Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

De zesde GT van links, staat nu te koop, zie ook foto hieronder.

edit: hoe kan je het hele plaatje resizen?

6794249-1.jpg

(dat het om dezelfde gaat heb ik hier vandaan)

Opvallend dat de eerste toelating op 30-6 was. Is dat dan later toegevoegd, of gebruikte men die (fictieve) datum ook al in 1953 als de exacte dag/maand onbekend was?

Ik denk later toegevoegd. Hier een voorbeeld van een oud kentekenbewijs met alleen een bouwjaarvermelding:

18271187816_f1936bf1f1_o.jpg

929V6 zei:
Ik denk later toegevoegd. Hier een voorbeeld van een oud kentekenbewijs met alleen een bouwjaarvermelding:

Maar dat is een Nederlands kentekenbewijs. Deze auto was in 1953 geïmporteerd (toen er wel een exacte afgiftedatum op kentekenbewijzen werd gezet), dus had op dat moment een Brits of Engels kentekenbewijs. Wie weet of daar wel of niet een exacte datum op stond in 1933?

Kan het overigens niet een mogelijkheid zijn dat dit een origineel Nederlandse auto is die in 1953 van provinciaal naar landelijk kenteken is gewisseld?

Er staat in het kentekenbewijs dat hij op 1953 voor het eerst in Nederland is geregistreerd.

cirKel zei:
...in 1953 ... (toen er wel een exacte afgiftedatum op kentekenbewijzen werd gezet)

Dat lijkt me sterk, ik heb hier een vóór 1953 afgegeven kentekenbewijs waarop ook alleen een bouwjaar en geen eerste toelatingsdatum staat:

Een kopietje van een advertentie uit het blad "Het Automobiel" augustus 1982. Kopie gemaakt door TedXopl2009.
8315271710_1533c82b96_z.jpg
TedXopl2009

En een foto van een foto, welke ik gemaakt heb rond 2000. De wagen staat echter immer nog op dezelfde locatie, oud VW/Audi-garage "Het Centrum" te Maasbracht.
32744285905_74c38ede7a_c.jpg

Gr Jeroen

China in ieder geval niet, want het is zeer lastig een tweedehands daar te importeren en auto's ouder dan 15 jaar mogen niet rijden. In chinese films die in de jaren dertig en veertig spelen zie je altijd jaren vijftig auto's uit Hong Kong, er zijn gewoon geen klassiekers in China.

ronny forgeron zei:
China in ieder geval niet, want het is zeer lastig een tweedehands daar te importeren en auto's ouder dan 15 jaar mogen niet rijden. In chinese films die in de jaren dertig en veertig spelen zie je altijd jaren vijftig auto's uit Hong Kong, er zijn gewoon geen klassiekers in China.

Laatst is er anders ook een bijzondere Horch van Classic Park naar China vertrokken. Dit soort auto's zullen ongetwijfeld terechtkomen in collecties van Chinese rijken die er toch niet mee rijden. En ik kan me voorstellen dat dit soort collectors items er een andere status hebben dan gewone tweedehands auto's en wellicht geldt er daarom ook een uitzondering voor.

Het is een coupé, Astrawez ;)

Maar wel gaaf dat 'ie er nog zo bij staat! Bijzonder in deze staat ook.

Klassiekerrijder zei:
Geweldig!
Is de eerste foto van die DAF echt uit '87? 1967 lijkt me meer in de buurt.

Het is toch echt 1987, ik ben zelf dat lachende jongetje in de auto en in 1967 was ik nog niet geboren :D

De Daf 750 is door m'n ouders gekocht in 1977, al 40 jaar in bezit van de tweede eigenaar dus!

Zal dat nou echt dezelfde Volkswagenbus zijn hierboven? Zonder raw's aan de voorzijde, dan weer met, dan weer zonder.
Terwijl het wel net lijkt of ze op de een na laatste foto er op gezeten hebben gezien de afwijkende blauwe kleur.

Wel een site om je even lekker op te verlekkeren, die holygrail.......

Die Wartburgs hebben naast de kleur ook aardig wat detailverschillen. Volgens de RDW zou die nog steeds beige moeten zijn.

Bij de foto's uit 2013 en 2017 van de VW-bus is de vorm van de roest (2013) / kale (2017) plekken onder de linker koplamp wel hetzelfde, dus dat zal dan toch dezelfde auto zijn. V.w.b. de richtingaanwijzers kan ik me voorstellen dat die er in de loop der jaren op gezet zijn omwille van de betere zichtbaarheid t.o.v. de opklappende stokjes van weleer.

Wouter82 zei:
Die Wartburgs hebben naast de kleur ook aardig wat detailverschillen. Volgens de RDW zou die nog steeds beige moeten zijn.

Volgens mij heb ik ook nog ooit geholpen toen er een nieuwere carosserie op is gekomen. De oude was echt op. Maar ik heb geen foto's om het kenteken te controleren.

Die grijze BX hier bovenaan de pagina was van forummer Harm78. Nu is ie in bezit van iemand uit Rotterdam, de zoon van iemand hier uit het dorp. Ik zie die BX dus nog regelmatig. Met de protestrit tegen de milieuzones vorig jaar reed ie ook mee.

En inmiddels zijn ook de motorkap en achterklep vervangen door zwarte exemplaren. :T

Het is geen jonger exemplaar waarschijnlijk, Manta's uit de jaren tachtig hadden dubbele sleuven als grille, geen verchroomde ruitlijsten en zwarte portiergrepen. Dus het is toch vast wel echt dezelfde.

In 2006 zag hij er nog erg goed uit. Inmiddels is hij er inderdaad op achteruit gegaan ondanks zijn "modernere" uiterlijk. :confused:

Juni 2012 in Groot-Brittanië.
29510423334_e26f1bcc84_b.jpg

Gisteren op een trailer in België, richting Nederland
34407727886_0f95aabda6_b.jpg

Gr Jeroen

Wow, heftig. Het is te hopen dat de inzittende(n) er goed vanaf gekomen is (zijn) maar voor het vwtje is het; einde oefening helaas.

Een foto van een Ford model B uit 1932, gemaakt in de jaren '70:

Twee weken terug kwam ik hem zelf tegen:

Leuke vondsten weer! (y) Apart ook dat die besteleend jaren geleden al een sloper was, en nu in showroomstaat verkeert.

Erg leuk ook om op de achtergrond bij die rode TA die paarse getunede Taunus te zien. o_O

Terug
Bovenaan