Occasionwedstrijd #870: Plus 2 liter - RZASA & Tina Trucker winnen

Pink Panther

Kilometervreter
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


Welkom bij Occasionwedstrijd #870: + 2 lliter

De vorige week gingen we op zoek naar de leukste 1 liter. Vroeger zag je die alleen in een A of B segment auto. Meer dan 2 liter kwam echter ook niet veel voor in de middenklasse.

Deze week gaan we juist op zoek naar de middenklasse auto’s met wel een grotere motor. Onder middenklasse versta ik de auto’s zoals Passat, Ascona, Taunus, Carina en dergelijke. Ik laat jullie daarin vrij, de stemmers bepalen!

AMG-2.0-litre-four-cylinder-turbo-engine.jpg


De opdracht van deze week:
Zend jouw +2 liter (motor inhoud) middenklasser in.

Criteria:
- Bouwjaar: onbeperkt
- Cilinderinhoud meer dan 2.000cc
- Budget: onbeperkt
- Mag overal te koop staan

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Als er al een auto van een bepaald model van dezelfde generatie is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.
- Bij de organisatie van een nieuwe wedstrijd blijf je van de vaste spelregels af. Eventuele uitzonderingen daarop vermeld je bij de criteria.

20200626_090857-1_1593332178298-800x497.jpg

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 799
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
830: Gered van de sloophamer - MCW
831: Te laat! - 929V6
832: Een stuk of 60 paarden - j.ko
833: Buitenbeentjes - JOtter
834: D-Segment - Jp053
835: Automuseum Born - Dave R1517
836: De broertjes - Pink Panther
837: Onbekend, onbemind of gewoon vergeten? - 929V6
838: La Promenade des Anglais, 1964 - Rudyke
839: Busje komt zo - Joel 1987
840: Stickeren! - Zonder BMW met Skoda
841: Cabriolet - SVF
842: Stellantis - MCW
843: From geek to god - Banpei
844: Onwaarschijnlijke sleepwagens - Bobbeltje
845: Matching Colours 3.0 – JL86
846: "Parallel" Import - SVF
847: Koekblik - rzasa
848: Wedge - Jeroen W
849: We gaan voor goud, sorry, ik bedoel bruin - Jp053
850: December - Jp053
851 Oud en nieuw - JosUnimog
852: Wheeler Dealer - Dave R1517
853: Plastic Fantastic - Jeroen W
854: De kleine coupé - rzasa
855: De politiewagen - Tina Trucker
856: De gemiddelde occasionprijs - 929V6
857: Autotrek - JosUnimog
858: Echte winterse dagen - Guus Leferink
859: Renault - JOtter
860: Tips voor het aanschaffen van goedkope brikken in 2025 – Edwin81
861: De P.C. Hoofttractor – JosUnimog
862: Back to basics – JosUnimog
863: BMW - Pink Panther
864: de jaren 60: Sex, drugs and rock 'n' roll - Edwin81
865: “Mark 1” - Jay DoubleYou
866: Van Life - 929V6
867: De comfort-coupé - JosUnimog
868: Oranje Boven - Edwin81
869: 1 liter - Rudyke


Inzenden tot woensdag 14-05-2025 20:00 uur.
Stemmen tot vrijdag 16-05-2025 20:00 uur.

Veel succes!
 
hmm.. kan je 'middenklasse' nog wat strakker definiëren?
Is dit nog toegestaan? Een CLK was een gewone middenklasse auto. Een DTM AMG 1 van 1 uiteraard totaal niet. Een E190 Evo of een E30 evo 3 M3? Ik zou ze nooit middenklasse bestempelen, wel allemaal afgeleid van middenklassers en buiten middenklasse gestegen juist vooral ook omdat er vette motoren ingelepeld zijn.
Waar ligt de grens, ik vind het heel moeilijk in te schatten.
 
