Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

2.jpg

AsconaGT zei:
Hier hadden wij ook wel eens last van bij mijn vorige werkgever, maar dan met name met Amerikaanse (pickups) van GM. Ik zou even de RDW bellen hoe ze daar mee om gaan want er moet toch wel iets mogelijk zijn, ook voor auto's zonder (europeze?) typegoedkeuring is iets te regelen. Misschien op basis van schouwen dat er iets mogelijk is?
Ik hoop het. Maar omdat ie juist wel een Europese typegoedkeuring heeft, ben ik er bang voor... We zullen zien. Ik vraag het na bij de importeur en degene die de import verzorgd heeft vraagt het na bij de RDW.

@showroomvulling: sja, op sommige modellen schrijf je aardig af ja. Bizar dat soms zelfs de kleuren verplicht zijn! Hier bij de Mazda dealer staat alles in dat rood, best bijzonder!
Ik was bij m'n stage bij een importeur destijds verantwoordelijk voor het administreren van de demo-auto's per vestiging/bedrijf. Aan de ene kant soms wat onlogische regels, maar aan de andere kant heel bijzonder dat dealers een bepaald belangrijk nieuw model niet als demo hebben rijden!
Ik zou nooit dealer willen zijn, de eisen vanuit de importeurs en de merken lijken me niet leuk om mee te moeten werken en de marges zijn ook niet denderend.

@ Voorraad dealers, het verhaal is wel tweeledig. Enerzijds dringen de importeurs de dealers op met bepaalde modellen/uitvoeringen en afname verplichtingen. Aan de andere kant compenseren importeurs hun dealers ook weer door een deel van de verleende korting (door de dealer) te compenseren. Ik weet in elk geval van een stuk of vier merken dat deze systematiek van toepassing is, dus kan me niet voorstellen dat het bij andere merken ook niet enigszins zo werkt.

Overigens neemt niet weg dat dit soort verplichtingen alsnog funest kunnen zijn voor dealers, zeker als ze na enkele jaren nog steeds niet verkocht zijn.

Ik vond het afgelopen weekend opvallend dat bepaalde modellen niet in de showroom stonden, aan de andere kant hebben we hier ook niet echt hele grote glazen paleizen waar enorm veel auto's staan.

@BRG Cascada is ook gewoon een mooie Cabrio. Goede proporties en zal in totaal echt stuk goedkoper rijden vergeleken met bv een E-klasse Cabrio.

Mooie Cascada! Ook door de bruine kap.

Vaak zie je een cabrio in 'een' kleur met een zwarte kap erop. Staat dan nogal doods. Bij een blauwe cabrio zou ik een (donker)blauwe kap willen hebben. Bij een witte maakt het niet zo veel uit, hoewel ik de foto bovenaan met rode kap wel erg mooi vind.

20" velgen hoeven voor mij niet. Mijn 19" hebben al schade als ze een stoeprand ruiken (ondanks banden met velgbeschermingsrand, dat werkt bij deze maten gewoon niet meer).

Total Loss zei:
@BRG Cascada is ook gewoon een mooie Cabrio. Goede proporties en zal in totaal echt stuk goedkoper rijden vergeleken met bv een E-klasse Cabrio.

Maar er staat een verkeerd logo op...
En madam is daar ten zeerste gevoelig voor ;)
"Ce que femme veut, Dieu le veut".
Dus als het doorgaat zal het een E-klasse worden ;)

Een A5 cabrio is in Duitsland overigens niet veel duurder. Diverse rond € 26/27.000.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260653024&categories=Cabrio&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=31&maxFirstRegistrationDate=2015&minFirstRegistrationDate=2014&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&usage=USED&action=eyeCatcher&searchId=db9b6332-63e5-a60b-115f-5d6e4fff3bfd

British Racing Green zei:
Maar ik vertrouw die TFSI's niet :p

Valt wel mee als je een jongere hebt. Daarnaast is er in NL nu een redelijke coulanceregeling. Zie voor info:
https://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84

Meeuw zei:
Een A5 cabrio is in Duitsland overigens niet veel duurder. Diverse rond € 26/27.000.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260653024&categories=Cabrio&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=31&maxFirstRegistrationDate=2015&minFirstRegistrationDate=2014&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&usage=USED&action=eyeCatcher&searchId=db9b6332-63e5-a60b-115f-5d6e4fff3bfd

Deze rode had ik deze voormiddag al aan mevrouw voorgelegd...
Maar ze vindt de Benz net dat tikje exclusiever.

