Oer KA en Baby Benz.

Een beetje domper. Nieuw koelwatertank geinstaleerd, met koelvloeistof..... nog steeds lekkage. Ik denk bij de pomp. Maar 23 Mei mag de garage er na kijken.

Een wending in het Ka verhaal. Mijn andere buurman blijkt zijn hele lleven al auto's te repareren. Toen ik hem sprak is hij gaan kijken en van het ene kwam het andere.
Hij beet zich vast in het Ka probleem en vond de lekkage in de " bovenste " pomp.
blijkbaar zitten er meerdere pompen in de Ka. Hoe het ook zei, de Ka staat bij de buurman die een technisch Ka boek gaat kopen en de pomp bestellen via internet. verder kwamen de banden ter spraken. De voorbanden zijn "mor" . en moeten vervangen worden.
Altijd prettig als je 165 / 70 13 inch banden hebr. Lekker goedkoop !
Helaas waren de schijven voor erg dun,, dus ook schoenen en schijven op de vervanglijst.
Ook is de afstand van de bochies, niet helemaal optimaal dus daar word ook aan gewerkt.
Hoop na deze operatie, weer lekker rond te scheuren tot ik de geote tocht ga ondernemen.
Maar dasr ze ik niet naar uit. Veel te gezellig hier in Frankrijk.

Dus je wil nu toch wel liever in la France blijven?? ;)

En fijn dat de Ka een hernieuwde kans op leven krijgt! (y)

Ik moet wel gaan Omniradius,
Er is hier niet echt een toekomst.
Over de Ka, hij krijgt nieuwe pomp, nieuwe schijfremmen en nieuwe banden. Kan hij er weer even tegen. totaal minder dan 300 euro.
Wat in de garage minimaal het dubbelen zou zijn.
Ik zie dit als het derde leven van de Ka.

Ka for life. Als ik in de toekomst geld voor zou hebben, kocht ik er nog EEN.
In het geel waarschijnlijk.

De Ka is klaar. Vandaag ga ik hem halen bij de buren.
Nieuwe pomp, remschijven,remschoenen en dinsdag 2 nieuwe voorbanden

Het is een " schatje" maar ver boven mijn budjet.
Ik dacht eerder aan het eerste Model.
6s83np.jpg

Deze bijvoorbeeld, en van de laatste modellen van het oude type.
Tussen de 500 en 2500 euro.

Maar zo ver is het nog niet. Ik sta op het punt om te vertrekken en jullie kant op te komen.
Niet leuk, ik laat Vrouw, dochter, hond en poes achter, plus mijn vertrouwde omgeving en al mijn vrienden en kennisen.
Een lichtpunt, mijn zoon komt ook mee, iedergeval tot September dan moet hij weer terug om zijn opleiding te vervolgen.
Mijn vrouw blijft ook hier tot de volgende operatie en mijn dochter gaat haar school afmaken.
M.a.w.Het word een moeizaam jaar van op en neer naar Frankrijk en terug.
Bedankt voor tip, speedtouch.

Ik durf het niet aan met de Ka die gaat het niet redden Het wordt de Mercedes A a.s. Donderdag vertrek ik richting Nederland.

Ik vind hem mooi, de schotel maakt hem af.

Goede reis gewenst alvast en veel succes met de banen jacht terug in NL.

Wat voor werk zoek je eigenlijk?

Beveiligingswerk Sketcher,

Ik ga me inschrijven in Leiden. Als ik bewijs heb dat ik gedaan heb, kan ik aan een solicitatie procedure mee doen.

De "Andy worhol" is toevals treffer.De " jurk" is een struik. let ook even op de schoenen.
Die staan op de grond, terwijl ik op stijg. De ogen lijken licht te geven, en de mond lijkt van een vampier.Die schotel geeft een E.T. effect. Foto is genomen door mijn zoon. Er zijn mensen die jaren op de kunst acedemie zitten en dit niet voor elkaar krijgen.

b46f60.jpg

https://youtu.be/31j4DIpgY9U

Is this the next level off Hip Hop ?

Denk het wel, Na de mumble rap, is nu de schreew rap erg in zwang.
Ook lijkt het een kruizing van Metal, punk en hip hop.
Satanisme is duidelijk uit de metal scene. Anyway vele zullen volgen.
Wat ik ook grappig vind zijn de filmjes uit de 30tige jaren die samen met de muziek een naargeestig sfeer crieëren.
https://youtu.be/U0RvVmkMF-U
Venom

https://youtu.be/QluXqntXCoM

John Dee.

https://youtu.be/dvrjXB1nOSQ

HACK/ SLASH.

Leuke foto Ralph! Succes met de nieuwe start in Nederland, hopelijk gaat het voorspoedig!

Bijzondere muziek trouwens!

Dank je Pjotr,

Ik heb hoge verwachtingen een bedrijf in Leiden is geìntreseerd. En mijn zoon uitgenodigd in cafe in Delft. Pfff, wat een verschil, met Frankrijk.

