Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
De derde wisser bij MGs was voor de Amerikaanse markt, heeft iets te maken met een minimum wisoppervlak. Met MGs wordt vaak gerommeld, ik heb ook 'originele Nederlanders' gezien met drie wissers en side markers.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wouter82 zei:Telt het vervallen van ruitenwissers ook? Bij de Renault 19 Chamade, Peugeot 406 sedan, Ford Mondeo sedan en Daihatsu Applause verviel de optionele achterwisser bij de facelift.

Moderator
Wat gaaf, nooit geweten dat dat soort wissers op auto's zijn geleverd.929V6 zei:De Nissan Bluebird T12 had een staande pantograafwisser op de achterruit (zowel bij LHD als RHD):
Wouter82 zei:Wat gaaf, nooit geweten dat dat soort wissers op auto's zijn geleverd.929V6 zei:De Nissan Bluebird T12 had een staande pantograafwisser op de achterruit (zowel bij LHD als RHD):
Moderator
929V6 zei:Wouter82 zei:Wat gaaf, nooit geweten dat dat soort wissers op auto's zijn geleverd.929V6 zei:De Nissan Bluebird T12 had een staande pantograafwisser op de achterruit (zowel bij LHD als RHD):
Meer dan je denkt, ook voor de ruitenwissers vóór. Bijvoorbeeld de Renault Fuego en de Toyota Celica A60 hadden ze. En allerlei sportwagens.
Moderator
Hejsan zei:Maar dat is meer een optie geweest denk ik.
MCW 84 zei:Van wissers weet ik niks (..)
Hejsan zei:(...) Of de achterruit nu wel of niet droogrijdt. (...)
Hoe zat de achterruitenwisser op een sedan nu eigenlijk bij de generaties van de Mazda 323? Als kleine jongen zag ik zo'n wisser weleens op exemplaren uit de generatie van 2e helft jaren 80. De '90 modellen hadden die niet meer, zover ik mij herinner?

En de huidige Suzuki Jimny is er in kei- en internationale afmetingen:
En zo zijn er natuurlijk legio uitgebouwde karretjes, van Alto Works tot aan Skylines.
Dizono zei:Waar leggen we de grens eigenlijk?
Honda City (bij ons de Jazz)
En de City Turbo II:
En zo zijn er natuurlijk legio uitgebouwde karretjes, van Alto Works tot aan Skylines.
Hejsan zei:Hier komt vraag 17:
Weet je Japanse autotypen te noemen die in twee breedtes zijn geleverd? Dan zie ik graag de foto's van de voorbeelden. Het is de bedoeling om autotypes aan te geven van dezelfde generatie. Uiteraard zien we een specifieke Japanse merk/type-aanduiding door de vingers.
En andersom: ken je Europese autotypes die in Japan juist werden versmald (of op een andere technische manier) werden aangepast?

Moderator
Dizono zei:Ik heb wel eens nagedacht over auto's waarbij de topmotor méér dan twee keer zoveel cilinders heeft als de instapper. Maar veel verder dan de 7-serie, S-klasse (4 cyl en V12), Audi A6 en BMW 5-Serie (viercilinder en V10) kwam ik niet en ik vraag me af of er nog heel veel toevoegingen zijn...
Wouter82 zei:Dizono zei:Ik heb wel eens nagedacht over auto's waarbij de topmotor méér dan twee keer zoveel cilinders heeft als de instapper. Maar veel verder dan de 7-serie, S-klasse (4 cyl en V12), Audi A6 en BMW 5-Serie (viercilinder en V10) kwam ik niet en ik vraag me af of er nog heel veel toevoegingen zijn...
De Ford Sierra was er in Zuid-Afrika als V8Een ook de BMW 3-serie E90 had met de M3 een V8.
MCW 84 zei:Hejsan zei:Hier komt vraag 17:
Weet je Japanse autotypen te noemen die in twee breedtes zijn geleverd? Dan zie ik graag de foto's van de voorbeelden. Het is de bedoeling om autotypes aan te geven van dezelfde generatie. Uiteraard zien we een specifieke Japanse merk/type-aanduiding door de vingers.
En andersom: ken je Europese autotypes die in Japan juist werden versmald (of op een andere technische manier) werden aangepast?
Dan voldoet de Corolla wel aan de vraagstelling![]()
929V6 zei:Ik vraag me af in hoeverre de eerste Subaru Justy aan de vraagstelling voldoet. Je zou het kunnen zien als een uitgedijde versie van de Rex (Mini Jumbo). De portieren zijn hetzelfde: