Officieel: Peugeot 2008

rickm zei:
Dat je de één meer ziet dan de ander kan aan de regio liggen, bv door de bevolkingssamenstelling of een gretige dealer.

Randstad. Dealers genoeg. Daar kan het verschil niet echt in zitten.
En, gek genoeg, het is iedere keer een andere 2008! :)

Edit:
De 2008 loopt zo'n 110 stuks voor op de Captur.
 
De Peugeot 2008 1.2 VTi is er inmiddels ook met 2Tronic-automaat en heet dan 1.2 e-VTi. De CO[sub]2[/sub]-uitstoot is met 99 g/km extreem laag: geen SUV doet 'm dat na op een plug-in hybride Outlander of elektrische SUV (Toyota RAV4 EV) na. De vanafprijs ligt dan ook € 1.000,- lager dan bij de gewone 1.2 VTi met handbak. Prijzen:

1.2 e-VTi Access € 16.990
1.2 e-VTi Active € 18.490
1.2 e-VTi Allure € 20.590
1.2 e-VTi Blue Lease € 17.590
1.2 e-VTi Blue Lease Executive € 20.140

De prestaties houden echter niet over. De topsnelheid is 171 km/u en de acceleratie van 0-100 km/u verloopt in 15,9 seconden.
 
D-C zei:
De Peugeot 2008 1.2 VTi is er inmiddels ook met 2Tronic-automaat en heet dan 1.2 e-VTi. De CO[sub]2[/sub]-uitstoot is met 99 g/km extreem laag: geen SUV doet 'm dat na op een plug-in hybride Outlander of elektrische SUV (Toyota RAV4 EV) na. De vanafprijs ligt dan ook € 1.000,- lager dan bij de gewone 1.2 VTi met handbak. Prijzen:

1.2 e-VTi Access € 16.990
1.2 e-VTi Active € 18.490
1.2 e-VTi Allure € 20.590
1.2 e-VTi Blue Lease € 17.590
1.2 e-VTi Blue Lease Executive € 20.140

De prestaties houden echter niet over. De topsnelheid is 171 km/u en de acceleratie van 0-100 km/u verloopt in 15,9 seconden.

Snel zat toch voor NL ?
 
Ik heb de handgeschakelde 1.2VTi een dag meegehad, die motor heeft niets over naar mijn beleving. Niet geschikt voor de Duitse Autobahn. De 2-Tronic kennende wordt het dan helemaal een ramp.
 
Die prestaties zijn wel erg slecht. Ook voor Nederland.

Zien jullie de 2008 eigenlijk vaak?
Ik kom hem helaas maar zelden tegen. De Captur zie ik veel vaker.
Hoe gaat het met de verkoop van de 2008?
 
207SW zei:
Die prestaties zijn wel erg slecht. Ook voor Nederland.

Zien jullie de 2008 eigenlijk vaak?
Ik kom hem helaas maar zelden tegen. De Captur zie ik veel vaker.
Hoe gaat het met de verkoop van de 2008?

2400x Captur's
1900x 2008's
 
Ik zie de 2008 sporadisch terwijl ik de captur regelmatig zie rijden. :)
 
Joep83 zei:
Ik zie de Captur nauwelijks terwijl ik de 2008 juist wel veel zie.

Laat ik dan maar weergeven wat ik in Bretagne zie: ik zie hier beduidend meer Capturs, vergeet echter niet dat de Captur al een stukje langer op de markt is.
 
De Captur was volgens mij ook iets eerder leverbaar, de productie van de 2008 kwam na de zomer pas flink op gang.
 
speedtouch zei:
De Captur was volgens mij ook iets eerder leverbaar, de productie van de 2008 kwam na de zomer pas flink op gang.


Klopt. De reden was o.m. dat de 2008 in duurdere versies werd besteld dan voorzien.
Die model-mix moest worden aangepast.

Nog over die 1.2 driepitter met 2Tronic - gezien de te verwachten kopers is een auto met zo weinig vermogen i.c.m. die bak bijna onverantwoordelijk.
 
speedtouch zei:
De Captur was volgens mij ook iets eerder leverbaar, de productie van de 2008 kwam na de zomer pas flink op gang.

En nog steeds verkoopt de Captur veel beter dan de 2008. Misschien dat het uiterlijk toch een aardige rol speelt...
 