De muziek;"Looking at the barrel of my 22, Inever tought it come to this, so an't you !" Freaking DEPRIE " of" ask me what I thing about a diss, ask me what I think about the fame, I don't give a f#ck about a diss, I don't give a F#ck about the fame ". Freaky EMO.
Love it !

2us8lc8.jpg

https://youtu.be/s34zjI77_TQ

Soms heb genoeg van die " hippe herrie"
tijd voor openhaard, een bank, een whiskey on the rocks, goed gezelschap en relex achtergrond muzakje... ;-)

En ik ben hier in Zoetermeer.
Al weer druk aan het soliciteren. Zoveel makkelijker in het nederlands. Al weer een boel verstuurd via de telefoon.
Hoop op veel reacties en uitnodigingen. Maar daar ben ik niet bang voor.

En mijn zoon is ook hier de komende maanden, dat is wel gezelliger.
Ik heb de Mercedes A. die -als ik werk -ga laten opknappen..

Nou, Speedtouch,

hou maar op. luctor et emergo, Ik worstel en kom boven. Ik worstel elke dag. Maar we zijn goed bezig soliciteer, soliciteer, soliciteer.
Inmiddels een slaapplek geregeld. ben ik trots op nu kan ik bij mijn vader weg. heeft hij ook rust.
Misschien heeft mijn zoon a.s.dinsdag werk.
Maar je weet het nooit.
Was vandaag in Delft, wat een leuke stad. overal kraampjes en winkeltjes waar ze platen, CD's en Videos. Dan denk je, vroeger was alles beter.
Maar Delft is ouderwets gezellig, ik hoop mijn vrouw en dochter hier rond te laten lopen.

Nou, de tisue's staan op het.keukenkastje.
groetjes,

Ralph.

(

Ralph V zei:
Nou, de tisue's staan op het.keukenkastje.
groetjes
(

Nou dan laten we je maar even......vergeet incognito niet aan te zetten....... :D

Veel succes met de sollicitaties! Vervelende dingen gebeuren ons allemaal in het leven, het is hoe we er mee om gaan dat ons definieert.

PS ben benieuwd hoe lang het duurt voor je een keer aan de kant gezet wordt. De Nederlandse politie houdt Franse kentekens altijd erg in de gaten. Voornamelijk vanwege drugs runners en belastingontdukkers (Langer dan, ik dacht 6 maanden in Nederland wonend maar met buitenlands kenteken rijdend)

Wel op de weg kwam ik al de Golf GTI drugsrunners tegen. Dus minder dan dan een dag.
voor dat halfjaar moet deze auto toch weg, het is een diesel. En dan is er nog een Ka. Maar die overleeft z'n rit niet eens. maar als ik hier over een halfjaar nog ben rij ik niet als de rest gewoon met een nederlands kenteken.
En zijn beide auto's verleden tijd.
P.s. Ik ben geen navelstaarder, Moeten je toch wel weten.
6 maanden is ook percies de tijd die je in Frankrijk mag rijden met buitenlands kenteken. maar ik heb geen zin in gezeik.
Komt allemaal goed.

P.s.In Frankrijk werd, altijd aan gehouden.
Laatste keer stonden ze aan de overkant. Dus ik denk rij er rustig langs..
Wat denk je een agent steekt over houd me nog aan.
( Als er een houtvrachtwagen naar beneden was komen rijden, had je een dode agent gehad, over niets. wat kan mijn oude stadsautootje nou kwaad doen? maar als er een oud dametje in de zelfde auto met de zelfde snelheid.......)
Geloof me, Nederlandse politie zijn relex vergeleken.

15z5lxy.jpg

Nederland ! Wij ik en mijn zoon zijn hier nu 7 dagen en...
Vindt er niet veel aan. soliciteer via de telefoon. Uitzendbureau's zie ik niet en waarom zou je ? inschrijven via je telefoon. Gemeentehuis ? Je
telefoon! Bus, Tram of treinkaartje ? je Telefoon.
De helft van de kinderen straks bijziend? Je telefoon.
Op zich gaat het goed, ik heb ee uitnodiging gehad,
mijn zoon is uitgenodigd dus we blijven hier wel.

Maar ik word een beetje ziek van.....de telefoon!

Foto uit Delft .

Ik sta op 44.000 bezoeken inmiddels.
44 is een berucht getal.... iets met oorlog en Duitsland......

Oorlog is ellende !!

En ik hou van mijn duitsers, een van de aardigste mensen die ik ooit heb ontmoet.

Maar gelukkig hebben ze wel verloren in 1944 -45, Maar er is altijd een groep die de prijs betaald. De Burgers!