Laatst bewerkt:
Vermits Passat als model in de prompt staat, kies ik voor deze uitvoering, de W8 4Motion Variant.

b6535573-a6bb-429e-aa52-5ad59fff6953


0f4948ff-b78a-4467-a862-2f8ed6176fe2


Link naar de advertentie op Mobile : Passat W8
- 2003 met 240.000 km
- vraagprijs 6.800€
- alle luxe voor die tijd Leer, electrische stoelen, Xenon, zetelverwarming V+A etc.
- verkoop door een particulier zonder garantie in DE (vlakbij Bonn)
 
Dat bedoel ik dus.. is een M3 nog een middenklasser? Een 3 serie, duidelijk wel.. en moet het origineel zijn geleverd, want die V10 is een engine swap.. Ik moet strakkere regels hebben. :p

Niks persoonlijks @Frits79
 
Dat bedoel ik dus.. is een M3 nog een middenklasser? Een 3 serie, duidelijk wel.. en moet het origineel zijn geleverd, want die V10 is een engine swap.. Ik moet strakkere regels hebben. :p

Niks persoonlijks @Frits79

Zoals Pink zelf aangeeft, laat hij het aan de deelnemers (en dus ook de stemmers) zelf om te bepalen wat in deze context een middenklasser is. Ik zelf denk dan aan een D-segmenter, een auto die normaal gezien als flauwe 1.8 GL het best verkocht maar ook leverbaar was in een luxere uitvoering met zwaardere motorisering.
De M3 van Frits vind ik een geweldige auto, maar niet de inzending die ik zelf zou kiezen voor deze wedstrijd.
 
Dat bedoel ik dus.. is een M3 nog een middenklasser? Een 3 serie, duidelijk wel.. en moet het origineel zijn geleverd, want die V10 is een engine swap.. Ik moet strakkere regels hebben. :p

Niks persoonlijks @Frits79
Als een 3 serie een middenklasser is, waarom zou een M3 dat dan niet zijn?
Voor de rest wat er niet vermeld wordt is dus ook niet belangrijk.
Ga opzoek naar een middenklasser met een inhoud van meer dan 2 liter
 
Laatst bewerkt:
hmm.. kan je 'middenklasse' nog wat strakker definiëren?
Is dit nog toegestaan? Een CLK was een gewone middenklasse auto. Een DTM AMG 1 van 1 uiteraard totaal niet. Een E190 Evo of een E30 evo 3 M3? Ik zou ze nooit middenklasse bestempelen, wel allemaal afgeleid van middenklassers.
Waar ligt de grens, ik vind het heel moeilijk in te schatten.
Als BWJR onbeperkt is, heb je het fenomeen dat modelreeksen met een lange historie in de loop der decennia een enorme groeispurt hebben gemaakt. Willekeurig bvd. BMW 3-serie : van de eerste E21 tot de huidige is dat model 50cm gegroeid.
 
Een 3 serie is wat mij betreft een middenklasser, de 5 serie is al twijfelachtig.

Ik bedoel auto’s die net een klasse hoger stonden dan de bread and butter versies, zoals de Kadett/Golf/Corolla/Sunny/etc.

Maar nog geen Rekord, E-klasse, Cressida, 605, Rover 2000/3500 en dergelijke.

Ja, daaronder vallen ook de topmodellen zoals een M3. Een engine swap had ik niet bedacht, maar de stemmers beslissen!
 

Rover 75​

2.5 V6 Sterling

Bouwjaar: 4 juli 2000
Kilometerstand: 157.717 km
Cilinderinhoud: 2.497 cc
Apk: 4 juli 2024
Prijs: €7650

Wat vertelt de aanbieder over deze auto?​

Unieke Rover 75 met comfortabele 2.5 V6 motor. Wij waren meteen verkocht. Vanwege zijn complete uitvoering, vanwege de zeer nette staat en het volledig afgestempelde onderhoudsboekje. Voor de liefhebber dus! En als de auto zakelijk gekocht wordt, valt deze auto in de yountimer regeling en dus bijtellingsvriendelijk.
Aanvullende opties en accessoires
Infotainment
  • Audio-installatie
Interieur
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
  • Elektrisch zonnescherm achterruit
  • Lendesteunen (verstelbaar)
  • Reiscomputer
  • Stuur verstelbaar
  • Voorstoelen verwarmd
Overige
  • Audio-pakket
  • Sterling Pack (Binnenspiegel automatisch dimmend, Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen, Elektrisch zonnescherm achterruit, Reiscomputer)
Meer informatie
Modelreeks: sep. 1999 - apr. 2004
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Laadvermogen: 585 kg
Wielbasis: 275 cm
Emissieklasse: Euro 2
Aantal eigenaren: 4