A110-50 zei:
speedtouch zei:
De Captur was volgens mij ook iets eerder leverbaar, de productie van de 2008 kwam na de zomer pas flink op gang.

En nog steeds verkoopt de Captur veel beter dan de 2008. Misschien dat het uiterlijk toch een aardige rol speelt...

Sowieso speelt uiterlijk een rol, maar ik vind de Captur niet zo fraai en de 2008 wel, dus dat subjectieve aspect zal - gezien ons vermoedelijke meningsverschil - wellicht niet alles verklaren. In Nederland is de Captur bijvoorbeeld goedkoper, dat scheelt altijd.
 
Ik zie de Captur ook veel vaker dan de 2008. Nu vind ik de Captur ook wat meer een opvallend design hebben. Hopelijk komt er snel een facelift van de 2008...
 
Ha, ha, nou ik geloof niet dat er na een half jaar al een facelift van de 2008 op komst is! Maar misschien heb je wel gelijk!;)
 
Elaste zei:
Ik zie de Captur ook veel vaker dan de 2008. Nu vind ik de Captur ook wat meer een opvallend design hebben. Hopelijk komt er snel een facelift van de 2008...

De Italiaanse producten hebben ook vaak opvallende designs, maar dan is het weer te opvallend. 't Is ook nooit goed!
 
het is gewoon een plomp model terwijl de captur (ook niet mijn smaak overigens) geinig is maar vooral; in verhouding
 
A110-50 zei:
speedtouch zei:
De Captur was volgens mij ook iets eerder leverbaar, de productie van de 2008 kwam na de zomer pas flink op gang.

En nog steeds verkoopt de Captur veel beter dan de 2008. Misschien dat het uiterlijk toch een aardige rol speelt...


Franse verkopen Oktober:

GIGA maand voor de 2008 - meer dan 5000 stuks, 3,2% marktaandeel.
Tijd voor een facelift? hahaha

(overigens, de 2008 in de link heeft een chromen strip aan de onderzijde achterdeur die scheef zit)

Eindelijk een stijging van de verkopen in FR.
Ook de Clio, C3 (op 3!!, 6000 stuks), C4 Picasso en 308 hadden een zeer goede maand.


https://bestsellingcarsblog.com/2013/11/04/france-october-2013-peugeot-2008-beats-renault-captur-to-hit-record-4/#more-36752
 
voetveeg zei:
het is gewoon een plomp model terwijl de captur (ook niet mijn smaak overigens) geinig is maar vooral; in verhouding

Hey, ik ben het eens met 2008. De 2008 is het gewoon nét niet. Conceptueel klopt het model niet, in tegenstelling tot de Captur die erg catchy in je oog springt qua design. De 2008 zit vol met onsamenhangende wobbels.
 
A110-50 zei:
speedtouch zei:
De Captur was volgens mij ook iets eerder leverbaar, de productie van de 2008 kwam na de zomer pas flink op gang.

En nog steeds verkoopt de Captur veel beter dan de 2008. Misschien dat het uiterlijk toch een aardige rol speelt...

Al meerdere 2008s gezien, nog geen enkele Captur...of die laatste moet verdwijnen in de massa.
 
Elaste zei:
Hey, ik ben het eens met 2008. De 2008 is het gewoon nét niet. Conceptueel klopt het model niet, in tegenstelling tot de Captur die erg catchy in je oog springt qua design. De 2008 zit vol met onsamenhangende wobbels.

Er zit één rare knik in de 2008: die voor de zijspiegels.
Daarentegen ziet die omranding rond de DRLs en mistlampen bij de Captur er erg goedkoop uit: net als een kind dat zijn lippen stift en véél te zwaar aanzet. Het lijkt er ook op dat de ontwerpers niet meer wisten hoe samenhang te geven aan die lampenclusters en er dan maar een (veel te) dikke lijn omheen hebben getrokken.
 
