dat ze zwaar en traag zijn..de V60 is dat eigenlijk net zo..erg matige prestaties en fors aan het gewicht. Zelfs met een dikke motor nog niet echt snel. Heb ik nooit iemand over gehoord.

Tsja, autojournalisten lijken soms erg lui en laten hun vooroordelen en vooringenomenheid dan graag voorbij komen om een autotest mee aan te kleden. Dus Volvo’s zijn betrouwbaar en veilig. Opel zwaar, bmw sportief hoogtepunt, Renault onbetrouwbaar maar comfortabel, vw de ultieme middenmoot en bij citroen blijven we lezen dat ze ‘eindelijk’ van de saaie auto’s af stappen, terwijl er de afgelopen 10 jaar toch ruimschoots interessante ontwerpen vandaan zijn gekomen.
 
Terug
Bovenaan