Die Benzen zijn allemaal wel in dodelijk saaie uitvoeringen... een verdwaalde blauwe, een witte en de rest zijn zwart of grijs.

Die Cascada die Peter heeft gevonden is wel erg strak hoor:O Die combinatie van kleur en bekleding vind ik super gaaf, blijft een mooie auto die Cascada. Alleen is het interieur inmiddels wel erg verouderd, jammer dat daar niet ff nog een facelift voor komt.

@ A5: wel een erg strakke wagen, maar ook al snel een tikkeltje ordinair in mijn ogen.

@ Gerwin: Ik was ff bijnpa om een ander setje inbussleutels te halen voor de speaker los te halen. Komt ie met een rol tape aan zetten, na enkele plakketjes op de speaker (was gescheurd) deed hij t weer als vanouds:O

Alleen is het interieur inmiddels wel erg verouderd, jammer dat daar niet ff nog een facelift voor komt.

Mwah, niet helemaal mee eens, natuurlijk zie je dat al even meeloopt maar zit prima in elkaar verder.
Face-lift kan je echt wel vergeten, sterker nog, ben bang dat de Cascada er helemaal uitgaat of zelfs al is.
Namelijk net op Opel.nl gezien dat de Cascada alleen nog te leveren is uit voorraad dus grote kans dat de WLTP de Cascada de nek al omgedaan heeft.

Ja de Cascada gaat er uit. Als het niet om niet om het WLTP is, dan is het wel om PSA

Model gaat al even mee
Oud GM platform
Oude GM motoren
Geen volumemodel
Winstgevend? Denk het niet

Het is een hele fraaie auto, maar om opel winstgevend te maken zijn moeten deze modellen helaas vaak het veld ruimen, en WLTP helpt daar een handje aan mee. Maar ik vind het echt een heel fraaie auto!

Namelijk net op Opel.nl gezien dat de Cascada alleen nog te leveren is uit voorraad dus grote kans dat de WLTP de Cascada de nek al omgedaan heeft.
Dan gaat het helaas sneller als ik gedacht had.

Toch wel grappig, waar vroeger de Ford Focus, Peugeot 307, Renault Megane nog als cabrio verkrijgbaar waren is het momenteel de spoeling veel dunner. Je zou dus denken dat er wel markt moet zijn voor een model in deze klasse. Feitelijk heb je als je de premium merken niet mee rekent alleen ** en Opel nog als cabrio-aanbieders. En toch vallen de verkopen tegen.

Ik vind het wel jammer dat er voorlopig waarschijnlijk geen cabrio van Opel meer terug komt, maar gezien de krappe afzetmarkt wel heel begrijpelijk. Noujah, misschien TZT dan nog maar een keer een nette Cascada op de kop tikken. :D

Ik wil trouwens bij de Leaf de zilveren plakletters "zero emission" verwijderen. Staan aan de zijkant geplakt en achter op de kofferklep.
Vind dit niet mooi staan. Nu lees ik op forums twee opties, en dat is verwarmen met een föhn maar ook dat je met goed warm weer de auto gewoon een tijd in de zon kunt zetten en je de letters dan al kunt verwijderen met een dunne draad.
Hoe is jullie ervaring?

