Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

British Leyland was destijds sponsor van de film Turks Fruit. Er komen dan ook nog meer auto's uit die stal in de film voorbij.
 
Mooie spot, die DS, maar ben ik nou de enige die de verhoudingen van de cabrio-uitvoering van de DS ten opzichte
van het "normale" model niet in verhouding vind ? Vanwege de zeldzaamheid worden er astronomische bedragen
voor originele cabrio's betaald terwijl er voor dat geld in mijn ogen veel mooiere zeldzame oldtimers te koop zijn.

Goed, smaken verschillen gelukkig.....
 
Ik ben het helemaal met je eens. De DS cabriolet is zeldzaam, maar de lijn van de echte DS vind ik 1000 keer mooier.

Maar goed, het ging hier om oud versus nieuw. ;)
 
Omdat het moest van SS90.

In de jaren 50/60:

2duy0j4.jpg


1428m8h.jpg


Nu:

2dsk1dw.jpg


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=11
 
Ik wilde jullie mijn auto ook laten zien, ook omdat het een originele Nederlandse auto is.

De onderstaande 2 foto's zijn uit 1984, toen was de cougar in niet zo een goede staat.

peizerweg.jpg

peizerweg2.jpg


en zoals de auto nu is , hij is alleen niet in de originele kleur. Ze hebben hem overgespoten in Burgundy Red, maar is wel netjes
gedaan gelukkig.

2016-07-17%2022.20.01.jpg

cougar.jpg
 
Leuk zeg, ik had die foto in het blauw nooit gezien. Ik kan als ik heel goed zoek nog wel groene lak vinden, die blauwe kleur zie ik nergens.
Trekhaak heb ik er ook niet bij meer.
 
Op 'Het Nederlandsche Kenteken Archief' kwam ik onderstaande auto tegen op een oude en nieuwe foto:

Nieuw (2016)

©Wim Leeuwis


Oud (+/-1981-1985)

©Gijsbert den Hollander

Overigens vind ik de oude foto werkelijk prachtig vanwege het tijdsbeeld en de kwaliteit van de foto! (y)

Iets meer info via link.
 
@D'oh,

De onderste foto is op zijn vroegst uit 1983, ik zie de tweede generatie Mazda 626 op de achtergrond (en inderdaad die 929).
 
Ai, dat zijn twee pijnlijke oud/nieuw foto's op deze pagina voor de Opel liefhebber. Bij het scrollen voorbij die Olympia-Rekord Cabrio Coach verwachtte ik vandaag de dag een mooi gerestaureerd exemplaar. Bij de '57-er Rekord dacht ik toen ik hem voor het eerst op Flickr zag eerst dat de oude foto de nieuwe was. :confused: Helaas..

De foto's van de Cougar zijn ook erg leuk. Zeker omdat er nog een extra foto is opgedoken. (y)

En 929V6 bedankt voor de foto van die D Kadett. Die was voor mij nog onbekend en kan dus in het register. ;)
 
Astrawez zei:
En 929V6 bedankt voor de foto van die D Kadett. Die was voor mij nog onbekend en kan dus in het register. ;)

Ik heb er nog een heleboel meer voor je. Houd het registertopic maar even in de gaten.
 
Zojuist eens een beetje zitten struinen door mijn register. Iedereen klaar voor een overload Baur?
-BMW 325e Baur TC B44358-13. In 2005 IRL gezien, toen nog in originele kleur
28759646034_1762a629bb_b.jpg

2007 in blauw
29349302066_5b24e478ac_z.jpg

2009 in rood
28762308083_33a2e03739_b.jpg

-BMW 320i Baur TC B42205-13. 2010 nog in origineel wit
29095974700_a3a1f1854f_z.jpg

29095974720_f0d69f5c3c_z.jpg

2011 blauw gespoten
29095974790_f39fbb0d78_b.jpg

28759664394_29a59961e1_b.jpg

-BMW 316 Baur TC B46958. 2008 nog origineel op front na (ooit schade gereden?)
29275398442_dc30154b77_z.jpg

2016, verknoeid te koop als "project"
29275398262_b4bf5f356c_b.jpg

29275398332_c05f69f90e_b.jpg

-BMW 316 Baur TC B44150-14
Mei 2005, hij lijkt wel paars
29275453602_4672910abc_z.jpg

April 2007
29304647591_8ae5b79f59_z.jpg

Mei 2013: de winter zit erop en de Porsche-rijder wilt zijn winterhok wel verkopen
29304647381_a3bec9cabe_b.jpg

Januari 2014 Brandstichting maakt een einde aan de B44150
29304647231_53d14dcbcf_b.jpg

Augustus 2015 Restanten worden te koop aangeboden
29304647681_953e81d350_b.jpg

-BMW 316 Baur TC B47487-13
Oktober 2012, voor een redelijk bedrag te koop bij een garage in Eindhoven
29383786815_a44150507a_b.jpg