Natuurlijk zijn dit allemaal meningen, maar wat dacht je van de lippenstift-grille van de 2008?
De 2008 vind ik verre van een schoonheid. De Captur daarentegen vind ik een kek wagentje. Ziet er lekker dik en best sportief uit.
Ik denk dat de wat oudere bestuurder voor de 2008 zou gaan, de rest (30-50 jaar) kiest gewoon voor de Captur. Dat blijkt ook wel uit de cijfers. :)
 
A110-50 zei:
Lijkt me onwaarschijnlijk, dat anonieme van de 2008 zou veel eerder verdwijnen...
Het anonieme van de 2008 is ook verdwenen. Wat overblijft, is een frisse kwaliteitsvolle verschijning.
Van de Captur kan je tot op zekere hoogte hetzelfde zeggen, allen dat kwaliteitsvolle druipt er niet echt vanaf (understatement modus)
 
iDS zei:
A110-50 zei:
Lijkt me onwaarschijnlijk, dat anonieme van de 2008 zou veel eerder verdwijnen...
Het anonieme van de 2008 is ook verdwenen. Wat overblijft, is een frisse kwaliteitsvolle verschijning.
Van de Captur kan je tot op zekere hoogte hetzelfde zeggen, allen dat kwaliteitsvolle druipt er niet echt vanaf (understatement modus)

Goh, je zou bijna denken dat je bevooroodeeld bent. :)
 
JP2010 zei:
Natuurlijk zijn dit allemaal meningen, maar wat dacht je van de lippenstift-grille van de 2008?
De 2008 vind ik verre van een schoonheid. De Captur daarentegen vind ik een kek wagentje. Ziet er lekker dik en best sportief uit.
Ik denk dat de wat oudere bestuurder voor de 2008 zou gaan, de rest (30-50 jaar) kiest gewoon voor de Captur. Dat blijkt ook wel uit de cijfers. :)

Welke cijfers? In Frankrijk verkoopt de 2008 momenteel beter dan de Captur: meer chauffeurs boven de 50 dan onder de 50 jaar oud?
Ik vind dat rooster van de 2008 veel verfijnder dan al die vette omlijningen bij de Captur- oudere chauffeurs zullen wat meer van verfijning houden dan jongere waarschijnlijk- ;)
 
iDS zei:
A110-50 zei:
Lijkt me onwaarschijnlijk, dat anonieme van de 2008 zou veel eerder verdwijnen...
Het anonieme van de 2008 is ook verdwenen. Wat overblijft, is een frisse kwaliteitsvolle verschijning.
Van de Captur kan je tot op zekere hoogte hetzelfde zeggen, allen dat kwaliteitsvolle druipt er niet echt vanaf (understatement modus)

Grappig, toevallig filmpje over de duurtest Clio gezien? Aangezien de Clio en Captur, en 208 en 2008 niet veel van elkaar verschillen kan je er nog wel eens aardig naast zitten (understatement)
 
Ah jongens, laten we er gewoon mee kappen. Ben al blij zat dat die Fransen iets leukers op de weg zetten dan die Duitsers. ;)
 
JP2010 zei:
iDS zei:
A110-50 zei:
Lijkt me onwaarschijnlijk, dat anonieme van de 2008 zou veel eerder verdwijnen...
Het anonieme van de 2008 is ook verdwenen. Wat overblijft, is een frisse kwaliteitsvolle verschijning.
Van de Captur kan je tot op zekere hoogte hetzelfde zeggen, allen dat kwaliteitsvolle druipt er niet echt vanaf (understatement modus)

Goh, je zou bijna denken dat je bevooroodeeld bent. :)

Tja, iemand moet A110 af en toe counteren...de kwijl druipt van mijn scherm als er weer een nieuwe Renault door hem wordt besproken (overstatement modus :))
 
Nou, dan mag je de volgende keer wel wat beter uit de hoek komen als dat je enige reden is...
 
Ik zie de 2008 geregeld rijden; vaker dan de Captur. Vind de 2008 ook mooier, de Captur oogt zowel van buiten als van binnen nogal cheapy, de 2008 luxer.
 
iDS zei:
JP2010 zei:
Natuurlijk zijn dit allemaal meningen, maar wat dacht je van de lippenstift-grille van de 2008?
De 2008 vind ik verre van een schoonheid. De Captur daarentegen vind ik een kek wagentje. Ziet er lekker dik en best sportief uit.
Ik denk dat de wat oudere bestuurder voor de 2008 zou gaan, de rest (30-50 jaar) kiest gewoon voor de Captur. Dat blijkt ook wel uit de cijfers. :)

Welke cijfers? In Frankrijk verkoopt de 2008 momenteel beter dan de Captur: meer chauffeurs boven de 50 dan onder de 50 jaar oud?
Ik vind dat rooster van de 2008 veel verfijnder dan al die vette omlijningen bij de Captur- oudere chauffeurs zullen wat meer van verfijning houden dan jongere waarschijnlijk- ;)


Wat een gelxl hier over 'die verkoopt beter'.
Check de cijfers en het gemekker is over.

