Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
the Fox zei:Ik heb in ieder geval een ander uiterlijk voor ogen bij een Volvo 245 uit 1975.
![]()
Felice zei:In september/oktober 1988 werd de ModellPflege al doorgevoerd bij de 190. Deze twee exemplaren zijn van dec. '88 respectievelijk jan. '89. Niks omgekat of gemonderniseerd.
Dakloos zei:Ik vraag me af of bij deze Volvo 245 alles keurig omgebouwd is. Met deze km-stand en prijs zou ik het risico in ieder geval niet lopen...
Excuus, het gaat dus voor de duidelijkheid om de Volvo 245 met kenteken 22-DJ-HT die op dit moment bij autobedrijf Berjan in Hoogeveen te koop staat en ook op Youtube is te vinden.Klassiekerrijder zei:En weer geen foto's bijgevoegd, dus dat doe ik maar even. Zonder foto's weet over een week niemand meer waarover het gaat.
metalux zei:Timo1990 zei:Een Dodge Omni Coupe uit 1981 in Den Dolder:
![]()
bij deze auto zit er wel een addertje onder het gras
omdat het kenteken niet klopt
dit kenteken is is van een dodge Omni uit 1981
De auto zelf is een Chrysler Daytona Shelby uit 1990
waarschijnlijk een kentekentje erop gezet van een Sloop omni om wegenbelasting vrij te rijden
dit is namelijk een 1981 Dodge Omni
![]()
Maar nu niet meerIdranor zei:Tja schaamteloos! Wel leuke autootjes allebei, en volgens mij zo zeldzaam en onbekend in Nederland dat iemand hier vrij makkelijk mee weg komt.
the Fox zei:Maar nu niet meerIdranor zei:Tja schaamteloos! Wel leuke autootjes allebei, en volgens mij zo zeldzaam en onbekend in Nederland dat iemand hier vrij makkelijk mee weg komt.![]()
De argeloze voorbijganger zal het ook totaal niet opvallen door het niet al te recente importkenteken. Je kan inderdaad voor auto's van voor 1978 (of daaromtrent) een historisch 00-Yx-00 kenteken krijgen, maar het hoeft niet. Dit is een mooi voorbeeld. Wel een hele nette Volvo verder. Maar elke APK keurmeester hoort te weten dat dit stinkt.Idranor zei:Deze Volvo lijkt me een vrij duidelijk voorbeeld van illegale belastingontduiking.
stoterstangen90 zei:welnee.
Van een bevriend APK keurmeester eens gehoord, die inderdaad zo'n omkatgevalletje wilde melden aan de RDW: "Bel maar terug als er een BMW van 40 mille bij je op de brug staat........."
Het ging toen om een golfje met een waarde van hooguit een paar honderd euro.
daar zou ik tegen in beroep gaan.grensrijder zei:stoterstangen90 zei:welnee.
Van een bevriend APK keurmeester eens gehoord, die inderdaad zo'n omkatgevalletje wilde melden aan de RDW: "Bel maar terug als er een BMW van 40 mille bij je op de brug staat........."
Behalve als je je schorsing welgeteld één dag te laat verlengt, zoals Grensrijdster Mk II. Dan kun je dik vijf meier aftikken, mede vanwege onverzekerde status.![]()
grensrijder zei:stoterstangen90 zei:welnee.
Behalve als je je schorsing welgeteld één dag te laat verlengt, zoals Grensrijdster Mk II. Dan kun je dik vijf meier aftikken, mede vanwege onverzekerde status.![]()
metalo zei:Ik had het topic geplaatst over de Omni
ik vind dat iedereen zelf moet weten ,zolang het maar geen gestolen auto,s zijn.(het is hun eigen risico)
dit wordt toch wel vaak gedaan met amerikanen.
omdat een amerikaan geen vaste chassisnummerplek heeft(met uitzonderringen van de laatste 10 jaar)
je hoeft alleen het plaatje te verwijderen op het dashboard en een nieuwe nummer in het chassis in te slaan met slagletters. volgens het kenteken
Dit gebeurt vaak met chevy van,s en jeep wagoneers.
ook kwam ik er laatst nog 1 tegen op marktplaats met een oude Chevrolet Malibu
ik zal hem ook niet hier plaatsen ,ik heb er ook geen belang bij om deze auto,s te verlinken.
ook is het de taak niet van de APK keurmeester ,die hoeft alleen het nummer te controleren ,en niet vergelijken of het wel degelijk de auto is
stoterstangen90 zei:daar zou ik tegen in beroep gaan.grensrijder zei:stoterstangen90 zei:welnee.
