Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Ja en nee
Surveylijntje houden gaat automatisch, als het goed is. Daarom moet ik dus blijven opletten :)

Snelheid varieert afhankelijk van de stroomrichting en sterkte dus daar ook op letten ;)

Na 3.5 mijl 1 kant uitgevaren te hebben moet ik op t handje rond om weer op het volgende lijntje te komen. 4 meter naast de oude lijn (en dus 180graden de andere kant op)

Leuk werk hoor

O en daarnaast nog al die polyster debielen en vissticks in de gaten houden :p die snappen niet altijd dat ik voorrang heb

Je ziet het Lycan, we zijn er stil van.:T

En opeens is het heel warm, en vannacht regen.
Hopelijk geen hagel, over 1,5 maand staat de Sub in de garage dus als het nu valt en de auto beschadigd zou dat extra zuur zijn.

Haha het is ook totaal niet interesant voor landrotten :p:T

Ik hoop inderdaad ook niet op hagel. 'T schip kan er wel tegen, zit een goede laag 2k lak op en de staalplaten zijn lekker dik (en ik werk toch lekker binnen:) )

De Capri staat veilig binnen maar de Transit, CRX, Sierra's, Focus en Astra staan open en bloot

14611095_605609552979469_5122649430437126905_n.jpg

Als die beschadigt zijn er veel wegen naar Rome CK. :T

Haha! :p Ach mijn auto staat onder een boom, ben niet zo bang voor hagelschade. Beetje storm kan meer schade brengen echter....boom op Clio is einde Clio.

Nu maar hopen dat het niet het volgende mankement is :p

Avond heren (y)
Wat een warme dag vandaag. Gelukkig binnen niet veel van gemerkt!

Hier op zee was het prachtig weer
Niet te warm
Ideaal weer om te koeieschroeie. Dat hebben we dus vanmiddag ook lekker gedaan (terwijl het werk gewoon door ging dus geen bier maar wel heerlijke stukken vlees (y) )

JoostM zei:
Lycan Capri zei:
Haha het is ook totaal niet interesant voor landrotten :p:T

Interessant zeker wel, alleen lastig te begrijpen. :T

Haha, wat moet ik verder proberen uit te leggen? :)

Het weer is hier weer een stuk minder.. waar woensdag lekker konden koeieschroeie in het zonnetje met een fris briesje is het nu al 2 dagen grauw met wat meer dan een briesje en als gevolg daarvan zeeen van 1,1 meter (is nog niet veel maar toch minder comfortabel op een scheepje van 34,5m)

Met name het surveylijntje icm

Na 3.5 mijl 1 kant uitgevaren te hebben moet ik op t handje rond om weer op het volgende lijntje te komen. 4 meter naast de oude lijn (en dus 180graden de andere kant op)

kan ik weinig chocolade van maken. :p

Waar vaar je nu?:T

Op het moment aan het werk boven Terschelling / Ameland.

Bezig UXO-survey (unexploded orndenance onderzoek) daarvoor slepen we een magwing (vergelijk het met een metaal detector) onder water achter het schip aan.

Het gebied wat we moeten doen is opgedeeld in meerdere kleine gebiedjes waar lijntjes door getrokken zijn.

Deze lijntjes zijn in dit geval 3,5mijl (6,48km) lang met een tussenruimte van 4 meter want de opgenomen data moet fatsoenlijke overlap hebben

De autopilot doet heel goed zijn best om stroom en wind te compenseren zodat we op deze lijn blijven (met dit weer is het zelfs daarvoor bijna onmogelijk)

De autopilot is niet slim genoeg om 180 te draaien, zeker niet als er iets gesleept wordt.

[size=small]heel verhaal. Vraag me af of er iets duidelijker is[/size]

GPS is inderdaad best belangrijk;)
We krijgen ook correcties vanaf de wal (verder buiten de kust via extra satalieten) waardoor onze postionering nauwkeurig is op een paar cm. Normaal is dat een paar m

Volgend jaar waarschijnlijk weer een hoop windmolen projecten

Ook deze UXO. Verder gewoon waterdiepte, op zoek naar obstakels (rotsen, wrakken enz), grondsoort.

