Officieel: Alfa Romeo Giulietta

D Elzinga zei:
Voor de laatste keer, want volgend jaar wordt de auto opgevolgd door een SUV.

En dat wordt dan een soort gekrompen Stelvio, zeker:(

Overigens vind ik de Giulietta er nog steeds niet verouderd uitzien. Deze modeljaarswijziging is ook prima.

Nog steeds een plaatje, zeer houdbaar ontwerp. In Genève zou Alfa met een verrassing komen, ben benieuwd, er zou sprake zijn van een model onder de Stelvio.

Ik vind dat zo spijtig die SUV-trend ... Wat is er nu in hemelsnaam mis met een gewone hatchbak zoals deze Giulietta? Of een mooie Sedan/Break - of, als het dan echt praktisch moet zijn een mooi gedesignede MPV (zoals de Scenic/Espace).

SUV heeft geen enkel voordeel: groot van binnen, in verhouding niet specifiek ruim van binnen, zwaar en slecht gestroomlijnd (negatieve impact op verbruik/emissie). Het concept staat lijnrecht op waar we eigenlijk naar toe zouden moeten gaan (ecologischere wagens). Het is dat ik Toyota buiten de RAV4 geen andere ruime gezinswagen meer had afgelopen zomer, ander had ik nooit een SUV genomen als firmawagen.

@Reyner: 100% gelijk. Een MPV is een veel logischer carrosserievorm maar minder sexy natuurlijk.
Blijkbaar hebben veel mensen die SUV nodig om hun imago te ondersteunen. 4X4 kan je immers in 90% van Europa als een noodzaak beschouwen (en waar je die aandrijving nodig hebt, zijn er ook veel sedans en stationwagens beschikbaar die tegemoetkomen aan de meeste behoeften: het betreft dan immers vnl. besneeuwde bergwegen en geen offroad).
Bovendien hebben SUVs ook een hoger zwaartepunt: dat komt een dynamisch rijgedrag ook niet ten goede. Geef mij maar een 'traditionele' hatchback of station!

En de Giulietta mag zich inderdaad nog laten zien. Technisch wel tijd om hem bij te schaven.

Gezeur over suv. Feit is dat die dingen goed verkopen en dat er meer marge op zit. Fca snapt dat en gaat geen slecht verkopende hatch meer introduceren. Hetzelfde geldt voor de giulia station, die gaat er niet komen. De stelvio doet het veel beter. Jammer voor de liefhebbers van stations en hatchbacks...

Het is dat ik Toyota buiten de RAV4 geen andere ruime gezinswagen meer had afgelopen zomer, ander had ik nooit een SUV genomen als firmawagen.

Maar je hebt er wel een want ondanks je aangehaalde argumenten, is er geen Auris (station), Prius (station) of Avensis (station) maar een RAV4 gekozen. En dat is precies hoe het bij anderen ook gaat, de keus valt op die SUV.

R W xxx zei:
Het is dat ik Toyota buiten de RAV4 geen andere ruime gezinswagen meer had afgelopen zomer, ander had ik nooit een SUV genomen als firmawagen.

Maar je hebt er wel een want ondanks je aangehaalde argumenten, is er geen Auris (station), Prius (station) of Avensis (station) maar een RAV4 gekozen. En dat is precies hoe het bij anderen ook gaat, de keus valt op die SUV.

Toen ik in juli moest kiezen was de Avensis diesel al uit productie, en ik had er al net 100 000km in zo een gereden. De Auris is op de achterbank te krap, als er een kinderstoel instaat moet de voorste zetel naar voor geschoven worden.

Enige ruime alternatief = RAV4. Binnen een kleine 2 jaar moet ik terug kiezen, en dan zal het vermoedelijk de Camry worden! :D

Reyner zei:
R W xxx zei:

Toen ik in juli moest kiezen was de Avensis diesel al uit productie, en ik had er al net 100 000km in zo een gereden. De Auris is op de achterbank te krap, als er een kinderstoel instaat moet de voorste zetel naar voor geschoven worden.

Enige ruime alternatief = RAV4. Binnen een kleine 2 jaar moet ik terug kiezen, en dan zal het vermoedelijk de Camry worden! :D

Punt is dat velen kennelijk dergelijke (kul-)argumenten vinden om toch zo'n SUV te kopen/leasen.

R W xxx zei:
Reyner zei:
R W xxx zei:

Punt is dat velen kennelijk dergelijke (kul-)argumenten vinden om toch zo'n SUV te kopen/leasen.

Buiten dat ie ruim is rij ik er toch behoorlijk tegen mijn goesting in hoor. Weggedrag is behoorlijk bootachtig en het verbruik op hogere snelheden astronomisch. Met deze wagen op vakantie gaan naar het zuiden is gewoon een dure aangelegenheid aangezien je rond de 9l/100km uitkomt op de snelweg.

Terug
Bovenaan