Strontvlieg
Startmotor
Ik bezit een Renault Clio van 12 jaar oud en met nét iets meer dan 2 ton op de klok. Er komt groot onderhoud aan en met de leeftijd zijn er ook wat mankementen op de proppen gekomen. Van mijn 'vaste' garage kreeg ik de volgende offerte:
Reguliere onderhoudsbeurt - 240 euro
Vervangen distributieriem - 343,45 euro
Vervangen waterpomp - 256 euro (garage geeft overigens aan die normaliter niet preventief te vervangen omdat het Renault Long-Life (?) waterpompen zijn
Stuurkogel linksvoor - 125,80 euro
Condensor airco - 608 euro
Nieuwe koplampglazen - 520,23 euro (oude glazen kunnen volgens medewerker Autotaalglas niet meer helder worden opgepoetst)
Vooral het verhaal van die waterpomp verbaasde me. Naar mijn weten moet 'n waterpomp altijd gelijktijdig met een distributieriem worden vervangen. De prijs voor nieuwe koplampglazen vind ik ook wel érg hoog, dus dat zou een plan B betekenen om dit op te lossen.
Iemand ideeën / suggesties?
Reguliere onderhoudsbeurt - 240 euro
Vervangen distributieriem - 343,45 euro
Vervangen waterpomp - 256 euro (garage geeft overigens aan die normaliter niet preventief te vervangen omdat het Renault Long-Life (?) waterpompen zijn
Stuurkogel linksvoor - 125,80 euro
Condensor airco - 608 euro
Nieuwe koplampglazen - 520,23 euro (oude glazen kunnen volgens medewerker Autotaalglas niet meer helder worden opgepoetst)
Vooral het verhaal van die waterpomp verbaasde me. Naar mijn weten moet 'n waterpomp altijd gelijktijdig met een distributieriem worden vervangen. De prijs voor nieuwe koplampglazen vind ik ook wel érg hoog, dus dat zou een plan B betekenen om dit op te lossen.
Iemand ideeën / suggesties?