Auto encyclopedie
Asfaltkampioen
Talbot Arizona
Peugeot 309
die helaas nooit als SW kwam

Peugeot 309

die helaas nooit als SW kwam

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik schreef al: het buitenste plaatwerk. Hier horen vanzelfsprekend ook de handgrepen bij, misschien wat beter lezen. Verder wordt de uitsnede dus voor een deel bepaald door de vorm van het buitenste plaatwerk, zoals je wellicht begrijpt.EclecticBlue zei:Klassiekerrijder zei:Alleen het buitenste plaatwerk.
En de ramen, handgrepen, vorm, uitsnedes... Misschien iets beter kijken![]()
Klassiekerrijder zei:Ik schreef al: het buitenste plaatwerk. Hier horen vanzelfsprekend ook de handgrepen bij, misschien wat beter lezen. Verder wordt de uitsnede dus voor een deel bepaald door de vorm van het buitenste plaatwerk, zoals je wellicht begrijpt.EclecticBlue zei:Klassiekerrijder zei:Alleen het buitenste plaatwerk.
En de ramen, handgrepen, vorm, uitsnedes... Misschien iets beter kijken![]()
De bovenbouw van een deur (raam en raamframe) is bij veel merken een los deel en simpel aan te passen of te wisselen. Het ontwikkelen en maken van het binnenste deel van de deur is het duurste, dat wordt meestal gedeeld met andere modellen.
Pietzoveel zei:Die Maserati heeft een beetje BMW E12 looks..... Zelfde ontwerper?
929V6 zei:Pietzoveel zei:Die Maserati heeft een beetje BMW E12 looks..... Zelfde ontwerper?
De Quattroporte is een ontwerp van Bertone, waar Marcello Gandini ook werkte. En die laatste heeft ook meegewerkt aan de E12. Die overigens weer geïnspireerd was op de 2200ti Garmisch, een door Bertone ontworpen showmodel uit 1970 dat een paar jaar geleden opnieuw is gebouwd (het origineel is zoek).
iDS zei:- de strak aflopende motorkap met afronding vooraan,
- voorover gebogen radiatorrooster met dubbele ronde koplampen
- horizontale gordellijn, ondersteund door een parallelle plooi die vanuit de 'punt van de motorkap vertrekt
- overlopend in een aflopend kofferdeksel
- het langwerpige ventilatierooster in de C-stijl, net boven die gordellijn
Wikipedia zei:In the summer of 2000, after BMW had sold the MG Rover Group to the Phoenix Consortium, Bruce Qvale contacted one of the Consortium directors, Nick Stephenson, and proposed forming a European distribution deal for the Qvale Mangusta. Soon after, Stephenson and his colleagues began to consider the possibility of using the Mangusta platform to develop a high-performance halo car to grow the MG brand.
Subaru Justy
speedtouch zei:Een wetenswaardigheid die ik al weer bijna vergeten was, er zijn er maar 2 van begreep ik, weegt slechts 555 kg!
https://www.auto-motor-und-sport.de/oldtimer/skoda-1100-ohc-coupe/
Hejsan zei:Helaas zijn zitten de roosters bij de 440/460 Turbo Diesel nogal verstopt in de uithoeken van de ondergrille, maar het klopt wel.
![]()
Volvo 440 Turbo Diesel
In de uithoeken kunnen bij de benzinemodellen dus mistlampen zitten.
![]()
Volvo 460 Turbo (benzine)
Mercedes maakte ook een onderscheid tussen benzine en benzinemodellen.
Zo hebben we de W124 benzine (200-300E):
![]()
En bij der diesels zitten er horizontale sleuven in de bumper (200D-300D)
![]()
En bij de turbodiesels kwamen er nog sleuven in het rechter spatscherm:
![]()
Na de facelift was dit verschil er ook. Bij de Mercedes 190 is hetzelfde verschil, waarbij de dichte bumper een beetje verscholen gaat onder de smalle ribbels. En ook hier kregen de turbodiesels een extra rooster rechtsvoor.
Reyner zei:Na de facelift hadden de niet-turbo versies van de 250 en de 300 diesel dat ook. Toen werd er overgeschakeld op 4-kleppentechniek (20 kleppen voor de 5-cilinder 250, en 24 kleppen voor de 6 cilinder 300).
Deze blokken draaiden hogere toeren daardoor (tot 5500 toeren volgens mij), en hadden daarvoor extra veel lucht nodig, zoals de turbo) versies dus. De sleuven in het spatbord zijn dus niet voor koeling, maar echt voor het aanzuigen van de lucht.
IVM de Volvo 300/400, die logica werd doorgetrokken bij de Volvo S40/V40 - die kon je als diesel ook niet bestellen met mistlampen.
Reyner zei:Bij de Opel Rekord C 2.3d kreeg je ook een "powerdome" (voor de 65pk) op je motorkap, die je bij de benzine-versies niet had.
Rekord 2.3d
![]()
Rekord benzine
![]()