Op zoek naar barrel, maar wel iets leuks en beetje vlot.

Auto encyclopedie zei:
Ik zag laatst op marktplaats een Daihatsu YRV met AWD, van de Siron 2 en Materia wist ik dat die er was.

Dat wist ik inderdaad ook niet, bijzonder.
Zag net zelf dat er ook een Fiat Panda 4X4 is, en dan bedoel ik niet het oude model. Helaas nog wel boven budget.

https://www.autowereld.nl/daihatsu/young-rv/1-3-16v-s-awd-airco-34523005/details.html

daihatsu-young-rv-1-3-16v-s-awd-airco.jpg

De Saxo en 106 zijn erg gevoelig voor roest.
De onderkant checken op een brug oid is verstandig!

SSander zei:
De Saxo en 106 zijn erg gevoelig voor roest.
De onderkant checken op een brug oid is verstandig!

Dank je. Lees wel erg veel slechte reviews over dat bedrijf, krijg Jet Cars gevoel...

Je kunt op deze Koreaan bieden:
KIA CEE’D 2.0 Cvvt ‘07 Zwart 143 pk

https://link.marktplaats.nl/m1653907640?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

haarr zei:

https://link.marktplaats.nl/m1653907640?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Ik waardeer je suggestie zeer, maar is ongeveer precies wat ik niet zoek.;)
Schade en veel te zwaar, ik denk ook flinke kosten om op te knappen. Zelfs geen APK...

Leuk voor een schadehersteller of zo die er brood in ziet, en als iemand me kan vertellen wat schroef schade is...:confused:

Met die prijs kan de Saxo best bij een raar adres staan. Gewoon goed kijken. Voor dat geld kan je niet al te veel verwachten. En ook bij Jet Cars staat wel eens iets aardigs.

Carkiller zei:
Leuk voor een schadehersteller of zo die er brood in ziet, en als iemand me kan vertellen wat schroef schade is...:confused:

Schade die (vermeend) hersteld kan worden door er wat nieuw plaatwerk op te schroeven, dus geen kromme auto oid.

Maar, ik ben het met je eens dat dit ook mijn hart niet sneller zou doen kloppen.

Barri zei:
Met die prijs kan de Saxo best bij een raar adres staan. Gewoon goed kijken. Voor dat geld kan je niet al te veel verwachten. En ook bij Jet Cars staat wel eens iets aardigs.

Eens, en budget over dan voor mankementen.

Carkiller zei:
haarr zei:

Ik waardeer je suggestie zeer, maar is ongeveer precies wat ik niet zoek.;)
Schade en veel te zwaar, ik denk ook flinke kosten om op te knappen. Zelfs geen APK...

Ik vond het wel een "barrel" :) u

@haarr:

Daar ben ik het mee eens, dat is het zeker.:D

@D Elzinga:

Dank je voor de uitleg, ik moest er jaren geleden ook achter komen wat "borduurschade" is. Waarom dat woord vooral.
In België en misschien in het zuiden noemen ze de stoeprand borduur, wist ik veel...o_O

Saxo en 106 puntjes:

https://www.autoblog.nl/peugeot-106-1991-2003-occasion-video-aankoopadvies

Wij hebben overigens goede ervaring met de 106. Bij ons is ie betrouwbaar gebleken en dat je ze nog behoorlijk veel ziet is ook een goed teken. Auto's als deze zijn namelijk snel economisch niet veel reparaties meer waard. Veel aanbod binnen jouw budget dus zit echt wel wat tussen. Gewoon een keer mee rijden, vermakelijke wagentjes met een relatief hoge snelheidsbeleving. Nooit het gevoel power tekort te komen.

APT zei:
Saxo en 106 puntjes:

https://www.autoblog.nl/peugeot-106-1991-2003-occasion-video-aankoopadvies

Wij hebben overigens goede ervaring met de 106. Bij ons is ie betrouwbaar gebleken en dat je ze nog behoorlijk veel ziet is ook een goed teken. Auto's als deze zijn namelijk snel economisch niet veel reparaties meer waard. Veel aanbod binnen jouw budget dus zit echt wel wat tussen. Gewoon een keer mee rijden, vermakelijke wagentjes met een relatief hoge snelheidsbeleving. Nooit het gevoel power tekort te komen.

Ik lees soms dat Saxo minder goed is dan 106 en meer roest.
Maar zal er goed op letten, al die punten. Dank je.

Tot 950 kg wordt lastig zoals al door diverse aangegeven is, kom je echt in oudere auto's terecht.

Dan kom je voor dat bedrag terecht in auto's die over 3-4 jaar belastingvrij worden.
Bijvoorbeeld zoiets als dit, Cabrio, met Xr3i bak & stoelen. gaat als de brandweer volgens de advertentie en al reeds een kofferbak met onderdelen om te upgraden. Kan je meteen sleutelen, maar dat zal de bedoeling ook wel niet zijn.