Frankrijk:
19.000 2008's
29.000 Captur's

NL:
1750 2008's
2350 Captur's

IT:
3600 2008's
7500 Captur's

Duitsland (t/m Sept):
3600 2008's
3800 Captur's

Spanje:
1900 2008's
3700 Captur's
 
Da's voorlopig, want:

Pos Model Oct % Sep 2013 % Pos 2012
1 Renault Clio 4 8,811 5.3% 1 86,239 5.8% 1 26
2 Peugeot 208 8,028 4.8% 2 77,474 5.2% 2 2
3 Citroen C3 6,351 3.8% 6 40,553 2.7% 4 3
4 Peugeot 2008 5,301 3.2% 9 19,095 1.3% 21 -
5 Renault Captur 5,175 3.1% 3 29,110 2.0% 11 -
6 Citroen C4 II Picasso 4,838 2.9% 8 16,096 1.1% 26 -
7 Renault Scénic 4,581 2.8% 4 42,695 2.9% 3 5
8 Peugeot 308 II 3,760 2.3% 15 6,895 0.5% 58 -
9 VW Polo 3,696 2.2% 10 31,083 2.1% 9 7
10 Renault Twingo 3,624 2.2% 5 32,559 2.2% 8 11

France October 2013: Peugeot 2008 beats Renault Captur to hit #4
 
Ja, ik zou het wel wat snel vinden om nu al te stellen dat de 2008 minder verkoopt dan de Captur, de 2008 is beduidend later in productie gegaan. Overigens, neutraal als ik (soms) ben, zijn beide modellen erg succesvol. Zeker met het gegeven dat ze een nieuw segment aanboren, blijkbaar is er - geen verrassing - een grote vraag naar B-segment-SUV's, iets waar zowel Peugeot als Renault goed op ingespeeld hebben.
Ik vermoed trouwens dat er in totaal meer 2008's verkocht gaan worden. Dit vermoeden is gebaseerd op de vrij sterke positie van Peugeot in China, daar waar Renault als merk het in de kleinere markten Rusland en India beter doet.
 
iDS zei:
Da's voorlopig, want:

Pos Model Oct % Sep 2013 % Pos 2012
1 Renault Clio 4 8,811 5.3% 1 86,239 5.8% 1 26
2 Peugeot 208 8,028 4.8% 2 77,474 5.2% 2 2
3 Citroen C3 6,351 3.8% 6 40,553 2.7% 4 3
4 Peugeot 2008 5,301 3.2% 9 19,095 1.3% 21 -
5 Renault Captur 5,175 3.1% 3 29,110 2.0% 11 -
6 Citroen C4 II Picasso 4,838 2.9% 8 16,096 1.1% 26 -
7 Renault Scénic 4,581 2.8% 4 42,695 2.9% 3 5
8 Peugeot 308 II 3,760 2.3% 15 6,895 0.5% 58 -
9 VW Polo 3,696 2.2% 10 31,083 2.1% 9 7
10 Renault Twingo 3,624 2.2% 5 32,559 2.2% 8 11

France October 2013: Peugeot 2008 beats Renault Captur to hit #4

Goed man! Wat een vondst!
Dat had ik 2 dagen geleden al gepost.
Heerlijk, dat notoire 'gelijk willen hebben" omdat de 2008 voor één maal 126x méér verkocht.

Algehele teneur is dat de Captur, die ook een paar maanden eerder werd geleverd dan de 2008, in alle landen beter verkoopt.
In Slowakije bv op #3. En daar is de 2008 in geen velden of wegen te bekennen.

