Oer KA en Baby Benz.

Ik heb weinig te melden, Mercedes heeft weer problemen, de Ka staat bijna op 260.000 kilometer.
Vandaag ik een Seat Ibiza uit 2013 schat ik met 1,5 ton op de teller, was dure uitvoering met lens koplampen en van die ingebouwde daglampjes rond de lens.
90 pk TDi, zal morgen de vrouw maar eens informeren. Maar we zullen wel geduld moeten opbrengen, misschien nog wel 2 maanden.
Grzzz

EINDE oer KA, eind baby Benz...

De ka is er niet meer.
Staat achter bij de Peugeotgarage, wachtend op de afvoer.
Kreeg de Ka niet meer door de franse controle technice.
Motor was geknald, door over verhitting.
Ik heb de stop er uit getrokken met 269.000 kilometer en 13 jaar oud is het .klaar.

De baby Benz staat voornamenlijk stil, omdat er iets mis is met de motor en de sleutel werkt niet meer.
We hebbem tijdelijk een twingo gehuurd.Z'n autootje met de motor achterin.
Maar aanstaande vrijdag gaat hij terug naar de Hyper U supermarkt.

En komen wij terug met een M..... nee

Een Suzuki Swift, met alles er op en er aan.
Mij nieuwe Ka, in een modern jasje.
Foto's komen snel.

P.s. Ik ben zo blij met dit autootje !!!

Hoe is het daar verder, Bob? Vrouw weer lekker aan het werk met de huizen?? En jij? Nog de Chinees?? Zoon nog wat in het juiste spoor?

Serieus leuk om weer eens wat van je te horen Ralph! Helaas geen goed nieuws met betrekking tot de Ka en Benz maar aan alles komt een end natuurlijk. Zo'n nieuwe Twingo wil ik nog wel en keer proberen, lijkt me een grappig ding. Was het zo dat het model een beetje geflopt was? Staat me vaag iets van bij.

Swiftje altijd goed, wat voor motortje ligt daar nu in? Ben erg benieuwd!

Ik was al bang dat je teveel "Vive la France" was geworden en ons een beetje vergeten was. Maar gelukkig ben je er weer, altijd leuk om je avonturen te lezen, helaas op dit moment niet het leukste nieuws mbt de auto's, maar ja wel een vervanger in het verschiet dus waarschijnlijk juist ook weer leuk. :T

Zadelsnuiver,
Moet je ZEKER doen. Maar dan wel een 90 of beter 110 pk.
En dat allemaal uit een 0,9 liter 3 cilinder met turbo.
Persoonlijk denk ik dat het nooit lang goed kan gaan met z'n motor. Dat word nog eens bevestigd door de verbrande olie lucht die je ruikt als je achter de auto staat.
Ook valt me op dat de koeling erg lang door gaat met koelen als je de motor hebt afgezet

Dus huren, Ja,leasen van de zaak, Ja, kopen, NEE !

De auto heeft wel eigenschappen die andere auto's niet hebben, namenlijk een hele korte draaicirkel.
heel grappig aan de rechterkant waar je voeten neer zet zit een schot.
Kijk je onder dat schot zie je een enorme bol.
DAT ZIJN DE WIELKASTEN.
die zijn zo groot dat je er je voeten niet normaal kan neer zetten.
Maar er is meer. Loop naar de kofferruimte.
Woow, dat is klein !
En voel de ruimte na een lange rit.
DIE IS WARM.
Logies, er onder zit de motor, ze hebben er een stuk schuimplastic russen gedaan als isolatie.
Ja,ja, en over een jaartje of 3 is dat versleten, eindeloos veel piepschuim in je kofferbak en de hele auto wordt bloedheet zeker in de zomer.
Het multimedia scherm is leuk, aleen is de vraag of dat over een jaar of 2 nog wel update is. en of alles dan nog functioneerd.

MAaaaar, de SOUND is niet slecht voor een standaar instatie.
Ik draai veel deephouse, dark bass, what ever ze het noemen, en de bassen dreunen door je auto,
terwijl de tweeters je gehoor nog verder aantasten.
Zal wel even een linkje sturen, wat voor herrie ik bedoel.

Review komt er aan.

Dit is de herie waar ik s'achts de auto mee vul;

https://youtu.be/ijuYgmhTO-o

https://youtu.be/IuPa0mzwULw

https://youtu.be/QaII-sK2I5I

😁😁

ajfcwq.jpg

Dat is hem,

Morgen halen !!!😁

Ziet er goed uit Ralph!

Om de kop te veranderen moet je het allereerste bericht in dit topic op de allereerste pagina wijzigen, in de titel van het topic zeg maar.

Een dag Swift en ik denk;

"WAAR HEB IK DE AFGELOPEN 20 JAAR IN GEREDEN ?"

xeyfwyowu59l.jpg

Wat een verschil, en alles zit er op en aan. Nee, aleen geen navigarie, daar heb ik mijn telefoon voor.
Maar zal even een lijstje maken.
1. 4 electrisch ramen.
2. 5 deuren.
3. leren beķleding
4. electrisch dakraam
5. Radio-CD speler.
6. bluetouch.
7. Climetcontrole.
8. instelbare interval.
9. achtereuitwisser.
10. lichtmetalen velgen.
11. VVT motor met 94 pk.
12. mistlampen voor en achter.
13. keyless entre.
14. dus ook Start, Stop knop.

Ben vast nog wel iets vergeten.

We praten dus niet over een Mercedes of BMW,
Nee, dit is een standaard Suzuki Swift.
Terwijl jullie een nachtmerrie krijgen van z'n uitrusting, ga ik nu lekker slapen.

Welterusten allemaal,

Ralph ( Bob )

Word tijd dat ik deze side afsluit, oer Ka en Baby Benz zijn binnen kort niet meer op de weg, oer Ka is al weg, en baby benz steken we geen geld meer in.
En zal zijner tijd ook afgevoerd worden.
Nieuwe side dus.

"Switch to Swift"

Terug
Bovenaan