Ik heb de letters achter op de Focus pas verwijderd, zelfs met wat kouder weer ging dat goed zonder föhn. Dus in het zonnetje moet het prima te doen zijn, zeker omdat de logo's er pas een paar maanden op zitten (bij mijn Focus zaten ze al ruim 4 jaar). Even een flosdraadje er achter langs, daarna de resten tape even met je nagels wegkrabben en dan met wasbenzine schoonmaken. Daarna dat stukje carrosserie weer even in de wax zetten.

Astra F zei:
Toch wel grappig, waar vroeger de Ford Focus, Peugeot 307, Renault Megane nog als cabrio verkrijgbaar waren is het momenteel de spoeling veel dunner. Je zou dus denken dat er wel markt moet zijn voor een model in deze klasse. Feitelijk heb je als je de premium merken niet mee rekent alleen ** en Opel nog als cabrio-aanbieders. En toch vallen de verkopen tegen.

Ik had vanmorgen al even gekeken welke cabrio's er volgens autoweek nu nieuw verkrijgbaar zijn. Boven de €100.000,- lijkt de keuze ruimer dan daaronder *-) Onder de €40.000,- en daarmee relatief (?) betaalbaar is het lijstje beperkt tot de hatchbacks met enorm schuifdak (smart, DS3 en fiat 500), de Mazda MX-5 en Fiat/Abarth 124 spider in de roadster-hoek en de Cascada, Mini, Beetle, **** en A3 als reguliere 4-persoons cabrio's. En dan een eervolle vermelding voor de Lotus Elise en BMW 2-serie die er beide net een paar euro buiten vallen. Hoewel ik me afvraag hoeveel 2-serie cabrio's er werkelijk voor €41.000,- de deur uit gaan. Dat segment heeft er wel eens anders uitgezien..

@Ruud: een poosje geleden heb ik het 1.8 logo van de achterklep van de 159 gehaald, met een föhn ging uitstekend, de lijm was lekker soepel geworden. Daarna inderdaad even met de nagel en wat wasbenzine voor de lijmresten en een beetje commandant voor de verkleuring :)

Goedkope cabrio's zijn echt helemaal verdwenen. Wel vreemd, want iets als de 206CC was toch een aardig succesje destijds.

Heb niks met Cabrio's maar het is toch jammer inderdaad. Het is nu ook wellicht voor het eerst in echt tig jaar dat Opel niet minimaal 1 Cabrio/Roadster in het programma heeft. :(

Barri zei:
Goedkope cabrio's zijn echt helemaal verdwenen. Wel vreemd, want iets als de 206CC was toch een aardig succesje destijds.
Zijn toch allemaal trends, zoals je in autoland continue ziet. Vroeger wilde iedereen een station, toen moest iedereen aan de MPV en momenteel is het allemaal SUV.
Waarbij het 2e autotje ipv functioneel vooral weer leuk mag zijn.

Letters van de leaf zaten er inderdaad heel losjes op, kon ze eenvoudig verwijderen. Achterkant ziet er nu een stuk rustiger uit (tu)

Total Loss zei:
Heb niks met Cabrio's maar het is toch jammer inderdaad. Het is nu ook wellicht voor het eerst in echt tig jaar dat Opel niet minimaal 1 Cabrio/Roadster in het programma heeft. :(

Dat geld denk ik voor heel veel merken tegenwoordig helaas zoals peugeot/**/renault idem. De merken willen best op basis van een C segment auto een leuke cabrio maken, maar dan moeten er wel kopers zijn.

Enige cabriomodellen waar nog markt voor zal zijn voor de gewone man/vrouw is een B of misschien zelfs A segment met behoud van 4 zitplaatsen zonder dure metalen kapconstructie. De onzekerheid van allerlei CO2 dingen, auto crisis van een paar jaar geleden en andere prioriteiten van autofabrikanten op dit moment heeft daar o.a. ook aan bijgedragen.

Misschien nu de automarkt weer wat aantrekt dat een fabrikant het weer aan durft zoiets op de markt te zetten

DIT is volgens mij op dit ogenblik de enige in gans België die in aanmerking komt...