E.e.a. zegt niets over de kwaliteiten van een van beiden.
Een wat meer ingetogen Captur jasje met het interieur van de 2008, dat is helemaal een winnaar
 
Guangzhou.
peugeot-2008-china-1-660x473.jpg

peugeot-2008-china-2-660x351.jpg

peugeot-2008-china-3-660x429.jpg

Bron
Vreemd genoeg komt de 2008 daar met een 114pk-sterke 1.6 (4-traps automaat of 5-traps manuele versnellingsbak). Een 1.2 volgt later, maar kost volgens deze bron 25% meer? Dat lijkt me veel. Qua prijs vergelijkbaar met de nieuwe Fiat Ottimo: zo'n €12,500 euro.
 
der Magistrat zei:
Ja, ik zou het wel wat snel vinden om nu al te stellen dat de 2008 minder verkoopt dan de Captur, de 2008 is beduidend later in productie gegaan. Overigens, neutraal als ik (soms) ben, zijn beide modellen erg succesvol. Zeker met het gegeven dat ze een nieuw segment aanboren, blijkbaar is er - geen verrassing - een grote vraag naar B-segment-SUV's, iets waar zowel Peugeot als Renault goed op ingespeeld hebben.
Ik vermoed trouwens dat er in totaal meer 2008's verkocht gaan worden. Dit vermoeden is gebaseerd op de vrij sterke positie van Peugeot in China, daar waar Renault als merk het in de kleinere markten Rusland en India beter doet.


Verkopen eerste 9 maanden 2013:

28.000x 2008
48.000x Captur
Met Oktober erbij jumped de Captur naar 66.000 stuks - m.a.w, een hele sterke verkoopmaand.
Oktober cijfers van de 2008 onbekend, weet wel dat ie in Frankrijk November zeer goed is begonnen.

Kan bijna niet anders of de 2008 wordt t.z.t. in China een gewild model
 
Mooie (wed-)strijd gaande in Frankrijk (en Italie en Spanje).
Na Oktober eindigt de 2008 ook in November nipt BOVEN de Captur.
Ze werden #4 resp. #5.

https://bestsellingcarsblog.com/2013/12/03/france-november-2013-peugeot-2008-confirms-4-spot-above-renault-captur/#more-37455
 
Mooi voor Peugeot; moet zeggen dat de Captur meer verkocht word dan ik had gedacht.

(Maar ik zou zelf altijd voor de 2008 gaan :p)
 
@ Terminator10: pas maar op met wat je zegt, voor je het weet word je door Meeuw bestempeld als iemand die alleen maar kan klieren.....
 
Je toont (2e foto) de Chinese 2008, deze velgen maakt het er ook niet echt mooier op natuurlijk.
Ik vind 't wel nog steeds een fraai ding, trouwens. Nou ja, de Europese versie dan.
 
Dus je mening uiten is klieren.... Oké......

Chinese of Europese versie, allebei niet om aan te gluren. Maar nogmaals, ieder z'n ding.

Trouwens, die neus van de Eur. versie vinden ze in China óók vast leuk.
Mijn god, dat grílletje (en die 'stukjes bumper de koplampen in')......:eek:
 
Terminator10 zei:
Dus je mening uiten is klieren.... Oké......

Chinese of Europese versie, allebei niet om aan te gluren. Maar nogmaals, ieder z'n ding.

Trouwens, die neus van de Eur. versie vinden ze in China óók vast leuk.
Mijn god, dat grílletje (en die 'stukjes bumper de koplampen in')......:eek:


"Mijn God" - voor een "Terminator" ben je tamelijk week en snel van de leg.
Het is maar een auto. Een auto waar veel vraag voor blijkt te zijn.
En de Chinezen vreten nu eenmaal chrome.
 
@Terminator10, wat voor geweldig mooie auto rijd je zelf dan?

Ik begin de 2008 nu pas wat vaker te zien onderweg. Ik zou hem best willen hebben, maar toch heb ik iedere keer het gevoel dat er iets net niet klopt aan het model. Kan alleen niet goed zeggen wat dat nu is.
 
"Mijn god" is maar een uitroep, rickie. Meer niet joh... Dus gezien de moeite die je nam om daarop te reageren, mag je dat 'van de leg zijn' wel voor je eigen rekening nemen.
(en 't ging me niet -alleen- om 't gehalte chroom, dus waar je dát nou weer vandaan haalt...)

Ongelooflijk, dat wanneer je Peugeot (of ander merk) rijdt, je kennelijk alles wat van dat merk nieuw op de markt komt mooi moet vinden...
 
Terug
Bovenaan