Daarna wordt de wagen voor belachelijk veel geld aangeboden door een particulier in Zuid-Limburg. April 2015 wordt de wagen uitgebrand aangetroffen op een sloop in Landgraaf
29096135160_eb667de4a8_b.jpg

-BMW 316 Baur TC B47828-15
Wordt 2010 aangeboden op mobile, met een gasinstallatie. Ondanks redelijk wat km's in zeer goede staat
28759884004_38be508130.jpg

Wordt aangekocht door secretaris van de BMW Baur TC Club voor zijn vrouw. In 2012 wordt wagen weer verkocht ivm aanschaf Baur TC4
29275591792_1f58278d3c_b.jpg

28759884264_816668ed95_b.jpg

Zomer 2015 staat de wagen in een buitenwijk van Dortmund te vergaan
28759884104_89446e08cd_b.jpg

28759884154_c319c70c76_b.jpg

-BMW 318i Editon Baur TC B47830-13
Mei 2008 Op een kunststof achterbumper na in originele en goede staat.
28759906334_a775b0013b_z.jpg

29349525626_75dd2b8539_z.jpg

Maart 2016 Tot op de draad versleten wordt de auto aangeboden in onze hoofdstad
29349525786_099b647f76_b.jpg

29349525706_b0c4e3be7f_b.jpg

-BMW 325iX Baur TC B47813-13
Voor de folder van BMW wordt deze 325iX compleet met hardtop de sneeuw ingereden. In 1988 wordt de auto pas verkocht, motor wordt door Alpina aangepast naar C2 2.7 (210pk) configuratie
28759955474_bf81b0ae12_b.jpg

Juli 2006 wordt de wagen gekocht door Bernd Thormann, verzamelaar van bijzondere BMW's (hij had o.a. een Alpina 02-serie A2, nieuw gekocht)
29304880151_6dcc246f0e_b.jpg

Zomer 2007; Bernd laat het dak, ondanks de goede staat, vervangen door een bordeaux-rood dak.
28759955514_e3dceb5104_b.jpg

Herfst 2008 sterft Bernd, zomer 2009 zet zijn ex-vrouw de auto te koop op ebay. Daarna is niks meer van de auto vernomen.

Als afsluiter dan nog maar een positief iets
-BMW 318iS Baur TC B50300-14
Voorzien van alles wat je ongeveer kunt krijgen bij ATU wordt B50300 2012 aangeboden op ebay
29304932521_19b7d37636_z.jpg

29304932431_3a482ff60c_z.jpg

29304932321_647c18bd26_z.jpg

De nieuwe eigenaar maakt de wagen zga origineel en bied hem 2016 te koop aan.
29304932271_60ee22131b_b.jpg

29304932181_95f50eb6e8_b.jpg



Gr Jeroen
 
Wat veel Baurs waar het triest mee is afgelopen....:( Heb je in het registertopic de Baur gezien die ik in Ruinerwold heb gespot?
 
Leuk altijd om een auto te zien veranderen. Ook al is de verandering niet altijd even leuk. Ik zie het in het D Kadett register ook. Sommige halve wrakken zie je opeens compleet gerestaureerd weer terug, en sommige auto's in topstaat zie je compleet afgeleefd terug. Het is maar hoe men ermee omgaat.

Edit: leuk dat zelfs de originele wieldopjes er nog op zitten. Dat zie je niet vaak op een Spider.
 
Baur, ik hoorde van een collega dat er een E30 tot plantenbak is getransformeerd, dit alles is in Medemblik
 
Midden jaren '90, van de photostream van Michael Mc Donald: (helaas krijg ik de foto hier niet)
https://www.flickr.com/photos/groovechampion1/11471022783

Vandaag zag ik hem in Arnhem:
 
XBXG zei:
D' oh zei:
Oei, mooie toevoeging XBXG! Ik vraag mij ook af of de huidige eigenaar weet dat deze bij de politie heeft rondgereden. :confused:

De Spider "woont" dichter bij jou dan bij mij. Grote kans dat jij de eigenaar eerder spreekt dan ik. ;)

Zojuist de eigenaar gesproken; hij kende de oude foto nog niet en was blij verrast! (y)

Heb hem verwezen naar dit topic. Misschien laat hij nog iets horen? ;)
 
Ik weet eigenlijk niet of hij hier al eerder langs is gekomen maar deze Opel is sinds nieuw in Nederland te vinden, de eerste foto's zijn dan ook met provinciaal kenteken van voor en na de tweede wereldoorlog. (gevonden op de stream van Carcheologisch Onderzoeker)




Hier heeft hij zijn Nederlands kenteken al.




En zo trof ik hem afgelopen juli aan op de nationale oldtimerdag op circuit park Zandvoort.