Anderzijds,
vandaag zijn er op dieselcabrio's enorme slagen te doen, heel recente full options voor weggeefprijzen...
Natuurlijk, die zijn over enkele jaren geen drol meer waard en mogen nergens meer binnen (zolang ze Zeeland maar in mogen ;) )
En met die paar kilometers woon/werk is een diesel echt wel tegenaangewezen.

En dan kom je dus weer uit bij de bekende varianten, smart cabrio, DS3 cabrio en de 500C. Vast erg lekker zo'n volledig open dak, maar ik vraag me af wat de aanwezigheid van al die carrosseriedelen nog doen voor het cabriogevoel.

Jou analyse deel ik ook Joost, de autowereld heeft een zware tijd achter de rug. De meeste van de betaalbare cabrio's zijn van voor 2008 of anders is de ontwikkeling wel voor die tijd begonnen. In de tussentijd werden de milieuregels strenger en strenger, is er een dieselcrisisje losgebarsten en is de focus nu op ontwikkeling van de (gedeeltelijk) elektrische aandrijflijnen. Daar zit even geen ruimte voor een leuke kleine open reputatieversterker.

Midje!

Wat gaat het hier af en toe hard..kom er weinig meer aan toe om te forummen en heb er ook niet zo'n behoefte meer aan.

Cabrio's sterven wat uit. De vraag neemt steeds verder af omdat er toch ook de nodige nadelen aan zitten en er ook steeds meer alternatieven komen die het het cabriogevoel (deels) wel geven maar de praktische eigenschappen van de auto niet te iet doen zoals panoramadaken en canvas schuifdakkies zoals op de 500.

Smaken verschillen maar ik vind zo'n E-klasse cabrio geen sympathieke auto. Daar rijden hier vooral kermisklanten en woonwagenbewoners in.
Ik vind het daarnaast echt nog een benz van de oude stempel waar ik weinig mee heb. De nieuwe generatie benzen mag ik wel.

Ik zou lekker in je MX5 blijven rijden BRG. Veel sympathiekere auto.

Ik lees wat over logo's verwijderen. Wil ik bij de astra ook nog eens doen maar is er nog niet van gekomen. Gisteren sinds weken hem maar eens gewassen. Deed hem wel goed. Al vond ik de gun metal grey velgen best mooi staan..;)

Ja, wel jammer van die cabriootjes maar zoals Joost ook al zegt: al die nieuwe regeltjes. Zo'n (in verhouding) zware cabrio zit dan misschien net in een verkeerde klasse.
We moeten het nog maar even doen met de oude modellen...

De vraag neemt steeds verder af omdat er toch ook de nodige nadelen aan zitten en er ook steeds meer alternatieven komen die het het cabriogevoel (deels) wel geven maar de praktische eigenschappen van de auto niet te iet doen zoals panoramadaken en canvas schuifdakkies zoals op de 500.
We hebben een Twingo met zo'n canvasdakkie, maar dat is wel een heel verschil met een cabrio. Snap best dat voor sommige mensen het een 'cabriogevoel' geeft. Maar voor mij totaal niet ;)

Nee voor veel voldoet dit niet..maar denk dat we in dit topic ook geen goede weerspiegeling hebben van hoe heel Nederland tegen cabrios aankijkt. Hier zitten relatief veel echte liefhebbers/ cabriorijders...;)

Het gros van Nederland ziet de auto vooral als een praktisch gebruiksvoorwerp.

Toegegeven,
een cabrio heeft vooral nadelen...
Hij is zwaar, heeft een in de breedte krappe achterbank, geeft met gesloten dak een bekrompen gevoel, heeft - zeker met open dak - amper kofferruimte, verbruikt meer, ...
En enkel in BE, NL en Duitsland zou die enige populariteit genieten.
Wereldwijd is het evenwel een marginale koetswerkvorm.
In de zuiderse landen rijdt men immers niet met cabrio's, daar koopt men een witte sedan met open ramen.

Ik denk dat Japanners en Koreanen zeer goed aanvoelen wat trendy is.
Zij zijn destijds begonnen met betaalbare en ruim toegankelijke SUV's en MPV's, maar Japanse cabrio's zijn er amper.