In de gewichtsklasse tot 1050 kg is de volgende ook mogelijk:
Renault Mégane Coupe
108 pk op 1035 Kg, en ook 0-100 in 9,6 seconden.

Carkiller zei:
Megane is leuk inderdaad, die zelfbouw Fiësta ook wel bijzonder.

Geen idee wat ik met een Liana moet.o_O

Ik ook niet, was een soort bonus :LOL: ging vooral om de Corsa. Hou je ook nog wat geld over voor onderhoud. Ik zou trouwens de velgen daar laten en op wieldoppen rijden, veel leuker om dan nog wat mensen te verrassen.

@Auto encyclopedie :

Dan maar geen cult, ik sla even over.;)

Elke Ford Puma tot nu toe te roestig, die worden echt oud blijkbaar...

Ziet er leuk uit die C2 en met 122pk vast vermakelijk. Benieuwd of het van het kaliber 106GTI/Saxo VTS16v is qua rijden. Velgen staan 'm goed terwijl ik eigenlijk velgen met zwart erin verafschuw.

Carkiller zei:
Mijn oog viel nu op deze

Grappig ding.

Niet alleen grappig, maar ook uniek, werd in de latere jaren van de 205 niet meer geleverd hier (of niet meer geproduceerd) en volgens mij ook nog met stuurbekrachtiging, heel bijzonder en pittig in verhouding tot gewicht en motor.

Deze peugeot is ook leuk en was recent nog in facelift friday https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-friday-peugeot-309/

https://www.autowereld.nl/peugeot/309/1-4i-xl-magnum-mooie-auto-inruil-mogelijk-32186990/details.html

Die GT is gaaf maar de automaat haalt denk ik wel elk greintje sportiviteit uit het rijden.

De 309 is ook echt een knappe wagen, misschien vind ik hem zelfs leuker dan de 205 maar die sluitbeugel op het dashboardkastje, stickers op de achterklep en bestuurdersstoel geven een wat mindere indruk.

Ik vind persoonlijk deze ook erg gaaf, beetje TLC dan staat er weer een heel knap wagentje (y)

Had je de Sportka al overwogen? Wellicht vind je een roestvrij exemplaar. Met stoffen interieur is het vaak een import, maar zo'n interieur is makkelijk te wisselen en dan wordt ie weer een stukje mooier.
Die witte 205 is leuk! Die Green uitvoering lijkt wel wat op de Lacoste uitvoering.

Zeker weer leuke suggesties, maar van een 1.4 met 75 pk wordt ik nu niet echt blij.

SportKa nog niet in fatsoenlijke toestand gezien, zijn wel heel erg roestgevoelig.
Net als Ford Puma en Opel Tigra lijken de nette er niet meer te zijn...

Toch zou ik de 1.4 met 75pk eens proefrijden. De beleving is echt veel hoger dan veel modernere auto's. Voelt al snel vlot aan waardoor je ook lol kan hebben zonder de max snelheid te overschrijden. De GTI is niet voor niets legendarisch met 'slechts' zo'n 130pk. Moet ik wel toegeven dat ik zo'n 205 gewoon een enorm leuk ding vind. Die C2 nog gereden?

C2 was al verkocht. keurig gebeld van kom nu of er komt vanmiddag een ander maar ik had geen tijd.

Budget valt ook iets tegen wegens omstandigheden dus eigenlijk nog even een maandje sparen...

Ach, als het geen haast heeft dan idd rustig wachten tot er iets voorbij komt waar je direct voor valt. Doe ik nu ook. Nu rustig met de verkoop van mijn auto bezig en dan eens kijken wat er voorbij komt. Wel al iets moois gezien waarvan ik hoop dat ie er over enkele maandjes nog staat. Niet heel courant dus kan maar zo.

Het vermogen van 60pk houdt niet over, maar ze rijden zo lekker en leuk.

Geinige 205., lekker licht ook. Dat is wel jammer van die project Beatles die daar ook staan, de wegen >1200kg.

Aras zei:

Geinige 205., lekker licht ook. Dat is wel jammer van die project Beatles die daar ook staan, de wegen >1200kg.

Ligt het aan mij of werken de foto's op die garage site niet?

Aras zei:

De mijne (1.4) heeft 68 pk (of wat daar na 2,5 ton nog van over is). Meer dan genoeg om prima met het verkeer mee te komen, maar een sportwagen is het niet. Daarvoor moet je naar de sportievere uitvoeringen uitkijken, maar die vallen al jaren niet meer in de categorie "betaalbaar"...

Terug
Bovenaan