Ik zou je toch willen adviseren een sollicitatiebureau binnen te stappen, krijgen ze toch een veel betere indruk van je. Zo'n beetje 20 jaar geleden liep ik op de bonnefooi een sollicitatiebureau binnen, dezelfde avond stond ik te werken (y)

Veel succes wederom met alles :)

8 jaar geleden heb ik hier ook gesoliciteerd, na een maand had ik een baan.
Halfjaar gewerkt.
Maar tijden zijn veranderd, Alles gaat via de smartphone. Zonder maak je totaal geen kans.
Het is wat saai, maar i.p.v. stad en land af te reizen. gebruik je internet en telefoon.
Je soliciteerd de hele omgeving af van Delft naar Leiden van Rotterdam naar Den Haag.
Als je ergens binnen loopt, wordt je verwezen naar de website.

Maar ik heb een mooi voorbeeld gisteren gebeurd.

Ik parkeer mijn auto in een van de vele garage's van Zoetermeer. Na 1,5 uur kom ik terug, stop dat kaartje in de automaat. De automaat zegt;" U hoeft niets te betalen goede reis"
Dus ik slof naar boven; Geen auto ! 2e ,3e ,4e GEEN AUTO !!
Ik helemaal in de stresssss, auto gestolen, nauwlijks geld ver van huis !
Dus ik met de papieren ( die had ik wel bij me ) naar de politie.
Wat denk je wat de agentes daar zeggen?? " U moet zelf de nationale diefstal registratie bellen!! WTF ?? Ben mijn auto kwijt en ik kan niet eens aangeven ?
Ik gestressed bellen en wat denk je?? U heeft een franse auto, die kunnen we niet aangeven..
WTF!!!!! ik wordt gek !! vroeg een van de agentes laat me even het kaartje zien voor de tijd van verdwijning. Vroeg ze, ; waar staat U? Ik zeg ; " Op de Belgiëlaan.
Zegt ze; "Hier staat Luxemburglaan."
Huh?!?
Ik was in de verkeerde garage !! :p
Een van de agentes is helemaal meegelopen naar de Luxemburglaan en DAAR STOND mijn oude A uit 2006 met 280.000 kilometer op de teller. "wie zou die nog stelen ??
Mij zoon lag in een deuk, en ik.... was heel blij !
OMG.... ik ben oud !

Maar als je bij een randstad of tempo team binnenstapt hoef je toch niet stad en land af te gaan? Ze noteren al je gegevens en werkervaring en en zoeken een baan voor je. Ik heb vanuit mijn vorige functie zo'n 5 jaar geleden ook veel recruitment gedaan en de personen die net een stapje verder gingen (een belletje of zelfs een onaangekondigd bezoek) kregen van mij toch een streepje voor. De meeste werkzoekenden typen 1 email en sturen die met kleine aanpassingen naar 20 verschillende bedrijven en doen er verder geen moeite voor en komen dus ook nergens. Met een beetje moeite van hun kant lieten ze mij in elk geval zien dat ze serieus geïnteresseerd waren in mijn vacature.

Daar heb je helemaal gelijk in! Ga ik doen, maar ik heb 2 afspraken staan een in
Roosenndaal een in Waddinxveen. En mijn zoon heeft al zijn 2e gesprek bij Aktie Sport .
in Zoetermeer.
Even door de winkelstraat gelopen met dit resultaat.
Misschien ga ik ook naar Den Haag, altijd een leuke stad gevonden.
En Leiden, mijn geboorte stad. Delft is ook gaaf. wat is er nog meer ? Gouda, kleinere plaatsen zoals Alphen aan de Rijn., waddinxveen en vroegere woonplaats Bodegraven verderop Woerden en Utrecht. Kortom keus genoeg.
Ook Rotterdam, hoewel ik niet zo van Rotterdam hou.
Maar Komt goed Zadelsnuiver, komt goed .

Terwijl zoon lief lekker zit te PS4 ren, maar die zal zijn trekken ook krijgen zodra hij is aangenomen. Hij is briljant en knap, maar dat moet zich ontwikkelen. Teminste dat briljanten,
de looks; scheren en knippen en klaar !

Lycan Capri,

Veel te veel digitaal, ik kijk steeds er op of te kijken of er nog iets binnen is gekomen.
Word er wel een beetje ziek van. In Frankrijk keek 1 a 2 keer per dag!

Aan de andere kant....Ik heb werk ! zelf twee functie in het zelfde bedrijf. Verkeersregelaar en beveiliger.
Sorry jongens maar anno 2018 ben je afhankelijk van je Smartphone en het internet.
Mijn mailbox loopt vol. ben gebeld of ik chaufeur in Utrecht zou willen worden. word aangenomen in Roosendaal en ga werken in Rotterdam.
Hoeveel kilometer heb ik af gelegd om dit te bereiken ? 0 !! Alles vanaf mijn luie stoel.
Maar die luie stoel word vervangen door een autostoel het dak boven mijn hoofd word een muts
of pet.
En ik ga geld verdienen !!!
:)))

Terug
Bovenaan