Zoals hierboven reeds geschreven: er zijn amper nog "betaalbare" cabrio's nieuw te koop.
De MX-5 ND lijkt me - in tegenstelling tot zijn voorgangers - geen verkoopstopper.
Open 500-tjes zie je massaal, maar kan je echt geen cabrio noemen!
DS3 met canvas topje lijkt me een flop en is evenmin een cabrio.
SLK en Z4 zijn in gezinnen met ruimere budgetten vaak de tweede (of derde/vierde/...) wagen, maar hoe vaak zie je die eigenlijk open rijden?
En de weinige modellen die er nog zouden zijn, lopen op hun laatste benen; zelfs de Beetle cabrio zou geen opvolger meer krijgen.

Vandaag nog las ik dat TT & A5 gezamenlijk zouden vervangen worden door een nieuwe A4, op A3-platform.

En toch ben ik verknocht aan cabriorijden.

Hi, Ook ik kom hier weinig meer, lees wel maar als ik niets te melden heb dan houd ik wijselijk mijn vingers van het toetsenbord.|

Ik denk ook dat de cabrio's die betaalbaar zijn steeds verder uitsterven, SUV en dan vooral de kleinere, zijn helemaal hot. Ik snap niet waarom, maatgoed :) Er komt vast een moment dat een Japans/Koreaans merk er weer een boterham (of sushi) in ziet en ze weer gaat maken.

Hier trouwens ook erg druk.. de auto vervanging naar Clubman is ook op non actief gezet, wel gaan we volgende week dinsdag bij een ander huis kijken en komen ze van de week ook voor een waardebepaling voor ons huidige huis, dus ik ben benieuwd waar deze weg ons weer gaat brengen.

@ Peter: Je slaat de spijker op z'n kop. Veel nadelen aan een cabrio; daarom zal niet iedereen een dakloze auto kunnen waarderen. Maar als je dat wel kunt, dan is het genieten en neem je die nadelen voor lief.

@ Jimmy: wat tof! Kan me voorstellen dat zo'n Clubman even op een latere plaats komt ;)

Vandaag toch nog een optie ontdekt in de zoektocht naar een 206cc

Foto van de advertentie op MP was een beetje vaag, nauwelijks een omschrijving. Een jaar geleden geïmporteerd... al met al niet gelijk in juichstemming.
Toch aangeklikt en ik vond het interieur wat vreemd: rare sportstoelen. Aftermarket tuning? Verkoper berichtje gestuurd: auto had airco en verwarmde voorstoelen, helaas geen windscherm. Maarja... die stoelen waren niet van leer (gelukkig). Alcantara dan?
Even een beetje Googlen. Blijkt het een speciale RC-editie te zijn. Alleen in DLD geleverd. Alcantara bekleding en wat extra aankleding her en der.
Wat mist er bij deze auto specifiek? Het windscherm met RC logo (erg zeldzaam ook) en de velgen. Laatstgenoemde vind ik niet zo'n probleem: ogen toch te groot naar mijn mening.

Staat in Hengeloooo, dus rij zaterdag die kant eens op om te kijken. Weinig kilometers, relatief jong. Dus kan een optie zijn.
Nadeel is import en kan de Twingo niet inruilen + wat boven budget.

Nog even een linkje naar de 206CC

Plaatje van een zwarte met originele velgen:
peugeot_206_cc_rc-line_1.jpeg

Toegegeven,
een cabrio heeft vooral nadelen...
Het is ook maar net wat je wilt. Joost heeft jaren in een cabrio gereden als dagelijkse auto, hij kon er goed mee uit de voeten.
Voor mensen die een gezinnetje hebben en met enige regelmaat met meer als 2 personen op pad gaan is een cabrio niet zo handig inderdaad.
Maar de beleving van open rijden is wel heel gaaf! Geeft mij wel een gevoel van vrijheid en rust, dat is ook een groot genot.

