Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Ik heb niet alle pagina's van dit (geweldige!) topic doorgespit, maar er is wat mij betreft één auto die absoluut niet mag ontbreken: Kwik.

Kwik is bij de meeste autoliefhebbers wel bekend, zijnde de eerste creatie van Maus Gatsonides. Hij bouwde deze auto op basis van een Ford Mercury uit 1938. Oorspronkelijk had Kwik het kenteken G-3440 en vanaf 1955 werd dat SX-28-39. Kwik bestaat nog steeds en is nooit gerestaureerd.

Dit is een foto tijdens de Prijs van Zandvoort in 1939.

Zandvoort, 28 januari 1940.

Gatsonides Kwik G-3440 Zandvoort 1940 by Arthur, on Flickr

Amsterdam, 21 september 1955.

Some kind of special from 1955 = Kwik by Michiel V, on Flickr

Apeldoorn, 1 juli 2018:

XBXG zei:
Ik heb niet alle pagina's van dit (geweldige!) topic doorgespit, maar er is wat mij betreft één auto die absoluut niet mag ontbreken: Kwik.

Ik heb in de beginpost een lijst gemaakt met alle auto's die hier al eens geplaatst zijn. Ik zie wel dat ik het kenteken verkeerd heb genoteerd in die lijst... :T

Amsterdam, 1982:

©TedXopl2009.

Aalsmeer, 2018:

XBXG zei:
Jaren '80/'90:

NJ-47-80 by TomsSnapshots, on Flickr

Paleis Het Loo, 2018.

Jammer dat het kenteken op onderstaande foto niet leesbaar is. Staat voor de deur bij een huis dat nu van een vriend van me is. Zoveel Aero Minor II's als stationwagen en met een lichte kleur zullen er nu ook weer niet verkocht zijn in NL...

UJjsY0o.jpg

@Dizono,

Toch wel hoor, in de jaren vlak na de oorlog (zeg maar tot de komst van de Kever) was de Aero Minor een van de beter verkochte nieuwe modellen in ons land. De eerste jaren hadden ze uiteraard wel allemaal een provinciaal kenteken.

25436949608_d62d0e991f_c.jpg

juni 2017, onze 404 (1961) tijdens de Tour des Ardennes. Helaas heb ik haar door omstandigheden
gedwongen na 12 jaar moeten verkopen. Het nieuwe baasje was er niet zo goed voor als ik en nu
staat ze al een half jaar ergens in een schuur. Ben daar niet blij mee. Auto's komen en gaan in je
leven maar deze Peus had toch wel een heel bijzonder plekje in mijn "auto-hart"

Cornelis Ruitenberg zei:
25436949608_d62d0e991f_c.jpg

juni 2017, onze 404 (1961) tijdens de Tour des Ardennes. Helaas heb ik haar door omstandigheden
gedwongen na 12 jaar moeten verkopen. Het nieuwe baasje was er niet zo goed voor als ik en nu
staat ze al een half jaar ergens in een schuur. Ben daar niet blij mee. Auto's komen en gaan in je
leven maar deze Peus had toch wel een heel bijzonder plekje in mijn "auto-hart"

Ik mis even de foto uit 2005, of uit 2018 ;)

Gr Jeroen

28575106107_f224e17ece_o.jpg

Rotterdam 1950

De eerste auto in mijn leven, als tweejarige zit ik al met mijn handje aan het scherm
een teken aan de wand. Het H nummer is nog op twee andere auto's gebruikt.
Een Ford prefect en een brilkever . De volgende kever , een ovaaltje kreeg een nieuw nummer
PT-49-53. He daar helaas geen foto van,
Heb de traditie voortgezet , mijn eerste nieuwe auto , na een reeks 2CV' s was ook een kever, een 1303S

42575523005_49dba3a76e_o.jpg

Goedereede sept 1973

En hoe zien die er nu uit, of recent? Daar gaat het om in dit topic. Niet (zozeer) welke auto’s je in bezit hebt gehad. ;)

De 1950 er dauphine (is het een dauphine?), is wel heel gaaf hoor, kijk eens even two tone kleur, zelfs de wielen, een enkele mistlamp, prachtig.
Was de kleur stelling rood/wit?

Stif zei:
De 1950 er dauphine (is het een dauphine?), is wel heel gaaf hoor, kijk eens even two tone kleur, zelfs de wielen, een enkele mistlamp, prachtig.
Was de kleur stelling rood/wit?

Geen Dauphine, maar een 4CV.

Cornelis Ruitenberg zei:
Goed lezen 2005 -2017 = 12 jaar een foto van 2018 is er dus niet

Cornelis, lekkere binnenkomer.

Het is hier dus de bedoeling een foto te plaatsen van dezelfde auto, maar met flink wat verschil in tijd (of uiterlijk) tussen die twee foto´s. Indien dus iemand een foto heeft van jouw ex-auto bij de 1e eigenaar en de huidige eigenaar, dan mogen die zeker ook geplaatst worden.

Gr Jeroen

Van mij opnieuw een inzending waar er niet veel tijd tussen zit, en opnieuw geen ontwikkelingen waar ik erg vrolijk van word. Ik begin een trend te zien... :confused:

1971 DAF 33 by Paul, on Flickr
21 februari 2010 door medeforummer Pedigreepaul (durf ik te gokken, mijzelf baserend op naam en profielfoto).