0-ff8e1a5b2d0c64a3ccd9f0a990c3d065.jpg

0-6b5f117ad2ac5074174a9afcbe0fe1ab.jpg

0-5dc9d39c594852b437af9d4191ffd785.jpg

0-76ab42a0a7e299a53daad8dc22f7f767.jpg

0-98f0d8b957b9dbf7425b9caee778b2c2.jpg

Dit is de advertentie
 
Hoewel dit exemplaar op de foto gezet is met iets te weinig resterend daglicht, is de auto zelf schitterend: een in hele nette staat verkerende middenklasse Citroën Xantia, met de 2.946 cc metende 190 pk V6 en de destijds revolutionaire doorontwikkeling van het fameuze hydropneumatische veersysteem: Activa, dat door actieve tegendruk in de veerbollen de auto horizontaal hield in bochten, ook als de snelheid hoog lag. En al die techniek zat verpakt in een moderne koets, die, naar nu wel gebleken is, over een zeer tijdloze schoonheid beschikt. Dit is er eentje van na de facelift, te herkennen aan de wat minder hoekige neus en de deels witte achterlichten. En ze is handgeschakeld, een zeldzaamheid in combinatie met de V6!

Citroën Xantia V6 Activa
1998 - 64.324 km - € 14.999,-


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp

Te koop bij een particulier in Gaubitsch, Oostenrijk
 
Laatst bewerkt:
Een sierlijke strakke vormgeving, een mooi soepele (viercilinder)motor en een uitnodigend interieur met zo te zien heerlijk zittende stoelen, je zou je afvragen waarom er niet veel meer van zulke luxe Galants verkocht zijn. Sterker nog, deze motorvariant en uitvoering was in Nederland überhaupt niet leverbaar; wie meer pep en luxe wilde moest uitwijken naar de grotere Sapporo.

Mitsubishi Galant 2.4 EXE 1987 (klik!)

658b44fa-dc28-44a8-9448-ff92d0089f33


612a191d-bab6-4386-adad-dc58a4b6868d


cfd157f1-5df6-4b22-8e8e-8cfec94689f9


7beba054-03c5-4820-8e55-743c24290ffb


88a7a339-222f-404f-ab5f-9a0221b1a536


€ 7.450,-
 
Dank @Pink Panther voor het overnemen van de organisatie.

Voor mij wordt het voorlopig deze. Mogelijk zoek ik nog iets anders.

Ford Mondeo 3.0 V6 ST220 Origineel Nederlandse auto


Het is toch wat anders geworden.

Nog een beetje grasduinend op internet kwam ik namelijk terecht op deze wikipedia pagina en al scrollend door het lijstje met D-segmenters door de jaren heen, viel mijn oog op dit (in mijn ogen) onooglijke pareltje uit de jaren 70. Van waaruit ik vooral weer werd getriggerd door het linkje naar de voorganger(s) van dit model, te weten de Austin/Morris/Wolseley 1800/2200. Zou daar nog een 2200 van te vinden zijn? Nou, dat blijkt het geval. Ik vond er welgeteld eentje. En dat is deze:

Wolseley Six 2200

Vraagprijs
£11,995
Bouwjaar
1974

De verkoper prijst hem als volgt aan (met dank aan Google Translate voor de vertaling)