 
Ik heb de eigenaar ( zoon van de eerste eigenaar ) gesproken van deze bijzondere Opel uit 1939, deze auto heeft dus het bombardement van Rotterdam overleefd bij de boompjes in 1940. De auto was vroeger van zijn vader geweest die majoor was bij het KNIL. De auto was bedoeld om naar Nederlands-Indië verscheept te worden, dankzij WO II is dat niet gebeurd. Het stuur is omgebouwd aangezien men in Indonesië links rijdt, hij is in bijna originele staat.

Nadat de eerste eigenaar gevangen genomen is door de Duitsers heeft hij telefonisch zijn vrouw instructies gegeven om de auto door de garage monteur met de reserve sleutel op te halen. Daarna in een garage gestald geweest gedurende WO II in Den Haag ( De eerste eigenaar is de volledige oorlog opgesloten geweest in het beruchte kamp Colditz en heeft dat overleefd ).

Na WO II heeft deze wagen ook dienst gedaan met de eigenaar achter het stuur om Prins Bernhard te vervoeren. Auto is nu aangemerkt als Nederlands Erfgoed, zie de volgende info op de site : Opel Super Six en hun facebook : Stichting Opel Super Six
 
Mooi stukje historie.

Wat mij opvalt is dat er twee verschillende provenciale kentekens zijn, hier zal vast een reden voor zijn.

Het huidige kenteken is zeker niet het eerst afgegeven nederlandse kenteken, maar naar mijn idee veel later, waarom is dat?
 
Stif zei:
Het huidige kenteken is zeker niet het eerst afgegeven nederlandse kenteken, maar naar mijn idee veel later, waarom is dat?

Het huidige kenteken (uit 1955) heeft hij gekregen nadat het provinciale kenteken ervoor is omgewisseld. De provinciale kentekens mochten na 1956 niet meer worden gevoerd.
 
Misschien niet helemaal 'zoals het hoort':

Oud (screenshots uit de film 'All Stars', 1997):

i115032.jpg


vlcsnap108909ur9.1478.jpg



Nieuw (de donkere plaat, 2012):



Technisch gezien misschien niet helemaal correct maar ik vond de 'vondst' grappig genoeg om te delen. ;)
 
Een iets minder spectaculaire vondst qua aantal jaren máár wel een erg leuke auto:

Santpoort-Noord, 1998.


©NHA.


En afgelopen zomer (2016) in Overveen:




Nog steeds bij zijn eerste eigenaar!
 
Erg leuk die Malaga. De DAF ook wel, maar dat was in 1988 waarschijnlijk al een liefhebbersauto, terwijl de Seat in 1998 gewoon een jong gebruikte auto was. Inmiddels is het nog steeds geen liefhebbersauto dus des te uniek dat hij nog bestaat.
 
Astrawez zei:
Erg leuk die Malaga. De DAF ook wel, maar dat was in 1988 waarschijnlijk al een liefhebbersauto, terwijl de Seat in 1998 gewoon een jong gebruikte auto was. Inmiddels is het nog steeds geen liefhebbersauto dus des te uniek dat hij nog bestaat.

Dat is waar. Maar de foto is ondertussen toch al weer 28 jaar oud. Op het moment van het nemen van de oude foto was de auto 22 jaar oud (nu 50 jaar oud). Dat was toen misschien al best oud maar desondanks is het tijdsverschil tussen 1966 en 1988 minder dan 1988 en nu. Hij had ondertussen net zo goed 'op' kunnen zijn en al lang op de sloop kunnen staan. (Wie weet in wiens handen hij had kunnen vallen... :T)

Desondanks snap ik je opmerking helemaal! Ik kan me overigens niet voorstellen dat een Malaga ooit net zo'n liefhebbersauto zal worden als de DAF. Neemt niet weg dat ik de Malaga net zo leuk en bijzonder vind als de DAF.






Nu ik hier toch wéér aan het posten ben:

Oud:

Tijdens een Ford A-meeting in 1979:


©NHA



©Johan Pots.



©Vader van Niels de Wit.
 
Stif zei:
Wat mij opvalt is dat er twee verschillende provenciale kentekens zijn, hier zal vast een reden voor zijn.

Wel vreemd, ik ken de X niet als provinciale kentekenletter (behalve als tweede letter in GX (Noord-Holland) en HX (Zuid-Holland)). Weet iemand wat hiermee werd aangeduid?
 
Niet veel verschil in aantal jaren, maar wel in het uiterlijk van de auto.

Door Willem Alink:
"5 juli 2007, 87-00-RU Ford Capri. Afscheidscadeau van alle medewerkers voor Pascal Bouma, vertrekkend directeur bij het Burgerweeshuis Deventer."


27 juni 2014, Sint-Michielsgestel. Door Rutger van der Maar:


En vandaag door mij gespot tussen Sint-Michielsgestel en Den Bosch:
 
Dat zijn opplak roostertjes die in de verdieping van de body liggen. Hebben geen functie en worden er wel vaker afgehaald.
 
De dader die hem matzwart gespoten heeft moet zich natuurlijk kapot schamen!(n)
 
Terug
Bovenaan