@ Gerwin: dat is wel een gave uitvoering. Mocht je nadien tochntankennin duitsland, kom dan ff aan voor een bakkie :-D

@ Jim: spannende ontwikkelingen!

Da's een leuk ding, gerwin! Kleur en uitvoering die je niet vaak ziet. Nu even kijken hoe hij in het eggie is. De advertentie is nogal magertjes..;)

@ jim: het blijft bij jullie dus ook borrelen. Ben benieuwd!

Lekker jimmy! Hopen dat het wat nieuwe wegen gaat openen voor jullie.

Aanvankelijk wilde ik ook nog even blijven wonen waar ik eerder zat. Maar door de huizencrisis leek mij hét moment om naar een groter huis te kijken 3,5 jaar geleden. Top beslissing want nu zou een zelfde huis veel duurder zijn en voor mij te veel zijn wat ik wil hebben aan maandlasten. Aan de andere kant, nu is jullie huis ook waarschijnlijk erg in trek en levert na verhouding meer op (tu)

Het is ook maar net wat je wilt. Joost heeft jaren in een cabrio gereden als dagelijkse auto, hij kon er goed mee uit de voeten.
Voor mensen die een gezinnetje hebben en met enige regelmaat met meer als 2 personen op pad gaan is een cabrio niet zo handig inderdaad.

Inderdaad, zolang je met zn tweeën bent is een cabrio heel goed te doen. Heb nooit problemen gehad met baggage, boodschappen of wat dan ook. Heel incidenteel als er meer dan 2 mensen mee gingen dan moesten die zich maar aanpassen (of lopen :} ). Momenteel is het gewoon niet handig, maar later, over 25 jaar of zo (:p ) zou ik zo weer een cabrio willen kopen. Of het moet een derde auto worden, maar dat zie ik ook niet snel gebeuren.

Leuke uitvoering gerwin, zo op de foto's ziet het er keurig uit. Ben benieuwd naar het verhaal dat hij zo snel al weer weg moet. Advertentie is idd wel erg magertjes maar het zou mij er ook niet van weerhouden om even te gaan kijken.

@Joost, we hebben al eerder gekeken. Zeker was de prijs toen gunstiger, maar ons huis stond nog onder water. Nu niet meer vermoed ik als ik zie wat er in de regio wordt gevraagd. We wonen er nu 10 jaar hebben al e.e.a. afgelost en dat geeft wel mogelijkheden tot een 2/1 kap of middels garage geschakelde woning op een woonerf.. Maar die gaan als zoete broodjes, zelfs de huizen waarvan ik denk.. hmm daar moet nog best veel aan gebeuren zijn binnen 2 weken verkocht. Bizar, dus erboven op zitten.

@Rob, ja is eigenlijk nooit gestopt met borrelen, maar voor Lize zou het goed zijn om gewoon vrij buiten te kunnen spelen met andere kinderen. Nu aan een doorgaande weg is dat gewoon not done. Verder zitten we hier prima, en als het nog een half jaar duurt dan is dat maar zo. We hoeven niet weg.

@ Gerwin, lekker exclusive uitvoering.. Wel heel minimaal in informatie, maargoed even kijken kan geen kwaad.

Tjonge, ik zit net een 45 minuten in de taxi. Echt heel slecht weer, komt de hele dag al met bakken uit de lucht. Zag vanmorgen ook dat er tussen de 100 en 140 mm zou vallen vandaag. Ben ik uiteindelijk in slaap gevallen. Totdat we voor het hotel stonden maakte de chauffeur mij wakker. Dus snel portemonee pakken, betalen, snel uitstappen, koffer uit kofferbak en snel naar binnen en bedenk mij gelijk; shit, mijn telefoon ligt op de achterbank, en zie de chauffeur in de verte al wegrijden :O