Deze nu schaarse auto komt uit de BMC ADO17-stal en is afkomstig uit een aanzienlijke privécollectie. Hij verkeert begrijpelijkerwijs in opmerkelijk goed bewaard gebleven staat. In feite is het een luxe, vierdeurs, verlengde Austin Mini Cooper met een zescilinder-in-lijn bovenliggende nokkenas, een dubbele carburateur en een vermogen van 110 pk. Hij was bedoeld voor de markt van zakelijke auto's (en was het favoriete paard van de bankmanager), dus ontworpen voor comfort en stilte met een zescilindermotor en een elektrisch bediende ventilator, waardoor hij nog stiller was. De voorgevormde voorstoelen zijn volledig verstelbaar met een neerklapbare armsteun en het dashboard is afgewerkt met gepolijst walnotenhoutfineer, typisch Wolseley. Ongebruikelijk voor een zakelijke auto is dit exemplaar zeer spaarzaam gebruikt, met een gemiddelde van slechts iets meer dan 400 kilometer per jaar in de afgelopen 14 jaar. We denken daarom dat de huidige kilometerstand van 80.000 kilometer waarschijnlijk authentiek is. Hij ziet er in ieder geval naar uit en rijdt er ook zo. Gepresenteerd in aantrekkelijke Bahama Gold carrosserie met een onopvallend interieur. De dwarsgeplaatste motor biedt volop ruimte binnenin, geen enkele moderne auto kan daaraan tippen qua ruimte. U zult de enige zijn bij uw volgende rally met een van deze schatjes, dus mis deze zeldzame kans niet. Op is op! De Wolseley Owner's Club hoort ook graag van u. Wordt geleverd met een V5, een stapel oude APK-keuringen, een verkoopbrochure voor de Britse markt, veel showmateriaal, zoals een Panama-strohoed, een nertsbonten damessjaal, picknickdekens en dienblad, een teddybeermascotte en twee klapstoelen. Ook gereedschap voor onderweg. De auto bevindt zich in Lytham St Annes, Lancs. Transport geregeld voor £1,60 per geladen mijl. Voor meer informatie over deze zeldzame auto kunt u John bellen op bovenstaand nummer. Inruil is mogelijk.

Modelgeschiedenis
De Wolseley Six werd in 1972 geïntroduceerd, naast de Austin en Morris 2200. In tegenstelling tot de Austin/Morris-modellen, die naast de bestaande 1800-modellen bleven, verving de Wolseley het 18/85 viercilindermodel. De Wolseley Six gebruikte een zescilinderversie van de bestaande E-serie 1500cc OHC-motor, die voor het eerst werd gezien in de Austin Maxi, om 2227cc en 110 pk te leveren met dubbele SU-carburateurs. Verkrijgbaar met een handgeschakelde vierversnellingsbak of een automatische versnellingsbak. De meeste andere wijzigingen ten opzichte van de 18/85 waren van cosmetische aard, d.w.z. stoelmaterialen en het verwijderen van houten deurkappen.
Het model bleef in gebruik tot 1975, toen het werd vervangen door de Wolseley 18-22 'Wedge'.

1974-wolseley-six-67e276d8a4068.jpg


1974-wolseley-six-67e276d8a37b4.jpg


1974-wolseley-six-67e276d8a4927.jpg


1974-wolseley-six-67e276d8a524a.jpg


1974-wolseley-six-67e276d8a755a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lancia Thema 2.8 6V

03/1986
€ 8.950

De Thema was ook leverbaar met een aangepaste Ferrari motor, maar deze vind ik wat te weinig middenklasser. Daarom gezocht naar een 2.8 V6, dit is wel een hele fraaie.

De Lancia Thema is een auto uit de hogere middenklasse. De auto is geproduceerd door Lancia onder supervisie van Fiat. De auto was leverbaar als berlina (sedan) en als SW (station wagon). De Thema maakte deel uit van het Tipo Quattro-project; een samenwerkingsverband tussen Fiat - Saab - Alfa - Lancia waarbij het chassis bij de verschillende merken gelijk was. Dit resulteerde in de Fiat Croma, de Alfa Romeo 164, de Saab 9000 en de Lancia Thema (wikipedia).

1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp
 
Voor dat Audi met de 90 kwam, waren er al 5 cilinder versies van de 80.

AUDI 80 2.2 CD - 1983 - € 7.000

Voorzien van de prachtige 5 cilinder motor, in die tijd nog zonder allerlei katalysators, restricties en andere technieken die het fraaie 5 cilinder geluid dempen.

In een prachtige kleurstelling, met fraai velours interieur.

1440x1080.webp

1440x1080.webp

1440x1080.webp

1440x1080.webp

1440x1080.webp


Hier te koop
 
Bijna voor een Barrelprijsje...........