1971 DAF 33 by My Name, on Flickr
En vandaag door mij. Nog steeds van dezelfde eigenaar maar de apk is inmiddels bijna zes jaar (!) verlopen en de roest is duidelijk erger geworden.

Cornelis Ruitenberg zei:
"lekkere binnenkomer" inderdaad , heb het dus verkeerd begrepen. Mijn excuses daar voor
niet erg , ga gewoon weer terug naar mijn eigen Forum.

Foutje kan gebeuren. Sommige opmerkingen moet je hier niet te serieus nemen. ;)

Denk juist dat 'lekkere binnenkomer' positief bedoeld is: 61'er Peugeot 404 met foto's uit 2017 en 2005

Het was ook niet positief bedoeld. Maar blijkbaar is het zo dat je als "nieuwkomer" eerst niet begrijpt wat de bedoeling is, daar op indirecte wijze op wordt gewezen en dan die persoon gewoon keihard voor onnozel uit te maken wel positief.

Maar blijkbaar is "lekkere binnenkomer" zo negatief gevallen bij Cornelis dat hij alweer z´n biezen heeft gepakt. Apart, wel iemand voor gek verslijten maar indien iemand zo´n opmerking plaatst meteen beledigd zijn.

Gr Jeroen

Bah. Maar dat is helaas het lot van zo'n beetje elke oude bus zolang die niet op de sloop terechtkomt...

Ik vraag me vooral af wat er met die dingen gebeurt als iedereen een keer voedselvergiftiging heeft gehad en de foodtruckrage weer aan z'n eind komt... ik zie ze liever verbouwd worden tot camper, daar wordt meestal beter voor gezorgd.

Klassiekerrijder zei:
Ik vraag me vooral af wat er met die dingen gebeurt als iedereen een keer voedselvergiftiging heeft gehad en de foodtruckrage weer aan z'n eind komt... ik zie ze liever verbouwd worden tot camper, daar wordt meestal beter voor gezorgd.

Ik voorzie exact hetzelfde als dat met al die tachtiger-jaren Mercedessen en Volvo's gebeurde toen ze ineens niet meer belastingvrij waren. Ofwel gesloopt, ofwel tegen dumpprijzen de tweedehands-/exportmarkt op waar een aantal heus wel wordt opgepikt door een liefhebber.

Aai ja dat is niet helemaal de bedoeling van die oude bibliobus of tandarts wagen, geluidswagen kan ook nog.
Maar het is wel zo, bij niemand is zo'n bus in trek alleen bij de op dit moment foodtruck scene.

Stif zei:
Aai ja dat is niet helemaal de bedoeling van die oude bibliobus of tandarts wagen, geluidswagen kan ook nog.
Maar het is wel zo, bij niemand is zo'n bus in trek alleen bij de op dit moment foodtruck scene.

Klopt. En sommige van die foodtrucks zien er best mooi en smaakvol uit, maar dat kan van dit exemplaar bepaald niet gezegd worden. Is ook een typische trend van de laatste jaren dat je je eten uit een vaalzwarte doos met witte letters moet krijgen, je ziet het bij restaurants ook al.

Pjötr zei:
Meestal attendeer ik D'oh op het feit dat ik op een oude foto stuitte van iets wat ik zag, maar laat ik het ook eens een keer zelf plaatsen :

1964 Ford F600, origineel Nederlands is al tof, maar stiekem was ie vroeger veel toffer.

XB-48-74 Ford F600 Brandweer Weesp
by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr

Die zie ik regelmatig staan! Kom daar regelmatig langs. Nooit eraan toegekomen om een foto te maken, maar het verleden van die auto is wel heel bijzonder. Hoop dat-ie ooit nog eens in oude glorie herstelt wordt.

Jay DoubleYou zei:
Die zie ik regelmatig staan! Kom daar regelmatig langs. Nooit eraan toegekomen om een foto te maken, maar het verleden van die auto is wel heel bijzonder. Hoop dat-ie ooit nog eens in oude glorie herstelt wordt.

Aan de andere kant is zo'n versie met laadbak ook wel weer typerend voor het soort vrachtwagens waarmee kolenboeren in de jaren zestig rondreden, en daar zijn er niet veel meer van over.

Nog geen jaar verschil, toch een heel ander beeld (en wat mij betreft niet bepaald een verbetering):

2015:

2016:

Bizar hoe snel zo'n auto achteruit kan gaan hè, zonde.

Vind die Ford bakwagen juist wel tof. Heeeeeele lange rijplaten erop en je kunt er zo een flink auto in zetten.

Micha D. zei:
Bizar hoe snel zo'n auto achteruit kan gaan hè, zonde.

Vind die Ford bakwagen juist wel tof. Heeeeeele lange rijplaten erop en je kunt er zo een flink auto in zetten.

Theoretisch wel, alleen even jammer dat ie is teruggekeurd naar 3,5 ton en dus een laadvermogen heeft van slechts 140 kg.... o_O

Inclusief chauffeur en bijrijder...

Terug
Bovenaan