Radar zei:https://i.marktplaats.com/00/s/NjgzWDEwMjQ=/$(KGrHqZ,!pQFD8e95s+hBR!4ytTFww~~60_85.JPG
dit klopt ook niet...nieuwere neus.....
Radar zei:https://i.marktplaats.com/00/s/NjgzWDEwMjQ=/$(KGrHqZ,!pQFD8e95s+hBR!4ytTFww~~60_85.JPG
dit klopt ook niet...nieuwere neus.....
Neem het voorbeeld van Timo1990 met de Chrysler Daytona Shelby (1990) met kenteken van Dodge Omni (1981). Dat praat je niet recht. Natuurlijk zijn er ook auto's gepost die in theorie omgebouwd kunnen zijn naar het nieuwe model, zoals de 22-DJ-HT. Maar ik denk dat de twijfels hier terecht zijn...Muddy Bandit zei:Je kunt van enkel een foto gewoon niet beoordelen of een auto nu wel of niet is omgekat, daarvoor zul je zowel de auto als de bijbehorende papieren eerst eens aan een grondig onderzoek moeten blootstellen.
Muddy Bandit zei:En daarom zeg ik ook om eerst een live onderzoek te doen over hoe de vork precies in de steel zit, want door alleen wat vermoedens in het openbaar te publiceren kun je iemand al aardig benadelen.![]()
Ga jij maar een live onderzoek doen, ik denk dat er hier best wat mensen een weddenschap met je aan durven te gaan.Muddy Bandit zei:En daarom zeg ik ook om eerst een live onderzoek te doen over hoe de vork precies in de steel zit, want door alleen wat vermoedens in het openbaar te publiceren kun je iemand al aardig benadelen.![]()
Eens, zullen we het topic dan maar 'Niet kloppende nummerplaat/voertuig combinaties' noemen?Muddy Bandit zei:Er wordt hier alleen maar gekeken naar de kentekenplaten, maar alleen een kentekenplaat wisselen is nog steeds heel wat anders als een chassisnummer wisselen (= omkatten).
En zolang je de volledige autopapieren niet hebt vergeleken met het voertuig kun je dus ook niet zeggen over dat de auto omgekat is, je kunt hooguit concluderen dat er iets niet helemaal klopt van de combinatie nummerplaat/voertuig.
Dat denk ik niet. Auto's staan ook wel eens zo op Marktplaats met als titel 'belastingvrij' terwijl dat dus onmogelijk is. Brutaal, maar RDW en Politie doen er kennelijk weinig aan...Muddy Bandit zei:Diegenen die auto's omkatten zorgen er echt wel voor dat ze het doen met gelijke auto's, en dat hun werk ook zeer onopvallend is.
Muddy Bandit zei:Ik zat meteen al met vraagtekens over de naam "Dodge Omni".
Ik ken de Dodge Omni namelijk alleen maar als Talbot Horizon, alias Simca Horizon, alias Chrysler Horizon, alias Plymouth Horizon... (ow ja, zelfs Lotus heeft zich nog een tijdje mee bezig gehouden met dat model)
Maar blijkbaar hoort er bij de naam Dodge Omni uit dezelfde bouwjaren dus ook nog weer een totaal ander model, of misschien zelfs nog wel meerdere andere modellen.
Moderator
Juist dat was de reden voor dit topic. En we kunnen hier discussiëren over dingen die we zien. Als de eigenaar even 'Googlet' op zijn kenteken, mag hij hier best komen vertellen/bewijzen dat alles gewoon klopt. Erg leerzaam bovendien!Dakloos zei:Dat denk ik niet. Auto's staan ook wel eens zo op Marktplaats met als titel 'belastingvrij' terwijl dat dus onmogelijk is. Brutaal, maar RDW en Politie doen er kennelijk weinig aan...Muddy Bandit zei:Diegenen die auto's omkatten zorgen er echt wel voor dat ze het doen met gelijke auto's, en dat hun werk ook zeer onopvallend is.