Seat Toledo - 2.3 V5 Executive

Bouwjaar: Februari 2003, Kilometerstand: 284.878 km. Cilinderinhoud: 2324 cc, Prijs: € 1.499

seat-toledo-2-3-v5-executive-2-3-v5-executive.jpg
seat-toledo-2-3-v5-executive-2-3-v5-executive.jpg
seat-toledo-2-3-v5-executive-2-3-v5-executive.jpg
seat-toledo-2-3-v5-executive-2-3-v5-executive.jpg
seat-toledo-2-3-v5-executive-2-3-v5-executive.jpg


Opties & accessoires
Veiligheid

ABS Airbags Alarm Centrale deurvergrendeling Getint glas Hoofdsteunen achter Mistlampen Startonderbreker Traction Control

Comfort

Airconditioning Boordcomputer Buitenspiegels verwarmbaar Climate Control Cruise Control Elek. bedienbare ramen In hoogte verstelbaar stuur Lederenbekleding Lendesteun Regensensor Stuurbekrachtiging

Multimedia

Radio/CD-speler

Tuning

Lichtmetalenvelgen Sportstoelen

Praktisch

Achterbank neerklapbaar

Exterieur

Buitenspiegels in carrosseriekleur Bumpers in carrosseriekleur

Overige

Binnenspiegel aut. dimmend Elek. verstelbare spiegels

Extra informatie

Seat Toledo 2.3 V5 Executive
- Kenteken: 53-LL-BT
- Merk: Seat
- Model: Toledo
- APK tot: 16-02-2026
- Tellerstand: 284878 KM
- Carrosserievorm: Sedan
- Aantal deuren: 4
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 2003
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: blauw
- Motorinhoud: 2324 cc
- Aantal cilinders: 5
- Motorcode: AQN
- Vermogen: 125 kW / 170pk
- Ledig gewicht: 1314 kg
- Max. trekgewicht: 1500 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- Verbruik: 8.8 l/100 km
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Lengte: 444 cm
- Hoogte: 1436 cm
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
- Motorrijtuigenbelasting: € 190 - 207 per kwartaal
- Emissieklasse: Euro 4
Comfort

- Boordcomputer
- Cruise control
- Regensensor

Exterieur

- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar
- Bumpers in carrosseriekleur
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Getint glas
- Lichtmetalen velgen 16"
- Mistlampen voor
- Regensensor en aut. dimm. binnensp
- Sportonderstel

Infotainment

- Audioinstallatie met CD-speler
- Audioinstallatie met CD-wisselaar

Interieur

- Achterbank in delen neerklapbaar
- Airco (automatisch)
- Armsteun achter
- Armsteun voor
- Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- Elektrische ramen achter
- Elektrische ramen voor
- Hoofdsteunen achter
- Hoofdsteunen voor
- Hoofdsteunen voor en achter
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel en versnellingspook
- Lederen/microvezel bekleding
- Lendesteunen (verstelbaar)
- Middenarmsteun voor
- Sportstoelen
- Sportstoelen voor
- Stuur verstelbaar
- Stuurbekrachtiging
- Zonnescherm achterruit

Overige

- Anti Blokkeer Systeem
- Anti doorSlip Regeling
- Bestuurdersairbag
- Elektronisch Sper Differentieel
- Elektronische remkrachtverdeling
- Passagiersairbag
- Zij airbag(s) voor

Veiligheid

- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Alarmsysteem
- Elektronische remkrachtverdeling
ALLE INRUIL MOGELIJK
FINANCIERING MOGELIJK
LEASEN MOGELIJK
 
Renault R21 2.2 Txi

1993 • 57.000 km • $ 15.000​

De Renault 21 werd gepresenteerd vroeg in 1986 als de opvolger van de succesvolle Renault 18 en opgevolgd in 1994 door de compleet nieuwe Renault Laguna. De Renault 21 is geleverd in drie carrosserievarianten: Een sedan, een zeer ruime station (21 Nevada) en vanaf 1989 een hatchback.

D_NQ_NP_2X_685403-MLA84196100013_042025-F.webp


D_NQ_NP_2X_660179-MLA84196277767_042025-F.webp


D_NQ_NP_2X_631939-MLA84196070289_042025-F.webp


D_NQ_NP_2X_724429-MLA84195732841_042025-F.webp


D_NQ_NP_2X_971915-MLA83901369772_042025-F.webp
 
Laatst bewerkt:
Zo'n Quattroporte kun je in geen enkel opzicht een middenklasser noemen. Hij is alleen al bijna 5 meter lang!
 