Aan de hand van het sumiere , voor mij onleesbaar bonnetje kon het hotel het bedrijf achterhalen. Die kon aan de hand van mijn rit zien wie de chaufeur was geweest, die hebben ze gebeld en die komt later vanvond/vannacht weer in de buurt en brengt hij hem langs bij de receptie :-D Na 43 keer naar Azie, honderden taxi ritjes, vele vluchten, mega veel hotel check in en uits nog nooit iets laten liggen, maar eens moest de eerste keer zijn en gelukkig loopt het goed af.

overigens; taxi's hebben echt belachelijk hoge kmstanden, vanmorgen zat ik in een taxi en die had 900.000 er op staan, maar een miljoen en veel meer schijnt ook vaak voor te komen zeggen ze. En dan ziet het er best aardig uit ook nog allemaal, en allemaal op LPG.

huizen gaan hier ook zo weg. Straatje naast ons was een huis ook zo weg, nog helemaal in jaren 70 stijl. :} ze wilden een huis helemaal naar eigen smaak maken maar wilden niet in een kale nieuwbouwwijk wonen waar tuinen ook vaak klein zijn. Hebben ze dit gekocht. Nieuwe badkamer, keuken, vloeren allemaal opnieuw, stukadoor heeft heel wat schoon metselwerk weggewerkt en heel veel wit geschilderd en eerlijk is eerlijk, het ziet er echt heel erg mooi uit, modern industrieel. En in 6 weken tijd of zo.

Huizenmarkt is inderdaad weer helemaal gek op het moment.
Heeft altijd mijn interesse en blijf het altijd volgen terwijl ikzelf helemaal niet op zoek ben op het moment.
Staat gewoon heel weinig te koop en wat er te koop komt is meteen weg.
Ten tijde van de crisis toen ik ook mijn huis te koop had staan stonden er altijd iets van 1.100 huizen te koop hier, nu zit dat standaard nog onder de 800 huizen. Als je nu als starter iets wil kopen heb je echt een probleem, in een hoop steden is het al onmogelijk en gaat steeds moeilijker worden, er worden simpelweg veel te weinig en veel te langzaam nieuwe huizen bijgebouwd. Gaat in de toekomst alleen nog maar erger worden!

@Joost Ah gelukkig dat het zo te lezen goedkomt. Lijkt me heel vervelend om je telefoon kwijt te raken! Ben zelf heel erg zuinig op mijn spullen en ben echt nog nooit wat kwijtgeraakt gelukkig ( even afkloppen ). ;)

@Marc, ja inderdaad, zeker in de randstad is het bizar.

Sprak iemand op Zandvoort laatst die ook al een jaar aan het zoeken was in Schiedam, eindelijk iets gevonden wat grotendeels ok is.. en nu nog een jaar moet wachten tot hij erin kan. (in overleg met de verkopers) maar allemaal omdat er zo weinig te koop komt, en zo snel weg is en de prijzen bizar zijn.

Hier staan er 583 te koop.. incl. de omliggende dorpen. Op een gemeente met 75K inwoners is dat weinig. Hiervan liggen er 11 huizen op een locatie waarvan ik denk.. ja.. leuk, 5 ervan zijn boven de 350K, 5 moet teveel aan gebeuren naar mijn zin.. en die 1e die overblijft daar gaan we kijken ;).

Ik ben ook altijd zuinig op mijn spullen en dus ook nooit wat kwijt, ondanks ik veel reis. Ik kijk ook altijd als ik uit stap of ik niets laat liggen. Maargoed doordat ik net half wakker was en het met bakken uit de lucht kwam toen ik uit stapte niet goed gekeken. Heb heb inmiddels al terug.

Zag wel gelijk een appje met een foto van justitieel incassobureau *-) 4 km/h te hard. schade; 36 euro. Zolang ik elke 7 jaar zulke minimale bekeuringen krijg teken ik er voor

Hier is het 805 huizen op 119K inwoners, dus nog iets minder in verhouding.