Als ze aan het bouwen zijn de gestorte stenen (funderingen) peilen. Dat nog een keer als de paal staat. Daarna de kabels peilen, kabels bekijken met een ROV.

Daarna nogmaals die laatste 2 als de kabels ingegraven zijn

Zojuist havo wiskunde a examen gedaan, 3 uur toetsen is nog best intensief. Scheelt ook dat het wiskunde is, erg lastig. Ben benieuwd of mijn tussenjaar zin heeft gehad qua studie want het was moeilijk.

Dat klopt helemaal Boppie

1000 bommen en granaten (en mijnen enz)
Al kan het ook zo zijn dat sommige targets die we vinden andere stukken staal zijn er ging vroeger (en helaas ook nu nog weleens:( ) vanalles over de muur

Het is aan andere mensen om precies uit te vogelen wat het is

Lijkt mij een strak plan. Daar hebben ze speciale grijze schepen voor. Lijkt mij wel dat er nog genoeg van die troep in zee ligt te roesten....er is een slordige 73 jaar geleden genoeg mee gestrooid.

Die grijze bootjes komen als er zeker is dat het boem kan doen ;)
Waarschijnlijk komt er bij sommige targets eerst een ander bedrijf langs met een ROV (en eventueel duikers om bepaalde dingen op te ruimen zolang die geen boem kunnen doen)

De Transit is nog niet geheel operationeel
Het blok hangt in de steunen en is getrouwd met de versnellingsbak. Maar ik ben nog niet aan starten toegekomen voor ik de zee weer op moest

Lijkt mij fantastisch werk om uit te vogelen of het boem doet of niet:).

Jammer dat de Transit nog niet loopt, maar beter in een keer goed dan te gehaast.

Boem doen?

Net een bedrijfsuitje gehad in strandtent El Nino in Scheveningen.
Altijd goed, gratis eten en drinken.:T

De oude bommen, mijnen enz enz die nog altijd op de bodem van de (Noord)zee liggen

Gratis eten en drinken is inderdaad nooit verkeerd:)

Daar liggen ze toch prima, op de bodem?

En het was een uitje met activiteiten, mijn activiteit werd een biertje aan de bar.:T

Nee zo prima liggen ze daar niet :)
Er moet daar gebaggerd worden voor een of ander project op Ameland

En op andere plekken liggen ze niet prima omdat er windmolenparken gebouwd moeten worden of omdat er een leiding gelegd moet worden of wat dan ook

[size=small]je hoefde dus niet zelf terug naar huis te rijden?[/size]

Succes Damian. ;) Ik wacht nog steeds op een tenthemenresultaat van 4 weken geleden. Ben al bijna vergeten waar het over ging. o_O

Gisteren heb ik de motorruimte van de 155 een beetje gefatsoeneerd. Volgens mij was die in 23 jaar nog nooit schoongemaakt.... Ben nog niet helemaal klaar. Volgend weekend wat onderdelen weghalen zodat ik er iets beter bij kan, maar het beginnetje is er.

Glory glory Man united :)
Helemaal niks in 020 :T

En ik helemaal happy dit voetbal-jaar

[size=small]voor het Nederlandse voetbal had het misschien wel beter geweest als Ajakkes had gewonnen... maar ja, het is Ajakkes en die gunnen we niks[/size]

Gaat vast en zeker helemaal goed komen Damian! Geen zorgen. ;)

Lekker weertje was t vandaag zeg! Mooi begin van de vakantie voor alle eindexamenkandidaten!

34081390923_331d78ce79_c.jpg

Nee joh, ding is hartstikke vies. :T

ELE rally is gaande Jan, dus vrijdag en zaterdag proeven rijden. Lintje is om een weiland als parkeerplaats te gebruiken. Opzich wel handig, wel hobbelig. ;)

Terug
Bovenaan