Dit is wel plus 2 liter. En als de motor wordt gehalveerd, volgens mij nog steeds plus 2 liter.

Sierra XR8​

£19,995

Ford Sierra XR8 V8. This is a genuine Ford factory built car. These were homologated for racing in South Africa and only 250 were ever made. This is a genuine car and is probably the only one for sale North of the equator at the moment. Sounds awesome.

1985-ford-sierra-62b1bbe10910f.jpg

1985-ford-sierra-62b1bbe109fdd.jpg


1985-ford-sierra-62b1bbe10b500.jpg

1985-ford-sierra-62b1bbe10adea.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een 505 wel maar een Rekord niet? :unsure:
Ik kan onmogelijk alle types opnoemen. Daarnaast is de 605 min of meer de opvolger van de 505, dus ik snap je opmerking niet helemaal.
Bij Peugeot (en nog meer bij Citroën) was de model opbouw toch al lastig. De 305 was net wat kleiner dan bijv. een Taunus/Sierra, de 505 schuurde tegen de Granada, MB 200-300 en dergelijke aan. Miste alleen (tot net voor zijn afscheid) een 6 cilinder in div. configuraties, zoals de echte E-segmenters veelal wel hadden. Toen de 405 kwam werd die ook hoger dan de 305 gepositioneerd. De 309 vulde dat segment.
 
Laatst bewerkt:
Ik sla helaas over deze week
Super veel gave exemplaren van 2.0 gevonden alleen allemaal na wat zoekwerk 1951 tot 1998cc

Helaas allemaal afkeur
Subaru Impreza 2.0
Nissan Primera 2.0
Nissan Bluebird 2.0
Peugeot 406 2.0 (wel wat 2.2 exemplaren gevonden alleen bagger op de foto)
 
Over wat een middenklasser is kun je flinke discussies voeren, zoals aangegeven is volgens AutoWeek de 505 een D (midden) segment auto. De Lancia Thema met slechts 266 cm wielbasis zou dan weer een E (groot midden) segment zijn? De Hyundai Ioniq 5 met 300 cm wielbasis C (klein midden) segment? Ik laat de keuze maar aan de stemmer!
 
Laatst bewerkt:
Ik kan onmogelijk alle types opnoemen. Daarnaast is de 605 min of meer de opvolger van de 505, dus ik snap je opmerking niet helemaal.
Je noemt de Rekord als voorbeeld van een model dat niet in deze wedstijd past, terwijl je de 505 goedkeurt. Dat terwijl de Rekord en 505 duidelijk concurrenten van elkaar waren in dezelfde grootte en prijsklasse. Daaronder waren de Ascona en 305 elkaars concurrenten. Je meet dus een beetje met twee maten, lijkt me.
 
Subaru Impreza 2.0
Nissan Primera 2.0
Nissan Bluebird 2.0
Peugeot 406 2.0 (wel wat 2.2 exemplaren gevonden alleen bagger op de foto)
Bij het eerstgenoemde merk is er zeker nog wel een optie, van de Bluebird bestaat er een Amerikaanse uitvoering onder een andere naam die zou kunnen en van de 406 is er een V6...
 
406 V6, Laguna V6, zelfs de Astra G is geleverd met een 2.2 motor. Diverse VAG's met een VR6, diverse Volvo's en ook Fiat 5-cilinders zijn nog mogelijk.
 
2004 MG ZT-T 260 V8

Prijs: £ 11.000 (~ € 13.018)

2004-mg-zt-67531bc04f8e1.jpg


De laatste jaren voordat MG van de Europese markt verdween waren een gekke tijd voor het merk. Naast de gewonere modellen had MG onder andere een supercar en had het merk het record voor de snelste stationcar op de Bonneville Salt Flats gevestigd. Bij de MG ZT had MG een Ford Mustang V8 in de neus gelepeld en de auto van voor- naar achterwielaandrijving omgebouwd. Wel leuk, maar funest voor het voortbestaan van het merk. Dit exemplaar staat in Engeland te koop en komt met een lekker fel kleurtje.

2004-mg-zt-67531bc04ff25.jpg


2004-mg-zt-67866a0c7ec71.jpg


2004-mg-zt-67866a0c7fca4.jpg


2004-mg-zt-67531bc0533b6.jpg
 
Terug
Bovenaan