Ik was deze tegengekomen.
Spectaculaire locatie. Wist niet dat daar huizen waren die bedoeld waren voor permanente bewoning.
Huis is erg klein maar plek is echt heerlijk. Ligt naast een camping/bungalowpark en haven aan de grote rivier.
Geen verstandige keus maar wel heel leuk :}

225k

Dat is een heel gaaf plekje Marc! Eigenlijk komt het gezien de locatie nog helemaal niet zo duur op mij over, hoewel ook niet erg groot natuurlijk.

@Joost: dan is de blijdschap met het terugkrijgen van je telefoon wel weer snel bekeken haha. Nouja, dit is ook een beetje het risico van autorijden toch? Eens per 7 jaar is uitstekend (tu)

@Gerwin: ik ben benieuwd wat je aantreft! Klinkt als een potentiële buitenkans, of een ruwe diamant. Maar kan ook wat al te ruw uitpakken.

@Jimmy: succes. Ik ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden!

Yep, de huizenmarkt blaast zichzelf weer op als een grote zeepbel. Gaat nergens over.
Wij zijn ook voorzichtig aan het rondkijken, maar de mooie woningen zijn dun gezaaid en de prijzen stijgen gigantisch.

Verschild echter ook per gemeente. Zo kwam ik er laatst dat mijn exact mijn woning ook in Meppel gebouwd is, want ik kwam eenzelfde woning tegen op Funda. Echter was de woning in Meppel niet uitgebouwd, keuken en badkamer minder mooi......... bieden vanaf prijs 20.000eu hoger als de mijne :O:O:O

Ja ach, zo ging het 'vroeger' ook. Mijn oom en tante zeiden paar jaar geleden nog hoe dat bij hun ging. Dat je echt niet even een week of 2 moest wachten en dan nog een 2e bezichtiging kon doen of iets, want dan was het huis weg. Ik kon mij er niets bij voorstellen, maar nu zijn we weer in diezelfde gekte beland. Maar ik vind het helemaal prima nu :} ik hoef niet weg.

@ 206cc: Inderdaad geen aantrekkelijke advertentie, maar reacties waren snel. Verhaal waarom ie m weg deed begreep ik ook niet helemaal. Maar het leek erop dat het een tweede auto was maar dat dat ivm omstandigheden niet meer nodig was.
Gewoon zaterdag eens kijken hoe het ding erbij staat.

@ Gerwin: dat is wel een gave uitvoering. Mocht je nadien tochntankennin duitsland, kom dan ff aan voor een bakkie
Wil je me even je nummer PM-en? Weet niet helemaal hoe ik smiddags uitkom qua tijd, maar anders zeker gezellig!

Even weer plaatje van lekkere Opel
Erg fraai!

@ joost: Zal eerst even schrikken zijn maar mooi dat je 'm terug hebt (tu)

@ Huizenmarkt: inmiddels in Zwolle hoor ik ook al verhalen dat de vraagprijs met gemak wordt gehaald en dat biedingen vaak hoger zijn. Hier in de 'stad' is het merkbaar dat de vraagprijzen wat hoger zijn, maar verder niet hoor. Vrij stabiel allemaal. Bij ons in de wijk is het helemaal rustig; dat zal over een paar jaar waarschijnlijk weer wat aantrekkelijker worden (goedkopere wijk met vrij ruime huizen)

Tsja..huizenmarkt...bij ons blijft het ook kriebelen.
Wij willen wel wat groter en het liefst vrijstaand.

Hier in het dorp staan er ook maar 29 te koop (inclusief bedrijfsachtige woningen).

Ons huis zouden we waarschijnlijk zo kwijt zijn maar krijg nog niet alles eruit verwacht ik. Daarnaast moet er tegenwoordig flinke zak eigen geld mee.

En ik wil eerst de ontwikkelingen op m8jn nieuwe werk afwachten en we weten nog niet precies waar we heen willen. Iig dichter bij ons werk en rondom de A7 nu ik in Heerenveen en mijn vrouw in Drachten werkt.

We hebben geen haast, we wonen nu meer dan prima en onze tijd komt vanzelf!

Terug
Bovenaan